Slovenija

Vlada za odstotkovno izredno uskladitev pokojnin

Ljubljana, 16. 01. 2020 13.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
D.F. / STA
Komentarji
33

Vlada je na današnji seji izrekla podporo predlogu novele interventnega zakona, s katerim državni svet predlaga, da bi se pokojnine decembra 2020 izredno uskladile odstotkovno in ne nominalno. Odstotkovna uskladitev namreč omogoča ustrezno uskladitev višine pokojnin, ne da bi s tem posegla v razmerja med njimi, meni vlada.

Državni svet je predlog novele interventnega zakona v DZ poslal decembra, po njem pa se pokojnine decembra 2020 ne bi izredno uskladile nominalno, ampak bi bila uskladitev izražena v odstotkih. Ob več kot 2,5-odstotni gospodarski rasti bi bila izredna uskladitev tako v višini enega odstotka, ne pa v višini 6,50 evra, kot določa zakon.

DZ je namreč na predlog SAB v zakon o ukrepih na področju plač in drugih stroškov dela v javnem sektorju za leti 2020 in 2021 ter izredni uskladitvi pokojnin zapisal uskladitev v enakem znesku za vse upokojence in ne v odstotkih, kot je sprva predlagala vlada. Državni svet zdaj predlaga, da izredno uskladitev izvedejo v odstotkih.

Odstotkovna uskladitev namreč omogoča ustrezno uskladitev višine pokojnin, ne da bi s tem posegla v razmerja med njimi, meni vlada.
Odstotkovna uskladitev namreč omogoča ustrezno uskladitev višine pokojnin, ne da bi s tem posegla v razmerja med njimi, meni vlada. FOTO: Shutterstock

Izredna uskladitev v odstotkih je po mnenju vlade v skladu z ustaljenim načinom usklajevanja pokojnin. "S tem se zasleduje cilj, da bi pokojninski sistem znova postal koherenten in enoten," je zapisala v mnenju. Izredna uskladitev pokojnin v nominalnem znesku bi bila po mnenju vlade tudi v nasprotju s sistemskim zakonom. Iz zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju namreč izrecno izhaja, da se uskladitev pokojnin opravi v odstotkih, so navedli v sporočilu po seji vlade.

"Z uskladitvijo pokojnin v nominalnem znesku bi bili prikrajšani ne samo prejemniki najvišjih pokojnin, temveč tudi prejemniki povprečnih pokojnin. Za navedene posameznike bi predlagani način tako pomenil padec razmerja med njihovo pokojnino ter pokojnino tistih z nižjimi pokojninami, v okviru katerih so bili nenazadnje že upoštevani solidarnostni elementi. S takšnim načinom usklajevanja bi se krhalo zaupanje v pokojninski sistem tako pri upokojencih kot pri vseh tistih, ki v ta sistem trenutno vplačujejo ali bodo vanj šele vstopili," je še zapisano v mnenju vlade.

Po napovedih naj bi vlada danes obravnavala tudi politiko štipendiranja za obdobje 2020–2024, a so to točko umaknili z dnevnega reda seje. Je pa vlada potrdila spremembe uredbe o preizkusnem izpitu za odvetnike iz drugih držav in uredbo o načinu priprave kadrovskih načrtov posrednih uporabnikov proračuna in metodologiji spremljanja njihovega izvajanja za leti 2020 in 2021.

Vlada podpira predlog državnega sveta za odstotkovno izredno uskladitev pokojnin.
Vlada podpira predlog državnega sveta za odstotkovno izredno uskladitev pokojnin. FOTO: Dreamstime

Spremembe uredbe o preizkusnem izpitu za odvetnike iz drugih držav veljavno uredbo usklajujejo v delu, kjer so določeni pogoji za državljane držav članic Evropske unije tudi z državljani Evropskega gospodarskega prostora in Švicarske konfederacije. Uredba o načinu priprave kadrovskih načrtov posrednih uporabnikov proračuna med drugim vsem posrednim uporabnikom proračuna države in občinam nalaga obvezno pripravo kadrovskih načrtov ter načrtovanje in izvajanje zaposlitev v okviru zagotovljenih sredstev za stroške dela.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

wolfterier
17. 01. 2020 10.03
+3
Zakaj se pa dodatno zdravstveno zavarovanje ne plačuje v odstotkih,ZAKAJ...
User300173
16. 01. 2020 21.37
+8
Pri enakem znesku pokojnin bodo oškodovani tisti z visokimi in srednjimi pokojninami. Lepo. Gospodje iz vlade, tu se gre za 6,50 evra, ne za nekaj stotakov. Koliko je tistih, ki prejemajo nižje pokojnine? Oni ne bodo oškodovani? Pojasnilo, da mora ostati procentualno razmerje v pokojninah isto, je navadno zavajanje. Ob upokojitvi je vsak dobil pokojnino po plačilu, kasneje v pokojninski sklad ni ničesar noben upokojenec vplačeval. Navsezadnje, sklada ni in se plačuje iz meseca v mesec. Uskladitev ni zaradi inflacije, ampak povečanja življenskih stroškov, torej podražitev v trgovinah. Podražitev je v evrih ne v odstotkih. Laž je tudi, da bi bili oškodovani tudi tisti s srednjimi pokojninami. "Oškodovan"ne bi bil nihče, saj bi prejeli samo tisto, kar vsakemu pripada, to je znesek podražitve. Egoizem ne pozna meja. Ko ti bogatejši reže kruh, se kot siromak ne boš najedel.
srecnii
16. 01. 2020 20.52
+4
Sprašujem se na kaj so lahko nekateri ponosni, na družbo, na državo, pozabite.
franko777
16. 01. 2020 20.51
+5
Še naprej ustvarjate armado revežev, že 260.000 nas je in vam še ni dovolj, še vedno se ne sramujete tega. Odmerjena pokojnina za 41 let vplačil v pokojninsko blagajno 478,00 € pokojnine. Hvala, tu vrag odnese šalo !!!!!!
Rudar
16. 01. 2020 16.28
+12
Edino logično je, da se pokojnina dvigne odstotkovno. Najmanjpe pokojnine naj se dvignejo na ustrezno višino. In to je to.
Timy15
16. 01. 2020 16.20
+16
Za tiste z zelo nizkimi pokojninami tej državi ni mar,samo,da tisti,ki ima že vsega dovolj, dobi še več.
IS58
16. 01. 2020 16.36
+8
Da razložim , kako je pokojnina rešena v Australiji. Tam dobi vsak cca 600 eurov pokojnine vsakih 14 dni. Ni važno ali je v življenju kaj delal ali. Dopolnit pa mora 65 let. Toda oni že od začetka vedo, da si morajo za jesen življenja nekaj prišparati, če želijo lepše živeti. Potem, pa je odvisno od vsakega posameznika, kaj mu pomeni več, ali pa je zadovoljen z minimalcem.
IS58
16. 01. 2020 16.37
+2
Supervillain
16. 01. 2020 16.04
+9
Za 1kg kruha več??
?ebula
16. 01. 2020 15.46
+5
Knap razmišlja pravilno!
krmeki
16. 01. 2020 15.22
+14
Pokojnine je treba usklajevati odstotkovno in ne v enakem znesku. Zakaj bi nekdo, ki je delal 15 let dobil enako povišanje kot nekdo ki je delal 40 let.
MORJE007
16. 01. 2020 15.10
+14
Res je da nismo vsi plačevali enako v pokojninsko blagajno ,a to še ne pomeni ,da so zato več delali , prej manj vsaj nekateri , tisti z nižjimi plačami ponavadi delajo , nekateri pa samo hodijo v službo ,za 40 let delovne dobe , pa ne dobiš niti 600 evrov pokojnine SRAMOTA
knap11
16. 01. 2020 15.05
+17
Barabe pokvarjene, ki opravičujete z več različnimi opravičili odstotkovno uskladitev pokojnin, a niti z enim primerom ne najdete opravičila za uskladitev v enakih zneskih za vse upokojence . Barabe pogoltne ste vsi tisti, ki imate zelo visoko pokojnino in tudi tisti, ki imate nadpovprečne plače in se boste upokojili z zelo visoko pokojnino ter še zahtevate odstotkovno uskladitev. Torej se naj najrevnejšim na letni ravni pokojnina poviša za nekako od 30 do 60€, medtem ko bodo tisti z nadpovprečno pokojnino na letni ravni prejeli za 84 do 300€. Ali skrajšano reveži bodo na letnio ravni pridobili povprečno 45€, premožnejši pa povprečno 190€.
IS58
16. 01. 2020 14.55
+2
Popolnoma pravilno. A smo vsi enako polnili blagajno?
knap11
16. 01. 2020 15.13
+9
IS, a si mogoče kdaj v življenju pomislil in zmogel biti toliko empatičen, da ne rečem pravičen, da je nekdo imel srečo in se zaposlil v dobro stoječem podjetju, drugi človek pa z enako izobrazbo v slabo stoječem podjetju ali pač v firmi, ki iz kakršnih koli razlogov ni izplačevala visokih plač, delala pa sta recimo oba enako zavzeto? In rezultat na tak žalosten način neenake polnitve blagajne je, da ima eden lahko 1000€ penzije, drugi pa recimo le 800, ali še mizerneje da ima eden 800 in drugi 600€, ali eden 600 in drugi 400€. A je to pravica ali krivica?
IS58
16. 01. 2020 16.16
+3
Ko bodo uredili tako, da bo najnižja pokojnina vredna človeka, da dostojno preživi in zgornja omejena, da ne bo šla v nebo, vmes pa se uredi razmerje, koliko je kdo s prispevki prispeval v blagajno, pa je stvar verjetno za vse urejena. Kot pa vidim našo politiko, interesa za to ni, vsaj kažejo ga ne. Je pravica, da letošnji upokojenci dobijo odmerni odstotek višji za1,25%, ta,ki pa se je upokojil pred koncem leta pa ne. A je to vredu? NI. Nikoli ni za vse vredu.
zajebant2
16. 01. 2020 14.36
+9
če bi se vsem za 6.5 eur bi kučan premalo dobil, ker težko živi s 2 pokojninami
Naglič
16. 01. 2020 14.17
+49
V zadnjih treh letih so šle plače učiteljev za 25%, pokojnine pa..? Sram me je napisati.
tlunar
16. 01. 2020 14.31
+26
Ja se zamislim koliko so mi povečali inv. nadomestilo,ki je sedaj 227e! Naj živim ali crknem-še sam nevem,če si smrt splh lahko privoščim in tako je naše življenje iz dneva v dan pozabljeni , zaterani , izčrpani,..čakajoči na smrt in lepše jutro!!Hvala, Slovenija moja dežela,...
ina5785
16. 01. 2020 14.46
-6
komentiranje - Tako kot so šle penzije v zadnjem letu GOR, se ne spomnim prej SKUPAJ 10 let in še več NE!!!!
DAEMONIUM
16. 01. 2020 15.05
+11
Res je, vas so komunistu najbolj prizadeli celo bolj kot one ki so delali 40 let in ce bi bili v Avstriji bi hodili vsak teden na izlete v slovenskem komunizmu pa so na macjih konzervah. Vse invalidske pokojnine bi morali spraviti minimalno na 500 eur najnizje pokojnine za polno del. dobo pa nad prag revscine nad 600 eur. Sicer se to da doseci le enotni morate biti. Vas je 10.000 in dokler se ne boste pripeljali pred parlament ib se tam utaborili za nekaj dni vas bodo do smrti tako izkoriscali, to je dejstvo ker se v tej drzavi samo to razume in nekaj velja, kot so ze pokazali zdravniki, ucitelji....!
tlunar
16. 01. 2020 14.14
+14
Vi, vsiskupaj lahko zavajate nas opokojence in nas nategujete spredaj in zadaj-verjame pa noben ničemur več.Vseskupi en velik nateg:ja pa naj kdo dokaže da to ni res-že danes jokajo,da bo gospodarska rast nižja,verjetno niti 2% in tu je nateg! Lepo vas prosim za dobro vseh čimprejšne volitve in izbris starih rdečih strank iz obličja zemlje!
srecnii
16. 01. 2020 14.12
+28
Pokojninski sistem je nate*vanje ljudi.
PIERREBRICE
16. 01. 2020 14.07
+20
Zanka tiči drugje, kar malokdo zazna. Gospodarska rast bo po vsej verjetnosti samo 2,4 %, kar pomeni, da ''vse tole nategovanje'' pade v vodo. To je prava resnica!
Apostol1
16. 01. 2020 13.59
+19
Odstotkovno usklajevanje pokojnin pomeni , da bo recimo pri 10% povišanja dobil tisti z 500€ 50€ tisti s 1500€ pa 150€ in tole je res zelo pravično ni kaj ,samo še kakšnega Superhika potrebujemo , da bo še bolj konkretno revnim kradel in dajal bogatim.
kameltrajbar
16. 01. 2020 14.02
-3
Pokojnina ni sociala....ampak kukr si vplaceval🤔
Apostol1
16. 01. 2020 14.30
+25
kameltrajbar ....... S približno enako plačo in enakim vplačevanjem v pokojninski sklad ima sodelavec , ki je šel res da 10 let pred menoj v penzijo , danes 150€ večjo pokojnino , tako , da te prosim ne mi govorit koliko je kdo vplačeval, čeprav je teoretično tako toda eno je teorija in drugo je praksa.
Brabus
16. 01. 2020 14.36
-3
Apostol1, zakaj pa ni pravično??? Verjetno je tisti z 1500€ pokojnine veliko več vlagal za pokojnino, kot pa z 500€. A , ko se pa tala regres, takrat je pa kar v redu, eni vedno ta velikega, drugi pa tamalega, a to bi pa bilo v redu??? Jao, pa kaj bi vsi radi.
Apostol1
16. 01. 2020 14.44
+17
Konjiček17 ..... Tisti ki je šel v penzijo recimo leta 208-10 in z približno enako plače je plačeval toliko v sklad kot jaz , danes pa ima za 100€ - 150€ višjo pokojnino in tudi to je prav zate . Radi bi neko normalno penzijo za 40 let dela in ne tako , ki je pod pragom revščine , kar je kot sem omenil zgoraj zgodba približno 70% današnjih upokojencev.
ina5785
16. 01. 2020 14.48
+13
Apostol1 - Prav imaš!!! A korl se je NAJBOLJ boril, da gredo penzije gor procentualno. In tisti ki ima že tako malo, bo vedno imel malo. In korl bi rad bil preds.Desusa?
IS58
16. 01. 2020 14.58
+9
To pa je drugi problem. Ko so zniževali plače, so penzije ostale na istem nivoju. Sedaj se pa vsem dvigujejo. Anomalija, ki je ni para. Tudi letošnji upokojenci imajo odmerni odstotek večji za 1,25%. Ta ,ki pa je šel v pokoj lansko leto pa ne. A je to normalno?
IS58
16. 01. 2020 15.03
-4
Ta , ki ima 1500 eurov penzije ima boljši avto, ki več stane vzdrževanje, ima hišo, ki je večja in tudi več stane, gre na potovanje , ki tudi več stane...... na koncu pa sta s tistim, ki ima 500 eurov penzije enaka. NI to logika?
BUONcaffee
16. 01. 2020 13.51
+4
Jaz se strinjam z tem zakonom.