Slovenija

Zaradi besed cerkvenega dostojanstvenika Bratuškova piše papežu

Ljubljana, 06. 07. 2014 18.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Bratuškova pravi, da je nedopustno, da Cerkev komentira konkretne sodbe, zato se je odločila, da v Vatikan pošlje pismo. V njem je vprašala, če v Vatikanu vedo, kaj Cerkev pri nas posega v pravosodni sistem.

Predsednica vlade, ki opravlja tekoče posle, Alenka Bratušek je že v petek dejala, da se ji zdi izjava predsednika škofovske konference Andreja Glavana o montiranem procesu v zadevi Patria nedopustna. Danes pa je sporočila, da se je odločila, da po diplomatski poti pošlje pismo Vatikanu.

"Kar nekaj časa sem se spraševala, kaj lahko in kaj moram kot predsednica vlade v tem primeru storiti. Nedopustno in v nasprotju z ustavo je, da Cerkev posega v pravosodno vejo oblasti s komentiranjem konkretne sodbe," je dejala Bratuškova.

Alenka Bratušek in papež Frančišek
Alenka Bratušek in papež Frančišek FOTO: Reuters

Spomnila je, da se je pred letom srečala s papežem Frančiškom in povedala, da sta soglašala, da se je treba odločno upreti korupciji. "Medtem pa si v slovenski Rimokatoliški cerkvi upajo posegati v pravosodni sistem, torej v sodno vejo oblasti. To se mi zdi nedopustno in resnično me zanima mnenje Vatikana o tem," je povedala.

V pismu sprašuje, ali je Vatikan seznanjen z dejanji slovenske cerkve in ali se jim zdi dopustno vmešavanje cerkve v pravosodno vejo oblasti. Pričakuje, da bo Vatikan posredoval svoje stališče.

"Papež Frančišek v svoji instituciji delo opravlja zelo resno, tudi dva slovenska visoka cerkvena dostojanstvenika sta morala zapustiti svoja položaja zaradi suma gospodarskega kriminala. Verjamem, da tudi v Vatikanu vedo, kje so meje. Kot predsednica vlade sem dolžna braniti ustavno in pravno suverenost in jo tudi bom," je še povedala Bratuškova.

Spomnimo

Glavan je v četrtek glede obsodilne sodbe prvaka SDS Janeza Janše dejal, da so ga ločena mnenja ustavnih sodnikov popolnoma prepričala, "da je naša pravna država v krizi in – morda je to težka beseda, ampak – vtis je, da se vračamo v obdobje montiranih političnih procesov". Dokaz, da gre za montiran proces, je po njegovem mnenju tudi to, da se afera Patria zlorablja za vsakokratne volitve.

Strasti so se začele razvnemati že, ko je eden od patrov pri maši za Bežigradom vernikom svetoval, naj volijo stranko, ki ima predsednika v zaporu. Evropski poslanec NSi Lojze Peterle je zaradi tega celo spisal ogorčeno pismo, v katerem je zapisal, da duhovniki ne bi smeli prevzemati vloge strankarskih aktivistov.

Ker so se pojavili očitki, da Cerkev namiguje, da naj volivci volijo SDS, je Glavan pojasnil, da če so nekateri izjave razumeli kot podporo eni stranki, je to njihova stvar. Povedal je, da sam nima pred očmi tega, da bi podpiral eno stranko.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (2500)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mihaK007
09. 07. 2014 22.38
+1
Desni imajo cerkev, levi pa borčevske organizacije. Done deal. Na udaru so pa tisti, ki pač ne vladajo. Done deal.
Narcissa
09. 07. 2014 17.09
+0
Kar naj piše, ne vem kaj si naši cerkvenjaki tu dovolijo ... kot da bo nekdo meni pamet solil koga naj volim. Fuj!
Razumnež
10. 07. 2014 07.49
sefil
09. 07. 2014 14.11
+1
božji služabnik glavan se mora zavedati,da je poseganje v državo nedopustno. Normalno je,da ima svoje mnenje,ampak ,da ga na tak način komentira je pa nedopustno! Bilo bi prav,da bi se t.i. cerkveni dostojanstveniki že enkrat globoko opravičili za grehe in zločine iz polpretekle zgodovine! Verjamem,da jih bo njihov šef iz nebes že kaznoval,toda prav in lepo bi bilo,da tudi mi doživimo njihovo opravičilo!
+6
Alenka bo zmagala saj edina ve kaj dela ,a drugi ne vejo niti kaj govorijo
zelenica
08. 07. 2014 16.20
-4
alenka podn od podna v soboto 5.7 ti pride na navadni vaški piknik nabirat politične točke grozaaaaaaaaaaaaaaa
fujjjjjj
08. 07. 2014 13.57
-2
dobro da papež obvlada več jezikov,drugače ne vem če bi kaj razumel kar mu je napisala.
LaFemme
08. 07. 2014 11.14
+3
Edina dobra stvar, ki jo je naredila. Najprej naj cerkvene NSI in SDS spakirata ven iz parlamenta, potem naj se pa sklicujejo na to, da mora biti cerkev ločena od države.
Razumnež
08. 07. 2014 07.25
-3
Kogar ne motijo ločena mnenja ustavnih sodnikov očitno ne razume zakaj se sploh gre, oz. v čem je problem. Tu Janša sploh ni pomemben... Ali je kriv, ali ne, je popolnoma drugorazredna tema. Problem je, da ustavni sodniki nimajo enotnega mnenja in TO JE PROBLEM. To je pač naglas izjavil tudi Glavan in s to izjavo se pač hočeš nočeš moraš strinjati, ker je to pač dejstvo.
Zipp0
08. 07. 2014 11.41
+4
Zato pa je 9 ustavnih sodnikov, ki odločajo z večino. In skoraj nikoli ni bilo sodbe ustavnega sodišča, katero bi potrdilo/zavrnilo vseh 9 ustavnih sodnikov soglasno.
Razumnež
08. 07. 2014 14.40
-1
Zipp0 sem vesel vsaj enega normalnega odgovora, glede na točo minusov.. :)))) Se strinjam s tem, kar si napisal. Kako pa ti gledaš na to, da se ustavni sodniki, oz. sodniki nasploh o nečem ne strinjajo? Obsodbe na sploh (tu me boli JJ itd...) ne bi smele biti neka subjektivna ocena nekoga, ampak produkt nekih dokazov in dejstev. In v tem grmu je zajec. Še enkrat pa hvala za konkreten odgovor, katerega od slovenceljnev nisem mogel dobiti.
+1
Tudi cerkveni dostojanstveniki so si glede nekaterih zapisih v svetem pismu neenotni,a kaj šele ustavni sodniki .Naša ustava je mlada ,a nobena ustava na svetu ne zadovolji vseh prebivalcev države.A tu Slovenija ni izjema..
Ope?enka
07. 07. 2014 21.07
+11
Bomo še Glavana dal na Dob, bosta loh šahirala
+8
Nihče tu ne žali cerkve.A vedeti je treba da je Vatikan tudi država,a visoki predstavniki,ki jih je postavil Vatikan so tudi misijonarji te države,lahko širijo nauk,da so vera in politika povezana tisočletja to vemo,A v sodstvo določene države se ne umešava že več kod 100.let.Zato ta depeša Vatikanu
Razumnež
07. 07. 2014 18.48
-11
Upam, da boste Lenčico vprašali, kaj konkretno jo je motilo, da je šla sramotit domovino v Vatikan. Pomoje ste jo dolžni iti vprašat. Pa prosim KONKRETNO !!!
kkkkkkkyfgfdhfsdgd
07. 07. 2014 20.30
+10
Kriminalec janša jo sramoti in pravljicarji!
21dcba
08. 07. 2014 10.31
-5
Kaj ima Janša pri vsem tem?!!? Kje je Janković v tej zgodbi?! Kaj si vsi neskončno želite Janše, da vedno pišete o njem? Pohotneži.
Razumnež
08. 07. 2014 15.04
-2
Lepa :)))) Sploh nevem, kdo je bolj fanatičen.... Tisti, ki stojijo pred sodišči in vzklikajo Janša, Janša, ali pa taki primati, ki v vsaki zgodbi vidijo JJ :)))
21dcba
08. 07. 2014 21.30
+3
Hvala :). Sam nikdar ne pomislim na Janšo, nekateri fanatiki pa že ob napovedi prehoda hladne fronte vidijo območje nizkega pritiska, imenovanega Janša.
Razumnež
07. 07. 2014 18.10
-3
Je morda Bratuškova pisala tudi rudarjem?
pkorosec
07. 07. 2014 18.35
-2
ali delavskim migrantom, ki na njen odgovor cakajo ze od sredine aprila?
21dcba
08. 07. 2014 10.32
-3
Itak je Janša kriv. Janša, bla, bla, bla, Janša, Janša, ...
+5
Vsaka mu čast JJ kod novinarju Mladine,a kod politik je pa katastrofa za Slovenijo,samo zaradi nega nima Slovenija dobre desno sredinske stranke ,Kar bi SDS lahko bila če nebi JJ ustanovitelja politično pokopal in sam prevzel Njegovo mesto.
pkorosec
07. 07. 2014 17.41
-7
AB pisala papezu in tema ima 2560 komentarjev. Cilj AB je dosezen. Pred volitvami bi se rada predstavila kot edina zagrizena antijansistka. Mislim, da ji pri povrecni inteligenci slovenskih kvazi levicarjev to celo lahko uspe.
Fussy
07. 07. 2014 17.20
+5
Cerkveni dostojanstveniki lahko interpretirajo samo nauk svoje vere tistim ki ga sami ne znajo prebrat. Če se mislijo v politiko mešat kot se že vsa leta pol niso nič drugačni od povprečnega slovenca torej lahko pol tud davke in ostale stvari plačujejo, katerih so sedaj oproščeni. Sem sam tudi veren in vrjamem v katoliško vero ampak nerabim nobenga diplomiranga teologa da mi po svoje interpretira Sveto pismo, okrancljan v zlato.
Razumnež
07. 07. 2014 18.10
-3
Kako se je pa mešala Cerkev v politiko? A znaš kako argumentirat?
Fussy
07. 07. 2014 19.59
+3
Župnik je v času maševanja v službi, torej zastopa interese svoje organizacije ne lastnih, predvsem je problem ker deli nasvete ki jih nebi smel glede na to da cerkev ni obdavčena oz ni pravi "državljan". Konec koncev cerkev ne zastopa države v kateri stoji ampak ima svojo z svojimi zakoni.
kkkkkkkyfgfdhfsdgd
07. 07. 2014 20.33
+7
Kdor verjame pravljicarjem verjame tudi v nedolžnost janše
Razumnež
08. 07. 2014 09.57
-2
Fussy, OK... Kar se tiče patra, ki je med pridigo pozival naj ljudje volijo tisteg, ki je v zaporu se strinjam, da je to neumno in neprimerno.... Ampak kar je rekel Glavan pa 100% drži.
PredsednikPepe
07. 07. 2014 16.50
+9
A niGlavan enkrat izjavil, da so za finančni polom mariborske škofije krive "neznane zle sile"? To pove dovolj o inteligenci tega gospoda. Sicer pa se Rode tudi zelo rad meša v politiko. Da ne govorimo o tem, kakšen dvorec je hotel imeti v Goričanah. In bi ga imel, če ne bi bilo papeža!
zvit kot presta
07. 07. 2014 16.44
-3
Kam naj se pa jaz pritožim, ker se levičarji ves čas vtikajo v življenje Slovenk in Slovencev? V Moskvo Putinu?
+6
Vatikan je država,in ima vse pravice in dolžnosti države.Ena od njih je da se ne vtika v sodno vejo oblasti ,druge samostojne države,kot se ne sme nihče vtikati v njihove/na žalost/.
Razumnež
07. 07. 2014 18.12
-3
Ali se je morda Vatikan kam vtikal?? Sploh veš, kdo je Andrej Glavan in kaj je rekel?
kkkkkkkyfgfdhfsdgd
07. 07. 2014 20.35
+7
Glavan je pravlicar , v pravljice pa verjamejo samo otroci ali zaostalezi
zvit kot presta
08. 07. 2014 09.46
-2
Pa jaz z univerzitetno izobrazbo, .........
zvit kot presta
07. 07. 2014 16.05
-1
Še kiklco prodala bom, za poštno znamko dal bom, ............
flum
07. 07. 2014 15.46
+7
RKC se spet spreneveda.
Razumnež
07. 07. 2014 18.12
-1
glava2
07. 07. 2014 15.35
-1