Slovenija

Starši nimajo denarja, učitelji pa zahtevajo delovne zvezke, ki potem ostanejo prazni

Ljubljana, 26. 08. 2012 19.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Prvega šolskega dne se letos bojijo predvsem starši. Vse več je namreč takšnih, ki nimajo denarja, da bi napolnili šolske torbe. Samo za nakup šolskih potrebščin za prvošolčka morajo v povprečju odšteti približno 100 evrov.

Prvega šolskega dne se letos bojijo predvsem starši. Vse več je namreč takšnih, ki nimajo denarja, da bi napolnili šolske torbe. Samo za nakup šolskih potrebščin za prvošolčka morajo v povprečju odšteti približno 100 evrov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (103)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User420352
27. 08. 2012 18.29
zadaj v video pa hladilnik za 1500 eu pa nimajo 100E
Kunar
27. 08. 2012 13.33
+2
morajo v povprečju odšteti približno 100 evrov....dvomim da samo 100 evrov
MUNGATUMBA
27. 08. 2012 12.26
+2
Hči mo prinaša vsako leto neko položnico za neki KAO šolski sklad..?? ne vplačujem v noben sklad..!!Imel to srečo,da smo štirje sosedi imeli otroke v istem razredu.En kupu-jast koperu.in vsako leto krog ..pa smo tako cenej prišli skoz OŠ.
mufic
27. 08. 2012 09.48
-36
kdo vam je pa kriv da imaste otroke.Nardit ste jih znali,zdaj pač skrbite za njih.
Explainator
27. 08. 2012 10.29
+2
User408246
27. 08. 2012 11.28
+3
niso krivi starsi ampak drzava ki deluje proti drzavi. Drzava je sprejela satanisticne zakone ki so obarvani v nekaj lepega da se razbije mocna in velika zdrava druzina saj clovek le ce je sam lahko suzenj in ni mocen.
User472375
27. 08. 2012 09.45
+10
če ta denar preračunamo v tolarje dobiš kar velik znesek huuu to pa je drago
mtjgrgnc
27. 08. 2012 10.21
+9
Itak, da je drago. Sam če preračunaš v stare jugo dinarje dobiš pa miljone. :P
Explainator
27. 08. 2012 10.30
+5
User818088
27. 08. 2012 09.38
+16
V 57.členu Ustave RS je zapisano : Osnovnošolsko izobraževanje je obvezno in se financira iz javnih sredstev.
User818088
27. 08. 2012 09.40
+11
In pa : Država ustvarja možnosti, da si državljani lahko pridobijo ustrezno izobrazbo. Jaz vidim čedalje manj teh možnosti!
Ramzess
27. 08. 2012 11.13
+2
Obvezna indokrinacija, na koncu imajo mladi znanje, ki ni vredno niti piškavega oreha. Nimajo namreč pravega znanja, da bi se lahko soočali z današnjim svetom, sicer pa, kaj smo dobili mi, enako. Potem nas oboje, vsaj večino no, sistem in njegovi botri molzejo kot ovce.
BrainDance
27. 08. 2012 09.20
+10
Ne se pustit tako manipulirat s strani proizvajalcev oz. prodajalcev šolskih potrebščin...otrok ne bo nič prikrajšan, če bo imel zvezke in pisala iz Merkatorja. p.s. Tisti, ki pišete, da imate računa za telefon prek 100€, ste si pa čist sami krivi, kaj pa visite cele dneve na telefonu...tk, da ne tega primerjat z nakupom šolskih potrebščin!!
guncelj
27. 08. 2012 08.47
+16
Kakšen populističen članek... delovne zvezke "zahteva" učni načrt, ki je predpisan s strani veleumov iz Ministrstva za šolstvo in ne učitelji. Učitelji so zadnji v tej verigi in jih ponavadi nihče nič ne vpraša ampak se kot stroka pri izdelavi učnih načrtov predstavljajo razni profesorji s fakultet, ki z realnostjo osnovnih šol nimajo nobene veze. Tja naj starši usmerjajo svoje pritožbe. To je pribl. tako, kot če bi napadali trgovke zakaj je v trgovini visoka cena nekega živila. Spet "lov" na učitelje.
Ramzess
27. 08. 2012 11.17
+0
Se strinjam, da niso učitelji tisti, učitelji so zgolj njihove ovce, brez katerih sistem ne bi deloval, ...
User936889
27. 08. 2012 12.45
+2
guncelj Če je tako kot praviš,potem mi ni jasno,zakaj imajo po knjigarnah sezname ,kaj kateri razred v določeni šoli potrebuje,če je pa vse po učnem načrtu??
Kunar
27. 08. 2012 13.34
+1
razni profesorji s fakultet...ti vsaj znajo učit
Important notice
27. 08. 2012 14.33
+2
Ampak: če ima učitelj vso avtonomijo pri izbiri učnih sredstev, bi bil lahko frajer in se odločil, da v njegovem razredu pa ne bodo ptorebovali delovnih zvezkov, ker bodo vse matematične račune in vse povedi pri slovenščini, napisali ročno, v zvezek. TAKO KOT SMO JIH MI!
User408246
27. 08. 2012 08.41
+0
vse skupaj je en veliki biznis. moras kupit hello kitty al pa razne meke kao junake..dobro ko so otroci starejsi se to spremeni ampakmvseeno. ampak cse to da otrokoa ucijo lazno znanje. tam otroka ne bodo ucili pametnih stvari kako postati dober clovek kako iz scojih otrok ustvarih dobre ljudi ampak nase otroke ucijo da smo mastali iz kamenja in ostale bedarije ki jim recejo dejstva.
ass-ica
27. 08. 2012 08.49
+1
pa si preskočil osnovno šolo ali kaj? otroka v oš naučijo živeti da se lahko pogovarja z vrstniki in da dobi kolikor je le mogoče en pogled na svet, geografija, zgodovina, biologija... nej bo še tako dolgočasno je prav da znajo s kje smo, kako smo nastali, kako deluje svet... dej dej, pejdi frnikule metat na šolsko igrišče! pa hello kitty je zelo poceni, majčke, hlače, itd. ne stane dosti... lahko pa kupiš Spider, pa HH ja pol pa imaš res razvajene otroke!
User408246
27. 08. 2012 10.19
+4
tocno tako kot si napisal. ucijo jih kako ziveti nek cisto nov koncept zivljenja. ne ucijo jih kako ziveti svobodno ampak kako bii suzenj sistema,,ne ti otroci ne z ajo ziveti ker niche od njih ne zna obdelovati zemlje, da bi lahko prehranjeval svojo druzino ampak po postal suzenj z sluzbo in bo moral delati za nekoga drugega da mu bo ta dajal denar da si kupi dobrine v kateri je strup. ocitno ne razumes da pisem o visjih temah ker nimas pojma o teh zadevah. ti le slepo sledi tel politiki.
MayLee
27. 08. 2012 13.19
+3
kako lahko sploh pišeš o "višjih temah", če nisi niti sposoben napisat stavka z repom in glavo?se vidi da tebe res niso nič naučili v šoli... :/
pa dobr no
27. 08. 2012 08.30
+13
Meni pa se zdi OŠ skoraj zastonj proti vrtcu. Za vrtec je treba dat vsak mesec najmanj 200. 100 EUR leto ni nič proti temu. Ko otrok pride iz vrtca v OŠ so stroški astronomsko nižji. Komaj čakam, da gre v moj v OŠ.
ass-ica
27. 08. 2012 08.34
+3
res je, mi smo za jasli dali skoraj 300 evrov mesečno. Jasli so do 3 leta, ko otrok že dopolni to starost se prične nadaljevalni program septembra! Naš otrok je bil pri manj kot dveh letih suh brez plenice, jejo itak da sami od druzga leta dalje... jasli pa smo plačevali do 3,7 leta starosti! Ker je pač rojen februarja je do septembra bil v jaslih.
pa dobr no
27. 08. 2012 08.37
+4
moj pa januarja. Da te kap , kolikšna razlika je, ko moraš plačevati glede na datum rojstva. Ni pošteno.
AnaAnkaB
27. 08. 2012 07.39
+47
Na naši OŠ smo lani zamenjali ravnateljico. Naenkrat velika sprememba. Delovni zvezki so morali biti popisani, če jih starši kupimo. Domače naloge narejene. Vsak dan je morala učiteljica pregledati naloge vsem učencev in v tabelo napisati ali je imel ali ne. Tako smo starši vse vedeli. Za delovne zvezke sem dala malo manj kot 90€ (za enega otroka) in jih bo imela celo leto, medtem, ko za telefone plačamo čez 100€ na mesec. Telefoni so dragi. Zvezke sem kupila cenejše in sem dala za dva otroka okrog 15€. Ponavadi pa itak jambrajo tisti, ki imajo denar. Reveži so tiho, ker jih je sram. Povem iz svojih izkušenj. Doma imam 3 otroke, oba imava povprečno plačo. Lahko rečem, da nam ni hudo. Sva pa z možem lani bila "botra" eni učenki iz Slovenije. Nabavila sva karto, da se je lahko vozila v šolo, kupila zvezke... (živi sama z mamico in še ta je ostala brez službe zaradi stečaja firme). Ni nama žal. Enemu otroku sva omogočila šolanje pri nas. Tudi pri nas imamo reveže, pa jih ne vidimo. Določeni pošiljajo denar v tujino, midva sva se odločila, da bova pomagala našim otrokom. Vendar ne vsem. V naši bližini živi družina z 8 otroki, oba starša ne hodita v službo, ker se ne splača, imajo doma kmetijo, vendar ne delajo, ker je v trgovini ceneje, kot da delaš doma. Živijo od otroških dokladov in socialne pomoči. Otroci so oblečeni po zadnji modi (moji niso in so včasih tudi dobili od koga oblačila), mobitele imajo najnovejše, pa tablični računalnik in razne računalniške igre. Na socialno hodijo jambrat, pa so jim privatniki okna zamenjali na hiši, opremili hišo na novo.
User351071
27. 08. 2012 08.02
+16
Ravno to sem hotela pripomniti v spodnjih komentarjih, pa sem se zadržala, ker minusi padajo...... Ta slovenska lastnost - jamranje in smiljenje samemu sebi.... Kdor v resnici nima, je tiho in se potrudi, da bo prišparal ali si nekje sposodil, nekaj reči pa bo sprejel tudi rabljenih. Največkrat pa jamrajo tisti, ki so imeli za dopust, pa za kredit za avto, za tedenski obisk kinota, pa za tablični računalnik in nov telefon, ko pa je treba dat za knjige in zvezke, pa bi mogla dat država.... Jaz nimam veliko, vem pa, da bo treba to kupit in si tistih 100 eur pač prišparam na račun česa drugega, kakšen euro pa založijo tudi stari starši.
kerryslo
27. 08. 2012 08.35
+1
Punci...mene plačilo 157 eur za delovne zvezke za 3. in 5. r OŠ ne moti doler se ne spomnim kaj piše v naši ustavi. Šolanje otroka v OŠ naj bi v republiki Sloveniji bilo brezplačno! Pa pustimo učbenike... Ni mi jasno zakaj moram že šestič kupovati zvezek "tako lahko" namesto običajnega ?? "Tako lahko" stane 1,29 eur, običajni pa 0,54. In letos jih prvič tudi ne bom kupila! Btw.. za telefon (trije uporabniki) damo pri nas cca 90 eur. Od moje težko zaslužene plače pa ja lahko porabim še kaj zase ne pa da na vseh področjih pokrivam nesposobnost naših voditeljev. Pa lep začetek šolskega leta vama želim :)
Jonikus
27. 08. 2012 10.35
+3
kerryslo zanimivo, da bi vi najraje videli, da nebi bilo potrebno nič prispevat za osnovno šolanje....zanimivo pa je tudi to,da smo tudi v bivši Jugi morali sami kupovati šolske potrebščine - vedno!, pa ni noben tolk jamru kot zdej vi jamrate!!! Ni stvarv tem,da nebi smeli nekaj zapravit zase od svoje težko zaslužene plače ampak je problem v tem, ste za telefon pripravljeni vsak mesec plačevati strošek čvekanja medetem ko vam enkratno plačilo potrebščin predstavlja problem. To mi pa zares ne gre skupaj?!
kerryslo
27. 08. 2012 14.39
-1
lighthouse Niste razumeli mojega sporočila katero je : naj se iz ustave izbriše člen kjer govori da je osnovna šola v prenesenem pomenu : brezplačna! Meni osebno je v prvi vrsti v interesu da poskrbim za svoje otroke..logično a ne ? Čeprav ne razumem zakaj potrebuje otrok v tretjem razredu osnovne šole kar PET delovnih zvezkov za matematiko ?? Ne prenašam pa več te hinavščine v naši banana republiki katera po marsičem ni DO GLEŽNJEV bivši Jugoslaviji dejstvo je, da se : - prekleto bremeni plače z dajatvami za katere nimamo pojma kje končajo - ko nastopi kriza jemlje tistim ki že itak nimajo (in spet ne vemo koliko so vzeli in kam so dali) - krade vse povprek BREZ upanja da bodo kdaj krivci za svoja dejanja odgovarjali Z Jugoslovanskim potnim listom sem bila članica spoštovane države v svetu ( ne le na evropskih tleh). Pa če vam je to prav ali pa ne. To so dejstva. Žalostno je, da nekateri ne uvidite, da naša država vse bolj bremeni nas državljane s svojimi bremeni. Posamezniki so zafurali in mi naj zdaj popravljamo. Pa ko bi le dovolili da se popravi. Da pride nekdo ki je sposoben. Ne. Ne dovolijo. In tako imamo spet na oblasti gnoj - dokazano nesposoben - s prestopki mafijskih razmer za katere izgleda ne bo nikoli odgovarjal. Krasno.
kerryslo
27. 08. 2012 14.43
+1
Ah ja.. pa poleg čvekanja po telefonu (cca 90 eur so trije paketi - mož, jaz in starejši sin..čvekanje je všteto vanje neglede koliko ga je in ne glede da je največ impulsov zaradi službe ) porabim nekaj tudi za cigarete ! Itak jih kupim od moje plače, ne živim od socijale :) Pa zdaj če je komu prav al pa ne .. briga me :))
User447379
27. 08. 2012 06.55
+19
Ne zagovarjam našega šolstva na noben način. AMPAK članki s tem istim naslovom polnijo \"medije\" že odkar sem jest, še v socializmu(!) v šolo hodil. ....in, vsako leto je isto... NO, ubistvu se zdi vsako leto še malo huje (ne cene - to jamranje okoli tega brezplačnega šolstva in tega kako drago je vse....) ... Vem da so pri nas naši vrli politiki in menežerji hudohudo zatrli par generacij, ker so zaradi svoje neumnosti, nesposobnosi, predvsem pa pohlepnosti tlačili plače slovenčkam dol.... In to je problem. Ne tistih piškavih 100€ za par knjig. IN - ko se je pred par meseci pogovarjalo za družinski zakonik - tega pa nihče ni omenjal. Da ma vsak lahko otroka, tut če nima dnarja za osnovne stvari. in POTEM se ljudje tu pritožuejo, da morajo plačevati malico za otroka v šoli/vrtcu!? Ja, pišuka no, a če bi bil doma mu pa ne bi za jest dali?!?
finec
27. 08. 2012 06.50
+3
Glavno je, da imajo ravnatelji in nekateri učitelji odobrena službena potovanja na safarije in podobne eksotične izlete, najhuje pa je, da jim nekatera potovanja plačajo založbe.
guncelj
27. 08. 2012 08.48
+0
User459699
27. 08. 2012 06.11
+28
Nikoli nihče ne jamra kako so mobiteli dragi, kako je naročnina za TV in razni programski paketi predragi, pa jih imate vsi! In to po več kot enega.
User577030
27. 08. 2012 06.36
+15
pa danes ima že vsak mulc 100 euro naročnine za telefon, pa nemi potem to da je 100 euro zelo za šolske potrebščine
User436490
27. 08. 2012 01.17
+16
Strinjam se, da je nakup šolskih potrebščin draga zadeva. Ampak če bi se starši pozanimali, katere delovne zvezke otrok DEJANSKO potrebuje, bi privarčevali precej denarja. Zadeva je precej preprosta: odpravite se do staršev otrok, ki so določen razred že naredili, in jih povprašajte, kateri delovni zvezki so se samo prašili na policah. Teh potem ne kupujte. Če boste potem delovni zvezek morda potrebovali, ga boste že naknadno kupili, saj jih ne zmanjka. Ni treba na naročilnici kar vsega naročiti, no! Kar pa se tiče potrošnega materiala (torej svinčnikov, nalivk, zvezkov, torb...): danes je ponudba tako velika, da res ni velik problem izbrati poceni stvari. Pa saj ni treba, da ima otrok torbo za 100 EUR, lepo vas prosim. Eni smo preživeli šolo brez Hello Kitty in podobnih torb, pa nimamo nobenih motenj v razvoju. Kar pa še tiče recimo tempera barv - če učiteljica napiše "tempera barve AERO", to ne pomeni, da morate nujno kupiti te, kupite pač kakšne druge, kajti nabor barvnih odtenkov je povsod enak. Pa naj se potem učiteljica na glavo postavi. Malo razmisleka pa bo šolsko leto precej cenejše.
User408246
26. 08. 2012 23.55
-1
vse moras kupiti da otroka ucijo da s,o nastali iz kamenja in oastale bedarije;)
User396171
26. 08. 2012 23.42
+1
Z uvedbo učbeniškega sklada so starše odrešili največjega stroška. Ena torba zadostuje za 5 let. Prav je, da ni subvencij za pisala in druge potrebščine. Vsak ima več spoštovanja do stvari, ki jih je kupil z lastnim denarjem. Težava so potem samo delovni zvezki. Stanje je kljub recesiji boljše kot pred parimi leti. Sto eurov pa tudi ni tak strošek, da ga starši ne bi zmogli. Mogoče se je edino potrebno odpovedati razvadam. Za tiste starše, ki res ne zmorejo, skrbijo tudi humanitarne organizacije. Znanje je investicija!
User442111
27. 08. 2012 06.33
-13
Explainator
27. 08. 2012 08.45
+4
kaj teb ni jasn kritiki? jaz imam en in isti ruzak že 20 let...še vedno ima notri lukno, kamor daš lahko stvari, tudi tebe
User265186
26. 08. 2012 23.23
+7
Ah ja. Ajde, vsi tisti, kateri se pritožujete, da šolstvo ni zastonj ipd. Plačajte od šusa 8.000 evrov za 1 razred. S tem ste dali samo plačo učitelju. Po možnosti BRUTO BRUTO plačo. Kje je potem šele vzdrževanje objekta, ogrevanje, nakup (polomljenega) inventarja, tabl (ja, čeprav se ne kupujejo vsako leto, kot tudi ne mize, stoli), kreda, voda, elektrika,... Do sedaj to, zaenkrat, pri nas krije še ministrstvo za šolstvo in šport, iz proračuna. Torej, česa ne zastopite pod pojmom zastonj šolstvo in zdravstvo???? Drugo je pa nakup DZ, katere forsirajo prfoksi na podlagi VIP (vez in poznanstev) z založniki, izdajatelji,... ker morajo biti za njihov predmet glih tisti delovni zvezek, od tistega pisatelja, izdanega pri tisti založbi, katere/ga prfoks seveda, "ne" pozna ;) In pa, da je na koncu šolskega leta, ta delovni zvezek na pol prazen, ali pa več. In pa, torba po najnovejši modi, ker si je princeska glih zaželela tisto, ta najdražjo. Naša jo mora imeti pa tudi, ker bi jo drugače tista, ta razvajena, princeska, katera ima polno rit vsega razstrgala, če bi imela torbo 3 leta, al pa 5. in podobne bedarije po sistemu, če ima sosed Mercedeza, moram imeti pa potem jaz vsaj najnovejši model, če ne že Ferarrija. Tukaj so pa potem problemi ja, pri razumevanju vprašanja zastonjskosti šolanja. Drugače pa uvedimo po ameriškem sistemu uniforme v šolah, pa bodimo še naprednejši in enotni razpis države za nakup torb. In če jo bo mulc al pa mula razstrgal/a predčasno, naj pa potem knjige in ostalo kramo, nosi v navadni vreči.
User836453
26. 08. 2012 23.35
+1
mene je lansko leto prvi razred z vsemi šolskimi potrebščinami koštal 250 evrom,torba je bla 70 ker jo bo mela do tretjega razreda,drugi razred me je koštav 80 in mi je kul,se ne pritožujem. Tisti k so navajeni jamrat bojo do konc življenja jamral,ponavad taki k majo povno rit usega
HIPOKRATKA
26. 08. 2012 23.20
+14
Cel šolski sistem je pri nas obrnjen na glavo. V učnem programu je preveč navlake, ki se vleče še iz časov Jugoslavije. Šolarji in dijaki se morajo učiti stvari, ki jih v življenju nikoli ne bodo potrebovali, učni program bi moral biti bolj specifičen za razne poklice in tiste, ki nadaljujejo študij, očiščen balasta. Ne vem ali se res ne moremo zgledovati po drugih državah, ki vse to že uresničujejo. Prav tako morajo učenci nakupiti preveč delovnih zvezkov, ki jih med letom sploh ne popišejo, založbe pa si polnijo žepe na račun staršev.
LomilkaSrc
27. 08. 2012 05.28
+2
hvala bogu da smo imeli šolski sistem pod jugoslavijo kjer so nas vsak kaj naučili. in predvsem je bilo šolanje zastojn
User407850
27. 08. 2012 05.52
+2
najbolje da prevzamemo ameriški šolski sistem, da bodo naši otroci tako razgledani kot američani
pa dobr no
27. 08. 2012 08.36
+4
vendar so američani med najbolj uspešnimi. Imajo največ patentov, najboljšo tehniko. Se ti zdi, da imajo slab šolski sistem? Samo poglej kako uspešni smo mi. Ko končaš faks ne veš popolnoma nič uporabnega.
User201478
27. 08. 2012 09.26
+0
Americani imajo denar, da kupujejo mozgane iz drugih drzav. Lahko smo si an jasnem - tisti, ki si lasti dolocen dosezek, ni vedno prav tisti, ki je do tega moralno upravicen.
boy36
26. 08. 2012 22.35
+29
Nažalost si morajo razni založniki naplonit žepe na račun otrok.Šole pa če izberejo prave ,pokasirajo provizijio
User840778
26. 08. 2012 22.38
+12
User368180
26. 08. 2012 22.44
+11
Damir Secki
26. 08. 2012 23.12
+21
Podobne stvari delajo zdravniki z zdravili... farmacija reče: prepisuj to in dobiš provizijo.