Slovenija

Varnostna razdalja pri 100 kilometrih na uro vsaj 55 metrov

Ljubljana, 15. 08. 2015 09.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Premajhna varnostna razdalja je eden najbolj pogostih vzrokov prometnih nesreč, največkrat povezan s prehitro vožnjo. Varnostna razdalja mora po zakonskih določilih omogočati, da lahko voznik prepreči trčenje, tako da zmanjša hitrost ali ustavi, če to stori voznik pred njim.

Vožnja
Vožnja FOTO: Thinkstock

Prometnim nesrečam pogosto botruje premajhna varnostna razdalja, ob večji hitrosti so posledice lahko zelo hude. Zakon kot varnostno določa vsaj razdaljo, ki jo pri trenutni hitrosti prevozimo v dveh sekundah. Pri 100 kilometrih na uro je to okoli 55, pri 130 kilometrih na uro pa 72 metrov. Zaradi kršitev te določbe so lani izrekli okoli 3000 glob.

Premajhna varnostna razdalja je eden najbolj pogostih vzrokov prometnih nesreč, največkrat povezan s prehitro vožnjo, so pojasnili na Javni agenciji RS za varnost prometa. Po njihovih navedbah večina vozi preblizu zaradi nepoznavanja dolžine zaustavitvene poti, del jih napačno meni, da s krajšo razdaljo povečajo propustnost ceste, nekateri pa poskušajo vozilo pred njimi z agresivnim "prilepljanjem" na njegov zadek spraviti s prehitevalnega na vozni pas.

Ustreznost varnostne razdalje preverimo s testom dveh sekund

Varnostna razdalja mora po zakonskih določilih omogočati, da lahko voznik prepreči trčenje, tako da zmanjša hitrost ali ustavi, če to stori voznik pred njim. Prav tako mora omogočati, da se lahko vozilo, ki nas je prehitelo, vrne na izhodiščni vozni pas.

Da bi prikazali, kakšna razdalja na cestišču predstavlja predpisano, so na Darsu po vzoru iz tujine pred leti pripravili pet testnih polj samonadzora varnostne razdalje. Na cestiščih so zarisali oznake s številkama 21 in 22, ki pomagajo oceniti primerno razdaljo pri 130 kilometrih na uro. Tudi na odsekih, kjer ni teh oznak, lahko voznik preveri, ali je razdalja ustrezna.

Pri tem si pomaga s stebričkom ob cesti, prometnim znakom ali drugim predmetom in opazujejo, kdaj pred njim vozeče vozilo prevozi ta predmet. Takrat v sekundnem taktu izgovori: "Enaindvajset, dvaindvajset." Če označeno točko s sprednjim delom vozila prevozi ob izteku štetja dveh sekund, to pomeni, da ima ustrezno varnostno razdaljo, če jo prevozi prej, je razdalja premajhna, pojasnjujejo na agenciji.

Inštruktor varne vožnje Brane Küzmič priporoča, da z omenjenim testom dveh sekund večkrat preverimo razdaljo, da dobimo občutek, kolikšna naj bo ta. Kot je pojasnil, je razdalja z dvema sekundama določena zato, ker ena sekunda v povprečju predstavlja voznikov reakcijski čas, ena sekunda pa je rezerva, saj ima lahko vozilo pred nami boljše pnevmatike in/ali boljše pojemke. Prav tako se reakcijski čas po njegovih navedbah podaljša, če nismo zelo pozorni na vožnjo in na dogajanje na cestišču.

Tudi v kolonah naj bo med vozili vsaj deset metrov razmaka

Zastoj
Zastoj FOTO: Reuters

Kot poudarjajo na agenciji za varnost prometa, morajo vozniki na avtocesti ali hitri cesti zaradi velikih hitrosti še bolj kot na drugih cestah paziti na varnostno razdaljo. V primeru kolone, ki vozi z zmanjšano hitrostjo, se po zakonskih določilih ob dobrih prometnih razmerah varnostna razdalja lahko zmanjša na najmanj razdaljo, ki jo vozilo prevozi v eni sekundi.

Küzmič ob tem opozarja, da tudi v kolonah razdalje ne zmanjšujmo na en meter ali celo manj. Če se bo nekdo zaletel v zadnje vozilo v koloni, bo namreč tako pred seboj potisnil še več drugih vozil. Po njegovih besedah je v kolonah potrebna razdalja vsaj desetih metrov.

Z varnostno razdaljo je po njegovih besedah nekoliko drugače v mestih, še posebej v prometnih konicah, kjer bi ob velikih razdaljah med vozili promet stal. Razdalja je tam manjša, zato pa morajo biti vozniki toliko bolj zbrani, da skrajšajo svoj reakcijski čas, je dejal.

Če razdaljo na posameznih cestnih odsekih določajo prometni znaki, je treba upoštevati njih. Ti so največkrat postavljeni pred kakšnimi predori, kjer je večja varnostna razdalja potrebna zaradi slabše vidljivosti, prav tako se v tunelu običajno nimamo možnosti umakniti ne levo ne desno, je pojasnil Küzmič.

Zaradi premajhne varnostne razdalje lani več kot 3000 glob

Posledice trkov zaradi premajhne varnostne razdalje so pri nižjih hitrostih sicer predvsem zvita pločevina. Pri velikih hitrostih pa se lahko po Küzmičevih besedah zgodijo hudi trki, tudi varnostni pas in zračne blazine nas pri pojemkih s 100 kilometrov na uro pri trku ne morejo zaščititi. Zaščita je sicer odvisna tudi od teže vozila, je pojasnil.

Če ugotovimo, da zaradi prekratke razdalje ne bomo mogli ustaviti do ovire, po njegovih besedah iščemo luknjo oziroma prostor, kjer se lahko oviri izognemo. Bolje kot na vozni pas, kjer nasproti pelje drugo vozilo, je zapeljati desno in trčiti v ograjo. "To so tisočinke sekunde, v katerih morajo možgani reagirati," je dejal.

Zaradi neupoštevanja varnostne razdalje so policisti lani izrekli nekaj več 3000 glob, letos v prvi polovici leta pa okoli 1400, in sicer v višini po 200 evrov. Z globo 300 evrov pa so lani kaznovali nekaj manj kot sto voznikov, ki niso vozili na varnostni razdalji, določeni s prometnim znakom. V prvi polovici letošnjega leta so izrekli okoli 30 takšnih glob. Za ta prekršek sicer zakon predvideva tudi tri kazenske točke.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (93)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jutranjisij
16. 08. 2015 11.09
+3
Se strinjam, toda... Problem je, če vas nekdo prehiti in se potem vsega 4 metre pred vami postavi nazaj na vaš vozni pas in potem vozi samo malo hitreje od vas. Problem Slovenije je, ker nima več pasov na avtocestah. To namreč postaja nuja.
scipio
16. 08. 2015 15.33
+1
Ja, osempasovnice in manhattan pa hollywood, take stvari nam manjkajo. In fernunft, ta še najbolj.m
Biofanatik
17. 08. 2015 08.05
+1
To ni prehitevanje ampak urivanje ki ga naša butasta zakonodaja ni vnesla v terminološki besednjak.
iwilliwillhacku
16. 08. 2015 09.40
+6
men pa bol moti to da ne razumejo kaj je prehitevalni pas... to ni vozni pas po katerem voziš 100km/h... pa to me tudi moti da grem jst 130 km/h po prehitevalnem .. pol mi pa en iz voznega skoči z 90 km/h ker gre prehitevat tovornjak pa še to prehiteva s 100km/h...
JosipBrozDrugi
16. 08. 2015 07.52
-8
za tiste. ki imamo normalne reflekse in v redu poštimane zavore, je dovolj 10-12 m. onim, ki se prepočasi odzivajo, priporočam stare ceste.
Biofanatik
17. 08. 2015 07.43
+1
Še eden ki izkorišča zavetrje da prišpara na benzu!
Fifi 24
15. 08. 2015 20.20
-1
Ko ti 24 piščancev svetuje ne veš ali bi se smejal ali jokal____________kar se razdalje 55m tiče bi bilo verjetno najbolje da si na avto namontiramo kar dolg meter in merimo razdaljo kaj??! 24piščancev ?! ___________kaj če bi napisali da je varnostna razdalja z rezervo 2 sekundi bi šlo ?________ te sekunde lahko vsak preverja pogleda obcesni količek in šteje___________Realno je varnostna razdalja za ZDRAVEGA človeka reakcijski čas (zaznaš zavorno luč) ca 0,3 sek(pri 100km/h = 10m) + čas reakcije, ki jo povprečnež potrebuje da pritisne na zavoro ca 0,5 sek (pri 100km/h = 14m) in varnostna 1 sek (pri 100km/h =28m) ker avtomobili različno dobro zavirajo (različne gume/zavore) skupaj torej slabi 2 sekundi ali max 55m (pri 100km/h)
fafajonka
15. 08. 2015 18.14
-1
Za blondinke je varnostna razdalja od airbaga do zizike.
krnekilojz
15. 08. 2015 18.06
-1
To ni res. Varnostna razdalja pri 100 km/h mora biti 30 metrov. Spet neki na pamet.
korintos23
15. 08. 2015 19.43
+1
Ti si najbrž že večkrat komu v rito rukno a ne?!?
JosipBrozDrugi
16. 08. 2015 07.53
+1
xmp125
15. 08. 2015 15.45
+19
Kultura in znanje slovenskih voznikov je tako nizko, da ce pustis (na desnem pasu) pred sabo 55 metrov pri 130 km/h, se ti se trije vrinejo not, ces, saj je dovolj prostora.
periot22
16. 08. 2015 15.21
+1
Tudi tujci niso nič boljši,sploh romuni in italijani!
hsds
15. 08. 2015 13.50
+1
Noro res pa AC se vozijo kakor komu pase pa vsi majo prednost in EDINO ONI SE PELJEJO NA DOVOLJEN BERI PO PREDPISIH !!
Domzalcan
15. 08. 2015 13.40
+0
Varnostna naj bi bila 2sec... kako nej jst zmerm 55m na uč lepo vas prosim? zamisliš si eno točko... en dva... hop... in to nej bi bla varnostna...
Slovencek1
15. 08. 2015 13.37
+11
kako vzdrževati varnostno razdaljo, še posebej na AC naj mi povedo pristojni, ko pa slovenski wannabe šoferji mislijo, da je to prostor kamor se lahko narinejo, ko njihov pas zgubi hitrost in začne folk nenormalno riniti v vsako šranjo, ki se pokaže med dvema avtoma????????????? včeraj AC CE-LJ nek Celjan z audijem se vrine v ravno ta portstor ki ga omenjate.....jaz 130 on 90 ......... boli ga k...............on ima prostor in svojo brzino, ker bi bil jaz kriv če bi ga nabil v zadek je itaq njemu vseeno, jaz naj pa poskrbim da ustavim in hkrati ne dobim v rit unega za menoj????????? eto pa nej mi pojasni kdo od pristojnih bebv zakon????
xmp125
15. 08. 2015 15.46
+6
V sloveniji si bo treba nabaviti kamere za v avto, tako kot jih imajo v rusiji. Potem bos pa lepo sel kazen izpodbijat na sodisce, lepo bos imel posnetek dogajanja in posnetek registrske tablice bedaka, ki krsi predpise.
fiftgear
15. 08. 2015 20.04
+2
nič ne boš na sodišču dosegel z posnetki iz te kamere
Biofanatik
17. 08. 2015 07.47
Črne skrinjice so zakon. Čimprej, samo ne zato da bojo kasiral za 5 km prehitro vožnjo.
scipio
15. 08. 2015 13.27
+11
Včeraj je zaradi naleta pri Logu v 17 km dolgi vrsti stalo več ur na tisoče vozil. zakaj? Zato ker nekdo ni imel dveh sekun varnostne razdalje. To si zataknite nekam vsi, ki natepavarte svoje pametne tukaj gor.
4krogci
15. 08. 2015 13.37
+5
ni problem varnostna razdalja ampak visenje na fbju,istagramu,tviterju med voznjo in ne spremljanje kaj se dogaja okoli njih!
Slovencek1
15. 08. 2015 13.41
+7
vse našteto 4krogci plus absurdna egocentričnost voznikov. Bog ne daj koga spustiti, spremljati in oceniti kaj bo storil uni spredaj, zadaj, itdNekulturni smo, povprečje a nam kvarijo še vsi tranzitni romuni, bolgari wanna be italijni...predvsem pa uni k vozjo nek stare al pa ne tok stare nemške avte
fiftgear
15. 08. 2015 17.38
-2
hehe kakšne frustracije nekaterim povzročajo avtomobili nemških znamk - pojdi in si ga kupi Slovenček, će pa ne moreš pa ne jamraj
periot22
15. 08. 2015 21.38
+2
ififtgear ja večina voznikov je naslabših prav v audijih,ki mislijo ,da so edini na cesti in si dovolijo vse!!!!!!!!!!!!!!!!!! fitfgear,kaj pa msliš ,da je nemški avto?Cina!
Biofanatik
17. 08. 2015 07.50
Ni imel pravilne drže za volanom - po mnenju naših prometnih strokovnjakov in inštruktorjev varne vožnje!!!
Kajetan
15. 08. 2015 13.27
+2
Vsakodnevno nas obmetavajo z nekimi kavazi informacijami ki jih izjavljajo neki kvazi strokovnjaki. Problem pri nas je preveč blond mislecev na položajih v preveč direkcijah in poženstvenih moških ki prav tako zasedajo vodilne položaje v raznih direkcijah. In kaj jim je uspelo narediti v vseh teh letih glede varnosti : dejansko čisto ničesar,zmanjševanje prometnih nesreč je botrovala izgradnja avtoceste in ne nazadnje uvedba vinjet. Nihče ne razmišla posebej tista blontna ki že mesece sanja da z 1 km/h lahko zmanjša posledice in število nesreč. Za takšno izjavo bi se ji moral nadrejeni lepo zahvalit jo pohvalit da je pametna in jo poslati na trg dela da si najde kakšno drugo službo. No hotel sem povedati da se bo v prihodnosti povečevalo število smrtnih žrtev ko bodu uvedli nov sistem cestninjenja, ki bo ljudem še bolj globoko posegel v njihov družinski proračun in se bo večje število voznikov preselilo zopet na stare ceste. Vendar to za blontne ni problem. No tu še pri veselih izjavah iztopajo razni Ulichi na DERS-u in podobne glavce. Kaj bo res da bomo morali nabaviti kamere in nestrpne voznike prijavljati direkno policiji ali pa bo država nekaj naredila na tem in to resno. Predlagam da se policija malo posveti kriminalu da bodo lahko ljudje v miru uporabljali avtobustne postaje ne pa da bodo v strahu pred etničnimi in podobnimi skupinami ali bodo prišli še domov celi z denarjem in dokumenti. Iz vsega skupaj je razvidno da se jim niti sanja ne kaj delajo in da jim je mar samo polnjenje proračuna. Pa
Kajetan
15. 08. 2015 13.35
+12
Za podobne prekrške pri nas kazen 250 eur (polovička) in 3 pike medtem ko v nemčiji 35-45 eur. Greš na kak pri na obali pa ti vleti jata carinikov in te ob hladnem piru gnjavi za račun. Pa ga pogledam in rečem šlovek poglej pred 46 sekundami sem dobil pri sedaj sem si natočil prvi kozarec nisem še uspel vredu šluka naredit in kaj ti misliš da bom že hotel imeti račun brez da vem kakšna je kvaliteta pira... Se spraviš v trgovino prideš iz nje pa podobna zgodba z računi in podobnem. Potem te v rzdalji 30 km 3-4 krat preverijo policaji pregledajo vsako žarnico v kompletu če slučajno vse delujejo. Ko prideš domov pogledaš tv pa mramor sanja o novih davkih, ter o davku na nepremičnine in o spremembi delovnopravne zakonodaje. Ko ti je že vsega zadosti ti pa pol še pokažejo koliko migrantov bomo sprejeli in koliko se jih vsako leto na novo preseli v SLO. Obenem te obkladajo z tem da je manj brezposlenih in pa manj prispevkov v pokojninsko in zdravstveno blagajno. In da se čakalne dobe v zdravstvu povečujejo. VSE TO SEVEDA RESNIČNO POMAGA DA JE ČLOVEK SPOČIT, PRISEBEN IN BREZ STRESA ZA VOLANOM..
Praškovarit
15. 08. 2015 13.27
+3
j ne morš met , sploh zjutraj za na šiht ne. držiš varnostn razdaljo, že itak premajhno, pol se ti gre pa še kakšen bedat umes urint.boli jih......Po možnosti tko, da morš seveda bremzat zarad njega. tazga bi..............
Kajetan
15. 08. 2015 13.36
+5
10 M varnostne razdalje ko se voziš na šiht v koloni pomeni da dejansko obstojiš na mestu ker grejo vsi pred tebe.
4krogci
15. 08. 2015 13.22
-5
Zakaj rabi bit varnostna razdalja pri 100km/h 55m??? Ce se 2 avta en za drugim vozta 100km/h rabita oba priblizno isto metrov za zaustavitev (odvisno od reakciskega casa in kvalitete zavor) sepravi ce vozta 5m narazn bi se mogla ustavit brez trka ce si osredotocen na voznjo! Za razdaljo 55m bi pa moral en avto stat pr miru drugi se pa premikat!! Pisanje kazni ce se ne drzis take razdalje je pa zgolj polnjenje proracuna in nic drugega!!
xmp125
15. 08. 2015 15.48
+10
ti nisi nikoli izpita delal? Reakcijski cas pri cloveku odkar vidis da zacne oni pred tabo bremzati dokler tebi primejo bremze je dve sekundi. Torej dve sekundi on pred tabo bremza, ti pa ne, in v tem casu prevozis ohoho metrov. Smesno mi je, da nekdo postavlja taksna neumna vprasanja, ker to so nam pojasnili na tecaju CPP 25 let nazaj!
Biofanatik
17. 08. 2015 07.52
če si osredotočen na vožnjo- sam sebe negiraš?
Hary6
15. 08. 2015 13.22
-3
pet metrov je ćist zadost moraš pa imeti dober avto radijo in zuočnike
Biofanatik
17. 08. 2015 07.53
bob bob 1
15. 08. 2015 13.03
+3
Sej na avtocesti ni problem varnostna razdalja. Problem so sebični, nesposobni, uzurpatorski slovenčki, ki vozijo po prehitevalnem pasu, vmes je desni seveda prazen, in potem, ko jih kdo prehiti po desni je pa cela drama! Smo mi pacienti, ki prehitevamo te paciente, ki ne pustijo naprej hitrejših od sebe, a ne !?! Na magistralki je pa prekratka razdalja dejansko problem, ker, namesto da, bi lahko prehitel enega po enega počasnega voznika pred sabo, jih moraš prehiteti celo serijo! A mi zna kdo podat pozitiven argument: zakaj slovenčki vozijo po magistralkah en drugemu za ritjo in še vsakih 100m brez raloga bremzajo!??!
izbrisaniodpotv
15. 08. 2015 13.21
+2
scipio
15. 08. 2015 13.02
+2
Dokler bo slovenski kekec gledal F1 prenose s komentiranjem tipa m.alisic, potem mu bo izpod havbe njegove desetletne opel astre, sploh pa izpod njegovega lastnega lasišča, hrumel dvanajstvaljnik in vozil bo strogo na odbijač tistga franclna pred njim. . Dokler se ne bo znašel kot kripl v kakšni soči ali sanatoriju. Kaksnih le 55m, kakšnih le dveh sekund, lepo te prosm. Naš kekec v času ko rečeš dvaindvajset triincvajset zrihta tri punce. Tako vsaj misli.
peet001
15. 08. 2015 13.00
+8
pa ponovimo osnove prehitevalen pas je za prehitevat in ni vozen če bi samo to upoštevali bi bilo že za 20% manj nesreč naslednja stvar odstavn pas je za pokvarjena vozila in ne počivališče, žmigavci so na levi strani volana in da utripajo z avtom to ni nič narobe če jih prižgete ker s tem nakazuješ smer. pol pa kle kuvcatje ene k zanajo 100x bolš vozit pa jbg sam hitrej. pa nastane manj nesreč zaradi njih ker upoštevajo pravila na avtocesti. kukr pa en k se mu neda stegnt unga pofnga prsta do žmigovca. pa uni k mislejo da če so pa vinjeto kupil da so zravn tud prehitevaln pas!!!
laycan
15. 08. 2015 12.55
+2
nič ne pomaga,ko ti en sanjač ven pred nosom potegne.
mogerad
15. 08. 2015 12.52
+0
če se bi vsi hoteli držat te varnostne razdalje bi blo treba slovenske avtoceste nategnit vsaj za 2x če ne vsa vozila ne stojijo gor. ne vem kaj nekaj govorijo kar ni možno potem bi morali tudi ne pustit na avtocesto več vozilkot je količina da se lahko normalno vozi kot si je nekdo zamislil