Slovenija

Bodo trilateralne patrulje alternativa notranjemu nadzoru na mejah?

Brdo pri Kranju, 21. 03. 2024 17.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Notranji ministri Slovenije, Hrvaške in Italije so se na Brdu pri Kranju zavzeli za čimprejšnjo vzpostavitev trilateralnih mešanih policijskih patrulj. Preučili bodo, ali bi bila to lahko alternativa nadzoru na notranjih schengenskih mejah, vzpostavili pa naj bi jih do junija.

"Zahodnobalkanska migracijska pot je še vedno aktivna, zato je naše intenzivno sodelovanje izjemnega pomena," je na novinarski konferenci poudaril notranji minister Boštjan Poklukar. Prepričan je, da so se italijansko-slovenske in slovensko-hrvaške mešane patrulje izkazale za učinkovito in odlično obliko sodelovanja, ki pa ga je po njegovem mnenju treba okrepiti.

"Ker je naš cilj vendarle tudi odpraviti nadzore na naših notranjih mejah, ki smo jih vzpostavili oktobra lani, smo se dogovorili, da kot alternativo tem ukrepom mešane patrulje okrepimo," je nadaljeval in naznanil, da so se države strinjale z uvedbo trilateralnih policijskih patrulj.

"Način takšnega patruljiranja bomo še določili na operativni ravni, zagotovo pa bo bistveno prispeval k upravljanju zunanje meje in posledično razbijanju kriminalnih združb," je prepričan Poklukar.

Ob tem je hrvaški notranji minister Davor Božinović predlagal srečanje šefov treh policij na Hrvaškem, da bi se dogovorili o operativnem sodelovanju trilateralnih mešanih patrulj.

Ministri si želijo, da bi patrulje začele delovati čim prej. "Nadzor na notranjih mejah velja do junija, zato bomo skušali trilateralne patrulje vzpostaviti do takrat in pregledati, ali bi te lahko bile alternativa nadzoru na notranjih mejah," je pojasnil italijanski notranji minister Matteo Piantedosi. Dodal je, da si želi čimprejšnje odprave nadzora na notranji meji med Slovenijo in Italijo.

Notranji ministri so se dogovorili tudi za ustanovitev stalnega italijansko-slovenskega in slovensko-hrvaškega odbora. Kot je pojasnil Poklukar gre za redne sestanke tako na lokalni, regionalni in državni ravni, ki bodo pripomogli h krepitvi sodelovanja, izmenjave informacij, pospešitve analize tveganja na področju migracij in k olajšanju vodenja dvostranskih postopkov ponovnega sprejema.

Prav tako so pohvalili delo operativne delovne skupine Zebra, ki deluje na Hrvaškem pod okriljem Europola in se zavzema za učinkovitejši boj proti tihotapljenju migrantov na balkanski poti. V tej skupini trenutno sodelujejo Slovenija, Hrvaška, Nemčija ter Bosna in Hercegovina.

Poklukar in Božinović sta predlagala, da bi k skupini pristopila tudi Italija. Ta je po mnenju Poklukarja izredno pomemben partner, ki bi lahko s sodelovanjem v skupini pripomogel k boljšemu boju proti tihotapljenju. Piantedosi je medtem dejal, da je Italija pripravljena pristopiti k skupini, a da mora delovanje Zebre najprej preučiti.

Ministri so pohvalili sodelovanje med državami na področju migracij. "Naše sodelovanje je na ravni EU prepoznano kot model, ki bi ga lahko uporabile tudi druge članice unije, ki so uvedle notranji mejni nadzor," je dejal Božinović, a hkrati opozoril, da nezakonite migracije in tihotapljenje še vedno predstavljajo velik izziv.

Ob tem je dodal, da večji del migrantov, ki vstopajo na Hrvaško in zaprosijo za azil, prihajajo iz Rusije, Turčije in Kitajske. Gre za prebivalce držav, ki vizumov za vstop v Srbijo in BiH ne potrebujejo. V ti državi pogosto vstopijo kot turisti, nato pa ob prihodu v članice EU zaprosijo za mednarodno zaščito, ki pa jim ne pripada, je še opozoril.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (40)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zmerni pesimist
22. 03. 2024 11.58
+0
Če bi te tri postavil na njivo bi vrane še lansko koruzo nazaj prinesle
zdravkob
22. 03. 2024 11.39
+0
Mešanje megle. Naš minister odkrito govori o "upravljanju nezakonitih" migracij. Odkdaj se upravlja neka nezakonita dejavnost? Ali upravljate tudi tatvine? Ne, tatvin policija ne "upravlja". To je brezvladje na najvišjem nivoju oblasti! Štala. To je Zahod danes. Pa to je samo en od problemov Zahoda.
Bartoreli77
21. 03. 2024 21.48
+3
Poklukar nima pojma od pojma. Blefer.
txoxnxy
21. 03. 2024 21.30
+4
Italija je razširila mejno kontrolo iz cest še v zrak, da ne bi kak nezaželeni golob slučajno priletel čez državno mejo .
2fast4
21. 03. 2024 21.15
+6
Tile trije skup niso za enega hišnika...
alkimistos
21. 03. 2024 21.06
+2
tale fašist naj se spelje z ministrstva in izgine iz prizoričča za vedno. SMRT GOLOBNJAKU!
Budnica
21. 03. 2024 20.54
-4
Kaj naj bi to rešilo...., migracij je,ki jih povzročajo Američani z vojnami povsod,naj bi zaustavilo podnebne migrante....!??
NeXadileC
21. 03. 2024 20.51
+3
Prej si na italijanski meji potreboval prepustnico ALI potni list ALI osebno izkaznico, ki jo posto ni niti pogledal. Zdaj italijanska policija ali vojska, odvisno id priložnosti, v siju reflektorjev, zahteva osebno izkaznico IN vozniško dovoljenje IN prometno dovoljenje. Le to vse vzame in poslika s tablico, in te zavede v računalnuško bazo podatkov. Menda je to zaradi teroristov? Ne, teroriste ne bodo niti zaznali. To je zaradi nas in privajanja na, in normaliziranja glibalustičnega nadzora nad vsakim posameznikom, v vsakem trenutku in povsod/kjerkoli.
Covid 19
21. 03. 2024 20.30
+7
Po pravici, to kar se dogaja na slovensko italijanskih mejah,ni več EU,je slabše od starojugoslovanskega sistema.Preprosto,če se ta Matteo in Poklukar nista zmenit niti par osnovnih stvari nimamo kaj početi v skupni EU,ki namesto povezuje,gradi znova meje med ljudmi,moč dobivajo neonacisti in skrajneži,metanje polen pod noge grug drugemu pa je že več kot sosedsko očitno.Vsakič,ko prestopim mejo me ustavijo in vsakič stojim po 10,15min.da gospodje preverijo dokument. G. Poklukar,jaz bom en dan po.. zdil in bom enega kilometer peljal pred sabo, pa se potem dogovorite,kakšen naj bo ta faš... režim na mejah. Kaj smo mi migranti, tihotapci.. ti lahi so res kr.. i.
NeXadileC
21. 03. 2024 20.53
+2
Ne, teroristov ne bodo niti zaznali. To je zaradi nas in privajanja na, in normaliziranja globalustičnega nadzora nad vsakim posameznikom, v vsakem trenutku in povsod/kjerkoli.
User2582218
21. 03. 2024 20.19
+3
Vlada dela dobro, migrantov skorajda ni
68 ta salamjada
21. 03. 2024 20.16
+8
Ta poklukar je za na njivo da vrane koruze ne pojejo ne pa za ministra
Covid 19
21. 03. 2024 20.33
+4
Ja 68,tako neverjetno politiko vodijo, da so nas peljali 30 let nazaj.. Zaprimo meje, polen k imamo te EU..
zdravilozavse
21. 03. 2024 20.46
+2
Tega postaviš v koruzo,da vrane ne bodo pojedle koruze!Pa vseeno jo bodo pojedle (ukradle),samo on bo trdil,da je niso pojedle in ukradle,samo lačne so bile in so se prišle najest!To isto pravi za ilegalne prestopnike meje to niso ilegalni prestopniki meja,so samo ljudje v težavah😂😂.Težave imajo v glavah,da doma pustijo družine in hrabro pobegnejo sami in potem bi si še domišljali svoja pravila!
zdravilozavse
21. 03. 2024 20.11
+5
Te skupne patrulje so samo mešanje megle in predstava za ljudi,učinka pa prav nobenega.Vsaka država naj striktno veruje svoje meje.Garantiran uspeh je varovanje meje kot je bila v časih bivše države (mrtva straža).Očitno ni bilo vse tako slabo v nekdanji državi,če bi se tega držala HR.pri nas skoraj ne bi imeli dela z ilegalnimi prehodi meje,kar bi ušlo HR.,bi uredili na naši meji in nadzor na Avstrijski in Italijanski sploh ne bi bil potreben.
Andrej Lon?ar3
21. 03. 2024 20.03
+4
Ko več ne veš kaj bi povedal začneš govoriti bedarije.
Lion90
21. 03. 2024 19.58
+7
Haha prej so ograjo podirali sedaj bi pa spet patrulirali! Butale!
nopino
21. 03. 2024 19.56
+6
A mi lahko nekdo obrazloži pojem skupnih patrulj. Na primer, meśana patrulja , 2 slovenca in 2 hrvata nabašrjo na 4 migrante ki so nezakonito prestopili mejo, ali jih bodo vrnili na Hrvaško, ali v slovenski center?
optimist11
21. 03. 2024 20.19
+5
Azilanti zelo dobro poznajo pravni sistem EU in dobro vedo , da jim policija nič ne more oz. jo uporabijo za vožnjo do najbližnjega centra, kjer se najejo, dobijo zdravstveno oskrbo (na katero jaz čakam po 2 leti) si odpočijejo in naprej. Vsi skupaj se premalo zavedamo, da če gredo migranti naprej nismo rešili problema. EU je naša skupna država in posledice na na nek način čutimo tudi mi. Najbolj jih bomo, ko nas bodo od znotraj verski fanatiki uničili.
NeXadileC
21. 03. 2024 20.55
+1
Ne, oblekli jih bodo v uniforme, dali orožje, in napotili da nas legitimirajo.
iskriv
21. 03. 2024 19.50
+4
Trilateralne patrulje ne bodo alternativa notranjemu nadzoru na mejah ! Hrvaška je v Schengenu , pa ne opravlja svoje vloge in izpolnjuje nalog , ki izhajajo iz tega , da varuje zunanje meje EU , zato bi morala EU zahtevati od Hrvaške , da sprejme pomoč Fronteksa !
NeXadileC
21. 03. 2024 19.38
+4
Azilante bodo najbrž oblekli v uniforme in vključili v patrulje.
NeXadileC
21. 03. 2024 19.36
+2
Tripartitne? Zakaj?
Hribovito2020
21. 03. 2024 19.35
+8
Mešane patrulje je mešanje megle. Če dobijo nezakonite migrante jih obravnavajo lokalne patrulje. Večni problem je pomanjkanje policistov. Politika pa ima svoje sanje in leporečenje. Slovenija vzdrži
NeXadileC
21. 03. 2024 19.28
+2
Poanta je v besedi KONTROLE. Le te se torej stopnjujejo, in selijo v notranjost. Povsod, kadarkoli in kjerkoli. Kontrolirali bodo NAS, tako kot to zdaj počno v NY pozemni železnici. Zaradi nekaj napadov na voznike, ki sicer niso nobena novost, le nenadna popularnost je, pregledujejo torbe in torbice starejših žena, menda po ključu vsaka deseta ali podobno. Nacionalna garda (vojska med civili) in policija. "POKAŽITE MI PAPIRJE TAKOJ!" 😑 Ššklak 🤨 ššklak 😐 Javno-Zasebno Partnerstvo.