Slovenija

Univerza v Ljubljani med najboljšimi na svetu

Ljubljana, 28. 05. 2013 08.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Univerza v Ljubljani se je na lestvici britanskega podjetja Quacquarelli Symonds znašla med najboljšimi univerzami na svetu na več področjih, in sicer na področju računovodstva in financ, komunikologije in medijskih študij ter politologije in mednarodnih odnosov.

Raziskava britanskega podjetja Quacquarelli Symonds QS je zajemala 2858 univerz in analizirala 68 milijonov citatov ter pregledala 8391 študijskih programov, so danes sporočili iz ljubljanske univerze.

Lani se je sicer univerza na lestvici univerz QS, pri kateri sta bila ocenjena kakovost in delovanje celotne institucije, znašla med 600 najboljšimi univerzami na svetu.

Med najboljših 200 univerz se je ljubljanska univerza znašla na področju računovodstvo in finance, komunikologija in medijske študije ter politologija in mednarodni odnosi.
Med najboljših 200 univerz se je ljubljanska univerza znašla na področju računovodstvo in finance, komunikologija in medijske študije ter politologija in mednarodni odnosi. FOTO: Thinkstock

Univerza v Ljubljani pa je dobro ocenjena tudi na drugih lestvicah. Lani se je šesto leto zapored uvrstila med 500 najboljših univerz na svetu po ARWU (Academic Ranking of World Universities) oziroma tako imenovani Šanghajski lestvici. Prav tako pa zaseda 183. mesto na lestvici Webometrics v svetovnem merilu oziroma 60. v Evropi. Na obeh lestvicah pa je bila uvrščena kot prva v državi. Univerza v Mariboru se je na lestvici Webometrics uvrstila na 579. mesto, Univerza na Primorskem na 2163. mesto, Univerza v Novi Gorici pa na 2830. mesto.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (82)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Dr_imbecil
03. 06. 2013 04.28
Na njihovi strani nikjer ne omenjajo mednarodnih odnosov, to si je nekdo gladko izmislil. Prav tako ni govora o financah, temveč le o računovodstvu.
jocjoc321
28. 05. 2013 17.36
+4
dokler bomo zavračal to da smo eni najpametnejših držav nam to nič ne pomaga
stric iz ozadja
28. 05. 2013 17.30
-4
Kdo je pa napisal in ocenil te štrejkače.--!!!
sosoa
28. 05. 2013 12.52
+4
Zakaj potem ekonomisti s področja računovodstva pojma nimajo o računovodstvu, ko pridejo v službo.... Napiflani so neke brezvezne teorije, o osnovah, kako se kaj dela, pa pojma nimajo, niti tega, kaj se knjiži v breme/dobro, kaj je obračun DDV ...... !!! ... pa več takšnih primerov poznam, to je priznala celo sama profesorica računovodstva...
McClain
28. 05. 2013 12.30
+5
pa kaj ste nori vsi skup? Med najboljsimi dvestotimi??? Al 500timi saj je vseeno. Ce je to kak rezultat...
slovenicu
28. 05. 2013 12.02
-6
Če je FDV eden izmed najboljših, kako hudo slabe potem morajo biti šele ostale!?!?
prouhudababa
28. 05. 2013 11.52
+2
Zelo zanimiva interpretacija pojma \'med najboljšimi na svetu\' - ko si deli 551-600-to mesto skupaj z 50 drugimi univerzami. Veliko bolj zgovoren je pogled na tiste, ki so pred nami na tej lestvici. Ta pogled namreč razodene, da je naša univerza pristala v sivem povprečju nekih eksotičnih univerz, pred nami pa so celo takšne univerze, kot Cairo, Kreta, .......... Res me zanima, če je novinar, ki je spisal ta hvalespevni članek sploh pogledal lestvico. Če bi tudi v športu veljalo, da si med najboljšimi na svetu, če si deliš 550-600. mesto, bi bili vsi naši športniki \'med najboljšimi\'. Tako pa v športu velja, da \'med najboljše\' spadajo le tisti, ki imajo možnosti za osvojitev kolajn. Gledano s te perspektive, so naše univerze nekje na nivoju, ko bi morali reči \'bog se usmili\'. Me pa resnično zanima, kaj je na tistih zares najboljših univerzah toliko drugačno od naših univerz in zakaj se naše temu ne morejo približati. Resnično dvomim, da je razlog zgolj v financiranju.
kamela14
28. 05. 2013 12.00
+0
Ne, ni v financiranju. Razlika je samo v odnosu profesorjev in institucije do studentov in studija...in prav tukaj so nase univerze pogrnile na celi crti.! Je pa dejansko studij na kvalitetnejsih univerzah popolnoma drugacen od tega kar poznajo na UL.
McClain
28. 05. 2013 12.28
+3
da, oba imata prav. Se kako!!! Zunaj je profesor profesor, tu pa je v velikem odstotku Jackson, ki gre al pa ne gre v sluzbo... In tako dalje.
anyssa
28. 05. 2013 14.20
+2
Zunaj se sloves in plača profesorjev merita po tem, kako dobro naučijo študente, se pravi : plačani po učinku. Pri nas pa, namesto da bi šolajočim se dvigali motivacijo, namesto znanja pri njih iščejo neznanje. Že tako ni neke perspektive za visoko šolani kader, potem jim pa še moralo zbijajo, namesto da bi jih vzpodbujali k čim boljšim dosežkom. Naše šolstvo zaudarja kot naša politika!
Uporabnik113189
28. 05. 2013 11.33
+8
Ni mi jasno zakaj so komentarji tako kritični. Res Ljubljanska in Mariborska nista ravno najboljši na sveti, vendar se mi zdi uvrstitev med 600 najboljših dobra..Mnogo boljša kot "uravnotežena" in privatizirana Primorska in Novo Goriška. Upam da bosta jutri še boljši...
enoh
28. 05. 2013 11.36
+2
bistvo je v tem, da so rezultati izobraževanja FF in FDV jalovi.... iz tega nastane le socialni probelm in gužva v JU in politiki, kejr se le ti borijo za svioje službe.. ni važno kak o oceno daš, kadra iz tam je preveč in ima nerealne cilje v lajfi...
yaks
28. 05. 2013 11.50
+1
ne meči FF in FDV v isti koš! Na FF so še drugi programi, ne samo filozofija!
enoh
28. 05. 2013 12.11
+4
se opravičujem.. res je a kolko bibliotekrajev pa rabimo... 10 na tisoč prebivalcev ?
McClain
28. 05. 2013 12.29
+2
sam v Velenju kakih 50. Mislim, "kao" rabimo...
0100011110111
28. 05. 2013 11.03
+2
Medijskih študij? AHAHAHAHAHAHAHA, šala dneva....
enoh
28. 05. 2013 11.01
+1
slovenija je v težavi ravno zaradi prevelikega števila diplomantov iz FDVja in FF.. ne samo, da si jih ne mormo prevoščit, a vsi ti silijo v politiko in hočjo mešat prazno slamo za velike pare.. rabmo ljudi ki bojo delal ne pa politologe in filozofe, pa da ne omenjam preveliko število novinarjev in sociologov ter podobnih.... ter ČE BI BILI TI DOBRO IZOBRAŽENI, ČE SE ŽE VSEPOVSOD ZRAVEN MEŠAJO, NEBI BILI V TEŽAVAH... TAK PA NI NIČ OD NJIH, SAMO SVOJO SKLEDICO PRILAGAJO VSEPOVSOD. KAR SE MEN E TIČE SO JE VSE KAR PRIDE IZ FDV (Z IZJEMO NEKAJ NOVINARJEV, ki jih pa potrebujemo) PRISKLEDNIK
kat-at
28. 05. 2013 11.09
+2
ko končaš FDV si prioritetni socialec, ki ima dve levici in z možgani nafutranimi s standardi demokratičnih prijemov. Logika je enako nič.
Uporabnik565636
28. 05. 2013 10.57
+16
Namesto, da bi se s tem hvalili po svetu, Slovenci valjda vse popljuvate. Vsak, ki je vsaj malo nad povprečjem, ga je potrebno v gnoj potunkat. Pozabite na perspektivno gospodarstvo, edino kaj ste očitno sposobni, je delo za tekočim trakom in minimalno plačo.
kamela14
28. 05. 2013 11.00
-1
pa kako naj se s tem hvalim v tujini? hahaha da imamo v sloveniji eno univerzo, ki je celo med 551 in 600 mestom na svetu? to je pa res dosezek s katerim se clovek lahko pohvali ja...
PVD FTW
28. 05. 2013 11.11
+0
freezer ... dej no stopi na realna tla ... sicer ni tko k v bosni kjer prineseš gun na izpit ... je pa dejstvo da bi ga tle mogoče moral ne za oceno ampak da te vsaj kaj naučijo ... SLO fakulteta ni vredna *....
kat-at
28. 05. 2013 10.51
+3
FDV-jevci in EF- jevci so v desetkratnem presežku, primanjkuje nam logičnih naravoslovcev, ki bi znali kreativno razvijati svoje sposobnostti .
Limonca*
28. 05. 2013 10.39
+6
Zanimivo, da imajo največ povedati za čez FDV ravno tisti, ki tega faksa vrjetno sploh še videli niso. Ne vem ali gre za nevoščljivost, ker imamo lep faks in se s profesorji dobro razumemo ali gre za nerazumevanje družboslovja in njegove vloge. Kar se tiče težavnosti, lahko povem, da tudi na fdv-ju ljudje ponavljajo, ocene pa večinoma tudi niso visoke. Je pa mogoče lažji prehod v naslednji letnik, ker si lahko dva predmeta pustimo.
Uporabnik565636
28. 05. 2013 10.51
+5
Itak, najbolj važno je, kako izgleda faks od zunaj. Joj.
Limonca*
28. 05. 2013 17.51
+2
Čabata; seminarska je le pogoj, da greš lahko na izpit! Pa to večinoma ni prepisovanje iz literature, ampak moraš sam kaj raziskat, kritično ovrednotit kakšen primer iz prakse... Sicer so pa povsod "lahki" in "težki" predmeti. Morda se imajo kje drugje več za učit, ampak zato nismo mi nič slabši. Freezer mislila sem na sodobno opremljen faks itd., sicer pa sama mislim, da se problem skriva kje drugje, v zafurstriranost ob lastnih faksih.
498983
28. 05. 2013 10.29
+0
Lahko povem, da je glede računovodstva in financ resnica (Ekonomska fakulteta), študij je tu maksimalen in poglobljen. Že samostojna predmeta računovodstvo ter finance sta zelo dodelana, pristop k učenju študentov pa je zelo praktičen. Tudi nekateri ostali predmeti so fenomenalno izpeljani, res svaka čas profesorjem, medtem ko nekaj ostalim predmetom še mogoče malo fali.
498983
28. 05. 2013 10.35
-1
Poleg tega bi še dodal, da je napredek Ekonomske fakultete v zadnjih letih res OGROMEN in se res trudijo, tko da kr tako naprej. Škoda je le to, da se izobražuje strokoven in dober kader, ki pa nato velikokrat odide v tujino, zaradi razmer kakršne pač so v Sloveniji.
kat-at
28. 05. 2013 10.38
+4
sračka. Konča EF, noben pa ne zna skupaj spravit računovodske bilance. od 5oo primerov noben, s prve rpoke.
kamela14
28. 05. 2013 10.51
+5
na EF sem obiskoval magistrski studij (finance) in je bil obupno izpeljan. -Z razliko od Mraka in pa Damjana se noben od profesorjev ni ukvarjal s studenti, namesto njih so pred tablo stali neki salabajzerji (baje jim pravijo asistenti), ki pa niso imeli pojma od pojma. -Edino kar so znali je bilo na prosojnice izprintati odstavke iz profesorjeve knjige in to na glas brati. -Predavajo prakso staro 15+ let. -EF je bila edina sola na kateri ne spodbujajo in pogosto sploh ne dovolijo lastnega razmislanja, saj profesor ter njegov palcek vesta vse najbolje... -da o (ne)uspehih kadra iz EF sploh ne govorimo, saj sem preprican, da je nas solski sistem zatiranja in pa piflarije (v katerih je EF prvak) kriv za precejsen del krize, ki jo imamo sedaj v Sloveniji.
Uporabnik565636
28. 05. 2013 10.51
+2
V praksi se pa ta uspešnost kaže v kreativnem računovodstvu in izigravanju davčnih obveznosti?
Die einemaister
28. 05. 2013 12.15
+1
kamela- lepo napisano moj prijatel je v drugem letniku dodiplomca pri predmetu podjetništvo profesorja Dr. pa še kaj use zraven vprašal kolk metrsko jahto ma, pa kašen model Ferrarija pa med najbogatejšimi slovenci kje je uvrščen, tip je na use odgovoril da nič nima od naštetga pa tudi med najbogatejšimi slovenci ga ni, prijatelj je pospravil knjige zapustil predavalnico še prej pa mu rekel d lahko gre predavat podjetništvo v vrtec ne tle ker mu ne more ni povedat kako zgleda podjetništvo, povesta mu lahko Akrapovič pa Tuš ki imata oba poklicno izobrazbo, heh prof je postal kr rdeč u lica, tolko o sposobnem kadru na EF
kamela14
28. 05. 2013 10.28
+2
hahahaha "Univerza v Ljubljani med najboljšimi na svetu" Da je Univerza v Ljubljani med 551 in 600 mestu na svetu ni noben dosezek. Te lestvice sluzijo tudi temu, da studenti vedo katerih univerz NE obiskovati. Torej LJ je v svetovnem merilu ena izmed teh univerz.... Kar se tice pa Ekonomske Fakultete se pa ne cudim, da dosezejo ne-realno visoka mesta na lestvicah. 3/4 profesorjev se prikaze na fakulteti samo za tisti teden, ko je na obisku ocenjevalna komisija, asistenti se za dva seminarja napiflajo anglescino, studentom pa dajo jasna navodila kako naj se vedejo in kaj je OK, kaj ni. Poleg tega pa je eden od glavnih kriterijev zaposlitev in na tem podrocju je veliko lazje dosegati visoke rezultate, ce prakticno nimas konkurence v drzavi (EF, FDV,...) prav tako pomember kriterij je pa tudi sloves profesorjev...glede na to, da se skoraj vsi nasi ne sposobni bivsi ministri/parlamentarci zaposlijo ali na EF ali pa na FDV pa res ni cudno, da se lahko pohvali s "slavnimi" (neslavnimi) imeni. Torej ne, Univerza v Ljubljani zdalec ni med najboljsimi na svetu, prav tako Racunovodstvo in Finance na EF v Ljubljani nista na nobenem nivoju....
Uporabnik565636
28. 05. 2013 10.52
+5
Glede na to, da je novogoriška na 2830. mestu, bi rekel, da je to precejšen dosežek.
kamela14
28. 05. 2013 10.58
daj preberi po katerih kriterijih ocenjujejo univerze pa ti bo jasno zakaj je iz vsake drzave na svetu vsaj ena univerza med top 500.!
kat-at
28. 05. 2013 11.00
+2
ragledana
28. 05. 2013 10.26
+0
Koliko so plačali za ta laskavi naslov ?
qbase.
28. 05. 2013 10.24
-1
Vsaj nekaj dobrega, čeprav se zmeraj najdejo uni k bodo spet vse spluval in ki so ravnokar vstal, večina spodnjih komentatorjev še itak ni diplome od daleč vidla... tko da ne se sekirat ;)
igorcar
28. 05. 2013 10.12
+11
med najboljšimi na svetu.... hehe potem pa 500+ mesto... med najboljšimi v zahodnem svetu pa zadnji.
Slovenc07
28. 05. 2013 10.08
+5
a to so te univerze kjer se da kupit šolo??? verjamem da so najboljši sam poglejte v naš parlament kakšni biseri so noter
McClain
28. 05. 2013 10.04
+6
ta clanek sodi pod rubriko nasmejmo se