Slovenija

Upokojenci o referendumih: Politika ne sme prenašati odgovornosti na ljudstvo

Ljubljana, 10. 11. 2012 12.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ob zahtevah za referendume so upokojenci zaskrbljeni za lastno socialno varnost in tudi za usodo brezposelnih ter še posebej mladih. V Zvezi sindikatov upokojencev Slovenije opozarjajo, da referendumi poglabljajo krizo.

Ob zahtevah za referendume so upokojenci zaskrbljeni za lastno socialno varnost in tudi za usodo brezposelnih ter še posebej mladih. Kot opozarjajo v Zvezi sindikatov upokojencev Slovenije, vodijo morebitni referendumi v poglabljanje krize, uresničitev zahteve po usklajevanju pokojnin z rastjo plač in inflacijo pa postavljajo pod vprašaj.

Politika revanšizma in referendumov države ne bo popeljala iz krize, so sporočili iz Zveze sindikatov upokojencev Slovenije ter spomnili, da so pokojnine že tri leta zamrznjene, poleg tega pa v obdobju 2011/12 ni prišlo niti do dogovorjenega 50-odstotnega usklajevanja pokojnin z inflacijo.

Pokojnine se iz leta v leto realno nižajo, posledično pa trpi tudi blaginja vsakega upokojenca.
Pokojnine se iz leta v leto realno nižajo, posledično pa trpi tudi blaginja vsakega upokojenca. FOTO: Thinkstock

"Upokojenci smo v zadnjih treh letih z odpovedovanjem prispevali velik delež k varčevalni politiki, ki je posledica nepremišljenih potez politike v preteklosti in neodgovornega ravnanja posameznikov, ki so v minulih letih do onemoglosti izčrpali državo," so dodali.

Še posebej so zaskrbljeni, ker ponovno prihaja do nesoglasij med koalicijo in opozicijo glede ustanovitve Slovenskega državnega holdinga ter med vlado ter sindikati, ki nameravajo izpeljati postopke za referendum o slabi banki.

Referendumom ne nasprotujejo, so pa proti odločanju ljudstva na referendumih, ko gre za strokovno preveč zapletene in javnosti nerazumljive teme. V takšnih primerih politika in stroka ne smeta in ne moreta prenašati odgovornosti na ljudstvo, pravijo.

V zvezi sindikatov upokojencev še opozarjajo, da morajo čim hitreje steči postopki za sanacijo kriznega stanja v državi. Politika in socialni partnerji morajo v takšnih razmerah strniti vrste in s konstruktivnim sodelovanjem in dogovarjanjem reševati probleme, ki iz dneva v dan bolj ogrožajo blaginjo ne le upokojencev, temveč celotnega prebivalstva v Sloveniji, so zapisali v izjavi za javnost po seji predsedstva.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (107)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

HooplaToopla
12. 11. 2012 12.01
+2
Tako je. Mi upokojenci smo svoje oddelali. Naprej se naj pa Zoki in J.J. sama med sabo zmenita in nas ne motita pri zasluženem počitku.
stric iz ozadja
12. 11. 2012 11.38
Ste gdaj zasledili,da bi Kučan;;Stanovnik itd...Zagovarjali upokojence ali jim kje kaj pomagali,samo za svoje riti gledijo.
Stanko58
11. 11. 2012 15.30
+4
preberite si pomon besede terorizem in se vprašajte če ni to terorizem kar se dogaja v naši državi
Terezinka
12. 11. 2012 09.04
+2
To je kraja demokracije in to je več kot terorizem. Pri nas smo tako daleč, da že nevinarji napeljujejo v vseh debatah k temu, da vsi tisti, ki nasprotujejo odločitvam vlade delajo proti Sloveniji. Ni res, da so odločitve vlade najboljše za Slovenijo. In zato, ker niso in ker jim z vsemi sredsvi v parlamentu ne more nihče nič smo prisiljeni na referendum. V parlamentu namreč vlada neizvoljena koalicija, ki ne dovoli kritike. Zato pač moramo na referendum
papaaa!
11. 11. 2012 15.06
+11
v tej državi ni narobe da politika prenaša odgovornost na ljudstvo. narobe je bilo to da je ljudstvo preneslo odgovornost na nesposobne politikante ki se pasejo v državnem zboru.........
Terezinka
12. 11. 2012 09.07
+4
To je točno. V našem parlamentu so politiki, ki so neodgovorni do ljudstva in države. V vladajoči koaliciji so politiki, ki so odgovorni samo Janši osebno. Janša pa po mojem mnenju ne čuti nobene odgovornosti do države. Državo rine v propad s svojimi izjavami in dejanji
loden
11. 11. 2012 13.56
-2
Se strinjam. Politika ne sme prenašati odgovornosti na ljudstvo, stari pa ne na mlade...
Stanko58
11. 11. 2012 09.23
+0
Naj KMETIČ pove kolika ga JANŠA plačuje za ustanovitev tega sindikata
botjabotja
11. 11. 2012 09.42
+0
Zakaj pa ti ne poveš? Če že poznaš zadevo...
Stanko58
11. 11. 2012 15.28
+0
kaj je pa drugega delal na železnici kot se zavzemal samo za privilegije strojevodij vprašajte se če je to normalno - dela do 5 ur efektivno plačano pa ima 12 ali pa še več da se nemenimo o raznih dneksih k kolektivni pogodbi katere so imeli samo strojevodji z kartanjem si je pa nabiro benificirano delavno dobo ,ker za delo mu tako nikoli ni bilo
Stanko58
11. 11. 2012 09.09
+6
stric tega sindikata je JANŠA vodja sidikata pa njegov zvesti vojščak KMETIČ ,kateri naj vrne svojo penzijo ker si je na železnici ni zaslužo
Stanko58
11. 11. 2012 09.10
+4
Terezinka
12. 11. 2012 09.09
Ima svoj fecd. Na železnici so plače precej nad zdravstvom in šolstvom, ki sta tako sporna. Tam se kljub izgubam ne tresejo za plačo 15. Tam ni potreba skrbeti, če bo možno kupiti zdravila in popir
VOŠINEK R.
11. 11. 2012 07.33
+11
dokler bo janša na oblasti se lahko upokojenci upravičeno bojijo za svojo socialno varnost
gizadlinka
11. 11. 2012 12.08
-3
predvsem tisti, ki imajo neupravičene pokojnine, razni vojna lica, ki so se borili proti sloveniji in tisti ki imajo druge previlegije.
VOŠINEK R.
11. 11. 2012 13.06
+5
novaknovak
11. 11. 2012 17.31
-1
dej vosinek ne bluzi. kteri tako imenovan beli ima penzijo 1700 evrov?
Terezinka
12. 11. 2012 09.14
+2
Niti ena penzijo v višini 1700 EUR ni iz proračuna. Zavedati se moramo, da so penzije pretežno iz plačanih prispevkov samo del je kot dodatek iz proračuna. Ne zavajajmo in razdvajajmo spet narod. Borčevske penzije so mi nekoč v stari Jugi šle celo na živce. Sedaj pa moramo sprejet dejstvo, da so bili to borci 2. svetovne vojne, ki imajo penzije v vseh državah. Vsi partizani tudi tisti v Italiji, Franciji in drugje imajo vojaške penzije. Če so primerno visoke ali ne ne vem. Dejstvo pa je, da jih nimajo tisti ki so bili kolaboratorji okupatorjev. TO JE DEJSTVO
unatm
10. 11. 2012 22.57
+13
"Politika ne sme prenašati odgovornosti na ljudstvo" halooooooo ? katere odgovornosti ???? k, da je kdo od politikov za tole sranje dons že kej odgovarjal ??? zadn cajt , da narod vzame zadeve v svoje roke... sej slabš sploh bit ne more !
glavninajbolši
10. 11. 2012 21.47
-5
zdaj pa nehajte s totim upokojenci saj še do volišč ne morejo jih bo že Karel Erjavec zrihtal saj se nič ne spomnijo zvečer že pozabijo kaj so zjutraj jewdli
Terezinka
12. 11. 2012 09.15
+2
Tudi ti boš star, če boš imel to srečo. Ne misli, da bo takrat zate skrbel Janša in njegova banda.
POIVRE
10. 11. 2012 19.09
-4
V Ustavi bi upokojence lahko tretirali, kot nacionalno manjšino, ki ima pravico do enega poslanca. Upokojenci so strošek, ne ustvarjajo dodane vrednosti, kvečjemu živijo od dodane vrednosti, ki jo ustvarjajo njihovi otroci in vnučki. Torej, niso aktivne osebe. Zakaj imajo aktivno volilno pravico? S svojim glasom, vplivajo na pogoje dela in življenja tistih, ki jim ustvarjajo pokojnine. Upokojenec, ki se udeleži volitev, mora za štiri leta izgubiti pravico do pokojnine. Malo za šalo malo zares, upokojenci imajo ministra za zunanje zadeve in vodijo zunanjo politiko Slovenije???!!!
glavninajbolši
10. 11. 2012 21.44
-3
prav imaš povre v socializmu itak niso nič delali sam afne so guncali pa one akcije so meli nič se ni zgradilo še asfalta ni bilo pa računalnikov pa interneta še barvne tv niso meli zdaj bojo pa na naš račun živeli v naših hišah
Terezinka
12. 11. 2012 09.17
+1
Nekoč so delali in nastavili bazo takim kot ste sedaj. Če njih in nihovega dela ne bi bilo bi niti krasti ne mogli. Vse kar ste v 20 letih pokradli so ustvarili upokojenci. Tudi danes marsikateri vnučki živijo na njihovih žuljih v njihovih hišah iz obdobja socializma.
glavninajbolši
10. 11. 2012 17.55
-14
Pojdite delat pa boste imeli denar pa penzije kot vsi mi in ostali. Janša vam je že pet let nazaj dvignu penzijo za 15 evrov paa še nimate dovolj treba je varčevati ker so levaki vse pokradli v zadnjih 50 let levičari so zafurali to deželo zdaj pa jo Janez Janša rešuje kak se je lepo živelo 6 let nazaj ko je bil zopet on glavni zdaj pa kriza po celem svetu
urbanko
10. 11. 2012 21.23
+10
Janša rešuje sebe ne pa države še manjpa upokojence.butel
picasso03
11. 11. 2012 06.29
+8
glavni.....bomo videli ko boš ti v penziji.....če boš še glasen..
Terezinka
12. 11. 2012 09.22
glavni in najboljši, to so tvoji politiki tako kot ti v neumnostih in besedničenju. Upam, da ne verjameš vsega kar trobiš. Si eno veliko trobilo zgub na oblasti. Če se Janša nikoli ne bi rodil bi naredil Sloveniji veliko uslugo. Za to, da umolkne in se umakne iz politike bi takoj organizirala dobrodelno akcijo. Vsak Slovenec in Slovenka (tudi tisti najbolj ubog) naj prispeva 1 EUR za odpravnino in naj utihne. V tem primeru bi mogoče še rešili kaj pri nas. Z njim pa naj gre celotna koalicija vsaj za 4 leta, da bi se normalno popravilo vse od hok zakone in naredilo red.
Marija Krebs
10. 11. 2012 17.54
+11
Pošta, Slovenske železnice, banke , večinsko v državni lasti, so izplačale visok regres za LD, zaposlenim v JS zmanjšanega, upokojenci s pokojninami nad 622 eur pa so ostali praznih rok. Hvala, vlada.
tron3
10. 11. 2012 17.48
+13
Dragi vrli upokojenci, Erjavcu in njegovim je čisto vseeno za Vas, še preveč Vas je, o tem razpravljaju v DeSusu, po njihovem bi morali čimprej vsi umreti, da bodo oni še imeli bolj polne riti! O takšnem denarju se pa mora odločati na referendumu, 6 milijar menda, če ne več so že spucali iz bank, 11 milijard državnega premoženja bi radi dali kr na dražbo, pa še poroštva države v višini 4 milijarde, malce se zamislite, kaj vse bodo počeli s tem denarjem? Dvomim, da bo kaj ostalo za upokojence!
odpisan2x
10. 11. 2012 17.46
+8
čebi politiki bili za kaj odgovorni,verjetno za nastopajoče nihče več nikoli nebi slišal,saj so tko napihnjeni da jih še ljudstvo ne more razrešit
komarec
10. 11. 2012 17.35
+10
Če je Milan stric iz ozadja, je Janez stric iz ospredja.
Raubšic
10. 11. 2012 18.55
-2
unatm
10. 11. 2012 22.50
+1
Terezinka
12. 11. 2012 09.30
Pusti strice in tete, ker v tem momentu ne krojijo politike. Danes nas v revščino pelje samo Janez Janša. Na njega niso pred leti in ne danes vplivali ti sporni strici. Pri polnjenju njegove malhe niso sodelovali. Dvomim, da so bili poleg, ko je izgubljala Luka, Interevropa, Hit, Primorje, MIP, SCT, Slovenske železnice, Železarne, Dars, Istrabenz, Zvonovi, NKBM in z njimi povezani. Konec koncev še nisem slišala o lastninski verigi v kateri je Kučan, Stanovnik ali razkrita teta lastnik podjetij in nepremičnin. Zato pravim so tudi levi problematični toda strici in tete so kot neki sovražniki brez oklepov. Pustite te starčke pri miru. V celem življenju si niso nagrabili toliko kot naši mladci
joso
10. 11. 2012 17.16
+9
Tudi jaz sem upokojenec in me je sram kakšna teleta me zastopajo. Mislim da so skorumpirani in brez hrptenice močeradi ki spreminjajo barvo in mišlenja kateri ponudi več, Lep primer je Zora Tomić iz UNICE-fa Slo.in tako dalje če bi vse našteval bi rabil 10 strani.Zanima me koliko imajo penzije tisti ki nas kvazi zastopajo?
FAUSTOS1
10. 11. 2012 17.15
+6
TO da upokojenci vse slabše živimo je zato ker vodstvo skrbi le za svoje interese posebej je to značilno za sedajno vodstvo
yarrick
10. 11. 2012 17.44
+12
že res, sam me zanima ZAKAJ nebi tudi upokojenci prevzeli del odgovornosti, in pomagali čisto ZAKONITO pregnati teh samovšečnežev iz trona? Res smo izvolili (no ja zadnje volitve so sumljive), ampak imamo pravico da jim rečemo NE, če delajo v NASPROTJU z ustavo, z zdravimi načeli in proti volji ljudstva.V končnem NAJ BI imel narod večjo oblast kot pa parlament.Se motim? Se motim, da živimo v demokratični ureditvi? očitno se res ;)
Terezinka
12. 11. 2012 09.35
Drži, vsi naj nosimo del šparanja. Toda, če bomo skrbeli samo za to, da bo država vzela bomo vsi socialno na psu. To kar sedaj dela vlada je ubijanje države. Državo imamo zato, da poskrbi za njene najšibkejše, da ne bo ljudi pustila umirati na obroke in da poskrbi za JAVNO šolstvo, zdravstvo in drge socialne stvari. Države ne rabimo zato da futra politike. Danes pa naša vlada jemlje vsem razen politiki.
platon26
10. 11. 2012 16.50
+9
Politika je del države, država smo pa vsi državljani ali ljudstvo! Torej je zgoraj nelogično razmišljanje v stilu države je nesposobna in neodgovorna hmmmm no ja jaz že vem zakaj sem proti reformam in zakaj je referendum dobra stvar 99% ljudi pa tega ne ve zato pa je situacija bleščeča!
Terezinka
12. 11. 2012 09.42
Jaz sem proti takim reformam, ker so nepremišljene, nepreračunane med seboj in uničujejo srednji razred. S takimi reformami bomo kmalu vsi reveži. Sedaj itak imamo vsi na koncu tako malo, da nikomur skoraj ni dovolj. Mogoče me bo kdo napadel in rekel, da ni res. Pa poglejte: kdor je na zavodu (in teh je cca 15%) ima malo-premalo. Kdor dela v trgovini ima tam nekje 500-800 EUR in to je tudi malo. Potem so upokojenci, ki razen izjem tudi nimajo več kot toliko in izjeme v gospodarstvu. Sedaj pa mi povejte kje so tisti, ki nam dvigujejo povprečje plače in pokojnine. Večino naroda oziroma 75% je v razmerje pod 800 EUR. Če so to bogataši potem res ne vem več nič. Zame so to revni in manj revni Slovenci. Torej nehajmo se borit proti sebi in začnimo boj za socialne pravice ker jih bomo zelo hitro potrebovali, če gre tako naprej.
Foen
10. 11. 2012 16.50
+9
raj nej si preberejo sam zakon, kaj se zgodi z dobičkom v holdingu, pa bodo šli vsi na referendum glasovati proti. mnoštvo naivnežev, vsi pametni, noben pa se ne poglobi zakaj sploh referendumi. da vas ni sram!