Slovenija

Učijo nas o evglenah in paramecijih, ne pa, denimo, kako varčevati za dopust

Ljubljana, 30. 01. 2019 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Maja Kos / 24UR ZVEČER
Komentarji
122

V šoli nas učijo vse mogoče, a pogosto ne tistega, kar res potrebujemo. Večina med nami je tako finančno nepismena, ugotavljajo raziskave. A to se da spremeniti, pravi zmagovalka tekmovanja v finančni pismenosti.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Znanje o ravnanju z denarjem
    03:00
    Iz 24UR ZVEČER: Znanje o ravnanju z denarjem
  • Iz 24UR ZVEČER: Finančna pismenost
    04:55
    Iz 24UR ZVEČER: Finančna pismenost
  • Iz 24UR ZVEČER: Spremembe v šolskem sistemu
    03:06
    Iz 24UR ZVEČER: Spremembe v šolskem sistemu
  • Iz 24UR ZVEČER: Predlogi za razvoj slovenskega šolstva
    07:36
    Iz 24UR ZVEČER: Predlogi za razvoj slovenskega šolstva
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (122)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

JApajaDAja
30. 01. 2019 19.39
-1
evglena, ameba, paramecij,morska zvezda in konjiček....nekoč snov 6.r.os.šole..predmet..."narava" :-)
KavčStrokovnjak
30. 01. 2019 16.57
+5
Treba je priznat da je šolski sistem zastarel in prepotreben remonta. Otroke vzgajat v enciklopedije nepotrebnih podatkov je brezveze. Živimo v informacijski dobi. Potrebno jih je naučit poiskati podatke katere potrebujejo in jih uporabljati. Ne pa zgodlo na pamet npr.
HorstWiesel
30. 01. 2019 18.39
-1
To se ne rabiš nič učit, stric gugl zna to sam narest.
dragan krstic
30. 01. 2019 15.02
+6
Metka102, žblj in ProtiSDS mi očitate da slovenska duhovščina ni bila pomembna za ohranitev slovenskega jezika. Tri četrtine izobražencev 17. 18. in 19. stoletja so bili iz cerkvenih krogov, pisatelji, pesniki, slikarji, jezikoslovci. Ali vam jih naštejem ali pa si sami preberite: Marko Stabej, Igor Grdina-Slovenistika
SDS_je_poden
30. 01. 2019 15.13
+3
Dragan, jest sem ti napisal da bluziš tja v tri dni z trditvami, da levica vabi sem muslimane. Seveda so posamezni duhovniki bili patrioti in so pomagali ohranjat jezik, predvsem zato, ker so bili izobraženi v primerjavi z navadno rajo, ki je bila v večini kmečka. Ni pa samo duhovščina zaslužna za ohranitev jezika, tako kot si tudi sam napisal.
HorstWiesel
30. 01. 2019 15.27
+4
Ja, predvsem protestantska slovenska duhovščina. Haklc
Transformerji
30. 01. 2019 14.59
+3
Zanimivo: berem spodnje komentarje, pa izpade, kot da potrebujemo nov šolski sistem. Kje so pa bili, ko bi lahko o tem sistemu komentirali??
Transformerji
30. 01. 2019 13.55
+7
Kakšne problem pa naj bi bil to? Enostavna matematika: mesec ima 30 ali 31 dni, tvoj mesečni dohodek znaša..... odšteješ položnice, če imaš gretje posebej, še to, odšteješ registracijo avtomobila, upoštevaš nujno potrebna oblačila, obutev, pa šolske potrebščine..... pa.... se izkaže, da imaš premalo. Torej se prijaviš na socialo ali pa začneš razmišljati, kako bi kje nekaj ukradel. No, to pa ne gre, če se ukvarjaš z družinskim proračunom.....
Transformerji
30. 01. 2019 13.57
+6
Pozabil sem - kako privarčevati za dopust??? Te postavke pa pri dve tretjini državljanov ni! Pa še krasti ne znajo, pa še v javnem sektorju niso zaposleni...
elrocco77
30. 01. 2019 13.20
+21
Ja zato pa otročad gleda in se uči kako zaslužit keš iz serviranih jim nesmislov kot so Kmetije, Big Brotherji in podobna navlaka, kjer se sirotinja blamira, žali in pretepa za ušivih nekaj tisočakov. In sledi seveda to, da se otroc začnejo tudi sami tako arogantno obnašat in so sposobni za 500 evrov pohodit vse moralne vrednote.... ko opice ko jim vržeš banano in se sklofajo na polno.... In šolski sistem ni slab ali zastarel ampak je predvsem butast, ampak kaj češ... to je pač Slovenija....
vicente
30. 01. 2019 12.00
+16
včasih smo imeli hranilnik ;pikapolonco in smo ga izpraznili kot otroci na Banki.sedaj so iz tega naredili znanost
borec91
30. 01. 2019 11.29
+5
te dve tesko koga kaj naucijo bol gre ,da sebi izbolsate finance
IvekKu
30. 01. 2019 11.29
+17
Učijo nas vse le tistega najbolj uporabnega ne, kaj šele mišljenja s svojo glavo.
Spegu
30. 01. 2019 11.26
+35
Družba, kjer starši otroke naredijo, vse ostalo pa je stvar vrtca, osnovne, srednje šole in fakultete je obsojena na propad. Jaz svoje otroke želim vzgajati sam, šola pa naj jim da znanje, ki ga potrebuje, da bo do samostojnosti prišli (poklic,fakulteta, ...). Strinjam se, da je tudi v šolah (od učnih načrtov, do učiteljev, ki so zgrešili poklic) veliko prstora za spremembe. Vendar otroke za življenje pripravljamo v prvi vrsti starši. Danes bi pa starši najprej zase skrbeli (pedikure, rekreacije, piletasi, tedenska srečanja s kolegi, ....), ob tem še svoje neuresničene projekte skozi otroke peljali (športi, glasbene šole, ...), otroka pa pozabljajo. Na koncu je pa šola kriva ker je preobremenjen. Da ovisokih pričakovanjih, ko imajo vsi male genije doma niti ne pišem. Najprej doma porihtat.....
zagor2
30. 01. 2019 13.15
+9
Ja, najlepše je otroke delat, za vse ostalo pa mora poskrbet država. Razvajenci frdacmani - na starše mislim. Otroci pa, ja saj ne morejo bit drugačni, če jim tisto malenkost kulture in obnašanja vcepijo v butaro v šoli, doma je pa podn od podna.
periot22
30. 01. 2019 11.26
+10
Za dopust? V življenju so pomembnejše stvari od dopusta!!!
RupniK
30. 01. 2019 10.57
+35
Ne le, kako privarčevati za dopust, ampak predvsem kako živeti v mejah svojih zmožnosti. Mislim da je danes prav to največji problem.
NotMe
30. 01. 2019 11.04
+18
Naloga osnovne šole je v prvi vrsti dat otrokom podlago, osnovno znanje, da se bodo pravilno odločili za poklicno pot, ki jim bo zagotovila dovolj prihodkov, da bodo sploh lahko varčevali za dopust. Vse ostalo je naloga staršev.
SDS_je_poden
30. 01. 2019 10.04
+37
To klobasanje o finančnem opismenjevanju se lahko otroci učijo pri predmetu gospodinjstva kot neko samostojno poglavje. To kar ti dve finančni ekspertnici delata je reklama za njihovo izobraževanje, ki bi se rado priklopilo na državni sesek z čisto ločenim predmetom v šoli. NE, tega ne podpiram. Kot sem napisal, treba je predvsem prevetrit učne načrte, zastaviti jasne cilje, ki jih je treba doseči in poenotiti zahtevanjo znanje po šolah. Starše pa obvezno nagnati ven iz vtikanja v vsako šolsko stvar, učiteljem pa vrnit avtoriteto. Razvajeni in scrkljani mulci, ki imajo v svojem vedenju močno podporo staršev, delajo največje disciplinske probleme v razredu.
SDS_je_poden
30. 01. 2019 10.08
+21
Še to, ko je neka debata o paramecijih..... da, o tem se je treba učit, da bo otrokom jasno, da se je življenje na zemlji razvilo ravno iz enoceličnih bitji in da nas ni ustvarilo neko mistično bitje, ki naj bi živelo nekje na nebu.....
SDS_je_poden
30. 01. 2019 10.13
+13
AmerikanischeFreund: Kakšne komunajzarske učitelje? A si ti bebav? Učijo po učnih načrtih. Pravljice o kreicionizmu, angelih, mističnih bitjih te lahko uči lokalni fajmošter.
AmerikanischeFreund
30. 01. 2019 10.26
-11
slovenski učni načrt je itak sam za v kanto za smeti...tazga sranja ki ga otrokom pri nas v glave tupijo, noben ne rabi..
SDS_je_poden
30. 01. 2019 10.29
+9
AmerikanischeFreund: Ja, seveda, bolje da jim v glavo tupimo vero, ker to ti v življenju ful prav pride.
AmerikanischeFreund
30. 01. 2019 10.34
-24
da krščanska vera ful prav pride v življenju je jasna stvar.
SDS_je_poden
30. 01. 2019 10.37
+17
AmerikanischeFreund: Da človek verjame v pravjice o Rdeči Kapici, treh prašičkih in zlobnem volku pride enako prav. Po mojih izkušnjah krščansvto v ljudeh zbuja žlehtnobo. Bolj je veren, bolj je žleht. Res pride to prav, ja.
SDS_je_poden
30. 01. 2019 10.42
+5
AmerikanischeFreund: Katoliški apologet, kdaj prideš po mene? Čakam te....
dragan krstic
30. 01. 2019 11.09
-1
O ja, čez kakšnih 10 let se otroci v osnovnih šolah ne bodo več učili Darwinove teorije in to ravno po zaslugi tvojih levih neoliberalnih strank, ki v Evropo vabijo muslimanske migrante. Pa Zemlja bo tudi postala ploščata ker se bo treba prilagodit sledilcem Mohamedovih zapovedi. Krščanstvo pa pusti na miru. Po zaslugi duhovščine iz 18. in 19. stol. se je na ozemlju Slovenije obdržal slovenski jezik. Si bral Kaplana Martina Čedermaca? Teh je bilo kar veliko.
HorstWiesel
30. 01. 2019 11.14
+6
SDS_je_poden
30. 01. 2019 11.35
+2
dragan krstič..... bluziš tja v tri dni.
dragan krstic
30. 01. 2019 11.42
-4
Boš videl kako bodo v nemških, švedskih, francoskih, belgijskih in nizozemskih šolah začeli šolski program prilagajati muslimanskim učencem. Uče4nje Darwinove teorije je za muslimane haram. Kdo pa je učil Slovence v preteklih stoletjih pa je znano. Edino duhovščina, ki je bila izobražena in je maševala v slovenskem jeziku.
HorstWiesel
30. 01. 2019 11.47
+5
kaj je to haram? In kake prilagoditve naj bi bile? Slovenski jezik so prcej ohranjali slovenski literrani velikani.
dragan krstic
30. 01. 2019 12.05
-7
Povej kje se motim. Ko levičar nima protiargumentov začne s takimi pavšalnimi odgovori.
dragan krstic
30. 01. 2019 12.12
+2
Haram je nekaj kar je pri muslimanih prepovedano. Učenje Darwinovega nauka je velik haram. Kdo je ohranjal slovenski jezik v 18. in 19. stoletju pa tudi 17. je za razgledanega človeka jasno. Slovenska duhovščina je maševala v slovenskem jeziku. Če bi bile maše v nemškem jeziku kar bi bilo zelo po volji monarhiji, bi se slovenski jezik lahko izgubil. Glede literatov pa tole. Delno imaš prav vendar koliko Slovencem v teh časij je bilo nepismenih ali mogoče malo pismenih. Pa bolj malo časa je bilo tedaj na podeželju brati leposlovje. Če so brali, so brali molitve ali celo Biblijo. V mestih pa je gospoda govorila nemško. Bo šlo?
antilevi?ar
30. 01. 2019 12.57
-2
Nebo držalo, vidi se, da tudi ti spada v skupino indoktrinirancev, ki se trudi, da tudi bodoče generacije sledijo tropu, kakor ovce,.na tvojo žalost, se življenje ni razvilo iz enoceličnih bitij,.za razlogo tukaj ni dovolj prostora in časa, posebej indoktrinirancem to dopovedat je pa misija nemogoče.
HorstWiesel
30. 01. 2019 12.58
+5
No, men dol visi kaj je pri muslimanih prepovedan in kaj ni; mi živimo v sekularni in laični družbi. Do kdaj pa so bile maše v latinščini in ne v slovenščini?
METKA102
30. 01. 2019 13.38
+3
dragan, precej se motiš. Duhovniki so maševali v latinščini, tudi zato je Primož Trubar napisal v slovenščini Katekizem, itd. .. ter Dalmatin prevedel Biblijo. Vendar to so uporabljali le protestanti, katoličani teh knjig niso uporabljali. Predvsem zato praznujemo dan reformacije, ki je več kot pomembna za naš jezik in s tem seveda za naš narod.
SDS_je_poden
30. 01. 2019 13.43
+3
antilevičar: Res? Dej prosim te, na hitro mi opiši kako se je razvilo življenje na zemlji. Tole me noro zanima :D
SDS_je_poden
30. 01. 2019 13.45
+2
Dragan krstic, spet bluziš tja v tri dni.... Tudi za katolike je evolucija "haram", ker se ne sklada z verskimi tezami, da je neko mistično bitje ustvarilo zemljo, živa bitja, blablabla..... Pa se sedaj v šolah učijo kreicionizem? Ne. In tudi nikoli se ga ne bodo.
krneka
30. 01. 2019 09.52
+3
Kljub novim in novim primerom o potrebni prenovi šolskega sistema, imamo tu na portalu nn ljudi, ki bodo branili šolski sistem za vsako ceno. Prav tekmujejo v tem, kdo bo uporabil večji presežek - kako super je vse in ok, kako nepotrebno je znanje "kako uspet v življenju". Kako je čisto OK, da vse kar je izven enoceličnih organizmov, Cankarja, NOB boja,Stalina, Tita naj se otroci kar doma naučijo ali pa na ulici ?? Takšni pacienti z takšnim razmišjanjem mogoče dobijo kaj plačano ali so plačani direkto iz proračuna. Kdo bi vedel ! PS : zadnjič smo lahko po TV videli, da lahko pozitivne in tudi negativne recenzije na Amazonu naročiš kot hrano : pozitivna je 5 EUR, negativna od 15 EUR naprej. Koliko je cena tukaj vedo samo tisti, ki to morebiti naročujejo, plačujejo in modeli ki to izvršujete. Brezplačno vam hočem samo povedat kako cenjeni ste za branjenje sistema, PLAČNI PA OBČUTNO PREMALO, ker vam v OŠ niso dali znanja koliko ste vredni za oblast. Zdaj pa hitite, kdo bo prej J omenil in njegov vpliv na zadeve ! Če boste dovolj dobri boste mogoče plačani. Ceno bo pa potrebno dvignit ! Samo to sem hotel povedat, premalo ste plačani !
NotMe
30. 01. 2019 10.32
+14
In kaj je potem naloga staršev? Da naredijo otroke? Potem jih lahko damo pri treh letih v internat. Starši morajo učiti za življenje. Kuhanja in sesanja se lahko otroci naučijo le z vajo, enako ravnanja z denarjem. Šola lahko poda teorijo, in jo tudi poda, v 5, 6 razredu je precej tega. Naloga šole je, da otroku da neko osnovno znanje iz čim širšega področja, da se potem lahko otroci odločijo, kaj jih zares zanima. Kako bomo dobili biologe, mikrobiologe, zdravnike, če se ne bodo otroci na neki stopnji seznanili z paramecijem in evgleno? Nehajte za vse kriviti šolo in končno prevzemite odgovornost nase. Kdo pa jr vašega otroka naučil uporabljat wc papir?
Lev07
30. 01. 2019 11.04
-8
"Kako bomo dobili biologe, mikrobiologe, zdravnike, če se ne bodo otroci na neki stopnji seznanili z paramecijem in evgleno?" - dobili jih bomo tako, da bodo šli v srednjo šolo kjer se bodo to učili in naprej študirat. V OŠ pa je to totalno nepotrebno!
HorstWiesel
30. 01. 2019 11.07
+1
HorstWiesel
30. 01. 2019 11.48
+4
NotMe
30. 01. 2019 17.48
+3
Verjetno te dileme nisi doživel. Ampak - po osnovni imaš na izbiro - poklicne šole ali gimnazija. Že takrat JE izbira. In nekdo, ki ga neskončno veseli tehnični pouk, gre lahko na kakšno lesarsko, mehanično in od tam do doktorata. Ali pa na srednjo zdravstveno, potem še pride medicina. Če šiba kemija, gre lahko na farmacijo. Lahko gre na biotehnične stroke, če ga rajcajo parameciji. Malo pozno je pri 16 odkrivati osnove, nekateri leto, dve kasneje že služijo težke denarje, ker so se odločili, da jih zanima tehnika in šli za avtomehanike.
travc
30. 01. 2019 09.45
+21
Tisti,ki imajo po 500 evrov dohodnine že znajo varčevat tistim,ki prejemajo po par tisočakov pa jim ni treba.
Karantanija
30. 01. 2019 09.41
+27
Pri takih plačah in penzijah, kot jih imamo pri nas, nimaš kaj na stran dajati, pa ga lahko še tako obračaš!
ćurkl
30. 01. 2019 09.33
+0
Bravo! To je prava pot proti pravi družbi. Potrošnike je potrebno vzgajati že v osnovni šoli. Pri tehničnem pouku bi morali otroke učiti o "geđetih", da ga bodo znali kupiti, ko/če bodo denar imeli. Danes imamo verjetno največji odstotek izobraženih. Izobraženih POTROŠNIKOV.
ćurkl
30. 01. 2019 09.35
+2
O "evgleni" se je potrebno učiti, da te župnik ne bo "učil" o ravnosti zemlje.
KAPIBARA
30. 01. 2019 09.36
+5
@ ćur - kaki pa je disk- frizbi ? okrogel ali ploščat ??
ćurkl
30. 01. 2019 09.38
+9
Če samo pomislim koliko stoletij je že minilo odkar je Galileo Galilei razmišljal o kroženju planetov okrog sonca - danes pa razmišljamo le o zmožnostih pametnega telefona in o tem kako bi, da nebi.
ćurkl
30. 01. 2019 09.47
+7
V naravi travojedov je, da imajo glave obrnjene proti tlem in da se pasejo. Poslušaj svojo naravo in ne obremenjuj preveč svoje lepe glavice s pretežkimi vprašanji. Pazi le na orla, da te ne odnese... Mogoče pa si naložiš aplikacijo, ki te bo opozorila na nevarnost.
KAPIBARA
30. 01. 2019 13.55
-2
Od kje le ti ta vsa plavost.. Si velikokrat gledal Kekec 3 del. Ali si že kdaj videl originalno steklenico Italijanskega konjaka Vechhia, predno si ga spil.. ?
JohannDoe
30. 01. 2019 09.31
+23
Učijo nas o paramecijih in evglenah, ne pa kaj življenskega, recimo kako polepšati sliko na instagramu.
Desade
30. 01. 2019 10.16
+6
brabusednet
30. 01. 2019 09.28
-3
Bo treba spet Ru-ske množice uvest,kot v Jugi.
brabusednet
30. 01. 2019 09.28
-3
Bo treba spet Ruske množice uvest,kot v Jugi.