Slovenija

Višje pokojnine

Ljubljana, 16. 11. 2005 07.32 2 min branja 0

Svet ZPIZa je določil, da se pokojnine uskladijo za 1,7 odstotka

Pokojnine se od 1. oktobra dalje povišajo za 1,7 odstotka. Upokojenci bodo dobili tudi poračun za nazaj.

Svet ZPIZa je določil, da se pokojnine uskladijo za 1,7 odstotka
Svet ZPIZa je določil, da se pokojnine uskladijo za 1,7 odstotka
FOTO: POP TV

Svet Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ), ki je na današnji seji preučil možnost za uskladitev pokojnin z veljavnostjo od 1. oktobra dalje, sklenil, da se pokojnine uskladijo za 1,7 odstotka. Tako bodo upokojenci v tem mesecu dobili za 1,7 odstotka višje pokojnine in poračun med novo pokojnino in pokojnino, izplačano za oktober, je na seji dejal Jože Kuhelj iz ZPIZ.

Najnižja pokojninska osnova tako znaša 104.495 tolarjev, najvišja pokojninska osnova 417.982 tolarjev, osnova za odmero dodatnih pravic 86.288 tolarjev, najnižja pokojnina po 56. členu zakona 36.573 tolarjev, kmečka borčevska pokojnina 88.821 tolarjev, kmečka pokojnina 44.411 tolarjev in državna pokojnina 34.797 tolarjev. Dodatek za pomoč in postrežbo za najtežje prizadete upravičence znaša 86.288 tolarjev, višji dodatek 60.402 tolarjev, nižji pa 30.201 tolarjev. Limit za del vdovske pokojnine pa znaša 109.563 tolarjev. Usklajeni zneski invalidnin za telesno okvaro znašajo od 8629 tolarjev do 20.709 tolarjev (če je okvara posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni) in od 6040 tolarjev do 14.496 tolarjev (če je okvara posledica bolezni ali poškodbe izven dela).

V skladu z zadnjo novelo pokojninskega zakona se uskladitev pokojnin v novembru letos izjemoma opravi drugače, kot bo to veljalo za naslednja leta. Pri izplačilu pokojnin za november se morajo pokojnine tako uskladiti za razliko med porastom povprečne plače za obdobje od januarja do septembra letos v primerjavi s povprečno plačo za obdobje od januarja do decembra lani in porastom pokojnin po uskladitvi od 1. marca letos dalje. Razliko se ugotovi tako, da se indeks porasta plač deli z indeksom porasta pokojnin. Uskladitev pokojnin velja od 1. oktobra.

Po statističnih podatkih je povprečna mesečna bruto plača, izplačana za obdobje od januarja do septembra letos, znašala 271.878 tolarjev. To je za 4,1 odstotka več od povprečne bruto plače, izplačane za obdobje od januarja do decembra 2004, ki je znašala 261.274 tolarjev. Indeks porasta plač v navedenem obdobju znaša 104,1. Pokojnine pa so se marca povečale za 2,4 odstotka. Indeks porasta pokojnin po marčevski uskladitvi tako znaša 102,4. Pokojnine se torej zdaj uskladijo za 1,7 odstotka. Po noveli sta sicer za možno izvedbo pokojnin predpisana dva roka, in sicer poleg novembra tudi februar.

Izberite 24ur.com za svoj prednostni vir na Google.
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 01 image1
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 02 prod1
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 03 prod2
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 04 prod3
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 05 prod4
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 06 prod5
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 07 prod6
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 08 image2
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 10 prod8
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 11 prod9
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 12 prod10
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 13 prod11
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 14 prod12
  • Lidl Xmas Kuche nov2026 309x513 15 prod13
ISSN 1581‑3711 © 2025
24ur.com, Vse pravice pridržane
Verzija: 2073