Slovenija

'Kvantitativno ocenjevanje je kruto'

Ljubljana, 23. 06. 2023 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Javna razprava o reformi osnovnega šolstva postaja vse bolj vroča. Država bi prevetrila predmetnike, več bi bilo športa in tujih jezikov. Socialna psihologinja, zaslužna profesorica dr. Mirjana Ule, pa poudarja, da ni težava v kurikulu, saj da so drugi problemi v šoli bolj pereči. Politika se pogosto nanaša le na rezultate faktografskega znanja, medtem ko so rezultati pri duševnem zdravju otrok katastrofalni. Meni tudi, da je kvantitativno ocenjevanje kruto in da so s tem, ko je vse odvisno zgolj od ocen, prikrajšani vsi otroci. Prepričana pa je še, da je treba učiteljem vrniti avtonomijo in svobodno odločanje.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Mirjana Ule o reformi osnovnega šolstva
    11:29
    Iz 24UR ZVEČER: Mirjana Ule o reformi osnovnega šolstva
  • Iz 24UR ZVEČER: Reforma osnovnega šolstva
    04:00
    Iz 24UR ZVEČER: Reforma osnovnega šolstva

Da pravi problemi niso v kurikulumu, pravi Uletova. "Danes se je treba vprašati, kaj je s šolo prihodnosti. Kakšna naj bo šola, ki bo odziv na prelomne čase, v katerih živimo. Najprej je treba pripraviti osnovne strategije," je prepričana. 

Po njenem mnenju bi morala šola otroke na prihodnost pripravljati na povsem drug način. "Ne s povečevanjem ali pa spreminjanjem kurikuluma, ampak s spreminjanjem šolske klime," je povedala in pojasnila, da bi bilo treba to hudo kompetitivnost in tekmovalnost spremeniti v več sodelovanja. 

Otroci so že zelo zgodaj vpeti v storilnostni sistem – imeti morajo dobre ocene, da bodo lahko imeli dovolj točk, da bodo lahko imeli dobro prihodnost. Kot pravi Uletova, to ne bi smel biti smisel šole. "Moramo se zavedati, da je v procesu odraščanja umanjkala ena institucija, ki je bila še pred desetletji zelo pomembna – to je vrstniška skupnost. To je tako imenovana enajsta šola pod mostom. Šola je edina institucija poleg družine, ki naj bi otroke navajala na neko skupnostno življenje. Torej na sodelovanje. Storilnost bi morala biti vpeta v motivacijo. Otroci zmorejo veliko, a morajo biti za to motivirani," pravi. 

Kako pa je z obremenjenostjo otrok?

"Če je obremenjenost faktična, da otroci in tudi učitelji ne vidijo smisla v tem večnem obremenjevanju, potem je to tudi težko sprejemati. Otroci zmorejo veliko, ampak mora biti to na nek način smiselno podano. Ne smemo pozabiti na učitelje. Učitelji so glavni akterji šolskega polja in tudi oni morajo videti smisel v tem," je prepričana, zato je treba prisluhniti tudi njihovim izkušnjam in slediti njihovim priporočilom.

Predlog za funkcionalno šolo ene od skupin strokovnjakov je na primer tudi ukinitev devetletke in zmanjšanje predmetnikov, ukinili pa bi tudi NPZ-je in za napredovanje naprej uvedli sprejemne izpite – da bi bilo za specifično šolo potrebno specifično znanje. "Vse to kaže na to, da predlogi reformnih ukrepov niso bili prediskutirani v različnih strokovnih skupinah," je poudarila in spomnila, da so se z odprtim pismom odzvali že na prvo predstavitev programa ministra ob nastopu. "Odzvali smo se na njegove izjave o več digitalizacije in spremembi kurikuluma in opozorili na to, kako so neki drugi problemi v šoli bolj pereči."

"Politika ni prisluhnila nobenemu akterju"

Zgoraj omenjeni predlog učiteljev za konkretne spremembe po njenem mnenju kaže na to, da politika ni prisluhnila nobenemu akterju in ni prisluhnila raziskavam, ki kažejo na določene primanjkljaje v naših šolah. Nanašala se je na raziskavo PISA, ki jo pogosto omenjajo tudi naši politiki s področja izobraževanja. A vedno govorijo le o faktografskem znanju, pri duševnem zdravju naših otrok pa so rezultati katastrofalni. 

Šolarji
Šolarji FOTO: Adobe Stock

"Pri javnem opozarjanju na rezultate PISA se pravzaprav zamolči ali spregleda ravno tisto drugo plat, ki jo PISA tudi proučuje, to so šolska klima, zadovoljstvo s šolo, radost otrok in odnosi, povezanost z učitelji," je naštela. Kot pravi, so prav to glavni problemi našega šolstva. 

"Tudi druge raziskave kažejo, kako se poslabšuje duševno zdravje otrok in psihosocialno počutje. Politiki rešujejo tako, da so k vpisu pozvali več kliničnih psihologov. Moja prijateljica, pedopsihiatrinja dr. Anica Kos, ki je tudi v naši skupini, pa opozarja: ne medikalizirati otrok, ne medikalizirati njihovih težav. Opreti se je treba na naravne vire pomoči in naravni viri pomoči so sošolci, so dobro počutje, je radovednost, razigranost in na tem je treba delati – na čustvenem počutju, na socialnih veščinah. To je treba v naših šolah okrepiti," je odločena. 

"Učiteljem je treba vrniti avtonomijo in svobodno odločanje"

Pravi, da je naša šola dobra šola, da so učitelji dobri in da je tudi infrastruktura dobra. "Torej ni treba veliko vložkov, treba je samo spremeniti počutje vseh akterjev v šoli. Ne samo učencev, tudi pri učiteljih je treba ukrepati," pravi in dodaja, da je treba učiteljem prisluhniti, predvsem pa jim vrniti avtonomijo in svobodno odločanje, pa tudi dostojanstvo in spoštovanje, da bodo imeli strast do svojega poklica. 

"Poučevanje je poslanstvo, ni samo služba. In če bomo to zreducirali na službo in naredili nezadovoljne učitelje, potem smo pravzaprav na nek način res naredili veliko škode," je izpostavila. 

"Kvantitativno ocenjevanje je kruto, ker dela vertikalno hierarhijo"

Del vzrokov za slabo počutje je tudi t. i. "nora dirka za točkami". "Jaz nisem proti kvantitativnemu ocenjevanju, ampak če vse zreduciramo na kvantitativno ocenjevanje, je to ocenjevanje pravzaprav kruto, ker dela vertikalno hierarhijo. Vedno so eni otroci zgoraj, drugi spodaj. In ker imamo na drugi strani spremembe družinskih odnosov in družina postaja izjemno zaščitniška, nastopi dirka staršev, da bi tudi njihovi otroci prišli na vrh in potem se dogajajo res velike anomalije," pojasnjuje. 

Uletova se prav zato zavzema za to, da se poleg kvantitativnih ocen da tudi neko kvalitativno oceno prispevka učenca. "Da se v vsakem učencu poišče njegove talente. Vsak učenec ima neke talente, neke sposobnosti. Morda so to socialne veščine, morda je to velika stopnja empatije in socialnosti," je povedala. To je treba po njenem mnenju iskati in pohvaliti. 

"To, da je vse odvisno od ocen in da se napreduje glede na ocene, pravzaprav prikrajšuje vse. Ne samo tiste, ki nimajo potrebnih točk za uvrstitev, ampak tudi tiste, ki majo zelo veliko točk, ker se potem tudi oni razvrščajo samo na tiste šole, ki zahtevajo veliko točk," pojasnjuje. 

Zadnja leta je na univerzi srečevala študente, ki so bili pasivni, nezainteresirani, ki so se odločili za nek študij zato, ker je ta študij zahteval ravno največje število točk in se jim je zdelo, da so ravno oni poklicani za to. "Niso razmišljali o tem, kaj je pravzaprav njihov interes," je sklenila. 

  • Bauhaus katalog
  • Makita set orodij
  • Cubes hladnilnik
  • figura božiček
  • Božično drevo
  • Led figurica
  • Božična razsvetljava
  • Akustični panel
  • Konvektorski grelnik
  • Kopalniško pohištvo
  • Svetlobna veriga
  • Zložljivi podest
  • Božične krogle
KOMENTARJI (59)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jutri_pa_res
23. 06. 2023 15.13
+0
Ena od rak ran našega šolstva je tudi velik manjko vajeništva. Seveda, če pa jih je 2/3 kao odličnjakov, ki bi gospoda na gimnazije...
jutri_pa_res
23. 06. 2023 15.01
+1
Ocenjevanje se je res popolnoma izrodilo. V prejšnjih časih so bile ocene v nekem razredu razporejene približno po Gaussovi krivulji, ki dobro odraža realne nivoje sposobnosti (večina ljudi je povprečnih, manjšina pa je zelo dobrih ali tudi zelo slabih). Se pravi, od nas 30 v razredu jih je bilo kakih 12 dobrih, po 6 prav dobrih ali zadostnih in po trije odlični ali nezadostni. Tako so se lahko tako otrok kot starši zavedali otrokovih realnih sposobnosti in se ustzrezno tudi odločali o najprimernejšem nadaljnem šolanju. Dandanes pa imaš v razredu po dve tretjini kao odličnjakov, ostali pa večina prav dobri.
IvanJaJo
23. 06. 2023 12.08
+3
Ocenjevanje naj se spremeni za OŠ! Za SŠ in fakultete se naj nazaj uvedejo sprejemni izpiti, in naj se obdrži ocene ter prepove fakse, katerih primarna dejavnost so avtošole, kozmetična dejavnost in odmaševanje cevi etc (B2, Gea, Doba,...).
Panter-papak
23. 06. 2023 11.53
+2
Zakaj so pri določenih predmetih same petke, potem pa pri NPZ ni doseženih niti 50%. Vsi starši, ki hodite prosjačiti v šolo za višjo oceno, škodo delate lastnemu otroku. Tistim, ki pa grozijo z odvetnikom, pa itak ni pomoči, ker jih je že narava kaznovala.
orhideja79
23. 06. 2023 11.49
+0
Otroci so vedno bolj pametni in tega, se zaveda tudi država. Zato smo pa šli iz osemletke v devetletko. Da bi, čim bolj zaposlili, male sive celice, naših otrok, da bi se otroci obremenjevali samo z šolo in ničemer drugim. Po domače povedano, naredi to, kar ti šef naroči in ne razmišljaj o ničemer drugim. Sedaj bi jim dodali še en tuj jezik...
Sorry
23. 06. 2023 11.57
+2
Prej je bila namesto zdajšnjega prvega razreda tako imenovana "mala šola". Popolnoma isto časa se hodi v šolo kot prej in tudi z istimi leti.
orhideja79
23. 06. 2023 12.09
-1
Res je, bila je mala šola, samo ne v prvem razredu, ampak zadnje leto v vrtcu.
Ramzess
23. 06. 2023 16.10
-1
Zakaj se gradivo, ki se ga učijo otroci, imenuje šolski kurikulum? Tako, da lahko oblikuje vse in jih nauči razmišljati na en način. To je programiranje.
orhideja79
23. 06. 2023 11.41
-1
Jaz bi vprašal ali je ocenjevanje res smiselno??? V osnovni šoli niti pod razno. Država je naredila osnovno šolo obvezno, zato naj osnovnošolcem omogoči, da gredo študirati naprej to, kar si sami želijo, brez ocenjevanja in točk. Država naj prevzame odgovornost, da otroke nauči in vsposobi. To pa še ne pomeni, da bodo otroci hodili v šolo in delali kar bodo hoteli, ker bodo na koncu prišli tja, kamor hočejo. Potrebno je narediti kompromis, trenutno, pa je skoraj vsa odgovornost na starših, ker starši so tisti, ki jih skrbi, kakšne ocene ima naš otrok in koliko točk bo dosegel, da bo izbran, na željeno srednjo šolo.
Sorry
23. 06. 2023 11.59
-1
Primer: Ocen več ni. Vsi vedo, da imajo zdravniki lepe plače. Šola bo imela prostih 200 mest, prijavi se 350 otrok. Kako bodo izbirali kandidate?
orhideja79
23. 06. 2023 12.42
+2
Kot prvič, otrok nikoli ne bo izbral poklica, zaradi denarja, ampak zato, ker se vidi v tem in uživa v tem kar dela. Starši, pa so tisti, ki otroku povedo, pojdi raje študirat medicino, da boš imel dobro plačo. (otroku ste s tem sporočili, da je denar bolj pomemben kot karkoli drugega). Bistvo vsega je, da dela to, kar ga veseli in da v tem uživa. Ne pa, da študira 15 let, za zdravnika in opravlja delo zaradi denarja, ker ste mu vi tako rekli. (kar pomeni vaš otrok bo živel vaše sanje).
Sorry
23. 06. 2023 14.13
V vsaki situaciji lahko pride do tega primera. In kako boš pol izbiral? Glede na to, koga bolj veseli?
orhideja79
23. 06. 2023 14.58
+1
V vsakem primeru, bom izbral, to kar otrok želi in ga tudi spodbujal pri tem, kar si je sam izbral. Tudi, če si izbere poklic smetarja. Odločitev je njegova in on, bo to delal, celo življenje, ne jaz. Če je pa otrok izbral denar, namesto sreče in zadovoljstva, potem vi, niste opravili svojega dela kot starš. Sreče in zadovoljstva ni mogoče kupiti, denar, pa se vedno lahko da zaslužiti.
jutri_pa_res
23. 06. 2023 15.11
+0
Potem pa gre na gimnazijo, ki jo mogoče nekako zdela, nato pa kaj študirat, kjer jih potem dve tretjini ne prideta v drugi letnik. In ostame gimnazijski maturant, ki je komaj zaposljiv, namesto da bi bil mogoče varilec ali kovinostrugar, mogoče CNC operater, ki jih išče in dobro plača cela Evropa
orhideja79
23. 06. 2023 19.51
+0
Kakšno izobrazbo ima otrok po opravljeni gimnaziji? Za mene, je gimnazija samo odlašanje oziroma otrok, še vedno ne ve, kaj bi rad počel v življenju in se še išče. Če po koncu gimazije, še vedno ne ve kaj bi počel, naj gre delat (star je dovolj), razen, če mislite podpirat njegovo lenobo. Naj gre delat, pa bo videl, kako zgleda delo. Če pa ve, pa naj gre študirat, to kar ga veseli. Opažam pa, da starši, na veliko, silite svoje otroke delat, to kar je v tistem trenutku najbolje ali dobro plačano.
Dragica Cegler
23. 06. 2023 11.31
-2
Šolski sistem res ni idealen,a lepo prosim naj da ta pernata nesposobna vlada roke vstran ,da ne bo še slabše.Ker česarkoli se dotaknejo se spremeni v d...k.
kritika1
23. 06. 2023 10.39
+3
Spreminja in popravlja se to kar je najlažje. Mesec se je lotil evidentiranja prisotnosti na delovnem mestu, pravih problemov niti zaznal ni. Tu se dogaja podobno. Uvedli be nek nov tuji jezik, več tega onega ampak ali res mislijo, da je to problem. Naj vprašajo učitelje na sonovni ravni, da jim povedo kako šolarji obvladajo slovenski jezik in verjetno bo marsikdo začuden, ko bo izvedel, da je problem v znanju slovenščine kar privede do slabšega znanja tudi vseh ostalih predmetov. Pa da ne dolgovezim ali ima minister na mizi analizo stanja, kje in kakšne so težave, če tega nima potem je to delo na pamet??
Sorry
23. 06. 2023 12.00
+1
Da človek govori vsaj en tuj jezik zraven materinega je preveč? Govorim dodatno 3 tuje jezike pa vidim, da še vedno 2 premalo...
Nebodijetreba
23. 06. 2023 10.39
-1
UPS: V naslednjem komentarju je bil škrat na delu!
Nebodijetreba
23. 06. 2023 10.34
-1
24UR Vnesite iskalni niz NASLOVNICA NOVICE ŠPORT POP IN POPKAST VREME CESTE SVEŽE TV ODDAJE TV SPORED VOYO SLOVENIJA 'Kvantitativno ocenjevanje je kruto' Ljubljana, 23.06.2023, 6:00 | Posodobljeno pred 4 urami PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min AVTOR 24UR ZVEČER KOMENTARJI 6 Javna razprava o reformi osnovnega šolstva postaja vse bolj vroča. Država bi prevetrila predmetnike, več bi bilo športa in tujih jezikov. Socialna psihologinja, zaslužna profesorica dr. Mirjana Ule, pa poudarja, da ni težava v kurikulu, saj da so drugi problemi v šoli bolj pereči. Politika se pogosto nanaša le na rezultate faktografskega znanja, medtem ko so rezultati pri duševnem zdravju otrok katastrofalni. Meni tudi, da je kvantitativno ocenjevanje kruto in da so s tem, ko je vse odvisno zgolj od ocen, prikrajšani vsi otroci. Prepričana pa je še, da je treba učiteljem vrniti avtonomijo in svobodno odločanje. OGLAS Predvajaj Predvajaj Tiho Current Time 0:00 / Duration 0:00 Slika v sliki Deli Celozaslonski način Iz 24UR ZVEČER: Mirjana Ule o reformi osnovnega šolstva VEČ VIDEOVSEBIN 11:29 Iz 24UR ZVEČER: Mirjana Ule o reformi osnovnega šolstva 04:00 Iz 24UR ZVEČER: Reforma osnovnega šolstva Da pravi problemi niso v kurikulumu, pravi Uletova. "Danes se je treba vprašati, kaj je s šolo prihodnosti. Kakšna naj bo šola, ki bo odziv na prelomne čase, v katerih živimo. Najprej je treba pripraviti osnovne strategije," je prepričana. Po njenem mnenju bi morala šola otroke na prihodnost pripravljati na povsem drug način. "Ne s povečevanjem ali pa spreminjanjem kurikuluma, ampak s spreminjanjem šolske klime," je povedala in pojasnila, da bi bilo treba to hudo kompetitivnost in tekmovalnost spremeniti v več sodelovanja. Otroci so že zelo zgodaj vpeti v storilnostni sistem – imeti morajo dobre ocene, da bodo lahko imeli dovolj točk, da bodo lahko imeli dobro prihodnost. Kot pravi Uletova, to ne bi smel biti smisel šole. "Moramo se zavedati, da je v procesu odraščanja umanjkala ena institucija, ki je bila še pred desetletji zelo pomembna – to je vrstniška skupnost. To je tako imenovana enajsta šola pod mostom. Šola je edina institucija poleg družine, ki naj bi otroke navajala na neko skupnostno življenje. Torej na sodelovanje. Storilnost bi morala biti vpeta v motivacijo. Otroci zmorejo veliko, a morajo biti za to motivirani," pravi. Kako pa je z obremenjenostjo otrok? "Če je obremenjenost faktična, da otroci in tudi učitelji ne vidijo smisla v tem večnem obremenjevanju, potem je to tudi težko sprejemati. Otroci zmorejo veliko, ampak mora biti to na nek način smiselno podano. Ne smemo pozabiti na učitelje. Učitelji so glavni akterji šolskega polja in tudi oni morajo videti smisel v tem," je prepričana, zato je treba prisluhniti tudi njihovim izkušnjam in slediti njihovim priporočilom. Predlog za funkcionalno šolo ene od skupin strokovnjakov je na primer tudi ukinitev devetletke in zmanjšanje predmetnikov, ukinili pa bi tudi NPZ-je in za napredovanje naprej uvedli sprejemne izpite – da bi bilo za specifično šolo potrebno specifično znanje. "Vse to kaže na to, da predlogi reformnih ukrepov niso bili prediskutirani v različnih strokovnih skupinah," je poudarila in spomnila, da so se z odprtim pismom odzvali že na prvo predstavitev programa ministra ob nastopu. "Odzvali smo se na njegove izjave o več digitalizacije in spremembi kurikuluma in opozorili na to, kako so neki drugi problemi v šoli bolj pereči." "Politika ni prisluhnila nobenemu akterju" Zgoraj omenjeni predlog učiteljev za konkretne spremembe po njenem mnenju kaže na to, da politika ni prisluhnila nobenemu akterju in ni prisluhnila raziskavam, ki kažejo na določene primanjkljaje v naših šolah. Nanašala se je na raziskavo PISA, ki jo pogosto omenjajo tudi naši politiki s področja izobraževanja. A vedno govorijo le o faktografskem znanju, pri duševnem zdravju naših otrok pa so rezultati katastrofalni. Šolarji ŠolarjiFOTO: Adobe Stock "Pri javnem opozarjanju na rezultate PISA se pravzaprav zamolč
Nebodijetreba
23. 06. 2023 10.37
-1
Geres
23. 06. 2023 10.27
+0
Od tukaj je samo še korak do tega, da bomo rekli, da je kruto, da morajo ljudje delat in da je kruto, da nimjao vsi iste plače (kar z davki že tako uspešno "urejamo"). Svet je pač krut in prej kot se naučiš borit, bolje zate. Kar seveda ne pomeni, da mislim, da šolski sitem ni potreben spremembe. Ampak ocene pa pač imajo svoj smisel.
BMReloaded
23. 06. 2023 10.08
+1
sola se nobenga ni nc naucila. sori. eno samo trpljenje
anjerd
23. 06. 2023 10.08
+2
to so zdaj ugotovili strokovnjaki, ki so več kot 30 let lomastil po šolstvu? Zdaj ko jim učenci grozijo s pištolami pa se čudijo? Ja, to je rezultat vašega dela, šolniki pa so razmišljali samo o stavka. Prepozno ste se zbudili.
User1563571
23. 06. 2023 09.57
-1
Da je faktografskega učenja preveč tako kot samih vsebin po količini, drži, namesto podvajanja, preveč jezikov in več športa....raje nekaj vsebin o tematikah v smislu DMV, računalniško opismenjevanje pa dobro premišljeno, brez programiranj, ker je to sicer lahko podobno kot solist nekoga, ki je matematik, da riše. Podvajati šport zato, da ljudje ne bodo debeli, vsak ga nima tako rad, je nesmisel. Niso vsi za vse. Po pouku ven in se sami gibajo na igrišču, v naravi.
23. 06. 2023 09.52
+0
Šola ma čist prevec balasta, preveč enga nepotrebnega znanja, učenja na količino ne pa na kvaliteto. Ce gledas zveske v OŠ pa to same dohtarje iz njih delajo, otroc se pa tako ali tako samo za oceno naučijo, 5 minut kasnej že pojma nimajo. Če jih zanima sami raziskujejo.
apage
23. 06. 2023 09.58
+3
Se strinjam. Koliko stvari in znanja ti pride prav sedaj v odraslem življenju? Okej, razumem, da gre za neko splošno razgledanost ampak vseeno, preveč, preveč balasta. Še pri matematiki, ki bi mi načeloma daleč najbolj prav mogla pridet sedaj, je sigurno 75% znanja, ki sem se ga moral naučit pa ga po končani šoli nikdar in nikoli več nisem rabil...
User1563571
23. 06. 2023 10.01
-1
apage
23. 06. 2023 09.34
+8
Jaz se nikoli nisem rad učil. Posvečal sem se stvarem, ki so me zanimale in sem bolj tehnični tip človeka. Šolo sem komaj zvozil s 3 oziroma zadostno ( 2 ). Pač me naravoslovje, kemija in par ostalih predmetov ni toliko zanimalo, da bi se "dudlal". Imam pa sedaj svojo firmo, poslujem uspešno in tudi pred tem, sem bil v podjetju kot vodja z nadpovprečno plačo. Srečujem pa sedaj bivše sošolke in sošolce, ki so bili prav dobri ali odlični v šoli in delajo v Lidlu, trafiki, v glavnem po gimnaziji jim očitno drugega kot trgovina ali proizvodnja ni na voljo, ker niso dovolj "pametni". So bili pa pametni pri ocenah in "dudlanju". In v tej smeri se strinjam z gospo, da tudi, če ima otrok slabe ocene v šoli, ne pomeni, da nima drugih, bolj pomembnih in boljših talentov od ostalih otrok, ki blestijo v ocenah.
DonotquestionOBEY
23. 06. 2023 09.28
+1
Mislim sorry ampak ma smisel. Temu se reče dobra diskriminacija ker nočemo da nam ljudje z zadostnim uspehom delajo plane za nebotičnike in mostove in zdravijo ljudi. Dandanes karkoli rabiš za to obstajajo komentarji/mnenja in po tem se ravnamo ker ne želim metat denarja v koš. In res mi je žau da je tako ampak nekateri ljudje niso sposobni pometat brez da jih nekdo kontrolira in sorry tak pač ne more bit vse kar hoče v življenju. In tako velja za vse stvari, če ni vrhunskih rezultatov v športu = potem pač ne boš športnik, slab vid = nobene možnosti za pilota, kirurga….in dober primer je ta uničena podmornica, res škoda da so vsi najbolj kompetentni ljudi na svetu ko gre za te zadeve beli moški preko 50 ampak ne glede na to kako inkluzivni želimo bit, preprosto ni isto zaposlit 25-letnega študenta ko študira neko drugo temo samo zato da imamo v skupini različne marginalizirane ljudi, ker je rezultat zaposlovanja al pa ocenjevanja primarno po bilo čem drugem kot kompetencah absolutno nesmiselno in nevarno.
User1563571
23. 06. 2023 09.27
-3
Javno šolstvo je izobraževalno vzgojna ustanova, uči se po predmetniku, vse ostalo je za ven. Ubogi otroci, kar naenkrat imajo vsi težave po vašem.
MojsterSplinter
23. 06. 2023 09.24
+5
Kruto bi bilo živeti v resnem pomanjkanju, ker nove generacije ne bi bile navajene na krutost življenja. Ocenjevanje je v primerjavi s tem manjše zlo, gospa socialna psihologinja in zaslužna profesorica bo to že razumela.
Makalunga
23. 06. 2023 09.22
-5
KOMUNISTI ŽE 80. LET DELAJHO POIZKUSE NA OTROCIH, KDAJ BO KONEC ?
Volčji pogled
23. 06. 2023 10.21
+4
A je vročina kriva? Pomanjkanje tablet? Zastoji v prometu ...?
Nejc12678
23. 06. 2023 10.51
GMajky
23. 06. 2023 11.44
-1