Slovenija

Volkovi spet napadli: pri Gorenji vasi pokončali najmanj 16 živali

Gorenja vas / Kopačnica, 20. 09. 2019 11.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na območju občine Gorenja vas – Poljane so spet 'udarili' volkovi. V novem, večjem napadu so pokončali najmanj 16 glav plemenske drobnice. Tamkajšnja občina razmere ocenjuje kot v celoti nedopustne in pripravlja novo vlogo za odstrel še dodatnih petih volkov.

Volkovi so pokončali 16 živali.
Volkovi so pokončali 16 živali. FOTO: Občina Gorenja vas - Poljane

"Danes se je na območju občine Gorenja vas – Poljane zgodil nov večji napad, ki je po obsegu primerljiv z napadom v Dolenji Žetini 12. septembra letos," so sporočili z občine Gorenja vas – Poljane.

Zjutraj so bili tako priča novemu številčnemu pokolu plemenske drobnice – po do zdaj zbranih podatkih gre za 16 živali. Ocenjujejo sicer, da je škoda še precej večja, saj so pri večini pobegle drobnice poškodbe velike.

Občini so očitali, da smo od šolskega ministrstva prejeli denar za prevoze šolskih otrok s posebej nevarnih območij. To ni res, še vedno čakamo navodila. Je pa treba poudariti, da je na našem območju kar 380 kilometrov hribovskih cest, točke, kjer otroci čakajo na prevoz, pa so ob robu gozdu. Strah je zato upravičen. Elizabeta Rakovec, direktorica občinske uprave Občine Gorenja vas – Poljane

"Napad se je zgodil na območju Blegoša, proti Cerknem, danes okoli 9. ure zjutraj, torej sredi belega dne, kar dokazuje, da volk postaja čedalje bolj predrzen," poudarja direktorica občinske uprave občine Gorenja vas – Poljane Elizabeta Rakovec. Pokončali so ovce, večinoma jagnjeta, nekaj tudi koz, ki so bile po besedah Rakovčeve znotraj žičnate ograde. "A tudi to volka več ne ustavi. Gre namreč za izrazito hribovit, strm predel, volk pa lahko takšno ograjo zelo enostavno preskoči," za 24ur.com razlaga sogovornica. V občini so sicer v zvezi z dodatnimi zaščitnimi ukrepi ves čas v navezi z Agencijo RS za okolje (Arso), a tudi na Zavodu RS za okolje priznavajo, da je večino teh nemogoče izvajati. "V poštev bi izjemoma prišle mreže, a to je s finančnega vidika neizvedljivo," pravi.

Prav tako pa populacija volka ves čas strmo narašča: "Po zadnjih ocenah imamo na našem območju najmanj tri trope s po osmimi osebki."  Da je zver vse bolj neustrašna in agresivna, poleg načina napada po njenem mnenju kaže tudi dejstvo, da ga vse pogosteje opažajo, saj se približuje hišam. "Ne odziva se na hrup," pravi direktorica in dodaja, da se ljudje počutijo ogrožene. "Velikokrat slišimo napotke živalovarstvenikov, da se je treba naučiti sobivanja, a to je izjemno težko."

Pokol ovac pri Pivki

Občina nastale razmere tako ocenjuje kot v celoti nedopustne, zato že pripravlja novo vlogo za odstrel še dodatnih petih volkov. "Lokalna skupnost želi ravnati izključno v interesu svojih občanov, ki si zaslužijo kakovostne pogoje za življenje in delo, za kar si lokalna skupnost z dragimi in obsežnimi projekti prizadeva že ves čas svojega obstoja," so v sporočilu za javnost zapisali na občini. Kot še izpostavlja Rakovčeva, so postopki odstrela volka zaradi njegove zaščitenosti namreč zelo dolgotrajni. "Na občini smo urgirali in vlogo oddali že maja, odstrel je bil odobren nato julija."

Na občini zdaj pričakujejo, da "bodo odločevalci pozive lokalne skupnosti tokrat vzeli resneje in ukrepali odgovorno in predvsem hitreje." "Ne moremo se načuditi temu, da nas nihče ne sliši," še sklene Rakovčeva.

 

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (193)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

vlahov
09. 12. 2019 16.01
-1
Tole je pa preveč Ali je drobnica v ogradi ..? Oni naj plačajo , da gledamo te slike ovac . 3000 srnjadi ste že pobili letos . Javno objavite imena lovcev , ki stelja na volkove , ker imajo lastnika le ti ... Zdaj bojo začeli pa jesti zvečer šakale in volkove ... Kako morete to jest ..
felix59 drugič
20. 09. 2019 19.56
+7
Pa kaj se to na črno ne da nič zrihtat z volkom ???
rr3
20. 09. 2019 21.09
-1
rr3
20. 09. 2019 19.18
+7
Ko jagenjčki obmolknejo....
ziggy
20. 09. 2019 17.31
-6
Hoj, se nekako strinjam z nekaterimi komentarji spodaj. Dokler je državna odškodnina za ubito ovco višja kot za živo jagnje, nekaj ni v redu. Kaj pa, če ima sosed streniranega psa, ki pride ''uredit'' situacijo in si razdelita ... Kot npr. škodo pri avtu na parkirišču v zavarovalnici, če sem zloben in sarkastičen? Naj kdo razmišlja še v tej smeri. Volkovi niso krivi za vse zlo na tem svetu. Niso mi poznani primer iz volčjih držav ( npr Rusije z okolico, Kanade, USA, Skandinavije), da bi bili kakšni posebni volčji pokoli. Ali ni toliko volkov ali toliko drobnice. Pa lep pozdrav.
luckysss
20. 09. 2019 17.51
-11
Precej drobnice pokončajo potepuški psi, vendar kmetje vedno okrivijo volka, saj škode povzročene od psov država ne plačuje ker ni njihov lastnik... Na lovske senzorske kamere so se že večkrat "ujeli" tropi psov pri svojem krvavem delu, ni pa niti enega takšnega posnetka volkov...
Kaktus111
20. 09. 2019 17.54
+14
Treba bo vstat s kavča pa it pogledat kaj je to ovca ...........
Anica Hafner
21. 09. 2019 18.08
Te države imajo ogromna nenaseljena prostranstva. Zveri se hranijo z divjadi.
Wortex2
20. 09. 2019 16.47
-7
Velik problem so lovci, namreč ti pobijejo preveč divjadi se pravi srn in prašičev, kar je glavna hrana za medveda in volka. Ker ni dovolj hrane se potem nažirajo na ovcah ker so v to pač prisiljeni. Lovska in kmetijska politika samememu seb pljuva v skledo potem so pa žalostni ☹️
JohannDoe
20. 09. 2019 17.13
-3
Ma ni to tak problem. Problem je to, da nekateri nočejo zaščititi svojih živali, ker jih je država naučila, da jim ni treba. Problem je, da država nima jasno postavljenih smernic kmetijstva in pogojev za pridobitev subvencij in omogoča soliranje ob prejemanju državnih sredstev. Problem je vtikanje nevladnih organizacij v upravljanje z zvermi. In problem je, da smo narod gostiln. In iz gostiln se vedno gleda zviška na šole in stroko, rešitve pa postavlja z zamahom po mizi. Če malo pogledaš, to je modus operandi v tej državi.
Anica Hafner
21. 09. 2019 18.10
-1
Največji problem je, da so naselili preveč zveri na naseljena, gospodarska področja.
Slovenijagrenaprej
20. 09. 2019 16.30
-6
Ne vem, kako bi zašitniki živali odreagirali, če bi vsak dan javno objavili, da bomo danes poklali 300 glav živine za hrano. Naslednji dan isto. Ali bi se jezili? Seveda, psst, samo ne v javnost.
luckysss
20. 09. 2019 16.40
-16
Res je, ljudje pobijamo živali za prehrano , torej zaradi lastne razvade ali užitka...Mi lahko zdravo živimo brez mesa, volk tega ne more..
Anica Hafner
21. 09. 2019 18.23
+1
Rabimo.pa mleko , sir, jajca. Zato rabimo živali. Ostarele po tvojem ne bi smeli pobiti. Kot v Indiji. Ali jih dati v dom nemoglih za krave? Relel boš, da gre samo s travo. Pa ne gre.
Vita vita 72
20. 09. 2019 16.20
+12
Uboge zivali,groza je to videti...je pa vsaj volk sit.
luckysss
20. 09. 2019 16.22
-13
Ko jagenjčka nataknejo na raženj, je pa veselje gledati ali kaj ...
Vita vita 72
20. 09. 2019 16.30
-12
Jem meso,se pravi mrtve zivali,nimam pa zelodca za razenj in zakol. Ne vem zakaj bi bila pri tem dvolicna??? Jaz obozujem zivali,resujem vse kar leze in gre,leti...sem pa definitivno na strani volkov,medvedov... Do napada pride zaradi narave,prezivetja...to se ne pomeni,da imamo pravico ubijati zveri,svoje zivali,ce ze imamo zivinorejo pa moramo usrezno zascititi...
luckysss
20. 09. 2019 16.34
-7
Ne imeti želodca za klanje ampak le za konzumiranje mesa je velika dvoličnost...In za jagenjčka ni nobene razlike, če konča v volčjem ali človeškem želodcu...
Vita vita 72
20. 09. 2019 17.43
+1
Zato pa se rece,da smo ljudje najhujse zveri...kaj pa to,ko so znanstveniki dokazali,da rastline "govorijo"... Kaj pol,kaj bomo jedli???
ROMELS
20. 09. 2019 16.06
+31
Kmetje! Na svoji zemlji ste vi gospodar, ne pa neka mestna trapasta buča.
JohannDoe
20. 09. 2019 16.08
+5
luckysss
20. 09. 2019 16.10
-2
Tako je...in vsak dober gospodar zaščiti svoje imetje... Ne pa da čakajo, da država trikrat preplača tiste uboge ovce....
ROMELS
20. 09. 2019 16.13
-2
Itak jih plačamo davkoplačevalci preko države.
ROMELS
20. 09. 2019 16.15
+18
V sloveniji enostavno ni prostora za volkove, ker ni dovolj hrane v gozdovih. Kot vemo pa volkovi ne živijo od maha in ostale zelenjave.
JohannDoe
20. 09. 2019 16.20
+4
luckysss
20. 09. 2019 16.24
-1
Seveda sem mislil na zaščito ovc z ograjo in psi.;)
luckysss
20. 09. 2019 16.49
-2
Romar...Srnjadi in jelenjadi ter ostalega naravnega voljčjega plena je v naših gozdovih dovolj , problem je v lovcih, ki pobijejo samo srnjadi vsako leto preko 30 000...In v kmetih, ki jim v bistvu "servirajo" lažji plen...S tem se uničuje ravnovesje v naravi....Tu nastaja prava škoda in ne pri tistih parih ovcah...
Mungos2
20. 09. 2019 16.05
-8
Novodobni kmetje me spominjajo na udeležence v Kmetiji. Prej je bil bogati kmet, kot bogati delavec !!!
Capo dei Capi - novi profil
20. 09. 2019 16.02
-13
Naslov "pri Gorenji vasi pokončali najmanj 16 živali"... Na vseh slikah in na video-posnetku sta vidni samo 2 ovci... Kdo koga... Farba?! :)
Capo dei Capi - novi profil
20. 09. 2019 16.03
-12
Še vedno čakam argumentirane odgovore... 50 minusov, nobenega odgovora... Počasi se mi dozdeva, da nimate nobenih odgovorov. :)
JohannDoe
20. 09. 2019 16.08
-6
To ti lepo oriše tragično psihologijo slovenskega volivca. S takimi argumenti v življenje.
01xxy
20. 09. 2019 16.01
+31
Katera mafija služi na račun slovenskega podeželja z volkovi in medvedi ter šakali?
JohannDoe
20. 09. 2019 16.03
+11
Sindikalna mafija. Pridni kmetje pa pobirajo drobiž.
lojze3
20. 09. 2019 15.41
-4
kmet vsa drvesa posekou, vse volke postrelu, grozil brdajsu, jankoviču miljone zapravu...
JohannDoe
20. 09. 2019 15.55
-5
Se ti strinjaš, Lojze, da bi imeli volkov za polovico manj in škod toliko kot takrat, ko smo jih imeli za polovico manj kot danes?
lojze3
20. 09. 2019 16.26
+13
volk je za v rezervat, če bi prišel ven samo odstrel
JohannDoe
20. 09. 2019 17.19
-2
Pa cela Slovenija je za en živalski rezervat, pustimo da živali redno prehajajo med državami in ne poznajo zemljevidov. Jaz bi dal proizvodno hrane v "rezervat", če že tako razmišljamo. Vse kmetovalce, ki so pomembni za slovensko prehrano in ekonomijo ali tiste, ki to hočejo biti, pa nočejo sodelovati z državo, bi dal na eno omejeno območje, kjer bi lahko neomejeno delali kar bi hoteli. Gnojili z gnojnico ko bi hoteli, kosili neodcveteno travo za silažo po mili volji, škropili z najboljšimi prepovedanimi škropivi.... ama vse, kar bi jim prišlo na pamet. Znotraj tega območja. Volk sit in koza cela ali kako že rečejo?
Oliguma
20. 09. 2019 15.41
+23
Toliko časa, da bodo napadli enega otroka..groza od države.
JohannDoe
20. 09. 2019 15.49
-5
Guma, kaj nam je storiti!? A damo število volkov na polovico, kot smo jih imeli 2010, pa sprejmemo število napadov kot 2010?
JohannDoe
20. 09. 2019 15.50
-4
Število napadov na pašne živali, mislim. Napada na človeka nismo imeli že od... Rdeče Kapice. Težko je analizirati.
luckysss
20. 09. 2019 15.54
-5
Oliguma... Prej ga bo napadel pes, ki ni na vrvici ob sprehodu....Je treba torej postreliti vse pse, ki se prosto sprehajajo....samo vprašam...
JohannDoe
20. 09. 2019 16.02
-1
Seveda, psov je preveč, zato je tudi napadov preveč. Pa, če te ugrizne bratrančev Floki, brž po flinto pa počit sosedovega Mikija, preden te še enkrat.
lojze3
20. 09. 2019 15.38
-8
kmet sovražnik ljudstva, gremo u hofer
JohannDoe
20. 09. 2019 15.51
-1
Lili23
20. 09. 2019 15.33
+31
Tisti ki ste proti odstrelu,najbolj da jih vse naselte kar v Tivoli in na Rožnik, če so res tako nenevarni.
JohannDoe
20. 09. 2019 15.35
-14
Lili, bi ti imela za polovico manj volkov in hkrati škod in napadov toliko kot takrat, ko smo imeli za polovico manj volkov?
Lili23
20. 09. 2019 15.36
+14
JohannDoe
20. 09. 2019 15.41
-13
Bi želela, da zmanjšamo populacijo volkov v Sloveniji za polovico, recimo kot smo jo imeli leta 2010, ob tem, da dobimo tudi število napadov in škod kot smo jih imeli leta 2010?
JohannDoe
20. 09. 2019 15.52
-3
Lili23
20. 09. 2019 15.32
+29
Najboje da volkove premestimo na Rožnik in v Tivoli jih tam naj imajo tisti, ki so proti odstrelu.
luckysss
20. 09. 2019 15.31
-17
Lovci naj pustijo kakšno srno še za volkove...Jim je treba vsako leto pobiti več kot 30 000 samo srnjadi, hkrati pa pravijo da volku zmanjkuje naravnega plena...Kakšen lovski golaž na veselici manj, pa bo volk sit in ovca cela....
korintos23
20. 09. 2019 15.36
+17
Pametnjakovič, a ti bi rad da bi divjačina kmetom vse požrla? Potem tudi vi vegani niti slame ne boste hubali.
JohannDoe
20. 09. 2019 15.42
-4
luckysss
20. 09. 2019 15.50
-4
Korintos, srnjad se s polj da lepo odvračati z dvema žičkama el. pastirja...Stroški niso veliki...
Mungos2
20. 09. 2019 15.26
-12
Kmečki sindikati so premočni za državo. To sploh niso kmetje, ampak molzniki države !!!!
JohannDoe
20. 09. 2019 15.29
+3
JohannDoe
20. 09. 2019 15.45
+0
Sindikati so ostanki socializma, dušijo gospodarstvo in so leglo korupcije, pravijo. Povsod. Razen v kmetijstvu. Tam sadijo rožice.
rofo
20. 09. 2019 15.18
-23
Ne more biti drugače,saj se delajo poseke gozdov kjer kakšnemu kmete pade na pamet,da bo iz gozda naredil travnik.Na živali ne pomisli nihče,zato ni čudno da so na pragu hiš ali naselij.
nejc988
20. 09. 2019 15.21
+18
Od kje pa tebi to. Po statistiki zavoda za gozdove se kmetijske površine bolj zaraščaja zaradi opuščanja kmetijstva kot da bi se gozdove krčilo.
thelycandraven
20. 09. 2019 15.09
+3