Slovenija

'Za dobre odnose rabimo čas, ki ga nimamo, ker ga zapravljamo pred zasloni'

Ljubljana, 18. 09. 2022 15.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min
Avtor
Kaya Kamenarič
Komentarji
79

Naše življenje je prežeto z družbenimi omrežji, zato je marsikomu nepredstavljivo, da bi jih zbrisal ali pa se od njih povsem umaknil. Aplikacije so narejene tako, da nas k uporabi neprestano vabijo s potisnimi sporočili. "Problem je v tem, da se ne moremo več posvetiti drugemu, ker nas ves čas mika vsebina na omrežjih," pravi Dan Podjed. A kljub temu imajo družbena omrežja tudi številne prednosti, zato antropolog poudarja nujnost uravnoteženosti. Zelo pomembno se mu namreč zdi, da imamo tudi čas za dolgčas. "Dolgčas ne pomeni slab čas, dolgčas pomeni kreativen čas," je prepričan.

"Človek sam ne more preživeti. Že v preteklosti ni mogel preživeti in tudi danes ne more," je poudaril antropolog Dan Podjed in izpostavil pomembnost skupnosti in medsebojne pomoči, ki smo jo v skupnostih deležni. Pravi, da smo zaradi našega načina življenja sicer nekoliko bolj nagnjeni k individualizmu, saj veliko več časa preživimo na spletnih omrežjih in med štirimi stenami ter da so nas omrežja s konceptom prijateljstva prevarala in še bolj razdelila. 

Koncept "prijatelja", kakršnega je uvedel Facebook, pod ta termin imenuje vse, s katerimi smo na omrežju povezani. "To je zloraba koncepta. Prijateljev ne moremo imeti 3600, pač pa pet, šest pravih, ki jim res zaupamo in nam bodo kadarkoli priskočili na pomoč," razlaga Podjed in poudarja, da imamo pravih prijateljev res malo.

V digitalno prihodnost smo vstopili z idejo, da imamo lahko 3000 prijateljev, vendar večine "prijateljev" na omrežjih ne poznamo dobro ali pa jih celo sploh ne poznamo. Raziskave kažejo tudi, da imamo danes prav zaradi občutka, da imamo na tisoče prijateljev, dejansko manj prijateljev, pravi. "Imamo sicer veliko šibkih, a zelo malo krepkih vezi. In čvrste vezi so tiste, ki družbo držijo skupaj. Za takšne vezi pa si moramo vzeti čas, ki dejansko nimamo, ker ga zapravljamo pred ekrani."

Prav zato misli, da bi se morali odklopiti od zaslonov, pa vendar ne tako, da družbena omrežja povsem zbrišemo. "To bi bilo res nesmiselno, ukiniti svoj digitalni obstoj, saj imajo omrežja tudi ogromno prednosti," je prepričan. Predlaga torej, da uporabo enostavno omejimo. 

'Ne moremo se več posvetiti drugemu, ker nas ves čas tako mika vsebina na omrežjih'

Čeprav je Podjed velik navdušenec nad tehnologijo, je v zadnjih letih začel opažati, da ga te tehnologije pravzaprav obremenjujejo. "Niso več tehnologije moje orodje, ampak jaz postajam orodje tehnologij," pravi.

Dan Podjed misli, da bi se morali odklopiti od zaslonov, pa vendar ne tako, da družbena omrežja povsem zbrišemo.
Dan Podjed misli, da bi se morali odklopiti od zaslonov, pa vendar ne tako, da družbena omrežja povsem zbrišemo. FOTO: Bobo

Največja težava je, da se ne znamo odklopiti. Takoj, ko zaslišimo zvok potisnega sporočila, nas zanima, kaj se dogaja. Zato se ne moremo zbrati. Tudi raziskave kažejo, da naše sposobnosti reševanja problemov padejo v hipu, ko dobimo potisno sporočilo, pravi in poudarja, da je dovolj že samo to, da imamo telefon ob sebi. "Saj poznate tisti občutek, ko ste s prijateljem na kavi in imate telefon na mizi. Ves čas pogledujete proti njemu in razmišljate: kaj pa če se je kaj zgodilo na drugi strani zaslona?" razlaga situacijo, s katero se lahko poistoveti skoraj vsak lastnik pametnega telefona.

"Nekateri gredo, da ne bi bili nevljudni, celo na stranišče in tam preverijo, kaj novega se je zgodilo na omrežjih. In to je to, kar me skrbi. Da se ne moremo več posvetiti drugemu, prijatelju, partnerju, ker nas ves čas tako mika vsebina na omrežjih," je povedal.

Kako lahko omejimo svoj čas za zaslonom?

Podjed je, da lahko svojo pozornost brez motenj usmeri na drugo osebo ali pa na delo, našel kar nekaj rešitev. Med drugim ima na računalniku program Cold Turkey, ki iz računalnika naredi "pisalni stroj". "Tako v nekem časovnem obdobju, ki si ga sam določim, ne morem več brskati po internetu," pravi in pojasnjuje, da lahko računalnik resnično uporablja zgolj za pisanje.

V Chromu, njegovem privzetem brskalniku, bomo našli še vtičnik News Feed Eradicator, ki onemogoča prikazovanje t. i. "newsfeeda". "Da ne vidim tega nenehnega toka informacij na Facebooku, ki je najbolj zasvoljiva funkcija te aplikacije. Gre za naključno izbrane informacije o tem, kaj drugi počnejo. Beremo neke objave, ki jim nikoli ne pridemo do konca," pravi. Z gledanjem takšnih vsebin tudi na drugih omrežjih, kot so Instagram, TikTok ali Snapchat porabimo ure in ure. 

Tudi na telefonu uporablja več aplikacij. Ena od njih je Minimalist Phone, ki telefon naredi bolj dolgočasen. "Na zaslonu nimam ikon, ne prikazujejo se mi potisna sporočila. Imam črno ozadje in bele črke, res dolgočasno. Zakaj? Ker so tudi te ikone narejene tako, da bi bile čim bolj privlačne. Da jih z zaslona jemljemo kot bombončke," pravi. Prav tako uporablja aplikacijo Block Site, ki začasno onemogoča dostop do nekaterih aplikacij.

Še en način, kako se lahko nekoliko odmaknemo od svojih naprav je, da si stvari beležimo v fizične beležke in ne na mobilne naprave. 

'Otroci so digitalni staroselci, o tehnologiji pogosto vedo več kot odrasli'

Rešitve je našel tudi za otroke. Na računalnike svojih treh sinov (8, 11 in 15 let) sta z ženo namestila program Qustodio, s pomočjo katerega sta spremljala, koliko časa preživijo za zasloni. "Ker sva ugotovila, da preveč gledajo v računalnik, se je ta po uri in pol ugasnil," je pojasnil. A kot pravi, so otroci včasih veliko bolj digitalno pismeni kot odrasli. "Čez nekaj časa so jih dobesedno 'shekali'," je povedal v smehu. Računalnike, ki sta jih kupila za namen šole v času pandemije, sta tako pospravila. "Čez nekaj časa sem jih vprašal, če jim kaj manjka, pa so rekli, da ne," je delil izkušnjo. "Starši smo tisti, ki moramo dozirati količino informacij, ki pride do otrok in izbirati tudi vsebine, ki jih bodo gledali," je dodal. 

Prvi odziv, predvsem mladih, ko ostanejo brez telefonov je, da jim bo dolgčas.
Prvi odziv, predvsem mladih, ko ostanejo brez telefonov je, da jim bo dolgčas. FOTO: Thinkstock

Prepričan je, da otroci ti teme zelo dobro razumejo. "Če jim pojasnimo, da gre za nek poslovni model, bodo to razumeli," je odločen. Predstavil je model priljubljene igre Fortnite, kjer je igralcem najprej ponujena brezplačna različica, s časoma pa, če želiš v igri napredovati, postane plačljiva. Igro sicer lahko brezplačno igrajo še naprej, toda bodo pri tem brez plačljivih dodatkov neuspešni. "To je kot da bi dobili prvo dozo heroina brezplačno, potem pa bi postajal vse dražji," meni Podjed. 

Otrokom se lahko pojasni tudi, da je model krivičen, saj si bodo tisti iz premožnejših družin lahko privoščili več dodatkov. Tudi igralci, ki prihajajo iz držav z višjimi standardi, na primer s Finske, si bodo lažje kupili več dodatkov kot tisti, ki prihajajo iz držav tretjega sveta. "Mislim, da se je o teh stvareh z otroki treba predvsem pogovarjati. In to ne s pozicije nekoga, ki ve vse, ampak s pozicije enakovrednega partnerja v dialogu," pravi in dodaja, da so otroci digitalni staroselci, ki o tehnologijah pogosto vedo več kot odrasli.

Tudi anketa, ki so jo med osnovnošolci tretjega triletja in srednješolci letos izvedli na točki osveščanja o varni rabi interneta Safe.si, ki deluje v okviru Fakultete za družbene vede, je pokazala, da je vpliv spleta na mlade velik. Hkrati je raziskava pokazala, da so dekleta bolj prezasedena z internetom, se bolj primerjajo z drugimi na internetu in jih negativne izkušnje bolj prizadenejo.

Čas za digitalno detoksifikacijo?

Podjed je predstavil še primer s poletnih taborov, kjer vzgojitelji otrokom omejijo dostop do telefonov. Pogosto so ti na voljo zgolj za klice, da bi se otroci v prostem času med sabo družili, ne pa "viseli na napravah". Veliko težavo je to predstavljalo za uporabnike aplikacije Snapchat, ki beleži dnevne interakcije med uporabniki. Na vsakih 24 ur, ko uporabnika izmenjata fotografiji, dobita točko oz. "ogenjček", kot mu pravijo otroci. Nekateri otroci in najstniki so imeli tudi po 600 točk, kar pomeni, da so sliko poslali vsak dan, 600 dni zapored. 

Podjed pravi, da se uvaja tudi vse več taborov za digitalno detoksifikacijo, kamor pridejo na primer najstniki, ki na telefonih in drugih napravah preživijo res veliko časa. Na tovrstnih letovanjih jim naprave vzamejo. "Pogosto s sabo prinesejo celo dve ali tri naprave, pa jih skrijejo v kovček. A strokovnjaki poznajo tudi te trike in vzamejo vse naprave," razlaga. Prve dva ali tri dni otroci oziroma mladi gledajo v tla, se ne pogovarjajo in imajo težave. "Gredo čez odvisniško krizo," pravi Podjed. Četrti dan pa se začnejo družiti in postanejo skupnost. "Ugotovijo, da se imajo lahko dobro tudi brez tehnologije," pravi. 

O odvisnosti od naprav smo sicer že večkrat poročali, Podjed pa je spomnil, da so aplikacije ustvarjene tako, da nenehno pošiljajo impulze, ki zvišujejo raven nekaterih nevrotransmitorjev, na primer dopaminov. "Ko prejmemo obvestilo smo tako veseli in vznemirjeni, prav zato se tolikokrat na dan obrnemo k telefonu," dodaja. V povprečju naj bi se človek telefona dotaknil kar 2617-krat na dan. 

'Dolgčas ne pomeni slab čas, dolgčas pomeni kreativen čas'

Prvi odziv, predvsem mladih, ko ostanejo brez telefonov je, da jim bo dolgčas. Vlada prepričanje, da je dolgčas nekaj slabega, da se mu moremo izogniti. A Podjed poudarja prav to, kako pomembno je, da nismo ves čas v nekem opravilu in da si dovolimo, da nam je dolgčas. "Dolgčas moramo gojiti, saj v dolgčasu nastanejo najbolj kreativne stvari," je še prepričan. 

Ko otroci nehajo igrati video igre in se zberejo na igrišču, sprva morda najprej malo postopajo, nato pa se razvijeta domišljija in igra.
Ko otroci nehajo igrati video igre in se zberejo na igrišču, sprva morda najprej malo postopajo, nato pa se razvijeta domišljija in igra. FOTO: Thinkstock

To lahko opazimo že pri otrocih. Ko nehajo igrati video igre in se zberejo na igrišču, sprva morda najprej malo postopajo, nato pa se razvijeta domišljija in igra. "Začnejo početi nekaj res zanimivega, kreativnega," razlaga. Podjed tudi načrtno goji dolgčas, saj v njem uživa. "Enostavno smo predozirani z informacijami, dolgčas je tisto, kar moramo spet vzpostaviti. Dolgčas ne pomeni slab čas, dolgčas pomeni kreativen čas in to nam morajo dovoliti tudi tehnologije," je povedal. 

'Raziskava kaže, da nas osrečujejo dobra razmerja z bližnjimi'

Ko imamo čas zase, lahko gradimo tudi na svoji čuječnosti. Smo torej sposobni prepoznavati svoje občutke in živeti v trenutku. Se posvečati tudi drugim osebam, kot je že omenil Podjed. "Mislim, da ko se posvečaš drugemu, narediš največ za sebe. Tako gradiš odnose, ki pa so najbolj pomembni za srečo in zadovoljstvo," še pravi in dodaja, da na to kažejo tudi rezultati več kot 80 let dolge raziskave Univerze Harvard. "Na začetku so raziskovali 700 ljudi, zdaj jih je le še okoli 15 živih," razlaga sogovornik. 

Udeležence so ves čas spraševali, zakaj so srečni, zakaj so zadovoljni, kaj osmisli njihovo življenje. "Odgovor pa je po 80 letih praktično samo en: zaradi razmerij z bližnjimi," je dodal. Po njegovem mnenju je kakovosten čas tisti, ko smo odklopljeni od tehnologij in priklopljeni na prijatelje. "Jaz si vse bolj želim imeti mir in biti z bližnjimi. Čedalje bolj razumeš, da je to bistvo. Ne gre za uspeh, število všečkov ali objav, gre za to, da z nekom, ki ti v življenju veliko pomeni, kakovostno preživljaš čas," je sklenil. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (79)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BitterTruth
18. 09. 2022 21.54
Delam 12 ur na dan, vcasih 16, socialna omrezja so edini nacin, da ohranjam neke na pol stike z znanci in prijatelji...
Kuku456
18. 09. 2022 20.16
+3
Če ne daš na en a pa integral pomeni da ne doživiš treba je vse pokazat..tut rit😂
evilgirl
18. 09. 2022 18.39
+2
Mi smo temu včasih rekli prosti čas. Ko je otrokom postalo dolgčas, so se začele bed*rije dogajat. Zaradi preveč dolgčasa danes dobiš izjave tipa "jaz sem poldelfin in hočem svoj wc, moj pes je vegan, gremo jest pralni prašek za virtualno popularnost itn".
Dolar Kramp
18. 09. 2022 17.56
+3
Imam 2000€+ plače, stanovanje, dober avto, magisterij...pa se kr nic. Kje je problem?
InterRefIections
18. 09. 2022 17.59
+3
Nočeš tistih bejb, ki padajo na denar, saj se take kar same ponujajo ali pa je problem, da nimaš tega, kar si napisal 😀
Bpultimate
18. 09. 2022 18.02
+5
Dolar Kramp
18. 09. 2022 18.05
+4
Tud tiste ki padajo na dnar se ne ponujajo veš. Živim pa v manjšem mestu.
Dolar Kramp
18. 09. 2022 18.07
+4
Imam vse kar srm napisal. Pa nism škrt al pa bilo kej.
Dolar Kramp
18. 09. 2022 18.08
+3
Neke so mi pisale na onaon pa odpišem nazaj Živijo pa nič. Sami lažni računi.
InterRefIections
18. 09. 2022 18.12
+0
Pojdi v Moskvo ali Minsk (Kijev trenutno ne pride v poštev), pa me zanima, če bo še vedno "nč ni" 😀
lnterReflections
18. 09. 2022 18.15
+1
Pa mogoče tudi Praga, Bratislava ali Varšava :-)
OvcjiPastir
18. 09. 2022 18.42
+2
FOXBAIT, mogoče te nočejo zato, ker vedo da si lažnivec.
lnterReflections
18. 09. 2022 18.49
+3
Slovenci, ki npr. živijo na periferiji, imajo logiko: "En dan bo prišla ena turistka in jo bom zahaklal." To ne bo delovalo, ker take pridejo s tipi. Ti boš moral iti nekam, kjer jih je polno. Ljubljana ti ne bo kaj dosti pomagala. Vzhod Evrope ali pa kam v Azijo, tam se ti dobesedno ponujajo.
Dolar Kramp
18. 09. 2022 19.32
+1
Silvo to so pa krute obtožbe. Po čem to sklepaš.
Dolar Kramp
18. 09. 2022 19.33
+1
Hvala inter. Bom upošteval vse tvoje nasvete.
lnterReflections
18. 09. 2022 20.05
+2
Slovenija ima 2 milijona ljudi, izven Slovenije pa imajo mesta toliko. Dejmo reči, da je cela Slovenija kot ena vas, temu primerna pa tudi vaška miselnost. Izven Slovenije vse drugače.
jmis
18. 09. 2022 17.50
+9
Jaz pa si ga ne morem nehat metat na roke. Tolk fejst bab na ekranu kadarkoli ti zapaše, vse te joškice ritke lulike... Ojoj kaj bo z mano.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.53
+2
Ja, če se ti da na roke, potem je internet v prednosti, ne pa, če se ti ne da.
User587124
18. 09. 2022 21.26
+1
Ce mislis na pornografijo je marsikaj lahko s tabo (odvisnost je samo prva), s tvojo babo pa ne vem kaj bo, ce jo mas. Lahko, da bo sla kam drugam ampak sigurno si bos zelel manj normalnega seksa oziroma cim vec gledanja pornicev. Posledicno se lahko zgodi da bos izgubil stik z realnostjo, postal obseden in zasvojen z gledanjem pornografije, se posebej velja, ce bos pretiraval. Zelel si bos cimvec divjega seksa, mogoce cudnih fetisev iz pornicev. Pornici so zlo in so droga. Sprogramiras mozgane na nekaj kar nima veze z ljubeznijo in realnostjo. Je pa lahko dostopno in hitro. Ampak cedalje vecje doze bos rabil. Na dolgi rok ti ne bodo prinesli srece, sigurno ne.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.28
+2
Jaz npr. živim na periferiji in trgujem s kriptovalutami in surovinami, hodim v doma izdelan fitness in delam jogo doma. Brez interneta ne bi mogel delati ne enega, ne drugega in ne tretjega. Če pa bi živel v mestu, bi v fitnes in na jogo hodil in se družil v živo, kar se kriptovalut in surovin tiče, pa trguješ doma tudi, če živiš v Ljubljani. Skratka, internet je zelo uporaben, če živiš izven mest. Ne morem pa razumeti nekoga, ki živi v Ljubljani in lahko vse dela kolektivno, pa se ne druži.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.48
-1
Imam torej namišljenega fitnes in joga inštruktorja :-)
lnterReflections
18. 09. 2022 18.19
-1
Če ne živiš v mestu, imaš lahko prijatelje samo ob šanku. Teh imam tukaj kolikor hočeš.
c00kies
18. 09. 2022 17.24
+0
Poleg imenika na telefonu in Gmaila imam še Viber, ki je pa tak kopija mojega imenika. I'm good. Ne potrebujem ničesar drugega.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.51
+0
Ja, Viber je res najboljše družbeno omrežje, sva že 2. No, eni uporabljajo tudi What's up in Zoom in moram zaradi njih to imeti, drugače bi res imel samo Viber.
OvcjiPastir
18. 09. 2022 17.12
+15
Najhuje je, ko te ljudje hočejo prepričat, da nisi normalen, ker ne uporabljaš nobenega družbenega omrežja.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.16
-2
Odvisno katerega. Če imaš prazen telefonski imenik, potem tudi preko Viberja nimaš koga za poklicat.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.12
-5
Dejstvo je, da družina ni naravna, družine so ustvarjene umetno. Naravno je, da ljudje živijo v plemenskih skupnostih. Ti živiš znotraj svoje družine, družiš pa se izven hiše in stanovanja (šola, služba, nočni klubi, telovadnice, knjižnice, itd.). Efekt "divide and conquer", na podlagi katerega so narejene vse civilizacije tega sveta. Družbena omrežja pa so pokazatelj, kakšen je človek v resnici, torej da hoče živeti v skupnosti in ne ločeno. In ker ne more biti v skupnosti 24ur/dan, za to uporablja družbena omrežja. Eni pa npr. imajo socialno fobijo. Radi bi imeli prijatelje, pa jim je nerodno, ko jih pogledajo v oči. Taki jih potem iščejo po spletu. Skratka, ljudje hočejo živeti v skupnosti, tako tisti, ki upajo pogledati v oči, kot tisti, ki ne. Družbena omrežja so torej pokazala to, kakšen je človek v resnici.
Abrams
18. 09. 2022 17.29
+7
Dejstvo je, da je družina socialni konstrukt, zaradi katerega je človeštvo napredovalo. Dejstvo je, da je človek sposoben sodelovat z največ 10 ljudmi (dokaz 2000 let vojaške doktrine). Dejstvo da je človek rad v središču dogajanja, ki se mu reče skupnost. In točno ta občutek ti dajo socialna omrežja. Zasnova omrežji je delo visoko inteligentnih ljudi, kar uporabniki niso.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.33
-1
Ja, zaradi tega socialnega konstrukta nismo na ravni plemen, ampak to pa še ne pomeni, da je ta socialni konstrukt naraven. In ker visoko inteligentni vedo, da je človek po naravi zato, da živi v skupnosti, jih je tudi ustvaril. Tako ima "divide and conquer" še naprej, ljudem pa daje občutek, da živijo v skupnosti kot plemena. Temu v filmu InterReflections Peter Joseph pravi "social image".
Abrams
18. 09. 2022 17.37
+2
Sej ni pomembno, kaj je res. Važno je, kaj ljudi pripravi, da so zadovoljni. Če je družba zadovoljna je tudi uspešna in napreduje. Če pa je to pomembno, je pa druga stvar.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.42
-1
Vprašanje je, če to še deluje, kar je do sedaj. Plemena razen ostankov hrane nima drugih odpadkov, ne izčrpava Zemljinih virov hitreje, kot jih proizvaja, ne spušča CO2 v luft, ne poznajo stresa, raka in diabetesa. Poglej si film InterReflections, pa boš videl, kakšna bi lahko bila napredna družba, brez da delaš "divide and conquer".
Abrams
18. 09. 2022 17.50
+2
Vse to poznajo verjemi. Ko je enkrat koncentracija na enem mestu dovolj velika, pride do vsega. Človek je nagnjen k nedelu in užitkom. In zaradi iskanja manj dela in več užitkov porabimo več kot ustvarimo. Zato je več odpadkov. Ali si sposoben pridelat na kakršenkoli način 10 MWh kakršnekoli energije na leto ? kot jo porabiš za ogrevanje stanovanja. Z lastno močjo jo lahko ustvariš 250 W. Kar pomeni, da če delaš 24 ur si ustvaril 6 kWh kar pomeni, da bi pol leta delal samo za to, da se greješ na 26 stC.
InterRefIections
18. 09. 2022 18.40
+0
Zato pa bo "degrow" prihodnost človeštva.
Dolar Kramp
18. 09. 2022 17.11
+5
Jaz ga eni non stop ponujam pa ga noče vzeti...
BurekPekar
18. 09. 2022 17.10
+13
Jaz se z člankom ne morem strinjat, ker ne uporabljam NOBENEGA družbenega omrežja. Sem generacija Commodore in Spectrum, ter Atari računalnikov, kar pomeni, da sem z računalniki rastel in sem bil že naveličan računalnikov, teh novodobnih. Zanimiv je bil internet, ampak zgolj za iskanje informacij in iz radovednosti. Danes, preberem novice, kaj komentiram, odpiralni čas trgovine in za naročanje iz tujine. Družbena omrežja me nikoli niso zanimala, še vedno prisegam na pristen odnos in na prave prijatelje in ne namišljene na facebuku.
zelvica
18. 09. 2022 17.40
+2
User1832247
18. 09. 2022 17.08
+2
niso kriva omrezja ampak tempo sodobnega življenja.omrežja so pa samo nadomestek druženja!
Fluxx
18. 09. 2022 17.04
+1
Twittler tudi ni mel casa za drzavo. Tap tap tap
Destra
18. 09. 2022 17.03
+4
Tole z omrežji je vse vredu. Problem današnjega sveta je samo ta, da mentalna evolucija človeka zaostaja za tehničnim napredkom. Mu ne sledi.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.06
-2
Družbena omrežja so pokazatelj, da človek hoče živeti v skupnosti, ločeni pa smo individualno, po družinah. Plemena npr. živijo v skupnosti, kar je naravno. Nas pa so ločili po družinah "divide and conquer" in sedaj smo dobili orodje, s katerim hočemo biti ponovno povezani v celoto kot so plemena.
lnterReflections
18. 09. 2022 17.02
-1
Jaz npr. dobim SMS in takoj v telefon, pa dobim: "Dormeo, Momax, itd." To moraš nujno izklopiti, da ne boš trzal na vsak SMS. Tako sem dosegel, da res trzam samo na SMS, ki ga res potrebujem. Predstavljajte si, kako deluje to na otroke, ki trza na vsak SMS namišljenega prijatelja.
Bpultimate
18. 09. 2022 16.57
-4
Ma daj ne serite, najbolj da gremo nazaj v jame živeti
nikhrast
18. 09. 2022 16.55
+4
Leta nazaj smo pa bulili v knjige, pa to še ob slabi luči, se spomnite kako so nam pravili da si bomo pokvarili oči.
lnterReflections
18. 09. 2022 16.56
+7
Ampak knjiga ti ni dala namišljenih prijateljev in si jih moral ven iti iskat.
lnterReflections
18. 09. 2022 16.52
+3
Jaz npr. če se s kom pogovarjam 3min po Viberju, hitro pride do video pogovora, ker se mi ne da toliko pisati. Zato FB in Twitter npr. nista zame. Celo YT imam raje, saj je fokus na video in ne na slike ali komentar kot na FB-ju. No, drugo je tukaj, kjer se komentira članek in je pomembno smo mnenje in ni toliko pomembno, kdo je mnenje napisal. Tukaj se pač delimo bolj na skupine: levičarji, desničarji, globalisti, antiglobalisti, globalisti, rusofili, amerofili. Tukaj je bolj pomembna skupina. Ampak, kadar pa hočem individualni pogovor, gre pri meni takoj na video, tam dobim alergijo na pisanje.
Dolar Kramp
18. 09. 2022 16.47
+8
Ženske dol z aparatov. Pridte vn. Moški grizemo samo, ko smo lačni 😃
lnterReflections
18. 09. 2022 16.55
+6
Tudi če pride ven, bo prišla z aparatom :-)
Marko Novak 1
18. 09. 2022 16.45
+5
A to so morali prav nekoga it vprašat, da jim je povedal kok je cel svet v propadu zaradi teh omrežij? Pa da omrežja niso za ljudi ampak za oglaševalce in enormne dobičke pri prodaji teh uporabnikov?