Slovenija

Družini Hočevar uspelo zapustiti Venezuelo: 'Življenje tam je postalo neznosno'

Ljubljana, 16. 01. 2020 19.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Špela Bezjak
Komentarji
185

V domovino so se vrnili prvi Slovenci, ki jim je uspelo zapustiti Venezuelo. Člani štiričlanske družine Hočevar pravijo, da je življenje v tej južnoameriški državi, kjer vlada vsesplošno pomanjkanje, celo lakota, in nezadovoljstvo, postalo neznosno. S strtim srcem so zato zapustili vse, kar imajo, in vse, ki jih poznajo. V Sloveniji, deželi svojih prednikov, želijo zdaj začeti novo življenje.

Družina Hočevar
Družina Hočevar FOTO: POP TV

"Dober dan! Jaz sem Andrej Hočevar, to je moja družina. Moja hčerka Sofia, moja žena Amal in moja sestra Daniela." Tako se predstavi nedavno k nam preseljena štiričlanska družina iz Venezuele.

Dedek Andreasa in Daniele Hočevar je Slovenijo zaradi študija zapustil leta 1950. Po 70 letih so se zdaj vrnili njegovi potomci. "Situacija v Venezueli se poslabšuje, vsak dan je huje. Kratkoročnega izboljšanja ni, dolgoročno pa ga vidimo šele zelo daleč," situacijo čez lužo opisuje Daniela. Z njo se strinja tudi Amal: "Venezuela danes je povsem drugačna kot je bila, ko sem bila še otrok. Kvaliteta življenja se je spremenila."

Repatriacija je zanje pomenila edino upanje. Dolgih šest mesecev je trajalo, preden so se vkrcali na letalo in odpotovali novemu življenju naproti.

"Na slovenski strani ni bilo veliko težav, so pa bili na venezuelski strani - pridobiti potne liste, vse paprije pravočasno," razlaga Andreas.

"Živeti v Venezueli pri mojih letih je težko. Ker najprej hočeš končati šolanje, ampak je težko, ker je tudi univerza v primežu vseh problemov," pa pove 25-letna Daniela, ki ji je sicer kot edini v letniku uspelo končati študij. Je diplomirana plesalka, ki jo po le nekaj dneh v Sloveniji že čakajo prvi razgovori.

Podobno tudi 34-letno Amal, doktorico kemije, ki je v Venezueli poučevala študente. "Odločili smo se priti sem, z upanjem, z boljšo perspektivo, z veliko željo po delu," je polna zanosa.

Za zadnji mesec dela je Amal prejela borih 10 evrov, čeprav so cene dobrin primerljive z našimi. Vsakodnevne stavke, nezadovoljstvo, pomanjkanje hrane, zdravil, pa so iz že tako revne države doslej odgnale pet milijonov ljudi.

"Tudi hčerko prizadenejo vse te reči. To kaže skozi igro, skozi pogovor. Na primer, ko smo bili še doma in smo klicali babico, je pograbila telefon in jo vprašala, ali ima elektriko, vodo, ali lahko pridemo na kosilo," pripoveduje Andreas Hočevar.

Približno 1000 Slovencev oziroma njihovih potomcev še živi v Venezueli, za repatriacijo jih je doslej zaprosilo okoli 50. "Priznati moram, da je repatriacija zelo zahteven, zelo zapleten postopek. Tako z logističnega, varnostnega, političnega vidika," pa je jasen Dejan Valentinčič iz Urada vlade za Slovence v zamejstvu in po svetu.

Na uradu zato vsako prošnjo obravnavajo individualno, največji zalogaj pa je repatriirancem zagotoviti varno pot v domovino. Venezuelska vojska namreč izstope iz države vse bolj zaostruje.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (185)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

misterbin
17. 01. 2020 17.43
-22
Seveda so veseli saj pa jim Slovenija nudi vse povrh še 15 mesecev oskrbnine .Stanovanja komfortna in uživali bodo v brez delju kot sirijci afganistanci ter somalijci in še jih je
Jože Valentin?i?
18. 01. 2020 16.40
+22
Kako morete te ljudi, ki so šolani in kulturni enačiti z divjo hordo.
Sapfo
19. 01. 2020 11.12
+12
Gospa, ki prihaja, je doktorica kemije. Ti fakultete še od blizu nisi videl, sicer tvoj zapis ne bi bil tak pravopisnih zmazek. Ne enači vseh s seboj, ki čakajo na pomoč. Z neba ne pade sama. Za denar in boljše življenje je treba pač kaj narediti. Oni so se odločili proti k nam, ti, v nasprotju z njimi jamraš in bentiš.
Uporabnik443897
23. 01. 2020 10.35
-1
Res je dr., pa je vseeno do upokojitve čakala, sedaj pa naprej v Sloveniji, brez dela. Lahko je prišla 10 ali 20 let prej in pri nas zaslužila POKOJNINO ??
prašek
17. 01. 2020 13.00
+37
Dobrodošli rojaki !!!!
puspan
17. 01. 2020 13.54
+13
wolfterier
17. 01. 2020 16.03
+5
Prašek,redko ti dam plus,tokrat z veseljem.
Heretik1
17. 01. 2020 12.18
-65
Marš nazaj! Tu vas ne rabimo!
pkj
17. 01. 2020 14.08
+33
ne govori neumnosti. a albance brez ene vezi s slovenijo pa pricakujes odprtih rok? dobrodosli rojaki.
Jože Valentin?i?
18. 01. 2020 16.42
+2
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 12.15
+18
Naj sklenem glavno misel nekaterih komentatorjev. Vsega je kriva Amerika. Če ne bi bilo ZDA, bi Venezuela se še vedno kopala in sončila v silni ekonomski prosperiteti. S padcem (nekoč bogate) drzave Venezuele Chavez in Maduro ter njuna chavistična socialistična revolucija nimajo absolutno ničesar.;) Amen.
Novi uporabnik
20. 01. 2020 10.55
Ameriške ekonomske sankcije so zagotovo pripomogle k sesutju.
arizonadream
17. 01. 2020 12.06
-20
Naredili ste napako s tem, da ste se vrnili v Slovenijo ker tukaj ni življenja, je zgolj životarjenje. Boste vi še pogrešali Venezuelo.
potato36
18. 01. 2020 12.07
+15
venezuelo bodo pogrešali kjer niso imeli elektrike in vode?
SDS_je_poden
17. 01. 2020 11.24
+21
Dobrodošli v Sloveniji.
deathbite
17. 01. 2020 10.48
+13
"Prvič; v času, ko mnogi iščejo – magari utopične, povsem eksperimentalne – alternative neoliberalnemu kapitalizmu, je bilo treba nujno – čim bolj nazorno in na odprti sceni – pokazati, da alternativa ne obstaja. Glejte, socializem je Venezuelo potegnil v brezno, pa ima največje naftne zaloge na svetu! Socializem ne more preživeti niti v deželi z največjimi naftnimi zalogami na svetu! Ni bogastva, ki bi rešilo socializem! Ne, Venezuela na dolgi rok ni imela nobenih možnosti. Kar so potrjevali tudi puči, sabotaže, poskusi atentatov (na Madura in še prej Cháveza), napadi na valuto, umetna ustvarjanja pomanjkanja in sankcije, s katerimi jo je vsa ta leta utrujala Amerika. In drugič; Trump noro potrebuje originalno vojno, s katero bi preglasil RussiaGate, ki mu zateguje zanko, in si pred volitvami, ki so vse bližje, dvignil ratinge. Vsekakor: Trumpovo rušenje Madura je že predvolilna poteza. Kar seveda pomeni, da se je Evropska unija aktivno vključila v Trumpovo predvolilno kampanjo – in da je podprla Trumpovo kandidaturo. Nič, tu smo že bili. Evropa vedno pade na iste ameriške finte. Scenarij dobro poznamo: ameriški predsednik potrebuje vojno (in nafto), s katero bi preglasil svoje težave in nizke ratinge – potem najde (naftno) deželo, ki bi jo lahko napadel – potem voditelja te dežele razglasi za diktatorja in mučitelja nacije – potem zagrozi z napadom in zamenjavo režima – potem sestavi koalicijo voljnih – potem mu vsi salutirajo, tudi tuji državniki in mediji – in ameriški predsednik postane voditelj svobodnega sveta...Ameriški kapitalizem – ameriško premoč, njeno prevlado, njen status velevelesile (kljub ekscesni zadolženosti!) – poganjajo nafta in petrodolarji. To vemo. In dobro se spomnimo, kako je Sadam Husein razjezil Američane, ko je napovedal, da cen nafte ne bo več obračunaval v dolarjih. Nekaj podobnega se je zgodilo ob koncu leta 2017, ko je Maduro napovedal, da cen nafte ne bo več obračunaval v dolarjih, temveč v kitajskih juanih. Jasno, Amerika – »največja izvoznica petrodolarjev«, kot pravi Garikai Chengu (CounterPunch) – je takoj sprožila »sankcije za množično uničevanje«. Tudi Iran nafte ne prodaja več za dolarje, temveč za evre – razlog več, da mu Trump grozi s smrtjo. Če svet opusti dolar (kot rezervno valuto), je z ameriškim imperijem in Ameriko konec, pravita Chris Hedges in Mr. Fish (Truthdig).....Prvič: Je Venezuela sploh socialistična država? In dalje: Je Venezuela res »socialistična katastrofa«? Ne nujno: 70 odstotkov premoženja v Venezueli je še vedno zasebnega. Kapitalizem je v njej očitno zlahka preživel. Kar po svoje kaže tudi dejstvo, da se je kapitalist brez problema samorazglasil za predsednika Venezuele – brez kakšnih silnih kazenskih posledic zanj. Pomeni, da je v Venezueli, kot pravi Pete Dolack, avtor knjige It’s Not Over: Learning From the Socialist Experiment, odpovedal kapitalizem in da je Venezuela, kot pravi John Grant, urednik portala This Can’t Be Happening!, bolj kapitalistična kot socialistična katastrofa. Bret Stephens, neokonservativni komentator, je namreč v New York Timesu zelo odmevno poudaril, da je »Venezuela socialistična katastrofa«, da torej za venezuelsko katastrofo niso krivi korupcija, nepotizem, populizem, avtoritarnost, odvisnost od nafte, ameriške sankcije ipd., temveč socializem. In nič drugega. Stephens zanika, da bi imel kapitalizem kaj s to katastrofo. A po drugi strani: Stephens zanika tudi podnebne spremembe. Drugič: Ali lahko socialistična država sploh preživi v sodobnem omrežju ekstremnega, agresivnega, dobro povezanega, neoliberalnega kapitalizma? Ne. Propade v obeh primerih – če jo »odklopijo« z omrežja ali pa če jo nanj »priklopijo«. Sankcije, ki naredijo razmere neznosne in krizne, so v času, ko kapitalizem ne trpi alternativ, neizbežne. Kapitalizem mora pač na odprti sceni dokazati, da socializem ne deluje. Ekonomske sankcije, ki so v Iraku – še pred vojno – povzročile smrt okrog pol milijona otrok, pa ne veljajo za vojni zločin. Socialistična država
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 10.16
+5
Levosučni, sredinosučni in tudi desnosučni morate le priznati. Socialistična revolucija se še nikjer ("ama" nikjer in tudi nikoli v zgodovini človeštva) ni iztekla dobro za prebivalstvo. Za njo je bilo kratko obdobje prosperitete (dokler se ne popapca tuj denar), nato pa običajno strmo strmo navzdol. Če malo obrnem znani slogan ene od manjših (a zelo glasnih in velepametnih) strančic: "Revščina za vse, razen za nekatere". In, ko vam Vertex nabija o tem, da je Venezuela v riti zato, ker so jim Američani nastavili sankcije, se človek lahko samo nasmehne. Jugoslavija je tudi imela socialistično revolucijo, bila je na ta-pravi strani, bila je tampon med Zahodom in Vzhodom, pa so jo zahodnjaki obilno zalivali z denarjem, ni imela sankcij. Pa je kljub temu zašla v hudo hudo krizo, hiperfinlacijo, pomanjkanje bencina, banan, praška, mesa, boni za bencin, par-nepar, depoziti na meji, šticunge, šverc-komerc.....you name it. Torej, je tudi tu bila kriva grda zla Amerika? Ali pa smo si morda čisto en malček krivi sami? Najlaže je voliti Levico ali SD, potem pa ko je čez 10 let štala prevaliti "krivdo" na kapitaliste, teorije zarote in Ameriko. Smešno res. Temu jaz pravim FDV ideologija od katere ni kruha.
Malinha
17. 01. 2020 10.28
-1
Sploh veš kaj je to revolucija? Po tvojem pisanju očitno ne. Beri naprej Alan Forda, še prej pa si umij noge.
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 10.29
-3
No, Missa, pa nam ti razloži kaj je socialistična revolucija. Če si že to študiral, pa nam malo pomagaj, da bolje razumemo. Jaz sem v njej živel, zate pa ne vem.
deathbite
17. 01. 2020 10.35
+1
Mitja ne bere Alan Forda, ker je to branje za inteligentne.
Malinha
17. 01. 2020 10.37
-3
Naj ti pomagajo tvoji možgani, pa seveda tudi oči, pri branju in razmišljanju, kajti, napiši mi en razlog, zakaj bi ti moral pomagati pri razumevanju? Če ne znaš plavati, se ne spuščaj v vodo.
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 10.38
+4
To bo deathbite:) Ko so prvi Alan Fordi prišli ven, si ti bil še v pleničkah. Lepo bodi:)
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 10.50
+2
Res si lolek, Missa. Najprej sprašuješ tretjo osebo ali ve kaj je to socialistična revolucija, čeprav ti je njene besede v nekaj stavkih opisal. Nisi uspel podati nobenega argumenta, sedaj se pa izmikaš, da nam vsem obrazložiš tvoje videnje socialistične revolucije kot jo sam razumeš. Pa ne rabiš. Šparaj svoje nežne prstke za tipkanje nebuloz še naprej:) Lep dan in vikend ti želim!
SDS_je_poden
17. 01. 2020 11.16
+12
MitjaSr: Lej, jest nisem noben jugonostalgik, nisem ne ekstremen levičar še manj ekstremen desničar. Ampak če pogledava kaj je sesulo bivšo državo.... Ukinitev kreditov. Danes je ni države, ki ne bi bila zakreditirana, tudi ZDA so in to toliko, da niti pod razno ne bodo vrnile vsega dolga, pa če ga začnejo vračati danes. Kje dobijo države denar za kredite? Na finnačnih trgih, za katerimi stojijo svetovne banke in za temi bankami stojijo najmočnejše države sveta. Od kod tem bankam denar, da ga lahko posojajo? Iz zraka. Dobesedno. Preko financ se da marsi katero državo sesuti v prah, pa četudi sedi na nafti. Se strinjava?
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 12.03
+1
ProtiSDS-u: lej, tudi jaz nisem jugonostalgik, pa tudi ne ekstremen desničar, še manj ekstremen levičar;) Slabo je, če narod (oz.vsaj politiki) ne premore vsaj malo samokritičnosti. Izgovarjanje na "tuje sile", grde zlobne Amere, odtegnitijo kreditov in tako naprej je tolno to kar sem povedal: izgovarjanje. Gotovo so IMF in sile iz ozadja prispevale k destabilizaciji. A dejstvo je, da si je Jugoslavija sama pripravila udoben teren za to, da sploh potrebuje tako drag in krvav denar od IMF. Tako kot Zimbabve (ki je tudi imel hiperinflacijo). Kar lepo fino smo si sami zakuhali svojo čorbo, IMF in svetovna banka so jo samo še zabelili. Dejstvo je, da naši vrli komunisti, ki so prevzeli oblast po letu 1945 in nas popeljali v svetlo socialistično bodočnost so morda vedeli kako delati revolucijo in prevzeti oblast. Svaka čast. A pojma sladkega niso imeli o ekonomiji, demokraciji in ekonomski svobodi. Tako pa je bil glavni ekonomiski mislec Kardelj. Kako se je to končalo, pa vemo. Jaz sem to obdobje živel. Nisem trpel. A me ne more nihče prepričati, da smo živeli bolje kot Avstrijci, Italijani, Nemci in ostali normalni narodi, ki sladkobe komunizma in socializma niso imeli priložnosti okusiti. Lep dan še naprej.
arizonadream
17. 01. 2020 12.22
+4
V socializmu ne more biti "demokracije" in ostalih nebuloz, kao volja ljudstva ko pa vemo, da vse odločitve sprejemajo sodišča
SDS_je_poden
17. 01. 2020 13.12
+2
MitjaSr: Se strinjam okoli bivšega vodstva, tisto res ni bilo za nikamor, ampak tako takrat ko tudi danes vsaka država rabi več denarja, kot ga pač ima na razpolago in hodi po kredite na finančne trge, ki pa niso neodvisni. V tem je point. Niso neodvisni in dejansko nimajo denarja, ki ga posojajo. Paradoks. Kot drugo cena, za katero se bo neka država zadolžila, je določena na podlagi ocen PRIVATNIH finančnih hiš, ki že po sami logiki niso neodvisne. Meni recimo je totalno mimo, da mi dobimo kredit dražje, kot recimo ZDA, ki svojega dolga nikoli ne bo morala vrnit, so pa pač velesila in imajo petrodolar, ki se ne sme sesuti, ker v nasprotnem primeru ZDA potonejo kot kamen. Povzetek: Državo boš imel in jo lahko financiral, dokler ti bodo veliki igralci to dovolili, neglede na družbeni sistem (demokracija, komunizem, socializem...), ki ga imaš.
slovenistaan
17. 01. 2020 10.06
+15
Koliko jih pa vsakodnevno pobegne iz Slovenije? Dajmo še kakšen članek o tem...
Cesar Millan - Vodja krdela
17. 01. 2020 10.22
+1
MISLIŠ REČI TUDI SLOVENCI MED NJIMI !! SAJ SO NAM POLITIKI DRŽAVO UKRADLI !!!
WestCoast
17. 01. 2020 09.59
+12
Za bit slovenec treba tudi znat slovensko!! Ne pa samo špansko! Človek ki ne zna slovensko ne more bit slovenec..pa tudi ce imajo korenine!!!
krneki_123
17. 01. 2020 10.14
+48
Ni res, imajo slovenske prednike. Se pa strinjam, da bi to moral biti osnovni pogoj za pridobitev državljanstva. Ampak, potem je treba državljanstvo odvzeti polovici prebivalcem Ljubljane, da o Jesenicah, Velenju, Kranju itd, ne govorim.
Cesar Millan - Vodja krdela
17. 01. 2020 10.24
+22
A SI TI VIDU KOSOVARJE GOVORITI SLOVENSKO !!! NE MI SE BOMO PRILAGAJALI NJIM !! NA TO SE OPOZARJAJO ŽE !!!!
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 10.24
+26
Teli bodo znali slovensko dokler si rekel "keks". Za razliko od pol Velenja in Kranja, kot je omenil že Krneki_123.
deathbite
17. 01. 2020 10.36
+4
Upam, da bodo bolj znali slovensko kot Bajukova žena.
prašek
17. 01. 2020 09.49
+33
Dobrodošli sonarodnjaki v domači deželici ! Vesel sem, da vam je uspelo !
martinov
17. 01. 2020 10.06
-24
Heretik1
17. 01. 2020 09.41
-20
Najbrž mislijo, da bodo v Sloveniji pobirali denar po cesti.
wolfterier
17. 01. 2020 09.44
-1
Prišli so z dežja pod kap.Pozdrav od štromarja !
Krta?a 21
17. 01. 2020 09.26
-8
Od tisoč "slovencev", se jih je 50 odločilo za pot v Slovenijo ..........vse povedan o strašni krizi in desničarski propagandi.
hotchilipoper
17. 01. 2020 09.34
-5
wolfterier
17. 01. 2020 09.47
+18
Država Venezuela onemogoča odhode,doslej je odšlo čez 5milijonov Venezuelcev v tujino.Kmalu bodo postavili berlinski zid,da ne bodo ostali tam samo člani partije in CeKaja !!!
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 09.52
+14
Predlagam, da jih na licu mesta obiščeš v Venezueli, tam preživiš 1 mesec ( z vosokošolsko izobrazbo - če jo sploh imaš in 10 euri na mesec). Potem se delaj pametnega.
Blue Thunderstorm
17. 01. 2020 09.25
-26
Upam, da jim ni država plačala letalskih vozovnic, če ne je to kriminal! Sami so šli, sami se naj financirajo, dovolj je, da se jim sploh odobri vstop v državo!
Annie 16
17. 01. 2020 09.38
+17
Tako, kot je financirala prehod (čez Slovenijo) tisočim prebežnikom ???
deathbite
17. 01. 2020 10.38
+5
Anči, kdaj je Slovenija sama financirala prehod beguncev?
zemljan10
17. 01. 2020 09.17
-31
Še en uvoz doktorjev in inženirjev z drugega konca. Tile niso Slovenci nikoli bili in ne bodo.
hotchilipoper
17. 01. 2020 09.16
-22
Je diplomirana plesalka, ki jo po le nekaj dneh v Sloveniji že čakajo prvi razgovori.No ta že ne bo delala
Savudrijska
17. 01. 2020 09.12
-9
SE NE STRINJAM! Ti ne znajo niti besede v Slovenscini!! SLOVENIJO SLOVENCEM!
wolfterier
17. 01. 2020 09.48
+19
potato36
18. 01. 2020 15.08
+2
ker so tisti, ki so se selili v ameriko vedeli takoj angleško mar ne?
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 08.59
+18
In spet je kriva Amerika za to, da Chavezovi revolucionarji pred 20 leti niso vedeli kako se fura petrokemična industrija. čavisti so mislili, da revolucija dela sama od sebe. Pa niso znali niti rezervnih delov na rafinerijah menjati, kaj šele, da bi z njimi učinkovito upravljali. In je proizvodnja padala iz leta v leto, z njo pa tudi prihodki. Potem pa še njihova 95% odstotna odvisnost od nafte, ki ji je cena padla in imamo "perfect storm". Že brez socialistične revolucije bi se jim poznalo, z njo pa so si zabili žeblje v krsto svoje prihodnosti za nadaljnjih 30-40 let. Kordiš. Violetka.....Levica pa še kar navijajo za to svetlo prihodnost. Upam, da se Slovenci le malo zdrznejo. tisti, ki pa imamo spomin na Jugo pe poznamo kretenizme iz tistega socialističnega časa.
vertex
17. 01. 2020 09.12
-7
In zakaj imajo gospodarske sankcije amerike že 20 let?..zato ker niso znali rezervnih delov menjati?
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 09.53
+6
Odgovor je v revoluciji in Chavezu. Malce si preberi. A saj poznaš tisto, ko pravijo da "revolucija žre lastne otroke". No, v primeru Venezuele je to več kot res. Izselilo se je že 15% prebivalstva. Pa bi se jih še več, a jim vojska ne pusti. Ti pa kar rini v socializem. A ne rini mene.
vertex
17. 01. 2020 10.08
-1
Še vedno ni odgovora na enostavno vprašanje..zaradi chaveza imajo ameriške sankcije že 20 let???..je chavez napadel ameriko?..tole tvoje nerazmišljane je kar dober pokazatelj da si podpornik sds partijskega komunističnega enoumja..imam prav?
EkonomskaSvoboda
17. 01. 2020 10.20
-1
Nimaš:) Kaj ima SDS z venezuelo? Ti res nisi pri pravi.
hotchilipoper
17. 01. 2020 08.57
+17
In kaj jim bo zdaj država dajala socialno podporo iz naših žepov.kaj so oni naredili za slovenijo-nič.Delavci ki so tu garali 40 let pa dobijo 530 penzije,toliko kot bodo oni prejemali vsak mesec na osebo-Za bruhat
omega _v6
17. 01. 2020 08.55
+15
No levičarji vas ni nič sram,ko poslušate te ljudi?? Nikjer na svetu komunisti in levičarji niso prinesli blaginje naroduv zgolj bedo in pomankanje narodu!!