Slovenija

Vključevanje necepljenih otrok v javne vrtce od zdaj omejeno

Ljubljana, 29. 10. 2020 06.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Začela je veljati novela zakona o nalezljivih boleznih, katere namen je zvišati precepljenost v državi. Novela med drugim omejuje vključitev necepljenih otrok v javne in javno sofinancirane vrtce, določa optimizacijo postopka za ugotavljanje razlogov za opustitev cepljenja ter nalaga globo pravnim osebam, ki se bodo ravnale v nasprotju z omejitvami.

Vključitev necepljenega otroka v javni in javno sofinancirani vrtec se tako zavrne, če ni bil cepljen proti ošpicam, mumpsu in rdečkam ter za to ni medicinskih razlogov, kot so na primer alergije na sestavine cepiva. Lahko pa se vključi otrok, ki je v postopku pridobitve odločbe o opustitvi cepljenja. 

Kandidati, ki se vpisujejo v programe srednjih in visokošolskih zavodov ter fakultet s področja zdravstva, vzgoje in izobraževanja ter socialnega varstva, morajo ob vpisu imeti opravljeno cepljenje v skladu s programom cepljenja, ki je v zakonu že opredeljen. Gre za program, ki ga določi minister, pristojen za zdravje, na predlog Nacionalnega inštituta za varovanje zdravja. Če kandidat ni opravil tega cepljenja, se mu vpis zavrne. Izjema so tisti, pri katerih za opustitev cepljenja obstajajo medicinski razlogi. Novela določa tudi optimizacijo postopka za ugotavljanje razlogov za opustitev cepljenja, s čimer bi razbremenili delo komisije za cepljenje. 

Cepljenje

Pravne osebe, ki bodo ravnale v nasprotju z navedenimi omejitvami, se kaznuje z globo od 400 do 40.000 evrov. Novelo je z namenom, da bi zvišali precepljenost, v zakonodajni postopek vložila skupina poslancev iz SMC, SDS in DeSUS. Sprejeta je bila s 67 glasovi za in 12 proti.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (239)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Shrimpjee
01. 11. 2020 15.30
-1
Sej to..če ste cepli svoje otroke zakaj sebojiste necepljenih? Bedaki neumni..
esteller
31. 10. 2020 10.00
+0
Svojega otroka sem dala cepit, vendar mi ni vsec vsa ta gonja. Pediatri so agresivni in silijo cepljenje na vsak nacin. Pred nami v vrsti sta bila vsaj 2 otroka bolna, kihala, kasljala... in so jih vseeno cepili. Lepo prosim no.
sararara
31. 10. 2020 08.44
Svinjsko kaj se grejo res...
TSTU
30. 10. 2020 15.08
+2
Če necepljeni otroci ne bodo mogli v obstoječ vrtec, upam, da kak podjetnik zažene nove vrtce, kjer bodo dobrodošli. Na ulici bodo otroci tako ali tako enakopravni in se družili. Ko bodo odrasli, pa bodo spoznali nesmisel države.
dracon
30. 10. 2020 14.36
+6
Se vidi da v kolikor neka populacija se začne preveč razmnoževati in klasični načini redčenja ne delujejo (bolezen, predatorji), narava poskrbi za redčenje na drugačne načine. Poneumlja ljudi, da pride ali do vojne ali do anti vaxx in podobnih osebkov. Tudi jaz ne bi reskiral tistih 0,2% pri mojem otroku s cepljenjem. In mi ni treba. Grem živet nekam na samo izven civilizacije. Dokler pa sem del družbe (in vi gospodje in gospodične tudi), pač je dobrobit družbe v zdravstvenem primeru pred dobrobitjo posameznika. Kruto ? Ja... malce pa res. Ampak takšno je življenje. Naj antivaxxerji ostanejo necepljeni, ni problem. Ampak naj se umaknejo v svoje komune in ne ogrožajo otrok, ki zaradi zdravstvene situacije NE MOREJO biti cepljeni. Aja... tisto je pa vseeno, če jih pobere. Itak ni moj ! Itak je nekaj narobe že z njim, če se ne sme cepiti, ane ? S tem da tudi zdrave davica pobere. Pa mumps, rdečke itd niso mačja šala. Ampak zato ker je cepljenje te bolezni skoraj izkoreninilo, se sedaj lahko gremo pametnjakoviče. Itak šansa da bi moj otrok za tem zbolel je minimalna. Skratka vse je en sam velik egoizem. Jaz jaz moj moj. Samo plusi brez odgovornosti. Same snežinke, ki mislijo da so center sveta. Da mora biti vse in vedno samo po njihovo.
baybay
01. 11. 2020 09.14
Jaz sem bila kot otrok cepljena po protokolu a sem kmalu po cepljenju proti ospicam dobila ospice, moj brat isto cepljen dobil mumps, moj hci je nedonosencek in taj pri prvem cepljenju huda reakcija stara komaj 3 mesece oslovski kaselj borile smo 14 dni in smo z tezavo premagale, sedaj pa imam vnuka ki je pa po vsakem cepljenju imel hude reakcije, in sedaj ima diagnozo avtizem in Adhd ter hud atopijski dermatitis, aja no in jaz po cepljenju pri 14 letih proti rdeckam sem postala hud alergik, no ja tako pac je.... Zal se to ne da vec popravit ziveti je potrebno s tem zal lp
dracon
01. 11. 2020 12.20
+1
Brez zamere, ampak pozabila si vključiti babico, dedka in teto. Aja, takrat še ni bilo cepljenja. Glede na to da so reakcije krepko pod en procent, ti pa si naštela tako rekoč celotno družino in sorodnike, lahko mirne vesti rečem da nakladaš. In ja, neumnosti se ne da popraviti imaš prav. Je pa težko živeti z njo vsekakor...
dracon
01. 11. 2020 12.25
+1
Dodal bi še to, da me moti pretiravanje in laganje tako pro kot anti vaxx skupin. ko ljudje očitno pišejo neumnosti v želji z lažmi dokazati svoj prav. Cepljenje ni 100% in posledice cepljenja obstajajo. So res krepko pod 1%, ampak kaj ti to pomaga, če je ravno tvoj otrok tisti... nikakršna tolažba. Po drugi strani pa je dejstvo, da je cepljenje izkoreninilo ogromno bolezni, zaradi katerih so predvsem otroci masovno umirali. Med drugim so tudi zato imeli po 6 ali več otrok. Smo del družbe in kot takšni moramo sprejeti nekatera dejstva. Cepljenje JE zelo učinkovita zaščita in NI 100% varno ! Je pa trenutno najboljše kar imamo. In stranski učinki so v primerjavi z zaščito, ki jo cepljenje ponuja zanemarljivi. Vsekakor pa je to zelo težko povedati v obraz staršu, katerega otrok spada pod tisti 1%. Ampak alternative ni.
384 years old monk
27. 01. 2021 21.09
@dracon: dej nakladač ne šopi folka z svojim debilizmom!!!
InterReflectlons
30. 10. 2020 11.12
+3
Tukaj je treba stvari postaviti na tehtnico. Obstajajo virusi, ki so zelo nevarni in virusi, ki so manj nevarni. Ošpice, mumps in rdečke spadajo spadajo med nevarne. To pomeni, da je virus bolj smrtonosen kot strupi, ki so v cepivu. Cepiš se enkrat v življenju in ima telo čas počistiti strupe. Drugo pa je pri Covid-19 in gripi. Tukaj pa se moraš cepiti enkrat letno in dobivaš strupe enkrat letno. Tukaj pa je res treba skočiti na noge, če bo to kdaj obvezno. Ampak še vedno ne razumem, kako lahko necepljeni otrok ogroža cepljenega.
flojdi
29. 10. 2020 19.14
-2
.še vedno ne zmorem razumet ČESA se cepljeni bojijo
blokbi
29. 10. 2020 18.29
-2
Med nami so otroci ki so utrpeli posledice cepiv ki jih bodo nosili za celo zivljenje. Potem takem prisila ne sme obstajat in pika. Kjer je tveganje (pa ceprav pod 1%) ne more biti prisile.
dracon
30. 10. 2020 14.25
+3
Seveda je lahko ! Cepljenje za smrtonosne viruse mora biti obvezno in pika ! Jaz tudi ne bi rad reskiral in cepil svojega otroka, naj se cepijo vsi ostali in bo tudi moj otrok varen zaradi čredne imunosti. Zakaj bi reskiral ? Dajmo čisto VSI tako razmišljati, pa da vidimo kako bo, ko bo tako kot pred cepljenjem. 30% da ne dočakaš 15 rojstnega dne. Bi ti ta odstotek bil bolj všeč, kot tisti pod 1% ?
384 years old monk
27. 01. 2021 21.10
Slava Rodu
29. 10. 2020 17.51
-2
ANGLOSIONISTI, NAJ SEBE CEPIJO ZA VEDNO, P.KLETI BILI
BubblyPanda
29. 10. 2020 17.27
-1
Komentator965
29. 10. 2020 16.46
-2
Pravilno, pa še ti starsi naj dajo otrokom meso za jest.
RamzesII
29. 10. 2020 16.17
-2
Dvoličnost, necepljen otrok ne sme, otrok, ki še nima odločbe o opustitvi cepljenja (iz zdravstvenih razlogov) pa lahko.
Important notice
31. 10. 2020 11.42
+1
Piše: otrok, ki je v postopku pridobivanja odločbe. Potrdilo se dobi pri pediatru.
Nimasmisla
29. 10. 2020 16.15
-2
tako je in tako bo amen
flojdi
29. 10. 2020 19.16
dogma in aksiom sta mi bili , in sta mi še vedno , hudo zanimivi za devi
flojdi
29. 10. 2020 19.18
..verjetno se enodnevna muha ne ukvarja niti z eno tako opasno
kure bedne
29. 10. 2020 16.12
+3
99,9% ljudi sploh ne ve, kaj vsebujejo ta cepiva. Tudi 50% zdravnikov tega ne ve. Eni pa kar pustijo, da otrokom pod prisilo vbrizgajo neko greznico. Zdravniki in farmacija nikoli ne bodo priznali in odgovarjali za stranske učinke cepiv. Ovcam to ne moreš dopovedati.
flojdi
29. 10. 2020 19.24
+0
. mi je uspel slučajen pogovor z nekom , ki je delal nekje v Tam , kjer se Dela Zdravila. zgrozilo me je. / sicer pa so Zdravila na tretjem mestu vzroka smrti ; je že pisalo. pa tudi kr neki ljudi mi je bilo dano spoznati , ki so pred mano nabrali v pest kupček Predpisanih Zdravil. in kasneje pristali v bolnici , pa tudi , morda predčasno , pod cipreso. /ljudje smo res Trpežne živalce
Important notice
31. 10. 2020 11.43
Hiccup
29. 10. 2020 15.29
-6
Edino pravilno.
jutri_pa_res
29. 10. 2020 15.17
-6
Nekaterim pač z nobenim trudom ne moreš ničesar razložiti, ker enostavno ne zmorejo razumeti. Zato je za določene stvari v njihovo in v skupno dobro potrebna prisila.
vranavrani
29. 10. 2020 17.47
-1
A to tako kot dajo eni ženi, kar eno na nos, ker si ni dala dopovedat?
flojdi
29. 10. 2020 19.26
-1
.kaj smo eni preblesavi , da bi znali Mislit ? , in nam je treba vTurit VAŠE Prepričanje
zz32
29. 10. 2020 14.34
-2
Kako boš pa otroka vpisal v vrtec oz na podlagi česa te bodo zavrnili če je cepljenjw za MMR šele pri 12 oz 18 mesecih, otrok pa gre v vrtec z 11 meseci?
miss_smith
29. 10. 2020 13.46
+12
Vsi, ki mislite, da gre tukaj samo za necepljene otroke, se močno motite. Danes so prišli po njih, jutri pridejo po vas in vaše obnovitvene odmerke cepiv. Nato pa pocasi to pogojijo s službo, vozniškim dovoljenjem, potovanji itd. Sicer pa vse skupaj vabim, da podpišete predlog zakona za varna cepiva, ki ga je vložila stranka Za zdravo družbo, ki zahteva transparentnost študij cepiv in razkritje vseh sestavin cepiv. Ni larifari, ampak gre za utemeljene dvome v znanost okoli cepiv. Tako da pojdite podpisat, ta predlog zakona bi koristil resnično vsem nam. Brez izjeme.
mijavci
29. 10. 2020 13.39
+7
Ni problema, če grem jest na operacijo moram podpisati, da se strinjam z vsemi morebitnimi posledicami, zato pričakujem, da bodo tudi zdravniki prevzeli svojo odgovornost in odgovarjali za morebitne posledice, če te v cepljenost prisilijo. Samo formular predložite zdravniku preden bo cepil otroka, pa da vidimo reakcijo.
RamzesII
29. 10. 2020 16.19
+3
"če grem jest na operacijo moram podpisati, da se strinjam z vsemi morebitnimi posledicami" Podpišeš, da zdravnik ni odgovoren za posledice.
flojdi
29. 10. 2020 19.31
. zanimivo. meni so dali tik pred narkozo pildek v podpis. / trenutno je ok. ampak je za mal mislit...
superjezek
29. 10. 2020 12.58
+5
Ce pec se bo vedno šel cepit prvi in ker je pač ce pec ga cepijo prvega. Tale prisila z cepljenjem pa ni več smešna ker nas že kar izsiljujeo. Spominja me na izsiljevanje slovenije in drugih držav koliko migrantov morajo vzeti, da izpolnijo kvote. Nekdo se z nami zelo grdo politiki in k temu pripomorejo podkupljeni politiki.