Slovenija

Nemčija Ukrajini pošilja tanke: 'Gre za izjemno veliko odločitev'

Ljubljana, 25. 01. 2023 19.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Nemčija se je po večmesečnih kritikah in pritiskih odločila, da bo v Ukrajino poslala 14 glavnih bojnih tankov Leopard 2A6. Zakaj je Nemčija tako dolgo oklevala in kako bodo pošiljke z Zahoda vplivale na potek vojne v Ukrajini, je pojasnila nekdanja direktorica Centra za evropsko perspektivo Katja Geršak.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Pogovor s Katjo Geršak
    03:52
    Iz SVETA: Pogovor s Katjo Geršak
  • Iz SVETA: Novi tanki za Ukrajino
    02:50
    Iz SVETA: Novi tanki za Ukrajino

Vprašanje o vojaški pomoči Nemčije Ukrajini je bilo v zraku več mesecev in Geršakova meni, da je Nemčija oklevala predvsem zaradi bremena zgodovine in politične situacije, ki izhaja iz tega. "To bo prvič, da bodo nemški tanki uporabljeni na evropskem prizorišču po 2. svetovni vojni," pojasnjuje Geršakova in poudarja, da gre za izjemno veliko odločitev. (Tanki leopard, sicer Leopard 1, so že delovali v operaciji danske vojske v Bosni in tam uničili srbski tank, op. ur.)

Nemški kancler Olaf Scholz je verjetno okleval tudi zaradi dogajanja v stranki, kjer odločitve o pošiljanju tankov v Ukrajino niso podpirali vsi. Odločitev ima mešano podporo tudi med nemškim prebivalstvom, pojasnjuje Geršakova. 

Golob je nemško odločitev sicer označil kot "močno simbolno odločitev", ne verjame pa, da "bo to imelo odločilen vojaški vpliv". Drugače meni Geršakova. "Menim, da lahko ti tanki podvojijo bojno moč in bodo zelo pomemben doprinos ukrajinski obrambi," je dejala in poudarila, da je dogajanje potrebno spremljati tudi v luči potencialne spomladanske ofenzive, ki bi jo pripravila Rusija. "Skupaj s poljsko pošiljko naj bi šlo trenutno za okoli 90 tankov, kar ni nezanemarljivo."

Ali torej obstaja možnost, da bo pošiljka vplivala na potek vojne? Geršakova poudarja tudi pomemben moralno-politični vidik, ki ga sproži taka odločitev. "Zahod je pokazal, da smo združeni in da odločitve sprejemamo skupaj". 

Rusija se je sicer na odločitev Nemčije pričakovano ostro odzvala. Ruski veleposlanik v Nemčiji Sergej Nečajev je odločitev označil za izjemno nevarno. Geršakova zato meni, da na ruski strani obstaja velika skrb, da bo to negativno vplivalo na njihovo vojaško moč. Dajejo signale, naj se Zahod tega ne gre. "Evropa je pokazala jasno sporočilo, da si želi, da Ukrajina dobi nazaj svoje lastno ozemlje, ki ga brani. Evropa ne napada drugih držav," je zaključila.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (527)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gusar.
29. 01. 2023 20.18
+1
Nemčija in Ukrajina so zavezniki od leta 1941 in ravno sedaj vsak čas se bo začela Barbarosa 2, zato ravno sedaj...
Pagliaccio 46
28. 01. 2023 11.07
+0
Orožje je potrebno dostavljati , tako kot so kliniki Betty Ford Center zaboje z viskijem za odvajanje od alkohola
Pagliaccio 46
28. 01. 2023 11.04
-1
Glavno, da je Nemčija v vojni z Rusijo....nazadnje so se ubranili do Berlina
el capitan 1
27. 01. 2023 14.50
-2
veliko nasprotnikov posiljanja orozja Ukrajini! Seveda, to so sami rusofili! Brez orozja se pac ne da boriti proti agresorju. prislo bo v koncni fazi do tega, da bo PUTIN, ki je nesporno edini agresor moral popustiti in bo odpadel kot knof od gat! Obenem je izoliral celotno rusijo, in 50 let bo trajalo, da se vrnejo na dosezen nivo, ce sploh kdaj. Ce pa bo se naprej drekal pa se lahko zgodi, da Rusije sploh ne bo vec! Morda bo izginila celo celotna civilizacija zaradi enega samega norca, ki se mu rece PUTIN!
borjac
28. 01. 2023 10.30
+3
Mogoče imaš glede na Putina tudi prav, vendar si pozabil na nas Evropejce, ki smo imeli visok standard, še posebej Nemci, Švedi ......, kako smo in še bomo mi potegnili ta kratko, koliko let bomo mi potrebovali da pridemo iz krize, če nam bodo to Ameriški gospodarji, ki imajo edini dobiček v tej vojni, žrtve v tej Ameriški vojni, smo Evropa, Ukrajina in Rusija, ZDA pa delajo biznis, in točno to kar se dogaja so ZDA tudi načrtovale.
Sickk 2
26. 01. 2023 21.11
+0
Ajmo ukrajina idemo..
Fargo
26. 01. 2023 19.49
+2
Nihče ne pove, kdo bo upravljal tanke. Ukraina zagotovo nima (več) dovolj usposobljenih tankistov. Za pešadijo je vsak dober, nikakor pa ne za upravljanje tankov, raket dolgega dosega, bojnih letal, zadnja želja oz. zahteva Ukraincev.
borjac
26. 01. 2023 20.44
+3
Tanke bodo upravljali prostovoljni humanitarni delavci iz Zahodnih držav iz katerih prihajajo tanki, tako kot tudi sedaj taki humanitarci upravljajo z raketami Himarez, Patriot, pa še s čim.............. ko pa Rusi kakšnega zajamejo ali ubijejo, zahodni časopisi-tudi naši- hitro napišejo, da so umrli humanitarci, le kdo mislite da bo upravljal z letali F-16 in raketami dolgega dosega ko jih bodo dobili, dolgonoge Ukrajinske plavolaske ??
Zmaga Ukrajini ..
26. 01. 2023 14.56
-4
Še vedno rusofilski jok in cviljenje vojnih hujskačev... Ajejej,... kaj še bo? Njihovega putkota je že zdavnaj zapustila vojna sreča, in res skrajno nesramno je, da ne zmaguje v vojni, ki jo je sam sprožil. Seveda ti vojni hujskači niso zmožni dojeti, koliko ljudi je že umrlo zaradi blodenj enega kremeljskega norca. Tudi niso zmožni dojeti, kako grozljivo visoka je številka umrlih ruskih fantov, ki so umrli... zakaj že??? Ampak ne,... po njihovo je Ukrajina (in zahod) kriva tega, ker tako nesramno brani svoje ozemlje in se noče predati rusiji. Aja, tu je treba še zakrulit, da je to v interesu zahoda. Ker seveda se domače prebivalstvo nikoli ne bi z vso silo branilo pred okupatorjem, a ne?🤦‍♀️ Seveda, seveda... In, da vojne ni že konec, je seveda kriva napadena država, nikakor pa ne napadalec.🤯 Seveda bi putler lahko HIPNO ustavil vojno,... ampak ne... za nadaljevanje vojne je kriva Ukrajina, ki se še naprej zelo učinkovito brani in korak po koraku zavzema nazaj svoje ozemlje. Mnogi tule cvilijo, kako se v Ukrajini borijo "do zadnjega Ukrajinca", ... seveda pa mirno spregledajo ocene koliko bistveno več rusov se je že vrnilo domov v krsti. In okupator očitno še vedno noče popustiti,... zahodni zavezniki Ukrajini na fronto pošiljajo tanke in čedalje bolj sodobno vojaško opremo,... rusi pa tisto, česar imajo največ - ljudi. Najbrž res ni treba biti raketni inženir, da bi ugotovil, da so navaden kanonfutr in, da se pred tanki ne moreš boriti golorok. Ampak rusofilski vojni hujskači bodo še naprej krulili in opravičevali nadaljevanje putlerjeve vojne. Seveda jim nikoli ne bo prebilo, da že zdavnaj ne gre več (samo) za krajo ukrajinskega ozemlja, pač pa za putlerjev politični obstoj. Kot se navadno zgodi v vojnah, tudi ta ne poteka tako, kot si je zamislil putler (navsezadnje si je tudi hitler, ko je začel vojno, domišljal, da lahko premaga cel svet). In tisti, ki to opravičujejo in zagovarjajo so enako kot v hitlerjevih časih navadni domobrankoti,... izdajalci in peta kolona. Ker res ni treba biti raketni inženir, da bi ugotovil, kdo je na pravi in kdo na napačni strani. In pustimo ob strani pravljice o "vsezveličavnosti, naprednosti in neznanski moči" ruske vojske, o kateri se je doslej lahko prepričal že cel svet. Ruska propaganda je nategnila ogromno manj umnih siromakov,... tudi pri nas,... in tudi zato se vojna nadaljuje vse do zadnjega rusa.
enkve
26. 01. 2023 15.24
+4
Na žalost so informacije glede te vojne bolj enostranske in je Ruska stran vsaj v večini poročil močno cenzurirana, sem in tja pride do nekih podatkov, ki ne gredo vsi v prid Ukrajini in njihovim uspehom na bojišču, kot je pred kratkim komentiral eden od Ameriških generalov, če se bo tako nadaljevalo kot se sedaj bo Ukrajini prej zmanjkalo vojakov kot pa orožja, upam, da to ni res, ker ta vojna ne vodi nikamor vsekakor pa ne v prid ne Rusom niti Ukrajincem, realno gledano Evropa, Nato in ZDA bije bitko z Rusijo in po videnem niso ravno zelo uspešni, upam da se tole čim prej neha in sedejo za mizo in se pogovorijo, nasilje rodi nasilje, ki lahko eskalira tudi širše in ne samo med Rusijo in Ukrajino.
Zmaga Ukrajini ..
26. 01. 2023 15.57
-3
Na žalost nekateri nikakor ne zmorete logičnega razmisleka. Prvič - navedba, da so informacije glede te vojne enostranske, so preprosto povedano butaste,... ker tisti, ki živi na zahodu in mu je vsaj malo poznan medijski svet na zahodu, bo vedel, da to preprosto ne drži. Obstajajo medijske hiše, ki si niti v sanjah ne bi dovolile objavo nepreverjenih informacij. Res pa je, da imaš vmes tudi ogromno enostranskega poročanja "žnj" kategornikov. Po drugi strani pa imaš prav v rusiji kar najbolj ostro cenzuro in celo zagroženo zaporno kazen, v kolikor bi rekel ali objavil kaj, kar je v nasprotju s kremeljsko agendo. Da je ruska stran močno cenzurirana ne drži tudi iz preprostega razloga, ker na internetu lahko najdeš tudi informacije z njihovih medijev, poleg tega pa imaš tudi "iz prve roke" možnost pridobiti veliko informacij o tem, kaj se tam dejansko dogaja prav od rusov, ki so zbežali pred mobilizacijo (npr. Konstantin "Inside Russia"), itd. Drugič - da bo Ukrajini prej zmanjkalo vojakov kot orožja, je le še en proruski medijski spin. Če se boš utegnil spomniti, Zelenski že ves čas prosi za orožje in opremo, ... izrecno je povedal, da ne potrebuje ljudi, saj je Ukrajincev, ki so se pripravljeni boriti za domovino, dovolj. Razumnim in logično razmišljujočim tudi ni posebej težko razumeti, da v vojni ključno vlogo (poleg pripravljenosti in usposobljenosti za bojevanje) igra tudi vojaška oprema in orožje. Bolj ko je to napredno, manj ljudi je potrebno za bojevanje. Obstajajo ocene mnogih vojaških strokovnjakov, generalov, polkovnikov,... ki so si bolj ali manj enotne v strahotnih izgubah ruskih življenj na fronti. Kot že omenjeno - Kremelj se očitno ne ozira preveč na te strahotne izgube, saj znova in znova pošilja nov kanonfutr na fronto. Tretjič - najbolj butasta, neumna in blesava je trditev, da NATO in ZDA bijeta bitko z rusijo. Naj te spomnim, da vojna poteka na ukrajinskih tleh, ker je rusija napadla Ukrajino, in zdaj pač tako kot v vsaki vojni, ko mnoge države stopijo na to ali ono stran, enako ravnajo tudi v tej vojni. Razlika je le ta, da cel razviti zahod pomaga napadeni in okupirani Ukrajini, ... po drugi strani pa je rusija izgubila še tisti dve najmočnejši "podpornici", na kateri je računala za pomoč. Še več, celo Iranci so eksplicitno izjavili, da jim ne bodo več pošiljali dronov. Torej jim dejansko ostane le še severna Koreja. Četrtič - nekateri, ki nimamo spomin zlate ribice, se dobro spomnimo, kako ste nekateri pozdravljali vojaški napad rusov na Ukrajino, ... kako nihče od vas ni niti pisnil o tem, da bi morala rusija takoj prenehat z napadom,... zdaj pa, ko se je stanje na terenu očitno obrnilo, bi se pa radi šli "mirovne pogovore". Naj te spomnim še enkrat, da je rusija napadla Ukrajino, torej lahko prav ona VSAK HIP tudi odneha, in s tem zagotovi takojšen mir. Petič - še nobena vojna ni šla nikoli "po planu" in zato tudi pri tej obstaja verjetnost, da bo eskalirala. Kaj je potrebno za rešitev tega problema pa je navedeno že v četrti točki. Simple as that.
Rains
26. 01. 2023 11.39
+0
Nov dan in rusofili š vedno podpirajo to rusko vojno na Ukrajino. Kdaj jih bomo videli zahtevat da se ruska vojska umakne ven iz ukrajinske zemlje?
Vap0
26. 01. 2023 12.38
+1
Ne seri. Ko se spokajo Naciji vrn iz Ukrajine, ko tazadn Banderovc rikne, ko je tazadnji Wolfsangel in Hackenkreutz eliminiran, pol pa lahko.
patogen
26. 01. 2023 12.55
-3
Vsak vojaški sovražnik Rusije se imenuje naci. Dekret Stalina iz leta 1936, ko se je vmešal v špansko državljansko vojno. No potem so pa skupaj napadli poljsko.
patogen
26. 01. 2023 11.17
+1
Zakaj Madžari v Ukrajini? Odgovor bi našli pri levičarski poslanki Jovevi, ki je specialistka za te stvari.
Kollerik
27. 01. 2023 21.14
+1
Še dobro, da ste zgubili volitve, bi lahko bilo Prekmurje spet v rokah madžarov.... daj malo o tem
Korintos11
26. 01. 2023 11.13
+1
Rusi grozijo z atomčkom, države v EU se pa kregajo in si polena pod noge mečejo, katera bo prva na vrsti.
patogen
26. 01. 2023 11.15
+0
patogen
26. 01. 2023 11.16
+1
Slovan gre vedno najprej na drugega Slovana.
Korintos11
26. 01. 2023 11.16
-3
patogen
26. 01. 2023 11.18
+2
Ja, že na začetku so jim poslali brezpilotno bombo na Zagreb.
inside1
26. 01. 2023 11.13
+2
Mislim, da je Zelenski v tej zgodbi tisti, ki je problematičen. Vojno treba ustavit čimprej že zaradi civilnega prebivalstva. Kateri so lahko in ki imajo denar so tak zapustili državo. Kdor pa ne more je ostal doma. Očitno ti njemu ne pomenijo nič in se obnaša samovšečno za svoje interese al pa je tudi tako voden od Amerike. Kdaj se po narod spametoval in sam naredil potezo, da se to neha brez Zelenskega. Konec koncev visoko ceno plačujemo vsi, pa nimamo nič s tem. Kdaj bodo "zavezniki" z Nemci vred rekli, da je dovolj.
patogen
26. 01. 2023 11.15
-1
Razen tebe nihče ne ve, kako jo ustaviti. Poskušali so kalibri tipa macron, berlusconi, Erdogan, Schulz pa ni uspelo.
inside1
26. 01. 2023 11.32
+1
vojna se vedno konča za mizo, tudi ta se bo. je pa odvisno kdo bo za mizo sedel. ...
Rains
26. 01. 2023 11.37
+0
inside1 zakaj podpiraš to Putinovo agresijo? Niti enkrat te nisem videl kaj reči proti njej.
inside1
26. 01. 2023 11.00
+3
A je to še normalno sploh, kaj vse Zelenko diktira in kar ukazuje, da rabi. A že on vodi svet? Kako sodelovanje pa je sploh to, če vedno pravi, "dajte mi". Mislim, da mu ne bi smeli več nič dati. Naj spor spelje do konca al pa naj se pokori. Konec koncev ga je zakrivil prav on.
patogen
26. 01. 2023 10.52
+1
Slovanske vojne, kot sodobna zgodovinska znanost imenuje serijo medslovanskih konfliktov od leta 1991 naprej, so drugačne vojne, kot so bile tiste prej. zanje je značilna velika okrutnost, etnična čiščenja in poboji. Slovanski napadalec namreč želi izriniti in uničiti naprotno slovansko prebivalstvo ali pa ga proglasiti za svojega. Ker se pač en Slovan čuti Pravislovan, druge pa ne smatra za sebi enake, pač pa podrejene. To je bila značilnost vojn pred 30 leti, to je značilno tudi za vojno v Ukrajini.
Korintos11
26. 01. 2023 11.00
-1
Ti si kaj slišal, da so v eni vasi, v njej živijo Madžari, v Ukrajini, polovili vse moške in jih poslali na položaje proti Rusom?
patogen
26. 01. 2023 11.10
+2
Ja, slovanske vojne so vedno bolj krute od ostalih...
Korintos11
26. 01. 2023 11.12
-2
patogen
26. 01. 2023 11.13
+2
Ja, tudi v TO so vpoklicali madžare leta 1991.
patogen
26. 01. 2023 10.46
-1
Malo sem si vmes zavrtel Vojota Šešlja in njegovo stališlče do vojne v Ukrajini. Presenečen sem ugotovil, da je identično s slovenskimi putinofili. Izgleda gre direktiva iz Centrale v moskvi, do Vojota, ta pa je odgovoren za slovenske putinofile. Ki že pozdravljajo Ruse na slovenski meji...
Korintos11
26. 01. 2023 10.29
+1
Kako pa kaj stojijo Nemci z raketami velikega dosega in avioni, koliko jih bo Zelenski dobil?
patogen
26. 01. 2023 10.44
+0
Nemci so vse omenjeno nekoč razvili. Putin je odprl pandorino skrinjico, sedaj se bodo nemci oborožili.
Korintos11
26. 01. 2023 10.45
-2
Andree
26. 01. 2023 10.48
+1
patogen
26. 01. 2023 10.48
+1
Dosedaj je bilo tako zadnjih sto let, da so leta 1914 Rusi napadli Nemčijo, leta 1941 pa Nemci Rusijo. Bomo videli, tokrat so zavezništva obratna.
Korintos11
26. 01. 2023 10.56
-1
patogen
26. 01. 2023 11.11
+2
Korintos11
26. 01. 2023 11.12
-2
patogen
26. 01. 2023 11.19
+2
Rusi so zaprosili za premirje in podpisali mir ter odstopili ogromna ozemlja na vhodu nemčiji. V brest Litovsku. Danes nimajo pa več takratnih zaveznikov.
borjac
26. 01. 2023 20.47
+1
borjac
26. 01. 2023 09.58
+4
Zelenko si želi daljno metne rakete, tanke, težke topove, borbena letala, ...... predvsem pa si želi milijarde evrov, da lahko Ukrajinski lopovi kupujejo Vile v Italiji, nove jahte, zasebna letala, drage dolgonoge spremljevalke................ če pa se kdo z to dolgoročno politiko Zelenkota ne strinja, ga naložijo v helikopter in se potem zgodi nesreča.
c00kies
26. 01. 2023 09.53
-1
Čujte, zakaj je vse tiho na vzhodni fronti? Je konec vojne? Se mar dogaja kaj, kar ni za določena ušesa?
Cool8
26. 01. 2023 09.52
+3
Vsi ti tanki, vse , kar bodo poslali v Ukrajino in Rusijo, vse bo to ostalo tam kot staro železo, zgodovina se ponavlja , vse bo spet tako, kot leta 41-45. Niste sigurni ? Jaz sem !
Rains
26. 01. 2023 11.31
+2
V Rusijo? Kdo pa kaj pošilja v Rusijo?? Matr rusofilom se zopet blede!
Korintos11
26. 01. 2023 09.46
-2
Andre, s čim Zelenski drži za *ajca Olafa? Lo da naročilo za nove sankcije ali Evre, Nemčija mirno stojii.
Andree
26. 01. 2023 09.49
-1
Preko birbokice ki grozi da bo šla v koalicijo s cdu/csu. Dzari moj če pride do te koalicije smo la ga vsi naj...li
Andree
26. 01. 2023 09.50
+0
Merz in Söder bi rada v Ukrajino poslala še več orožja v zameno za še več ukrajinskih njiv Ursola pa je tako cdu
Korintos11
26. 01. 2023 09.59
+1
Samo kako bosta do njiv prišla, sedaj jih bodo Rusi orali. Je pa hudič če v nekaj vložiš potem pa drugi to koristi. Zemlja na levi strani Reke Dnjeper je najbolj rodovitna, pa tudi pod njo se skriva marsikaj. Naj pozabita.
Andree
26. 01. 2023 10.14
-1
Kam je pa sedaj izginil HDZ sin pravi sprehajalec?
Korintos11
26. 01. 2023 10.20
-1
On gre vsaki dan malo v prve bojne linije potem pa sporoča.
Andree
26. 01. 2023 10.22
-1
Tudi sdsovec brakedirt se nič ne javi iz Nemčije da bi povedal kakšne poračuna smo dobili za elektriko
Korintos11
26. 01. 2023 10.28
+0
Andree
26. 01. 2023 10.47
+0
Korintos11
26. 01. 2023 09.43
-1
Joe itak ne ve kaj se dogaja, zakaj Nemci in Francozi ne reagirajo in to zaustavijo, Rus se umaknil ne bo.
Andree
26. 01. 2023 09.45
-2
Kori točno tako a mi bomo tisti ki bomo našpukali