Slovenija

Vlada: Ne gre za kršitve človekovih pravic istospolno usmerjenih oseb

Ljubljana, 17. 02. 2021 08.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Vesna Lambergar
Komentarji
126

Po mnenju vlade zakon o zakonski zvezi in družinski zakonik nista v neskladju z ustavo. To mnenje je vlada sprejela na torkovi dopisni seji. Ob tem so tudi zapisali, da obstoječa ureditev ne pomeni kršitve človekovih pravic istospolno usmerjenih oseb.

Po veljavni ureditvi je zakonska zaveza življenjska skupnost moža in žene, za obstoj zakonske zveze je potrebno, da sta osebi, ki sklepata zakonsko zvezo, različnega spola.

Vlada meni, da pridržanje instituta zakonske zveze za zvezo moškega in ženske ne pomeni kršitve človekovih pravic istospolno usmerjenih oseb in tudi ne njihove diskriminacije na podlagi njihove osebne okoliščine.

Vlada zato predlaga, da ustavno sodišče ugotovi, da so izpodbijane določbe zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih ter družinskega zakonika v skladu z ustavo, so zapisali v sporočilu po seji vlade.

Vlada meni, da obstoječa ureditev, kot jo določata zakon in družinski zakonik, ni v nasprotju z ustavo in ne pomeni kršitve človekovih pravic istospolno usmerjenih oseb.
Vlada meni, da obstoječa ureditev, kot jo določata zakon in družinski zakonik, ni v nasprotju z ustavo in ne pomeni kršitve človekovih pravic istospolno usmerjenih oseb. FOTO: Reuters

Vlada je sprejela mnenje tudi glede pobude zagovornika načela enakosti za oceno ustavnosti 3. in 4. člena, prve alineje 22. člena, prvega odstavka 213. člena in 223. člena družinskega zakonika ter zakona o partnerski zvezi zaradi domnevne kršitve prepovedi diskriminacije zaradi spolne usmerjenosti, ker omenjena zakona ne omogočata sklenitve zakonske zveze istospolnim partnerjem in ker obstoječa ureditev, tako v sklenjeni kot nesklenjeni partnerski zvezi, izrecno onemogoča skupno posvojitev otroka.

Stališče vlade je, da se z institutom posvojitve kot posebne oblike varstva otrok uresničuje ustavno zagotovljeno posebno varstvo in skrb otrok iz 56. člena ustave, s katerim se zasleduje izključno zaščita koristi otroka. "Glede na pravno ureditev posebnega varstva otrok v okviru instituta posvojitve ni mogoče zatrjevati, da je posvojitev pravica posameznika, ki želi posvojiti otroka, temveč je izključno pravica otroka, ki potrebuje tovrstno obliko posebnega varstva," so pojasnili.

Stranka SMC je na Twitterju zapisala, da "mnenje o mnenje o oceni ustavnosti delov zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih ter delov družinskega zakonika ni bilo sprejeto s soglasjem, saj sta mu ministrici in ministra iz vrst SMC nasprotovali". To je prvak LMŠ Marjan Šarec pospremil z besedami, je to zelo "pogumna" poteza. "To bi pred ponedeljkovim glasovanjem v DZ še kdo odobraval, zdaj ne več. Odločitev za ohranitev obstoječe vlade in politike je bila zavestna. Taka politika je samo še 'screensaver' politika."

Vlada tako ugotavlja, da obstoječa ureditev, kot jo določata družinski zakonik in zakon o partnerski zvezi, ni v nasprotju z ustavo, in predlaga, da ustavno sodišče vloženo zahtevo za oceno ustavnosti zavrne, so še navedli v sporočilu.

Koronavirus pasica november
  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (126)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

konan65
17. 02. 2021 12.54
-2
PRIMITIVCI!!!Likovička,DVOTAKTAR PRIMC,ZVER prijatelj od Mađarskega plezalca po žlebih.....in GORENAK,ki zaključuje vagonček FIRERJEVIH PEDO.... bi diktirali nazadnjaške zakone po vzoru PRIMITIVCEV iz POLJSKE,MAĐARSKE.....S primitivci je lažje manipulirati in SAMOOKLICANI bo naredil vse da nas vrne v srednji vek.Sledi PREPOVED SPLAVA,VEROUK V ŠOLE,OBVEZEN OBISK SVETE MAŠE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kopriva60918022
17. 02. 2021 12.16
+4
čez dan takšne seje, zvečer pa zabava z Józsefom Szájerjem..
User300173
17. 02. 2021 12.03
+1
"Kdo se jaz, da bom sodil o istospolnosti?" Papež Frančišek je to izjavil. Pridružujemo se Poljski, Madžarski...Vlada sledi navodilom in smernicam RKC? RKC slovenski kler je nekaj posebnega? Naj se kler ženi, potem naj "pametuje" ostalim. Vsak naj si uredi življenje po njegovi volji in moči. Ni mi všeč, ko ti država posega v tvoje privatno življenje. Vsak ima pravico do prijateljstva, ljubezni in skupnega življenja. Nikjer ni zagotovljeno, da sta dva očeta ali dve mami slabši od tradicionalnega zakona. Janša naj si rimokatoliško doktrino nekam vtakne in naj pusti ljudi da si sami uredijo življenje. Dovolj nam je slinavcev in psihopatov v RKC in vladi. Cerkev se meša v vse pore življenja, naj se nekam zrolajo z Janšo in njemu podobnimi nekam.
User300173
17. 02. 2021 12.35
+2
Jim nasvete daje "nesojeni" Atila športnik na žlebovih ...?
dannyer
17. 02. 2021 12.03
+1
Imajo prav tukaj ni nič spornega.
son?ek11
17. 02. 2021 11.39
+3
Istospolnih obstoja ze od pamtiveka tako pri ljudeh kot pri živalih in je ne bo izkoreninila nobena oblast in nobeni svetohlinci. Ljudje smo si pač razlicni in to je treba sprejeti. Ne moreš ljudi krojiti po svojih prepričanjih, ker misliš, da je edini tvoje mišljenje pravilno .
ni_mi_vse_eno
17. 02. 2021 11.57
+3
Se popolnoma strinjam. Statistika pravi, da od 5-10% populacije je istospolno usmerjena. To je fakt. Fakt pa je tudi ta, da nikjer v živalskem svetu ne vidimo istospolne usmerjene osebke z mladiči. Imej rad kogar hočeš, potomca pa naredi sama. Otrok ni pravica, ni lastnina.
dannyer
17. 02. 2021 12.05
+3
št si dal malo previsoke. celo v zda je ta bol blizu 2%. se pa sedaj očitno veča ker je bojda in biti trans pa to. pa genderdesforia se je pojavila ki jo med 90 do 99% mladosniki prebolijo in to so kao uradne podatki. in ne desnih. tak oda nekaj je naravnega druo pa se očutno nekaj dogaja pa nevemo točno al ipa ne upamo govorit
son?ek11
17. 02. 2021 11.25
-2
pa kaj, tudi če dva istospolna poavojita otroka. Otrok potrebuje samo LJUBEZEN in mu je vseeno ali ima dve mami alidva očeta. Probleme delajo tisti, ki jih to nič ne briga a se vseeno vtikajo v tuja življenja .
ni_mi_vse_eno
17. 02. 2021 11.54
+3
Posvojitev bi vedno morala biti v korist otroka in bolj koristno je, da ima očeta in mamo, kot dve mami ali dva očeta. Če pa istospolni želijo imeti otroka, ga imajo pa lahko. Saj obstaja na Danskem umetna oploditev, greš, plačaš, izbereš barvo oči in las ... etc. BBC je pisal o tem, zakaj je IVF tako popularna na Danskem (=Why is IVF so popular in Denmark?). Živela svoboda. Otrok ni pravica.
son?ek11
17. 02. 2021 11.19
+2
Tukaj so mišljene predvsem enostranske posvojitve, ko ima že eden otroka in to je smiselno. Seveda, če drugi biološki stars v to privoli. Če pa je drugi biološki starš neznan ali je umrl, je ta posvojitev za otroka zaželena. Kaj če umre tudi ta starš, ki je v istospolni zvezi??? Otrok ostane sam, tako pa sposvojitvijo dobi starša, na katerega je navajen
ni_mi_vse_eno
17. 02. 2021 11.59
+1
V takih in samo v takih primerih se strinjam s tabo. Oče in mama imata otroka, potem pa se ločita in mama vzame prijateljico in otroka. V takih primerih se mi zdi smiselno, res je.
niktalop
17. 02. 2021 11.12
+1
Vlada: Ne gre za kršitve človekovih pravic istospolno usmerjenih oseb. To ni res. Seveda gre za direktno kršitev njihovih pravic, a je vlada preveč neumna da bi to dojela. Mogoče kakšen minister temu mnenju pri sebi oporeka, a morajo delati to kar jim ukaže Janša in kar ukažejo iz RKC. Bilo bi dobro da si člani vlade preberejo 14.člen Ustave.
dannyer
17. 02. 2021 12.06
+3
wolfterier
17. 02. 2021 11.08
+2
Posvajanje otrok ni človekova pravica kar tako,kot tudi ni vdiranje v tuje države,a ne.
ni_mi_vse_eno
17. 02. 2021 11.03
+1
Axis Deus mi je odprl oči in z njim se popolnoma strinjam. Imaš pravico živeti skupaj, nimaš pa pravice do tretje osebe. Popolnoma se strinjam. Živela svoboda živeti s komer hočeš, če pa želiš posvojiti tretjo osebo, je pa prioriteta vedno dvostarševska družina (oče, mama) z urejenimi družinskimi razmerami, okoljem. Otrok pa ne potrebuje toliko stvari, ampak časa, ljubezni, ukvarjanja, igranja. Otrok ni maček, ki ga boš zapustil, ko se ga boš naveličal. (=> zavod za zapuščene eksotične živali).
felix59 drugič
17. 02. 2021 10.57
+4
zakaj toliko pompa ?? držijo naj se zase pa bo vse v redu.
ni_mi_vse_eno
17. 02. 2021 10.56
-1
To so formalnosti. Zveza je pogodba med dvema odraslima osebama, priče pa pričujejo o resničnosti te pogodbe. Ali zakonsko zvezo imenujemo zakonsko zvezo, pogodbo ali aneks k predporočni pogodbi je irelevantno. Važno je, da se svoboda živeti skupaj ne krši. Odrasla polnoletna oseba lahko živi z drugo odraslo polnoletno osebo brez skrbi, da bi država ali tretja oseba to prepovedovala. To je bistvo. Živela svoboda.
JohannDoe
17. 02. 2021 10.40
+2
@axis Meni se zdi, da je naravnanost dandanes predvsem taka, da otroci dobijo "topel" dom. Ne pa, da bi se kdo bilokdo zares sekiral za vse ostale, ki imajo neprimeren dom in skrbnike ter starše, kaj šele, da bi hotel to sistemsko reševati v otroško korist.
fafajonka
17. 02. 2021 10.36
+3
Na 24ur se razširja samo sovraštvo.
neverminder
17. 02. 2021 10.31
-1
S takimi temami Arabci nimajo problemov. Predlagam še eno džamijo v Mariboru. Čez nekaj let v Kopru, pa tudi Novo mesto jo potrebuje.
muci007
17. 02. 2021 10.51
+1
Zanimivo bo videti, kako se bo Tanja soočila z neizbežnim konfliktom med arabci in istospolnimi. Ker konflikta si nihče ne želi.
pravakritika
17. 02. 2021 10.30
+2
....A se VAŠ Korenjak strinja s tem????
Kopriva60918022
17. 02. 2021 10.28
+4
pesek v oči za njihove volilce, zvečer pa bo zabava na trstenjakovi z Józsefom Szájerjem. Ženske ne bodo imele vstopa..
muci007
17. 02. 2021 10.44
+2
natuŕšćek, kako to veš? Ali si tudi ti na 2.programu? A imaš dosti izkusenj? Ostani ponosen, te podpiramo.
keep your country clean
17. 02. 2021 10.27
+2
Zdi sa mi d abi levaki prej posmodili nas kot desnicarji leve 😂
AxisDeus
17. 02. 2021 10.25
+5
Kobajagi "pravice", kjer imajo do otroka več pravice narkomani, lopovi, pretepači, da se na njem rehabilitirajo in za to nikdar ne dobijo pravega doma (poznam enega, ki je po izkušnji z rejniškim sistemom pristal na ulici in enako njegov brat, sestra se je pa pod vlak vrgla), še dva, ki trpita zaradi neprimernih bioloških staršev, pa še je takih primerov ... kot pa da bi bil sistem dejansko naklonjen, da otroci dobijo topel dom. V Sloveniji je posvojiti skoraj nemogoče, sodelavcu je zdaj korona ustavila po 5 letih pripravljanja papirjev, prej je čakal še 3 leta pri nas, na slovenskega otroka. Otrok ni pravica, pač pa dar, kdaj se bo to razumelo? Ne bi smelo biti zakona, ki bi sam po sebi dajal pravico do starševstva, dokler se ta ne dokaže, pa če gre za istospolno ali kakršno koli družino.
Corona2026
17. 02. 2021 10.23
+3
Mene ne motjo dokler jih ne vidm.....in so zelo pridni se zelo skrivajo. Pohvala.
Fluxx
17. 02. 2021 10.25
-1
Hmm sam skriti desničar je vseen desničar.
Kopriva60918022
17. 02. 2021 10.25
-1
ravno takšni ga najraje fašejo.. zakaj jih nočeš videt, te je strah da bi te zamikalo a ?
pravakritika
17. 02. 2021 10.26
+1