Gospodarstvo

Solinair s predlogom za ustanovitev Air Slovenia

Ljubljana, 08. 07. 2020 11.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Nuša Stegnar
Komentarji
208

Solinair resno razmišlja o ustanovitvi novega državnega prevoznika v državi Air Slovenia, je sporočil direktor družbe Jelenc, ki je prepričan, da je pravi čas za ustanovitev, saj se večji letalski prevozniki umikajo s trgov in zmanjšujejo svoje delovanje zaradi koronavirusa. Letališče Ljubljana pa je znova izrazilo podporo vladi, da letalskim prevoznikom zagotavlja subvencije, namesto da vlaga sredstva v novega prevoznika.

Tovorni prevoznik Solinair je na javnem posvetu, ki so se ga udeležili tako vladni kot industrijski deležniki, orisal svoj predlog za ustanovitev novega nacionalnega prevoznika v Sloveniji, poroča Sierra5.net. Generalni direktor tovorne letalske družbe Janez Jelenc je dejal, da Solinair resno razmišlja o ustanovitvi novega državnega prevoznika v državi Air Slovenia. Po besedah ​​Jelenca je zdaj pravi čas za ustanovitev nove letalske družbe, saj se večji letalski prevozniki umikajo s trgov in zmanjšujejo svoje delovanje zaradi pandemije koronavirusa. "Izvedli smo študijo, koliko bi stala ustanovitev letalske družbe in ocenjujemo, da bo blizu pet milijonov evrov," je dejal Jelenc. Dodal je, da bi bila letala, kot so Mitsubishi CRJ900, Dash 8 Q400 in turboprop ATR72, idealna za slovenski trg. Družba bi imela štiri do pet letal.

Solinair je že opravil pogovore s slovensko vlado o potencialni vzpostavitvi novega nacionalnega prevoznika in pričakuje od države kakšno finančno pomoč, za katero še vedno ni odločeno, ali bo financirala novo letalsko družbo ali zagotovila subvencije za spodbujanje tujih prevoznikov k letenju v Ljubljano. Jelenc je opozoril, da bo Solinair s skupino Lufthansa iskal dogovor za novo letalsko družbo, ki bo prevzela njihove poti do Ljubljane, vključno s poleti Lufthanse iz Frankfurta in Münchna, švicarskimi iz Züricha in službo Brussels Airlines iz belgijske prestolnice. Poleg tega bi Air Slovenija Ljubljano povezal z Amsterdamom, Skopjem, Tirano in Prištino.

Solinair
Solinair FOTO: Shutterstock

Letališče Ljubljana je znova izrazilo podporo vladi, da letalskim prevoznikom zagotovi subvencije, namesto da vlaga sredstva v novega prevoznika. Novembra lani je slovenska družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) pripravila poslovni načrt za potencialno novo nacionalno letalsko družbo. V skladu s predlogom naj bi prevoznik upravljal s floto petih letal CRJ in štel približno 200 zaposlenih. Na podlagi izračunov družbe za upravljanje premoženja je letalska družba ocenila, da bi v prvem letu poslovanja zabeležila dvajset milijonov evrov izgube. Gospodarski minister Zdravko Počivalšek je prejšnji mesec dejal: "Optimističen sem, da bomo našli rešitev, ki bo Slovenijo bolje povezala s svetom z izboljšanjem njene zračne povezanosti, in kot del tega verjamem, da bomo našli primerno in z EU združljivo rešitev za spodbujanje letalskih prevoznikov. Odločili se bomo za rešitev, ki bo Ljubljano najbolje povezala s pomembnimi destinacijami, kot so Bruselj, Frankfurt in Zürich."

Podjetje Solinair je bilo ustanovljeno leta 1991 kot organizacija za usposabljanje letov in letalski taksi operater s sedežem v Portorožu. Sčasoma je nabavil letalo Let L-410 Turbolet in se povezal s podjetjem DHL za opravljanje tovornih storitev. Odtlej se je preselilo v Ljubljano. Trenutno upravlja floto dveh letal Airbus A300-600. Leta 2008 ga je kupil turški tovorni prevoznik MNG Airlines. Solinair nudi tudi vzdrževalne storitve, usposabljanje za vzdrževanje in načrtovanje letov.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (208)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

emilzapata
09. 07. 2020 17.09
+1
tale predlog me pa spominja na onega, ki je toliko časa menjaval službe, da je končno našel tisto, ki mu je bila pisana na kožo: leta 1989 je postal vodič po poteh bratstva in enotnosti Jugoslavije.
EEgon
08. 07. 2020 19.16
+13
Za slovensko ekonomijo zelo pomembne destinacije: Skopjem, Tirano in Prištino ??? Le zakaj?
Ici
08. 07. 2020 20.12
+4
Vlaganje v potniško aviacijo in v zimsko-športno infrastrukturo, je ta trenutek v svetu enako NEDONOSNO.
Ici
08. 07. 2020 20.27
+4
Če bi bile te destinacije pomembne, bi se "veliki" že zdavnaj stepli zanje. Pa jih še "povohajo" ne...
omega32
08. 07. 2020 21.12
+0
tako kot ne povohajo drugih destinacij. Slovenija ima z Balkanskimi državami zelo močne gospodarske vezi
knez_Samo
08. 07. 2020 21.50
+4
Tirana in priština pa mogoče še celo skopje so veliko bolj prometna letališča kot lju, vsaj po moje.
RdecaZvezda
09. 07. 2020 08.13
+7
Bi rekel prej sorodstvene vezi kot gospodarske so zelo močne,1 miljon Balkancev zaseda Slovenijo vsaj obnašajo se tako.
zurbrigen
08. 07. 2020 19.05
+2
Ta firma niti nima mislm da licence za potniški promet, niti letala za to, edino če ni naštimaljka, če vlada pristane na sofinanciranje in subvencije, svolj lonček pristavi še Rastoder on je kupil za smešen denar to licenco, s katero pa si lahko skor samo rit obriše, le na nek podoben način kot je tole lahko izkoristi vložek in celo bajno pokasira.
EEgon
08. 07. 2020 19.16
+2
Pa to je poanta tega, da se nategne državo.
BepaJoseph
08. 07. 2020 18.19
+1
Vsi jih moralno podpiramo! Vlada v takšne podvige ne sme vlagati denarja v obliki kapitala. Prav bi pa bilo, da najde sredstva, da sofinancira lete iz za nas turistično zanimivih držav, da bo lahko potem ,ko ti turisti priletijo k nam tudi več kasirala skozi pobrane davke.
marston
08. 07. 2020 18.13
+7
Bo spet lj bruselj po 800 eur in več. To smo pogrešal, država pa za vse iz državne uprave in državne firme plačuje, ne glede na ceno.
omega32
08. 07. 2020 21.15
+0
Zdaj so poslanci plačevali tudi po več kot 1000 EUR iz Zagreba v Bruselj, s tem da so vstajali ob 3 zjutraj, verjetno tisti dan pol sej prespali in zvečer nazaj v Zagreb. Zelo ekonomično, plačali smo pa davkoplačevalci.
Ici
08. 07. 2020 18.10
+20
Lufthansa je bila tik pred stečajem. Nekazeri "velikani" so končali v stečaju, Boeing beleži milijardno izgubo, mi pa bi ustanavljali Slovenia air. Bravo. Ni kaj.
EEgon
08. 07. 2020 19.17
+5
RdecaZvezda
09. 07. 2020 08.19
+1
Ponosni smo lahko na dve stvari,trava nam po dežju raste bujno in trgovske cene,res ne razumem a misli kdo ustaviti to noro podražitve,imamo Balkansko življenje in Ameriške cene iz dneva v dan je vse dražje,kam to pelje,sam vprašam.
Uporabnik543728
08. 07. 2020 18.05
+4
Sedaj je res odličen čas za vstop na letalski trg, vendar je potrebno imeti pravo strategijo. Pred spomladjo bi bilo pripraviti vse potrebno za zagon in si pridobiti letala, nato odprtje linij v večjih evropskih vozliščih in predvsem poleti 2021 bi lahko zadeva zaživela, ko bo imela Slovenija predsedovanje EU-ju, to bi bilo potrebno maksimalno izkoristiti in morda pridobiti povezavo z Dubajem, ki je pomembno svetovno vozlišče in od koder bi lahko prišli butični turisti, saj si Slovenija namreč želi prav njih, če sem prav razumel turistične delavce?
EEgon
08. 07. 2020 19.18
+3
Moj bog si dober. Misliš, da so kaj o tem razmišljali tudi ostali letalski prevozniki, ki nimajo zaposlenih političnih svetovalcev za ne delo??? Sam vprašam.
konstruktor
08. 07. 2020 17.36
+3
Hja, da bi jim le uspelo...se pa po spodnjih komentarjih vidi vsa beda slovenceljnov...
janez Kovač 1
08. 07. 2020 17.36
+7
Ne rabimo več vreč brez dna dovolj smo jih filali!
Uporabnik543728
08. 07. 2020 17.34
+20
Ko sem prebral Skopje, Tirana in Priština, sem vedel, da je to nova luknja za črpanje denarja. Te linije so popolnoma neprofitabilne in so razlog za propad Adrie. Kaj res nimamo nikogar, ki bi poznal razmere? Kje je povezava s Španijo, ki bi bila izjemno dobrodošla, Adria je imela tudi odlično povezavo z Londonom, ki so jo potem prodali, zakaj?
plotter123
08. 07. 2020 17.13
+8
AHHAHAHAHAH OHOHOHOHOHOHO najprej potopite potem se pa kar na lepem prikaže 15 miljard evrov ( ugibam Jackpot x 10 ) in evo njih . A je kdo na FURSU ki bi se vprašal OD KJE pa telim lopovom denar ???
Tone 12345
08. 07. 2020 16.47
+17
Ni denarja za letala ni več infrastrukture ni več ničesar!se pa točno vidi da je tudi lastnik letališča pripomogel k uničenju adrie!in težko je ustanoviti let.druzbo na letališču kjer ti lastnik tujec meče polena pod noge!
Ici
08. 07. 2020 20.16
Lastnik, tujec ali ne-tujec, je lastnik. Ko je bilo letališče na prodaj, ga je kupil on. Lastnik. In danes ima s tem v zvezi vso pravico do lastnega mnenja. Zakaj pa nisi kupil letališča ti, pa bi bilo vse drugače?
1model
08. 07. 2020 16.43
+14
Samo ne na državno last
EEgon
08. 07. 2020 16.11
+25
Janez Jelenc .... a on bi z našimi pimpli po koprivah opletal ??? Naj kar s svojim denarjem uresniči želje, če ga ima premalo pa po kredit na NE državno banko.
štajerc9
08. 07. 2020 15.59
+24
Kaj se vsi tak bunijo tak k da bo država to ustanovila, ustanovil jo bo SOLINAIR, naš EDINI tovorni letalski prevoznik, ki obstaja že skoraj 30 LET, pa jim gre prav dobro
EEgon
08. 07. 2020 16.12
+24
čudovito. Le gleda naj da ne bo kredita dala SID banka ali SLO država. In pa srečno.
"JohnDoe"
08. 07. 2020 17.15
+7
Solinair ni Slovenski tovorni letalski prevoznik!!! Halllo! Solinair je v rokah Turkov, in to samo zaradi tega ker potrbuje v EU AOC!! Če veš kaj je to. Preden pišeš blesarije se prepričaj zakaj in kako....
štajerc9
08. 07. 2020 17.20
-2
Tud Adrija ni bla v lasti Slovencev pa je bla vseen Slovenska
Ici
08. 07. 2020 20.18
Zakaj je tako pomembno, da je NAŠ? A ima kdo od nas kaj od tega? A je kakšna razlika če je lastniku ime Janez, Ivica, Helmut ali Giovanni?
tonchek
08. 07. 2020 15.56
+19
Zdaj bo veliko poceni rabljenih letal...
štajerc9
08. 07. 2020 15.55
+10
Vsi ti ki komentirajo kak mi tega "ne rabimo" se verjetno še niti vsedli na letalo
EEgon
08. 07. 2020 16.13
+20
Sem se že vozil z letalom, večkrat. In moj odgovor je naj naredi brez državnega denarja/kritja v primeru izgube/stečaja.
Ici
08. 07. 2020 20.26
Zelo se motiš. Nekateri med nami tukaj, zelo veliko letimo. Zato vemo, da je v civilni aviaciji precej nepomembno kdo je lastnik. Pomembna je tehnična brezhibnost letal, servis, njihova starost, redno šolanje in preverjanje posadk, visoki varnostni standardi načina letenja, odnosa do potnikov.... Kdo pa je v lastniški sestavi takega prevoznika, pa za potnika zares ni pomembno. A ti morda veš, kdo so lastniki Lufthanse, British Airwaysa, Turkish Airlines, Etihada ipd...? Ne ves, ker ne mores vedeti in tudi pomembno ni. Zato so te nebuloze z ustanavljanjem novega nacionalnega prevoznika čisto brez veze.
nebel
08. 07. 2020 15.53
+13
Zopet se neki na državni denar prisesani grebejo. Ni bilo dovolj enkrat, očitno nas bodo še enkrat portegnili.
nebel
08. 07. 2020 15.55
+22
Če bo družba na privat kapitalu mi je vseeno, bodo videli ali gre ali ne za svoj denar. Na državne stroške pa ne,
omega32
08. 07. 2020 15.45
+23
Nevoščljivost Slovencev ne pozna meja. Se strinjam, da je potrebno paziti kakšni ljudje bodo vodili podjetje in da se le te podrobno pregleduje in prepreči morebitne mahinacije. Da je pa večina ljudi proti novim 200im delovnim mestom, ki bi nahranila marsikatero družino in da podjetje samo kot tako, prinese korist marsikateremu podjetniku (taksisti, gostinci, hotelirji, itd...). Sramota..
EEgon
08. 07. 2020 16.15
+2
Ne pozabi da še na 200M € izgube AA. kako čmo potem reč dejmo ustanoviti podjetje za 200 ljudi in naredit 200 000 000 € izgube. Fuullll good busines, yea!
omega32
08. 07. 2020 16.35
+2
Kot prvo pretiravaš z 200m € izgube, kot drugo podjetje, ki je povzročilo takšno luknjo je bilo v lasti Nemcev. Ne enači državnega podjetja pred leti, ki je ustvarjalo majhno izgubo (še to ne bi bilo potrebno, če vodstvo ne bi bilo politično nastavljeno) s podjetjem, ki so ga načrtno izčrpavali od začetka prevzema.
komel123
08. 07. 2020 15.43
+6
Sami strokovnjaki s plašnicami na očeh , ki ne vidite dalje od svojega nosa komentirate, jao reveži