Slovenija

Skrb vzbujajoči podatki: v Sloveniji v enem letu 65-odstotni upad prijav spolnih zlorab otrok

Ljubljana, 18. 11. 2016 06.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V Združenju proti spolnemu zlorabljanju so zaskrbljeni nad upadom števila razkritih primerov spolnih napadov na otroke. V preteklosti je bilo razkritih primerov v povprečju 240 na leto, v letošnjem polletju pa 59. "Številka je vsekakor nerealna,"menijo. Veliko zlorab namreč ostane neprijavljenih, pravijo.

Žrtev zlorabe
Žrtev zlorabe FOTO: Thinkstock

Današnji evropski dan za zaščito otrok pred spolnim izkoriščanjem in spolno zlorabo spodbuja k razmisleku, da zaradi spolnih zlorab trpijo otroci tudi v naši družbi, opozarjajo v Združenju proti spolnemu zlorabljanju. Zaskrbljeni so nad upadom števila razkritih primerov spolnih napadov na otroke. Veliko zlorab namreč ostane neprijavljenih.

Kot je povedala predsednica združenja Katja Bašič, upada število razkritih primerov spolnih napadov na otroke. Po njenih besedah je policija v zadnjih petih letih v zvezi s tem zabeležila kar 65-odstotni padec. V preteklosti je bilo razkritih primerov v povprečju 240 na leto, v letošnjem polletju pa 59. "To pomeni, da se zlorabe ne prijavljajo," je pojasnila. V združenju so nad statistiko zaskrbljeni. "Številka je vsekakor nerealna," je dejala.

Samo s prijavo se ujame storilca!

S primeri zlorab se v združenju soočajo vsakodnevno in veliko žrtev se ne želi izpostavljati. Vendar, kot pravi, se "samo s prijavo ujame zločinca". V družbi ni odprtosti za pogovor o spolnih napadih na otroke, je prepričana Bašičeva. Kot je pojasnila, v zadnjih letih ni bilo veliko aktivnega dela na preventivnih dejavnostih, ki bi lahko vplivale na tako veliko zmanjšanje števila razkritih zlorab.

"Zagotovo je to še vedno tabu tema," je prepričana Bašičeva. Dodala je, da se je treba z otroci zelo zgodaj pogovarjati o nasilju. Ker je otrok učljiv, je po njenem prepričanju dovzeten za napotke, kateri dotiki so primerni in kateri ne.

Nasilje nad otroki
Nasilje nad otroki FOTO: Thinkstock

Bodite bolj pozorni na to, kaj se dogaja z otroki

V združenju so ob evropskem dnevu za zaščito otrok pred spolnim izkoriščanjem in spolno zlorabo, ki ga letos obeležujemo šele drugič, sicer pripravili poziv, ki so ga posredovali tistim organizacijam, ki na kakršen koli način prihajajo v stik z otroci. Kot je pojasnila predsednica, so jih pozvali, naj bodo bolj pozorni na otroke in naj bodo odprti do njihovih sporočil.

Slikanica o neprimernih dotikih

Ker je v družbi še vedno prisoten strah pred pogovorom o tem, v soboto združenje na Prešernovem trgu pripravlja svojo informativno stojnico. Med drugim bodo delili brošuro oziroma slikanico Sveta Evrope o navodilih za otroke o (ne)primernih dotikih.

Poslanci so konec oktobra uzakonili prepoved telesnega kaznovanja otrok. Odločitev je vezana predvsem na usmerjanje odraslih k spremembi miselnosti in vzgojnih pristopov. Prepoved telesnega kaznovanja otrok je sicer določena v noveli zakona o preprečevanju nasilja v družini, ki jo je DZ sprejel 25. oktobra, veljati pa bo začela v soboto. Po njej naj bi bile žrtve, še posebej otroci, bolj zaščitene, postopki pa bolj jasni in učinkoviti.

Evropski dan za zaščito otrok pred spolnim izkoriščanjem in spolno zlorabo, 18. november, je na pobudo združenja maja letos razglasil Svet Evrope. "Potrebni so bili zelo močni argumenti, da je bila pobuda sprejeta," je dejala predsednica združenja Bašičeva in ob tem dodala, da so pobudo na Svet Evrope naslovili že pred petimi leti.

Da so otroci vse prepogosto žrtve spolnega izkoriščanja in zlorab, še posebej v zadnjem obdobju, ko se svet sooča z množičnimi migracijami, menijo tudi na ministrstvu za zunanje zadeve. Ob tem so spomnili, da 20. novembra obeležujemo tudi svetovni dan otrokovih pravic.

Kot so na ministrstvu še navedli v sporočilu za javnost, so otroci danes v svetu prizadeti zaradi oboroženih spopadov, naravnih nesreč in podnebnih sprememb. Vsi nimajo enakega dostopa do osnovnih storitev, kot so izobraževanje, zdravstvena oskrba, preskrba s čisto pitno vodo in hrano, so opozorili. "Zavedati se je treba, da so otroci bolj ranljivi za različne oblike nasilja," so še zapisali.

  • 13
  • 12
  • 11
  • 10
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
KOMENTARJI (99)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

3334446789
18. 11. 2016 18.45
+2
Zakaj ni prijav? Možnih je več alternativ.: 1. prijavitelji so spoznali, da prijava ne pomaga pri razreševanju primerov. Da so strokovnjaki premalo poglobljeni pri razpoznavanju in razreševanju otrokovih stisk. Spolna zloraba je travma za celo življenje. Še z izvrstno psihoterapijo se jo komajda zabriše ne pa izbriše. 2. celotna družina (v primeru, da je 'posiljevalec' mož-oče) gre skozi mline birokracije, ki so največkrat zelo ponižujoči. Mnogokrat otrok potegne ta-kratko, ker žena ščiti moža prej kot bo zaščitila otroka.3. Družina-posiljevalec se z izbrisom spolne zlorabe izogne včasih sramotilni, večletni preiskavi ter presežnim občutkom krivde. Sodni mlini v današnjem času delajo prepočasi in to prijaviteljem 'kida' živce, da v tem ne vidijo nobenega smisla več.....
Kollerik
19. 11. 2016 11.41
+1
Maximus
18. 11. 2016 13.55
+8
24 ur. Ta naslov si jaz predstavljam takole. Letos je blo zlorabljenih 65 odstotkov manj otrok kot lani, stega tudi toliko manj prijav, združenja pa so zaskrbljena ker zlorabe upadajo?? Razumete dilemo? Za tako tematiko popolnoma nesprejemljiv naslov. Zaradi naslova niti do članka ne pridem. Kar pa vam malo mar, kajne, svoj klik ste že pokasirali.
TNT4U
18. 11. 2016 13.26
+2
to je podobno kot z drogami - če se ta trenutek prepove droge in uveljavi brezkompromisna zakonodaja - potem ostane par tisoč ljudi brez dela. Torej je kljub vsem možnim pozivom, dejansko javni interes, da se folk drogira. Podobno je tudi s spolnim nasiljem - če je tega nasilja "premalo", potem je pa kar alarm - saj cel kup ljudi ne bo imel kaj počet.
Vajkim
18. 11. 2016 13.49
+4
Tega nasilja je veliko preveč....inštitucije ne delajo...zatirajo žrtve...s prijavo si 2x kaznovan
Principat
19. 11. 2016 13.16
+1
Vajkim ,, +++++++++++++++++++ / inštitucije le za dojenje državnih jasli ,, ko si enkrat v tem postopku si do smrti v postopku ,, tako vsaj kažejo raziskave druge plati
prašek
18. 11. 2016 13.15
+7
Spolne zlorabe otrok se mi prav gnusijo, ampak , kolikor sem seznanjen , je veliko prijav izmišljenih ! Lahko npr. je mati jezna na očeta in potem hčerko nagovori o spolnem izkoriščanju, o neprimernih besedah, morda še celo o spolnih odnosih !
prašek
18. 11. 2016 13.16
+4
Treba je dobro pregledati te prijave, da ne bi prihajalo do "neljubih dogodkov" !!!!!!
prašek
18. 11. 2016 13.17
+3
Sploh pa je potrebno paziti , pri bivših partnerjih, pa naj so bili poročeni ali pa samo v partnerskem razmerju !
prašek
18. 11. 2016 13.18
+3
In tu nastopi delo za psihologe, ali še celo za otroške psihologe !
Ramzess
18. 11. 2016 17.29
+1
Vse lepo in prav, a ko si enkrat ožigosan, je to za vedno, poti nazaj ni več.
Julijann
18. 11. 2016 12.59
+6
Ima to Združenje narejen plan za deset let v naprej, koliko mora biti storjenih in potem prijavljenih teh spolnih napadov ?, sedaj pa so razočarani , ker slika ni takšna , kot je bila po njihovem zamišljena ! Kot govorijo, je sklepati ravno to ! mogoče bi pomislili, da je bilo njihovo delo uspešno in je teh zlorab manj , kar bi bil razveseljiv podatek !
Brabus
18. 11. 2016 12.51
+4
Kaj pa če je manj zlorab?? A morajo bit?? A je za novinarje in društvo premalo nasilja, ali kaj??
TNT4U
18. 11. 2016 13.29
+4
sej se to povsod objavlja ko reklame: "prijavljajte spolno nasilje", "prijavljajte nasilje v družini", itd... to je itak postala tržna niša
Ramzess
18. 11. 2016 11.30
+4
Ne glejte prijav, to je zavajujoče, temveč končne odločbe, kot je tudi, prijave so namreč lahko tudi lažne. Sodišče in policija delajo isto, samo da se lahko sklicujejo na obremenilne okoliščine, dokaze.
weber1
18. 11. 2016 11.07
+11
Sam naslov članka je neumen, da ne rečem zaskrbljujoč.. Če nebi šel brati njegovo vsebino, bi človek pomislil, da vas zaskrbljuje premalo nasilja... Halooo.. novinarji...malo drugačen naslov članka drugič....
Ramzess
18. 11. 2016 11.31
+1
Res je, ... če je prijav, to sploh ni zaskrbljujoče, temveč nasprotno, ... zaskrbljujoče je morda za oblasti, ker nimajo izgovora za izvajanje nadzora v družinah in svojih slabo utemeljenih ali neutemeljenih postopkov.
Slovencek1
18. 11. 2016 10.35
+6
da prijave upadajo povsem razumem. družinska prijateljica se je znašla v ostudni situaciji kjer je bivši mož nadlegoval hči. ona pravi, "Nikoli več se nebi odločila za sodni postopek, ker so procedure na strani pedofilov". In postopki izgledajo tako, da se morajo dekleta zagovarjati in podoživljati vse te svinjarije, on PEDOFIL pa je nedolžen dokler mu naš xaking sistem ne dokaže drugače?!?!?! w.t.f.??? #zlovenistan
rolica
18. 11. 2016 10.37
+2
točno zaradi tega raje molčijo in trpijo,ker je sistem na strani kriminalcev
dr.dare
18. 11. 2016 10.38
+0
a ja a kar kriv bi moral biti ko ena s prstom nanj pokaže?
Slovencek1
18. 11. 2016 10.47
+2
ti dohtar a maš otroke? ja ko ti 3 leta star otrok začne pripovedovati določene detajle se ti ob njih bruha in je jasno da si jih ni izmislil, ker niti približno takšnih izrazov, ni mogel srečati, slišati ali prebrati kjerkoli. #tisitrčendajekonc Če bi post prebral natančno bi prebral tudi to, da ni kr ena pokazala nanj s prstom ampak je njegova zlorabljena hči začela kazati najprej vedenske odklone ... začela je jecljati in priopvedovati o čudnih rečeh ki jih dela oči "tesloneumnosi
dr.dare
18. 11. 2016 11.09
+0
in mama je mislila da bo sistem jo zaščitil? pa kje živi? v deamlandu?
Slovencek1
18. 11. 2016 11.18
+0
Jaz pravim, da bi jo moral.....................ker je pa res je to da naše vladne službe niso tam zato da bi regulirale in ščitile, pač pa da delajo v korist lobijem, posameznikom in skrivajo sistemske napake, ki jim omogočajo takšno delo in kolektivno odgovornost! na žalost nas ti voluharji, ki naj bi skrbeli za to, da v dreamlandu veljajo neka pravila preveč stanejo...potem naj mi dajo bruto/bruto plačo pa naj se ta zalega finansira od koderkoli že...jaz si bom pa poiskal odvetnike in plačal dohtarje in penzijo iz svojega bruto bruto zneska, ker takšnega sodstva, zdravstva, sociale..enostavno ne potrebujem...in žalostno je da se prerekamo in kregamo ob takih temah pod psevdonimi na formumih namesto, da bi pokazali tem xret.enom da nimajo pravic do pogajanj za plače in drugo, dokler se jim bodo dogajali Bori, Neže, Reneji, nenadzorovani miljonski odlivi v tujino, velenjski dečki, napačno obsevani, umorjeni s smejalnimi plini v reanimacijski ambulanti, gradbeni fiaski (DARS), ex gradbeni sektor je skanaliziral denarja za te pisarniške voluharčke, TEŠ....itd
Ramzess
18. 11. 2016 11.33
+0
Enako se počutijo otroci ko prijavijo, rezultat ni takšen kot so mislili da bo, na koncu pa jim je žal, ... več izgubijo kot dobijo. Pristojni ne delajo po naših pričakovanjih, posledice pa...
Nikiiy
18. 11. 2016 10.10
+15
Trenutno so otroci najbolj ogroženo od Mrak Kopačeve, Nusdorferce in državnih organov vključno z Kliničnem centrom ti morijo ugrabljajo otroke CSD, ki in ostali aparat pa hujska in dela razdor v družinah..
vladaricaumov
18. 11. 2016 10.14
+6
Sej je znana socialna po tem, da ukrepajo lih tam, k ni potrebno. Tam, k bi pa res moral, itak nkol.
dr.dare
18. 11. 2016 10.22
+3
to se pa strinjam... če bi delali kot treba mala Neža ne bi bila že več kot teden dni brez zdravljenja ker starši odklanjajo zdravljenje!
FoglofffTunekkk
18. 11. 2016 10.22
-5
Čujta vidva voluharja...ne morejo otroci živeti tam kjer se pije...tam kjer je alkoholizem prisoten...te pa babice in dedki gor ali dol...kapish???
Slovencek1
18. 11. 2016 10.28
+1
ja Tunek a smo slišal za kak uspešno rešen primer ali se pogovarjamo o primerih kjer niso odreagirali in primerih ki se ne bi smeli zgoditi. Glede na reference ljudi ki se valjajo po teh CSD pisarnah gre za bolj kot ne javne pisarnarčke k vlečejo ziher plačo in ne delujejo kot servis državljanom...ampak en velik grozeči in prteči aparat za katerega je najbolje da ga ne rabiš v življenju več kot je pridobitev olajšave za otroški vrtec...to jim še nekak gre, realni life case-i pa nikakor..upam obtožiti pavšalno!
Slovencek1
18. 11. 2016 10.29
+1
o sodstvu, zdravstvu, drugih državnih inštitucijah pa ne bom sploh razpredal #zlovenistanpapika
Slovencek1
18. 11. 2016 10.30
+2
dokler na uradu za intelektualno lastnino poznajo izključen odgovo "NE VEM", za primer nakazila 20 mio € v Švico denarja ki pripada avtorjem, potem je jasno da takega ion podobno neučinkovitih organov ne rabimo #zlovenistan #zaprasceprikoritu
Nikiiy
18. 11. 2016 10.03
+3
Zaradi takih združenj in ARMADE ljudi ki živijo od zdrah zdrahe morajo biti če jih ni jih bo sistemu ustvaril in že desetletje ustvarja mržnjo med starši in otroci..
vladaricaumov
18. 11. 2016 10.15
+1
Med otroki. Take napake bom popravlala. Sploh pa vas, najvecje domoljube.
area33
18. 11. 2016 09.55
+4
Kaj pa procent izmišljenih prijav otrok,ker ne dosežejo svojega?Sicer sem proti nasilju,vendar naša socialna komaj čaka na lažne prijave sej drgač nimajo kaj počet.
medo90
18. 11. 2016 10.10
+2
točno tako in vedno se krivca določi v pisarni.
vladaricaumov
18. 11. 2016 10.54
+0
Vajkim
18. 11. 2016 13.51
Kako si lahko recimo predšolski otrok to izmisli in opiše....razloži
dzek.the.ripper
18. 11. 2016 09.54
+9
Kakšen neumen naslov :)
vladaricaumov
18. 11. 2016 09.52
+0
Vecinoma pa to delate deci, zamislte se mal. Napisala sem, da vecinoma, tko da se mi ne zdej usajat.
medo90
18. 11. 2016 09.56
+3
Oboji, da te pomirim in pišem z razlogom. Ženske v določenih primerih veliko bolj krute in podle vendar inštitucije, ki so za ta namen plačane in imajo kao"strokovni kader" ne vidijo oz. nočejo videti kaj vse se dogaja tudi s strani žensk.
vladaricaumov
18. 11. 2016 10.02
+1
Jst mam drgacne izkusnje, vedno so bli deci. Govorim o opolzkih besedah, osem let sem bla stara. Ogabno. Pa pol pr 14, k sta dva stara omenjala moje bradavicke. Ogabni ste, skratka. Ne ti men pametovat o tej temi. Lahk bi ti pa se kej napisala, sam ne bom.
medo90
18. 11. 2016 10.09
+0
Tudi jaz bi lahko napisal in to z razlogom in dejstvi.
dr.dare
18. 11. 2016 10.15
+1
ojojoj omenjala sta bradavičke zdaj te je pa pol manj... ne si laskat nimaš jih edina
vladaricaumov
18. 11. 2016 10.17
-2
A te je kaksna nadlehgovala. Mi je zal zate, kokr za vsakega. K je bil moj v soli v naravi, deset let si takrat star, je tud ucitelca preverjala, ce majo gate oblecene pod pizamo. Men je tud to bolano.
dr.dare
18. 11. 2016 10.24
+1
nehajte iz otrok invalide delat pa učiteljci ne bo potrebno preverjat ali se znajo oblačit
vladaricaumov
18. 11. 2016 10.34
-2
Dare, a teb se zdi normalno, da dva deca stata petdesetlet na sred ulce neki neznani stirinajstletnici omenjata njene bradavicke. Slabo se pocutm, k se tega spomnim. Ceprov se nimam za kej. Drgac pa, pisala sem o svojmu tipu, otrok nimam.
dr.dare
18. 11. 2016 10.39
+2
če bi ji pa popek ki ga kaže pohvalila bi blo pa ok?
vladaricaumov
18. 11. 2016 10.54
-4
Ne, ne bi blo. Kva mas ti men kar kol sploh za govort, ce te nc ne vprasam.
dr.dare
18. 11. 2016 11.10
+3
hahahahah ja zdaj si pa vse povedala... si še zgledala kok tok resno zdaj pa vidim da v resnici še niti 10 let nimaš
Kollerik
19. 11. 2016 11.46
Ogabni??!! Vladarica, če izzvzamemo nezdrave, bolne spolne prakse, pedofilijo...od kdaj pa je spolnost ogabna? Od takrat, ko nam jo je prignusila lažna, hinavsko pokvarjena morala nekaterih verskih inštitucij. Smo družba leporečja, hinavščine, prisilnih zavor in zlagane morale. Zato tudi toliko spolnih ekscesov, kajti človek je spolno bitje, pa naj je to kermu všeč ali ne.
Mejduš
18. 11. 2016 09.50
+0
Trump tudi zlorablja sina ki ga vse poovsod prestavlja. ga bodo tudi morali kaznovati.
Mladi? Plasto
18. 11. 2016 09.41
+20
mogoče pa ni več ZAUPANJA v naše organe pregona POLICIJO in SODSTVO , kar v bistvu pomeni ,da nam država razpada ..... oziroma je razpadla in jo skupaj delujočo drži samo še evropa ......
rolica
18. 11. 2016 10.00
+3
rolica
18. 11. 2016 10.03
+3
Samo ena mini zgodba...moški je žensko pretepal od hiše je morala ona s tem izgubila vse v kar je vlagala in na koncu še drago plačala na sodišču,zdaj se skriva in živi v strahu on pa veselo naokoli kot da se nič ni zgodilo...
dr.dare
18. 11. 2016 10.24
-3
rolica
18. 11. 2016 10.35
+1
dr.dare
18. 11. 2016 10.39
-3
Ramzess
18. 11. 2016 11.36
Mladič Plasto, ne moreš zaupati nekomu, ki naredi več škode (nepopravljive), kot koristi. Ko je prepozno, poti nazaj ni več.
marker1
18. 11. 2016 09.34
+5
Nikoli vam ni prav. Če so kazniva dejanja, tulite da jih je preveč, če pa jih ni pa tulite, da jih je premalo. Odločite se kaj hočete. Sicer pa so ta združenja nepotrebna in brezpredmetna, ker imamo za ta kazniva dejanja socialno službo, policijo, tožilstva in sodišča.
Ramzess
18. 11. 2016 11.37
-1
Ki niso to kar bi morala biti, ... na koncu je več škode kot koristi. Popraviti pa se nič ne da več, poti nazaj ni več.
Vajkim
18. 11. 2016 09.29
+9
Prijav je morda manj, ker policija dela rutinsko , ukrepa formalno, poda poročilo drž. Tožilstvu( prosti spis) , Tožilstvo tudi ne ukrepa....sčiti pedofile , sodniki in izvedenci pa delajo proti otrokom in mami , ki sčiti otroka( (prisilni stiki otroka z očetom, mamo kaznujejo če otroka ne pripelje na stik...če oče ne pride na stik ni kaznovan, mater kaznujejo s cca 500 evri kazni ...to se veča do 7 tisoč evrov, grozijo z izvršbo nad otrokom, z odvzemom otroka...Csd se gabi da morajo izvrševat stike pod nadzorom , ko otroci prosijo , da nočejo videt posiljevalca očeta. Vpijejo....kazensko z zaporom kaznujejo matere, ki se upirajo posiljevalcem...OTROK IN MATI, ŽRTVE NASILJA POSTANEJO ŠE VEČJE ŽRTVE SAJ GREDO PROTI NJIM VSI POLICIJA, SODNIKI, TOŽILCI........Katasrofa v naši državi...zlorabe je deležna cca 20 % otrok enako velja za nasilje...pišem na podlagi pisnih dokumentov
fafajonka
18. 11. 2016 09.22
+20
A je tole združenje financirano iz proračuna......več kot je zlorab, bolje so plačani?
murinar
18. 11. 2016 09.20
+20
Če jih ni se jih pa izmislite ! Važno ,da naše raznolike veleumne institucije delajo z polno paro (tudi ,če mlatijo prazno slamo)