Slovenija

Vse v enem

Ljubljana, 07. 02. 2008 15.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Novo osebno izkaznico bomo lahko uporabljali tudi pri zdravniku. Se bo zmanjšala možnost zlorab?

Notranji minister Dragutin Mate je povedal, da je vlada potrdila predlog novel zakonov o osebni izkaznici in o potnih listinah. Poudaril je, da bodo novo osebno izkaznico občani lahko uporabljali tudi kot zdravstveno kartico. Občan bo ob vložitvi vloge za novo osebno izkaznico lahko odločil, ali bo zaprosil za osebno izkaznico s čipom ali brez njega, je pojasnil. "Na čipu bosta dva zapisa, kvalificirano digitalno potrdilo in zapis zdravniškega certifikata," je dejal minister in dodal, da se bodo s to osebno izkaznico občani izkazovali pri poslovanju z e-upravo in pri obisku zdravnika.

Po ministrovih besedah se bo z novo izkaznico povečala varnost in zmanjšala možnost zlorab. Dodal je še, da občanom izgube ali kraje osebnih izkaznic ne bo treba več objavljati v uradnem listu, ampak bodo izgubo prijavljali pri upravnih enotah. "S tem bo znižan strošek pri prijavi izginotja in plačila objave v uradnem listu," je pojasnil minister.

Občan se bo sam odločil, ali bo zaprosil za osebno izkaznico z ali brez čipa, je poudaril Mate.
Občan se bo sam odločil, ali bo zaprosil za osebno izkaznico z ali brez čipa, je poudaril Mate. FOTO: POP TV

Poudaril je, da bodo sedanje osebne in zdravstvene izkaznice ostale v veljavi, zato jih občanom ni treba zamenjati, če tega nočejo. "Pravica vsakega državljana je, da se bo sam odločil," je poudaril. "Osebe, ki niso slovenski državljani, imajo pa v Sloveniji pravice iz zdravstvenega zavarovanja, bodo dobile le zdravstveno izkaznico," je še dodal. Mate je tudi pojasnil, da bo z novelo mogoče osebne izkaznice izdati tudi slovenskim državljanom, ki nimajo stalnega bivališča v Sloveniji.

Novela bo tudi omogočila vzpostavitev digitalnega skladišča za fotografije, je dejal minister in dodal, da bodo lahko osebe - ki se bodo fotografirale pri fotografih z varno zvezo s podatkovnim skladiščem - svoje fotografije avtomatično pošiljale na upravne enote. "S tem bo odpadlo skeniranje na upravni enoti," je dejal minister.

Obenem je pojasnil, da bo fotografija v podatkovnem skladišču eno leto. "Zato občan v tem času ne bo potreboval nove slike, ampak se bo za nov dokument uporabila slika iz podatkovnega skladišča," je še povedal. Po ministrovih besedah novela določa, da bo občan moral pisno dovoliti fotokopiranje svoje osebne izkaznice. "Torej se bo občan sam odločil, ali se lahko naredi fotokopija njegove osebne izkaznice," je poudaril.

Z novelo zakona o potnih listinah pa se bo vzpostavil vzporeden sistem z novimi osebnimi izkaznicami, je dejal minister. Pojasnil je še, da bodo postopki pri pogrešanju oz. izgubi potnih listin enaki kot pri osebnih izkaznicah.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (20)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
08. 02. 2008 19.02
Levi imajo naleptke, desni pa kartice, ha, ha. Adijo MInerva, dober dan ....kdo? Aja, bo javni razpis!
xzamiel@hotmail.com
08. 02. 2008 11.16
Strinjam se s Kiro glede omejenih dostopov. Npr v trgovini, kjer lahko plačaš z bančno kartico, ne moreš pa preveriti stanja. Metaforično rečeno. Sicer mi je iz mnogih razlogov všečna ideja vse na eni kartici (tudi vozniško dovoljenje, čeprav imaš lahko v EU samo osebno za to) ampak samo v primeru, če bo branje kartici omejeno na ustanovo, kot se je že omenilo. Če se tega ne bo jasno vedelo, bom zaenkrat ostal brez tega. Bi pa poudaril, da vsak moderen oz bilokakšen sistem za praktično karkoli, ima dve strani. Npr vse na enem sistem je lažje za uporabnike, lažje za oblast in lažje za policijo za iskanje informacij o osumljencu. Pač, manj ovir. Po drugi strani pa je tudi lažje kontrolirati vse itd. Ampak to je prisotno vsepovsod. Svetla in temna stran, jin jang ;]. Torej, teorija ok, pomembna pa je izvedba.
Prvo Bore
08. 02. 2008 07.59
jaz.sem.kdorkolihočem.vedno Ali smo vedeli za ta schengenski sporazum, ko smo želeli v Evropo ?? Smo !!! Zakaj pa že takrat nismo to upoštevali ??? Ves ta sistem je iz Amerike in dejansko te spravi v to, da ti lahko nekdo vzame VSO identiteto. Do leta 91 sem imel dva potna lista (enega so mi ukradel, pa sem potem jebal ježa pol leta) eno osebno izkaznico in vozniško dovoljenje. V Sloveniji smo že kolikokrat zamenjali listine ?? Kje so sedaj nadobudneži , ki pravijo za nalepke ?? U PM naj gredo vsi skupaj !!! Čez nekaj časa bo pa nekdo pozabil disk, pa bo hudič. Tako ni delal Gestapo !!!
pu100
07. 02. 2008 23.39
azagar
07. 02. 2008 23.16
kira1: za nove zdravstvene kartice, o katerih je bilo govora konec lanskega leta, sem jaz takrat bral, da bodo imele le se certifikat. dosedanje/stare pa so menda nosile se neke dodatne osebne podatke. glede dostopnosti do podatkov pa se popolnoma strinjam s tabo. to kako bodo zagotovili varnost in kaksne bodo omejitve do informacij je stvar tehnicne izvedbe in lahko zgolj upam, da bo za to res ustrezno poskrbljeno. ideja je dobra, vprasanje je kaksna bo izvedba. zlorabe pa so bile mogoce 20 let nazaj, so danes in bodo zal tudi v bodoce. edina razlika je, da se je nekoc do zaupnih informacij lahko dokopal skoraj kdorkoli, v bodoce pa se bodo verjetno lahko le se vedno ozje skupine ljudi, ki bodo dovolj blizu oblasti.
tine.huvin@gmail.com
07. 02. 2008 18.49
Ja sej kmalu bomo nosili čip ku psi kjer bodo naši podatki:D no ja... sicer ni slaba ideja, vsaj nikoli ne boš pozabil dokumentov doma:))
purpena
07. 02. 2008 18.46
Manj plastike je lahko samo boljše.
azagar
07. 02. 2008 18.42
@kira1,...: povsem narobe razumete idejo novih kartic. te za razliko od starih zdravstvenih kartic NE bodo vsebovale osebnih podatkov. sluzile bodo le kot 'kljuc', ki bo avtorizirani osebi (npr. zdravniku) omogocil dostop do (zgolj tistih) podatkov, ki jih ta oseba potrebuje za svoje delo. ti podatki bodo hranjeni na ustrezno varovanih centralnih streznikih. z vidika informacijske varnosti je to glede na razpolozljive tehnologije najbolj varen mozen pristop (definitivno bolj kot stari fascikli, ki jih je lahko pregledovala vsaka snezilka na zdravstvenemu domu). skustran: se strinjam s tabo, da bi morala sluziti tudi za prometne in vozniske, toda problem je, ker so ti dokumenti evropsko usklajeni in bi morali tako odlocitev sprejeti na evropskem nivoju. sicer bi nastal problem, kako bodo do informacij o vozilu dostopali tuji policisti.
muvimen
07. 02. 2008 18.40
Še tablce nej dajo zraven - debili !!!
drzavljan35
07. 02. 2008 18.25
Osebna + voznisko dovoljenje - ali pa tkole...
drzavljan35
07. 02. 2008 18.25
zakaj niso dali rajsi osebno in prometno izkaznico skupaj, ali vse troje skupaj na en chip !?
ping85
07. 02. 2008 17.50
...nihče pa ni omenil, kakšna naj bi bila razlika v ceni med navadno osebno in to novo...???!!!??? Drugače pa spet ena "evropska" izmišljotina, za kasiranje denarcev. Le kdaj bodo uvedli, da je potrebno menjati vozniška dovoljenja??? Povsod se hočemo it neko evropo, ko se gre pa za plače smo še pa vedno "balkan". Katastrofa od katastrofe... LP
malipandit@email.si
07. 02. 2008 17.42
aha se je ze zacel, naslednja stopnja je ko bodo rekli da je se bolje ce se tudi bancni podatki in voznisko dovoljenje spravi kar na to eno centralno izkaznico z cipom. Potem bodo rekli da se izkaznice izgubljajo in kradijo in da bi zavarovali obcane pred zlorabami evedli samo vdelavo cipa v telo brez kakrsnekoli izkaznice. Enostavno cip v glavi. Kot kaze pa vse kaze se bo obcan sam odlocil ali bo suzenj sistema ki bo dovolil skeniranje lastne slike ali pa bo suzenj sistema ki skeniranj lastne slike ne bo dovolil. In temu pravijo svobodna volja
Mr.Brownstone
07. 02. 2008 16.58
poanta je samo v tem, da bo nekdo spet mastno zaslužil.
_jazz
07. 02. 2008 16.53
in kako običajen smrtnik spravi digitalno potrdilo iz izkaznice v računalnik, kjer je verjetno malo bolj koristno? al ga dobi zraven še na disketi, usb ključku ali po mailu? bomo videli.
strelka23
07. 02. 2008 16.19
Na zdravstveni kartici ni nobenega drugega zapisa kot zapis o zdravsvenih zavarovanjih ter osebni podatki.Vse ostalo je v kartotekah-ročnih ali kot prakticirajo nekatere ambulamte v elektronskih.In kako bi imele UE vpogled v zdravstveno stanje lastnika osebne izkaznice?
Marjana Kaker
07. 02. 2008 16.17
Spet bomo morali odšteti nekaj evrov,sam da kaserajo.
Ne jaz
07. 02. 2008 16.05
kakšna bedarija! pol bojo pa zihr uni na javni upravi al pa kej tazga gledal še tvoje osebne zdravstvene podatke.čeprav bo verjetn rečen, da to ne bo možno.ampak zihr bojo zlorabe!že kr vidim....tko v majhnih kot v velikih mestih!
Torpedo
07. 02. 2008 15.49