Slovenija

Z belgijkami 'ustrelili kozla'?

Ljubljana, 10. 03. 2008 11.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Belgijske puške, ki jih ima SV, naj bi bile z napakami in nezanesljive. MORS pravi, da gre za izboljšave.

"Belgijke" naj bi imele okvare. Pri MORS pravijo, da gre za izboljšave.
"Belgijke" naj bi imele okvare. Pri MORS pravijo, da gre za izboljšave. FOTO: POP TV

Slovenska vojska je lani poleti predstavila avtomatsko puško F 2000, s testiranjem pa je zaključila januarja letos. Gre za puško belgijskega proizvajalca FN Herstal. SV je kupila 6500 kosov orožja, za katerega je odštela 15 milijonov evrov. Učinkovit doseg orožja F 2000 S, ki ga izmed članic severnoatlantskega zavezništva uporabljala le Slovenija, je 500 metrov, medtem ko je teoretična hitrost streljanja 850 nabojev na minuto.

Je šlo pri nakupu 6500 kosov orožja za ljubezen na prvi pogled?
Je šlo pri nakupu 6500 kosov orožja za ljubezen na prvi pogled? FOTO: POP TV

Po nekaterih informacijah pa naj bi naši vojaki z omenjenimi "belgijkami" imeli težave. Šlo naj bi za najmanj štiri napake, ki so jih odkrili pri puškah. Kot smo še izvedeli naj bi bile puške nezanesljive in nevarne pri uporabi. Iz obrambnega ministrstva (MORS) so za 24ur.com povedali, da ne drži, da so na puškah odkrili napake. Simon Korez iz generalštaba Slovenske vojske je za 24ur.com povedal: "Vse puške bomo poslali le na redni letni tehnični pregled in ne gre za okvare. Pri puškah smo celo ugotovili možnost nadgradnje oz. dveh izboljšav. Gre za izboljšave nosilca zaklepa, sprožilnega mehanizma in nabojnika."

Pri tem se postavlja vprašanje: ali je letni tehnični pregled sploh potreben, saj je večina pušk novih?

Strokovna komisija je potrdila ustreznost predlaganih izboljšav na puški F 2000. Nadgradnja pušk bo tako potekala v sklopu rednega tehničnega pregleda oborožitve, predvidoma do sredine letošnjega leta.

Nekoga moraš imeti rad, pa čeprav puško.
Nekoga moraš imeti rad, pa čeprav puško. FOTO: POP TV
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (105)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User237234
12. 03. 2008 16.43
Goljar "Danes so vojaki predvsem na mirovnih misijah in hvala Bogu, da jim ni treba resnično streljati s svojim orožjem. Je pa dejstvo, da če bi vsi zanemarjali pomembnost vojakove oborožitve, bi bili kaj kmalu izrinjeni iz zemljevida." LOL. Ja, zato... ker streljajo z državnim orožjem?
User203620
12. 03. 2008 15.55
-1
so pa take puške kokr jih ma Sam Fisher v Splinter Cell :))
User245879
12. 03. 2008 14.11
-1
wse jh je treba postrelat:)njim se tut ne smiljo klosarji :) upri po siromakih :))))
User245879
12. 03. 2008 13.38
+1
1x tednsko bi mogli ustrelit enga politika s temi puskami me zanima kdo bi bi "tagawni" w parlamentu :)))
Tonček Balonček
12. 03. 2008 08.30
+1
Goljar, mi smo premagali JLA s policisti in manevrsko strukturo, pa je šlo za veliko vojsko! Malo pušk smo jim vzeli, pa je šlo! Ali pa Kosovarji!
User300460
12. 03. 2008 06.23
+1
Da bomo po Hrvatih tolkli bodo dobre...HA,HA,HA,HA,HA
User264639
11. 03. 2008 20.40
ahahaha... ups.. mal zašla.. jst pa gledam, kakšne s kakšnimi Belgijkami so streljali..No, grem nazaj na Eksluziv.. haha
Tonček Balonček
11. 03. 2008 14.41
Vojaki so seveda vedno bili in bodo orodje denarja in politike, oblasti, če hočete, prostituiranci in prisiljeni k nečastnim dejanjem, mobiliziranci ali karkoli, pa če vam je to všeč ali ne, mogoče gejše, več pa ne, ne klobasati o plemenitosti in poslanstvih, to je njihova postranska dejavnost!!!
User99662
11. 03. 2008 13.58
+1
Tonček, svetujem ti, da si prebereš malo literature in ugotoviš, da ima vojska popolnoma drugačno funkcijo kot policija ali kot bi ti želel delavska podjetja. Nismo v času Rima. Danes so vojaki predvsem na mirovnih misijah in hvala Bogu, da jim ni treba resnično streljati s svojim orožjem. Je pa dejstvo, da če bi vsi zanemarjali pomembnost vojakove oborožitve, bi bili kaj kmalu izrinjeni iz zemljevida. Na žalost bo na svetu vedno vladal nek status quo med državami. Pa četudi le potihem. Svet brez vojakov... nekdo se bo že našel, ki bo rekel: "Pa vi ste nori... bomo pa mi imeli vojake in bomo živeli na račun plena!" Predstavljaj si...
Tonček Balonček
11. 03. 2008 12.10
-1
Seveda, v Britaniji čisto dobro funkcionirajo, bolje kot naši nevarnostniki! Kot da se kaj uredi s puško!!
vodka-don
11. 03. 2008 12.05
-1
namest teh opticni pa laserskih merkov bols da pritrdijo gor masinco z ribiske palce,bo bolj uporabno .......
preprostež
11. 03. 2008 12.04
Tonček, bi ti jemal bobija resno?
Tonček Balonček
11. 03. 2008 11.38
-1
mihey, potem naj se gredo pa bobije! Jasno je, da večina teh naših profesionalcev še nikoli ni streljala na človeka, v tem so na istem kot obvezniki, še dobro, da je tako! Ne vem, zakaj taka panika v zvezi s piuškami, namesto njih bi vojska lahko kupila par helikopterjev, kamione, bagre in razvijala inženirstvo alči kaj podobnega, kar se da uporabljati tudi za državljane in vse bi bilo v redu. Nato ne diktira le mase denarja ampak tudi vrsto opreme. Če pač Italjani ali kdo drug dela pametneje, moramo mi kupiti puške, samohodke, havbice in drugo šaro, ki nam jo bo "neprijatelj" uničil v par dneh. Ja v nekaj dneh bodo demolirali par procentov tega famoznega BDP-ja, ki že prej ni služil ničemur, lahko pa še par mostov, viaduktov in še kaj, to sploh ni več tehnični problem!! Pa kje se še srečujejo vojaške enote in se streljajo nekimi puškami, belgijskimi, srbskimi ali ruskimi, ameriškimi... to je le eš za državljanske vojne in lokalne spopade tipa Darfur, Kosovo itd. A tam bodo naši tudi in preklinjali, kako se zatika magazin in puška ni točna ali kaj? A grejo v kak Vietnam? Pa po kom bodo streljali, da rabijo te puške?
User308295
11. 03. 2008 11.22
Meni je pa volvo malo prej zružil, tebi pa neee...hahaahaaa... ja ful je smešno.
preprostež
11. 03. 2008 11.14
-1
Vas skrbi ubojna moč? Kaj, ko bi jo preizkusili? Saj je zato namen teh pušk, ne? Za ubijanje. Se zavedate, o čem govorite? O UBIJANJU LJUDI, pa najsi bodo Srbi, šiptarji, ustaši, desni, levi, Strojanovi, Drnovški itd. Ne, te puške so zato, da zadovoljijo NATO-ve zahteve. Z njimi se postavljamo; naši vojaki se ne streljajo, oni se grejo MIROVNIKE in pri tem so zelo uspešni! Naši vojaki niso za ubijanje, oni so za vzspostavljanje redu. Imamo eno redkih miroljubnih vojsk in na to bi morali biti ponosni, ne pa na to, koliko tako imenovanih teroristov ubijemo vsak dan!
Tonček Balonček
11. 03. 2008 09.53
-1
Teh pušk še niso stestirali na "živi neprijateljski sili", mogoče sploh nima ubojne moči in se z njimi ne da učinkovito pobijati, temu je pa verjetno namenjena nabava 6.500 kosov, verjetno ne le paradam in servisiranju ter nadgradji ter vzpodbujanju inovacijskih sposobnosti naših poklicnih junakov! Ali je namen nakupovanja našega MO res le ta, da zapravijo tista 2 odstotka BNP! Zdaj, ko imao tako enormno gospodarsko rast, bodo nabave že matematično morali biti še evčje, plan je treba izpolniti, denar porabiti, gre za obveze iz naslova članstva v NATU, kamor smo se referendumsko vključili!! PŠkoda, da ni v NATO še Lihtenštajn, tam bi morali glede na prihodke nabaviti že kakšno letalonosilko!
Buči Buči
11. 03. 2008 07.04
Otroci,..Umirite se!! Saj je dosti prostora v peskovniku.... lol :/
Shorty Zupancic
11. 03. 2008 05.40
+1
V času JNA bi take kot je parefin že zdavnaj zaprl. Puške gredo na popravilo, ker se baje lomijo nosilci za bajonet. Sem pa streljal z njo in morem rečt, da se mi kouca po starem dobrem kalašniku.
User277656
11. 03. 2008 04.41
+1
Ne vem zakaj moremo kupovat neko sranje , če pa bi ga lahko sami naredili ! Imamo delovno silo , tovarne , inžinere .... ,pa menda ni te plastik fantasti tak težko naredit. Če se vsi bašejo z denarjem od prodaje orožje , bi še lahko mi , ampak naši raje kupujejo kaj jim ata Bush naroči.
User104997
11. 03. 2008 03.29
Ja, nadgradnja je popravilo. Sam drug izraz. Ma, ne gre in ne gre brez afer. Kt bi bli naročen nanje.