Slovenija

Ultimat ostaja, podpora Levice še vedno visi v zraku

Ljubljana, 10. 09. 2019 19.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Veronika Lavrenčič
Komentarji
139

Po ponedeljkovem razrezu proračuna se je oglasila Levica. Vlada na našo podporo proračuna še ne more računati, pravijo v stranki Luke Mesca. Ultimat ostaja: če vlada še ta mesec v parlamentarno proceduro ne bo poslala zakona o ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, glasov Levice za sprejetje proračuna ne bo.

Po ponedeljkovem razrezu proračuna so se danes oglasili v Levici in dejali, da na njihovo podporo proračunu Šarec še ne more računati.
Po ponedeljkovem razrezu proračuna so se danes oglasili v Levici in dejali, da na njihovo podporo proračunu Šarec še ne more računati. FOTO: Bobo

Nezadovoljni, a enotni, so včeraj koalicijski partnerji končali srečanje vrha koalicije. Sami so se uskladili, a zdaj jih čaka še težji del: potrditev proračuna v državnem zboru, pri čemer igra veliko vlogo zdravstvo. Če vlada še ta mesec v proceduro ne bo poslala zakona o ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, ji opozicijsko-koalicijska Levica potrebnih glasov za sprejetje proračuna ne bo zagotovila.

"Če to ne bo sprejeto, potem seveda tudi proračun ne bo dobil naših glasov," je napovedal vodja poslancev Levice Matej T. Vatovec.

Levica vztraja pri ultimatu, podpora proračunu še vedno visi v zraku.
Levica vztraja pri ultimatu, podpora proračunu še vedno visi v zraku. FOTO: POP TV

Da bi o tako kočljivi zadevi odločili v tako kratkem času, bi bilo preuranjeno, pa je že včeraj poudaril zdravstveni minister Aleš Šabeder.

"Odločitev v zvezi z ukinitvijo dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja mora biti strokovna odločitev in je ni mogoče na tak način sprejeti v roku enega mesca. Torej, svoje mora povedati stroka in zagotoviti moramo seveda finance."

Odločitev v zvezi z ukinitvijo dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja mora biti strokovna odločitev, je poudaril minister za zdravje Aleš Šabeder.
Odločitev v zvezi z ukinitvijo dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja mora biti strokovna odločitev, je poudaril minister za zdravje Aleš Šabeder. FOTO: POP TV

V Levici pa so prepričani, da je bilo časa več kot dovolj. "Mislim, da je politika, pa tudi stroka, imela dobrih šestnajst let, da razmisli, na kakšen način to narediti," je bil jasen Vatovec.

Pogovori z vlado se bodo nadaljevali v četrtek, ko bodo na mizi že imeli nekatere izračune ministrstva za finance. Tako je podpora Levice še pod vprašajem, a zato na drugi strani Šarca odprtih vrat čakajo v Novi Sloveniji.

"Ko bomo imeli ključne postavke na mizi, bomo lahko rekli, ali bomo temu proračunu dali podporo ali ne," je povedal vodja poslancev NSi Jožef Horvat

Vodja poslancev NSi je bil jasen, da Šarčeve vlade "politično pač ne nameravamo reševati".
Vodja poslancev NSi je bil jasen, da Šarčeve vlade "politično pač ne nameravamo reševati". FOTO: POP TV

A če bo Šarec na proračun vezal zaupnico, kar se sicer še ni odločil, mu NSi glasov ne bo podarila. "Ker mi te vlade politično ne nameravamo reševati," je pojasnil Horvat.

Sicer pa je o podpori še prezgodaj govoriti. Vlada namreč še čaka najnovejše napovedi gospodarske rasti, po kateri bodo razrez proračuna posodobili. Poleg tega bo dodatne glasove Šarec potreboval le, če bo državni svet izglasoval veto. Pa tudi takrat bi mu jih lahko – tako kot lani – zagotovila Jelinčičeva SNS. Vse proračunske fronte so tako še široko odprte.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (139)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Transformerji
11. 09. 2019 16.21
+2
Levica, pa še to: popolnoma se strinjam z ukinitvijo dopolnilnega zavarovanja, kajti ta je sramota za delavne ljudi in upokojence. Tudi vsi socialni transferji, mnogo previsoki za lenuhe, so sramota. Pa vendar vsem pripada zdravstvena oskrba in čakalne vrste so enako dolge za lenuhe, ki koristijo zdravstveni sistem zastonj in za tiste, ki delajo in vse plačujejo.
antilevi?ar
11. 09. 2019 15.47
+0
Levica,.če s tem dopolnilnim ne uspete je to konec vaše politike. Na naslednjih volitvah vas enostavno nebo več.
Nimasmisla
11. 09. 2019 14.14
tresla se gora pa se rodila miška majcena bela
Transformerji
11. 09. 2019 11.58
+3
Levica ima samo delno prav: ukiniti dodatno zavarovanje, pa istočasno vedno bolj manjšati socialne podpore načrtnim lenuhom in materam samohranilkam. Resnični primer: v domu starejših občanov, kjer vedno primanjkuje delavnega osebja za sramotno nizko plačo, je prosila vse zaposlene, če imajo kakšne prijateljice brez službe. Pa se ena oglasi: oprostite gospa, tudi če bi jo imela, ji tega ne bi predlagala - je socialna preveč radodarna. Le kdo bi delal za tako plačo v izmenah in ob praznikih?
Moros
11. 09. 2019 12.37
+4
Se popolnoma strinjam da je socialna podpora prevelika napram minimalni plači katera je pa po drugi strani precej velika napram povprečni plači. Dejstvo je sledeče da smo z to mantro po socilalni državi šli tko daleč da je socialna pomoč kot tudi minimalna plača prevelika napram povprečni plači namesto da bi več naredili da bi se plače vsem povečale tako pa smo naredili le več revežev ki prejemajo minimalno plačo za posledico temu ker smo plačo minimalno plačo dvigovali v nebo so se pa temu ustrezno tudi dvignili stroški in pa cene v trgovinah. Vse to se je zgodilo zgolj na račun svim enako plačilo neglede na delo in pa doprinos. Socializem v pravi meri.
antilevi?ar
11. 09. 2019 15.49
Malo pretiravaš, tega sigurno ni rekla,.je pa prvi del stavka dovolj zgovoren in pogoje dela poznamo, tako, da delati s temi ljudmi za nečloveški denar,..nebo šlo? Pa odpisujte dolgove še naprej.
Vojko Šarman
11. 09. 2019 10.51
+2
To dodatno zavarovanje bi morali že zdavnaj ukiniti. Privatne zavarovalnice si delajo velike dobičke, direktorji in tam zaposleni pa mastne plače tudi iz prispevkov revežev, ki dobijo na mesec 400 evrov pokojnine!!Enako plačata milijonar in revež!! To je daleč od pravičnosti in socialne države za kakršno se reklamira Slovenija. Če sedaj tega ne uredite ne boste nikoli. SD , ki se hoče pokazati kot stranka sociale do sedaj tega ni naredila. Fuj SD! Najbolj socialno naravnana stranka v tej državi je LEVICA!¨! Fuj velja tudi za krščanarje NSI, ki bi glede na to, da je Kristus njihov prerok morala biti krščanska , pa to ni ampak je to stranka kapitala
Apostol1
11. 09. 2019 09.37
+1
Sem na strani levice in vseh ,ki jo podpirajo in volijo in dokler bo njena politika naravnana v dobro ljudi kot je sedaj jo bom vedno volil, ker država so ljudje ne samo tisti ,ki so nakradli iz prejšnjega sistema in so danes bogati ali pa na oblasti in enako velja za vse nadzornike tipa Lidija Glavina , ki prejemajo plače , ki se jim reče legalna kraja davkoplačevalskega denarja.
vinogradnik33
11. 09. 2019 09.31
-2
Levica s svojimi ultimati samo dokazuje , da je politično nezrela in da ne zna komunicirati v demokratičnem dialogu , temveč se poslužuje tehnike izvršenih dejstev , kot otroci , ko jim odvzameš igračko bo planil v jok ali pa trmasto vztrajal pri vrnitvi . Vlagajo zakone , ki ne vzdržijo finančne presoje ampak važno je , da jih vlagajo in da so všečni za nabiranje volilnih točk ! Enaka rabota kot pri SDS !
Apostol1
11. 09. 2019 12.41
+1
Šarec je pa po tvoje zelo politično zrel kajne. Imenoval je enakega kandidata za komisarja in to je njegov prijatelj Lenarčič in če bi po priporočilu Von der Leynove postavil še žensko poleg Lenarčiča bi bila to Tanja Fajon , ki je neprimerno boljši kandidat kot Lenarčič in bi v tem primeru Lenarčič 100% odpadel in dobili smo resor za mešanje megle in to je klofuta Šarcu in ravno zato volim levico , ker če ne bi bilo levice Šarec ne bil na vrhu pač pa bi še naprej županoval ali pa morda še to ne. Toliko o politični zrelosti Šarca.
vinogradnik33
11. 09. 2019 17.52
Klofuta ste vi Levica za Slovenski narod !
provni
11. 09. 2019 09.14
+2
Sama logika vam lahko pove, da bo država denar, zaradi ukinitve dopolnilnega dodatnega zdravstvenega zavarovanja, morala vzeti nekje drugje. Zelo verjetno pri davkih na plače pa še kje drugje.
zmago56
11. 09. 2019 09.33
+10
Denarja je dovolj, samo, da si ga nihče ne upa vzeti tam kjer se nenamensko in nekoristno troši, po domače rečeno stran meče.
Moros
11. 09. 2019 08.20
+9
Kot prvo si je potrebno naliti čistega vina in sicer gre za ukinitev prostovoljnega dopolnilnega zavarovanja kateri se plačuje po cca. 33-35€ na mesec pri čemer je prispevek neodvisen od plače v večini primerov. Izjema v višini omenjenega prispevka so spet pri študentih ki so dopolnili 26 let in pa brezposelnih ter socialno ogroženih ki omenenjenega prispevka v celoti ne plačujejo. Namesto trenutnega prostovoljnega dopolnilnega zavarovanja želijo sedaj uvesti novi davek oziroma pri obstoječem obveznem zavarovanju dvigniti prispevni odstotek s čimer bodo ponovno eni plačevali bisteveno več kot drugi. Kot drugo pa je potrebno se zavedati da ko se bo to storilo bo enostavno vlada kljub temu da sedaj obljublja da bo vičina plačevala manj hitro dvignila prispevni odstotek ter na zelo nizkoten način vzela vesem zaposlenim več ter posledično zmanjšala neto plače. Popolnoma nedopustno je da se ukinja prostovoljno dopolnilno zavarovanje pod pritvezo da da se potrebuje več denarja v zdravstu ter da zavarovalnice PROSTOVOLJEGA dopolnilnega zavarovanja kujejo dobičke pri tem pa ne naredimo nič na strani izdatkov. Plače v javnem sektorju so se letos povišale za 14% v povprečju. Zdravniki dobijo v povprečju 400€ neto dodatka na mesec zaradi prekomernega dela. Plače zdravnikov so se skoraj podvojile v zadnjih 10 letih in jih neprestanoma primerjamo z evropskimi plačami medtem ko se pozablja na preostale plače. Popolnoma nič se ne naredi pri naročanju medicinske opreme in pa zdravil. Slovenija šteje le okoli 2 miljona prebivalcev in bi lahko imela enotno centralno naročanje 1-2krat letno za celotno Slovenijo vse bolnice brez posrednikov in brez raznih rarošanj po posameznih oddelkih znotraj bolnic kjer se izgublja ogromno denarja. Potrebno je uveasti specializacije bolnišnic nedopustno in popolnoma neracionalno je da imamo v vsaki bolnici vse. Ni dovolj opreme, premala izkoriščenost, prenizka strokovnost ker ni navoljo dovoljo ustrezno kvalificiranega osebja itd. Potrebno je uvesti obvezeno 2 izmensko delo za zdravnike z vključenimi delavnimi sobotami 7urni delavnik po 2 izmeni pri sedajnih plačah. Nemudoma je potrebno zmanjšati izplačila za dežuurstva kjer nebo več mogoče da dežurni zdravnik prejme z enim dežurnim vikedom še 50-100% osnovne plače. Prepovedati je potrebno kakršna koli izobraževanja ki so plačana iz strani dobaviteljev saj so čista korupetivna dejajnja itd. Šele potem lahko govorimo o ukinitvi prostovoljnega obveznega zdravstvenega zavarovanja in pa dodatnih prilivih v zdravstvo. Dokler se pa zgornjega ne uredi pa je popolnoma zgrašeno povečevati prilive pri tem pa nič narediti na odlivih.
antilevi?ar
11. 09. 2019 15.55
Odkod tebi podatek o 14% povišanju,.to bi moralo pomeniti vsaj 5 PR, torej? Ne vidim, da je kdorkoli do 35 PR karkoli dobil? Torej s tem javnim sektorjem misliš na posameznike in menadžerski lobij? Morda na zdravnike? Glavine in podobne osebke? Jaz vidim, da je cistilka, hišnik, negovalec,..še vedno na minimalni plači, otiroma jim država doplačuje dodatek do minimalne? Še enkrat vprašam kje ti vidiš 14%. Pa ne beri statistike, ker ta nikoli ni bila s pravim namenom delana.
ArkaMast
11. 09. 2019 08.20
-6
LEVICA dela za preproste ljudi. Za delavne, in take, ki ne morejo delati iz zdravstvenih in drugače obremenilnih razlogov. DELO in ČAST! ... VSA PODPORA tej strank!
zmago56
11. 09. 2019 09.26
+5
na žalost je med tistimi, ki jih levica podpira bistveno preveč tistih, ki NOČEJO delat in med njimi tudi bistveno preveč takih, ki se z dragimi avtomobili in jahtami vozijo.
Nimasmisla
11. 09. 2019 08.09
-2
če jim to uspe majo moj glas na naslednjih volitvah sam mislim da bom lahko volil kakor se bom odločil sam
zmago56
11. 09. 2019 07.55
+6
Levica ima prav, ko zahteva odpravo dopolnilnega zavarovanja, nima pa prav, ker to pogojuje z podpiranjem lenuhov.
el capitano
11. 09. 2019 08.06
-2
zmago56
11. 09. 2019 09.21
+5
Podpiranje lenuhov je to, da zahtevajo denar za tiste, ki NOČEJO delat
NoviceResnice
11. 09. 2019 07.46
+9
Dejmo ubit delodajalce in nagraditi nedelo....dejmo... dejmo unčt lastnino in vse dat v roke nesposobnim politikom
el capitano
11. 09. 2019 08.10
-5
Pusti tisto žganje ,ker ti je razdrli možgane in predvsem logiko..
Moros
11. 09. 2019 07.45
-1
Izsiljevane iz strani levice po celi črti. Kolikor je meni znano je izsiljevanje kaznivo dejajnje tako da nevem kaj se tle čaka da se jih ne ovadi in zapre.
el capitano
11. 09. 2019 08.07
-2
mijavci
11. 09. 2019 07.41
+1
Najprej je treba rasčistiti, da ne gre za ukinitev temveč za prenos dodatnega v obvezno zavarovanje in če ljudje mislite da bodo delodajalci to mirno brez problemov plačali za vas se motite, odtrgali vam bodo od plače, tako da boste na istem, le levica se bo trkala po prsih kaj vse so naredili za delavca. Vse rezultate pobud levice imate na dlani v Venezueli, pa si malo poglejte, ne nasedajte takim prevaram.
white31
11. 09. 2019 07.34
+0
no edino ta levica še kaj naredi za navadne državljane!drugi pa naprej ropajo državo in nas navadne državljane.aha vsi ti lopovi so strokovni,za svoj žep z lepimi plačami.v sloveniji je treba spremeniti zaporne kazni in uvesti strelski vod!pa orožarski zakon je treba spremeniti,da bo vsak zdrav pameti državljan imel pravico do orožja.
Bolfenk2
11. 09. 2019 07.20
+7
Glede tega podpiram levico. Dopolnolnilno zdravstveno je največji nateg Slovencev s strani zdravstvenega lobija. Jaz ga že od začetka ne plačujem. Kljub temu, da sem ves čas tudi koristil in doplačeval zdravstvene storitve, mi je po 20 letih ostalo na računu nekaj tisoč evrov. Sicer bi to ostalo zavarovalnicam. Pa sem povprečno zdrav Slovenec, kar pomeni, da sem vsako leto nekajkrat pri zdravniku.
Uporabnik981904
11. 09. 2019 07.31
+4
Denarja bo šlo enako ali več kot prej, le na drugačen način bo nastrgan od vsakega posebej, predvsem pa od pridnih in tistih kateri ustvarjajo - zato jih bo tod okrog vedno manj. V to smer vodi trenutno delovanje levice. Nič resnega proti lobijem kar bi bilo pšovsem dovolj ampak obdavčevanje kapitala, depozitov, ...... SMER -> Venezuela
Groucho Marx
11. 09. 2019 08.43
+1
Tudi jaz ga ne plačujem zadnjih 10 let. Ampak zdaj, če ga bodo prelili pod obvezno, ga bova pa prisilno začela plačevati in to še v večjem znesku od teh 35 evrov.
anakondabox
11. 09. 2019 07.18
-4
No, sem bila članica Levice, a so me (za)brisali ven (brez pojasnila in argumentov), ker sem imela drugačna mnenja od njih. Kako gre že tisto: 'Blagostanje za vse...' Demokracija je zapisana v Ustavi in Sskj str.127. Da ne bo kakršnekoli pomote. V komentarjih, na odprti strani Levice(zdaj ne smem in ne morem več komentirati) sem zapisala, da sem proti njihovi vključitvi v koalicijo glede njihovih mnenj in programa. A pametni fantje (možje) me ne 'šmirglajo' 1% Kako se že temu reče; aja 'diktatura proletariata' oziroma levice. Zdaj se pa nekaj 'ven vlečejo', ko so uvideli kako se njihovo mišljenje 'odklaplja' od koalicije. Ne 'šmirglam' nobene stranke več, saj se mi je edino Levica zdela verodostojna, pa še ta me je odpravila s prezirom. #zdravapamet
Castrum
11. 09. 2019 07.30
-4
anakonda, Tako skrajno desni kot skrajno levi populizem ciljata na socialo in to področje je seveda najboljši poligon za pridobitev množic. Dejstvo pa je da se populizem, še posebno tisti ceneni, relativno hitro razkrije in pokaže pravi obraz zavajanja in manipuliranja. Eni spregledajo prej, drugi kasneje. Ti si očitno hitro uvidela "kam pes taco moli".
anakondabox
11. 09. 2019 09.13
+2
Minuse so mi dal pa Levičarji, ki jih kar mrgoli na tem portalu, ko je treba (u)braniti stranko. To je že 3. prekršek - imajo me za (brez)umnico. Nisem idiot-ka, da tega ne bi tega razumela. Mimogrede, kdaj (že) sledi tožba? Jasno, ne bodo mi odgovorili, ker me (iz)ničujejo. Bom kar sama pogledala v Ustavo RS 2016 in v KZ-1/ 2017! #3.
est
11. 09. 2019 07.17
+11
Luka in njegovi Levaki bodo dobili malo večjo žlico ocvirkov za nezabeljeno zelje in podprli trenutno vlado, ki ne vlada.
Castrum
10. 09. 2019 21.53
+10
Da malo povežemo z aktualnim dogajanjem v EU - vsa "kvaliteta" slovenskega internega političnega prostora, se prej ali slej odrazi na EU parketu. Za lokalno rabo "vrhunski" politiki, v EU pa komaj opazni....