Slovenija

Vojaki grozijo s tožbo

Ljubljana, 23. 08. 2010 12.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Sindikat slovenskih vojakov je opozoril, da se vlada v dveh mesecih še ni odzvala na predlog njihove kolektivne pogodbe, zato jo pozivajo, naj to stori, sicer bodo vložili kolektivno tožbo.

Slovenska vojska-4
Slovenska vojska-4 FOTO: Dare Čekeliš

Sindikat vojakov Slovenije opozarja, da se vlada še vedno ni odzvala na njihov predlog kolektivne pogodbe za pripadnike Slovenske vojske, ki so jo posredovali pred dvema mesecema. Zato so danes vlado znova pozvali, naj se odzove na njihov predlog, v nasprotnem primeru pa bodo na delovno in socialno sodišče vložili kolektivno tožbo.

Kot so v sindikatu zapisali v sporočilu za javnost, so predlog kolektivne pogodbe za pripadnike SV vladi posredovali natanko pred dvema mesecema. S tem se je po njihovih navedbah začel postopek za sklenitev kolektivne pogodbe, a se vladna stran v zakonitem 30-dnevnem roku oziroma niti v 60 dneh ni odzvala. "To je popolno ignoriranje pripadnikov SV, ki jim je z zakonom prepovedano stavkati, kar lahko predstavlja le potrditev arogantnega odnosa vlade do socialnega dialoga," so zapisali v sindikatu vojakov.

Zato so vlado danes spet pozvali k odzivu in mirni rešitvi nastalega položaja. Če se vlada ne bo odzvala tudi na tokratni poziv, pa v sindikatu napovedujejo, da bodo svojo pravico do kolektivne pogodbe in socialnega dialoga prisiljeni poiskati na delovnem in socialnem sodišču v kolektivni tožbi.

Ob tem dodajajo, da je uspešnost socialnega dialoga pod takšnimi pogoji vprašljiva. "Edino, kar nam še preostane, je, da obvestimo ustrezne mednarodne institucije, predvsem evropske, o odnosu vlade do svojih vojakov," so zapisali.

O pozivu so obvestili tudi vrhovnega poveljnika obrambnih sil, predsednika republike Danila Türka, poslance, člane odbora DZ za obrambo in komisije za peticije ter za človekove pravice in enake možnosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (22)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User421595
23. 08. 2010 23.35
problem je v generalštabu in v ministerstvu za obrambo. Vsi bi šefa špilali in nič delali. Starih jugovičev iz JLA pa kar mrgoli not. na finskem majo poklicno vojsko pa majo 20.000 vojakov v generalštabu pa ministerstvu pa jih je samo 300 ki vodi vse zadeve. Pri nas pa mamo borih 5000 vojakov mamo pa 1000 folka na generalštabu pa ministerstvu, za toplo vodo odkrivat
User363613
23. 08. 2010 23.32
@vukanovic82 Strinjam se s tvojo izjavo. tako smo mimeli včasih, ko je bil naborniški sistem ,a so ga po neumnosti zavrgli. Ni bil to samo dober način d, si poučil večje število prebivalcev o osnovah bojevanja(ja gverila je še vedno daleč najuspešnejša oblika)ampak je bila tudi dobra oblika samodiscipline in strahospoštovanja. Jaz osebno nisem bil nikdar za misije v tujini. pa ne samo zaradi denarja ampak bolj iz tega pogleda da rinemo tja kamor nas NATo pošlje. Brez pravega razloga(do sedaj SLO še ni bila nikjer oškodovana s strani teroristov in v tem oziru ne vem zakaj pomagamo agressorju napadati države ki nimajo z nami ničesar).Točno to je pa tudi res kar si povedal glede poveljništva; še danes je precej tega v vrstah SV(skoraj preveč) in ravno to je problem da je SV vedno na glavnem meniju. Neučinkovita izraba in pa kontradikcije ukazov(tega je v SV precej, le priznati ne upa/noče nihče). Se pa strinjam s tabo glede patrij; mar bi ta deanr raje uvrstili v kak bolj socialen projekt(ali pa kupili 20 patrij in konec-pa še te naj bi ostale doma in ne v afganistanu ali kej drugje). Me pa veseli ,da si vsaj še eden izmed redkih ki objektivno in konstruktivno razloži svoje stališče do neke teme in ne udriha brez veze po ostalih "sogovornikih". LP
User435193
23. 08. 2010 23.19
Grim_reaper 23.08.2010, 22:54 Ko sem jaz sluzil vojsko se mi je gabilo kak je mogoce da je poveljnikov vec kot vojakov ki cele dneve niso delali drugega kot hodili gor pa dol po hodnikih , se z nami se jim ni dalo ukvarjat lenoba na kubik in prav vsi so bili zavaljeni ter premastno placani . Kak bo en vodnik nalozo nahrbtnik 20kg pa marsiro na Pohorje ce se sebe komaj vlaci po vojasnici
User435193
23. 08. 2010 23.15
Ma kakor pravis , nisem jaz vojaski strokovnjak , mislil sem da bi imel pac cenejso vojsko z lahko oborozitvijo ,ki bi slonela na drzavljanih ki bi vsi bili z osnovnim vojaskim znanjem katerega bi sproti obnavljali in bi v slucaju vojne katere pa v cca naslednjih 20 letih ne vidim sli gverilsko vojskovanje . Kar pa se Nata ter mednarodnih operacji tice pa je absolutni nesmisel ker je edino breme za SLO ta denar od Patrji bi bilo smiselno preusmerit drugam , ker je to resna potrata davkoplacevalskega denarja .Sam vam pa vem da je fajn na misijah kr mate placo ko Pahor dokler ste tam. Se vem da to odpade v SŠ sam pravim da bi tak jaz naredil ce bi bil minister mislil sem tisto domovinsko-vojaska vzgoja ne zdaj glih streljat ma ce ne drugega jim telovadbo pojacat ce so eni fantje ze bolj deklicam podobni ostali pa so zavaljeni .
User363613
23. 08. 2010 22.54
@vukanovic82 ni problem pri Aktivnih vojakih pri nas ampak v kadrovskih službah in ostalih priveskih. pri nekih 8-9.000 zaposlenih imamo toliko "ostalih" v SV, kot jih je bilo v času naborništva(ko je šlo skozi neprimerno več ljudi, se ti ne zdi?). Sicer zanimiva ideja o osnovni vojaški vzgoji v SŠ, a verjemi da to odpade.kot obvezni predmet ni šans, kot izbirni pa verjetno ne bo zanimanja. Saj patrie niso bile namenjene za obrambo slovenije , lol. morali smo jih kupiti, da bodo naši pripadniki na varnem med orpavljanjem misij, in pa to ker so bile verjetno direktive iz vrha NATO. Poudarek na ostrostrelcih; hja, ja in ne. a bomo imeli pote mcele vode ostrostrelcev? če hočeš imeti efektivne enote morejo biti uravnotežene(pehota, podpora, saniteta, artilerija-čeprav lahka,ostrostrelci, izvidniki itd.)drugače lahko naletiš na precejšnje probleme ob stiku z sovražnikom.
User435193
23. 08. 2010 22.39
pajtlerblanka 23.08.2010, 22:12 Aha gospa in kak to zasluzijo , da se tam po Afganistanu ,Bosni ,Kosovu itd vlacijo kjer ne naredijo popolnoma nobene koristi za Slo ;ce ne to pa tu telovadijo po vojasnicah .Eno samo korist ce mi lahko nekdo pove ki jo imamo od vojske , bi bil res vesel
User435193
23. 08. 2010 22.34
Grim_reaper 23.08.2010, 21:51 Jaz sem za ukinitev te vojske ker je neuncinkovita in ce bi bil obrambni minister bi obrambo drzave prenesel na drzavljane . Orozje bi imeli lahko pehotno s poudarkom na snajperu eno od najuncinkovitejsih orozji na svetu ,ter bi se vsak bil obvezen za recimo 3 tedne na leto udelezit oroznih vaj ker tisto kaj enkrat v zivljenju vojsko sluzis je premalo ,ter z osnovno vojasko vzogojo zacet v srednji soli . Seveda kondicija je kljucnega pomena ,tega se ljudje premalo zavedajo .Zaposlen kader v vojski bi bil minimalen kake 3 tisoc ljudi .Na tak nacin bi ogromno privarcevali saj Slo ni drzava ki bi bila sposobna frontalnega boja z takimi igrackami ki jih ovi geniji v parlamentu kopujejo recimo Patrie .Eni ne poslusate govorimo o ukinitvi vojske ne pa policije pa socialne pa kaj se eni nastevate , ukinmo vojsko pa pojacajmo socialno ter policijo bi bilo prav.
Buena Vita
23. 08. 2010 22.12
VOJAKI NISO USTANOVITELJI SLOVENSKE VOJSKE,KR K KUČOTU IN DRNOVŠKU POJDITE,,TA DVA STA BILA GLAVNA IN VOJSKA SO LJUDJE,OČETJE,MOŽJE,ŽENE ,SINOVI,HČERE,TOREJ SI PLAČO ZASLUŽIJO IN TO POŠTENO,BOLJ POŠTENO KOT PAHORJEVIH 3173 NOVO ZAPOSLENIH USLUŽBENCEV,,,KATERI IMAJO PLAČO,BREZ DELA
User363613
23. 08. 2010 21.51
Pa kolk ste vi vsi tle pametn no. poklicne vojske nebi mel, kaj pa če dajo nazaj naborništvo' bo bolje za vas? Bi rad videl vas, ki se tu repenčite nekaj kako poležavajo in strmijo v strope, da jih zamenjate za tiste tri mesece kolikor traja uvajanje. pa da vidimo heroje(tu zraven ne štejem tistih, ki so dali to skoz, kot ne tistih ki so bili v jugoarmadi), ki se bodo še po tem repenčili. ukinimo vojsko, dobro. ukinimo, policijo, dobro. ukinimo sodišča, dobro. ukinimo socialno podporo....vstaja !!! Vsi vpijete kako švica in nekatere ostale nimajo vojske, a ne zavedate se da gre tam (skoraj) VSAK skozi osnovna urtjenja, dočim tu mamini sinčki vpjejo čez vojsko, ko pa bi morali iti pa se skrijejo pod mamino krilo in jokajo kot mladiči. In taki se ponavadi najbolj repenčijo, kako bi se morali upreti režimu ki je kradljiv in pokvarjen, a niso sposobni preživeti niti 3 MESECEV v vojski.le kako bi preživeli državni udar?? Sedaj pa na plano z minusi, saj tko in tko vem da jih bom deležen cel kup. Vse ovce mislijo ENAKO, in očitno je pri nas PREVEČ OVAC in povrh tega še "BOLAN" pastir.
User499141
23. 08. 2010 20.33
Žalostno, kot se politika nečastno ignorira delavce in kmete, zdaj še vojake, ki nosijo glavo v torbi za domovino. Mislim, da čast in slava nista več vrednoti, kakor tudi poštenost in delavnost ne. Etika je na psu.
User579777
23. 08. 2010 19.41
sam de se ni bi spomnl kšnga državnega udara narest po zgledu banana republik
User547256
23. 08. 2010 18.13
edino pravilno! ukinit vojkso! izstopit iz NATA!
TV-MindControl
23. 08. 2010 17.37
@.357 za boj na kosovu
User558321
23. 08. 2010 16.10
Zakaj že rabimo vojsko, da branimo Kosovo in napadamo Afganistan ali za obrambo Jorasove domačije ??
jezni_jezek
23. 08. 2010 15.38
V Cerklje ob Krki vedno stavkajo v blizne gostilne za šankom!
jezni_jezek
23. 08. 2010 15.36
UKINIT VOJSKO!
User445276
23. 08. 2010 15.26
Vojake odpustit. Policaje in carinike tudi. Pa paznike. Pa gasilce. Red bodo vzdrževali partijsko zvesti pripadniki lovske zveze Slovenije in preživeli veterani iz vrst Zveze Borcev OF slovenije. Uniforme imajo, orožje pa tudi.
upornik18
23. 08. 2010 14.43
aja pol se bo pahor boril z vilami in lopatami k ne bo več vojske haha:d
User445276
23. 08. 2010 14.24
Če bo šlo tako naprej, se bo vlada lahko zanašala le še na bankirje in zavarovalničarje.
User435193
23. 08. 2010 14.04
Ja pa dajte odpoved ce vam kaj ne pase , za vojsko pa lahk z mirnim srcem recem da so zadnji ki jih rabimo v tej drzavi . Za drugega kot za strosek pač niso dobri