Slovenija

TRENJA: Spregovoril dvakratni morilec

Ljubljana, 11. 04. 2008 06.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
T.G./U.S./Š.Z.
Komentarji
65

Robert Ravtar je prepričan, da bi dosmrtna kazen prinesla več nasilja. Bilo bi več umorov in maščevanja, meni.

Zapor
Zapor FOTO: POP TV

Silvo Plut, Metod Trobec, Ermin Brkić, Ivan Perić. Bi bile te osebe obsojene na dosmrtni zapor, če bi bilo možno? Je treba ljudi, ki so družbi izredno nevarni, odstraniti ali pa se z dosmrtnim zaporom vračamo v totalitarni sistem? To je bila tema Trenj.

Na vprašanja je med drugim odgovarjal tudi Robert Ravtar, ki na Dobu prestaja 30-letno zaporno kazen zaradi dvakratnega umora. Ravtar je julija 2002 v Ižakovcih v Prekmurju ustrelil nekdanje dekle in ranil njena starša, se odpeljal v Mursko Soboto in ustrelil še njeno prijateljico. Tudi njemu so sodili dvakrat, na koncu je bil obsojen na 30 let zapora. Odvetnik je sicer zahteval znižanje kazni na 20 let zapora, a je višje sodišče njegovo zahtevo zavrnilo.

Ravtar meni, da bi dosmrtna kazen prinesla več nasilja.
Ravtar meni, da bi dosmrtna kazen prinesla več nasilja. FOTO: POP TV

Meni, da uvedba dosmrtnega zapora ne bi prinesla nič dobrega. ''Še slabše bi bilo. Bilo bi več nasilja, več mrtvih,'' je prepričan. ''V zaporu bi bilo več uporov, begov in umorov. Dogajalo se bo, da bo kakšen od obsojencev zabodel kakšnega paznika,'' je opozoril. Prav tako je po njegovem možno, da bodo težje tudi aretacije. Storilec kaznivega dejanja ''se ne bo živ predal, skušal bo pokončati policiste, nato pa še sebe''. "Skušal se bo maščevati,'' je med drugim povedal. Več v videu!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (65)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User265491
11. 04. 2008 16.12
Sharona, veš, s takim pristopom k debati (agresivnim in zaničljivim) človeka pač od debate odbiješ. Sicer sem pa jaz svojo alternativo že povedal. Prisilno delo, pač težki fizikalci. Cegle prekladat in kamenje razbijat zna vsak. In sem prepričan da ne bi bilo povratništva. Zdaj pa v arestu ne delajo nič, pridejo ven, se ne znajdejo, delovnih navad nimajo, in kaj je lažje kot spet nekje nekaj naredit da te lepo pošljejo nazaj na toplo v arest, pa še z davkarijo in položnicami nimaš problemov?
User272343
11. 04. 2008 15.33
strelka, jaz mislim, da bi bilo najboljše, da dela kot vzgojitelj v vrtcu. tako bo namreč sprejel otroke kot nemočna bitja, ne bo se več izživljal nad njimi, poleg tega pravijo, da je otroška duša čista, brez greha....mogoče bo tak postal tudi on...(aja, pozabila sem dodat, da to velja do takrat, ko bodo 5 letne deklice imele deviško kožico pretrgano...) a se vsi strinjamo a ne? temu se reče moderna resocializacija LOL
User272343
11. 04. 2008 15.29
hehe špelčy.... lahko mi teoretiziraš na vse možne načine, sej to tudi vlada dela, pa ne pridemo daleč. takšni kot si ti, samo govorijo, govorijo, zato pa nikamor ne pridemo. veš, jaz drugim ne želim smrti - še več - želim, da bi se takšne, ki drugim želijo smrt ali pa to celo udejanijo, zaprlo do konca življenja. kaj bi pa ti? se pogovarjala z njimi?sočustvovala? jih trepljala po rami? češ: sej bo, ne sekiraj se, sej boš dobil 20 let, 15 če se boš lepo obnašal, tvoja žrtev pa si je to tako ali tako zaslužila? poleg tega, moje izražanje je samo moje, in se nikogar ne tiče, še manj pa tistih, ki se "znajo pravilno izražat", ne povedo pa nič pametnega. no, da slišim o kakšnih alternativah govorite?
Šumadinac
11. 04. 2008 15.27
DarthRevan - pardon..
User265491
11. 04. 2008 15.17
Bessni_m, jaz sem rekel "Da ne gre za to, da bi bil jaz proti kaznim".
User89276
11. 04. 2008 15.01
sharona: to da tvoj komentar izraža plitkost se nanaša zgolj na komentar, s katerim mi želiš oz. privoščiš, da naj me nekdo zaštiha... Označevati s plitkostjo mnenja, ki podpirajo dosmrtno ječo bi bilo nesmiselno in bi samo izražalo moje nepriznavanjih drugačnih mnenj... Prosim, ne obremenjuj se s tem, koliko sem sama uspešna pri zapiranju kriminalcev, ker to ni moja narava dela... Ne razumem pa, ali je potem sodnik, ki morilca zapre za 30 let, slab oz. po tvojih besedah, ne da barabam tisto, kar jim gre... Kar pa se tebe tiče, me pa čudi, da si na PF, ker tvoj način izražanja ne ustreza bodočemu pravniku, sej ne da ne znaš z besedami, sam razvidno je, da ti je prostaštvo blizu... Očitno PF nima več ugleda, če sprejema tako populacijo, ki drugim želi smrt... No, ali pa je navsezadnje to direktiva iz nekje zadaj :))) kakorkoli, lepo, da imaš svoje mnenje in ga znaš utemeljiti in argumentirati, s tem si na dobri poti k diplomi, samo očitno Kazenskega dvojčka še nisi opravila, kjer bi se lahko seznanila z drugimi alternativami in njihovimi prednostmi... V mojem času, smo temu posvečali velko pozornost, zgleda je danes drugače... Kakorkoli, spoštujem te, vidim, da veliko veš, ampak če želiš enkrat uspeti kot pravnica, se nauči biti strpna, razumevajoča in odprta do drugačnih mnenj. LP
User269141
11. 04. 2008 14.59
Mislim da leta 90 je v Ljutomeru en gnoj s koruznim storžem posilil pet let staro deklico,ki je za posledicami nekaj mesecev kasneje umrla.Ta isti gnoj je že nekaj let na prostosti in ogroža druge otroke.Upam,da pride v bližino vas ki ne zagovarjate smrtne kazni in dosmrtnega zapora.Nikomur ne želim nič slabega ampak prosim,da zagovarjate zločince šele po tem ko boste seznanjeni z nekaj takimi primeri.Dovolj bo poslušanje na sodišču.
User308900
11. 04. 2008 14.57
+1
Jast se pa z unim Ravtarjem strinjam, ker 30 let zapora glede na starost zapornikov, ki imajo 30 letne zaporne kazni je tako rekoc dosmrtna zaporna kazen, ker po odsluzeni kazni bi imeli cez 60 let starosti, ko bi prsli ven. Tko, da jim pri 30 letih ostaja vsaj psihicna volja, da bojo prsli ven, ce pa to zelijo koliko- toliko normalno storiti se morajo vzorno obnasati v zaporih in nepovzrocati dodatnih kaznivih dejanj. Ce se pa moramo vedno zgledovati po zahodnih drzavah pol se dejmo pri placah zgledovadi po njih, kar se pa zaporniskih zgledov tice bi se morali zgledovati po komunisticnih rezimih, ker drzave, ki imajo dosmrtne zaporne kazni niso stem zmanjsale zlocinov ampak kvecjemu so jim "dvignile" cene. Npr., ce je potencialni morilec pripravljen nekoga ubiti bo to storil v obeh primerih povecuje se pa samo cena te storitve, ker v tem primeru morilec se zaveda, da ima moznost, da nebo nikoli prisel ven in posledicno isce vec denarja, da bo lahko njegova druzina normalno zivela in njega financirala v zaporu. Kazen mora biti PREVZGOJNA.
Šumadinac
11. 04. 2008 14.54
timering - po pravici povedano bi vse tiste, ki morijo in posiljujejo, poslal pred zid..ker če nekdo ni vsaj toliko pri sebi, da spoštuje soljudi in "univerzalno" pravico do življenja, sam nima kaj početi na tem svetu. in jim dajat neke priložnosti..ker s tem takoj takega človeka postaviš glede pravic nad sabo - mori, posili, ampak ni pene, če bo priden, bo enkrat zopet zunaj. taka logika je fertik!
User272343
11. 04. 2008 14.45
DarthRevan, no kakšen pa bi po tvoje naj bil alternativen pristop? v kaj naj morilca spreobrnem? sem mu jaz kriva, da jih je ene pet zaštihal? je to nardil pod prisilo ali kaj? KAJ bi mene kot davkoplačevalca zavezovalo k temu, da mu plačujem rehabilitacijo, ki je uspešna mogoče v 10% ? jaz teh zblojencev, ki so prišli v zapor, sploh ne bi več spustila iz zapora, kaka rehabilitacija le! pa še fitnes, pa igrišča, pa knjižnice, aja pa savno, ku** gremo jim celo mesto zgradit, pa naj bodo tam kot v rezervatu, aja pa nič ne smejo delat da se ne bodo bogi revčeki preveč pretegnili, ker jim v življenju tako ali tako ni z rožicami postlano! in ja, psihopatov je res vedno več, mogoče si imel do zdaj še srečo...
User370064
11. 04. 2008 14.40
kazen mora bit VZGOJNA..WTF:??..DEJ STARI KAKE PA MAŠ...SMO VIDLI KK JE BLA VZGOJNA PRI PLUTU:::joj ne stresate neumnosti...RAVTAR MENI...kaj lahk sploh tak bedak govori ko mori..prosim lepo no...dosmrtna KAZEN za take KI morijo pa posiljujejo....če ne kr smrtna........
Šumadinac
11. 04. 2008 14.37
DarthRevan - poglej -nisi za kazni in nisi za to, da bi se krivi liki prosto sprehajali po cesti - a naj bi pri miru stali do onemoglosti?
User292152
11. 04. 2008 14.22
Ravtar meni, da bi dosmrtna kazen prinesla več nasilja. Ka pa ma ta sploh zza govorit.
User292152
11. 04. 2008 14.19
Ne vem zakaj zmer neki povzemamo po američanih kaj ko bi še po iračanih kaj povzeli kakšen zakon za takšne uuuu pol bi jim pa trda predla hehe.
User265491
11. 04. 2008 14.18
TAKO JE, kazen mora biti predvsem vzgojna! Se pravi mora kaznjenca PREvzgojiti, ne pa iz njega naredit še večjega zblojenca kot je že in ravno to je problem, da iz aresta človek lahko pride še bolj asocialen in antisocialen kot je bil, ko je šel not. Jaz sploh nisem proti kaznim in sploh nisem za to, da bi se svobodno sprehajali po cestah, samo, hja, sem za kak (dokazano boljši seveda) alternativen pristop. Trout, osebno že imam izkušnje z naskokom od zadaj. Sicer ni bil štih ampak 'samo' "Dej dnar", pa vseeno...
Šumadinac
11. 04. 2008 14.10
DarthRevan - se ne, ampak kazen mora biti vzgojna..
User292152
11. 04. 2008 14.02
ČrnaReva nikol ne veš haha, prav tebe čakajo. cccc
User265491
11. 04. 2008 14.01
No, sharona&bessni, ko vaju berem, imam občutek ko da se po ulicah sprehajajo sami psihopati in da me za vsakim vogalom čaka nekdo, ki hoče skočit name in mi prerezat vrat.
User272343
11. 04. 2008 13.52
Špelčy, tudi sama sem na PF, bodi brez skrbi, da vem kaj govoriš. in če moj komentar izraža plitkost, potem jo tričetrt komentarjev tukaj, ki zagovarjajo smrtno kazen, oz dosmrtno. jaz sem ti to razložila samo na bolj krut način. in ne vem, kakšna pravnica/odvetnik si, če ne znaš barabam dat, kar jim gre! sramota!
User321097
11. 04. 2008 13.50
a dej no obesit ka ga boš prživlu (bedarija)!