Slovenija

Tovornjaki, nesreče, tranzit: 'Čarobne palice ni, naše ceste so polne'

Ljubljana, 24. 05. 2023 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Tanja Volmut
Komentarji
128

Skorajda ni več dneva, ko zaradi del ali nesreč na cestah ne bi kje stali. In to že maja. Kakšna je cestna napoved za poletje? Bomo poleti, ko bodo ceste obremenjene še zaradi turistov, ves čas vozili v počasnih kolonah ali pa stali? In kje bodo potekala dela, ki še dodatno ustavljajo promet?

Pri Celju se je včeraj zjutraj nesreča zgodila okoli sedme ure. Ob 11. uri pa je bila tam še vedno petkilometrska kolona. Tudi na obvozni cesti je promet obstal. Kot so povedali ujeti v zastoju, je takšno stanje noro, vozili so se več kot dve uri. Pri tem opozarjajo, da se zgodi ena nesreča in vse obstane, svarijo pa tudi, koliko tovornih vozil se nabere, če se zapre avtocesta.  

Kar izpostavljajo tudi v Prometno-informacijskem centru. "Na splošno se izjemno povečuje število tovornih vozil, to pomeni, da pravzaprav voznikom osebnih vozil ostaja na razpolago zgolj prehitevalni pas, vsaj čez dan, in vsaka takšna nesreča tako botruje kilometrskim zastojem, pol ure, uri čakanja," je razmere orisala Barbara Janežič s Prometno-informacijskega centra. Tovornjaki, nesreče, tranzit, pa veliko dnevnega prometa, pot v službo, v Ljubljano tudi iz drugih krajev ... Podobna zgodba praktično vsak dan. 

Prometna nesreča na primorski avtocesti
Prometna nesreča na primorski avtocesti FOTO: Promet.si

Kot se zavedajo na AMZS. "Teh problemov je veliko, ampak tukaj ni več čarobne paličice. Mi smo prišli do točke, ko so naše ceste polne, in od tu naprej ni jasno, kam," pravi generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek. Kaj pa širitev cest? Prepozni smo, pojasnjujejo na AMZS. "Tudi če se bomo odločili za širitev cest, ki je po mojem mnenju v nekaterih primerih že zelo potrebna, ne glede na vse, od te ideje do uresničitve je 10 let in ni jasno, kako se bomo vozili teh 10 let," razmišlja Kostanjšek.

Poleg zastojev pri Celju so bili včeraj zastoji tudi na primorski avtocesti pri Brezovici, kjer je bil prav tako upočasnjen promet. Na severni ljubljanski obvoznici pa potekajo dela in je zdaj tam prav tako ozko grlo. Bliža se poletje, ko bo na cestah še ogromno turistov. Pravil, kdaj je gneča, poleti tudi ni več. 

"Tako rekoč smo že lansko leto opažali, da morda zgolj še torek in sreda sta tista dva dneva, ko se še relativno normalno potuje," pravi Janežičeva. 

Načrtovana dela na cesti to poletje
Načrtovana dela na cesti to poletje FOTO: 24ur.com

To je nekaj odsekov, kjer bodo poleti delali in kjer se promet lahko ustavi še dodatno. In ne le zaradi del, pravzaprav skoraj celoten ljubljanski avtocestni obroč je problematičen, ocenjujejo na AMZS. "Tega bi že zdaj potrebovali šestpasovnega, ne glede na vse okoljske ideje, kako bomo vsi hodili peš, s kolesi, bomo veseli, ne vem kakšni, to ni res. Prometa je pač toliko. Ljudje se ne vozijo, ker jim je dolgčas, ljudje se vozijo v službo," je poudaril Kostanjšek. 

A kako vendarle omiliti situacijo? Več ljudi v enem avtomobilu je lahko ena rešitev. "Potem poiskati, ali ima pa možnost kakšnega drugega prevoza, kolo, medmestni promet je večji problem glede javnega prevoza," pravi Kostajnšek. 

Po podatkih Darsa je v 10 letih rast prometa 26-odstotna. Tovorni pa: na najbolj obremenjenem odseku Brezovica–Vrhnika je od leta 2010 do 2019 tovornega prometa več za 21 odstotkov. 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (128)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

NisemBot
24. 05. 2023 16.48
+0
Glede cest smo predvem razvajeni. A nekateri, premnogi bi najraje kar v slabi urci poleteli počez čez celo državo, al kaj? Dej, dej! Mal potrp al pa si kupi helikopter!... ...Ko se spomnim iz z otroštva, kako smo se po cele dneve fjagal čez neke ovinke in prelaze, je tole kar imamo danes vseno majka... ...Ko bi vsi malce sprmenil kulturo in odnos do pretiranega potrošništva in avtomobiliziranosti bi marsikej bolje teklo! Ampak ne. Očitno mora bit neka Eu agenda, ki nas bo obdavčla do amena, da nas bo končno malce ustavli... Žalostno.
NisemBot
24. 05. 2023 16.32
+0
Raje še en tir kot pa avtocestni pas! Glavni razlog: Železnice lahko delujejo neglede na svetovno stanje ekonomije... Tovornjaki so učinkovit a hkrati zelo ''krhek'' način preskrbe. Preveč faktorjov in neznank, ki predstavljejo tveganje, da se sistem sesuje. Ne smemo si privoščit, da smo brez funkcionalne železnice!! Za razliko od nujno potrebne 3. razvojne osi, ki bi rahlo razbremenila tudi avtoceste je 3. vozni pas je totalna neumnost!!
SDS_je_poden
24. 05. 2023 13.37
+3
Kar nekaj smiselnih predlogov je bilo podanih med komentarji. Delo od doma, pač v panogah, kjer se to lahko izvaja, decentralizacija, alternativni prevoz (javni prevoz) tistih, ki se tega lahko poslužujejo. Med korono se je dalo, zakaj se ne bi dalo še sedaj.
smuuki
24. 05. 2023 13.29
+3
Naj nekdo na Darsu preveri kakšni podatki so posredovani navigacijskim napravam. Fantomski zastoji pri nekdanji cestninski postaji Log so stalnica. Kolona do postojne od te točke dalje prazna cesta. Vsaj na portale naj napišejo dovoljena hitrost 130. Vse se ustavlja na 60 in kolona se nabira.
smuuki
24. 05. 2023 13.30
+2
Nekdo ni opravil svojega dela na cesti se pa stoji
trdovrat
24. 05. 2023 12.56
Meni se je pa neko noč, ne daleč nazaj sanjalo, da se ni potrebno obremenjevati z gostoto prometa. Verjetno bo čez cca dve leti, ta največ tretjina današnjega. Tisti, ki imate kaj med ušesi, že veste zakaj.
mackon08
24. 05. 2023 12.46
-2
Ljubljančani hočejo biti vsepovsod glavni pa naj imajo glavnino prometa tudi.
SDS_je_poden
24. 05. 2023 13.28
-3
xelA
24. 05. 2023 11.13
+4
V infrastrukturi smo zaostali za kar nekaj let. Širitve cest so bile potrebne že leta nazaj. Tudi lokalne ceste ki se popravljajo, se delajo slabo, pločnik širši od same ceste da se ponekod ne moreta srečati dva avta kaj šele avto in avtobus, traktor itd. in če delaš za naslednjih x let je to slabo. Res pa je da si vsak jemlje svoj kos pogače in zato imamo kaj imamo. Tudi AC do Murske je brez odstavnega pasu...
NisemBot
24. 05. 2023 16.41
-2
Mah. Glede cest smo predvem razvajeni. Eni bi radi, da krv v slabi urci padete kar počez čez celo državo, al kaj? Dej, dej! Mal potrp no... Ko se spomnim iz z otroštva, kako smo se po cele dneve fjagal čez neke ovinke in prelaze, je tole kar imamo danes vseno majka. Ko bi vsi malce sprmenil kulturo in odnos do pretiranega potrošništva in avtomobiliziranosti bi marsikej bolje teklo! Ampak ne. Očitno mora bit neka Eu agenda, ki nas bo obdavčla do amena, da se bomo malce ustavli...
zavdenis
24. 05. 2023 11.06
+3
tovor na železnico pa se bo lažje dihal
snupy1
24. 05. 2023 11.12
+3
mackon08
24. 05. 2023 12.14
+2
zavdenis pišeš bedarije. če to hočeš moraš imeti en tir samo za tovornjake.
NisemBot
24. 05. 2023 16.26
-1
raje še en tir kot pa avtocestni pas! Glavni razlog, ker železnica lahko deluje neglede na svetovno stanje ekonomije, tovornjaki so učinkovit ampak zelo krhek način preskrbe... Preveč faktorjov in neznank, ki predstavljejo tveganje, da se sistem sesuje. Ne smemo si privoščit, da nimamo delujoče železnice...
Patiana
24. 05. 2023 10.42
+9
Rešitev je decentralizacija (vsaj) državne uprave, ne pa da je vsakodnevna migracija v Ljubljano abnormalna. Pripomogel bi tudi hibridni način dela, kot smo ga videli med korono. Absolutno pa je treba požreti ponos in dati Kitajcem naredit železniško povezavo med Mariborom in Koprom, ki bo prenesla težo oprtnih vlakov. Ne predstavljam si takih kolon po avstrijskem ali švicarskem podeželju. Poleg tega bi ne bilo slabo pomisliti tudi na uboge ljudi, ki živijo ob avtocesti. Hrup je neznosen, še sploh, ker so ponekod naredili protihrupno zaščito, ki pa ne velja čisto nič. Vrednost njihovih nepremičnin je drastično padla, kakovost življenja pa prav tako.
pustolovc
24. 05. 2023 10.41
+1
Odpreti odstavne pasove v prometnih konicah, kot je to urejeno v tujini. Sem že pisal na DARS in so obljubili, da bodo pa spet nič. Najprej bi morali vodilne zamenjat, očitno je večina prišla na položaj po politični pripadnosti in niso sposobni za svoje delo.
Popeye
24. 05. 2023 11.32
+1
Po odstavnih pasovih ori nas promet ne more potekati iz dveh razlogov, kar je bila storjena napaka že ob izgradnji. Prvič je pas preozek, drugič pa je na tem delu manjša utrjenost terena in slabši ter tanjši asfalt.
SDS_je_poden
24. 05. 2023 13.41
+2
Kar zanimivo, da ob tako dragih kilometrih AC, kot so bili pri nas, da odstavni pasovi ne bi zdržali prometa.
keved
24. 05. 2023 10.40
+1
Vsaj mal sposobna vlada bi od Bruslja iztržila financiranje ceste, primerne za evropsko tranzitno žilo. Dva vozna pasova in odstavni pas, to je za našo notranjo uporabo dovolj, za evropski tranzit ne.
Hondavfr800f
24. 05. 2023 10.39
-3
O pa je. Na AC mejnih prehodih začeti striktno izvajanje policijskih nalog nad vozniki, vozili in tovormo. Tehnična izpravnost TA, naložen tovot, skupna teža , čas trajanja vožnje, kontrola na alkohol in mamila oz. druge substance.
junij66
24. 05. 2023 10.55
+4
Bla bla bla. Alkohola in mamil je največ med vozniki osebnih vozil.
Hondavfr800f
24. 05. 2023 10.39
Zakaj pa jaz ne smem komentirati?
energetik10
24. 05. 2023 10.33
+7
niti tripasovnica v tem primeru ni resitev, ker tam kjer so trije pasi je samo poligon za kamione da se prehitevajo. Tripasovnica ja, samo če ostane isto, da se kamioni ne smejo prehitevat. V nasprotnem nebi bilo nič boljše
Volja
24. 05. 2023 10.20
+7
In, če bi bili kontejnerji na vlakih, ki bi imeli prednostni vozni red?
PREDSIGNAL69
24. 05. 2023 10.00
+8
Narediti bi morali to, kar so Švicarji naredili že pred mnogimi leti, to je uvedba oprtnega prometa (kamione na vlake). Žal pa nam (poleg manjka transportne strategije na ravni države) neustrezna železniška infrastruktura to omejuje.
zabicainskrat
24. 05. 2023 10.33
+8
v nedeljo ni blo nobenij kamionov na avto cesti pa je bla vsen gužva tko da bi mogl dat nesposobne voznike na vlak
za resnico
24. 05. 2023 09.57
+0
in pol se eni komaj cakajo ,da se odpre se druga cev karavanskega predora to je podobno kot bi si v hiso napeljali reko ki bi vam zalila celo hiso prvo se po drzavi ustima pretocnost pol pa se taki tuneli delajo a pac dars nima interesa po sirjenju in novih cestah docim z tunelom bo zopet sluzil pac to je slaba posledica vinjet
24. 05. 2023 09.47
+8
Največ zaslug za današnje stanje pripisujem, žal najbrž večni go. Bratušek
scipio
24. 05. 2023 09.43
+2
ohhh, tole je vrtec za kekce, stalna jamralnica o nimby (=not-in-my-back-yard) osempasovnicah skozi Brezovico in Lavrico...Taprave zastoje si greste medtem lahko ogledat na Autobahne gor okrog Münchna, Stuttgarta in višje, pa okrog Bruslja, Pariza in ostalih dolgih vasi....Zato vsem še enkrat: dobro jutro!
scipio
24. 05. 2023 09.51
+6
Ja, in za vsak slučaj na DARSovih cestah držite razdaljo do predvozečega, ki ni krajša od dolžine enega šleperja. Kolikšna je ta, si poglejte na vzporednem desnem pasu...
lokson
24. 05. 2023 09.52
+3
Res je . London 18 pasov na vhodu v mesto. Kolona 15+ km. je stalnica.
keved
24. 05. 2023 10.43
+1
Kakšna kolona bi bila šele z dvopasovnico, a?
mackon08
24. 05. 2023 12.16
+2
Zentrum
24. 05. 2023 09.30
+6
Dajte zapret še kakšno cesto zaradi "dela na cesti", mogoče bo pa takrat kaj bolje...
SDS_je_poden
24. 05. 2023 09.46
+0
Dela so nujna, ker ob taki količini prometa ceste še hitreje propadajo. Al bi se raje vozili po makedamu?
za resnico
24. 05. 2023 09.59
+1
ena so a vecinoma to kar se prinas pocne je ,da dajo dolocenim gradbincem dober zasluzek saj je cesta po popravilu se slabsa kot pred popravilom pac to da flikajo na av 20 meterske flike in pol 20 metrov staro in zopet 20 m je norcevanje se pa fajn zasluzi
Zentrum
24. 05. 2023 10.04
+7
Organizacija, dragi moj. Ne moreš zapreti tri vpadnice naenkrat in ves promet preusmeriti na četrto. Potem pa konstantno stokanje in pritoževanje, kako je Ljubljana zagiftana in polna vozil. Ja zakaj le...