Slovenija

Skidbike je narejen tako, da možnosti padcev in poškodb ni

Ljubljana, 04. 04. 2021 11.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Kaya Kamenarič
Komentarji
121

Vožnja motornega kolesa zahteva precej več motoričnih spretnosti kot vožnja osebnega avtomobila, je prepričan trener varne vožnje Igor Mihajlik. "V primeru prometnih nesreč z drugim motornim vozilom smo motoristi praviloma tisti, ki jo odnesemo slabše," je še dodal in izpostavil, kako pomembno je, da znajo motoristi v kritičnih situacijah pravilno odreagirati. Predstavil je napravo Skidbike, ki je edina v tem delu Evrope, motoristom pa tudi preko fizikalnih meja brez nevarnosti za padec omogoča "polaganje" ovinkov in testiranje lastnih sposobnosti.

"Analize prometnih nesreč in ugotovitve z delavnic in treningov varne vožnje kažejo, da motoristom včasih primanjkuje izkušenj pri obvladovanju motornega kolesa," je razložil Igor Mihajlik, trener varne vožnje, učitelj vožnje, ocenjevalec na vozniškem izpitu in vodja Delovne skupine za enosledna motorna vozila Agencije za varnost prometa. 

"Še večji izziv predstavljajo kritične situacije, v katerih so napačne reakcije lahko usodne. Vožnja motornega kolesa je zahtevno opravilo in zahteva precej več motoričnih spretnosti kot vožnja osebnega avtomobila," je dejal in opomnil, da so v primeru prometnih nesreč z drugim motornim vozilom motoristi praviloma tisti, ki jo odnesejo slabše. Prav zato priporočajo, da se za varno in užitkov polno sezono motoristi izobražujejo ter redno obnavljajo znanje in praktične spretnosti pri upravljanju motornega kolesa.

Igor Mihajlik, trener varne vožnje
Igor Mihajlik, trener varne vožnje FOTO: Aljoša Kravanja

"Preizkušanje motorja, 'polaganje' ovinkov, testiranje lastnih sposobnosti izvajajte raje na varnem poligonu ali z napravo Skidbike, nikakor pa ne na cesti, kjer so situacije težko predvidljive," sporočajo iz Agencije za varnost prometa. Naprava Skidbike motoristom omogoča, da v varnem okolju preizkusijo svoje sposobnosti in motor bolje obvladajo v različnih situacijah. Gre za patentirano in zaščiteno znamko, ki je edina v tem delu Evrope.

Z napravo se motoristi učijo in vadijo ravnotežje, koordinacijo telesa, speljevanje, ustavljanje, uporabo sklopke in prestavljanje. Ena najzahtevnejših veščin pri vožnji motornega kolesa je zaviranje. Skidbike omogoča poskušanje zaviranja tako z uporabo zavornega sistema ABS kot tudi brez njega, vozniki pa lahko izkusijo, kaj se zgodi, če tehnika zaviranja ni prava in zaradi napake motorista pride do blokade enega ali obeh koles ter do "padca". 

Na videoposnetku sta demonstrirana zaviranje v različnih pogojih in primer "padca", ki to ni. Motor se zgolj nagne na stran, saj mu naprava onemogoča stik s tlemi oziroma prekoračitev približno 40 stopinj naklona. 

Ponuja tudi možnost zmanjšanja stika pnevmatike s podlago, kar privede do zmanjšane vodljivosti in nepredvidljive odzivnosti motornega kolesa ter nevarnih situacij. Na Skidbiku lahko motoristi varno preizkusijo tovrstne spremembe, obenem pa gredo celo preko fizikalnih meja, a brez nevarnosti za padec in poškodbo. "Lahko rečeš, poskusi, pa bomo videli, kaj se bo zgodilo. Tega ne moreš narediti na svojem motorju, ker se lahko hudo poškoduješ," je pojasnil Mihajlik.

Poleg naštetega naprava omogoča še preizkus delovanja elektronskih naprav, kot so TC (nadzor zdrsa pnevmatike) in MSC (nadzor stabilnosti motornega kolesa) ali uporaba integralnih zavor. "Za nevarne situacije in izgubo nadzora nad motornim kolesom niso potrebne velike hitrosti. Tudi pri majhnih hitrostih gredo lahko stvari zelo hitro v smeri, ki si je ne želi nihče," pa sporočajo iz Agencije za varnost prometa. 

Agencija za varnost prometa šolo varne vožnje na Skidebiku izvaja za organizirane skupine. "Lahko nas kontaktirajo in se dogovorimo za preizkus naprave, predpogoj je le dovolj velik in primeren prostor," je dejal Mihajlik. Zaradi trenutne epidemiološke situacije predavanja organizirajo tudi prek Zooma, kjer pa je število prijav preseglo njihova pričakovanja. "Prijavljenih je 258 motoristov, kar je zelo velika skupina," je dejal in dodal, da bodo prav zaradi velikega zanimanja po vsej verjetnosti kmalu razpisali še kakšen termin. 

Jopič z airbag zaščito hrbta: Že po prvem padcu si hvaležen, da si ga imel

Na novinarski konferenci preteklo sredo so predstavili tudi uporabo in proženje motorističnega jopiča z airbag zaščito hrbta, ki lahko pomaga preprečiti hujše posledice ob padcih. Na videoposnetku je uporabljen mehanski airbag, ki stane okoli 600 evrov. "Dobi se jih v skoraj vsaki trgovini z motoristično opremo, izdeluje pa jih več različnih proizvajalcev," je dejal Mihajlik. 

Kljub na prvi pogled visoki ceni je Mihajlik prepričan, da se nakup splača. "Že po prvem padcu si hvaležen, da si ga imel, ker je zaščita na veliko višjem nivoju kot le motoristična jakna," je dejal in pojasnil, da med drugim zaščiti vratna vretenca tako, da glava ne more nekontrolirano opletati. "Absolutno ga priporočam," je še dodal. Airbag je ob menjavi kapsule, ki se sproži in ga napolni, primeren tudi za večkratno uporabo. 

Koronavirus pasica nova

KOMENTARJI (121)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hotchilipoper
05. 04. 2021 08.53
+0
To je brez veze,samo praksa nekaj velja,zato naredite eno progo,da gre vsak motorist gor preizkusit svoj motor in njegovo obnašanje na cesti,šele nato na pravo cesto.
RamzesII
05. 04. 2021 10.04
-2
Res je, problematična je hitrost, potem pa so vozniki avtov krivi, ker so jim kao zaprli pot. Komu, če nikogar takrat ni bilo v vidnem polju, v območju križišča, potem pa kar naekrat vuššš in bum.
X99QZ
10. 04. 2021 10.23
+2
Ah dejno.. Koliko krat sem v naselju peljala 50na uri. Iz stranske ceste me je clovek gledak in derekt pred menoj zapeljal.. Ogromnokrat pa sploh pogledal ni v desno in derektno zapeljal. Tako da ne pretiravej
big_foot
04. 04. 2021 21.00
+1
OK, ampak kakšno polaganje ovinkov pa je če ti ole ne pusti polaganje na 40 stopinj naklona? Polaganje kjer je kriza je vedno nad 40 naklona.
soseda
04. 04. 2021 20.41
+3
Namenjeno moderatorju, vem, da mi bo spet onemogočil komentiranje: Komentar komentatorja spectator935 04.04.2021, 14:20:41 Kdor izjavi, da ne potrebuje varne vožnje, je id. iot. Ko enkrat probas vidiš kaj vse te naučijo instruktorji
soseda
04. 04. 2021 20.50
+0
Moj odgovor z vsebino "Kdor rabi trening varne vožnje, da vidi katere vse nevarnosti pretijo nanj, ni za na cesto, njegove fizične predstave pa so ničelne. Kogar morajo inštruktorji učiti osnov fizike, je tudi id.iot." je moderator namreč izbrisal.
Hugh_Mungus
28. 06. 2022 14.49
+1
Ti si en tak kaliber kot tisti, ki v nič dajejo tudi vsa druga izobraževanja od fakultete dalje zaradi ladtne arogance. Naj ugibam, v življenju še nisi opravljal tečaja varne vožnje?
turojen
04. 04. 2021 20.06
+3
Polagati se ne naučiš čez noč, tudi zaradi strahu in potrebnega spoštovanja, za to je potrebna hitrost in izkušnje ter seveda pamet..
travc
04. 04. 2021 18.13
-8
Jaz osebno na motorju ne vidim kaksnega uzitka.Ko dezuje si moker poleti ti je toplo jeseni pa mraz.
TistoPravo
04. 04. 2021 18.56
-2
4x4 traparija je to. Čeprou dejansko samo na dveh kolesih, brez strehe nad glavo. Pa še vonja po izgorevanju bencina se navzameš. Elektro trikolesnik velicifero je dost boljša zabava za v okolici doma..,tiha, in čist zadost za adrenalin sprostit
Zasedena
04. 04. 2021 19.46
+4
ocitno se se nisi vozo po komentarju sledec
Zasedena
04. 04. 2021 19.47
+2
Komentator16381
04. 04. 2021 17.35
+1
Pravijo da naj motoristi vozimo previdno čez ovinke, ko je še pesek, zemlja, luknje na cestah, kolesarji.. Če se hočeš v ovinku varno ustavit za kolesarjem se lahko voziš maksimalno 30-40kmh, omejitev je pa 90kmh.. povejte če je to normalno?
Komentator16381
04. 04. 2021 17.35
+4
V 10m izza ovinka ti nemoreš zmanjšat hitrosti na 30kmh da se boš lahko izognil kolesarju ker boš tako oviral promet za sabo.. To je čisto nerealna predstava..
Komentator16381
04. 04. 2021 17.36
+2
Naknadno pa še zmanjšajo omejitev zaradi luknjaste ceste (od črne vasi naprej), cesta bi se zrihtala bi bla kumot 60-90kmh, trenutno je pa znak "Poškodovano vozišče" je pa omejitev 40kmh..
soseda
04. 04. 2021 17.38
+3
grozjak
04. 04. 2021 18.27
-1
Lahko pa enostavno prigoniš in se ubiješ....pa še koga zraven😉
Maxx365
04. 04. 2021 19.01
+2
Še nisem videl motorista, ki bi vozil trdo ob desnem robu vozišča, tam kjer vozijo kolesarji, zato je to blebetanje brez veze, verjetno sploh motorja nimaš.
Maxx365
04. 04. 2021 19.10
+0
... najbolj varno za motorista je voziti po sredini voznega pasu, pa ti ni treba zavirati na 30 km/h za vsakim kolesarjem ob cesti, LOL
Zasedena
04. 04. 2021 19.47
-1
soseda
04. 04. 2021 20.11
+4
Kaj pa če je za ovinkom prevrnjen tovornjak, čreda krav,.... A ti kar na pamett čez ovinek brez predvidevanja in vizualne slike. Ojoj, spremeni navade, če ne bomo o tebi brali v črni kroniki.
Hugh_Mungus
28. 06. 2022 14.52
+1
Za pojem defenzivna vožnja si že slišal? V ovinku je lahko tudi oljnih madež, razbit avto ali druga xy ovira. Vedno moraš vozit na način, da boš v vsakem trenutku lahko ustavil, če se na vozišču pojavi ovira. NEGLEDE NA OMEJITEV NAJVIŠJE HITROSTI!
Walter Pravicek
04. 04. 2021 16.00
+5
Še korak v razvoju pa bodo nameščali sanke ali smuči pod kolesa motorja.NEUMNOST.MOTO JE NA DVEH KOLESIH,KOT PRIKOLIČAR NA TREH!PIKA,AMEN!OSTALO JE IGRAČKA!
Tylers
04. 04. 2021 17.53
+6
Jao dedi, a nisi prebral, da je to namenjeno preizkušanju mej oprijema, brez da bi tvegal da zvrneš motor?
gogi_
04. 04. 2021 15.38
+2
No taki trenerji so isto kot plesasti prodajalci kreme za rast las ali skrbasti za zobno pasto. Bleferji brez izkusenj v realnem svetu.
Hugh_Mungus
28. 06. 2022 14.54
Valda, inštruktor je postal kar tako, ker so mu šenkali naziv?
Uomo 46
04. 04. 2021 15.08
+8
To je po videu sodeč bolj nevarno, kot če si brez te naprave ... Marketinška naprava in nič drugega ...
Melita Medved
04. 04. 2021 14.52
+10
Večjo bedarijo težko najdeš na internetu. Primerljivo z napravo za prevrtavanje CD-jev. In očitno se najdejo bedaki, ki to kupijo. In to z izgovorom strokovnosti in poznavanja. Pomožna kolesca so za majhne otroke, ki šele pridobivajo motorične spretnosti. Za motor bi pa moral imeti že za silo razvite.
Levica boli
04. 04. 2021 15.50
+6
Levica boli
04. 04. 2021 14.41
-1
kaj ti to pomaga če te prehiteva 150km na uro
Primula1
04. 04. 2021 14.23
+14
Ah "strokovnjaki". Lizanje sladoleda skozi šipo je tole...
Zalchi
04. 04. 2021 14.19
+14
To napravo sem preizkusil na spomladanskem ogrevanju na Darsu v Postojni. Moram rečt, da sem bil razočaran. Od tega nisem odnesel nič in niti približno ne simulira situacije na cesti. Polagat se naučiš na poligonu, kjer je povsod enak in grob asfalt. Potem pa znanje apliciraš na cesto. Se pa strinjam, da bi morali v SLO zgraditi dirkališče, kjer bi si “norci” dali duška. Sej Grobnik ni tako daleč, je pa meja v mes in rabiš cel dan, da se tam znoriš. Če bi blo pa pri nas tako dirkališče, bi se ziher zmanjšalo število “popoldanskih dirkačev” ki peglajo ovinke čez Rakitno al pa MarijaReko
soseda
04. 04. 2021 15.14
+10
Ko slišim termin "spomladansko ogrevanje", me nekam prime. Spomladi se usedeš na motor in počasi in po pameti naprej. Motor je za pametne in tiste z znanjem iz osnov fizike.
Zalchi
04. 04. 2021 16.27
+1
Soseda: tako se pač prireditev imenuje. Dejstvo je, da če nisi tip za vožnjo motorja, ti nobeno izobraževanje ne pomaga. Tečaji obvladovanja motorja, pa so nekaj drugega. Tam te naučijo različnih tehnik vožnje in kako reagirat v različnih situacijah, ki te prej ali slej pričakajo na cesti. Nikakor ni to šola za polaganje ovinkov ali divjanje po lokalnih cestah. Spomladi se veliko motoristov brez kondicije vsede na motor, ki ni pripravljen na sezono. Se pa strinjam, če imaš pamet na pravem mestu, se lahko voziš celo leto
ni_mi_vse_eno
04. 04. 2021 14.17
+6
ta naprava je koristna za izobraževanje, nikakor pa za vsakdanjo rabo.
Zalchi
04. 04. 2021 14.12
+1
Picolin: male prdalice imajo z namenom blokado do 45 km/h. Zato ker imajo manjše gume, ker imajo slabše zavore in slabo vzmetenje. Tudi ostali vozniki imajo v glavi podatek, da se pelješ max 50 km/h in ne 85. Posledično te bo marsikdo izsilil. S tvojimi izkušnjami boš pravočasno reagiral. Kako bo pa 15 letnik odreagiral? Če bi se rad hitreje peljal naredi izpit a A kat, pa si kupi močnejši motor.
soseda
04. 04. 2021 13.54
+10
Zakaj se že morajo učiti polaganje ovinkov? Ne nabijajte. Vsi moji kolegi motoristi pravijo, da ne rabijo nobenih treningov vožnje. Gredo na motor, na začetku sezone pač vedo, da je asfalt mrzel, da je pesek, kasneje vozijo normalno, brez divjanja in to je to. Treninge varne vožnje pa rabijo v večini tisti, ki potem svoje pridobljene meje merijo na cesti. Kdor pa je po zimski sezoni tako zakrnel, da mora najprej na trening, pa itak ni za na motor. Moje mnenje.
Franci Luzar
04. 04. 2021 13.59
-2
Še Eden sposoben in pameten Avtošofer, z kupljeno vozniško.
soseda
04. 04. 2021 14.06
+2
Toliko kot imam jaz IZKUŠENJ v prometu, tebi nima smisla razlagati.
spectator935
04. 04. 2021 14.20
+2
Kdor izjavi, da ne potrebuje varne vožnje, je id. iot. Ko enkrat probas vidiš kaj vse te naučijo instruktorji
soseda
04. 04. 2021 15.27
+1
Na trening varne vožnje z avtomobilom me je napotilo podjetje, zato sem šel, sicer ne bi šel. Od inštruktorjev nisem kot človek iz prakse izvedel čisto nič novega. Tisti brez osnov fizike, pa verjamem, da izvedo veliko. Edino, kar me je na treningu presenetilo, so bile velike razlike zavorne poti pri majhnih spremembah hitrosti v mokrem. Ampak, zato pa imamo predpisano varnostno razdaljo in stalne pozive k upoštevanju voznih razmer.
Maxx365
04. 04. 2021 19.07
+2
No, torej trening varne vožnje zate le ni bil čisto nesmiseln. Prav zaviranje na različnih podlagah je tisto, kar vsakega najbolj preseneti in da misliti.
soseda
04. 04. 2021 20.06
+1
Prrsenetila me je razlika v zavorni poti s faktotjem skoraj "x2" med hitrostima 50 in 70 km/h. Ampak v praksi s tem do sedaj z mnogo kilometri še nisem imel težav (trkam na les), ker upoštevam varnostno razdaljo. Vsi, avtomobilisti, motoristi in kolesarji vsaj približno upoštevajmo pravila, logiko, razmere in kulturo vožnje in nesreč bo 80% manj - brez treningov. Kaj ti koristi trening naključnih situacij, ki jih potem ne doživiš. Ob prvem primeru odreagiraš nagonsko in po svoji logiki, kar si jemal na treningu je že zgodovina. Zato počasi in strpno to je vse
Hugh_Mungus
28. 06. 2022 15.15
+1
Soseda, temu kar tebe pesti se reče aroganca
trn v šesti
04. 04. 2021 13.52
-2
mtoristi (ne vsi) delajo problem ker po AC vozijo 120 -, po stranskih ovinkastih cestah pa 200 + !!
Satoshi Nakamoto
04. 04. 2021 13.47
+3
Po eni strani dovoljujejo motorje ki gredo 300 na uro, po drugi pa take mopede ki gredo 25 ali 45 na uro. Eno in drugo je neumnost.
trn v šesti
04. 04. 2021 13.54
+1
Franci Luzar
04. 04. 2021 14.02
+3
nihče te ne Terrasse da voziš 300km na uro? drei se pravil in imej v glavi da Motor drugaće pospešuje kot avto,in vse bo vredu,
04. 04. 2021 15.26
+5
Pa dobro saj pri avtomobih ni nic drugače..😉
trn v šesti
04. 04. 2021 13.46
+8
živim ob cesti katero imajo motoristi zelo radi in povem da caa trem od desetih bi bil en globok poseg v glavo nujno potreben!!
trn v šesti
04. 04. 2021 13.48
-6
Franci Luzar
04. 04. 2021 14.04
+9
mimo stanovanja vozi cesta z omejitvo 30km nobeddn Avtomobilist se tega ne drei, toliko o kulturi vožnje Avtomobilistov
Satoshi Nakamoto
04. 04. 2021 13.40
+2
Pa treba se je vozit po sredini pasu ne pa ob robu. Da imaš manevrski prostor in te ne prehitevajo brez veze.
picolin
04. 04. 2021 13.42
+7
kako bos vozu po sredini z skuterjem 50 km h
Satoshi Nakamoto
04. 04. 2021 13.44
+0
Drži. Nesmiselne omejitve ki ogrožajo voznike
Franci Luzar
04. 04. 2021 14.05
-1