Slovenija

Tudi v Sloveniji zaznali sum kaznivega dejanja v povezavi s porodom doma

Ljubljana, 16. 02. 2021 16.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Tadeja Voščun, Urška Šestan
Komentarji
91

Trenutek, ki bi za starše moral biti najsrečnejši, se po najbolj črnem scenariju lahko sprevrže v najhujšo nočno moro. Po naših informacijah je prejšnji teden v Sloveniji po porodu doma novorojenček pristal na oddelku za intenzivno terapijo. Da pa ne gre za osamljeni primer, so potrdili na Ministrstvu za zdravje in Policiji.

Kot smo poročali v oddaji 24UR v rubriki Vizita, sta se v zadnji polovici leta, ko je zaradi epidemije porod doma prepovedan, v Sloveniji zgodila dva urgentna prevoza novorojenčkov, ki sta bila rojena doma. Oba so v intenzivno enoto prepeljali zaradi zapletov, vsaj eden bo imel zelo hude posledice. Porod doma postaja vse bolj priljubljen, a je lahko tudi nevaren. Čeprav ga vse stanovske organizacije odsvetujejo, so leta 2018 pripravili strokovne usmeritve za porod doma, ki bi ga morale pri nas voditi registrirane babice. 

Spomnimo, da je v začetku februarja na Hrvaškem pri porodu doma umrl novorojenček – kljub interventnemu prevozu v porodnišnico in oživljanju med potjo ga niso mogli rešiti. Da se porodi doma in tudi zapleti ob tem ne dogajajo samo v tujini, ampak tudi pri nas, pa so nam potrdili na Ministrstvu za zdravje (MZ). 

Na vprašanje, koliko prijav zapletov pri porodu doma so prejeli zadnje leto in kakšne so posledice, so na MZ odgovorili, da "MZ podatkov o številu porodov doma ali zapletov pri porodih doma posebej ne vodi". "Podatke o številu porodov doma spremlja NIJZ. MZ pa spremlja opozorilne nevarne dogodke (OND), med katerimi ni porodov doma."

Vendar pa so navedli, da so lanskega maja po sistemu OND prejeli eno prijavo zapletov pri porodu doma, "ki jo je zdravstveni dom poslal po lastni odločitvi". Razložijo, da je ekipa nujne medicinske pomoči prejela klic za nujno intervencijo, ker je "pri porodu doma prišlo do slabega izida za novorojenca". Tega so po posredovanju ekipe nujne medicinske pomoči prepeljali v bolnišnico.

"Za oskrbo porodnice je bil aktiviran zdravstveni dom. Zdravstveni dom je sicer v zvezi z dogodkom naznanil sum storitve kaznivega dejanja pristojnemu okrožnemu državnemu tožilcu. Ministrstvo za zdravje je o primeru opozorilo tudi Zdravstveni inšpektorat."

MZ je maja lani po sistemu OND prejelo eno prijavo zapletov pri porodu doma.
MZ je maja lani po sistemu OND prejelo eno prijavo zapletov pri porodu doma. FOTO: Shutterstock

Za pojasnila smo se obrnili tudi na NIJZ, odgovore še čakamo.

S Policije pa so nam sporočili, da lahko potrdijo, da so kriminalisti sektorja kriminalistične policije PU Novo mesto v letu 2020 na območju Posavja zaznali okoliščine, ki kažejo na sum kaznivega dejanja "malomarno zdravljenje in opravljanje zdravilske dejavnosti" po 179. členu KZ-1.

Ker intenzivna preiskava v tem primeru še poteka, več podatkov zaradi varovanja interesa predkazenskega postopka ne morejo razkriti.

Gorazd Kavšek, predstojnik ljubljanske porodnišnice, je pojasnil, da "potreba po transportu pomeni tudi zelo veliko tveganje tako za porodnico kot za novorojenca in stopnja zapletov je bistveno višja". Kavšek je opozoril še na to, da pri tovrstnih porodih ne vedo, kdo je ponudil pomoč pri porodu doma, poleg tega pa se "pri zapletih večkrat zgodi, da porodnica ne želi povedati, kdo je sodeloval, ta babica ali kdor koli drug pa se seveda tudi ne javi".

Koronavirus pasica november
  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (91)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

JasnaS
18. 02. 2021 19.15
Kje pa piše, da je imela babico pri porodu? Policija ne vodi podatkov koliko žensk rodi doma kot tudi ne o njihovem izidu. Brez tega podatka ne moreš statistično primerjati porodov doma in v porodnišnici. Sicer pa zelo skop in nezanimiv članek. V članek ste nametali pomanjkljive podatke in "zapakirali v strgano rabljeno vrečo". Če ženska rodi v avtu, ker se porod prehitro razvija, tudi vprašajo če je rodila sama? A gre v tem primeru tudi za kaznivo dejanje?? Iz tega članka se razbere samo bla bla bla in bla.
hecate
18. 02. 2021 08.09
+0
tok nerazgledanih komentarjev..pričakovano. Porodnice doma rojevajo ob prisotnosti USPOSOBLJENE BABICE! Statistično je zapletov pri porodu doma veliko MANJ kot v porodnišnici. Tudi babica ne sprejme vsake porodnice ker je usposobljena za to da presodi katera lahko rodi doma in za katero je boljša porodnišnica tko da to ni neki na hojladrija narejeno. V Sloveniji imamo mislim da 5 babic ki so usposobljene za porode na domu. Dula je predvsem v psihično podporo med tem ko sam porod doma vodi babica. Porodi v bolnišnici so večinoma medikalizirani, pospešeni...in en poseg prepogosto vodi v drugega in se statistično več porodov na tak način konča s carskim rezom, ki sploh ne bi bil potreben če zdravniki nebi na silo pospeševali poroda. iztis na hrbtu prerad privede do rezanja presredka ki bi bil v drugem položaju nepotreben oa ker je njim lažje danje na hrbtu to izsilijo. konstantni pregledi kok si odprt in vtikanje prstov not dejansko motijo naraven proces odpiranja in dodajanje umetnih popadkov v večini pri.erov vodi v zaplete ker pospešujejo naraven proces telesa na eni strani med tem ko pa drugje recimo še ni pripravljen - maternica se krči hitreje otrok pa recimo še ni v idealni legi in pripravljen na iztis in temu sledi vakuum ali CR - ker hitijo in ne pustijo telesu da opravi svojo nalogo. v porodnisnicah je več zapletov pri porodih kot če ženska - ZDRAVA ŽENSKA, rodi doma ob strokovno usposobljeni babici.
smiblik
16. 02. 2021 21.42
-1
Človeški kretenizem, ne pozna meje!
aljoteam
16. 02. 2021 21.32
+6
Noro, da je lahko nekaj tako naravnega kot porod kaznivo dejanje. Tveganje gor ali dol, to definitivno ne bi smelo biti kaznivo, ker definira zivljenje. So la to filozofske debate. Nikoli ne bi smeli odrekati svobodi zaradi varnosti, ker si sicer ne zasluzimo ne enega ne drugega. Iz ust cloveka, ki nebi nikoli bil za to da moja rodi doma.
fljfo
16. 02. 2021 21.19
+2
Vsi pametni, dokler ee pri porodu doma ne zaplete...In potem se kliče 112
uporabnica portala
16. 02. 2021 20.58
+3
Treba je vedeti, da so pred več kot pol stoletja rojevale v glavnem med 18 in 20 letom. Ta meja se je pred pol stoletja dvignila na 23 do 25 let. In danes? Hočem reči, ne mečite v isti koš porodnice izpred 7 desetletij in dandanes.
MucaNeGrize
16. 02. 2021 21.08
+1
Ja ..buuum v Sloveniji je bil tam leta 1950 .
uporabnica portala
16. 02. 2021 21.16
+1
Sem pogledala SURS podatek za 2018 leto, tedaj je bila povprečna starost porodnice 29,5 let!
uporabnica portala
16. 02. 2021 21.25
+3
Da ne izgubim rdeče niti in povem misel do konca, dandanes se torej odloča kasneje za otroka, kar sovpada s poklicno-materialnim zagotovilom za starševstvo....
MucaNeGrize
16. 02. 2021 21.29
+4
in verjetno z leti tudi z večjim rizikom za mati in otroka ?
MucaNeGrize
16. 02. 2021 20.49
+4
Hmmm ...včasih smo bili vsi rojeni doma , vključno z menoj . Zanimivo bi bilo videti , koliko žensk ali novorojencev je RES umrlo - ko so ženske rojevale doma , vse ostalo je nakladanje , da jih je bilo veliko po lastni subjektivni oceni ( in tudi prehladih oseb ). Šele te številke BI PRIKAZALE , da ni res , da SO ( - recimo po drugi svetovni vojni ) ženske zaradi rojevanja / in novorojencu tako zelo umirali , kot bi nekateri radi prepričevali ostale . Je pa res , da MORA poleg biti ustrezno kvalificirana babica ob porodu .
MucaNeGrize
16. 02. 2021 20.51
+1
SenecaLucius
16. 02. 2021 20.54
+2
Veliko mamic in otrok je umrlo doma, praktično vse mamice, ki zdaj rojevajo s carskim rezom in teh ni malo!
MucaNeGrize
16. 02. 2021 21.00
+2
In iz kje črpaš svoje trditve ? Iz katerega obdobja in podobno ? Tisto - včasih in da jih je veliko NI argument .
MucaNeGrize
16. 02. 2021 21.01
+1
Nekaj na pamet . Piše zgoraj - gre za subjektivno oceno / tvojo . To pa NI argument
MucaNeGrize
16. 02. 2021 21.11
+2
Mimogrede , partizan Lunaček je zaslužen za kvaliteto rojevanja , ginekologije , porodništva in vsega ostalega na slovenskem po 2.sv. vojni , ker je ON vse to okoli porodnic spravil na VISOK in varen nivo ( tudi z izobraževanjem PRAVIH BABIC za rojevanja doma - na podeželju )
Glavni Vogon
16. 02. 2021 21.29
+2
SenecaLucius
16. 02. 2021 20.40
+1
Gre mlade afnaste “zvezdnice”, ki so za nekaj dodatnih všečkov na instagramu pripravljene tudi tvegati zdravje otroka!
medus
16. 02. 2021 20.39
+6
Bolje rodit doma in se izognit bedarijam s korona testi in omejitvami
Ivana B-Love
16. 02. 2021 20.37
-2
Kaj mora biti zenski, da rodi doma? Se strinjam, take so za v zapor.
uporabnik123x
16. 02. 2021 20.59
+2
Kaj je s tabo ??? A si normaln ??? da take govoriš
AxisDeus
16. 02. 2021 20.36
+6
Gre za to, da bodo starši, ki rojevajo doma, zdaj krivili pa medicino, namesto, da bi sami prevzeli odgovornost. V naši družbi bi vsi radi uresničevali svojo vizijo, hkrati pa naivno pričakujejo, da bo na voljo varna roka sistema, če bo šlo kaj narobe, in da bo ta vse popravila in bo odgovorna, če se kaj zgodi. Mnogokrat so taki ljudje povsem ignorantni, se laično prepričajo, da so pa vsaj toliko poučeni, kot kakšna babica, ker so prebrali tri članke o tej temi, ponavadi vidijo vse črno-belo in imajo tisoč krivcev v cepivih, šolstvu, birokraciji ... samo sebe vidijo, in želja po tem, da se počutijo "dobro", "sprejeto", "slišano" prevlada razum, in taka ignoranca je nevarna, ker spregledajo prepozno. Žal teh, ki od tega mastno profitirajo in se bodo potem sklicevali na svobodno izbiro storitve, ne preverja nihče.
uporabnica portala
16. 02. 2021 19.52
+7
Kako je zdaj v porodnišnicah, ali dovoljujejo doulam, da prisostvujejo pri porodu in pravzaprav nadomeščajo delno ali v celoti tamkajšnje medicinske sestre-babice. Še vedno veš, da je blizu zdravnik in ekipa z vso potrebno medicinsko opremo v primeru, če se izkaže, da bo zahtevnejši porod. V bistvu kombinacija obeh praks.
disorderliness
16. 02. 2021 19.32
+10
Pred leti sem bil tudi jaz babica. Ker so se stvari odvijale tako na hitro, je bilo treba ukrepati takoj in na mestu. Nisem vedel, da je zdaj pomoč pri porodu prepovedana, in da bi moral vse skupaj pustiti in prepustiti tistim, ki jih ni zraven.
Džouzi
16. 02. 2021 20.18
+7
V članku je govora o tistih, ki hočejo roditi doma, ne o tistih, ki nenačrtovano rodijo doma.
drejca1
16. 02. 2021 19.30
+8
Če gre vse tako kot mora iti, je narava poskrbela, da lahko ženska rodi doma ali pa za smreko...če je pa kakorkoli drugače, je pa potrebno biti v porodnišnici..
mayjjya
16. 02. 2021 18.52
+17
zakaj ne poročate o nekorektnem ravnanju v porodnišnicah?? tudi tega ni malo
SenecaLucius
16. 02. 2021 20.31
+6
Kolikor vem imamo najmanjšo umrljivost pri porodu na svetu!
Carpediem32
16. 02. 2021 18.49
+14
Od kdaj je porod na domu vedno bolj priljubljen? Kar nekaj mladih mamic poznam, ene že rodile, ene še noseče, pa nobeni ne pade na pamet, da bi rodile doma.
mijam75
16. 02. 2021 19.14
+8
Pred časom sem imela neko dostavo premožnejši stranki, pa mi je gospodič rekel, da je žena ravno rodila in namigne proti hiši.... Pa sem rekla ajaaa, ma a se lahko rodi doma? Pa pravi on ja, seveda, plačaš.... Mislim, da je jasno, med katerimi ljudmi je to priljubljeno...
Corona2026
16. 02. 2021 18.47
-1
Ojoj janša spet boš ti kriv🤣🤣🤣🤣
thelycandraven
16. 02. 2021 18.36
+8
ja...pač nori novodobni hipi starši, ki se ne zavedajo ali pa nočejo zavedati potencialnih posledic
fikidindija
16. 02. 2021 18.30
+17
Prijateljico so v porodnisnici tako lepo zasili ( brezvezno rezanje presredka, se starejsi ginekolog je skomignil z rameni)- mlada praktikantka zdravnica, da pustimo vse bolecine, ko zenska 2 meseca ni mogla normalno sedet, niti lulat. Zadeva se nekako zacelila, poslali so jo tudi k plasticnemu kirurgu, ki ji na zalost ne more pomagat.Prevec zabrazgotinjeno tkivo. Da o kakovosti ali sploh izvedbi njenega spilnega zivljenja pri 36 letih ne govorimo.Toliko o temu, kako je vse super in fajn. Je potrebno pivedat tudi, da smo drzava, ki imamo opravljenih mnogo mnogo prevec prezerov presredka in s tem v navednicah pohabljenih zensk. Ce prijateljici omenis porodnisnico, se ji se danes obrne zelodec. Toliko o tem.
fljfo
16. 02. 2021 18.33
+15
Tudi v bolnišnici ne more biti 100%, ampak je vseeno neprimerno varnejše kot doma.....O tem je debata
thelycandraven
16. 02. 2021 18.38
+8
gre za to, da je riziko če rodiš doma 100x ali pa 1000x večji v primeru zapletov, tako za mamo kot za otroka..ne pa to kako so tvojo prijateljico šivali. ne moreš tako posploševati zadev. to je tako kot bi rekel, da je tvoj deda vlekel čike do 95 leta in bil zdrav ko riba...torej kajenje ne škoduje...za primerjavo dajem ta primer.
fikidindija
16. 02. 2021 18.49
+12
Ne b9s verjel, ampak moj dedek je kadil od 12 do 88 leta :-) umrl pri 96..Zelo dobro razumem o cemu je debata, sem kar nekaj let delala v zdravstvu.
Carpediem32
16. 02. 2021 18.50
+6
Trikrat rodila, trikrat prerezan presredek, nič pohabljena.
Viejo cabron
16. 02. 2021 18.28
-2
Jaz sem tudi doma rojen pred mnogimi leti in sem še danes tako pameten kot sam hočem!