Slovenija

V ZDA na mamografijo že 40-letnice. Bodo starostno mejo znižali tudi pri nas?

Ljubljana, 24. 05. 2024 06.00 | Posodobljeno pred 23 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Karmelina Husejnović
Komentarji
61

V ZDA so nedavno spremenili priporočila in napotujejo na mamografijo ženske že po 40. letu. Za te nove smernice so se odločili, ker najnovejša dognanja kažejo, da lahko za 20 odstotkov zmanjšajo umrljivost zaradi raka dojk, če ženske začnejo hoditi na mamografijo že po 40. letu. Opažajo namreč, da se pojavnost invazivnega raka dojk pri mlajših ženskah povečuje. Tudi pri nas nekateri ginekologi na mamografijo napotujejo ženske kmalu po dopolnjenem 40. letu. Pa bo to postala redna praksa?

"Ker ste že čez 40 in še niste imeli otrok, bi vas preventivno napotila v center za bolezni dojk na pregled," je nedavno Ljubljančanki brez znane patologije v družini predlagala ginekologinja na rednem letnem pregledu. 

Takšna izkušnja je v Sloveniji sicer bolj izjema kot pravilo. A v ZDA so nedavno spremenili priporočila in vsem ženskam po novem svetujejo, naj začnejo hoditi na mamografijo vsako drugo leto že od svojega 40. leta in ne šele po 50. letu. Ta nova priporočila, ki so jih objavili v medicinski reviji JAMA, nadomeščajo priporočila ameriške delovne skupine za preventivne skupine (US Preventive Service Task Force) iz leta 2016. 

"Za to novo posodobljeno priporočilo smo se odločili, ker najnovejša znanost jasno kaže, da lahko, če se mamografija začne pri 40. letu in nadaljuje vsako drugo leto do 74. leta, še dodatno zmanjšamo umrljivost zaradi raka na dojki," je po poročanju CNN pojasnila Wanda Nicholson, predsednica omenjene ameriške delovne skupine in profesorica na Milken Institute School of Public Health Univerze George Washington. Kot pravi, lahko s to novo strategijo rešijo do 20 odstotkov več življenj. 

"Pri vse več ženskah pri 40 je diagnosticiran invazivni rak dojk," je poudarila Nicholsonova. Kot pravi, obstajajo jasni dokazi, ki kažejo, da se pojavnost invazivne oblike raka dojk pri ženskah, starih od 40 do 49 let, v ZDA vsako leto poveča za približno dva odstotka. 

Bodo tudi pri nas znižali starostno mejo?

Po podatkih Onkološkega inštituta za obdobje 2016–2020 v Sloveniji za invazivnim rakom dojk vsako leto na novo zboli v povprečju 1481 žensk. "80 odstotkov zbolelih je starejših od 50 let. Pojavnost raka dojk skupno med ženskami povprečno letno narašča za 2,6 odstotka. Pojavnost raka dojk z leti počasi narašča tudi med ženskami v starostni skupini 40–49 let, vendar pa je ta porast manjši kot v starostni skupini nad 50 let," so pojasnili na inštitutu. 

Poudarjajo, da slovenska presejalna politika glede raka dojk sledi evropskim priporočilom, ki določajo organizirano presejanje v starostni skupini 50 do 69 let na ravni cele države. V Državni presejalni program za raka dojk DORA so v Sloveniji vključene vse ženske med 50. in 69. letom starosti, ki nimajo težav oziroma znakov bolezni dojk. To je skupno okoli 240.000 žensk, ki jih na vsaki dve leti povabijo na presejalno mamografijo. Več kot 78 odstotkov povabljenih žensk se povabilu odzove, kar je ena najvišjih udeležb presejalnega programa tudi med zahodnimi evropskimi državam. "V vseh teh letih smo opravili že več kot 950.000 mamografij in pri okoli 5700 ženskah odkrili raka dojk. Pri večini žensk raka dojk odkrijemo na začetni stopnji, ko je zdravljenje praviloma manj obsežno in bistveno uspešnejše," so zapisali ob nedavni 16. obletnici programa Dora. 

A tudi evropska priporočila so se leta 2022 posodobila in za mamografijo zdaj predlagajo znižanje spodnje starostne meje na 45 let in zvišanje zgornje starostne meje na 74 let. Na podlagi teh novih priporočil so v programu DORA pripravili analizo možnosti širitve starostne ciljne populacije z upoštevanjem vse potrebne infrastrukture (osebje, strojna in programska oprema, prostor). "V prihodnjem letu je na podlagi navedene analize predviden pričetek pilotne raziskave širitve starostne skupine presejanja za raka dojk," je poudarila vodja programa DORA Barbara Mihevc Ponikvar z Onkološkega inštituta.

Mamografija
Mamografija FOTO: Shutterstock

Širitev programa od 45. do 74. leta zagovarjajo tudi v Združenju Europa Donna Slovenija, kjer poudarjajo, da je presejanje za raka dojk izjemno pomembno. "Glede ameriških in evropskih smernic je po mojem mnenju izjemno pomembno, da vemo, kakšna je pojavnost raka dojk na teh dveh celinah. Za Ameriko velja, da bo za rakom dojk zbolela ena od osmih žensk v svojem življenju, medtem ko je za Evropo ta številka ena od 12. Tudi po starostni pojavnosti se celini razlikujeta, zato ni tako preprosto prenesti priporočil iz ene populacije na drugo," je poudarila Tanja Španić, predsednica Europa Donna Slovenija. 

"V kolikor se bo tudi pri nas pokazal porast pri mlajših ženskah (zaenkrat podatki tega ne nakazujejo tako močno), bo pa vsekakor treba razmisliti o dodatni širitvi," je dodala. 

Kaj so najpogostejši nevarnostni dejavniki za raka dojk?

Kot rečeno, 40-letna ženska iz uvoda članka pred napotitvijo na mamografijo ni imela težav z dojkami, prav tako se v ožji družini rak dojke ne pojavlja. Ima pa težave s ščitnico in še nikoli ni rodila, kar so bili očitno glavni razlogi, da se je ginekologinja odločila za napotitev na mamografijo. K sreči pa ta ni pokazala nobenih sumljivih sprememb v tkivu. 

Kot so poudarili na Onkološkem inštitutu, se med dokazane nevarnostne dejavnike za raka dojk poleg spola in starosti uvrščajo še reproduktivni, hormonski in genetski dejavniki ter dejavniki življenjskega sloga. "Večja ogroženost za raka dojk je pri ženskah, ki so dobile prvo menstruacijo pred 12. letom in prišle v menopavzo po 50. letu starosti, ter tudi pri tistih, ki niso rodile ali so prvič rodile po 30. letu. Z večjo ogroženostjo je povezano tudi dolgotrajno nadomestno hormonsko zdravljenje v menopavzi, prejšnji rak dojk, nekatere benigne bolezni dojk in družinska obremenitev," so našteli.

V Europa Donna Slovenija priporočajo ženskam, ki imajo raka dojk ali raka jajčnikov v družini, da se o podrobnejšem spremljanju pogovorijo s svojim izbranim zdravnikom ali ginekologom. Na splošno pa Španičeva svetuje: "Pomembno je, da ženske že v poznih najstniških letih naučimo oziroma dvignemo njihovo zavedanje o pomembnosti o skrbi za svoje zdravje in s tem tudi za dojke z rednim mesečnim samopregledovanjem. Če zaznajo spremembo, da vedo, kako postopati."

Sicer pa je presejalna mamografija dokazano najbolj varna in učinkovita metoda za odkrivanje začetnih rakastih sprememb v dojkah, ki jih ženska sama ali zdravnik še ne moreta zatipati. "S kakovostnim organiziranim presejanjem raka dojk z mamografijo, kot ga imamo v Sloveniji, dokazano lahko zmanjšamo umrljivost za rakom dojk v ciljni populaciji za 2530 odstotkov," so poudarili na onkološkem inštitutu. Zgodnje odkrivanje raka dojk praviloma pomeni uspešnejše in manj obsežno zdravljenje, hitrejše okrevanje ter boljšo kakovost življenja. 

  • Prenosnik Lenovo
  • Garmin ura
  • Wasup sup deska
  • Mitsubishi klima
  • Hisense TV
  • Krovni

KOMENTARJI (61)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gizmo49
25. 05. 2024 14.09
+1
za kaj pa ne.to je pozitivno za zdravlje.jwz se tudi odzovem na vabilo svita nic me ne kosta
Miškolin1890
25. 05. 2024 15.01
Za slovenca je najpomembneje, da nič ne košta. Bravo.
Fair
24. 05. 2024 15.21
+6
Moja tudi nikoli nobenih težav, pro 40. pa se je odločila, da gre na mamografijo. Je že hodila na preglede vsake pol leta. Še dobro, da je šla in se je zaenkrat vse dobro izteklo.
Nebodijetreba
24. 05. 2024 14.41
+3
Poznam kar nekaj primerov raka pred 50. letom, zato sem za zgodnejše presejanje. Mislim, da res nima smisla razpravljati o boli - ne boli, ker gre za preživeti ali ne preživeti. Glede rentgena na splošno pa sem mnenja, da se ne pretehta dovolj. Pri poškodbi kolena je bil zdravnik mnenja, da ni nobenega zloma, ampak me je moral poslati na slikanje, da je lahko potem izdal napotnico za MR.
blazter
24. 05. 2024 11.49
-2
Zdaj pa vprašanje, tale mamografija ni prijetna, tako pravi moja, žensk z vsadki pa čedalje več...
stumfeta
24. 05. 2024 12.51
+1
Mamografija je izrazito neprijetna, sploh če jo ponavljajo za točno specifičen del dojke, tist pa boli za solze. Sej ne da jokaš, samo tečejo pač od bolečine. Ampak vprašanje je katero?
TwoOld
24. 05. 2024 13.38
+2
mamografija ne sme biti "izrazito neprijetna", če je dobro narejena. Ne da se je pa nardit, da bi bilo "lušno", žal.
stumfeta
24. 05. 2024 15.57
+1
Kot zapisano drugje, od ženke do ženske različno. Ne gre za to, kako je narejena, nekatere pač preprosto boli.
St. Gallen
24. 05. 2024 11.08
+0
v Slo dajte raje za moske meritev PSA, presejalni program......tu vas tudi Avstrijci sisajo.....
Rožice so zacvetele
24. 05. 2024 11.24
+1
St. Gallen
24. 05. 2024 11.36
+0
stumfeta
24. 05. 2024 12.52
+2
Ja ok, kaj je ostale treba posebi prosit al kaj?
Krneki 00
24. 05. 2024 10.34
-4
vesel sem da sem moški ... .. nobenih problemov razen kje majo pir v akciji za vikend
TwoOld
24. 05. 2024 10.36
+8
Rožice so zacvetele
24. 05. 2024 11.29
+7
Krneki 00, prideš na vrsto, takrat ne boš vesel, da si moški. Mnogo več je raka na prostati, kot na maternici, če te operirajo, pa adijo potenca, takih malo nad 40 je kar veliko. Ne vem, če se tebi to zgodi, če boš še tako vesel, da si moški. Meni se je ma "srečo", šele, ko sem bil star 69 let, do takrat še spolno aktiven brez pripomočkov alla viagra, na srečo sem do takrat užil glavno dozo spolnosti. Pa srečno vsem.
petka5
24. 05. 2024 10.05
+7
Niti slučajno ne... Zakaj se raje ne da ultrazvoka na napotnico... Kakšna medicina je to, da te v preventivne namene redno obdobno rentgensko obseva, ob tem pa hkrati se stiska tkivo... Si raje plačam ultrazvok kot pa grem na to
TwoOld
24. 05. 2024 10.17
+1
Vse v medicini temelji na tehtanju škode in koristi. Zakaj ti pa z ultrazvokom ne pogledajo roke, če si jo zlomiš? Ker pač UZ ni primeren za to in ti ne bi dal te informacije, a ne? Popolnoma isto je z mamografijo. Pri mamografiji je sevanje relativno zelo, zelo nizko, ultrazvok pa se uporablja le kot dodatna preiskava, ne more pa žal mamografije nadomestiti.
petka5
24. 05. 2024 10.44
+4
Pa ti veš, da glih mamografija v nekaterih primerih ni primerna, ker dojke z žlezno bogatim tkivom pokaže vse suspektne.... In potem te kako zanimivo pošljejo na UZ za natančno opredelitev... Se strinjam je tehtanje, ampak dohtarji očitno ne tehtajo... Čet je tudi med najbolj škodljivimi pa so npr. V ZDA množično na kontrole pošiljali paciente. . Ko je meni rekel greste na kontrolo na ct sem rekla ne grem, grem na magnetno, na ct pa zaradi sevanja ne... Sami moramo čuvati naše, ker dohtarji žal nič ne pretehtajo... In tudi za dojke obstaja magnetna r. Vse to je manj škodljivo kot RTG... Ampak dražje, zato pa se dela to kar je ceneje, tehta se pa nobene škode ne... Poleg tega sam postopek mamografijo stiska tkivo... Naj vprašam moške bi hodili in obdobne preglede, kjer bi vam moda stiskali v aparat... S tem se tudi poškoduje tkivo, prihaja do vnetij, zraven ta tako poškodovano tkivo se RTG obsevamo... Kot da bi prosili za negativne posledice... Sama raje plačam tisto kar nima škodljivih posledic
TwoOld
24. 05. 2024 11.06
+4
petka5. Vidim, da imaš veliko strahov in skrbi v povezavi s sevanjem kar sicer lahko razumem. Žal mi je le, da ti je bilo to tako predstavljeno, oz da si dobila takšen vtis. Še posebej glede tega, da zdravniki "šibajo" paciente kar vsepovprek na "nepotrebne" preiskave in nič ne tehtajo. Ampak iskreno, ni tako. Na vse kar si napisala, bi ti težko tule odgovoril zelo natančno, ker bi moral napisati cel esej. Na kratko ti lahko samo rečem par stvari. Res je, mamografija ni primerna za vse, zato se jo pa izvaja (redno!) šele po določenem letu starosti. Sicer pa, če je žlezno bogato tkivo, ne pomeni, da je vse suspektno, samo težje je odčitati rezultat. Kar se sevanja tiče, se ga uporablja vedno tako, da koristi presežejo škodo. K temu zavezuje primarni kodeks v radiologiji, ki se mu reče ALARA in pomeni, da pacient dobi NAJMANJŠO MOŽNO stopnjo sevanja, ki mu jo lahko zagotoviš pri neki preiskavi. In tako je tudi v primeru mamografije, celokupne koristi MOČNO presegajo vrednosti sevanja, ki pa so sicer res relativno majhne. Ti pa iskreno lahko povem, da sem nekoč zmotno tudi sam menil, da bi magnetna resonanca sigurno bila boljša, pa jo ne opravljajo zaradi zamudnosti preiskave in cene, pa sem se zelo motil. V Ameriki so dejansko naredili študijo (mislim, da na 20.000 ženskah) in je bil rezultat tak, da so dejansko več žensk morali poklicati na dodatne preiskave (kar je stresno za žensko) in na koncu našli celo manj rakov dojk. Tako, da mamografija je res zlati standard in če je opravljena kvalitetno, ni niti slučajno ne vem kako zoprna kar ti sigurno lahko pove veliko žensk. Od samega stiskanja pa ni nobenih hudih posledic, to je spet samo nek "gostilniški mit". Vse dobro ti želim, petka
stumfeta
24. 05. 2024 12.58
+1
Poslušita. Iz lastne izkušnje. Jaz imam zaradi več faktorjev povečano možnost za raka na dojkah. Pregled je 1x letno. Parkrat sem imela mamografijo, samo enkrat UZ. Res je, da UZ ne pokaže tega, kar pokaže mamografija, ampak ja, res je pa tudi, da so dojke do 45-50 leta take, da tudi mamografija ne pokaže vsega. Zaradi strukture dojk, ki se z leti seveda spreminja. In tudi zdravniki niso neverjetno navdušeni nad tem, da se mamografija dela prepogosto, ampak žal, če je tveganje tako veliko, kot je recimo pri meni, točno tako, kot je rekel eden izmed vaju- tehtanje škode in koristi.
stumfeta
24. 05. 2024 13.00
+1
Two old, mamografija je vsaj zelo neprijetna, neredko tudi precej boleča. In to pove veliko žensk.
TwoOld
24. 05. 2024 13.35
+1
V primerih kjer je družinska obremenitev močna, oz je celo dokazana genetska predispozicija, je pa treba mal bolj redno ja. Sočustvujem, da se moraš na tak način s tem ukvarjat, sigurn je to bolj stresno kot za povprečno žensko, ki nekako pri 50. začne enkrat na 2 leti hodit na to. Mamografija, pa seveda ni najbolj prijetna preiskava, ampak prav boleča je bila pa bolj nekako v prejšnjih časih, še posebej v kakšnih zdravstvenih domovih. Danes se veliko da na to kakšna je sama izkušnja, še posebi v presejalnem programu kjer so močni standardi postavljeni. Je pa tut tko, da bi ti moralo biti z vsakim letom lažje prenašat. Vsaj želim ti tako. Pa vedno dobre rezultate, če že moraš večkrat to prenašati. Vse dobro :)
stumfeta
24. 05. 2024 15.54
TwoOld, hvala sicer za dobre želje, ampak žal se pač motiš. Nekatere ženske pač boli. Lahko je to med samim postopkom, lahko se bolečina začne kasneje. Nekatere imamo pač bolj občutljive dojke kot druge. Ni pa to nič čudnega, nenazdanje gre pri mamografiji za to, da se dojko pri postopku čim bolj splošči, da je čim bolj pregledna. In ja, to zna bolet. Ornk. Če je pa slučajno prva mamografija na določenih delih nepreglednja, se naredi pa potem še enkrat, samo na tistem delu tkiva, kjer je nepregledno, tisto pa, kot se napisala nekje drugi, boli do solz. Zakaj bolečina je pa milijon nekih ugibanj.
Ramzess
24. 05. 2024 16.02
-2
Pa ravno mamografija je vrzok večine rakov dojk. To so že itak dokazali.
stumfeta
24. 05. 2024 17.55
+1
Justiceiscoming81
24. 05. 2024 09.10
+10
Dokazano da mamografija poveča raka na dojkah... ampak seveda se tega ne govori, kajti potem nebi bilo $$$
TwoOld
24. 05. 2024 09.16
-7
Cmrlj3
24. 05. 2024 09.19
+7
Seveda. Pred mamografijo so odkrili manj raka na dojkah, kar pomeni, da mamografija povzroča raka! /s
petka5
24. 05. 2024 10.06
+1
Sem eno zdravnico brala je rekla pomenljivo, da nimajo dokaze vvda zagotovo ga povzroca, ampak hkrati nimajo tudi ne dokazov, da ga zagotovo ne povzroča
TwoOld
24. 05. 2024 11.47
+4
Imate spet tekmovanje v teorijah zarote? Kako se pa ne govori, če je bilo dokazano? :D Kdo je pa potem to dokazal? :) Ampak ti imaš pa vir do informacij, katere se sicer skriva in drugi nimajo dostopa do njih ane? :D
NeXadileC
24. 05. 2024 08.56
-2
Samo vi šajbajte žarke...
Dragica Cegler
24. 05. 2024 08.54
+7
Sedaj so vsi strokovnjaki ,ne zavedate se pa posledic seveda ne,ker ne boste vedeli za njih.Prijateljixa je šla na ut prsi,nič ni bili narobe.Potem je dobila poziv za mamografijo.In sledil je sok.Cez 2 dni je šla v Maribor, ba odvzem tkiva,sledila je operacija,kemoterapije.Ostala je brez ene dojke.Ce bi šla prvo na mamografijo,bi mogoče ne prišlo do tega.Zato ne širite oslarije.
petka5
24. 05. 2024 10.09
+0
A ti veš,da mamografijo da veliko tudi lažnih pozitivnih rezultatov, sploh pri žlezno bogatih dojkah... In ne piši bedarij, ker uz je nadaljna potrditvena metoda, če se na mamografijo kaj najde suspektnega
TwoOld
24. 05. 2024 10.24
+3
Lažno pozitivni rezultat mamografije ne pomeni to, kar ti misliš, da pomeni. To pač ni tako enostavno. In tega, čemur se tudi dejansko reče "lažno pozitivni rezultat", je res zelo, ZELO malo. In UZ ni ravno "nadaljna potrditvena metoda", se ga pa sicer res večinoma tudi opravi pri dodatnih preiskavah. Mislim, da žal pripisuješ ultrazvoku prevelike koristi. Mamografija ostaja zlati standard za odkrivanje raka dojk in to je pač objektivno dejstvo.
petka5
24. 05. 2024 10.49
-2
Nikomur ne odrekamo tega, če je to za vas zlati standard izvolite... Jaz vem, da se v preventivne namene ne bom dala RTG obsegati in stiskati tkiva, pa sem drugače podpornik vseh teh pregledov ostalih kjer sodim v skupine se redno udeležujemo, ampak morajo biti takšni, da mi v preventivne namene ne škodujejo. Do takrat oaxraje plačam iz in to ne pri ginekologu ampak pri radiologih, ki so edini spec. Za branje iz... Tudi to je pomembno, poleg tega obstaja tudi magnet... Ki je tudi neškodljiv... Tudi zob si ne slikam več na par let v preventivne namene kakor je postala navada dohtarjem... Tega vam ne povedo, ampak pri tistih ki pogosto slikajo zobe so pogosteje odkrili raka na ščitnici...
petka5
24. 05. 2024 10.54
-3
Pa mi je zdravnik rekel, da pri mojem tipu dojk, če grem na mamografijo bo vse belo, ker je polno žleznega tkiva in RTG tega ne loči... A bom potem dobila zanesljive rezultate??? Razloži no
TwoOld
24. 05. 2024 11.14
+1
Za medicino/radiologijo kot znanost je zlati standard mamografija. Če ste primerne starosti, Petka, je vsak tip dojk primeren za mamografijo in da slike ne bi bile karkoli drugega kot odlične, je v teh časih popolnoma odvečna skrb. Takšno žlezno tkivo ne obstaja. da bi bilo "vse belo". Zdravniki radiologi pa so točno za to tam, da ločijo med različnimi strukturami na sliki. In to znajo delati zelo, zelo dobro :) In ja, izjemno zanesljive rezultate bi dobila. Mnogo bolj kot od samoplačniškega UZ-ja. Vaša pravica je sicer, da temu ne verjamete. Vsak se odloči sam.
Dragica Cegler
24. 05. 2024 08.54
+3
Sedaj so vsi strokovnjaki ,ne zavedate se pa posledic seveda ne,ker ne boste vedeli za njih.Prijateljixa je šla na ut prsi,nič ni bili narobe.Potem je dobila poziv za mamografijo.In sledil je sok.Cez 2 dni je šla v Maribor, ba odvzem tkiva,sledila je operacija,kemoterapije.Ostala je brez ene dojke.Ce bi šla prvo na mamografijo,bi mogoče ne prišlo do tega.Zato ne širite oslarije.
trdovrat
24. 05. 2024 08.53
-1
Moramo stremeti za tem, da čimprej dobimo novega pacienta, pa četudi je zdrav!
kle21
24. 05. 2024 08.26
+0
Mamografija je precej sporna, mi bi pa to širili? Če že, potem ultrazvok.
Hugh_Mungus
24. 05. 2024 08.36
+3
Uff evo, "pravi" strokovnjaki ste prišli v komentarje!🙌
Miškolin1890
24. 05. 2024 08.37
-1
TwoOld
24. 05. 2024 08.41
+5
Res, kot da bi tekmovali v tem kdo bo večjo neumnost napisal.
Uporabnik1921539
24. 05. 2024 08.42
+3
UZ pokaze karkoli premalo in posledicno prepozno.Ti kar....na UZ
TwoOld
24. 05. 2024 08.51
+6
Od nekdaj mi je neverjetno smešen ta argument za termografijo. Se ti ne zdi, da bi nek center za bolezni dojk mnogo rajši kupil neko napravo, ki je veliko, veliko cenejša kot npr mamograf in je obenem preiskava manj neprijetna, če bi to dejansko delovalo? Pa izobraževanje kadra, itd. Kako lahko nekdo verjame takim nebulozam, ne bom nikoli razumel. Pa, če že v državno zdravstvo ne verjameš, pa bi takšno stvar verjetno rajši kupili takšni, ki samoplačniško delajo mamografije, se ti ne zdi???
petka5
24. 05. 2024 10.11
+0
Lol kakšne podarite neumnosti to sploh res ni.... Če ti na mamografiji kaj suspektnega najdejo,vte pošljejo na UZ za nadaljnjo natančnejšo opredelitev
TwoOld
24. 05. 2024 10.29
+2
Ne, Petka5. Če ti na mamografiji najdejo kaj suspektnega, te pošljejo na 1) dodatno mamografsko slikanje, ki je bolj natančno (tomografija) IN ti zraven tudi UZ naredijo. In 2) punkcijo dojke.
petka5
24. 05. 2024 10.51
+1
Super pa da te še enkrat obs vaji in stiskajo tkivo... Domnevam da si moški... Kolikokrat bi si dal stisniti mošnji in se zraven oglašal, da je to zlati standard?
TwoOld
24. 05. 2024 11.16
+1
Tudi moškim je včasih potrebno narediti mamografijo. Stiskanje mošnje, pa na vašo žalost ne prinaša koristi.
JanZne
24. 05. 2024 08.15
-1
sicer pa jo povsod ukinjajo ker je škodljiva
gozdar1
24. 05. 2024 08.28
+7
Koliko let se v medicini že uporablja rendgensko slikanje?
TwoOld
24. 05. 2024 08.55
+1
JanZne
24. 05. 2024 09.30
+1
stumfeta
24. 05. 2024 09.31
+1
A kr povsod, a? Švica je edina, ki je do sedaj prepovedala mamografijo.
TwoOld
24. 05. 2024 09.36
+2
NOBENA ŠVICA NI PREPOVEDALA MAMOGRAFIJE, od kje vam takšne ideje nore samo?!
TwoOld
24. 05. 2024 09.38
+3
Kako samo verjamete vse kar na najbolj glupem viru na netu najdete, pa a res dons nihče ne premore več niti trohice objektivnega razmišljanja?
TwoOld
24. 05. 2024 09.41
+3
Švica ni ničesar prepovedala. Če češ verjeti lažnim novicam, pa izvoli.
stumfeta
24. 05. 2024 13.09
No dej TwoOld, sej znamo prvič prebrat, ni treba zdej trikrat ponavljat. Samo naslove linkov sem prebrala, nisem šla pa dejansko strani preverjat, ker je toliko materiala ven vrglo. Sem pa replicirala bolj na to, da se mamografije ne ukinjajo povsod, kot je trdil prvi komentator. Je pa res, da obstaja en zelo zagrizen gospod Peter Goetzsche, ki je objavil celo dve "študiji" na to temo v medicinskih revijah, ampak nisme šla brat tega. Samo pravim, da je zelo zagnan.
TwoOld
24. 05. 2024 13.40
+1
Sori, res sm se mal ponavljal :D Ne poznam tega strica, se pa vedno najdejo taki :)
Miškolin1890
24. 05. 2024 08.15
+4
Človek se zjoka, ko to bere. Švica prepovedala mamografijo, ker povzroča raka, vi pa to propagirate. Evo ti ga na, v takem svetu živimo.
Hugh_Mungus
24. 05. 2024 08.38
+5
Spet teorije zarote, kot pri vsaki specialni zadevi. Nobena specialna tematika ni črno -bela in vedno se tehta med tveganjem in koristjo. Minimalno sevanje zaradi RTG, je zanemarljivo v primerjavi z vsemi drugimi tveganji, ki vplivajo na tveganje za nastanek raka. Le čevlje sodi naj Kopitar.
TwoOld
24. 05. 2024 08.41
+1
Človek se zjoka, ko bere taka slaboumja kot jih pišeš ti. Neverjetno je, kako lahkotno danes nekateri bljuvate lažne informacije od sebe. Edini vir te informacije je stran kjer ponujajo samoplačniško storitev, ki naj bi bila nadomestilo za mamografijo. Takšnega nadomestila pa žal ni. In Švica ima čisto lepo podoben presejalni program za raka dojk, prav tako čisto običajno opravljajo mamografijo tudi v kliničnem procesu. Res, malo se zamisli nad sabo. Širiš informacije zaradi katerih se lahko od nekoga mama, žena, sestra, hčera odloči, da ne bo naredila neke zelo preproste preiskave in eventuelno zaradi tega umre. Seveda, ti ne boš nič vedel o tem, kakšno škodo si povzročil. Svoja internetna slaboumja boš bljuval in otrosil še naprej. Vzemi se v roke, prosim.
oikos
24. 05. 2024 08.09
+3
A se zavedate kaj pišete?