Slovenija

Ukinitev dodatka za delovno aktivnost brez vnovične podpore odbora DZ

Ljubljana, 11. 11. 2019 16.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
STA, / Ti.Š.
Komentarji
96

Na odboru DZ za delo ni bilo dovolj glasov za potrditev mnenja, da je predlog novele zakona o socialnovarstvenih prejemkih, ki ukinja dodatka za delovno aktivnost, ustrezen. Ključno bo sicer glasovanje na plenarni seji DZ. Ministrstvo za delo bo pred tem med poslanci še poskušalo pridobiti zadostno podporo za predlog. Pričakovati je pogovore predvsem z NSi in SDS.

DZ namreč o predlogu novele po v torek izglasovanem vetu državnega sveta (DS) odloča znova. Ker pa je za potrditev novele v drugo potrebna večina glasov vseh poslancev, to je 46, bi morala za sprejem sklepa, da je zakon ustrezen, na odboru prav tako glasovati večina vseh članov. To se ni zgodilo, saj ima odbor za delo, družino, socialne zadeve in invalide 17 članov, medtem ko jih je za sklep o ustreznosti predloga glasovalo le šest (proti jih je bilo pet).

Predlogu za ukinitev dodatka za delovno aktivnost so številni nasprotovali že vse od začetka.
Predlogu za ukinitev dodatka za delovno aktivnost so številni nasprotovali že vse od začetka. FOTO: Dreamstime

Predstavnica DS in državna svetnica Lidija Jerkič je sicer v uvodu današnje seje povedala, da se je DS za veto odločil, ker ocenjuje, da bi novela še dodatno poslabšala položaj tistih, ki imajo že zdaj zelo nizke prejemke.

Odbor DZ za delo, družino, socialne zadeve in invalide je na današnji seji znova obravnaval zakonski predlog za ukinitev dodatka za delovno aktivnost, na katerega je državni svet izglasoval veto. Predlog je ostal brez podpore.

Zavrnila je navedbe ministrstva za delo, da je treba dodatek ukiniti tudi zato, ker prihaja do zlorab. "Če zlorabe so, potem naj se kaznuje tiste, ki se jih poslužujejo, ne pa da se posplošeno jemlje pravico do dodatka vsem," je dejala.

Kritično se je izrazila o ukrepu iz predloga, da se prejemnikom denarne socialne pomoči cenzus za njeno pridobitev zniža za polovico, če se ob izpolnitvi pogojev ne vključijo v javna dela. "Ukrep ne bo prinesel novih zaposlitev. Ko bodo javna dela prenehala, bodo ljudje znova brezposelni," je dejala.

DZ je predlog novele zakona o socialnovarstvenih prejemkih, ki ukinja dodatek za delovno aktivnost, sprejel konec oktobra. Vlada je ukinitev utemeljevala s tem, da dodatek več ne služi svojemu namenu in da prejemnikov zaradi dviga višine denarne socialne pomoči več ne spodbuja k zaposlovanju.

Državni sekretar na ministrstvu za delo Tilen Božič je opozoril, da dodatek dviguje cenzus za pridobitev denarne socialne pomoči, zaradi česar število prejemnikov zvišuje, in to kljub temu, da je na trgu pomanjkanje delovne sile. Dodatek tako ne spodbuja k zaposlitvi, je menil.

Glede navedb o poslabšanju položaja prejemnikov je dejal, da so na ministrstvu kot protiukrep predvideli rešitev, da tistim, ki se vključijo v aktivno politiko zaposlovanja, dohodek, ki ga pri tem zaslužijo, ne vpliva na višino denarne socialne pomoči.

Zanikal je navedbe Jerkičeve, da javna dela ne pripomorejo k zaposlitvi. Po 12 mesecih javnih del se zaposli 42 odstotkov vključenih brezposelnih, je dejal.

Za potrditev mnenja je glasovalo šest poslancev odbora, moralo pa bi jih vsaj devet.
Za potrditev mnenja je glasovalo šest poslancev odbora, moralo pa bi jih vsaj devet. FOTO: Shutterstock

V poslanski razpravi so proti ukinitvi dodatka znova ostro nastopili v Levici in SD. "Pod krinko, da naj bi bil dodatek zastarel in da naj bi pomenil nekakšen unikum v EU, se posega v materialni položaj 10.000 upravičencev, od tega 60 odstotkov izmed teh zaposlenih," je opozoril Matej T. Vatovec (Levica). Ukrep bo po njegovi oceni prizadel predvsem tiste, ki s svojimi prejemki ne morejo preživeti, "zato bi bilo treba najprej razmisliti o posledicah", je dejal.

Že od začetka so predlogu nasprotovali v nevladnih organizacijah in Levici, proti so bili tudi v SD in sedmih sindikalnih centralah. Prav predstavniki sindikatov so potem, ko je bil predlog po burni razpravi v DZ potrjen, državnemu svetu predlagali, naj nanj izglasuje veto. Svetniki so o tem odločali v torek in veto potrdili. Od 28 na glasovanju navzočih svetnikov jih je za veto glasovalo 13, proti so bili trije, ostali pa so se vzdržali.

Primož Siter (Levica) je spomnil, da ukinitvi dodatka nasprotuje 150 nevladnih organizacij: "Ne spomnim se, kdaj bi se javnost v tolikšni meri angažirala in opozorila na nek absurd."

Po oceni Marka Koprivca (SD) vlada dodatek ukinja zgolj zato, da bi prihranila 16 milijonov evrov, pri tem pa varčuje na "revnih zaposlenih". "Takšno varčevanje za nas ni sprejemljivo. Zato dajmo še enkrat razmisliti, na komu varčevati," je pozval.

Njegov poslanski kolega iz SD Soniboj Knežak pa je dejal, da pogreša širše ukrepe za preprečevanje pasivizacije prejemnikov dodatka, na kar opozarja ministrstvo. Ministrstvu je zato očital, da se je odpravljanja težave lotilo na zanj najlažji način.

Od preostalih poslancev vladne koalicije se je oglasila Mojca Žnidarič (SMC) in ukinitev dodatka podprla. "Vem, da je težko vzeti, kar je bilo enkrat dano, res pa je tudi, da smo edini, ki ta dodatek imamo," je opozorila. Navedbam, da bo z ukinitvijo dodatka tudi kdo na slabšem, sicer verjame, a "centri za socialno delo lahko pomagajo tudi na drugačne načine", je dejala.

Ministrstvo bo še skušalo pridobiti zadostno podporo

Kljub temu, da na odboru ni bilo dovolj glasov za potrditev mnenja, da je predlog novele, ki ukinja dodatka za delovno aktivnost, ustrezen, pa bo ključno glasovanje na plenarni seji DZ. Ministrstvo za delo bo pred tem med poslanci še poskušalo pridobiti zadostno podporo za predlog. Pričakovati je pogovore predvsem z NSi in SDS.

Še pred današnjo sejo odbora pa je na vprašanje, ali bodo iskali podporo tudi pri SDS in NSi, ki sta bili pri prvem glasovanju večinsko vzdržani, Božič odgovoril, da je bilo že v preteklosti nekaj pogovorov. Med drugim je spomnil, da so v zakon vključene nekatere rešitve SDS, predvsem na področju javnih del, kjer se ugotavlja, da bi lahko naredili korak naprej.

"Glede na to, za kaj so se zavzemali, bi bilo razumno, da bi ponudili podporo. Je pa ta odločitev njihova," je odgovoril na vprašanje, ali pričakuje podporo SDS. Povedal je, da se bodo z njimi sestali oziroma da pogovori potekajo.

Ministrica za delo Ksenija Klampfer se bo v torek sestala tudi s poslansko skupino NSi.

Poslanci SDS so sicer na današnji seji odbora opravičili svojo prisotnost, poslanka NSi Tadeja Šuštar pa je predlog novele podprla. Po neuradnih informacijah naj bi NSi zakon najverjetneje podprla tudi na plenarni seji, s čemer bi se v DZ že približali absolutni večini, potrebni za vnovično potrditev zakona. Zato bodo najverjetneje odtehtali glasovi SDS, ki pa svojih kart še ne razkriva.

Še pred današnjo sejo odbora je sicer večina strank napovedala, da bo na plenarni seji glasovala enako kot prvič. LMŠ, SMC, DeSUS in SNS ter manjšinska poslanca so takrat zakon podprli, poslanci SAB so glasovali različno, v Levici in SD pa so bili proti. V NSi in SDS so se prvič pri glasovanju v DZ večinoma vzdržali.

Predsednica SAB Alenka Bratušek je še pred koncem današnje seje odbora napovedala, da se bodo v stranki o glasovanju na plenarni seji DZ dokončno dogovorili na torkovi poslanski skupini. A ocenjuje, bodo poslanci verjetno glasovali tako kot prvič, to je po svoji vesti. Predsednik odbora za delo Vojko Starović (SAB) je bil na današnjem glasovanju na odboru vzdržan.

Vodja poslancev Levice Matej T. Vatovec pa je danes pred sejo odbora dejal, da se bodo o morebitnih nadaljnjih korakih odločali potem, ko bo znano, ali bo zakon sprejet. Na vprašanje, ali je med nadaljnjimi koraki predvidena tudi interpelacija zoper ministrico za delo, je odgovoril, da pričakujejo padec zakona in da tako ne bodo potrebne nadaljnje akcije. "Če pa bo, bomo pretehtali vse možnosti, ki jih imamo kot parlamentarna stranka," je zagotovil. Pred nekaj dnevi je omenil tudi možnost, da bi se obrnili na ustavno sodišče.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (96)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

METKA102
12. 11. 2019 15.53
+1
Kaj je dodatek za delovno aktivnost? Kdaj in v kakšnem primeru si nanj upravičen? Naj mi nekdo to obrazloži.
jelenek
12. 11. 2019 11.43
+3
Čas je da na oblast pride levica.V Sloveniji je vse več revnih državljanov.350000 upokojencev živi iz rok v usta.
nicor
12. 11. 2019 13.03
+1
In še toliko zaposlenih z mizernimi plačami, žal. Za levico na oblasti ravno nisem, absolutno pa morajo biti v parlamentu za protiutež lakomnim jarim kapitalistom. No, njihovim podanikom v parlamentu, ki enako vidijo samo sebe in svoje privilegije.
March
12. 11. 2019 07.45
+1
Prejemniki podpore in dodatka plačujejo iste davke kot tisti, ki to niso. Ukinitev le teh, pomeni manj plačanega davka za vse zaposlene, a ne? Le kam bo odšel "privarčevani" denar...hmm
nicor
12. 11. 2019 13.04
Po davčni reformi k 1% najbogatejših... Številki se čudežno ujemata
Infraping
11. 11. 2019 21.53
+1
bojer
11. 11. 2019 21.28
+5
Dodatek za delovno aktivnost, le kaj je tu normalnega? Za tiste, ki so zaradi življenjskega stanja ogroženi, so socialni transferji. Za vse ostale so delodajalci in politika vlade. Zato jo izvolimo.
zmago56
12. 11. 2019 08.02
+5
@ bojer, se popolnoma strinjam, narobe pa je tudi to, da se sindikat katerega vodilni imajo nenormalno visoke plače zavzema za ta dodatek, namesto da bi od delodajalcev zahteval normalne plače za svoje člane.
zmago56
11. 11. 2019 20.48
+15
Nekateri delodajalci bi najraje videli, da jim delavce kar država plačuje, zato so tudi proti ukinitvi tega dodatka in med njimi je tudi tovariš Han iz SDja.
Important notice
11. 11. 2019 20.09
+11
Vse, ki so brezposelni poslat opravljat javna dela - 4 ure na dan. Ostale 4 ure pa imajo čas iskat zaposlitev, ki ustreza njihovi izobrazbi. Javna dela bi bila pa lahko vsa dela, za katera moramo uvažati delovno silo. Če nekdo z oziroma brez OŠ izobrazbe zna gonit lopato, pometat ceste ali delat na traku, bo to znal tudi kakšen brezposelni gimnazijski maturant ali diplomirani ekonomist.
periot22
12. 11. 2019 15.49
Irvan
11. 11. 2019 19.30
+25
Delavcu plačo, da bo lahko dostojno preživel vsak mesec. Delodajalci bi pa delavcu najraje dali minimalca kaj več si pa ne zasluži po njihovem.
DKR
11. 11. 2019 19.33
+13
To je bistvo problema, ne pa dodatek za delovno aktivnost ali denarna pomoč. Ampak, nekateri tega ne dojemajo ( npr. Leon ).
Kollerik
11. 11. 2019 19.34
+7
Narobe razmišljanje. Nič "dali", zasluži si jo,..... ZASLUŽI!
Uporabnik740916
11. 11. 2019 19.45
+13
DKR men je marsikaj jasno, kar tebi ni. Zakaj rabi država plačevat delavcu?!? To je naloga delodajalca, ne pa da država sofinancira nekoga, ki cel dan dela, zato da se vodstvo kopa v denarju.
Carmenlula
11. 11. 2019 19.18
+19
Vrnil se je Japonec iz Slovenije in ga vprašajo: » Kakšna je država Slovenija » » Čudna neka država » » Oče dela pa ne dobi plače » » Mama ne dela pa dobi plačo od države » » In sin jim je v Penziji »
Kollerik
11. 11. 2019 19.23
+3
piljan
11. 11. 2019 21.31
+4
Normalno,saj vidiš in to z večimi nicki.
Uporabnik740916
11. 11. 2019 19.16
+4
Socialna podporo, nadomestilo za X, pripomoček za Y, subvencija za, sklad za, dodatek za - pa f*uck k to človek bere, mu slabo postane. Socialna ista kot plača, jasno da folk ne dela. Namesto za cepci kregajo, kir dodatek bi si še zmisl, da bo "raja tiho", nej raje začnejo študirat kako bodo porihtal jedro problema - da bo folk za pošteno delo, tut če v trgoini jabolke zlaga, al pa travo kosi, prišel do preživetja spodobne plače po sistemu: pošteno delo, pošteno plačilo. Tistim ki RES ne morejo delat, dostojno nadomestilo - tako, da bodo lahk tut kofe spil - primer nekateri invalid. Ostalim zafurancem, lenuhom, delomrznežem, nesposobnežem, pijavkam, pa vse vzet - nej pa travo jejo pa po gozdu dvijad lovijo pa spijo pod mostom. Zaradi nesposobne države in pijavk ima vsak, ki to bere MANJ in zaradi takih, tudi tista mama in oče, ki mesec delata kot živali, da nahranita lačna usta, plačata toliko več davka. Treba bo enkrat nehat žepe filat pa ljudem drobtine trosit, ampak po mizi usekat. Ali z drugimi besedami - človeka je treba naučit ujet ribo, ne pa mu dat pa olupka od ribe pa bo tiho.
DKR
11. 11. 2019 19.27
+4
Leon, Leon,...ti si pa res en gneven revček. In po tvoje so za težave v Sloveniji krivi brezposelni,ki prejemajo socialno pomoč, medtem,ko so milijarde odtavale "neznano" kam. Bankirji, Zidarji, Bavčarji, Kordeži, Rigelniki, Jankovići , ......vse v redu, ne? Ampak, krivi so najšibkejši , ki prejemajo 400 EUR mesečno? In ti naj gredo travo past, ne ? Glej, dežurna psihiatrija dela 24 ur, .......čakajo te.
Uporabnik740916
11. 11. 2019 19.30
+3
DKR: če si nepismen, ti js ne morem pomagat. Na psihiatrijo se pa kar sam oglasi :)
Kollerik
11. 11. 2019 19.35
+12
Leon, krive so predvsem premale plače in ne večja sociala.
DKR
11. 11. 2019 19.35
+1
Oh, Leonček, midva bova o pismenosti bolj težko polemizirala. Tvojo "slovenščino" je težko doumeti.
DKR
11. 11. 2019 19.38
+3
Hvalevredno, da se trudiš, ampak Leon tega ni zmožen dojeti.
Uporabnik740916
11. 11. 2019 19.40
+13
Kollerik: dodatek na dodatek od dodatka h dodatku. Na ta način samo prestavljaš denarja iz enega lonca v drugega. Saj sem jasno napisal, "da bo treba enkrat si nehat žepe filat" s čimer sem ciljal, vse dosedanje vlade, ki so zase naredile, precej za navadne ljudi pa bore malo, razen da so jim davke navile. Rabimo vitko javno upravo, rabimo konkurečno okolje, manjšo davčno obremenitev vseh, sposobna sodišča in preiskovalce ter dobro plačane neodvisne inšpektorje, ki bo do tiste, ki v tej državi kradejo vsem pred očmi zaprl. To bo pa omogočilo tudi to, da bo vsak mnogo mnogo manj obdavčen, saj je plačna politika problem v vseh pogledih. Delavec na minimalcu bi moral prejeti bruto plačo ne neto - da bi dostojno živel, a pri teh davkih ima podjetje pri nas problem plačat tudi inženirja s 2500 neto, saj je strošek podjetja x2.
Kollerik
11. 11. 2019 19.49
+3
Uporabnik740916
11. 11. 2019 18.55
+8
slovenija - raj za delomrzneže.
Domendo
11. 11. 2019 18.59
+9
Uporabnik740916
11. 11. 2019 19.08
+4
Ja res je - zelo dobro jim, sploh če si dober kriminalc.
JApajaDAja
11. 11. 2019 19.13
+1
01xxy
11. 11. 2019 18.53
+4
Kaj je pa Šarcu tega treba bilo?
kritika1
11. 11. 2019 18.40
+16
Res človek ne razume tega, kar se pri nas dogaja in kako razmišljamo. Najprej je treba vedeti, da razpravljamo o delitvi našega denarja (vlada nima svojega denarja). Delovno pravna in socialna zakonodaja omogočata vse to, tudi zlorabe. Sindikati so stavkali, ker vlada ni odpravila vsem omejitev, ki so bile sprejete v času krize, medte sodi tudi ta? Ustvarili smo okolje, kjer se delati ne izplača, ker delodajalci s pridom izkoriščajo neenotnost in nemoč sindikatov v gospodarstvu, v javnem sektorju so močni! Tudi današnja stavka delavcev Pošte je stavka v "javnem sektorju". Vse, kar me moti je dvoličnost politike, ki jadra na krilih populizma in zavajanj. Jasno je, da se je težko odreči nekemu dodatku in težko boste našli politike, ki bi to javno podprli, ker se jim zna to fino maščevati, zato politika deluje s figo v žepu, pa čeprav se morda dela škoda, ne vem? Toliko besedičenja brez konkretnih podatkov težko sprejmem kot konstruktivno in resno razpravo. Naj bo, kot je, samo ne pozabimo, politika deli naše bonbončke in ne svojih!
Kollerik
11. 11. 2019 18.51
+7
+++++, bravo! Ko sem tedaj v nedeljo zjutraj direkt iz nočne šel naivec volit Pahorja, mi je ta za nagrado skozi svoj mandat dvakrat zmajšal mojo morebitno delavsko odpravnino. Samo toliko o teh "levih" lopovih.
Moros
11. 11. 2019 18.40
+13
Bresposelnim prepovedat vstope v casinoje, v gledališča, na športne tekme na dopust itd. Vse to je luksuz katerega si morajo zaslužiti z lastnim delom in ne z delom drugih.
Uporabnik740916
11. 11. 2019 19.23
+6
DKR: uglasi v katerokoli podjetje, ki zaposluje tudi navadne delavce in kamor jih zavodi za zaposlovanje pošiljajo na razgovore. Nesi s seboj deci dobrega, pa prosi direktorja / kadrovnico za 5 minutni sestanek. Dnevno ti bo naštel primere, ki povedo, da so prišli samo zaradi zapisa v "zvezek", da delat pa ne mislijo, ker se jim ne izplača.
Qwerty
11. 11. 2019 18.35
+21
Lenuhi se samo delajo, veliko jih dela na črno, tako kradejo socialo, davke in še delo registriranim posameznikom. Jaz jim ne bi vzel pol če bi zavrnili javno delo, vse bi šlo. Sedaj bo zima in bo potrebno kidat sneg, tako da vkada naj jim kupi rokavice in lopato. Tako bomo šli zaposleni zjutraj brez problema v službo. In tistega ki dela na črno in prejema socialno pošteno kaznovat. Samo inšpekcijam je lažje hodit od firme do firme in tam iskat delo na črno.
JApajaDAja
11. 11. 2019 18.51
+2
mb ulice so polne smeti, listja...tako umazan mb že nekaj let ni bil !
Kollerik
11. 11. 2019 19.24
+2
Moros
11. 11. 2019 18.33
+18
SRAMOTA! Spet se podpira lenuhe!
resslovenka
11. 11. 2019 18.28
-4
Spet nekaj nakladate o delomrznezih. Res, pomilovanja ste vredni. Ste danes gledali sejo na to temo? Dvomim. Mnogo je bilo rečenega in izrečenega. Kaj je pravično plačilo za pošteno delo? Pod kakšnimi delovnimi pogoji? Je dovolj delovnih mest? Zakaj ljudje po 40 letu skorajda niso več zaposljivih? Najprej je potrebno ustvariti tako delovno okolje, da bodo zaposleni lahko preživeli s svojim delom. Delomrznezi? Ja, so tudi med temi prejemniki pomoči. Kdo je kriv, da je tako? Ni nobenega nadzora, al kaj? Kar takole na pamet govoriti in popljuvati vse te ljudi ni pravično. Nimate pravice soditi. Sistem je potrebno urediti tako, da bo transparenten, pravičen do vsakega posameznika, ki se znajde v težki situaciji. Zastonj danes ni nič. V JU je dovolj kadrov, ki niso polno zasedeni, pa naj jih usposobijo za odkrivanje anomalij, ki jih po vašem mnenju ustvarjajo "lenuhi".
noire
11. 11. 2019 18.25
+29
Js osebno poznam enega, ki dobiva 500 mesečno s tem dodatkom vred. Vsaj 5 mesecev na leto dela v tujini kot vodič. Dela ne išče in ga tudi nima namena.
piljan
11. 11. 2019 18.25
+1
Hmm,torej kako bo glasoval thinc Toninc in sekta sdeesek?
terminator0071
11. 11. 2019 18.21
-11
Samo pljuvanje vsepovprek,najbolj glasni pa tisti ki niso bili nikoli na tem.V resnici ne poznam nikogar ki bi prejemal ta dodatek zato se mi zdi ljudi soditi brezveze,saj ne poznamo njihovih življenskih zgodb.