Slovenija

Slovenska smučišča: žičnice v povprečju stare več kot 28 let

Ljubljana, 09. 02. 2018 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Preverjali smo slovenska smučišča in ugotovili, da je njihova prva in ključna težava počasen razvoj. Gorski turistični centri ne ustvarjajo dovolj prihodkov, da bi lahko investirali v sodobne žičnice in infrastrukturo za umetno zasnaževanje. Razlogov je več.

Preverjali smo slovenska smučišča. In ugotovili, da je njihova prva in ključna težava počasen razvoj. Gorsko turistični centri ne ustvarjajo dovolj prihodkov, da bi lahko investirali v sodobne žičnice in infrastrukturo za umetno zasneževanje. Razlogov je več. Zato so žičnice v povprečju stare več kot 28 let. In zato ponekod ne uspejo narediti dovolj umetnega snega, s čimer bi si podaljšali sezono. 

V zadnjih letih so štirje večji centri dobili nove večinske lastnike, v fazi prodaje sta Mariborsko Pohorje in Krvavec. "Do lastniškega preoblikovanja že prihaja, samo nismo čisto sigurno, ali so ti lastniki strateški, ali v tej panogi vidijo potencial, ali so to določene špekulacije, ker se trenutno naši centri relativno poceni prodajajo," je ob tem skeptičen predsednik Združenja slovenskih žičničarjev Ernest Kovač.

Kje so še izgubljene priložnosti in kako jih izkoristiti?

In kako varna so naša smučišča? Zakaj je bilo lani manj nesreč, a več s hudimi telesnimi poškodbami? Tudi o tem smo se pogovarjali s Tomislav Omejcem, vodjo sektorja splošne policije in učiteljem smučanja. Ki je za 24ur Inšpektor med drugim povedal, da je število nesreč najvišje, ko je na smučiščih največ ljudi, torej tudi v času zimskih šolskih počitnic.

Inšpektor
Inšpektor FOTO:
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (68)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ferencz 1
09. 02. 2018 17.06
+3
To pomeni, da jih je večina starejših več kot 30 let, in so jih zgradili še v grdem socializmu!takle mamo, pa razumi, kdor more! v socializmu gradili vlečncice, v lapitalizmu pa curili smučarje!
Jožajoža
09. 02. 2018 19.41
v grdem socializmu smo imeli najboljša smučišča na svetu , najboljše smučarje,tovarno elan,križaja,stenmarka..smučarsko odajo podarim,dobim...planico,skakalce,......v glavnem svetovna velesila v smučanju.zato sem pa ponosen, da sem slovenc s poreklom.
ggargamell
09. 02. 2018 12.48
+2
saj pri nam tako itak nič nima smisla največja sreča je da v slabih 2 urah prideš do ogromno zelo dobrih smučišč v tujini
ggargamell
09. 02. 2018 12.51
+2
drugače pa tudi kupim vsako leto sezonsko karto za krvavec pa itak vsako leto rečem da je nebom več ker mi ne ponudijo tega kar jaz želim za razliko od avstrije kjer lahko smučam po celem snegu pade 30cm snega naprave še vedno obratujejo itd. za razliko od krvavc ko samo ob malo slabši napovedi pol naprav ne obratuje .. al pa prideš gor pa 2 ure gledaš ko se sedežnice puca ti pa plačaš karto za to haha
ggargamell
09. 02. 2018 12.57
-1
drugače bi pa lahko tudi država namenila € za nove naprave saj pobirajo % od kart naredijo pa nič za to še cest do smučišč ne zrihtajo sem šel na krvavec lansko leto prvi dan pa cestar tam z vrečko v kateri je bil asfalt hodi po cesti in krpa luknje sem mislil da sem prišel v albanijo
Svalbard
09. 02. 2018 12.24
+3
Avstrijci imajo poleti večji izkupiček od turizma kot pozimi. Čist tko mimgrede, da vam da mal mislt. Ampak pri nas je prepovedano se vozit s kolesi po naravi, slikat z dronom lepote naše domovine, za motorne sanke rabiš dovoljenje od predsednika in podobni nesmisli. So pa inšpektorji zelo zaposleni z post lovom teh "kriminalcev" na raznih družabnih omrežjih. Viva komunizmo! Norčki
vertex
09. 02. 2018 12.49
-1
Večina narave je v lasti "konuistične" RKC.
korintos23
09. 02. 2018 13.57
+1
Ti se vozi kje se hočeš, samo po moji zemlji se ne boš!
korintos23
09. 02. 2018 13.58
+0
vertex, država je lastnik še samo 20% gozdov.
RoccoS
09. 02. 2018 12.20
+2
Tako je pri stvareh, ki jih vodi država... ne posodablja se, ima pa zato najbolj plačanega direktorja
13klu?
09. 02. 2018 12.08
-4
podražit smučarske karte in denar namenit v ta namen. Druge možnosti ni
Adminjef
09. 02. 2018 11.57
+4
Kaj pa ste pričakovali, če si naši predsedniki vlade pojejo Viva el comunismo..
vertex
09. 02. 2018 12.12
-2
vlada naj skrbi za žičnice?ti si res v komunizmu haha
Adminjef
09. 02. 2018 12.19
+0
Ne nisem tega rekel. Vlada mora poskrbeti za dobre pogoje za razvoj in potem se bo razvoj začel po naravni poti. Prvi korak je vrnitev ddv na 20%, kar so tudi obljubili lažnjivi levaki..
vertex
09. 02. 2018 12.23
-2
levake imate v sds,vsi s fdv izobrazbo in partijskimi knjižicami prisesani na državo,paraziti
Jožajoža
09. 02. 2018 11.32
+1
ja, vse, kar je nekaj vrednega, je bilo ustvarjeno in zgrajeno v naši jugi. mi smo šli iz jugoslavije, v naših srcih pa je jugoslavija ostala.
Adminjef
09. 02. 2018 12.01
+4
V vaših srcih. Nam, ki smo se rodili v samostojni Sloveniji in bi se lahko reklo, da smo pravi Slovenci, je Jugoslavija okupatorski, totalitarni režim, ki je bremzal Slovenski narod skoraj pol stoletja..
Desade
09. 02. 2018 12.24
+1
Ti ki si se rodil v samostojni Sloveniji, sploh ne veš kaj je Jugoslavija bila
Jožajoža
09. 02. 2018 17.22
poglej si slovenski film NEIZsTRELJEN NABOJ.če se nisi še takrat rodil, pa boš po gledanju filma spoznal, kaj se je v resnici dogajalo. V JLA smo bili tudi slovenski sinovi,tudi tvoj oče, če prej ni pobegnil v aregentino. mi, ki smo živeli v obeh sistemih, lahko primerjamo. vse, kaj je dobrega, ti ostane v srcu.
Jsteka
09. 02. 2018 10.29
+16
Drugod po evropi vsak ki nudi prenocisca restavracije bari trgovine..v okolici smucisca vlagajo -placujejo dolocen % v smucisca kr ce smucisce gre bojo turisti in vsak bo imu neki od tega...pri nas kaj takega ne mors nrdit kr vsak gleda za svojo ret
BroNo1
09. 02. 2018 10.38
+7
Točno to, kot narod smo auszglajzal v vseh sferah in nihče ne privošči nobenemu nič. Npr. že ko športnik karkoli osvoji je junak dokler se ne začno pogovarjat o njegovem morebitnem zaslužku in je na tik tak konec ljubezni.....
BroNo1
09. 02. 2018 10.07
+14
Torej še v Jugoslaviji....zdaj, ko bi mogli sami pa denarja ni!? Govorijo, da je šlo takrat vse v Beograd, ja kam gre pa zdaj?? A smo morebiti obuli prevelike čevlje!?
oježeš
09. 02. 2018 10.34
+8
čevlji niso preveliki, preveč se pokrade, pol pa zmanjka za vlaganje v tisto, kar bi prineslo še več denarja.
Maribor?an 1
09. 02. 2018 09.58
+2
Krogeci pa sidra mislite ker nekih gondol in sedeznic glih ne premoremo hahahahahaha
korintos23
09. 02. 2018 09.41
+8
Je pa razlika če žičnica dela dva meseca ali pa štiri-pet, na leto.
korintos23
09. 02. 2018 09.38
+6
Saj drugod po svetu tudi nimajo vsi novih žičnic, stare so tudi dobre, samo pri nas ni rednega vzdrževanja, potem pa enkrat vse vkup crknr! Pa tudi smučarska sezona je pri nas včasih res prekratka da bi se vse pokrilo, pa tudi nekaj mora ostati za v žep dati, pa bomo že drugo leto, pa, saj je še dobro, pa, aha, potem pa pa pa!
Peni Stojanović
09. 02. 2018 10.37
+2
se strinjam, v heiligenblut imajo tudi eno hecno, 4 ppvezana jajcka ki gre skozi hrib pa spona k norc...torej vzdrzevanje
nightifly
09. 02. 2018 09.29
+7
Ko slisim in vidim take stvari se spomnim na velecenjene pluri -nagrajeme managerje leta ,stoletja ,malodane tisocletja ---- razne Bavcarje in podobno . Ljudi,ki so bili nastavljeni in nic naredili .Se huje .Unicili najboljse kar je bilo v Sloveniji .Paradne konje slovenske industrije in gospodarstva . To je tistohudo kar bi moralo Slovence boleti in jih alarmirati. Pa vidim ,da jih ne , ker se vedno veliko ljudi caka samo na drobtinice ,,,ki jih ni vec . Ker tudi bogato oblozenih miz ni vec . So ja , ampaK SAMO ZA IZBRANCE . Problem je samo v tem, da drugje dajo tudi ljudem -vsaj ficnike za dostojno zivljenje .
hardwear
09. 02. 2018 09.35
-2
In kaj ima tvoj bbast komentar z zicnicam?? Karkoli komentiras samo bluzis....
Skunk Works
09. 02. 2018 09.40
+2
Tudi v Sahari ne moreš pridelovati krompirja, koruze, itd,...tam to ne more dobro uspevati, kot ne more dobro uspevati gospodarstvo v posstsocialistični deželi, kjer se še ni razčistila preteklost, in kjer se država še vedno upravlja socialistično, kjer volilci državo še vedno dajejo v roke starim silam iz prejšnjega režima, kjer mediji spobujajo nosrtalgijo za neko propadlo bankrotirano državo, itd, itd,....V takšni deželi gospodarsvo ne more uspevati, kot npr . v Avstriji.....Bavčarji, šroti in podobni (vsi v spregi politike, katere niti se vlečejo iz prejšnjega režima) pa so SIMPTOM in NE VZROK tega slabega stanja...,...
vertex
09. 02. 2018 09.53
+2
prav jansisti ste dober primer sil starega socialisticnega rezima,marxisticna izobrazba vasih politikov,brez delovne sekunde v kaksnem podjetju,prisesanost na drzavo
Skunk Works
09. 02. 2018 10.03
+5
No te vaše manipulacije in laži se počasi razblinjajo,...prav smešno je kako že leta za stanje v državi krivite opozicijo, pa kakršnakoli že je,...na roko vam gre samo splošna zabitost folka in pokvarjena medijska propaganda , pa tudi to ne bo trajalo večno.......
oježeš
09. 02. 2018 10.38
-3
Čudno, meni bi take zapise admin izbrisal. ostali pa lahko pišete, kar se sploh naslova ne tiče. Pa sam sem samo odgovoril piscu, ampak zgleda, da odgovor ni bil v tekstu admina, ker pisca kateremu sem odgovoril pa ni izbrisal.
vertex
09. 02. 2018 10.51
-1
jansist se je takoj užalil ko ga soočiš z nesposobnostjo njegovega šerifa
retropil
09. 02. 2018 09.28
+18
čez 30 € dnevna karta - krepko čez 1000 smučarjev na lepo soboto ali nedeljo. in pol ni denarja eno zajlo zamenjat? lepo vas prosim. včasih je bla karta 20 € pa so mel vsako leto kaj novega. vodilni naj si malo manj žepe bašejo pa bo dovolj za vse.
nightifly
09. 02. 2018 09.29
+3
Enmajstr
09. 02. 2018 09.30
-9
korintos23
09. 02. 2018 09.40
-2
retropil, z žičnico je približno tako kot z avtom, a pri njem tudi menjaš samo jermen?
BroNo1
09. 02. 2018 10.12
+6
Vsak posameznik v verigi je prepožrešen potem pa ni denarja za obnovo.
retropil
09. 02. 2018 10.17
+4
korintos23, a za avto zapraviš več kot zaslužiš?
Skunk Works
09. 02. 2018 09.16
+10
Jah, stara zgodba,..pač slabo gospodarsko okolje, in gospodarska kultura, preveč ostankov socialistične mentalitete, visoki davki, predimenzioniran js,....tako gre denar namesto v takšne investicije, npr. za financiranje (ne)kurture, lepe primere smo videli zadnje dni,....In takšno je splošno stanje slovenskega gospodarstva,....brez investicij ni razvoja in ni visoke dodane vrednosti, delavci na minimalcih, in krog je sklenjen,...posledice slabe penzije, grozljivka zdravstvu, bolniki v razpadajočih bolnicah, minimalci, mladina ki beži ven,......Ampak če volilci to podpirajo, bo pač tako še naprej.....po njihovi želji in volji,.....Zanimivo, kako je samo že čez karavanke vse to drugače.....
Enmajstr
09. 02. 2018 09.23
+5
Na drugi strani Karavank je že miselnost ljudi drugačna kot radi rečejo gospodarstveniki, je pa zanimivo, da tudi Slovenec ko gre tja miselnost takoj spremeni, le zakaj? Pri nas se lahko nekdo raztrga od dela, pa zato ne dobi nič več, vsaj v večini primerov je tako, zato je tudi miselnost ljudi takšna in zato gredo ljudje v službo, da mine čas, da dobi plačo kakršna že je, potem je potrebno pa še po službi kakšen euro zaslužit!
korintos23
09. 02. 2018 09.40
-2
Rozika, zuakaj teraš volivce od vas k Šarcu?
Skunk Works
09. 02. 2018 09.45
+5
Kar naj gredo in nasedejo na NOVI OBRAZ št. nevemkolikože,...naj imajo, saj si boljšega tako ne zaslužijo.....
Enmajstr
09. 02. 2018 09.14
+9
Dejstvo je da moramo prevzet avstrijski model, gostinci, sobodajalci in žičničarji morajo sodelovat, si pomagat. Če gostinci in sobodajalci ne plačujejo za razvoj grtc-jev, ti sami ne zmorejo posodobiti naprav, če jih ne bodo, bodo pa tudi gostinci in sobodajalci lahko zaprli. Seveda mora bit vse transparentno, brez lopovov.
ooResnicA
09. 02. 2018 11.10
+1
nightifly
09. 02. 2018 09.12
+4
Nekateri pri koritu so 30 let trzili tisto kar je socializem ,torej ljudje zgradil-i . Cisto enostavno .Zdaj ko so obilni in debeli milionarji bi lahko tudi kaksen ficnik investirali v svoja jajca ,ki so si jih enostavno prisvojili , nacionalizirali .Kar sami sebi . Katastrofa . In potem se cudijo zakaj padajo dol gondole in spet cakajo ,da bo drzava SPET popravila nekaj kar je privatno .Beda . In v eni knjigi lepo pise - Minister Gregor pa nic , tem primeru -ljudje ,ki se vedno samo gledajo kako posamezniki ropajo se tisto malo kar je ostalo .
resnoovsem
09. 02. 2018 09.23
+1
Napisal si to kar sem tudi jaz mislil. :-)
nis9x
09. 02. 2018 09.11
+3
Po slovenski navadi mora biti vse novo in bleščeče.Kaj je pa narobe z starimi žičnicami?
Janša je naš
09. 02. 2018 09.17
+6
Takšno razmišljanje ima 80% Slovencev, ki so zakreditirani 5 let dlje kot ima avto garancijo. Vidiš tudi na smučišču, oprema po zadnji modi , najdražja kar je na trgu , znanje pa takšno, kot da bi šel hrček prvič smučat. Za takšne mora biti sedežnica takšna, da jim onemogoči skoka v globino.
nightifly
09. 02. 2018 09.20
nis 9x .............Strokovno vzdrzevanje in en kup denarja za to .
Janša je naš
09. 02. 2018 09.07
+5
Moja žena ima že tudi nekaj čez 30 let, in dokler bo svoje delo opravljala kvalitetno in isto kot mlajša jo bom obdržal
swetko
09. 02. 2018 09.40
+2
Pazi, da te ona ne zamenja. A veš tisto matematiko. Dvajset v štirideset gre večkrat. Štirideset v dvajset pa ?
provokatorr
09. 02. 2018 08.44
+6
problem je v tem, da se preveč krade. ampak tega si nihče ne upa povedati. ali pa noče povedati, pa raje pristavi še svoj lonček, da še njemu pade kak ojro
rzui
09. 02. 2018 12.34
Bravo lepo in resnično si napisal imam v bližini take.