Slovenija

Veterani se spominjajo razorožitve

Ljubljana, 19. 05. 2007 15.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Vojni veterani so v Vačah pripravili slovesnost na dogodke, ki so pomembno vplivali na nastanek samostojne Slovenije.

Vojni veterani so se v Vačah spomnili dogodkov izpred 17 let.
Vojni veterani so se v Vačah spomnili dogodkov izpred 17 let. FOTO: POP TV

Zveza veteranov vojne za Slovenijo je 17. maja obeležila spomin na dogodke izpred 17 let, ki so pomembno vplivali na nastanek samostojne Slovenije in njenih obrambnih sil. Veterani so danes praznik obeležili s prireditvijo v geometričnem središču Slovenije na Spodnji Slivini pri Vačah.

Zveza veteranov vojne za Slovenijo je bila ustanovljena 17. maja 1993. V njenem okviru deluje 13 pokrajinskih odborov in 54 območnih organizacij, v katere je vključenih več kot 25.000 članov. Ti se med drugim zavzemajo za krepitev domoljubja in ohranjanje spomina na osamosvojitveno vojno za Slovenijo.

17. maja 1990 so namreč posamezni štabi Teritorialne obrambe (TO) zavrnili ukaz jugoslovanske vojske o oddaji orožja iz skladišč TO, začeli pa so tudi izvajati projekt Manevrske strukture narodne zaščite.

Veterani so praznik obeležili s prireditvijo v geometričnem središču Slovenije v Vačah nad Litijo.
Veterani so praznik obeležili s prireditvijo v geometričnem središču Slovenije v Vačah nad Litijo. FOTO: POP TV

15. maja 1990 izdani ukaz s strani takratnih zveznih oblasti o predaji orožja TO v skladišča Jugoslovanske ljudske armade se je začel 17. maja izvajati z odvzemom orožja in streliva na območju celotne Slovenije. Vendar pa so se v posameznih občinskih štabih TO temu odločno uprli in ukaza o oddaji orožja niso hoteli izpolniti.

Z zavrnitvijo ukaza o razorožitvi TO je bila vzpostavljena podlaga za nastanek obrambnih sil novo nastajajoče države ter za zagotovitev materialnih in tehničnih pogojev za kasnejšo obrambo pred vojaško agresijo jugoslovanske armade v letu 1991.

Manevrska struktura narodne zaščite je bila oblikovana in ustanovljena kot odgovor na pobiranje orožja TO. V tajnosti jo je oblikovala skupina pripadnikov tajne milice in TO pod vodstvom takratnih sekretarjev za obrambo in notranje zadeve Janeza Janše in Igorja Bavčarja. S tem je bila oblikovana oborožena formacija, ki je bila tri mesece kasneje ob pomoči specialne in posebne enote slovenske milice sposobna zavarovati Slovenijo pred oboroženim napadom Jugoslovanske ljudske armade.



UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Prvo Bore
21. 05. 2007 06.26
Ali so se ljudje za to borili ?
victoriosus
20. 05. 2007 23.07
Gadni, če bi leta 1945 se zadrl "Tito je nor", bi pristal v kakšno jamo. Če se danes zadereš, da je Janša nor, te bomo vsi čudno pogledali, ker večina (tisti ki smo ga DEMOKRATIČNO IZVOLILI) misli, da ni nor, ampak da si to mogoče ti.
gadni@email.si
20. 05. 2007 22.55
jsmazarot - Pred osamosvojitvijo si lahko vpil Tito je nor, pa se ti ni nič zgodilo. Poizkusi danes pred skupščino vpiti Janša je nor, pa boš videl kaj se ti bo zgodilo.
Prvo Bore
20. 05. 2007 21.52
Saj to je isto. Potem bi morali preko Jugoslavije. Zato pa so izbrali za prvi začetek napada na Nemce Sicilijo leta 43. Predolga pot bi bila preko Jugoslavija in zraven še rdeča armada. Vse pokažejo knjige. Postal sem Osel, ko nisem šel na volitve zadnjič. Prav imaš, NIKOLI VEČ!
jsmazarot@email.si
20. 05. 2007 20.23
Bravo! In vendar se vrti. Pridemo do nove slike kaj?! Kar se pa Osla tiče, pa vam povem, da sem z veseljem. Ker grem le 1x na led. Ostali pa nažalost večkrat! Ia ia ia
Vegos
20. 05. 2007 20.08
V Dalmaciji? Kolikor vem je Churchill poskušal prepročati Roosevelta, da bi napredovali iz Grčije in pri tem Mussoliniju odvzeli še Albanijo.
Vegos
20. 05. 2007 20.07
Mislim da če bi odmislil NOB bi se spremenila tudi koncentracija in porazdelitev nemških sil. Pravzaprav bi se le-ta spremenila že v začetku pohoda Unternehmen 25 in potem ko je bila celotna Jugoslavija okupirana - Stalin je dobro vedel da se v Jugoslaviji partizani gverilsko borijo proti Nemcem, in kolikor poznam njegove težnje, sem prepričan da bi Jugoslaviji namenil veliko več pozornosti, če jih ne bi bilo tam...Ne bi izpustil iz roke priložnosti da Varšavskemu paktu doda še eno državo in meje svojega imperija premakne še bolj na zahod.
Prvo Bore
20. 05. 2007 20.04
MARŠAL TITO ni dovolil izkrcanja v Dalmaciji.Jugoslavijo bomo sami osvobodili, zato smo se borili. Zato je pa toliko ljudi padel na sremski narod, da se čimprej pride do Italije in Avstrije in da Proleterska brigada pride v Slovenijo. Največ ubijanja in klanja, pa je bilo, ko so se umikali četniki, ustaše, nemci in domobrani. Najbolj so nasrkali Slovenci. Milica je bila samostojna enota za vzdrževanje reda in zakona v Jugoslaviji in tudi Sloveniji. Imela je svojo šolo v Tacnu. Ne bluzi jsmazarot !! Kaj ima praška revolucija z nami ! Žival z velikimi ušesmi!!!
jsmazarot@email.si
20. 05. 2007 19.59
Vegos, dobi knjigo C L Sulzberg 2 Svetovna Vojna in pojdi na stran 558, kjer je lep zemljevid, ki kaže prodor zaveznikov in rusov do 5 maja. Mislim da boš zelo presenečan, na koncentracije nemških sil, na zelo nenavadnih lokacijah. Potem pa uporabi logiko, taktiko, teren in odmisli NOB. Mislim da boš ugotovil nekaj zelo zanimivega. Pa Lep Pozdrav.
Vegos
20. 05. 2007 19.46
Nemške sile bi se krčevito upirale da ne bi prišle v roke Rusom, ja. Ampak realno jim ne bi zneslo ker Rusov je pa vseeno bilo malo več. Potem bi jim ostal še umik na Zahod, za sabo bi pa pustili prosto pot Rusom - a ti resno misliš da bi zahodni zavezniki šli delat ovinek samo zato da bi zajeli par divizij Nemcev, ki niso hoteli pasti v ruske roke? Ne, delali so na tem da bi bili prvi v Berlinu. In ko jim to ni uspelo, je bila bolečina huda.
jsmazarot@email.si
20. 05. 2007 19.39
Če ne bi bilo NOB, bi v Ljubljano prišli zahodni zavezniki, ker bi se Nemške enote krčevito upirale, da ne bi padle v roke Rusom. Zakaj misliš, da so partizanske enote vsporedno tekle z Anglo-Američani ki so prodirali iz Italije v Avstrijo in nad celovec? da bi jim pomagale? NEEEEEEE, ampak zato, da so se pripravlili na prihod Nemških sil in zaveznikov, da bi jih in ki so jih potem ratatatata brez procesov in da imate sedaj vse to sranje. Evo imamo krivca: NOB. Če ne bi po vojni pobijali, tega ne bi imeli. Tu so zapravili ves ugled, tudi tistega, pozitivnega, ki so ga še imeli. Pa se lahko na glavo postavite in napišete tisoč replik in ugovorov. Toda, takšna je resnica. Pa če vam je prav ali pa ne.
Vegos
20. 05. 2007 19.18
Jsmzarot, kje imaš logiko? Zahodni zavezniki so prodirali preko Apenisnkega polotoka in ne preko Balkana. Torej, če bi nas kdo osvobodil, bi bila to Rdeča armada - in brez NOB bi se natanko to zgodilo.
jsmazarot@email.si
20. 05. 2007 19.13
TO se imamo zahvaliti praški pomladi 1968 in ne NOB. Tako da ga nehajte že srat enkrat. S tem NOB ste obsedeni, kot da se je vse z njim začelo. NOB je le ena izmed organizacij v slovenski zgodovini. Ona je imala prednike v Stari vojski Kraljevine Jugoslavije, vojske SHS 1 in 2, A-O vojske, A vojske same in tako naprej v zgodovino. Nehajte ga srat, ker sami sebe delate bedake. In še to: tudi potomci Mobilizirancev, Domobrancev in Vaških straž, so bili v TO. Tudi njim se imamo zahvaliti, da jo imamo.
Vegos
20. 05. 2007 19.06
Jsmzarot, če bi zaveznike čakali da nas "osvobodijo", bi se nekateri precej načakali, drugi pa bi bili že pod rušo. Poleg tega je Churchillovi ideji prodora preko Balkana Amerika zelo nasprotovala - torej, kdo od Zavenikov še odtane? Rdeča armada. Ki ni nikdar stopila na naša tla, in tudi za TO se imamo za zahvalit NOB.
jsmazarot@email.si
20. 05. 2007 18.47
Ja ampak kaj pomeni beseda Milica, pa vseeno niste povedali. Milica je vojaško oborožena enota, ki skrbi za red in mir. Živel sem v SFRJ, SRS. Ni samo Polje v Sloveniji, so še hujši kraji. Jaz jih na vašo žalost ne poznam. gadni, ste kdaj rekeli doma na ves glas: Tito je nor?! In ne vem zakaj mešate sem praznovanje krščanskih praznikov? Za slovenščino se imam zahvaliti pa Rudolfu Maistru, ker je kotiček kjer živim ohranil slovenski. In še to gadni: za Zaveznike menda še nisi slišal kaj?
gadni@email.si
20. 05. 2007 17.59
jsmazarot - Kje si živel pred osamosvojitvijo? V Sloveniji sigurno ne. Tu si lahko tudi pred osamosvojitvijo govoril kar si hotel in te ni nihče zaprl če si na domačem dvorišču šimfal. Razen če si bil v partijskem komiteju oproda in si lizal pete partijcem. Tam res nisi smel govoriti kar koli. Zdaj pa še reci, da nisi smel v cerkev in praznovati božiča. Cepec. To, da govoriš domač jezik se pa lahko zahvališ NOB.
Prvo Bore
20. 05. 2007 17.36
jsmazarot vidim da se nahajaš v zaprtem oddelku Polje. Paravojaška enota - MILICA ? Na barikadah je bila slovenska MILICA, brihtnež. Ampak ameriški hlapci so jo preimenovali v Policijo, da zveni bolj kapitalistično. Imaš prav, da je bila paravojaška enota,ampak preimenovali so se iz Vaških straž leta 43. """""Milizia volontaria anticomunista (slovensko Prostovoljna protikomunistična milica, kratica MVAC), italijansko vodena paravojaška organizacija med drugo svetovno vojno, ki so jo ustanovili iz vrst domačinov za potrebe protigverilskega bojevanja."""" Služenje vojaškega roka je bil čast in preobrazba fanta v moža. Tudi v Jugoslaviji si imel lahko podjetje in večje tržišče in bolj zavarovano, kot sedaj.
jsmazarot@email.si
20. 05. 2007 16.27
Kaj je zame dobro življenje? To da lahko sedaj tule pišem, da lahko rečem karkoli hočem, da lahko govorim svoj domači jezik, da lahko grem v vojsko če hočem ali ne in lahko se lahko odločim kam grem, da lahko volim kogar hočem in da lahko kandidiram sam, če tudi nisem v stranki. Lahko imam svoje podjetje in lahko ustvarjam dobrine, za katere sem se odločil in tržim z njimi doma in na tujem. Da imam policiste in ne paravojaške enote (to je bila namreč Milica), ki kljub svojim napakam zame še vedno dobro opravljajo delo. In da me ne more nihče zapreti, če na domačem ozemlju šinfam čez kogar koli. To je zame dobro življenje. Spoštovani Hinko MUROVEC, tam ste bili pred vsemi. Prišli ste namreč sami! LP
hinko.murovec@siol.net
20. 05. 2007 16.06
Hinko MUROVEC, Spoštovani "Jsmazarot" osebno sem se prišel javit na Mačkovo so ravno formirali enote zapore na odseku ceste za Zagreb . Prijavil sem se kljub temu, da sem imel doma osnovnošolsko hčerko in invalidno ženo in sem vedel, da bi bilo, če se mi kaj zgodi za obe katastrofa, zdi pa se mi, da sem zamujal cca 20 minut za vašim časom. Pa nisem bil nikoli ne bel ne rdeč niti zelen. Gospodu " Moro"tu pa lahko odgovorim samo nekaj. Ali se Vam ne zdi, da je bilo opozarjanje na možnost tudi veliko slabšega konca res oviranje. Preden nekoga obsojate najprej pomislite na njegovo takratno odgovornost, nikar ne pozabite, da je veliko bolje poznal tako zunanje kot notranje politično vzdušje, ohranitev Jugoslavije kot celote je bilo v interesu cele Europe, da ne govorim o svetu, vsak , ki je imel malo zdrave pameti je sicer videl kam pelje Miloševičeva politika, so se pa tudi vsi bali enostranskih potez, ki bi lahko sprožile nekaj, kar bi povzročilo vojno ne samo na tleh Jugoslavije ampak celotne Europe in ?? . Ali se sploh kdo tega zaveda , mislim od tu pisočih. Takrat v tistem času bi bilo dovolj zelo malo in ne bi bilo danes verjetno nič ne le Slovenije še česa drugega. Soditi in obsojati ljudi, ki so nosili odgovornost za cele narode in niso bili pripravljeni spuščati se slepo v nekaj je višek izražanja lastne nevednosti. Jugoslavija in njen razpad je bilo sicer neizbežno dejstvo, je pa bil potreben mednarodni konsenz in tega ni dosegel veliki JJ ampak čisto drugi možje. Če bi takrat Sloveniji obrnili hrbet nemci in ostali in zadevo prepustili v reševanje Jugoslaviji potem ?? . Potem sedaj sigurno ne bi tu pljuvali po bivših voditeljih in ključnih možeh, ki so zmogli in znali pridobiti podporo naši želji po odcepitvi. Potem danes ne bi imeli toliko veteranov pač pa kup grobov a za te sigurno ne bi bili krivi takratni zaletavi zdraharji, ki niso videli dalje od svojega nosa danes pa se imajo za arhitekte zgodovine. LP
Prvo Bore
20. 05. 2007 15.12
Tudi sam nisem v nobeni stranki in sam vidim, da so VSI poltiki nesposobni, eni več eni manj. Vsak gleda samo na sebe,maščevanje ter NIHČE ne gleda na malega človeka, ker ni več malega človeka, ker 85 procentov prebivalcev Slovenije je mali človek. Kaj je to za Vas - jsmazarot - dobro življenje ?