Slovenija

Veganstvo: za nekatere sporno, za druge etični način prehranjevanja

Ljubljana, 12. 05. 2025 19.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Agresivni, moralistični, nadležni, vsiljivi, bledolični. Vse to so predsodki, s katerimi se dnevno srečujejo vegani. Veganska prehrana je v očeh mnogih dolgočasna, brez okusa, zapletena, nenasitna in draga, vegani pa so pogosto razumljeni kot nekakšni aktivistični nasprotniki vsejedcev. A kljub vsem negativnim predstavam o veganih, je teh, tako na svetu kot tudi v Sloveniji, vse več. Marsikdo iz zdravniške stroke je glede veganstva še vedno skeptičen, vse več pa je tudi kvazi strokovnjakov, ki ponujajo prehranske nasvete, ne da bi bili za to ustrezno kvalificirani. Koga torej poslušati, zakaj se ljudje odločajo za veganstvo, je to ustrezen način prehrane in kaj so njegove pasti?

Veganstvo mnogi asociirajo predvsem z načinom prehranjevanja, pri katerem oseba ne uživa kakršnih koli živil živalskega izvora. A veganstvo je pogosto več kot le prehrana. Gre za življenjski stil, ki si prizadeva omejiti vse prakse, povezane z izkoriščanjem živali. "Gre v bistvu za to odločitev oziroma filozofijo, da po nepotrebnem drugim čutečim živim bitjem ne bomo škodili. Zato se po navadi ljudje za to odločijo, ker imajo radi živali in nekako povežejo to teorijo s prakso," pojasni Maja Hrovat iz Slovenskega veganskega društva.

Ne glede na to, ali se ljudje za veganstvo odločajo iz etičnih, zdravstvenih ali drugih razlogov, številke kažejo, da je tak način življenja v porastu. Na svetu je že več kot 80 milijonov veganov, v Sloveniji naj bi jih bilo nekje med 30 in 40 tisoč, na trgovinskih policah je vse več veganske ponudbe, praktično vsaka restavracija pa ima že jed ali dve izključno rastlinskega izvora. "Ko sem jaz začel z vegetarijanstvom, veganstvom pred 30 leti, nihče ni vedel, kaj je čičerika, kaj so določene začimbe. Danes praktično v vsaki trgovini lahko to dobimo. To pomeni, da stranke narekujejo, kaj se bo prodajalo," pravi lastnik veganskih restavracij Mitja Bitenc.

Gre za popolnoma ustrezen način prehranjevanja, če poznamo njegove pasti

"Bi rekel, da je to ena zelo zahtevna prehranska strategija. Tisti, ki se tega loti, mora res podrobno razumeti, kaj pravzaprav s tem želi narediti in kakšne so morebitne posledice njegovega nerazumevanja," opozarja specialist onkologije z radioterapijo Luka Puzigaća. Morda je prav to ključno pri pogovorih o veganstvu. Če se ljudje v veganstvo spustijo, ne da bi se o njem dovolj poučili, se namreč lahko pojavijo zdravstvene težave. Najpogostejši zaplet je pomanjkanje določenih hranil. "Osnovna ideja, kar človek mora v bistvu s svojo prehrano doseči, je, da pokrije svojo potrebo po energiji, da pokrije svojo potrebo po makrohranilih, kar so beljakovine, ogljikovi hidrati in maščobe, ter potrebe po mikrohranilih, kot so recimo vitamini," dodaja Puzigaća. Zato je pri veganih nujno jemanje določenih prehranskih dopolnil, a za razliko od pogostega predsodka ne gre za kupe kapsul in tablet. "Specifično za vegane bi bil to vitamin B12, ta se v rastlinskih živilih ne nahaja. Pomanjkanje je kar pogosto tudi med vsejedci, sploh pri starejši populaciji, tam nekje nad 60 let," razloži magistrica inženirka prehrane Janja Kogovšek. "Klinična prezentacija pomanjkanja vitamina B12 je precej nespecifična, ti bolniki poročajo o večji utrujenosti, o mravljincih v spodnjih udih, pri hudem pomanjkanju se lahko razvije tudi psihoza," še doda Puzigaća.

Poskrbeti pa morajo tudi za ustrezen vnos beljakovin

"Prva napaka, ki jo naredijo, je, da pojejo premalo, da je energijski vnos prenizek, ker to za sabo povleče tudi premalo hranil, so bolj utrujeni," pojasni Kogovšek. Kar je pogosto tudi razlog, zakaj ljudje prenehajo z veganstvom. Rastlinska hrana je energijsko manj bogata, zato je pomembno, da je veganski krožnik uravnotežen in dovolj kalorično obilen. "Tudi raziskave kažejo, da je pridobivanje mišične mase enako kakovostno, enako možno na veganski ali pa vsejedi prehrani," dodaja Kogovšek. O tem pričajo tudi prehranski režimi nekaterih športnikov. Do leta 2022 se je veganske diete držal na primer srbski teniški zvezdnik Novak Đoković, še danes pa je vegan tudi nekdanji prvak formule 1 Lewis Hamilton. A kljub razširjenosti se vegani soočajo z mnogimi predsodki glede svojega načina življenja.

Predsodki in kvazi strokovnjaki

"Veliko je teh predsodkov, ko ljudje morda spoznajo eno osebo, ki jim nekako ni všeč ali pa je morda preveč neposredno pristopila do njih, potem rečejo, da so vegani agresivni," pravi Hrovat. Tak pristop pa pogosto doseže ravno nasproten učinek in odbija tiste, ki bi jih tak življenjski stil morda zanimal. "Naša naloga ni prepričevati ljudi, bodite to, bodite vegani, bodite vegetarijanci. Naša naloga je, da vsem ljudem ponudimo opcijo, možnost, da spoznajo to prehrano in potem se sami odločijo," pojasni Bitenc. V veganski restavraciji Mandala dnevno pripravijo približno 150 kilogramov zelenjave. Da bi tako prehrano približali čim širši populaciji, nudijo tudi plačilo s študentskimi boni. "70 odstotkov naših gostov niso vegani ali vegetarijanci, ampak ko pridejo k nam, uživajo, ker je hrana barvita, pestra, okusna in, kar je najpomembneje, se na koncu dobro počutijo," dodaja Bitenc.

A kljub številnim pozitivnim odzivom, so mnogi Slovenci še vedno skeptični glede veganstva. "Vsi postanejo strokovnjaki glede beljakovin in vsega in ti začnejo pametovati in te strašiti. Ali pa izvejo za nekoga, ki je zbolel. Ampak tako kot vsi ostali pač nismo magični, tudi vegani lahko zbolijo," pove Hrovat. Mnenja o tem, ali ima lahko veganska prehrana pozitiven vpliv pri zdravljenju različnih kroničnih obolenj, so različna. "Ko pride takšna diagnoza v hišo, lahko mi verjamete na besedo, da iz vsakega grma začnejo skakati takšni in drugačni strokovnjaki, ki ponujajo takšne in drugačne rešitve," še pove Puzigaća. Tako zdravniška stroka kot nutricionisti priporočajo, da se za nasvet obrnemo na kvalificiranega poznavalca. "Mislim, da se ljudje prepozno odločijo za nasvet prehranskega svetovalca, takega, ki ima dejansko formalno izobrazbo," zaključi Kogovšek.

Ne glede na to, ali se človek za veganstvo odloči iz zdravstvenih ali etičnih razlogov, je torej pomembno, da se pred tem temeljito izobrazi. In tako je lahko veganstvo popolnoma varen, zdrav ter okolju in živalim prijazen način prehrane.

  • Scheppach Visokotlačni čistilnik HCE2600
  • Proklima Talni ventilator
  • Intex Montažni bazen Chevron Prism Frame
  • Zložljiv piknik voziček itStime
  • Sunfun Jakarta Gazebo paviljon Jakarta II
  • Sup Ruby
  • Kingstone Okrogli žar Bullet 57
  • Vrtni ležalnik Marissa
  • Sunfun Viseči senčnik Toskana
  • Voltomat Mobilna klimatska naprava Wi-Fi
KOMENTARJI (98)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Asstronut
14. 05. 2025 11.52
Ojoj, stanje je hujše, kot sem si predstavljal. Vidim, da komentirajo vedno tisti, ki so tematiko najmanj preštudirali, zato je kakovost komentarjev na zelo nizki ravni in se človek vpraša, ali je sploh smiselno odgovarjati. Pa to še zdaleč ni največji problem. Bolj me moti, da se ne more vzpostaviti civiliziran dialog o tej tematiki. Motijo me tudi mediji, ki veganstvo vedno prikazujejo dramatično, brez konkretnih primerov in prekratko, da bi kdo razumel, kako praksa v resnici poteka. Večina vas veganstvo narobe razume, zato naj vam na kratko obrazložim: cilj veganstva je izključiti, kolikor je mogoče in izvedljivo, vse oblike izkoriščanja in trpljenja živih, čutečih bitij ter spodbujati uporabo rastlinskih alternativ v korist okolja in zdravja ljudi. Veganstvo ni nedolžno, ampak razlika je v tem, da ne temelji na izkoriščanju čutečih bitij. Moti nas, da se po nepotrebnem mori in posiljuje čuteča bitja ter hkrati uničuje naš planet. Strinjam se, da naj vsak je, kar hoče. Svoboda izbire je temeljna vrednota, a problem nastane, ko zasebna odločitev za prehrano povzroči večje okoljske, etične in zdravstvene eksternalije. Tisto, kar položite na krožnik, ima posledice, ki presegajo vaš jedilni kotiček. Ta dejstva so vam na voljo. Aktivizem ne želi prisiliti, temveč osvetliti nevidne stroške industrijske živinoreje in ponuditi ljudem možnost bolj trajnostne izbire. Mednarodne strokovne organizacije potrjujejo, da je dobro načrtovana veganska prehrana ustrezna za vse življenjske faze. A nekateri se bojite stroke in vedno govorite o anekdotah dedkov in babic, ki so živeli sto let in jedli vse in svašta. Ja, povsod so odstopanja, a vprašljiva je kakovost življenja takšnih ljudi, pozabljate pa na večino, ki jim ni uspelo niti približno dočakati take starosti. Jaz sem večletni vegan, zdrav, fizično aktiven, delaven - delal sem v vročini, umazaniji in hrupu celodnevno na tovornih in tanker ladjah, sedaj pa sem veganski kuhar, stojim na nogah ves delovnik in mi še vedno ostane energija za druge aktivnosti. In nisem edini; pravzaprav je več “normalnih” veganov kot “nenormalnih”. Nihče ni proti kmetom in kmetje ne bodo takoj crknili, če preidejo na rastlinsko kmetovanje. Slovenija je pri večini živalskih proizvodov samozadostna ali celo presežna, pri rastlinskih izdelkih pa ima velik primanjkljaj. Dokler bo denar večinoma tekel v sektor mleka in govedine, bo naša samozadostnost rasla le na eni strani, medtem ko bomo za hrano rastlinskega izvora še naprej odvisni od uvoza. Neustrezna podpora stročnicam pomeni, da ostajamo ranljivi pri zdravih virih beljakovin in pri zemljiščih, ki bi jih lahko bolje izkoristili. Torej stvar ni tako zakomplicirana, kot jo nekateri skušajo predstaviti. Vsi imamo delček empatije v sebi, le najti ga je treba, in stvar postane lažja.
Smuuki
13. 05. 2025 15.02
+2
Včeraj sem pakiral medo leto dni starega bikca. Brez loja, brez dodatkov da preživi potovanje. Mehko, sočno izvrstnega vonja. Truditi bi se morali da bi bilo izvrstne hrane več. Kaj počnemo zdaj? Uničujemo slovenskega kmeta ki zna tako hrano pridelati. Okoljevarstveniki v 90% levaki za vas je tega res škoda. Industrijska soja in industrijska hrana je res več kot dovolj za vas. Res si ne zaslužite boljšega
Smuuki
13. 05. 2025 12.58
+6
Naj vsak je kar mu paše česar je vajen. Kdo si lahko vzame pravico drugim sestavljati obroke? Nihče. Nič me ne moti kaj počno geyi, nič me ne moti kaj jedo vegani, nič me ne moti kaj pijejo drugi. V zameno hočem le da me po vseh teh temah pustijo v miru. Da posegajo s svojimi idejami na javne prireditve, da posegajo v vrtce, osnovne šole, v srednje šole, na fakultete se imamo pravico odzvati tudi mi. A smo jim res dolžni slediti v njihovih zablodah? Ne nikakor ne. Vse novodobne religije v šolskem prostoru nimajo kaj iskati. Kdo je zdaj tisti ki neti nestrpnost? Prav novodobni misionarji ki nas posiljujejo s svojimi idejami. Odločen ne v poseganje prehranjevalne navade, v vedenske vzorce večine. Manjšina ne sme s svojimi idejami nadlegovati večine
Verus
13. 05. 2025 13.23
-1
Verus
13. 05. 2025 13.24
+0
Manjsina lahko stopi proti idejam, ko ideje močno krsijo pravico manjsine. z ostalim se pa zelo strinjam.
Smuuki
13. 05. 2025 14.11
+3
Ja res je. Samo mi ne oviramo nikogar. Naj počno kar jih je volja v svojem okolju. Potrpljenje se konča ko začno posegat v življenja drugih. Na tej točki pa jim upravičeno rečemo stop, ne
Soul
13. 05. 2025 14.31
Najslabša religija(prepričanje) je, ko rušimo vsa načela od etike, morale, nenasilja...in menimo, da je naše verstvo začetek in konec stvarstva. Res je, potrpljenje se konča, ko pričnemo posegat v življenje drugih, zatorej ni druge kot da sprejmemo veganstvo kot moralno osnovo. Nekako kot vidiš, treba je uskladit moen besed s prakso.
Soul
13. 05. 2025 14.39
Mg2201
15. 05. 2025 15.58
Smuuki se boji moznosti izbire veganskega obroka, saj ne morem verjet. Če je možnost izbire, ne pomeni, da ti al pa kdorkoli drug, ne more jest snicla, al pa pecenke. S tem, ko je na meniju dodatno brezmesni obroka, ne pomeni, da ni več mesnega na meniju. Dejansko zelis ti, s svojo paranojo, drugim preprecit izbiro prehrane, ki jim paše. Na javnih prireditvah in v solah smo tudi sodrzavljani, ki ne jemo mesa in zakaj hudica nam ne privoscis brezmesnega obroka men ne bo nikol jasno. Pa v taksne teme se sam vpletas, če te tema ne zanima se odstrani, presaltaj kanal, al pa si daj prste v ušesa
Verus
13. 05. 2025 10.03
-1
In potem pride blonda z uhanom v ustnici in prvo kar naredi, je to, da žali vsejede, da pametujejo :) TOČNO TO prispevek označi kot problematično.
Odgovorno
13. 05. 2025 09.07
+0
korencek in slolata tudi rasteta in zivita, naj jih ne ubijajo in pojedo... naj nehajo trgat in jesti tudi zelenjavo in jo pustijo ziveti.
Ktm 525
13. 05. 2025 13.06
Tisti ki primerjate zelenjavo pa žival, imate pa res bogi IQ.. Verjetn imate pol solato za hišnega ljubljenčka namesto psa.
Ktm 525
13. 05. 2025 13.10
Da primerjaš zelenjavo z živalmi moraš biti pa kr bogi..
curiousity1
13. 05. 2025 13.23
+2
Še bolj zanimivi so tisti kao vegetarijanci - sem vegetarijanec, ne jem mesa, sam ribe in ... A riba pa ni žival oz. živo bitje?
slayer2
13. 05. 2025 08.16
+7
Dejstvo je,da so izredno vsiljivi in agresivni!!!
Soul
13. 05. 2025 08.20
+1
Res je, karnistični lobij je izredno vsiljiv, agresiven, krvavo nasilen in še in še..
Mg2201
15. 05. 2025 16.01
nelika123
13. 05. 2025 08.12
+6
Moja izkušnja je,da je veganstvo,vegaterianstvo bolj ideologija,kot pa zdravo življenje.Sama sem imela precej težav s pomanjkanjem cel kup zadev,kar se je odrazalo na zdravju.Se mi pa ne zdi nič narobe,da kdo izbere idejo pred zdravjem.Me pa jezi če se to prenaša na otroke
txoxnxy
12. 05. 2025 21.59
+3
Človek nikdar in nikoli v svoji zgodovini ni bil vegan ali kajti vem kaj še ampak vedno vsejed. V nobeni zgodovinski jami ni narisan korenček ali detelja ampak ponos ulova in hrana za preživetje. Medved
Soul
13. 05. 2025 08.17
-4
Mama mia, od kje vlečete tovrstna tolmačenja. Odkar smo prvič vdihnili materialni substrat, prav tako z nami sobiva večna zapoved NE ubijaj! Zgodovina kot taka temelji le na karmi in naši nemoči, da uvidimo česarkoli drugega kar ni podrejeno egoizmu. Imamo mi odlične smernice kako živeti živkjenje, samo bo treba ponovit reset in vklopit vrednote, ki nas vodijo onstran vseh umovanj.
Smuuki
13. 05. 2025 14.18
+4
Si pač eden tistih ki želi eko krog narisati po svoje. Saj se trudiš ampak obstaja nekaj močnejšega od tebe. Stvarstvo je bilo vspostavljeno mnogo pred tvojim rojstvom. Stvarstvo bo delovalo po svojih zakonitostih ko tebe že dolgo več ne bo. A se imaš res pravico vtikati v izoblikovan življenski eko krog? Odgovor je ne. Lahko prakticiraš zase kar te je volja, druge pa pusti strogo na miru. Če bo kdo pri tebi iskal nasvet mu ga lahko daš. Nikakor pa ne moreš in ne smeš svojega prepričanja vsiljevati drugim. Si že zelo prekoračil mejo med tvojimi in drugimi pravicami. Posegaš v prostor pravic, ki pripadajo drugim
Mg2201
15. 05. 2025 16.04
Ja in? Ka bi ti rad s tem povedal? A da si študiral umetnostno zgodovino jamskega cloveka al kaj?
Mg2201
15. 05. 2025 16.08
Ti si pa kr en avtoritaren model. A rad ukazujes drugim, kaj lahko in kaj ne? Ajajaj, zivi in pusti ziveti
niktalop
12. 05. 2025 21.58
-3
Odžiranje hrane živalim pa je tudi zeeeeeeeeeeeeeeeeeelo ''etično''
Smuuki
13. 05. 2025 18.18
+2
Vklopi program manj žri pa bo še za živali ostalo.
srecnii
12. 05. 2025 21.54
+3
Če imaš polno dnarja si lahko tudi boljšo hrano privoščiš.
Bonsa
12. 05. 2025 21.43
-6
Jesti tako veliko mesa kot ga zdajsnje generacije je izjemno nezdravo. Samo poglejte debeluhe polne holesterola. Vazno je le da je snicel vsak dan na mizi. Naj bo, ampak ta šnicel te bo koštal kvalitetnega zuvljenja in nekaj let zivljenske dobe. Jaz ti seveda ne smem govoriti da jej zelenjavo in zivi dlje ker tebi nihce ne bo pameti solil. No nekdo ti jo bo, mati narava ki te bo dala 10 let prej spat. Pa lahko noc.
kryptix
12. 05. 2025 21.46
+0
Se pravi prej umreš, dlje si mrtev🤔 podpišem dlje bom mrtev kot ti🤣 vseeno boš prišel za mano
Bonsa
12. 05. 2025 21.53
+0
Dejstvo je da nimas pojma o veganski hrani. Ce prej umres si dlje mrtev ja, bravo. Stavek tega dne.
Vojko Kos
12. 05. 2025 21.56
+2
Samo meso ne redi in tam temeljijo priljubljene diete bogatašev!
nelika123
13. 05. 2025 08.14
+4
Holestotol ne povzroča meso,pač pa ogljikovi hidrati...kruh,testenine,krompir.Predvsem industrijsko pridelana hrana.
kryptix
12. 05. 2025 21.20
+7
Vegani so fajn sploh če so na krožniku. Ne razumem pa vegi tatarski biftek,... Kot je že omenjeno spodaj marketing poteza stoletja. jejte kar vam paše samo ne delat iz bučk stejk ker mi ne delamo iz stejka bučk 😁
Uporabnik1888402
12. 05. 2025 21.16
+9
Mene vegani, vegeterijanci, geji ali Zelen in drugi sami po sebi ne motijo. Dalec od tega. Problem nastane, ko njihov kvazi boj za pravice in pravicnost preraste iz Don Kihotovstva v sovinizam in celo ekstremizam. Ok, rad imas zivali. Ampak to ne pomeni, da lahko delas skodo ljudem, ki od teh zivali zivijo. Ok, zelis si cistega okolja, ampak ne mores se z lepilom prilimati na cesti in prepreciti ljudem odhod v sluzbo, iz sluzbe domov ali da ne morejo v vrtec in solo po svoje otroke. Ok, imas pravico "spremeniti" spol in iz moskega postati zenska. Ampak ne mores potem v boksu mlatiti zenske sportnice. Ok, naj se geji zakonsko lahko porocijo. Ampak ne mores stigmatizirati otroka, ker si prepricanja, da imas tudi ti pravico na posvojitev tako kot zenska in njen partner, ki otroka ne moreta dobiti po naravni poti. Da zakljucim, hinavscine je cez vsako mejo pri omenjenih skupinah ...
Jezus Kristus
12. 05. 2025 21.07
-5
Zabavno, kako pod vsakim člankom o veganstvu takoj plane cel kup vsejedcev, ki očitno veganstva sploh ne razumejo, pa vseeno čutijo potrebo solit pamet tistim, ki se trudimo delat manj škode. Pa kar je najbolj ironično – v komentarjih sploh ni veganov, ki bi vam kaj težili. Samo vi nonstop napadate, kot da vas kdo sili v tofu. Kar se zdravja tiče – rdeče in predelano meso je že dolgo nazaj označeno kot verjetno rakotvorno (WHO). Pa če k temu dodaš še onesnaževanje voda, gozdov in zraka zaradi živinoreje, je jasno, kdo ima tukaj "problematično prehrano". Ampak ja, seveda, repično olje je zdaj največja grožnja. In ne, večina veganov vam ne teži, ker nimamo časa za to. Ampak očitno samo naš obstoj koga tako zbode, da more izplunit svoj defenzivni monolog pod vsakim člankom. Če vas moti veganstvo, se mogoče vprašajte – zakaj vas zmoti že to, da obstajajo ljudje, ki se trudijo bit malo bolj sočutni?
Uporabnik1888402
12. 05. 2025 21.22
+3
Malo si ti in vi preberite kako dolocene agro kulture destruktivno vplivajo na zemljo ...
kryptix
12. 05. 2025 21.28
+7
vsa polja soje, banan, avokada,...poškropljena s pesticidi da vse mravlje, muhe, šcurki, črvi, polži,.. poguzajo da si lahko ti vegan. Kdo pobije več živih bitij? Jaz eno kravo na pol leta ali ti milijone manjših bitij zato da soja raste. Uf seveda ja vse vegi je bio ane? 😘
curiousity1
12. 05. 2025 21.42
+1
Delat manj škode, ker ne ješ mesa? Če pomisliš, koliko čezoceank se vsak dan gužva iz enega konca sveta na drugega in pri tem spušča v zrak na tone strupov, ti je najbrž jasno, da tudi, če bi tri četrtine sveta jedle samo vegi, ne bi uspeli zmanjšat onesnaževanja. Skrb za planet lahko izražaš tudi npr. z zapiranjem radiatorjev, preden odpreš okno zaradi zračenja. Pri nas v službi je super praksa večine ljudi taka - radiator na full odprt, potem pa se odpre okno, ker je pač vroče v sobi (radiator seveda laufa na polno). Koliko se vas najde v tem? Dejstvo je, da je onesnaževanja veliko vrst in premalo ljudi, ki se trudijo nekaj spremenit. Vseh ne moreš prepričat v sodelovanje nikoli, sploh pa ne v prostovoljno. Če se ti zdi, da s svojim veganstvom lahko nekaj spremeniš, pač bodi vegan. Ne pa grajat drugače mislečih, da ne razumejo, kaj je point veganstva.
Vojko Kos
12. 05. 2025 21.57
Ne napadajo?! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Smuuki
13. 05. 2025 14.26
+1
Zakaj bi morali zanikati lastno prepričanje in razumeti vegane? Zakaj? Si že slišal stavek? Tvoje pravice se končajo tam kjer se začno druge. Nihče, nikoli ti ni dal pravice odločati o tem kako kdo razmišlja. Nihče nu dolžan sprejeti tvojega prepričanja in zanikati svojega. Je to tebi tako težko razumljivo? Trenutno vsiljujete nasvet za katerega vas nihče ni prosil. Pustite drugim da se prehranjujejo skladno z lastnim prepričanjem. Vi pa se prehranjujte skladno z vašim prepričanjem in bo večni mir. Zakaj pričakujete da bomo tolerantni do vašega agresivnega prepričevanja? Jej in delaj kar ti paše a pazi da ob tem ne posegaš v druge pravice ki tukaj, zdaj živimo ob tebi
Smuuki
13. 05. 2025 14.58
+1
Zakaj se je izoblikovalo tako prepričanje? Ker se hrana pridela tam nekje daleč in ne vudijo kaj se počne z njo preden pride na njihov krožnik. Kar je še huje? Prav taki buteljni nas učijo kako je treba hrano pridelovati. Pojma nimajo o ničemur a prav oni vedno znova spesnijo zakon ki ovira slovenskega kmeta. Napisali so že odo omejitev pa še niso srečni. Bolj ko pametujejo slabšo hrano jedo. Odpusti jim saj ne vedo kaj delajo. Soja je živalska krma ki so jo naši zelenci spravili na svoje krožnike. Nič jih ne moti gensko spremenjena ko je vprašanje njihova rit. Res so ubogi
Jezus Kristus
13. 05. 2025 17.42
+1
Zanimivo, kako hitro pride do navalov odzivov, ko nekdo izreče mnenje, ki ni v skladu s splošnim prepričanjem. Moj komentar naj bi bil vsiljevanje, medtem ko je cel plaz odgovorov očitno "normalna izmenjava mnenj"? Če nič drugega, ste s tem samo dokazali, kar sem hotel povedati – da se drugačnost hitro napade, namesto da bi se ji prisluhnilo. Poleg tega, če že govorimo o "škodi" zaradi veganstva – največja ironija je, da večina soje (okoli 77 %) ne gre veganom, ampak kot krma za živali, ki jih potem jeste vi. Torej če vas res skrbi soja in pesticidi, potem je logična rešitev – manj mesa, ne več.In ja, tudi rastlinska pridelava ima svoj vpliv, ampak za pridelavo hrane za živino porabimo več zemlje, vode, pesticidov in ubijemo še živali zraven. Pa še to – medtem ko govorite o "ubogih mravljah in črvih", ki umrejo zaradi polj, pozabljate, da v živinoreji prav tako umrejo ta bitja – samo da jih je še več, saj je treba za eno žival pridelati ogromno rastlinske hrane. Torej v primerjavi z veganstvom je skupno število ubitih živih bitij še vedno večje pri mesni prehrani. Ne gre statistično čez – ravno obratno. Poleg tega ima meso pogosto s sabo antibiotike, ki jih živali dobijo zato, da preživijo v groznih razmerah. In ti antibiotiki na koncu pristanejo na vašem krožniku in prispevajo k odpornosti bakterij. Vsem, ki ste pisali spoštljivo – hvala. Ostali pa ste s svojimi odzivi le še potrdili, kako zelo težko je danes voditi kulturni pogovor brez da nekdo takoj postane žaljiv.
graf
12. 05. 2025 21.01
+12
vem samo to da nobena skrajnost ni dobra ! In veganstvo vsekakor je skrajnost ! Ne moti me če komu paše tak način , moti pa me ko začnejo vegani razglašat svojo usmerjenost in na široko razpredat o škodljivosti mesa ! Veliko je bilo že prelitega črnila o tem da je tako kot pri vsaki stvari najboljša zmernost : ne samo zelenjava in ne samo meso , najboljša je kombinacija obojega ...
Buča hokaido
12. 05. 2025 21.11
-5
Ja, če dobiš kje meso brez dodanih antibiotikov, hormonov in drugih snovi v krmi. Tega pa tudi Pri kmetu za ovinkom ne dobiš, tudi če on trdi, da tega ne uporablja. Pa še to - ne odvzema se hrana živalim, ampak se podirajo tisoči hektarjev gozdov, da se potem tam prideluje krma za živino.
kryptix
12. 05. 2025 21.40
+3
Vegi je pa vse bio ane? In vsi vegiji kupujejo bio vegi hrano?
boslo
12. 05. 2025 20.58
+2
Ko je lepo vreme se pasejo na sosedovem travniku, skupaj z kravami seveda
frocio accademico giallo
12. 05. 2025 20.48
-3
Bonsa
12. 05. 2025 21.38
-1
zmerni pesimist
12. 05. 2025 20.45
+17
Jaz jem kar mi paše on je kar mu paše jaz njega pustim pri miru on pa mene
boslo
12. 05. 2025 20.59
+8
On nas ne pusti pri miru, vsiljujejo nam to njihovo razmišljanje...zdravo pa to...
Hitri Zigi 78
12. 05. 2025 20.43
+4
Evo jst sm pa lih mladiča od prašiča popapu. Sej sem tud na vas zelenjavarje mislu. Sm ajver, paradajz in mlado čebulo zraven.
modelx
12. 05. 2025 20.37
+13
rad bi videl vegana, ki 8 ur fizično dela.
Buča hokaido
12. 05. 2025 21.12
-5
Bonsa
12. 05. 2025 21.40
+0
Tukaj sem. Pravzaprav imamo 10 urni delavnik. Naredim pa 25.000 korakov dnevno. Tisto kar dvigujem in potiskam pa ti tezke objasnim v stevilkah
Vojko Kos
12. 05. 2025 21.58
+1