Slovenija

'Z naborniki ne bomo rešili vprašanja kadrovske podhranjenosti Slovenske vojske'

Ljubljana, 22. 01. 2020 19.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Anže Božič
Komentarji
40

Politiki in varnostna stroka razpravljajo o ponovni uvedbi služenja vojaškega roka do konca letošnjega leta, kot predlagajo v Janševi SDS. Uvedba je sicer malo verjetno, a na obrambnem ministrstvu te možnosti dolgoročno ne izključujejo. V poslovilnem strateškem dokumentu odhajajočega ministra Erjavca pa je predvidena tudi takšna možnost, če državi čez pet let ne bi uspelo zagotoviti vsaj 7.000 vojakov.

Polletna obvezna vojaščina za vse fante, stare 19 let, oziroma, ko doštudirajo. Ali enoletno nadomestno civilno služenje, še letos, predlagajo v opozicijski SDS. Ideja, ki jo na obrambnem ministrstvu za krepitev kadrovsko podhranjene slovenske vojske a priori ne zavračajo, nam pove Nataša Dolenc, državna sekretarka na MORS: ''Vsi razmisleki o načinu popolnjevanja so legitimni, so dobrodošli. To je plan B, v vsakem primeru.''

Plan A, zapisan v beli knjigi o obrambi, poslovilnem strateškem dokumentu ministra Erjavca, pa je 7000 rednih profesionalnih vojakov čez pet let in financiranje v višini 2% BDP do leta 2035, kot od svojih članic zahteva zveza Nato.

In šele če bi to spodletelo, je nabor lahko ena od možnosti, poudarja Dolenjčeva: ''Je pa treba vedeti, da bom rekla neposreden prenos zasnove izpred 17 let je verjetno težaven, oziroma lahko vprašljiv.''

'Vojska nikakor ne more opravljati vzgojne funkcije'

O tem so na javnem posvetu razpravljali tudi vsi, ki v slovenskem obrambno-varnostnem sistemu kaj pomenijo. In težav, ki onemogočajo hitro ponovno vpeljavo naborništva je veliko. Pomanjkanje inštruktorjev, premalo namestitev, stare vojašnice in manko opreme, kot argumentira Jelena Juvan, katedra za obramboslovje FDV: "Naborniki tudi v bistvu ne morejo opravljati vseh nalog. Torej mi z naborniki ne bomo rešili vprašanja kadrovske podhranjenosti Slovenske vojske."

Ponovna vpeljava naborništva je polna težav
Ponovna vpeljava naborništva je polna težav FOTO: Miro Majcen


Na majavih tleh pa je tudi glavni družbeni argument, da bi fantje tako prej postali možje, poudarja Juvanova: "Ne, vojska nikakor ne more opravljati vzgojne funkcije in da zrastejo fantje, ki niso pomehkuženi v rokah staršev."

Zelo za pa so v Jelinčičevi SNS, ki bi v zameno za podporo ključnih projektov manjšinske vlade, lahko zahtevali prav ponovno uvedbo naborništva, poudarja Zmago Jelinčič: "SDS je to od nas ukradel. To zastopamo in to je treba narediti. Mi se bomo pogovarjali s Šarčevo vlado, potem bomo pa videli, kaj bo."

Da Evropska unija potrebuje kredibilne vojaške zmogljivosti, pa je v Davosu dejala tudi predsednica evropske komisije Ursula Von Der Layen.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (40)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zdrava.pamet
24. 01. 2020 19.37
-3
Tista, ki pravi, da vojska ni vzgojna, je šele za luno... verjetno je bolj vzgojno sedeti doma in igrice igrati...
zdrava.pamet
24. 01. 2020 19.30
-3
Jaz sem mama in babica in sem ugotovila, da so vsi fantje do 30 leta mlečni pod nosom. Za veliko večino je normalno da hodijo ob 2 spat in spijo do 12 popoldan... Vsako resno delo je za njih visek žrtvovanja in se smilijo sami sebi... Kot je napisal eden... Bolj težke preizkusnje so, prej dozoriš!
zdrava.pamet
24. 01. 2020 19.20
-1
Vsi tisti, ki so umrli za Slovenijo v preteklosti... bi se v grobu obrnili, ko bi videli koliko egoistov je tukaj... ne gre za to, da bi umirali za politike, ampak za svoje otroke... Kaj boste, če nas kdo napade? Ulegli se na tla in umrli? Pobegnili? Zapustili mame, ocete, dekleta in svoje otroke... Naj tujci koljejo... Bolje da nam pravi Slovenci vladajo, ceprav slabo, to je moje mnenje.... Mafija itak prihaja iz balkanski držav!!
kure bedne
23. 01. 2020 17.30
+5
Kdo se bo pa še boril za to skorumpirano državo? Jaz nikoli več. Verjetno nisem edini.
tlunar
23. 01. 2020 18.01
-4
Vsak zaveden drževljan bi branil lastno državo s orožjem in lastnim življenjem neglede na gnilobo griž ki nam vladajo !Ja in obvezno nazaj na naborništvo,kdor se ne počuti zmožnega pa je,je izdajalec ali kukavica!Če bi imeli naši potomci takšen odnos do lastne države kot jo ima sedaj ta mularija in nekateri ...-ja marsikateri se danes obrača v grobu-pa verjetno bi storili enako.Kar se pa tiče aktualne politike naj vam pa bo jasno da ste jim sami nasedali,volili,...sedaj pa imate-izdajalce!!
zdrava.pamet
24. 01. 2020 19.22
-1
Vseeno nam ne gre tako slabo, da bi vajeti predali npr. migrantom, ki jim je to cilj...
Ost1234
23. 01. 2020 16.55
+2
Iz komentarjev zagovornikov naborništva je razbrati le, da imajo povsem pomehkužene in poženščene sinčke! Pa dragi moji prav očetje so tisti , ki iz sinov naredijo dedce! Torej so vaš odraz! Pomehkuženih in poženščenih! Vojska ( sploh pa naborniška) pa žal ni otroški vrtec za 18+ letnike !!
nikhrast
23. 01. 2020 16.25
-2
Spodbudili bi gospodarstvo, gradnja in renoviranje kasarn, izdelava oblačil, obutve, nabava orožja..., pa več denarja iz proračuna, gremo na 3% GDP. Vem da bi folk podpiral vse to, posebno penzionisti.
kaplja?
23. 01. 2020 15.26
+7
Preveč je v vojski žensk na vidnih položajih. Tega se najprej znebit
aloalo
01. 03. 2020 13.28
kaplja?
23. 01. 2020 15.25
+2
"Ne, vojska nikakor ne more opravljati vzgojne funkcije in da zrastejo fantje, ki niso pomehkuženi v rokah staršev." ..........................Pamet na višku. Vojski ni treba posebej vzgajat, vzgaja sam odnos to vojaških obveznosti "buksli"? Podobno kot človeka krepi samo živlejnje. Težje je, prej odrastemo.
zdrava.pamet
24. 01. 2020 19.26
+0
jg57
23. 01. 2020 14.59
-1
Koliko sprenevedanja, ko pa stroka ve, da je to v dani siruaciji najboljši predlog, ker je očitno sistem profi vojske pri nas kolapsnil po zaslugi levakov. Ti so vojski odvzeli dostojanstvo in jo uničili.
Ost1234
23. 01. 2020 17.04
-2
jg57 V Jugi je naborništvo za silo še delovalo. Tudi po osamosvojitvi smo ga še obdržali, a ga je Janša ukinil. Torej uničil! Sedaj bi ga pa spet uvajal ... Ampak naborniška vojska je v dobi sofisticirane bojne opreme povsem zgrešeno! S puško in ročno bombo nad medcelinske rakete, satelitsko vodene izstrelke, nad letala , ki delujejo z 8.000 metrov višine?? Pa ne se hecat!! Več kot protokolarne častne čete Slovenija ne rabi!! Več orožja, opreme in moštva kot naša predvidena armada premore že ena sama letalonosilka in en ali dva rušilca ....
jg57
23. 01. 2020 20.07
+0
Ja, SDS je predlagala ukinitev naborništva in to je takrat zgledala zelo dobra ocija, pa so levaki pobrali vojski denar, in dostojanstvo. Pod takimi pogoji pa profesionalna vojska ne more funkcionirat. Profesionalni kader pa ostane. Da bomo s svojo vojsko karkoli odločali v EU ne pričakuje nihče, smo pa del EU povezave in imamo do te tudi obveznosti, a ne?
vinogradnik33
23. 01. 2020 14.08
+1
Sisteme , ki so dobro delovali ( službo družbenega knjigovodstva , naborništvo in teritorialno obrambo )so vse ukinili . Zakaj ? Zato , ker je SDK sledila denarju in so to morali preprečiti , da je lahko nastal tajkunizem in ropanje države , naborništvo in TO je bil ukinjen , ker so vse zaloge orožja prodali , kasarne in karavle pa dali v najem ali pustili da propadejo , ker so jih spominjale na "nekdanje čase " , sicer bolano ampak taki so v SDS in dajejo take predloge , ki so neuresničljivi ali pa bi proračun in davkoplačevalce stali preveč in so neuporabni in potem jokajo, da njihovih veleumnih predlogov vlade ne sprejemajo !
tlunar
23. 01. 2020 13.32
+1
Naj gredo na referendum,aja fdv-jevcem in levičarjem ne diši resnica!!
dannyer
23. 01. 2020 13.17
+2
vidi se da je iz fdv kjer nimajo pojma o pojmu tako kot pnavadi. z naborniškim sistemom bomo zakrpali lukne ,ki jih imamo. tiste fante pa disciplinirali in jih preobrazili v stabilne ljudi ne pa to kar imamo . izkušnje govorijo iz zahoda da je več + kot minusov. take tabore uporablajo za vzgojo in preozgojo in so učinkovita to daFDV tipično neve nič ni nič novega saj njihove kadre stalno pometam. so nerazgledani ne izobraženi hvalijo pa se, da so DR. pa ne me zezat.
Heretik1
23. 01. 2020 12.43
+1
Za Slovenijo bi bilo najbolj smiselno, če ustanovi tujsko legijo.
dannyer
23. 01. 2020 13.19
+1
to tudi ne bi bilo slabo prišli bi fantje iz tujine zda,anglije francije bolgarije ,nemčije romunije balkana. zakaj sem navedel one zgori ker bi jim obljubili novi list tako kot to dela francija. poleg tega so to narodi ki so bolj vojaško usmerjeni kot smo mi vsah hlapčki niso. pa če bi delovala v tujini bi bili še bolj happy.
resnicaosvobaja
23. 01. 2020 10.33
+7
Če bi uvedli obvezni vojaški rok koliko vojaških kaplanov je planiranih za to ?
odpisan2x
23. 01. 2020 09.22
+6
zakaj naborništvo,streljat se na učiš v 10min.kot 16 let star mulc sem streljal z "tenđero",sicer pa niti denarja za naboje ni
Uporabnik113189
23. 01. 2020 10.24
-2
Vzgoja državljanov za obrambe domovine in prepoznavanje nevarnosti, ki iz sveta grozijo ni v streljanju s puško.. Tega se lahko naučiš tudi v strelskem društvu in je zadnja stvar, ki šteje..
Heretik1
23. 01. 2020 12.39
+2
Kakšna vzgoja le? Navadno pranje možganov!
dejannovak
23. 01. 2020 09.15
+6
Zakaj bi potrebovali več vojakov? Za misije in lezenje v rit Natu jih je dost, za resne boje in vojne premalo, okupatorskih ambicij Slovenija ,upam, nima in v okviru Nata jih lahko delno uresničuje, snega za kidat izgleda ne bo, večina dvoran je ogrevanih in pozimi ni treba pred začetkom tekme dvorane ogreti z množico vojakov, ki izdihava topel CO2, itd. Zakaj jih pol rabimo?
d_evil
23. 01. 2020 09.04
+0
Pa dobro jutro.
krnekilojz
23. 01. 2020 08.39
+12
ok sedaj mi je jasno zakaj SDS želi nazaj naborništvo. Prodali so vso orožje, sedaj bo potrebno kupiti novega za nabornike, in čez 5 let, ko se naborništvo spet po čudnem naklučju ukine, ima Janez zopet polna skladišča orožja za prodati. No, to da je vrhunski preprodajalec orožja ne dvomimo. Samo kaj, ko prodaja naše orožje in ne svoje. Sicer pa podpiram naborništvo!
iga_biba
23. 01. 2020 10.08
+2
Tudi strašenje je dobro. Nujno rabimo vojsko migranti so preplavili Slovenijo, moramo se braniti :)
nostalgik
23. 01. 2020 08.14
+0
Kakšna vojska bodite pametni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jaka Jack
23. 01. 2020 08.07
-2
Nič ni spornega, če bi šli fantje malo v vojsko, da se vsaj malo naučijo kako se lahko brani domovina v primeru vojne. Naučili bi se tudi timskega dela, pridobili delovne navade, postali bolj odgovorni, bili bi bolj fit in spletli nova prijateljstva. Naj bodo pa za čas učenja pošteno plačani! Pametno bi bilo tudi, da bi lažjim mladim prestopnikom, dala država na izbiro vojsko pod strožjimi pogoji, namesto plačila kazni oz. zapora.
resnicaosvobaja
23. 01. 2020 09.47
+9
Kdor je bil bedak in mamin sin se je tudi vrnil tak