Slovenija

SNS vložila svoj predlog resolucije

Ljubljana, 02. 04. 2007 16.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Slovenska nacionalna stranka je v državnem zboru vložila predlog resolucije o meji med Slovenijo in Hrvaško.

Zmago Jelinčič pravi, da bo SNS vztrajala pri svoji resoluciji
Zmago Jelinčič pravi, da bo SNS vztrajala pri svoji resoluciji FOTO: Dare Čekeliš

Kot je na novinarski konferenci poudaril predsednik SNS Zmago Jelinčič, bodo v SNS vztrajali pri svoji resoluciji, če ne bo dobila podpore, pa bodo razmislili o referendumu o vstopu Hrvaške v Evropsko unijo.

Po Jelinčičevih besedah je glavni razlog za vložitev resolucije nesposobnost slovenskih oblasti, da bi zaščitile slovenske nacionalne interese. Med razlogi je navedel tudi črtanje slovenske manjšine iz hrvaške ustave in stalen agresiven pritisk na Slovenijo. Hrvaška poleg tega spreobrača dejstva in ponareja zgodovino v svojo korist, piše v predlogu resolucije. Jelinčič je še dejal, da so v SNS pri pripravi resolucije upoštevali dejstvo, da so bile meje znotraj bivše skupne države določene le administrativno.

Predlog resolucije vsebuje "nesporna zgodovinska dejstva", med drugim, da Istra ni bila nikoli del Hrvaške, da je bila Hrvaška med drugo svetovno vojno zaveznica nacistične koalicije in da kot poraženka v tej vojni ni izplačala vojne odškodnine.

Resolucijo sklenejo štiri ugotovitve o celovitosti in nedeljivosti slovenskega ozemlja, v katerih piše, da je celotna Istra del slovenskega ozemlja, slovensko ozemlje pa so tudi območje Štrigove, območje občine Radatoviči in širše Žubmerško območje ter Jadransko morje do Reke.

Kot je dejal Jelinčič, bo SNS svoja stališča predstavila v sredo na strateškem svetu na zunanjem ministrstvu in v petek na partnerstvu za razvoj pri premieru Janezu Janši. Pri tem je poudaril, da bodo vztrajali pri svojih stališčih in od njih ne bodo odstopali. "Slovenija ima zdaj zadnjo priložnost, da svoje ozemlje zaokroži v okviru slovenskega nacionalnega prostora, vsaj napram Hrvaški," je poudaril. Na novinarsko vprašanje o vladnem predlogu resolucije o meji s Hrvaško je Jelinčič odgovoril, da njena točna vsebina še ni znana.

V SNS poleg tega zahtevajo, da Hrvaška v Evropsko unijo vstopi skupaj z vsemi državami Zahodnega Balkana, nikakor pa ne posebej. Kot je pojasnil poslanec SNS Bogdan Barovič, bi namreč lahko Hrvaška kot članica EU z vetom preprečila vstop drugih držav nekdanje Jugoslavije v povezavo.

Jelinčič je o predlogu Slovenske ljudske stranke o meji med Slovenijo in Hrvaško dejal, da je nezadosten in nepopoln. Poslanci SNS so se sicer pod ta predlog podpisali, a zato, kot je pojasnil Jelinčič, ker so računali na možnost, da ga bo mogoče nadgraditi, vendar se to ni zgodilo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

balon200
03. 04. 2007 12.28
Ampak, ta Slovenija je komedija. Za slovensko mejo in teritorij se proti Hrvatom najbolj tepe prav hrvatarski Jelinčić in njegova najprej Hrvaška, šele potem Slovenska SNS. :)....Morali bi jo itak poimenovati SHS - Stranka Hrvatov in Slovencev :). Jelinčić definitivno ustreza definiciji Alpskega Hrvata - janičarja. ;-)))
?rni panter 1
03. 04. 2007 10.03
@Jožajoža, ma ti ga kar mej.Ni blema,tudi jst imam sosede ki niso Slovenci,pa se odlično razumemo.Tu ne gre za sosede,marveč za mejo.Evropa pa sigurno ne bo prosila Hrvatov da vstopijo v povezavo.Kaj jih briga Hrvaška.Tako ali tako so Evropske že vse Hrvaške banke, posledično industrija in turizem...Pa zemljo lahko Evropejci (razen Slovencev) tudi nemoteno kupujejo.Zato,zakaj bi jih Evropa potrebovala? Ker imajo nizek BDP in so reveži,...Seveda
nemejugat
03. 04. 2007 01.30
O meji je dosti govora, toda mnogi pozabljajo da tu politiki nabirajo točke in služijo svoj težko prigarani kruhec, seveda z obeh strani, da ne bo pomote. Sestankujejo enkrat na Brijonih, drugič na Otočcu, kdo plača se ve. Ljudi ki živijo ob Dragonji pa savudrijskem rtu bi morda bilo lepo vprašati kaj so in kje živijo? Odgovor bi se kar pogosto glasil da so Istrani v Istri, torej ne eno ne drugo. A bi morda lahko razpisali referendum v kateri državi želijo živeti??? Ribiči imajo težave, toda morda le za ribe ki je pravzaprav več ni, dobijo pa kake subvencije-dotacije...torej kruha in iger... Sedaj še morje...Jadransko morje ni nikoli bilo deljeno na CRO-BIH-ČG-SLO, bilo je naše YU. Po drugi sv.vojni je bilo Italiji odvzeto okupirano ozemlje Slovenije, Istre, Kvarnerskih otokov in Dalmacije, v Italiji pa je ostalo ozemlje ki ga je izgubila YU oziroma sedaj SLO s precejšnjim številom svojih prebivalcev. Če povzamem je CRO pridobila za izgubljeno zemljo SLO ki je sedaj v Italiji. Prebivalci ki živijo na savudrijskem rtu pa so itak vedno gravitirali k SLO, tisti 80 letniki, ki so še živi bi to najbolje povedali. Zanimivo pa je, da poleg Italijanščine odlično obvladajo tudi Slovenščino, ni kaj zanimivoj. Toda kaj so zakuhali komunisti iz Lublane, z neznanjem geografije, ali iz samoušečnost je znano, toda po toči je prepozno zvoniti, zemlja je v CRO že desetletja. Smo pač bili prepočasni ali pa naivni... Sedaj nam ostane še nekaj morja, katerega je v času YU v Piranskem zalivu nadzorovala pomorska milica iz PI,IZ,KP. O neki savudrijski vali v piranskem zalivu pa mislim, da ni nobenega pisnega gradiva, kaj takega ne omenja niti navigacijska karta za pomorce izdana leta 2002 pri HR. hidrografskem institutuv Splitu. Kaj v Zagrebu pojmujejo pod nazivom savudrijska vala je samo njim znano, ali pa si to morda samo v LJ narobe razlagajo. Mišljen je lahko zalivček za savudrijskim rtom ali oni pri velikem svetilniku. CRO oziroma Zagreb bolje, ima težave z mejo na morju pri SLO, BIH, ČG, še dobro da SRB ali MADŽ nima morja. Toda ne razumite me kot da sem kak nacionalist, pogosto sem v CRO in nimam prav nobenih težav, z mnogimi imam prav prijateljske odnose.
neznan13@gmail.com
02. 04. 2007 23.07
sj tud druga naša mesta, niso bla kej dost zgrajena od slovenskih arhitektov do leta 1918 ;)!!
balon200
02. 04. 2007 22.39
Pa saj, kdaj pa je bil Trst slovenski. Kaj so Trst zgradili slovenski arhitekti? Trst je bil neodvisna mestna državica, kot Dubrovnik, Trst je mesto zase, še Italijansko ni.
balon200
02. 04. 2007 21.54
SNS je itak paradoks slovenskega nacionalizma. Jelinčić, Barović,..to so hrvaški priimki. Jelinčić je svoj čut za nacionalizem očitno podedoval, po hrvaškem prirojenem nacionalizmu,..no na njegovo nesrečo je doma v Sloveniji in deluje sedaj kot janičar,..še bolj je Slovenec kot pravi Slovenci,...kost.
yan333@email.si
02. 04. 2007 21.34
Vsega tega ne bi bilo če bi kardelj znal geografijo.
Jožajoža
02. 04. 2007 21.32
PONOSEN SEM, DA IMAM ZA SOSEDA HRVATA,UNIJA SE BO ŠE KAKO ZELO BORILA, DA BO V SVOJE VRSTE HRVATSKO PRIDOBILA.
slav01@hotmail.com
02. 04. 2007 21.21
me spominja na miloševiča, hitlerja.......drugač je zmago hrvat če kdo ne ve. spet zbiranje točk.....fuj
Romuel
02. 04. 2007 19.33
se strinjam z "neznan13", to kar smo spustili iz rok ne bomo več dobili nazaj, hrvati se ne bodo nikdar odrekli Istri pa območju vse do reke haha ne bodite smešni SNS. Ampak prav pa je, da se borimo za svoje ozemlje, ki smo ga izgubili tako, da smo na hitro "zbežali" iz yugoslavije nismo pa mislili na mejo na jadranskem morju z hrvaško, ampak po toči zvoniti je prepozno.
Krbo?
02. 04. 2007 18.49
Kaj enkrat zapravis tezko nazaj dobis. Zato pa je treba cuvati to kaj je naso.
HandOfSteel
02. 04. 2007 17.44
Jelincic ma prave ideje, sam kaj ko ostali nimajo posluha za to ... vemo kaki so hrvati iin ker se klin s klinom zbija je treba z njimi ostro, brezkompromisno ...
neznan13@gmail.com
02. 04. 2007 17.25
mi ne bomo več vidl Istre, Celovško kotlino in Trsta, tko da kle sanjat je brez pomena!!
doki007@email.si
02. 04. 2007 16.46
se strinjam z SNS,.... Slovenija ni nikol znala čuvat svoje interese ,...zmeraj smo se prodal ,.....pr Ruplu se pa nikol ne ve kaj bo bleknu ,...???