Slovenija

'Za vse sta potrebna dva, za nasilje pa je dovolj le eden'

Ljubljana, 04. 12. 2023 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min
Avtor
Maja Pavlin
Komentarji
299

Morajo žrtve iz spirale nasilja res izplavati same? Zakaj jim okolica ne pomaga vedno? Zakaj jim vse prepogosto še vedno ne verjame? Zakaj se jim na trenutke celo posmehuje ali pa upravičuje dejanja povzročitelja nasilja? Žrtev nasilja včasih niti ne prepozna, ga skrbno skriva ali pa si pomoči ne upa in ne more poiskati sama. A pomoč ji mora ponuditi tudi okolica in nasilje, ko ga opazi, prijaviti. "Da se nas to ne tiče, je zgolj utopija," je jasna predsednica Društva za nenasilno komunikacijo Katja Zabukovec Kerin. Ki ob tem poudarja še: "Za vse sta potrebna dva, za nasilje pa je dovolj le eden."

"Ne nakladajte." "Ni res." "Ženske so tiste, ki so odšle od angelov in skovale pogodbo s hudičem." "Rade si izmišljujete in v tem uživate." "Da ženska kljub klofutam zaščiti partnerja, je običajna praksa. Zato se mi ne smilijo, v večini primerov so si krive same." "Izredno pogosto se dogaja tudi psihično nasilje žensk nad moškimi." "Zastonj se še dva pijana dedca ne stepeta v gostilni." "Nekatere ženske so si tudi same krive."

To je le nekaj komentarjev pod prispevki, ki ozaveščajo o nasilju nad ženskami. A komentarjev, ki izražajo izjemno problematično kulturo v naši državi, je bilo žal še več. Ne le, da so izražali skepso do poročanja žrtev, temveč so za nasilje iskali tudi opravičila. "Vendar pa številke ne lažejo. Število ubitih žensk in število ubitih moških je popolnoma neprimerljivo," ob tem poudarja predsednica Društva za nenasilno komunikacijo Katja Zabukovec Kerin.

Prerivanje
Prerivanje FOTO: Dreamstime
"Seveda je psihično nasilje, ki ga doživljajo tudi moški, prav tako škodljivo in ga je prav tako treba ustavljati. Ampak to, da zameglimo situacijo ne koristi nikomur." - Katja Zabukovec Kerin

Dejstvo namreč ostaja, da je dom še vedno najnevarnejši kraj za ženske, najnevarnejša oseba pa prav njen partner. To, kot poudarja sogovornica, seveda še ne pomeni, da nasilje nad moškimi ne obstaja. "Zagotovo tudi moški doživijo nasilje, vendar pa so varnostno veliko manj ogroženi kot ženske in večini ni treba bežati pred povzročiteljico ter se zatekati v varne hiše. To, da s takšnimi primerjavami zameglimo situacijo, ne koristi nikomur."

'Sposobnost nekaterih, da se ne zavejo razsežnosti problema, je resnično zaskrbljujoča'

Številne žrtve sicer nasilje tudi zelo težko prepoznajo in že same iščejo izgovore zanj ter opravičila za storilce. Žalostna statistika namreč kaže, da se žrtve k nasilnežu v povprečju vrnejo kar sedemkrat. Nasilje pa je običajno tudi zelo skrito. "Žrtve, ki so mu uspele uiti, povedo, da so včasih tudi desetletja skrivale nasilje pred najbližjo okolico, da so lagale o tem, kaj se dogaja, da so branile povzročitelja. Vzgojene smo namreč tako, da želimo svoje odnose nekako rešiti, želimo biti tiste, ki poskrbimo za mir v družini, tiste, ki umirimo partnerja," pove Zabukovec Kerinova.

Tako lahko traja zelo dolgo, preden žrtve ugotovijo, da same ne bodo mogle umiriti svojega partnerja, pa tudi, da to ni njihova odgovornost. "Začnejo se boriti za svojo varnost, za svoje življenje, a okolica takrat že ne ve več, kako reagirati," pojasnjuje sogovornica, ki znotraj društva pomaga žrtvam nasilja.

Zavedati se je torej treba, da so žrtve, ko začnejo govoriti o nasilju, o tem že dolgo razmišljale, "da so naredile vse, kar znajo, da bi nasilje ustavile same, ugotovile, da tega seveda ne morejo, saj to ni problem, ki nastane pri njih, temveč pri povzročitelju". "Ko začnejo govoriti, je za njimi že dolga kalvarija, zato jim je potrebno verjeti," je jasna. A ne le to, da verjamemo in da žrtev nasilja ne obsojamo, potrebno ji je tudi pomagati, spoštovati njeno moč, ko o nasilju spregovori. Izkušnje in praksa pa ob tem kažejo tudi, da se v trenutku, ko se začne žrtev upirati nasilju, ko začne iskati pomoč ali ko želi oditi, nasilje s strani partnerja pogosto še poveča.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Prepogosto pa na žalost žrtve od družbe (pa tudi od organov, ki obravnavajo njeno prijavo) ne prejme potrebnega odziva. "V družbi se pojavijo tudi resnično zaskrbljujoči komentarji. Ko na primer povzročitelj žrtev zažge, ljudje pa komentirajo, da je pa žensko morda le zeblo. Ta sposobnost nekaterih, da se ne zavejo razsežnosti problema in tragičnosti določenih dejanj zoper ženske, je resnično zaskrbljujoča."

Namesto besed 'tepe me', žrtve učijo, naj vpijejo: 'Požar!'

Zabukovec Kerinova pa izpostavi tudi naravnanost družbe, da vedno išče dve plati zgodbe. "Pogosto slišimo pregovor, da sta za vse vedno potrebna dva. Ampak to ni res. Na področju nasilja je treba ta pregovor dopolniti. Za vse sta potrebna dva, za nasilje pa je dovolj le eden," izpostavlja predsednica društva, ki ob tem dodaja, da je, ko se nasilje dogaja blizu nam, značilno, da nasilje relativiziramo.

"V teoriji se strinjamo, ljudje znajo povedati, da imajo ničelno toleranco do nasilja, ampak ko se to zgodi blizu njih, se zgodi relativiziranje dogajanja." Osebe tako na primer morda ne želijo, da se zadeve obravnava tako resno, da se vmeša Policija. Krivdo pa začnejo torej, kot že omenjeno, deliti med žrtvijo in povzročiteljem. "A četudi so žrtve ženske, s katerimi ne bi želeli popiti niti kave, kaj šele živeti, to še ne pomeni, da jih sme kdorkoli pretepati, ustrahovati, poniževati ali posiljevati," je jasna Zabukovec Kerinova.

Katja Zabukovec Kerin
Katja Zabukovec Kerin FOTO: Bobo

A iz tega pride tudi do upravičevanja svoje pasivnosti pri vpletanju v nasilje in njegovem prijavljanju. Nedavna anketa na naši spletni strani o tem, ali bi osebe prijavile partnersko nasilje, če bi mu bile priča, je sicer pokazala, da bi velika večina to sicer prijavila vedno, neprimerno manjše število oseb pa je slednje v svoji preteklosti tudi že storilo. A nekoliko bolj zaskrbljujoči so nekateri drugi odgovori, predvsem to, da kot razlog, zakaj osebe nasilja ne bi prijavile, prevladuje odgovor: "Ker se me to ne tiče."

In kot pove sogovornica, je to eden od argumentov, ki ga je tudi v praksi slišati vse prepogosto. "Na nekaterih tečajih samoobrambe žrtvam zaradi tega priporočajo celo, naj, ko doživljajo nasilje, ne vpijejo, da jih nekdo posiljuje ali tepe. Namesto tega jim svetujejo, naj raje kričijo, da gori. Ljudje se bodo namreč ob tem ustrašili za svojo lastnino in je zato bolj verjetno, da bodo poklicali Policijo," pove.

"Da se nas to ne tiče, je zgolj utopija, v kateri živimo," dodaja. Če nasilje dobiva dovoljenje na enem področju, se bo to namreč veliko verjetneje razplamtelo tudi na drugih področjih. "Celotna skupnost mora sporočati, da nasilja ne trpimo. Kaj kmalu se namreč utegne zgoditi, da se nasilje v intimnih partnerstvih razširi in bomo ogrožene tudi ženske na delovnih mestih, na cestah, v celotni državi. To je treba ustaviti."

Prijava je nujna: 'Žrtev morda potrebuje prav pomoč od zunaj'

In zakaj še osebe nasilja nad ženskami, ko so mu priča, ne prijavijo? Lahko jih je strah za lastno varnost, morda ne verjamejo v institucije, dvomijo, da bo njihova prijava kakorkoli pomagala, mislijo, da si žrtev ne želi njihovega vmešavanja ali pa da ji bodo s tem še dodatno škodovale. "Vendar pa v društvu skušamo ljudi opogumiti in jim razložiti, da so morda oni edini, ki nasilje slišijo in ga lahko prijavijo, ker si žrtev tega ne upa ali pa celo ne more. Če bi povzročitelj izvedel, da so nasilje prijavile same, bi se jim lahko še dodatno maščeval," pojasnjuje Zabukovec Kerinova.

Spolno nasilje
Spolno nasilje FOTO: Shutterstock

Predsednica društva ob tem dodaja, da lahko morda prav zunanja prijava žrtvi in nasilnežu sporoči, da se dogaja nekaj, kar tudi nekdo drug zaznava kot nevarno in zavržno, kot nekaj, kar potrebuje odziv Policije. "Žrtve včasih povedo, da so se šele ob takšni prijavi zamislile in začele ugotavljati, da to, kar se jim dogaja, ni nekaj običajnega. Povzročitelji pa so se začeli bati, da bodo zaradi svojih dejanj doživeli neprijetne posledice. Kar pa je zelo pomembno tudi kot motivacija, da opustijo svoje nasilno vedenje," pravi.

Nasilje oz. sum kaznivega dejanja nasilja lahko vloži vsakdo – žrtev, priča, otrok, mladoletnik, nevladna organizacija, zasebne in državne ustanove. K prijavi pa so še posebej zavezani vrtci, šole, zdravstvene organizacije, prav tako jo morajo po uradni dolžnosti vložiti tudi uradne osebe. Sicer pa je treba sum kaznivega dejanja nasilja nad otroki prijaviti vedno, a tudi sicer je pomembno, da sum takšnega kaznivega dejanja prijavimo.

A glede tega je treba sicer spremeniti celotno kulturo, ne le naslavljati njenih posledic. "Kulturo nenasilja vzgajamo tudi s tem, kako se o nasilju poroča, kako se tudi v medijih pripisuje odgovornost, kako se relativizira nasilje, pa tudi, koliko prostora se prepusti povzročiteljem nasilja, ki se želijo predstaviti kot žrtve, čeprav to niso. Kot rečeno – že statistika veliko pove."

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (299)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Uporabnik1908615
04. 12. 2023 21.35
+3
vsi odklanjamo nasilje, vendar ne gre samo za fizično nasilje moškega nad žensko, veliko več se dogaja tudi verbalnega in psihičnega nasilja, kjer pa imajo navadno glavno vlogo predvsem ženske, kjer so one močnejši spol
Malo_sutra
04. 12. 2023 17.59
+4
Ženske samo varajte, tipkajte se z drugimi pa bo se vec tega…
JohannDoe
04. 12. 2023 16.01
+9
Samo mimogrede, poznam nekaj primerov nasilja moških partnerjev nad partnerkami. In poznam nekaj primerov žensk, ki imajo izkušnje z lastnim nasiljem v vlogi, da ga ali so ga izvajale. In poznam dovolj teorije in analiz tematike, da vem, da to ni tako črno-belo, kjer so moški samo črni in ženske samo bele. Nasilje in neurejeni odnosi med udeleženci obeh spolov v družini rodijo nasilje in neurejene odnose v naslednjih generacijah. Ni to edini možen povod za nasilje ali udejstvovanje v njem na kateri koli strani, je pa prevladujoč in dovolj pogost in dokumentiran, da se ga ne da prebarvat v nobeno aktualno popularno alternativno pripoved, kjer so dobri vedno samo eni, slabi pa drugi.
JohannDoe
04. 12. 2023 16.08
+9
In to, da se danes raje govori o "tisočletnem zatiranju žensk" in "patriarhatu" in projeciranju na vse današnje moške, namesto o goli psihologiji odnosov in patologiji dinamike v družinah, je čista ideologija, ki ima kot taka izrazito negativen predznak. In je za ustvarjanje boljšega jutri ali pa reševanje konkretnih zgodb škodljiva ali v najboljšem primeru nekoristna.
JohannDoe
04. 12. 2023 16.14
+7
K temu samo še pristavim, da je pomebno nasilje preprečevati. Usposabljati ljudi, predvsem mlade, da se v življenju znajo zaščititi in znajdejo brez njega. Predvsem pa da se nasilje pravilno identificira ter tudi poimenuje. Z lupo ideologije to ne gre.
Covid 19
04. 12. 2023 14.33
+9
Sem prepričan, da če bi bile vse ženske take, kot ta z vzdevkom miskica, tega prispevka sploh nebi bilo.. Po moje ti ni bilo ravno z rožicami postlano.. Predvidevam✌️👋👋
Rafael Kramar
04. 12. 2023 15.55
+6
Res je. Taki prispevki so zaradi samooklicanih velepoznavalk, kot je una Stumfarca ušvasana...
Covid 19
04. 12. 2023 18.56
+2
Miskic a
04. 12. 2023 14.29
+7
Ko berem komentarje vidi da se eni radi obesajo na tuje nepremicnine. Mene so doma vedno ucili tak. Fajn se je uciti, narediti solo, imeti dobro sluzbo, znati z denarjem. Nic ni narobe ce zivis pri partnerju. Samo ce do cesa pride ti ni tezko iti, ker ves, da imas kam iti. Marsikdo ne gre ker nima svoje nepremicnine ali pa denarja za par dni hotela nato pa v nek najem za silo. Ko zivis pri nekom, si lahko cez noc na cesti in potem se ti se povrh smejijo, ker ti pa nimas nic, zdaj bos pa na cesti ali pa bos dalje toleriral nasilje. Kot otroku se ti zdi da ti starci tezijo. Ko pa ti nekdo pokaze vrata kr tak ali pa je nasilen pa ves da so imeli se kako prav. "Odidi se danes" ko ti nekdo rece. Jaz bi rekla, ni panike pa se nasmejala. In ja ni lepsega obcutka. Eni si mogoce tega ne morejo privosciti. Ampak to je spet druga tema
veneti
04. 12. 2023 13.16
+10
Kaj boš prijavljal? Hočeš pomagati in mogoče ti uspe in mine pol leta in si spet dobi enega pretepača. Naj se ženske naučijo da če si dobijo pretepača jih bo slej ko prej tepel tudi njih. Nekateri so res taki psihopati, da jih prepozno opaziš, ampak to so izjeme. Koliko kolegic sem imel, ki so si dobile pretepače. In vedno mene pa ne bo…… Moški izbiramo Ženske pa izberejo.
stumfeta
04. 12. 2023 13.27
-2
Vsi izbiramo in vsi izberemo. In ne, niso samo psihopati nasilni in tudi nasilni ljudje se na začetku veze pretvarjajo da so mucice.
traparija
04. 12. 2023 13.41
+6
po vecini so si zenske same krive, kaj pa ostaja s takim. to da nima kam jit ne more bit izgovor, ker v startu potem pomeni da si neodogovorna in ne znas razmisljat. ce si pa k sebi navlekla takega in vpletla se svoje starse, pa ti naj bog pomaga. v zivljenju s partnerjem morajo vedno bit varovalke, ce ne, ni nic.
stumfeta
04. 12. 2023 14.04
-2
Dej ne trapaj. To da nima kam it ni izgovor ampak včasih dejstvo. Sploh če je edina nepremičnina, ki jo premoreš ta, v kateri živiš z nasilnim partnerjem. In ostanejo tudi zato, ker so pogosto zraven grožnje, da jih bodo ubili, če jih bo zapustila. Al pa otroke. Da jih bo najdu. Kakšno vpletanje staršev? Na koga pa naj se človek obrne ko je v stiski, če ne na starše in prijatelje?
traparija
04. 12. 2023 14.12
+7
jaz enostavno ne razumem zakaj ostajajo z nasilnimi deci tudi po tem ko pade prva klofuta. res ne razumem. in kje imajo intuicijo ko se spoznavajo in spravljajo v vezo s takimi. enostavno res ne razumem. menim da tukaj zenske niso prav odgovorne ampak gre vse preveckrat za delovanje po liniji najmanjsega odpora.
traparija
04. 12. 2023 14.13
+7
priblizno tako kot da gres v stacuno pa meces vse izdelke v kosaro brez da pogledas kok je cena pa e je v akciji, al pa ce je sosednji item kej boljsi al pa cenejsi.
stumfeta
04. 12. 2023 14.13
-2
Razložila sem ti en post prej. Ker grozijo, da jo bodo ubili, če jih zapusti. In ni redko, da se to zgodi. Spomni se na človeka, ki je svojo partnerko zažgal pred očmi otrok- ker ga je želela zapustiti. Ko je človek ubil partnerko na avtobusni postaji- ker ga je zapustila. Kaj ni jasno tukaj? A je boljše bit pretepena al mrtva?
traparija
04. 12. 2023 14.14
+5
no ja tole posplosujes na en cuden primer, ni povsod tako.
stumfeta
04. 12. 2023 14.17
-5
traparija
04. 12. 2023 14.21
+5
ne vem kje zivis pol, pri nas je precej tega pretepanja in nisem se zasledil grozenj s smrtjo ali kej tega. se vsak je reku pa naj gre, si bom pa mlajso dubu. cudno to.
stumfeta
04. 12. 2023 14.24
-4
Pa dobro človek, 22. december 2022, davil mamo in ji grozil s smrtjo, 9. november 2021, ženi grozil s smrtjo in jo poškodoval, pa za kaj maš google pa internet na tem svet?
stumfeta
04. 12. 2023 14.24
-5
Veš kaj, vse je objavljeno, vse je zapisano, dokumentirano, če bi hotel najt, bi našel, tko pa... adijo.
Samorai88
04. 12. 2023 14.43
+7
stumfeta se pravi po tvoji logiki, če moški zagrozi da jo bo ubil boljše da ostane pri njemu in jih vsake toliko faše...res boljše kot spokat kufre in prijavit policiji.
Kazimir Plemeniti
04. 12. 2023 14.51
+7
O strumfeta ti, zaradi takega razmišljanja kot je tvoje pa se stvari ne morejo razrešiti.
Kazimir Plemeniti
04. 12. 2023 14.54
+6
Pozma kar nekaj primerov nasilja nad žensk in v vseh teh primerih je ženska vstrajala in vstrajala in čakala, da bo bolje. Ena je vedno govorila, ja saj po srcu je pa dober. No, seveda ni bilo bolje, pa tudi ženska se ni hotela ločit, ker kaj si bodo p drugi mislili.
veneti
04. 12. 2023 15.18
+5
Saj sem rekel nekatere psihopate ne prepoznaš kot tvoje mucice. Velika večina jih je pa očitnih. Ne poznam ženske, ki bi jih doma dobila in bi bilo presenečenje za vse.
mmickica
04. 12. 2023 15.39
+6
Stumfeta, ne morem se strinjati s tabo. Mogoce kdo ne kaze fizicnega nasilja, gorovo pa se pokazejo zelo kmalu obrisi psihicnega nasilja, v smislu ne smes, ti ne dovolim, tako bo kot jaz pravim, zato ker je tako prav, to je tvoje delo, jaz sem moski in lahko to in ono,...ipd... Ce si zenska in vsega tega ne opazis, potem je tudi s tabo nekaj narobe, zal.
Miskic a
04. 12. 2023 16.26
+3
Jaz mislim oz sodec po mojih izkusnjah se nasilje stopnjuje. Kar pomeni, da ce jaz grem na avtobusno me noben moski me bo ubil zaradi ene zavrnjene kavice. V teoriji, mogoce 1% v praksi je to mozno. Razmerje v katerem pride do nasilja se ponavadi zacne z lepimi gestami in osvajanjem. Zacne te manipulirati in oddaljevati od prijateljev in druzine. Pogosto so fulll ljubusumni, cetudi gres s prijateljico na kavico, je ful ljubusumen. In to zacnejo zvonci zvoniti, ki jih ti ne slisis. Danes moski tezko preprovejo zenskam sluzbo, ker so se casi malo spremenili. Zelo pa so radi pooblasceni za tvoj denar, ki ga zasluzis in ga hocejo imeti pod nadzorom. Zelo jih moti ce zamudis eno minuto ko prihajas iz sluzbe. Pa mas tukaj ze dva zvonca, ki jih spet ne slisis. Po eni strani ti tudi pase tak nadzor, ker ga imas rada in ti pase da ti kaze ljubosumje, ker mogoce si v otrostvu bila v koga zaljubljena pa te ni hotel ali pa si v otrostvu bila med manj priljubljenimi in lepimi ter slabse oblecena, kar novi partner to vidi, cetudi mu mogoce nisi povedala. Pase ti razmerje v katerem je malo adrenalinsko, ker ljudje imamo radi adrenalin in da smo koncno nekomu vsec postali. V sebi cutis nevarnost, pocutis se utesnjeno po eni strani pa si koncno na konju da malo uzivas z lepotcem za katerim si kako leto gledala pa si ti je zdel nedosegljiv pa je zdaj tvoj. Kot naroceno ha. In tu se grdo spotaknes. Potem se pa zacnejo njegove fore, da te dela malo ljubosumno, pogleda za kako zensko pred tabo, da te se pocekira ce si se mu vdana in da te gane. Nudi ti marsikaj, lahko je to denar ali pa zelo dobra strast, seveda se za tebe potrudi kot se ponavadi ne noben. Potem se vmes rodi malo fizicnega nasilja, ki ga ti ne opazis, te prime trdo za koleno, pocuka za lase, za vrat. Proba kaj lahko preneses in kako dalec mu pustis. Ponavadi grejo do bolecine, da vidijo kdaj bos rekla dovolj, te odnehajo. Eni mogoce ti dajo kako klofuto pa se ti potem opravicujejo na sto in en nacin. Prvo si ti kriva, ker si mogoce zamudila, potem bo le priznal. In ti bos vsa v rozicah, da saj pa ga je le zaneslo pa le ni tako slab. Vmes ti spalamudi se kake tvoje napake in te prepricuje da je on edini kateri si te bo zele in da bos tezko takega nasla. Ti seveda verjames, ker za boljse ne ves niti noces vedeti. To se dogaja leta. Vmes se ti navezes in on se nate zaveze. Vsaka pobeljena stena ga spominja nate, vsak zebelj ki si ga zabila v stanovanju, ker namrec tudi nasilni moski ljubijo in se navezejo. No pol pa se zacne pretepanje in ko imas enkrat oprane mozgane je tezko iti. Se tezje je z otroci, se najtezje pa je ko nimas svojega denarja in nobenega ki bi ti pomagal. Takrat si ujet. Prvo si ujet psihicno, potem pa si fizicno. In potem pride to kar si napisala. Pistole, nozi... . Ko ti enkrat gres, nimas vec mira. Ker je manjsi problem, ratal vecji problem. Takrat gres na vse ali nic. Tvegas pa vidis kaj bo. Ce se takrat cakas, bos vedno bolj tepena, tudi otroci. Ko bo star nepokreten te bo tepu, ker mu bo sama prinesla palico. Pred smrtjo te bo vprasal, ce prides do njega, da te se zadnjic udari. In tak mas pol zivljenje uniceno. Ne vidis boljsega, ker je to zate ocitno dobro. Ce gres v zgodnji fazi je lazje, dlje pa ko cakas tezje je. Vse je odvisno kdaj te pamet sreca, koliko dojemas, kaj si sama sebi pomenis, kaj si zelis... . Vsak ki je vsaj malo pameten ve, da ko se ne pocutis dobro, ko nisi srecen bos sel pa magari blo ful tezko. To moras preko sebe it. Se posebej pa ce ti se partner to sam rece, ker eni znajo ti se sami kaj povedati, ker verjemi, ti dedci zelo dobro vejo, kako skodo delajo, samo ko se jim pusti.
Miskic a
04. 12. 2023 16.41
+2
Od nasilnih moskih, ki bili do drugih partnerk nasilni na kakrsen koli pac nacin so meni v pogovoru znali rect da so jim dali vmes priloznost da grejo. Tudi jaz sem jo mela. Sprva sem misla, da lazejo. Ampak je to res. Tak da nekatere so si dosti same krive. Ce tega ne vidis, in ce so vsi zate krivi drugi, bos drugic na istega naletela. Ne njega spreminjat, ker on se ne bo spremenil. Sebe moras spremeniti. To je meni tudi znal on povedati, pa nisem vedela kaj hoce povedati. Pa se mi je zdelo cudno, ker res sem se trudla, da sem mu vedno bla na voljo, v vsem se mu ugodila, nikoli zalila, nikoli drugega pogledla, nikoli varala... . No danes vem kaj je hotu povedati. Ljudje grejo dalec pri tebi kako dolgo jim ti dovolis.
MAj1atej
04. 12. 2023 13.15
-3
Verbalni in psihično nasilje je dosti huje kot fizično nasilje. Je pa fizično nasilje pogosto zadnji odgovor na oba prej našteta.
stumfeta
04. 12. 2023 13.27
-4
Covid 19
04. 12. 2023 13.10
+4
Pa še nekaj bom napisal, ki zagotovo drži.Za kom ste se pehale takoj po osnovni šoli? Frajerji, pretepači,mogotci, ki so imeli keš od premožnih staršev,egoti, ki so bili v središču sveta in ve vse ponosne s kom hodite.. mirni, delovni fantje s polno mero potrpežljivosti in tolerance.. so bili vedno ozadje,samski, celo copate ste jim govorile,ko pa ste jih dobile od vaših egotov narcisoidov in hipijevskih centrov sveta,pa jok in stok.. Kdo je kriv.?Kdo je kriv,če izberem gnilo barko, ki začne že v par mesecih puščati in tonem z njo,čeprav je bila v zlato pobarvana in je zgledala IN.. Nikoli ni krivec samo eden,kar se tega tiče kar sem napisal se je čas spremenil, ve pa še vedno ne. ✌️😁
stumfeta
04. 12. 2023 13.13
-6
Za kom si se pa ti pehal takoj po osnovni šoli? Za normalno punco tvoje starosti al za tistimi, ki si jih gledal v raznih revijah in po tv? Lepo te prosm, 14 letnike primerjat z odraslimi ljudmi...
Ivanka2023
04. 12. 2023 13.29
+0
Ljudje so mladi in zavedeni. Če tega ni v tvoji primarni družini, ali rodbini, ne moreš vedeti. Na vasi točno veš kakšno je funkcioniranje družine, v mestu pač ne. In to plačaš.
Miskic a
04. 12. 2023 13.35
+5
Covid 19 zelo dobro napisano. Ce si bomo zatiskali oci da je vedno nasilnez kriv in v vsaki situaciji ne bomo nikoli na zeleni veji. Ce ne prevzames delne odgovnosti za svoja dejanja in samo za vse krivis druge potem nikoli ne odrastes. Tako pac je. Malo manj smiljenja pa jokanja, pa malo vec se meti rad pa postaviti zase, pa se ti zivljenje spremenit. Mogoce nimas ravno lepotca, ki izredno dobro seksa in vozi bmwja, mas pa mir in iskreno ljubezen. In nimas nobenih preganjavic in lahko mirno spis ponoci.
Covid 19
04. 12. 2023 14.14
+6
Joj stumfeta,na butaste pripombe ne odgovarjam.Takrat si ga dobila, kasneje te je pa premlatil..imam sokrajane, ki so jim govorile copate,mamini sinčki.. nihče kolikor jih sam poznam od teh še ni divjal po hiši,divjake ste si izbrale same in pika amen.,pa govorite kar hočete..
Covid 19
04. 12. 2023 14.24
+6
Miskica, jaz včasih kolnem in se spomnim pošolskih let,lepotice so izbirale lumpe in potem je bil bauhaus,govorim primere mojih sošolk,verjemi, ko gledam Palestino in te primere nasilja,to so navadni norci.. Ti pa nisi čisto prava predstavnica takih, ki sivražijo vse kar je moško, mislim, da ti v življenju ni bilo z rožicami postlano, ker si ena redkih objektivnih punc, žensk, kakorkoli že.. No take je težko spoznati, ker ste tako redke..
Covid 19
04. 12. 2023 14.43
+1
Miskic a
04. 12. 2023 14.59
+4
Covid 19 ja res je. Me punce v osnovni soli smo res mele take rade. Lepotec, ki je vozil lep avto in je v nasem kraju izstopal. S takim si se pol opekel v razmerju in tudi kolegice so se rade opekle. Sosolci in fantje ki so bili povprecno obleceni in se niso metali ven za nas niso bili privlacni. Seveda jaz nisem takega ponizevala al karkoli. Ni bil pa privlacen. Je pa res da ti taki povprecnez bolj pomagal pa nikoli ni bil zaljiv. Ko si mlad in neizkusen vidis lepo a nefunkcionalno igracko. Ko odrastes gledas sicer na urejenost, ampak je funkcionalnost se kako pomembna. Mas dve vrste ljudi, in sicer mlade pa tiste stare, ki sicer vejo za kaj se gre pa se kar dalje vlecejo zvezo z nasilnim partnerjem. In kaj naj pol tem reces, ki ze 10 let tolerirajo nasilnega partnerja. Moje mnenje je, da nimas kaj, ker je jim ocitno pac tak dalje pase. Je pa vsaka taka stvar izkusnja. Tu napredujes in se naucis imeti rad. Toliko koliko me je en prizadel, me je po eni strani veliko naucil. Pa sem celo prepricana, da me nekje globoko v sebi se spostuje, ker take ko se pustijo z******** pred lastnim partnerjem so v njehovim oceh vir izkoriscevanja in najmanj vredne zenske pa ceprav navzen se ne vidi. Zmagovalec je vedno tisti, ki se zna izvlecti iz d****
Miskic a
04. 12. 2023 15.10
+3
Ce pa mi je se vse to sam povedal. Saj nasilni moski niso samo slabo. Znajo dobro pot pokazat. Odvisno potem koliko dojemas stvari. Taki se zelo dobro zavedajo na trenutke kaj so naredili, ampak ce vidijo, da zenski to pase, potem to dobro izkoristijo dalje. In bolj kot ne dojames, dlje se vrtis v zacaren krogu. Mislis, da te bom mel rad. V resnici si pa vecji predpraznik v katerem si lahko noge obrise in ko to drugi vidijo si se pol drugi zacnejo brisati noge po tem. Zakaj? Ker preprosto lahko. Ena zenska, ki je delala v neki tovarni jo je tepel NEPOKRETEN MOZ s palico, ki jo je imel pri sebi. Seveda je prisla plava v sluzbo. Sodelavci so ji rekli, da zakaj se mu pusti in jo sprasevali kako to da jo tepe ce je NEPOKRETEN. Pa je odgovorila, da jo on prosi, da naj mu da palico, da jo bo natepu in ona mu da palico in stopi poleg njega, da jo natepe. A in kdo je te zdaj tu kriv? Kaj bos te takemu reku?
Covid 19
04. 12. 2023 15.58
+2
Ja miskica,glej?? Tu trenutno komentirate 4 ženske,dve sta kot bi jima skakali mi" komentatorji "direktno po sveži solati, kar slišim tisto vpitje z balkona,čeprav rečem,da bom prinese v roku ene ure 10 kil solate,potem si tu ti,objektivno bitje, ki reče,čaki,mogoče pa je bila solata vsajena na poti in ne na gredici.. Miskica,nihče se nate zato ne jezi,ampak se s tabo nekako poistoveti in razvije nek stik,skupno mišljenje,.nate tako ne bi nihče lajal, ampak se zapletel v pogovor in kmalu tudi tip spoznal vsaj malo normalen, kje ga lomi,unima dvema z balkona pa bo rekel, o da bi vaju jezik potegnil čez ograjo.. Način komunikacije in nevsiljenosti je tipom sveto pismo, histerija in ukazovanje,pa pot v zavret lonec. Potem pa značaj, normalni,ki kot si napisala niso toliko privlačni,nestrinjanja rešujejo mirno,egocentriki in narcisi,pa se zatečejo k nasilju in taki niso samo doma, so povsod.Jaz pa tu kričim na ženske, da so si v nekaterih primerih same krive,tebi pa popolnoma mirno rečem, da razmišljaš objektivno..
Kitamita
04. 12. 2023 12.50
+0
Moški zatirajo ženske tisočletja tukaj pa nekateri v komentarjih iščejo ene banalne izgovore za moško nasilje
Žuža88
04. 12. 2023 12.54
+6
Ja ker ne razumejo da je tepež primitivno vedenje, ki ga uporabljajo samo otroci, ki se ne znajo komunicirati. Potem vidis koliko moskih je ostalo na nivoju primitivnega vedenja oz. So razvojno zaostali in v obnasanju ostali na nivoju predsolskega otroka.
Krneki 00
04. 12. 2023 12.43
+1
Velikokrat feministke same povzročijo oz se zmislijo v velikih primerih te dogodke da potem lahko iztožijo tipa v podn....bv .....
stumfeta
04. 12. 2023 12.54
+0
Ne prijavljajo feministke, ampak prijavljajo ženske in ne, ne izmišljujejo si.
Miskic a
04. 12. 2023 12.30
+8
Jaz bom tak rekla. Nikoli ena sama zlica ne ropota. Od moskega nisem nikoli dozivela fizicnega nasilja. Nikoli me niso privlacili potencialno nevarni ljudje. Takih sem raje izognila, ze ko sem v prvih srecanjih ugotovila, da bi mogoce kasneje lahko bil moski nasilen. Zaljubljena tudi glih nisem bila v 100moskih, da bi lahko obstajala neka vecja opcija, da bi lahko naredila napako s spregledanjem nasilnega. Imela psihicno nasilnega moskega, za keterega sem na nek nacin vedla, kaj lahko pricakujem, a kljub temu sem se podala v avanturo z njim, se zaljubila in na koncu placala posledice. Kriva sma oba. Ob zacetka do konca ni bil nic drugacen kot je bil. Na koncu je izbira samo tvoja. Ce se imas vsaj malo rad koncas zvezo pa kakorkoli bilo. Mislila sem, da ne bo ratalo. Pa sem za nagrado dobila dobrega moskega, tako da je moj trud in zelja bila poplacana pri nekom, ki si je to zasluzil. Kolegice so imele nasilne moske, niti vedela nisem kaj se je dogajalo. Tako da nisem mogla nic pomagati. Poleh tega zenske vse prikazejo, kot vse popolno. Za drugo kolegico sem vedela kaj se dogaja, svetovala sem ji, ampak ce se je ona nazaj z njim pobotala je jaz nisem mogla odnesti stran od njega. Ce slisis nasilje, da se dogaja v sosedovem stanovanju tudi tezko kaj odreagiras, ker ce je tip nasilen, se jaz se morem spraviti na njega. Poleg tega ce klicem policijo, onadva pa bosta potem tiho, bom jaz placala kazen pa se sranje bom mela z njim in na koncu bom isto zrtev kao ne po svoji krivdi. Tako da se kaj prevec rada ne vtikujem, se ne mesam in se na prav cas rada odstranim od nekoga, ki bi potencialno rahlo zdrobil glavo. Odreagirala bi samo na nasilje v moji druzini, v moji hisi, stanovanju karkoli je pac v mojem krogu. Za vse ostalo vsak sam zase odgovarja. Nalijmo si cistega vina, veliko lahko z pazljivostjo naredimo sami za sebe najboljse. To je isto kot se mesati z mafijo. Ce noces imeti kriminalcev skos na vratah se izogibas slabi druzbi, drogam, z prekupcevanjem pa mas mir. Seveda se lahko kdo zmoti in ne sluti da zivi z nasilneznem samo mislim , da je to res izredno in redko. Bolj kot ne raje zenske/moski kar dolgo casa vztrajajo v takem razmerju, ceprav vejo kaj jih caka. Takim pol ne mores nic.
Kazimir Plemeniti
04. 12. 2023 12.49
+5
Končno eno objektivno stališče od ženske👍.
stumfeta
04. 12. 2023 12.55
-5
Če misli, da je bila ona kriva za nasilje nad seboj, potem to sigurno ni objektivno.
mmickica
04. 12. 2023 13.01
+3
@Miskic a, tvoje razmišljanje ima eno samo napako in to tisto, ki jo doživi veliko žensk. Ko moški postane psihično ali fizično nasilen (oboje je enako!), marsikatera ženska reče adijo in prav je tako. AMPAK, zgodi se to, da ji tisti nasilnež ne da miru niti potem, ko sta narazen in jo zasleduje, ji grozi, ipd... Tega je vedno več, na žalost in tu mislim, da je največji problem, saj celo policija ne more narediti kaj dosti. Poznam primere, ko niti prepoved približevanja ni zalegla, nasilneža so za par dni zaprli, ali celo mesecev, ko je prišel ven, pa se je grozljivka nadaljevala.
Kazimir Plemeniti
04. 12. 2023 13.03
+5
Strumf@ še enkrat preberi njen post in potem dvakrat premisli in ti bo mogoče jasno. Saj s tem ko neprestano obračate besede ne delate nobenemu uslugo.
Žuža88
04. 12. 2023 13.05
-5
Pa si zihr da te dec ne vara? Ker vse te moske, ki niso kriminalci in so pridni, vem da se po drugih zenskah jahajo. Sam one misljo da majo dobrga moskega doma 😉
stumfeta
04. 12. 2023 13.07
-3
Miskic a, govoriš stvari, ki niso resnične. Več kot samo ekrat sem prijavljala nasilje, konkretno nasilje nad otrokom. Policija sicer ni bila sposobna reagirat pravilno, ampak kazni nisem pa dobila nikoli. Tako da res ne vem, od kje te izmišljotine. Mogoče je pa treba ločit med uradno prijavo, ki jo greš dat na policijo in jo tudi podpišeš in med preprostim prijavljanjem dogodka, ki se odvija in kjer se ne plača kazni.
Miskic a
04. 12. 2023 13.08
+4
Stumfeta jaz sem malo kaksen je in sem tudi predvidevala. Povem pac realno kako stvari stojijo. Za to ne krivim prijatelje in druzino. Oni so mi svetovali, jaz nisem upostevala. Sla sem z njim pa sem vedla, da ko bo en dan adrenalina konec, da bo spet isto pa sem dalje vlekla. Nisem bila mladoletna in sem bila opravilno sposobna. Imela sem svobodo. Tudi sam mi je rekel, da bi se enkrat, da ce bi bil na mojem mestu, da bi se spokal koker ga bi noge nesle, ker se pac tudi sam zavedal kaki je in da se bo spremenil. Torej naj prijatelja krivim?
stumfeta
04. 12. 2023 13.09
-5
Kazimir, pa ti še enkrat preberi njen post, če ne znaš prebrat, a je napisala, da sta bila oba kriva.
Miskic a
04. 12. 2023 13.09
+3
Ivanka2023
04. 12. 2023 13.09
+0
Pri nekaterih moških in tudi kakšna ženska je vmes, lahko šele na fotografiji vidiš, za kakšne osebnosti gre. Te slike ostanejo na ogled za javni interes. Tudi živalim ne prizanašajo.
mastablasta
04. 12. 2023 13.11
+3
@Žuža88 - se pravi so moški lahko le kriminalci ali pa pridni, ki varajo? saj menda vidiš, kdaj pride domov, kaj reče da bo naredil in naredi, ali mu lahko zaupaš... če pa tega ne vidiš potem je težava v komunikaciji oz. te sploh ni. ne vem čemu tako razmerje? vprašanje če ni potem ceneje nekoga najeti za eno uro da porihta tiste stvari in to je to.
Miskic a
04. 12. 2023 13.18
+3
Mmickica ponavadi moski ne dajo miru po prekinitvi razmerja, ker se je to razmerje vleklo predolgo. Razlika je razmerje ki traja deset let ali pa eno leto. Razlika je tudi v tem ce ima ta zenska nekoga za sabo ki bi se potegnil za njo ali pa zenska katero ne bi branil nihce. Ker taki nasilnezi so ful slabi v resnici. Ponavadi ima zelo dober ucinek tudi ko imas zelo dobre ase v rokavu in jih znas potem izkoristit. Jaz sem vedla njegove vse slabosti v nulo in tocno vedla kako dalec bi bil pripravljen iti tak da sem ga vsekala nazaj tam kjer ga je najbolj bolelo. V njegovo sibko tocko in sem vedla da bo ostal "zvezan", ker bi karkoli mignil s prstom bi ze jutri izgubil vse bonitete katere se gospod ne bi odpovedal za nic na svetu. Vsaka situacija je razlicna. Bolje je biti preventiven. Problem resujes glede na situacijo. Jaz sem svoje uspela resit, ni pa nujno da bi moja resitev bila za drugega ugodna. Pri meni je vzgalo. Ker sem vedla kaj ga morem stisnit, ker se tudi ni dal.
stumfeta
04. 12. 2023 13.23
-3
Miskic a, ne pravim, da si ga nisi sama izbrala, pravim pa, da četudi si vedela, da je bolj srborite narave, da nisi sama kriva za nasilje. Nisi ga vsakič sproti prosila če je lahko nasilen do tebe. Za to je kriv popolnoma sam. Samo to.
Miskic a
04. 12. 2023 13.24
+3
Ce moskemu takoj poves po prvi klofuti da to ne bo slo naprej je lazje kot da mu po 67. nasilnem dogodku s polomljenimi rebri po 10 letih razmerja ti njemu reces, da tako pa ne bo slo naprej. Tip bo naslenjic vzel pistolo. Logicno. Ker mu ne bo jasno od kod zdaj ti njemu to po desetih letih reces, a prej pa ti je vse stimalo al kaj. On je zabil 10 let zivljenja s tabo, zato da prekines njegove velicastne seanse in se psihicno se navezal nate, a zdaj te ene mislijo da bo ga simpl pustit. Takega lahko samo s pistolo potem pustis, druge ni. Policajev je premalo da bi te scitili. To je realnost.
stumfeta
04. 12. 2023 13.28
-2
Miskic a
04. 12. 2023 13.46
+2
Ej žuža88 ker nic ni 100% na tem svetu, ti bom rekla, da sem 99% procentna, da me ne vara. Pa ves zakaj? Ker vem, da mi je bil namenjen po tezkem dogodku. Ker sem od nekdaj vedla, da bom dobila dobrega moskega na koncu. Ker ob njem ne cutim ljubosumja, nemira, nezaupanja. Nic me ne preganja v tem razmerju. Prej pa nekaj ni dalo miru, ker vem, da sma imela razmerje na necistih racunih. Tezko je to ubesediti, prav preprosto ves da je to to. Je pa res, da 100% ni nic.
Miskic a
04. 12. 2023 13.53
-2
Stumfeta seveda je kriv za zaljivke in svoja namisljevanja, ki jih je on imel v glavi. Samo jaz sem kriva, ker sem bila tiho, se nisem postavila za sebe. Vcasih se je tudi opravicil pa ok. Vcasih sem se branla, pa je blo potem ok. Ampak vedno znova sem odzivala na njegova povabila, odgovarjala na smse. On si je vedno kaj novega izmislil. Jaz sem misla da sma eno predelala, pa se je drugic isto ponovilo v drugacni obliki. Zmeraj je imel nove oblike da me je lahko ponizal. S tem da je to delal pri bivsi pa sem vedla ze preden sem zacela z njim. Samo clovek pac rabi izkusnjo.
stumfeta
04. 12. 2023 14.01
-4
Miskic a, popolnoma vseeno je, če se ti postaviš zase ali ne. Nisi ti tista, ki izvaja nasilje. To, da ti nisi reagirala ali pa da si reagirala drugače, kot bi želela, ni izgovor za njegovo nasilje. Nisi ti začela. In ja, ponavadi gre tako, da so nasilni, potem se umakneš in te zvlečejo nazaj z opravičili in lepimi besedami.
mmickica
04. 12. 2023 15.01
+4
Zastonj je vsa razprava. Po prvi klofuti ali stavku : "ne tega pa ne smes, ti ne dovolim", pot pot noge, ker se nikoli nihce, ki tako misli in tako ravna, ne spremeni!
Covid 19
04. 12. 2023 12.28
+5
Samske morajo ostati in mi tudi,mir zagotovljen.. Nobenega nasilja, nobenega križanja poti.. To je rešitev,naj delajo kar hočejo itak izpolnjujejo načrt velikih korporacij.Sem prebral dokument wikiliksa,skrivni načrt za uporabo žensk.Spodbujati jih je treba kot karieristke, da delajo,se pehajo za službami in kolikor je mogoče tekmujejo z moškimi,predvsem v vojaških službah,govoriti jim je potrebno, da so boljše kot moški,da jih spravimo iza kuhalnic, ker so tam za nas neuporabne in ,3mesece porodniške je dovolj,varstvo naj plačajo varuškam, da ima od tega država davek,ne da se jim eno leto in več plačuje,spodbujati jih je potrebno kot pilotke vojaških letal,tankistke,pač ob zadetkih kolateralna škoda,pomembne so številke,morajo delat,delat, kariere in povedati jim je potrebno, da si tako ustvarjajo denar za lepo življenje, ki pa itak traja minimalno glede na ure, ki jih bodo preživele za podjetja in državo in,da je tako,morajo biti vesele in ponosne,od skrbi za družino in kuhalnico nimamo nič piše. In glej, načrt se vresničuje in ženske so vesele enakopravnosti, volk sit in koza cela,samo moški ne razumemo zakaj se je vse zgrnilo na nas..
traparija
04. 12. 2023 12.38
+2
bols je ce tut zivi lepo na svojem pa se vsake tolk samo dobiva malo, in vija naprej po opravkih.
mastablasta
04. 12. 2023 12.03
+8
treba je vedeti, da vedno ženska izbere partnerja. ona je tista, ki se odloči s kom bo. moški prepričuje, ona izbere in se odloči. meni že, ko se bil mlad, ni bilo jasno kaj jim je tako privlačnega na nasilnežih. ampak vsakemu svoje. včasih mi je katera prijateljica potožila glede (takrat) psihičnega nasilja. sem hotel pomagat in niso želele slišati, da to ni OK. oziroma da obstajajo drugačni in prijazni moški, ki tega ne bi počeli. tako da zdaj, ko sem starejši res raje pustim druge pri miru. če so to izbrali, vse drugo zavrnili, potem pa naj to imajo. ko bodo potrebovali pomoč, jo bodo poiskali. in upam, da bodo do takrat že ugotovili, da obstaja drugačno življenje.
traparija
04. 12. 2023 12.26
+4
tocno tako. ce ne zna sama zivet in nujno rabi nekoga ki ima bajto in sluzbo, naj si ga pac najde, sam to ne pomeni da se lahko obnasa tako kot prej. potrebno je partnerja poslusat in se ravnat po tem kar ti je naroceno, ne mores kar pridet nekomu v bajto in zacet razlagat da zdej pa ne bos vec tako zivel kot si prej, zdej bo pa po moje. normalnen moski to nekaj casa tolerira potem pa zacne prost prosim nehaj, prevec casa imas. po tolk in tolk letih prosenj pac imas zadost pa eskaliras v upanju da bo razumela. in ne razume. in pricne se zacaran krog. pa sem preprican da ji mosko pove da ce ti kaj ni usec pa pakiraj. pa se vedno ne bo sla in se bo se vedno obnasala kot da je pri sebi doma tako kot vcasih. in dec ne bo mel miru in mu bo sla nazivce ker se mesa v stvari ki niso njena domena, in rada gnjavi moskega ki ga je dobila v kremplje. vse zato ker ne zna sama zivet !!
traparija
04. 12. 2023 12.27
+4
vse zato ker ne zna sama zivet. ker je ceneje in lazje se nekomu ustulit in mu pametovat da clovek nima miru v svojem zivljenju.
Žuža88
04. 12. 2023 12.32
+0
Zato ker vecina nasilnezev ni nasilnih v zacetku. Poglej si malo kako deluje narcisoidna oseba. V zacetku je druga oseba, da si pridobi zrtev na svojo stran. Postopoma jo s svojimi manipulativnimi nacini izolira od okolice. Prijatelje od žrtve bo spravil stran iz njunega zivljenja. Ce bo treba si bo narcis izmislil kaksno zgodbo, da bo zrtev res verjela njemu kako so njeni prijatelji zahrbtni. Zrtev bo z njimi prekinila stike, kar gre v dobro nasilnezu. In tako po letu, dveh, treh ta nasilnez preide na fizicno nasilje, nad partnerko. Veliko jih tudi ne zeli da je partnerka zaposlena, da jo drzi stran od ljudi, naredi ji otroke in jih prepusti v celoti njej, on noce otrok cuvati, ker potem ima partnerka cas, da se druzi z ljudmi njemu pa to ne bo ok, ker potem nima kontrole nad njo. Tak partner ti opere mozgane do ze mere da ne ves vec kaj je prav. Danes znori ker nima kosilo na mizi, jutri znori ker kosilo ni pravocasno pripravljeno, tretjic znori ker mu kosilo ni okusno... uglavnm kar koli naredis nikoli zanj ne bo ok. Nikoli dokler se ti ob takmu cloveki ne strga u glavi in pristanes v polju.
yss
04. 12. 2023 12.40
-4
Daj se malo "skuliraj" traparija,Kvasiš in kvasiš i n se sam zapletaš v svoje neumnosti. Razumemo, da ti "tvoja" ženska ne sme težiti, ker si ti "gazda kuče" in pika. Vse drugo ne pride v poštev za takega "kerlca", kot si ti. Smo razumeli in privoščim ti eno tako pravo "babo", ki te bo poslušala in ti dala prav v vsem, da boš ohranil svojo ranjeno samozavest. Vse dobro :) Mogoče bi si raje kupil psa,,
traparija
04. 12. 2023 12.51
-4
yss, jaz imam postimano, tudi psa imam, glede tega clanka pa samo scenarije ki jih gledam v svoji okolici opisujem in komentiram, pa kar moji vrstniki povejo o svojih tegobah v bifeju, in razmisljam kaksne so mozne resitve. vsaka generacija ima pac svoj pogled na medsebojne odnose.
yss
04. 12. 2023 12.57
-2
Mogoče namesto v bife , stopiš še v kakšno knjižnico in in se še kaj dodatno izobraziš na tem področju preden svoje veleumne zaključke plasiraš okrog??
stumfeta
04. 12. 2023 12.58
-2
Zamimivo, kako ženska baje ne zna sama živet, če jo nekdo drži za lase in zraven grozi, da jo bo ubil, ko pa ženske moškim baje jezikamo, pa moški niti pomislite ne, da šli sami živet, pa šli stran od ženske, ki samo jezika in vas ne drži za lase in vam ne grozi. Res zanimivo, kako nas opozarjate, kako bomo ostale same, kot da se ne odloča vedno več žensk, da ne bodo imele razmerij ravno zaradi nasilja moških nad njimi, vi pa še vedno opozarjate, kako bomo ostale same. Pa ja ne, da je dejansko vas strah ostat sami?
Žuža88
04. 12. 2023 13.17
+2
Pri vecini razpadlih partnerskih zvezah, ki jih osebno poznam so se moski vselili v nepremicnino svoje partnerke in ziveli na njen racun in racun njene druzine. Dec je svojo placo zapil v kafani s svojimi dobrimi prijatelji. Zato ga je pa zenska ven zabrisala, ker ma samo stroske s takim decom, k vsak dan prleti smrdec po alkoholu.... drugace a ja v normalni druzini je moski tisti, ki more dat zenski in otrokom financno varnost, da ona lahko nemoteno poskrbi za otroke, brez da se vsak mesec trese kje bo nasla denar da jih nahrani in oblece
mastablasta
04. 12. 2023 13.26
+1
ne moremo reči koliko jih je že na začetku nasilnih. morda sicer obstaja kakšna statistika, kakšna raziskava. lahko le iz lastnih izkušenj povem, da so nekateri že prej nasilni in da kljub temu privlačijo dekleta. eni gotovo delujejo bolj prikrito na začetku. ampak nekateri so že takrat odkrito verbalno mogoče celo fizično nasilni. pa so vseeno "izbrani" kot idealni partner. meni se na primer ne bi zdelo smešno, če bi mi neko dekle reklo, da sem "butast k....bir", prav tako bi se zamislil nad nekom, ki že v zgodnji mladosti čuti potrebo po tem, da se ga vsak večer nalije kolikor je možno in potem mogoče išče pretep ali žali druge. takšne ženske (niti moški) me niso nikoli zanimali kot prijatelji. ampak vse to se giba med nami. in sem videl kako je neki ženski bilo smešno, ko ji je mladenič rekel, da jo bo "prtegnu" ker je "butasta in mu gre na živce, ker se naokol vlači" . njej je bil pa tipček všeč in se je na ves glas (tudi sama malo pod "gasom") smejala. se pravi, naj se vrnem nazaj - ženske imajo odlično možnost, priložnost, saj so one tiste, ki izbirajo partnerja. upam, da se takšnim že na daleč ognejo. če pa so jim res tako zelo všeč, pa upam, da kasneje še pravi čas poiščejo pomoč namesto da se utapljalo v žalosti in pijači. drugače pa jaz partnerke ne bi iskal v poznih nočnih urah po bifejih. dvomim, da so tam na soku.
stumfeta
04. 12. 2023 13.58
mastablasta, lej, teb, pa men, je pač jasno, kaj ni ok. Očitno imava postavljene meje. Ampak ja, večina folka jih nima. In ne, ne izbiramo ženske partnerjev. Ne mi rečt, da te je ženska izbrala in ti si bil kr za, čeprav nisi bil za.
Ivanka2023
04. 12. 2023 12.03
-1
Žena, ali partnerica je velikokrat edina hraniteljica družine. Največkrat "na črno", ker v dohodninski lestvici ni oznak za to kategorijo. Zato ne more spati na denarju.
Dacar
04. 12. 2023 11.54
+8
Posploševanje problema fizičnega nasilja nad ženskami je odveč. Iz lastnih izkušenj lahko povem, da sem ob prvem nasilnem dejanju, moža vrgla iz hiše in čez dve leti sva se ločila. Ko pa enkrat popustiš in mu dovoliš, da se znese fizično nad tabo potem je težko karkoli pametovat. Jaz se svojemu bivšemu nisem pustila. Hči je bila majhna in sem jo držala v naročju, ko naju je obe porival dol po stopnicah in tepel, seveda se mu nisem pustila in sem tolkla nazaj z vso silo kolikor sem lahko. Na srečo sem imela podporo sosedov, ki so takoj priskočili na pomoč. Lahko pa vsak posameznik tukaj pove, da sem bila v slabšem položaju. No na koncu sva se pomirila in se je spokal sredi noči k svojim staršem. Potem se je začelo nagajanje ko sem zahtevala ločitev. Kjer je lahko je nagajal. S tem da je imel že zelo kmalu drugo partnerko s katero imata sedaj dva otroka in se nasilje nadaljuje nad njo in otrokoma psihično in fizično. Lahko pa samo povem, da so ženske stigmatizirane zaradi vsega kar se dogaja v zakonu ali izven. Veliko lahko preberete o maminih sinčkih že tukaj v komentarjih, ki se sami sebi smilijo in iščejo razloge za fizično nasilje. Fizično nasilje ni rešitev za rešitev problema. Problem so tudi ženske, ki podpirajo vsako fizično nasilje kot rešitev. Ničkolikokrat sem slišala mamo od katerega da je rekla da si je sinova žena ali punca zaslužila "batine" ali še kaj hujšega samo, da svojega sinkota zaščiti in mu da podporo. Moški spol je veliko močnejši od ženskega že po zgradbi telesa. Pa v premislek predvsem ženskam Madelin Albright "There is a special place in hell for women who don't help other women.
Miskic a
04. 12. 2023 12.39
+2
Vi ste se ga na prav cas losirali pa maste mir. Lahko mirno spite. Kaj pa bo druga pa bo tak dolgo to trajalo kako dolgo bo pustila. Partnerka od bivsega si se zdaj ni prisla k pameti pa si tudi verjetno nikolo ne bo. Samo to vec ni moj problem. Moj problem je bil ko je bil z mano. Odkar sem ji ga podturila pa si naj ga tolerira. Je pa skoda za vsako zensko, da kaj takega prenasa. Samo ene se bojijo biti same in dejansko podlezejo manipulaciji, ko jim tip rece: ja pa saj takega kot jaz ne bos nikoli nasla. Seveda ja itak. Kot da je edini. Vse je stvar pranja mozganov, ko ni nasilja, ker so taki moski tudi nadsve romanticni. So iz ene skrajnosti v drugo, kar pa zna biti malo privlacno in adrenalinsko.
JohannDoe
04. 12. 2023 11.26
+3
@yss Mogoče res, tisti del, kar spodaj pišeš o moških. Sedaj pa te povabim, da malo še ti pogledaš v ogledalo. Pišeš, da moški ne prenesejo, da je ženska enako zmožna odločati o svojem življenju kot so moški o svojem. Hkrati pa iz vseh tvojih postov do sedaj, kar sem jih preletel, izražaš svojo nesposobnost prenesti, da so se ženske tudi enako sposobne same odločati, da počnejo sočloveku vse slabe stvari, ki jih pripisuješ moškim. Po eni strani kao napadaš in rušiš pretekle stereotipe in klišeje o spolnih vlogah in lastnostih. Po drugi pa jih porivaš dalje in zagovarjaš, ko jih vidiš na način, da igrajo tebi v prid. V resnici mogoče nisi tako boljša ali drugačna od "incelov", ki jih tako rada peglaš, samo posnemaš jih.
yss
04. 12. 2023 11.34
-2
Na tole si boš moral sam odgovoriti, ker pri najboljši volji ne razumem, kaj si hotel povedati. Moji posti so samo želja za pot k boljšemu razumevanju žensk in, da bi moški bolj prisluhnili temu, kar jim hočemo dopovedati. Za nami so tisočletja zatiranja in poniževanja, ko so moški delali z ženskami slabše, kot z živalmi in ni čudno, da se sedaj, ko so ženske končno lahko samostojne in neodvisne, razmerja rušijo. To bo treba razumeti tudi na moški strani.
JohannDoe
04. 12. 2023 11.48
+3
S posnemanjem incelov, ko se kao z njimi bockaš, verjetno nisi na tej svoji izbrani poti. In tudi ti, če že bereš o vseh grozotah sveta, boš morala pustiti preteklost za zgodovinarje. S tem, da jo stalno pogrevaš in mečeš v obraz moškim okoli sebe ter ponavljaš in porivaš dalje, si od tega cilja vedno dlje. Zgodovina in grozote sveta v njej zajemajo še vse kaj drugega kot samo, da ste ženske žrtve. Tvoja fiksacija na to in težnja, da preteklost stalno ponavljaš in potenciraš, je k boljšemu svetu bolj ovira, ne pot.
stumfeta
04. 12. 2023 11.52
-3
Ne sej, a ma sploh smisel? Ne samo, da vse ženske v isti koš mečeš, zdej je yss in mene obtožuješ, da sva ena in ista oseba.
JohannDoe
04. 12. 2023 11.54
+4
V resnici si več ljudi, moških, želi boljšega jutri za vse kot jim ti priznavaš. Niso pa vsi pripravljeni za to požirat krivdo in gnojnico za neke stvari, ki nimajo z njimi nič skupnega razen njihovega spola. In niso vsi v imenu sprememb pripravljeni zapadati v drugačne, a enake (seksistične) zablode.
JohannDoe
04. 12. 2023 12.05
+3
Ah, štumfeta, ne vem od kot te ideje. Odgovoril sem na post, ki ga je o nezmožnosti moških, da sprejemajo, da ženske lahko odločajo o svojih življenjih, spodaj napisala "yss". Mogoče pa si zamešala kak račun, ko si se prijavljala, in sta res ena in ista oseba, preveri še enkrat.
stumfeta
04. 12. 2023 12.10
-3
JohannDoe, omenjaš incele. In incele sem pred tabo omenjala samo jaz. In jaz nisem yss, pa če se do onemoglosti trudiš to natolcevat.
JohannDoe
04. 12. 2023 12.19
+2
Pa saj ni ravno, da si ti lastiš to besedo, ali ne? Mogoče si jo ti prva privlekla na plano in sem jo jaz pobral od tebe. Mogoče sem te tudi zamešal. Ni pa ravno, da ti edina veš, kaj pomeni in opisuje ali pa da je ne smem uporabiti za tvojo prijateljico. Ali pa da ne drži. Zapela si v nekaj in obrnila nase, pa praktično nikjer nisem s tabo polemiziral niti te omenjal.
Covid 19
04. 12. 2023 12.34
+2
Yss,ne zafrkavam se,sem prebral dokument,ki nebi smel v javnost, po višjem načrtu delate in to vam lepi uspeva..💪👋👋
stumfeta
04. 12. 2023 12.59
-3
Ne, ne lastim si besede, razlagam ti, da obtožuješ napačno osebo, da je danes to besedo izrekla. Ker to pač nekateri tako zelo radi počnete, posplošujete namreč.
JohannDoe
04. 12. 2023 15.30
+2
Dejansko nikogar nikjer v nobenem postu ne obtožujem, da je to besedo izrekel, niti primerjam s tabo ali tebe kje kakorkoli naslavljam. Tudi, če sem uporabil "tvojo" besedo med diskutiranjem z njo, si popolnoma obšla bistvo. "Obtožujem" jo, da v svojem splošnem obračunavanju z "inceli", le-te posnema. In dosedaj ni to ne tebe ne nje motilo, da bi se ena ali druga zamislila, kaj bi lahko bilo z omenjenim početjem narobe, ali pa to zagovarjala na nek smiselen način. Lahko pa da je res preveliko posploševanje to, da jo obtožujem, da obračunava z inceli in, da obračunava preprosto z moškimi povprek.
Fakeprofil
04. 12. 2023 11.08
+5
Če bi ženska znala v pravem času biti tiho oz. ne izvajati verbalnega nasilja nad moškim, bi bilo 90% manj nasilja nad njimi. Sem proti nasilju in še nikoli nisem dvignil roke nad ženo ali otroke ampak poznam ženske, ki prav prosijo. Na srečo nimam takšne žene.
yss
04. 12. 2023 11.16
-3
Verbalno nasilje je pavšalna krilatica moških, ki ne najdejo opravičila za svoje nasilništvo. To ,da ženska ima svoje mnenje in, da ga izraža, je za nekatere moške čisto dovoj, da lahko žensko udarijo ali še kaj več. Moški hočete ukazovati in vsako nasprotovanje vam že predstavlja verbalno nasilje. Oporekanje ali navajanje svojega mnenja je v večini primerov nedopustno in vam takoj zniža samozavest.. Malo pomilovanja vredno ...
traparija
04. 12. 2023 11.21
+3
lej jo, se je ze sla dokazvat. pa jim dopovej, ....
Rafael Kramar
04. 12. 2023 11.23
-5
Pomilovanja vredno je, da si tvojo, tako imenovano krilatico, po zenskem mnenju dolžan trpeti. Pred vsako pestjo je vedno na stotine "nehaj, prosim te " in "pusti me na miru"...,itd. In, če nobena nenasilna komunikacija ne nuca, kaj ti ostane, kot šavsniti ali trpeti dalje.
yss
04. 12. 2023 11.24
-1
No pa mi dopovej,..kaj bi rad ?? traparija.
yss
04. 12. 2023 11.27
+1
Pest nikoli ni rešitev. Naučite se poslušati ženko jo tudi slišati , upoštevati in spoštovati.. To je rešitev ..
JohannDoe
04. 12. 2023 11.32
+3
@yss No, verbalno nasilje je prav konkreten pojav, ki ima pogosto prav konkretne posledice. Verjamem, da ga v resnici brez težav zaznaš, ko ga izvaja moški in ni, da ne veš o čem se gre. Si pa nato privoščiš enako relativiziranje kot si ga kje dalje v debati "inceli", s katerimi se rada bodeš.
JohannDoe
04. 12. 2023 11.37
+3
Pest nikoli ni rešitev. Je pa v poslušanju, upoštevanju in spoštovanju precej več kot to, da "moški posluša žensko, jo sliši, upošteva in spoštuje". Mora kar lepo enako v obe smeri špilat. S posnemanjem incelov se ponavadi ne dogajajo čudeži.
stumfeta
04. 12. 2023 11.47
-3
Ženska ima pravico povedat kar želi povedat na nenasilen način kadar hoče in noben moški ni postavljen kot instanca, da bo ženski zapiral usta!
stumfeta
04. 12. 2023 11.48
-3
Rafael Kramar, in točno to ej tisto, česar ne vem, ali nočem ali pa ne zmoreš dojeti. Če ne želiš biti s tako osebo, potem greš stran od te osebe, ne pa fizično obvračunaš z njo. Ni mi jasno, zakaj bi želel biti zraven osebe, ki ti najeda?
stumfeta
04. 12. 2023 11.49
-3
JohannDoe, jaz sem omenjala incele in yss je druga oseba kot jaz, tko da res ni potrebno vsevprek pripisovati ženskam, da so nekaj rekle, česar dejansko niso.
kwa.dugaja
04. 12. 2023 12.15
+2
kdo točno misliš, da si, da bi kdorkoli moral biti tiho pred tabo? upam, da kmalu naletiš na karmo kjer boš moral biti tiho pred nekom močnejšim. pa saj verjetno si mora biti celo otroštvo, pd tam tudi te rane in bolni kompleksi. psihoterapija in to čimprej!
JohannDoe
04. 12. 2023 12.37
-3
@štumfeta Edino, kar je bilo v mojih postih posredno v zvezi s tabo, je uporaba besede "inceli". Vse ostalo, na kar sem odgovarjal, pripada pravi osebi. Lahko, da si vpadla vmes in sem površno prebral pomena v mojih postih to ne spremeni v ničemer. Nisem polemiziral s tabo. In zagotovo nisem razmišljal kaj in kdo si ali nisi. Si pomirjena?
RichPiana
04. 12. 2023 12.51
-2
Najbols je ignorirat tecno zensko To bolj boli kot vsak udarec.
stumfeta
04. 12. 2023 13.01
-3
JohannDoe, na besedo inceli si navezoval stvari, ki jih dejansko ni izrekla, ampak ker si bil prepričan, da je to rekla, si pač malo posplošil. Saj ti je že tudi ona razložila, da ne ve, kaj se greš. In da, pomirjena sem že ves čas.
JohannDoe
04. 12. 2023 15.39
+5
@štumfeta. No, dej, preberi še enkrat. Besede nisem navezoval na nič, česar ona ni izrekla. Tako kot nisem repliciral na in navajal ničesar, česar ona ni dejansko izrekla. Besedo sem uporabil, ker sklepam da so tovrstni moški predmet njenih "obračunavanj" in prepričevanj pod vsakim takim člankom ter povod zanje. Če to ne drži in so to moški na splošno, se njej opravičujem. Tebi pa, ker sem ti ukradel besedo in povzročil slabo voljo.
traparija
04. 12. 2023 11.05
+8
ah, babe tecne, dostkrat se vhaklajo prvemu povprecnezu ki ima sluzbo, v stanovanje ali bajto, da resijo svoj stanovanjsko financni problem, sploh ce jih dobro nabrise, kej dlje ne razmisljajo, vodi jih nagon. ko pride streznitev pa nima kam jit ker je stara brez referenc brez atributov, vmes je pa lenarila in jezikala namesto da bi bila tiho in razmisljala. to je pa rezultat ce zivis na kredit in ocigledno preko svojih zmoznosti.
stumfeta
04. 12. 2023 11.46
-3
No, že sam izbira besed jasno kaže, kakšno mnenje ima nekdo o nasilju in drugem spolu.
kwa.dugaja
04. 12. 2023 12.15
-3
JohannDoe
04. 12. 2023 10.56
+4
Nasilje je izvajanje take ali drugačne sile do nekoga, ki je glede na to silo tedaj v nekem trenutku do tebe v podrejenem položaju. Pika. Ni nobene potrebe ne smisla v tem, da vpletene ljudi sortiramo na rase, spole in podobno. Vse možne kombinacije, ki se lahko zgodijo, so že zajete in ustrezno obravnavane v sami definiciji. Če nekdo na vsak način vztraja pri tem, da dejanja sortiramo in vrednotimo po tem kakšne barve ali spola sta storilec in žrtev in ne po naravi in intenzivnosti dejanja, je navaden seksist in rasist. In spada v nek svet, ki ga kao hočemo in smo ga pustili za nami.
231koak
04. 12. 2023 10.52
+3
ne pozabit na verbalno nasilje žensk
stumfeta
04. 12. 2023 11.01
-7
Rafael Kramar
04. 12. 2023 11.08
+6
Dej ne nabiji!! Ti je pojasnil spodaj eden kaj je psihično nasilje pa še kar otresaš blesarije okrog. Vsak, ki je bil kdaj verbalno napaden ve, da je nasilje, edino feministke imate pa svoje letvice za merjenje...
stumfeta
04. 12. 2023 11.46
-4
Mi je pojasnil ja in jaz sem mu pojasnila nazaj, kaj pomeni jezikanje in provociranje in da to nista nasilni dejanji, tako da lahko pozabiš z nabijanjem tega, ker to NI RES! Nekaj je verbalni napad, nekaj pa je če nekdo g... otresa!!!!!!! Po tvoji logiki je to kar ti ravnokar počneš nasilje.
Rafael Kramar
04. 12. 2023 12.50
+2
To, da odgovarjam na tvoje gluposti, je z moje strani prej neumnost, kot nasilje...
stumfeta
04. 12. 2023 13.02
-3
In kot sem napisala, PO TVOJI LOGIKI. Torej, če ti jezikaš, pa praviš, da je to neumnost, potem tudi ženska, ki jezika, ni nasilna.
traparija
04. 12. 2023 13.03
-3
vse kar gre cloveku na zivce in mu pije energijo je nasilje, in veliko manj eskalacij v fizicno obliko bi bilo ce bi zenske to razumele. pravzaprav si lepo dokazala da ne ves kje je meja se dopustnega. in pol se cudis.
stumfeta
04. 12. 2023 13.30
-4
Dej traparije, ne nakladaj. Če ti nekaj žre živce ali pije energijo to še ni nasilje. In ne, ničesar slabega nisem rekla v svojih komentarjih, samo ne pustim se utišat, pa gre to tebi in nekaterim očitno blazno na živce. Ker?
traparija
04. 12. 2023 20.42
+3
hehe no bom vzel da si troll ker tole ni normalno. gorje tistmu k mora takele poslusat. da bom v svoji bajti slisal od priseljenke, "ne pustim se utisat" je dovolj velik razlog da spokas se isti vecer kamor ves in znas. to je nespostovanje ponizevanje in primitivizem in s tem konec partnerske veze.