Slovenija

'Ljudi je še vedno strah spregovoriti o dogodkih med vojno'

Kočevje, 01. 06. 2019 14.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Kočevskem rogu je bila pri kapeli ob grobišču pod Krenom spominska in spravna slovesnost z obletno mašo za žrtve revolucionarnega nasilja, ki jo je pripravila župnija Kočevje. Somaševanje je vodil prelat Anton Slabe. Slovesnosti se je udeležil tudi predsednik republike Borut Pahor, pred njo pa je položil venec k obeležju pred breznom.

Osrednji govornik na slovesnosti, zgodovinar Renato Podbersič je spomnil, da je v državi približno 700 množičnih grobišč in morišč. "To je trenutno stanje, saj raziskave še zdaleč niso končane," je dejal. Na Primorskem, od koder prihaja, jih je vsaj še nekaj deset, je dodal.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

V svojem govoru je opozoril, da so ulice slovenskih mest še vedno poimenovane po nekaterih voditeljih revolucije, ki so po njegovih besedah načrtovali umore. Po slovenskih krajih še vedno stojijo tudi spomeniki ljudem, ki "z demokratično ureditvijo nimajo nič skupnega", je dodal.

Številni arhivski dokumenti in pričevanja po njegovih besedah dokazujejo, da se je takratna komunistična partija pripravljala na prevzem oblasti in za "obračun tako z dejanskimi kot z namišljenimi nasprotniki". Nekateri so si sicer zelo prizadevali, da bi zakrili svoja dejanja, a je kljub temu ostalo veliko dokazov, je poudaril.

Ljudi je še vedno strah spregovoriti o dogodkih med vojno

Ljudi je danes po njegovih besedah še vedno strah spregovoriti o dogodkih med drugo svetovno vojno in takoj po njej. "Tu je sistem opravil svoje," je izpostavil.

Grobišče pod Krenom po navedbah Slovenske škofovske konference simbolno predstavlja številna druga grobišča po vsej Sloveniji, prvo spravno slovesnost pa je tam 8. julija 1990 ob udeležbi več kot 30.000 vernikov vodil tedanji ljubljanski nadškof metropolit Alojzij Šuštar. Namen vsakoletnega srečanja je molitev za pokojne, za spravo in odpuščanje med slovenskim narodom. V Kočevski rog tradicionalno prihajajo svojci pobitih vojnih ujetnikov, ki so jih zavezniške angleške sile leta 1945 vrnile iz avstrijske Koroške.

Kot ugotavljajo in predvidevajo zgodovinarji, naj bi v Kočevskem rogu na sedmih grobiščih končalo do 30.000 žrtev medvojnih in povojnih zunajsodnih pobojev, največ, 15.000 do 20.000, pa v breznu pod Krenom.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (238)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

METKA102
03. 06. 2019 08.11
+3
Na Odila Globočnika ste pa kar pozabili?
ivanveliki
03. 06. 2019 07.57
+2
Rek "bilo kuda udba svuda" in povzročeni strah je povzročil genske spremembe.
vinogradnik33
03. 06. 2019 07.26
+6
Slovenska cerkev , namesto , da bi se upravičila Slovencem za kolaboracijo in prosila odpuščanja , zahteva od Slovencev , da cerkvi in njenim slugam , ki so skupaj bili v službi okupatorja dodeli enakopraven status z osvoboditelji in da se spravimo brez njihovega opravičila in opravičila domobrancev in vseh treh njihovih vej , ki so morile lasten narod in izdajale okupatorju !
Sava Sava
02. 06. 2019 21.37
+10
ZA jg57: Torej so se domobranci borili le proti komunizmu, ne pa napr. proti partizanom, ki niso bili komunisti! Huda ugotovitev! A so potemtakem domobranci slednjim pomagali zoper okupatorja, ki je dobesedno hotel uničiti slovenski narod in njegovo kulturo, tudi slovensko duhovništvo (spodnja Štajerska, Primorska). In zakaj so potemtakem sestreljene zavezniške pilote, ki nikakor niso bili komunisti, redno izročali nemški vojski oz. Gestapu in to po izrecnem pisnem povelju z vrha domobranske vojske? In so domobranci branili železniško progo proti Italiji, po kateri so Nemci dovažali vojake in vojaški material svojim enotam v borbi proti zavezniški (nekomunistični!) vojski. - In potem je bilo vse tiho.
jg57
02. 06. 2019 19.35
-14
Borili so se proti komunizmu in končno zmagali. Slava jim.
piljan
02. 06. 2019 20.07
+4
Svecka ti jih kar slavi ,dejstvo pa je,da je vecina dobila kar je zasluzila.
piljan
02. 06. 2019 20.07
+0
Svecka ti jih kar slavi ,dejstvo pa je,da je vecina dobila kar je zasluzila.
krtofl
02. 06. 2019 20.25
+6
piljan
02. 06. 2019 20.30
+3
Ojoj igy in ti svečka zmedena sedaj spet podpiraš komuniste.
ivan.z Doba
02. 06. 2019 18.56
+11
Usoda izdajalcev je bila zapečatena februarja leta 1945 na Jalti, ko so se "veliki trije" dogovorili, da se morajo nacistične enote (in kolaboranti!) predati tistim silam zoper katerih so se borile. Seveda so jih vrnili v Jugoslavijo. Izvensodni poboji?! Koliko od umorjenih v taboriščih in od kvizlinške roke je bilo prej obsojenih?! Ravno toliko kot po vojni....SF-SN
srebrnibreg
02. 06. 2019 19.58
+7
Pristaši Dolfijevih neprestano omenjjo posledice nič pa ne govorijo o vzroku.
RAZOČARAN2
02. 06. 2019 17.47
+3
Zastonj niso bežali v Argentino in podobno.
starima?ek 1
02. 06. 2019 16.14
+19
Ve se kdo je bil okupator,izdajalec,kolabrant in kdo so bili zavezniki in borci proti okupatorju.
Apostol1
02. 06. 2019 17.49
+11
To mi vemo ker so nas tudi učili v šoli in smo tudi odraščali v drugačnem vzdušju kot in je ta in na koncu tudi zato ker znamo misliti z lastno glavo . Populacija ki je stara 18-30 je pa vprašanje kaj so jih učili v šoli in kako so jim to zgodovino prikazali starši ,ki so bili recimo potomci teh kolaborantov in če dodamo populistično politiko zadnjih let zaradi migrantov in beguncev potem dobimo po volitvah tako godljo ,kot jo imamo . Sicer kljub temu , da je Janša in SDS bila numerična zmagovalka je hvala bogu v opoziciji je pa ta rezultat volitev ravno to zaskrbljujoč zaradi mladih ljudi , ker SDS in Grims s svojimi pravljicami jih prepričujejo ,da je zemlja ploščata in enako velja za SNS ,ki je samo s populizmom prišla v parlament. Otroke bi v šoli še vedno morali učiti o vrednotah NOB ,ker to so edine prave zgodovinske vrednote ne pa da se izpostavlja sedaj povojne poboje ,ki jih ne zanikam. Žal to je bilo samo maščevanje za grozote ,ki so jih povzročili nacisti in njihovi pomagači in vem ,da vsako človeško življenje šteje, vseeno je pa to kaplja v morje v primerjavi z nacističnimi zločini. Sedaj pa ti ljudje oziroma potomci zahtevajo spravo , bolje bi bilo ,da se javno vsi skupaj naenkrat zahvalijo bogu ali pa komurkoli ,da so nacisti in njihovi pomagači izgubili to najbolj krvavo vojno v novejši zgodovini človeškega plemena.
jg57
02. 06. 2019 19.40
-6
"Poleg tega je revolucionarna stran večino svojih žrtev ubila po vojni in ne med njo, umorila je več neoboroženih oseb kot pa oboroženih. Vse to so dejstva, ki jih bo pač treba sprejeti taka, kot so", je prepričan Dežman".
Entip?ek
02. 06. 2019 20.36
+1
ja, tale dežman je zelo verodostojen, kot grimsi
Hasan
02. 06. 2019 16.02
+12
Ja,živim že kar precej časa,pa še nikoli,prav nikoli se nismo pogovarjali o kaki spravi.Ne v družbi prijateljic in prijateljev,znancev,sorodnikov,sodelavcev,...Nikoli!Res ne vem kaj naj bi se pogovarjali o neki spravi?
Sava Sava
02. 06. 2019 14.33
+4
Wolfterier: Nacisti in komunisti so kolaborirali do junija 41. Za 1. maj so skupaj paradirali po rdečih revirjih. (citat) Ob okupaciji naše tedanje države (Kraljevine Jugoslavije, ožje naše domovine Slovenije) tuja oblast ni izpustila iz zaporov tam zaprtih komunistov. Le zakaj, za boga, če pa so po tvojem nacisti in komunisti sodelovali. Že 10.4.1941 je v Zagrebu na ilegalnem (!) sestanku vodstva jug. komunistov sklenjeno, da se pristopi pripravam za oboroženo borbo proti okupatorju in njihovih sodelavcev v državi (takrat najprej ustaši). Dne 27.4.1941 so se slovenski rodoljubi ilegalno sestali v Ljubljani in sklenili začeti oboroženi boj zoper okupatorja. Le zakaj, za boga, ilegalno, če so po tvojem sodelovali z nacisti? - Zelo si zaslužen, da s svojimi nepremišljenimi izjavami omogočaš tako informativne odgovore.
wolfterier
02. 06. 2019 15.21
-1
Ne nakladaj,SavaSava,Hitler in Stalin sta imela pakt o nenapadanju,SZ je dobavljala Nemčiji žito,nemški piloti pa so se urili v SZ.Kasneje so skupaj napadli Poljsko.Dne 27.4. so ustanovili salonski komunisti PIF.Protiimperialistično fronto,torej proti zahodnim zaveznikom.Parada za 1.maj pa je dejansko bila,nacisti in komunisti skupaj.To so dejstva,vse ostalo tvoje je blabla !
ivan.z Doba
02. 06. 2019 19.04
+5
Tudi dr. Bojan Godeša, zgodovinar mlajše generacije, raziskovalec na Inštitutu za novejšo zgodovino in avtor odmevne študije medvojnega dogajanja z naslovom Čas odločitev, zavrača tezo, da naj bi leta 1941 v Trbovljah nacisti in komunisti skupaj praznovali praznik dela. Poudarja, da besedila v uvodoma navedenih časnikih »ne ponujajo nobenega dokaza, da so pri tem sodelovali tudi komunisti! … Poleg tega pa enačenje delavcev s komunisti nima nobene historično avtentične podlage,« pravi dr. Godeša. Po njegovem so takšna namigovanja o »kolaboraciji« komunistov z nacisti zasnovana na podlagi pogodbe o prijateljstvu in nenapadanju med Nemčijo in Sovjetsko zvezo (Ribbentrop-Molotov), podpisane 23. avgusta 1939, ki je bila v prvih mesecih po okupaciji Slovenije, torej do Hitlerjevega napada na Sovjetsko zvezo, še veljavna. Ta pogodba, nastala je na podlagi geopolitičnega merjenja moči med Nemčijo in Sovjetsko zvezo, je danes za nekatere »dokaz«, da sta komunizem in nacizem v osnovi podobni (totalitarni) ideologiji, skupen pa naj bi jima bil boj proti imperializmu in etabliranemu političnemu redu. Alternativna resnica na Novi24 TV Res je, da je na podlagi te pogodbe Moskva komunističnim partijam v Evropi naročila prekinitev ljudskofrontnega povezovanja in čez noč so izginili protifašistični poudarki. Zamenjala so jih razredno in idejno obarvana gesla, v katerih je vojna označena kot spopad enakovrednih imperialističnih blokov, ki se borita za svetovno prevlado. »Tega časa se komunisti nikjer po Evropi po 2. svetovni vojni niso prav radi spominjali,« piše dr. Godeša. Toda iz njegovih analiz, ki nam jih je poslal, je vidno, da so nacionalne komunistične partije, zlasti jugoslovanska, že tedaj z dvomom in skepso gledale na to pogodbo. Vodstvo KPJ se je že jeseni 1940 oddaljilo od takšnega vzorca delovanja komunističnih strank in svojo dejavnost usmerilo tudi v boj proti fašističnim silam, kar je aprila naslednje leto vodilo do ustanovitve Osvobodilne fronte (OF). Začetek tega procesa, piše dr. Godeša, je treba iskati v sklepih, sprejetih na peti državni konferenci Komunistične partije Jugoslavije, ki je potekala od 1. do 3. oktobra 1940 v zagrebškem predmestju Dubrova. Mednje so jugoslovanski komunisti posredno vključili tudi protifašistično stališče, vendar so ga zaradi sovjetsko-nemške pogodbe zavili v bolj nedoločen izraz o »nevarnosti totalitarnih držav«. Kljub tej previdnosti, piše Godeša, so tako stališče KPJ v nemškem veleposlaništvu v Beogradu razumeli kot »napoved boja proti politiki sil osi«.
Sava Sava
02. 06. 2019 21.48
+3
Za wolfterier: Zakaj, za boga, so 27.4.1941 komunisti, krščanski demokrati, Sokoli idr. ustanovili PIF ilegalno, ne pa napr. svečano v ljubljanski stolnici ob prisotnosti ponosnega visokega ljubljanskega klera in okupatorja. In ugani, katera država je takrat okupirala Ljubljano? Ne boš verjel, imenovala se je Imperij Italija. IMPERIJ (!), si dojel. In proslave 1. maja je okupator v Ljubljani prirejal še 1942, 1943 in 1944 (1945 niso, saj razumeš, a ne?), ob visoki in močni slovenski udeležbi. In res, uganil si takoj, to niso bili komunisti. - In potem je vse bilo tiho.
pop greznica
02. 06. 2019 12.36
+6
Z izdajalci se pač naredi kar se naredi, zato so nam jih Angleži tudi prepustili. Če bi se vojna obrnila drugače bi pa domobranci vse partizane zmetali v rove. Kaj mislite da bi se ukvarjali s sodnimi procesi?? Dejstvo je da so cerkveni domoljubi stavili na napačnega konja. Zdaj naj pa utihnejo, da se o tej njihovi sramoti ne govori več in gremo dalje
Karantanija
02. 06. 2019 13.41
+14
Predsednik Kučan, g. Stanovnik, za ta dva vem, da sta že izustila opravičilo za hude stvari, ki so jih tudi, moramo priznati - a ne v taki meri, kot nacisti in naši izdajalci - naredili v 2. sv. vojni partizani. Od klera in domobrancev, bele garde, pa še kar čakamo. In tako sprave ni in je ne more biti. Tudi vsi duhovniki med vojno seveda niso bili na strani fašistov in nacistov. Znan nam je primer v kartuziji Pleterje, kjer so patri sodelovali s partizani, in jih tudi branili ter skrivali, če je bilo potrebno. Morda bi tudi to zgodbo kdaj napisali in nam jo bolj predstavili na 24. ur, ne pa samo o Severini in Kardashianovih plehkih novicah pisati.
Pan1
02. 06. 2019 16.11
-12
Gringo. Komu to vam? Tebi, ki še si zelen in niti nimaš pojma, kaj se je dogajalo po vojni. V mojem kraju, ti lahko postrežem z imeni in priimki tistih, ki so takoj po vojni zapirali tožarili in tudi ubijali. Pa da ne bo pomote, niso bili Partizani, niti slučajno. Bili so pa rdeči skrivači. In ne blizu o stvareh, ki jih ne poznaš. V petdesetih letih, teh se spomnim, je bilo zelo nevarno karkoli govoriti proti režimu. Te je vzela noč. In tudi, če si bil samo navaden človek. Ostalo so pobili, neglede, so bili ali pa ne povezani z okupatorjem. Tudi svoje. In ti meni in še komu kaj ste? Smrkl smrkavi. Nimaš pojma o tem, kako je bilo in bodi tiho, ti je jasno tebi in vsem tebi podobnim.
Pan1
02. 06. 2019 16.14
-7
Vinogradnik, pojdi špricat vinograd, drugo pusti in se ne smeši. Ogromno duhovnikov, je pomagalo Partizanom. Res pa je, da so večino po vojni potolkli. Pa spet ne partizani, oblast.
lahunin
02. 06. 2019 12.08
+0
CAS JE DE ZE NEHATE STEMI BEDARIJAMI DOMOBRANCI USTASI CETNIKI SO BILI IN BOJO ZAKAJ PA SO BEZAL IZ SVOJIH DOMOV IN SE SKRIVAL ZARADI LEPSEGA
Karantanija
02. 06. 2019 13.25
+12
Sava Sava
02. 06. 2019 14.28
+7
ZA LAHUNIN: Ne iz svojih domov - iz svojih dobro oskrbovanih vojašnic.
wolfterier
02. 06. 2019 15.23
-10
Torej Kardeljeva Pepa ni imela čisto vest,a ne...
korintos23
02. 06. 2019 09.54
+20
Avstrijci so že ustase pogruntali, nič več se ne bodo drli in ustaskih zastav in simbolov nosili.
Andree
02. 06. 2019 10.56
+6
Saj to, potem pa se jim Merkelca za to maščuje z afero Ibiza.
korintos23
02. 06. 2019 11.29
+3
In še na Thompsonovo muziko se je malo pozibavala, dobro da gre.
Andree
02. 06. 2019 11.42
+2
Res je dobro da gre a veš Korintos kaj je huje,da njena naslednica ni nič boljša AKK bi rada prepovedala,da se na družabnih omrežjih in Yt prepove debatiranje o cdu/csu
korintos23
02. 06. 2019 11.52
-2
Andreee, pri šli so do konca, do vrha, za večje uspehe si morajo nekaj izmisliti, čeprav nedemokratičnega in krutega! Vse je pa odvisno od volivcev, mogoče jim pa to paše?!?
Andree
02. 06. 2019 12.03
+0
Korintos to nihče ne ve kaj tem paše. Saj cdu/csu je kot sektaška stranka v sloveniji. Imajo tudi svojega Logarja in Mahniča ter svoje avtobus komentarje,ki so jih aktivirali sedaj,ko je 70 najbolj znanih ytberjev v Nemčiji povedalo zakaj ne bodo volili cdu/csu. Pa mislim,da imamo enega težkega privrženca cduja tudi na 24 ur
puspan
02. 06. 2019 12.12
+0
Andrew vidim, da si zelo razgledan v vseh pogledih. No glede CDU/CSU si pa razglašen, kot kakšna klavirska harmonika, ki je domovala najmanj 50 let nekje na podstrešju.
Andree
02. 06. 2019 13.30
+1
Cdu/csu je uničila Nemčijo in to je dejstvo
Andree
02. 06. 2019 15.19
+1
Puspan cdu pod Kohlom je bila nekaj drugega kot je cdu pod Merkelco. Vse kar je on postavil je ona uničila. Ona je uvedla minimalno plačo torej so ljudje začeli delati za 8.5€ Brutto kar je 6€ netto na uro njen stanovanjski zakon je pognal cene stanovanj v nebi,njen zakon je ukinil Sterbegeld,njen zakon je ukinil dodatke in dodatni letni plači,njen zakon je uvedel,da se vsak dan v bolnici dodatnih plača 10.5€ in da se vsako zdravilo doplača od 5 do 20€ govoriva o zdravilih na recept,njen zakon je uvedel črno listo zdravil torej listo katerih sploh zavarovalnice ne krijejo,pa čeprav recimo nrningre vsak mesec 489e od plače za zdravstveno zavarovalnico oba je zakrila afero hypo bank itd.
puspan
02. 06. 2019 18.45
-2
Samo eno vprašanje Andre. Živiš mogoče v Nemčiji in koliko časa? Moja oba otroka živita tam, jaz sem se vrnil po 34 letih domov z ženo in vem, kaj govorim.
Andree
02. 06. 2019 19.15
+3
10 let prav tako imam 10 let DBja kot vodja izmene.Moj oče pa je živel 46 let v Nemčiji tako,da vem kaj govorim. Pridi si pogledat sedaj realnost Nemčije ali pa sodiš v Ono skupino,ki iz sramote noče priznati,da v Nemčiji življenje ni potica. No ti bom dal en primer tisti,ki so prišli letos na DB pobirajo po vlakih Pfand torej plastenke,da imajo za malico
rottwailer
02. 06. 2019 09.14
+18
ni prav da so jih pobijali toda ne moremo jih sedaj poveličevati saj so se borili na strani okupatorja in to proti Slovenskem narodu je pa že čas da nehamo z zgodovino ker se ne da zbrisati in raje glejmo na prihodnost naših zanamcev
wolfterier
02. 06. 2019 09.43
-20
Borili so se za svoj dom in družino proti roparjem in morilcem iz hoste !!!
korintos23
02. 06. 2019 09.52
+4
Revanša je vedno težja od prve igre, to so lahko pričakovali!
korintos23
02. 06. 2019 09.52
+7
puspan
02. 06. 2019 09.57
+0
Nikoli jih nisem poveličevanje, ampak žalosti me da skoraj stoletje po tem zločinu, se vedno ni urejen niti status njihovih grobov. Dokler ne bo država poskrbela dokoncno in temeljo za vse grobove in preiskala zločine obojih strani, bo Slovenijo nadzirala neurejena pol pretekla zgodovina. Veliko krivdo pri tem nosi tudi Janša, ki je to načel z revizionizmom njegovega kova, vse samo sebi v prid. Če bi ravnal, kot se spodobi, bi bil ta problem že davno ad ata.
puspan
02. 06. 2019 09.58
-2
Andree
02. 06. 2019 10.57
+9
Sava Sava
02. 06. 2019 11.19
+1
Niso pa se borili proti množičnim roparjem in morilcem, ki so s tanki udrli k nam. In hoteli uničiti slovenski narod in kulturo. A kaj bi tisto!
korintos23
02. 06. 2019 11.36
+7
puspan, kje so pa označeni grobovi milijona žrteva katere so nacisti in fašisti, ter njihovi pomagači pomorili? Vi ste morili iz užitka, partizani pa iz maščevanja!
puspan
02. 06. 2019 11.59
-6
Korintos, pri vas v Prlekiji itak ni bilo skoraj nič, da bi lahko sodil o tem ali onem. Nisem ne za enega, ne drugega, le pravici do sedaj ni bilo zadoščeno,kot bi moralo biti. Trpeli so eni in drugi, s tem mislim na običajne ljudi. Peščici revolucionarjev je šlo le za osebne koristi. Več je bilo žrtev in zmešnjave, bolj jim je šlo vse skupaj v njihov prid. Danes živimo le v demokraciji, ki je od vseh slabih sistemov se vedno najboljša rešitev. Nam je pa prejšnji sistem vcepil eno veliko pomanjkljivost, to je pomanjkanje sklepanja kompromisov. Sicer pa roko na srce. Če bi bile po vojni izvedene demokratične volitve, pri nas socializem ne bi zmagal nikoli, čeprav smo začeli od 60-tih let naprej živeti sorazmerno boljse, kot v vzhodnem bloku.
Andree
02. 06. 2019 12.09
+7
Brata od mojega dedka so beli ubili zato ker jim je povedal kaj so. Torej izdajalci. Človeka so potolkli z vinogradniškimi koli in še z njimi prepikali tako,da mislim,da so partizani bili še z njimi premili
Karantanija
02. 06. 2019 13.30
+3
Zakaj pa so šli v hosto? Menda ne zaradi lepšega, gobe in borovnice nabirat na svež zrak, v dežju in zimskih metežih, lačni in bosi! Predstavljaj si!!!! Samo en velik poklon junakom, ki se niso uklonili tujcem in osvajalcem tudih ozemelj! Če bi vsi fantje takrat stopili skupaj, bi bila vojna prej končana, ne bi bilo povojnih pobojev in tudi mi ne bi zdaj to premlevali. Nič se ne bojmo, Bog ima za vse tiste, ki so delali hudo, pripravljeno palico!
wolfterier
02. 06. 2019 15.24
-1
starima?ek 1
02. 06. 2019 15.40
-2
Pan1
02. 06. 2019 16.18
-4
Rottwaler. Res je. Ampak ne vsi. Tu se gre predvsem za nedolžne.
vinogradnik33
02. 06. 2019 08.58
+8
Samo pri nas je kolaboracija uspela s ponarejanjem zgodovine do te mere , da ne grajajo kolaboracije ampak obtožujejo tiste , ki so kolaborante pobili - izdajalce ne mara nihče in se jih želi znebiti , zlasti to velja za izdajalce lastnega naroda !
wolfterier
02. 06. 2019 09.45
-14
Nacisti in komunisti so kolaborirali do Junija 41. Za 1.maj so skupaj paradirali po rdečih revirjih.
korintos23
02. 06. 2019 09.53
+2
wolf, ko so tvoji zavezniki, nacisti in fašisti Jugo napadli, od tistega dne ste še samo cvilili, vsi skupajl.
Andree
02. 06. 2019 11.10
+3
Korintos mislim,da je Wolf eden tistih,ki dobi 1275 e iz Nemčije za svojo zvestobo rajhu
korintos23
02. 06. 2019 11.30
-2
Andree
02. 06. 2019 12.07
-1
Korintos glede na to,da še je 181 teh asov živih v sloveniji bi lahko bilo,da je eden od njih ker tako vneto brani bele,da joj. Lahko pa tudi,da je sin,vnuk enega od teh pa mu dotični sorodnih vsak mesec da polovico te penzija
korintos23
01. 06. 2019 20.51
+20
Pravijo za neke izvensodne poboje, v koncetr. lagerjih so pa sodišča ljudi v krematorij pošiljala?
korintos23
01. 06. 2019 20.48
+20
Kdor je bežal z Nemci je dobro vedel zakaj beži. Tisti kateri niso sodelovali z okupatorjem se niso ničesar bali.
vinogradnik33
02. 06. 2019 09.11
+5
Samo pri nas postavljajo spomenike in obeležja sodelavcem okupatorja !
wolfterier
02. 06. 2019 09.47
-8
To ni res,mnoge so ubili,da so jim vzeli hišo,delavnico ali tovarno.Tudi bogatejši kmetje so bili često žrtve,hlapci so prevzeli njihovo posest !!!
Sava Sava
02. 06. 2019 11.26
-3
A napr. Cankarjev Hlapec Jernej. Če si slišal za tega komunista!?
korintos23
02. 06. 2019 11.31
+2
wolf…. seveda, če so pa 4 leta z okupatorjem sodelovali.
Robespierre
02. 06. 2019 11.40
+2
Vino, ne samo pri nas, podobno je tudi na rvatskem in ukrajini. Na nekako tak nivo nas bi radi ljudje kova wolfterier spravili. Futrali bi nas z nacionalizmom, medtem, ko država crkuje.
JApajaDAja
01. 06. 2019 20.40
+13
ne razumem čemu je DANES koga strah pregovoriti, če ima čisto vest !?
korintos23
01. 06. 2019 20.43
+13
JApajaDAja
01. 06. 2019 20.57
+10
kot kaže, bo naslednje leto prcednik slo s kolindo v bleiburgu---če se ne bodo Urvati preselili komemorirat v slo !
Pan1
02. 06. 2019 16.26
-4
Korintos. V tvoji Prlekiji, sploh ni bilo nič od vojne ti je jasno. Prleki, ste šli gladko skozi in ti si zadnji, ki tukaj soliš pamet. Vse kar je bilo, je bil na vaših bližnjih koncih Lacko, ki so ga izdali navadni ljudje, ker je vsako nič kradel in izsiljeval. Ti pa ne palamudi, ker ni vse res in tudi ni vse črno belo.
Sava Sava
01. 06. 2019 20.00
+25
Od konca 1. svet. vojne je že dobrih 100 let, od konca 2. pa 74 let. V obeh smo Slovenci izgubljali premnogo ljudi, obakrat zaradi obračunavanja med velesilami – in tudi med seboj. A v 1. svet. vojni smo žal bili sestavni del združbe, ki je začela vojno (Avstro-Ogrska, Nemčija…), v 2. svet. vojni pa so državo, v kateri je bila glavnina slovenskega življa, napadli trije takratni in današnji sosedje hkrati. Med 1. svet. vojno pa zvečine Slovenci v domovini niso doživeli okupacije, v 2. svet. vojni pa vsi. In pravo (ne)rodoljublje se spozna lahko šele med okupacijo, ne pa, ko je frontalno vojskovanje. Če torej gledamo v prihodnost, ne v preteklost, kako bi Slovenci ravnali, če nas kdo spet okupira? Kot je »domobranska« stran (glasujte za to možnost s »palčki dol«) ali kot uporniška stran (»palčki gor«)? Naši sosedje, ki so nas napadli v 2. svet. vojni in so znova vse bolj vidno in slišno lačni našega ozemlja, bi bili spet veseli čimvečjega števila »palčkov dol«. Takih kot 1941-1945.
JApajaDAja
01. 06. 2019 20.43
+12
se ti zdi, da nam zopet ne preti okupacija...pa ne s strani sosedov?
Entip?ek
02. 06. 2019 08.22
+3
napadli so nas vse 4 sosede, ker so tudi hrvati planili in zasedli nekaj slovenskega ozemlja, nekaj ozemlja so nam pa ukradli še po 2 svetovni vojni...štiglovo..
Sava Sava
02. 06. 2019 09.20
+3
Torej 3 od 19 (2.6.2019 ob 9.15) bi gostoljubno sprejeli okupatorja. Kar ugodno nizek odstotek (slabih 16 %) izdajalcev. Sem se malo bal, da bo pol : pol oz. 4 : 4 kot pri volitvah za Bruselj. Čeravno ne menim, da tistih 4 za desno stran hkrati pomeni, da so vsi potencialni izdajalci. Le slaba tretjina njih, če malo poenostavimo predpostavke. Vseeno hudo. – In še pojasnilo nekaterim; v Slovenijo so aprila 1941 vdrli trije agresorji (Nemčija, Italija, Madžarska), NDH pa je pozneje dodeljen košček slovenskega ozemlja (v potešitev hude izgube lastnega ozemlja Medžimurje, Dalmacija…).
wolfterier
02. 06. 2019 09.48
-9
krtofl
01. 06. 2019 19.42
+13
A ni rožman tudi svoje pošiljel v taborišča...
krtofl
01. 06. 2019 19.44
+9
wolfterier
02. 06. 2019 09.50
-10