Slovenija

'Slovenska mati je simbol in vir vseh slovenskih vrednot'

Trebnje, 11. 10. 2009 18.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Slovenske matere so dale svoje može, sinove in hčere, da so se Slovenci osvobodili. Odločile so se za pot časti, ker so vedele kam pelje pot sramote, je Josipa Vidmarja povzel Stanovnik.

Na tradicionalnem spominskem srečanju v Dobrniču pri Trebnjem, kjer je 16. in 17. oktobra 1943 potekal 1. kongres Slovenske protifašistične ženske zveze, se je zbralo približno 3000 ljudi, ki jih je nagovoril predsednik Združenj zveze borcev Slovenije za vrednote NOB Janez Stanovnik.

Kot je dejal, je slovenska mati simbol in vir vseh slovenskih vrednot. Mati je nosilka vrednote nad vrednotami, ljubezni, ljubezen pa vsebuje vrednoto svobode, enakosti in bratstva, je pojasnil.

Stanovnik je poudaril, da je slovenska mati vir vseh vrednot.
Stanovnik je poudaril, da je slovenska mati vir vseh vrednot. FOTO: Dare Čekeliš

To so bile tudi vrednote, na katerih se je vodila slovenska narodnoosvobodilna borba, slovenske matere pa so dale, da so se Slovenci osvobodili in kot narod postali država, svoje može, sinove in hčere. Slovenske matere so se odločile za pot časti, ker so vedele, kam pelje pot sramote, je Stanovnik povzel po Josipu Vidmarju.

Slavnostna govornica srečanja, poslanka Majda Potrata (SD), je povedala, da je prizorišče 1. kongresa Slovenske protifašistične ženske zveze prostor srečevanje preteklega s sedanjim, z jasnim sporočilom za prihodnost. Geslo prvega kongresa je bilo "Vse za partizane – do končne zmage", kar ni bila politična parola, temveč vrednostna opredelitev za svobodo, boj za svobodo pa je bil boj za pravico, je dejala.

Razlika med plačami moških in žensk je jasen kazalec položaja sodobnih žensk, v Sloveniji pa je plača žensk opazno nižja od povprečja v Evropski uniji. Majda Potrata

Narodnoosvobodilni boj je nosil v sebi tudi boj za pravičnejši svet, ker pa sedanjost vedno preteklost prilagaja lastnim potrebam, jo je treba vedno znova obujati, je opozorila. Zgodovina slovenskih ženskih gibanj je po Potrati zgodovina boja proti vojni, proti fašizmu in nacizmu, hkrati pa je zgodovina boja za človeka vredno življenje.

Če bi ženske med vojno samo čakale in če ni bi bilo ljudi, ki so se za ceno lastnega življenja uprli, v kakšnem svetu bi živeli danes, se je vprašala. Najpomembnejši nauk zgodovine je, da je mogoče še tako veliko silo in zlo premagati, če so ljudje, ki se jima uprejo, uporništvo pa je integralni del evropske zavesti, v katero je slovenski narod veliko vložil, je dodala.

Predsednica Društva Dobrnič Danica Simšič pa je poudarila, da je treba vedno znova poudariti, da brez upora proti okupatorju Slovenci danes ne bi govorili slovensko. Geslo Smrt fašizmu, svoboda narodu ostaja, vsi pa bi se morali zavzemati, da bi vse nestrpnosti in vsi fašizmi nekoč izginili s sveta in da bi ljudi povezovalo tovarištvo, solidarnost, prijateljstvo ter spoštovanje soljudi, je dejala.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (54)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

M-teorija
12. 10. 2009 13.03
socialec12.10.2009, 11:49 Da si tako vztrajen pri svojem videnju in (ne)reševanju problemov iz preteklosti je pač tvoj prav in to spoštujem. Nekoliko bolj moteč mi je tvoj nick. Pravzaprav me zanima ali ga imaš zaradi izobrazbe ali prepričanja. Zadnje se nekako ne vklapa v tvoja razmišljanja.
jozek12
12. 10. 2009 12.35
Tri nakladala,ki z zamolčanjem izkrivljajo zgodovino 100 na uro.
M-teorija
12. 10. 2009 12.21
Priznam da ni enostavno.
banda_ste
12. 10. 2009 11.49
nikoli ne reci nikoli...
M-teorija
12. 10. 2009 11.43
M-teorija
12. 10. 2009 11.01
socialec12.10.2009, 09:54 Kljub minusom , ki mi jih nabijajo ostajam pri svojem humanističnem pogledu in željami za boljši jutri. Tega ne dam nikomur vzeti. Če ne zaradi drugih pa zaradi sebe. Ker sovraštvo je dvorezen meč, ki črviči in uničuje lastnega tvorca. Vedi pa tudi, da je vedno bilo in bo, da kdor seje veter žanje vihar.
CezDrnInStrn
12. 10. 2009 10.59
Spet ena žurka telih pametnjakovičev?Letos jih je bilo pa rekordno število! Tukaj pa denarja ne zmanjka nikoli !
8JASMIN
12. 10. 2009 09.59
ČE BI NEHALI S TEMI NJIHOVIMI SHAJANJIM IN LEPOREČJEM IN KAKO SO BILI DOBRI IN ŠE KAJ, NEBI VEDNO SPODBUJALI LJUDI, DA SMO TAKO RAZDVOJENI, NAJ ŽE NEHAJO: STANOVNIK, KUČAN, TUERK, SIMŠIĆ IN VSI TI NJIHOVI-ENAKI. POTEM BO ENKRAT VSAJ SLOŽNOST LAŽJE PRENOSLJIVA. PA UBOJA NEDOLŽNIH LJUDI PA TAKO NEBODO NIKOLI PRIZNALI.NEPOZABIMO, DA SO SE DRUGI NARODI TUDI BORILI PROTI FAŠIZMU IN IMELI VEČ ŽRTEV DO KONCA VOJNE KOT V SLOVENIJI IN SE SPOMINJAJO ENKRAT LETNO, KAR POLNOMA ZADOSTUJE IN NEVZBUJA STRASTI NA OBEH STRANEH.
banda_ste
12. 10. 2009 09.54
vse je samo new age blebetanje o miru, harmoniji in podobnem. Od antike so ljudje govorili, kaj bi "morali" početi, vedeli so, kako in kaj je s sovraštvom in nasiljem, ampak na dnu srca je človek še vedno zgolj sebična zver, zato nasilja ne odpravimo nikoli... Paradoksno je edina rešitev v eskalaciji nasilja do te točke, da se ga bomo resnično za kake par tisočletij izogibali, ker se nam bo tako zagnusil... Ampak to je že naloga za Bilderberge, NWO ipd. moderne heroje...
Tonček Balonček
12. 10. 2009 09.47
Drek je drek, pa naj bo rdeč ali črn (Svetlana Makarovič).
M-teorija
12. 10. 2009 09.42
socialec12.10.2009, 09:21 Ne vem koliko si bil vpet v tiste dogodke. Jaz osebno samo posredno, ko so moji materi ubili očeta. Sicer imam občutek da Nemce, ki so to storili , ne sovraži več, se je pa zaklela in še danes se tega drži, da ni prestopila njihove meje. Na mene ni prenesla svojega odnosa in čustev do njih zato jih osebno niti ne obsojam , še manj pa sovražim. In to smatrm , da je to edina in prava pot. To je da se iz napak svojih prednikov učimo, da jih ne ponavljamo. Sila proizvaja kontra silo, sovraštvo pa novo sovraštvo vse pa je neproduktivno trošenje energije.
banda_ste
12. 10. 2009 09.21
nobenega tovarištva ni in ga nikoli ne bo... Jaz sem slovenec in sovražim rdeče in one druge slovence, mestni slovenci sovražijo kmete in obratno, ti sovražiš soseda, on tebe in edino zakoni in strah pred zaporom nam preprečujeta, da bi se kot narod iz vsega tega sovraštva pobili do zadnjega slovenca...
M-teorija
12. 10. 2009 09.00
Saj ni težko razumeti, da lahko strokovno neodvisen vpogled v preteklost pomaga k snovanju boljše in strpnejše prihodnosti. Za nas same kot za naše naslednike. Kot pa izgleda je to težje hoteti. Mogoče bi pomagalo, če bi vedeli, da odgovornosti za sedanjost in prihodnost nismo podedovali od naši prednikov, temveč smo si jo sposodili od naših nasledniko.
M-teorija
11. 10. 2009 21.49
RICHard28 11.10.2009, 21:31 Na žalost se zgodovine, kot je to storil superman ne da spremeniti. Lahko pa nam je to poduk za v bodoče.
M-teorija
11. 10. 2009 21.46
Inspire 11.10.2009, 21:13 Se čisto strinjam s teboj. Stanovnik je bil udeležen na eni od sprtih strani, zato hote ali nehote pripoveduje stvari pristransko, tako kot to počnejo in znajo njihovi nasprotniki. Zato kaj se je v resnici dogajalo lahko verodostojno o tem govorijo le strokovnjaki in nevtralni za to in to so zgodovinarji. Verjamem, da glede na podobne raziskave upoštevajo ne le dogodke, temveč tudi vse okoliščine. Ne upoštevajoč teh dejstev in hkrati obsojati eno ali drugo stran je podobno kot obsojati kanibalizem. Seveda sam kanibalizem s sedanje distance ter kulturne, moralne in civilizacijske stopnje se nam gnusi. Če pa vemo za razloge pa je vse skupaj bolj sprejemljivo, seveda ko ocenjujemo dejanja v tistem času in v tistih pogojih.
arhimed_33
11. 10. 2009 21.46
richard28,s tabo se pa strinjam,škoda,da nisem razpoložen,bi še jaz kaj dodal,pa lahko noč vsem.
Raphael
11. 10. 2009 21.43
Kaj bo Stanovnik blebetal o slovenskih materah,ko pa vemo koliko so jih pobili z otroki vred!Ko pa mu nekaj dokažeš pa krili z rokami,kriči in grozi to "razdvaja slovenski narod".Ćimprej naj se umakne z javnega življenja skupaj z njegovo na čuden naćin se množečo borčevsko organizacijo!
RICHard32
11. 10. 2009 21.31
Nič nimam proti partizanskem gibanju. Pogumni Slovenski možje in žene so se skoraj golih nog in bosi uprli vojaški velesili. Žalostno pa je to, kakšni so bili nameni njihovega štaba. Prevzem oblasti z revolucijo in uvedba totalitarnega sistema. Tako umazane igre ni bilo nikjer v evropi. Zato ni čudno, da so se pojavili nasprotniki partizanskega gibanja v samem narodu. Marsikdo bolje izobražen je vedel kaj se kuha v Balkanskem loncu. Žalostno. Slovenci bi se morali že v vojnem času združit in se enotno boriti proti nacizmu,fašizmu in komunizmu.
8JASMIN
11. 10. 2009 21.21
SLOVENIJA VEDNO BOLJ SIROMAŠI, TILE SE PA ŠE VEDNO ZBIRAJO NA NJIHOVIH "GOLAŽMITINGIH" IN ŠE VEDNO PRIHAJAJO IZ GOZDOV VEN, A ŠE BODO DOLGO DEJAVNI? A SE ŠE VEDNO SKRIVAJO ????? VERJETNO VEDNO BOLJ, KER IMAJO SLABO VEST: HUDAJAMA, TEHARJE, TEZNO, KOŠNICA ITD DRUGIH 650 GROBIŠČ, KI JIH IMAJO STANOVNIKOVI PRIJATELJI NA VESTI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
victoriosus
11. 10. 2009 21.20
Kako mi greste na živce s to prisego... Jao! Prvo: Sama vsebina ni sporna. Delovali so ZA slovensko domovino pod vodstvom Rajha, medtem ko pa partizani "pod vodstvom velikega ruskega naroda". Kje je tu razlika? Je ni. Drugo: Vsi ste v jugo vojski ali kako drugače prisegli Titu. Pa ste res to čutili in želeli, ali so vas tako ali drugače prisilili v to? Tako je bilo z domobranci, saj bi jih drugače tolkli iz vseh strani. Šlo je za nenapadanje, ne pa za ideološko podobnost, medtem ko so partizani na kapah jasno kazali rdečo zvezdo. Drugače pa kdo je s topovi uničil Turjaški grad? Partizani in italijanski topovi skupaj. TO pa je kolaboracija.