Slovenija

Zaradi domnevne zdravniške napake toži UKC Ljubljana za 411.000 evrov

Ljubljana, 04. 02. 2025 10.39 | Posodobljeno pred 6 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ljubljančan Marijo Grbić zaradi domnevne zdravniške napake, ki ga je prikovala na invalidski voziček, toži Univerzitetni klinični center (UKC) Ljubljana in Zavarovalnico Generali. Z odškodninsko tožbo zahteva 411.000 evrov.

Marija Grbića, ki bo ta mesec dopolnil 31 let, so leta 2020 začele pestiti bolečine v hrbtenici, njegova hoja pa je postajala vse bolj nestabilna. Osebna zdravnica ga je poslala k nevrologu, ki je postavil diagnozo Arnold-Chiarijev sindrom tip I malformacija. Poenostavljeno povedano to pomeni, da je del lobanje premajhen za male možgane, ki nadzorujejo ravnotežje, zato ti pritiskajo na možgansko deblo.

UKC Ljubljana
UKC Ljubljana FOTO: Bobo

Kot je povedal na sodišču, so mu v UKC Ljubljana svetovali operacijo, ki da ni zahtevna. Po posegu 8. aprila 2021 je bil najprej v redu, nato pa se mu je začelo stanje nenadoma slabšati. Sledile so še štiri operacije, 10-mesečno zdravljenje v UKC in še 10-mesečno bivanje v Univerzitetnem rehabilitacijskem inštitutu Soča Ljubljana, a se stanje ni bistveno izboljšalo. Trenutno je na invalidskem vozičku, ima motnje govora in hranjenja ter potrebuje 24-urno nego. Ker je njegovo zdravljenje končano, si mora sam plačevati tudi terapije oz. mu jih plačujejo njegovi starši, poročajo mediji.

Prepričan je, da operacija ni bila izvedena strokovno. Zato toži UKC Ljubljana in Zavarovalnico Generali, pri kateri ima ta zavarovano odgovornost. V tožbi predlaga, da toženi stranki solidarno plačata 100.000 evrov z zakonskimi obrestmi od 25. februarja 2024 za nepremoženjsko škodo ter 116.400 evrov iz naslova rente za tujo pomoč za čas od aprila 2021 do marca lani oziroma vložitve tožbe. Predlaga tudi plačevanje mesečne rente za tujo pomoč v znesku 3240 evrov.

V petek so na sodišču zaslišali takratnega predstojnika nevrološkega oddelka v UKC Romana Bošnjaka in njegovega takratnega specializanta Tomislava Felbabića. Bošnjak je med drugim zanikal, da je prvo operacijo prepustil svojemu specializantu, čeprav naj bi bil v zapisniku naveden Felbabić, ki ga je sicer tudi prvi pregledal in mu svetoval operacijo.

Felbabić pa je zanikal, da bi Grbiću rekel, da bo poseg potekal brez težav. Kot je povedal, mu je v podpis dal privolitev v poseg in mu pojasnil možne zaplete. Grbić je po poročanju Dela ob tem zanika, da je podpis na privolitvi njegov.

Naslednji narok bo v sredo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 10
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

brezveze13
05. 02. 2025 08.55
vse je samo v izsiljevanju , vsaj v sloveniji
9876543
04. 02. 2025 16.15
+1
Pa tudi mesto tega članka na vaši strani lepo pokaže, koliko je vreden nekdo, ki ni Dončič. Njemu praktično cela naslovna stran, tole pa nekam, kjer nihče ne najde.
bazilika555
04. 02. 2025 16.37
+2
Ja, se strinjam, najbolje, da začnemo zbiralno akcijo za Dončiča, ker nima kje spat v LA....
9876543
04. 02. 2025 16.13
+1
Me pa skrbi, kako bo to sedaj, ko bo zaposlovanje tujih zdravstvenih delavcev še bolj poenostavljeno.
mamma
04. 02. 2025 13.55
+2
nobene operacije ti ne naredijo brez tvojega podpisa. Pika. Če se je podpisal, nosi odgovornost..tam je vse lepo napisano. Ce pa ni prebral..pac ni...
9876543
04. 02. 2025 16.06
To drži, le da ti predstavijo na način, kot operacija je rutinska, zapleti zelo redki, praktično jih skoraj ni. Potem pa končaš takole, pa nihče nič kriv in nihče nič ne odgovarja. Ja, napake so in bodo, a bolnišnice bi se morale ustrezno zavarovati, da je potem za takšne primere za oškodovance doživljenjsko poskrbljeno in tudi moralno priznano, ne da se sedaj krivda za napako zdravnika preloži na tega ubogega fanta, ker da naj bi podpisal privolitev. Kakšna mamma pa si ti?
123soba
04. 02. 2025 13.33
+7
Res sramota, da semoramo kasneje pacienti tožariti z belo mafijo. Njihovo delo je zavarovano, zato bi morale zavarovalnice brez besed plačati odškodnino in to mesec dni po napaki. Nadzorniki imajo vsi zavarovanje, če bi prišlo kasneje na plan, da so svoje delo opravljali površno in škodljivo. No v Sloveniji ni takih....
devlon
04. 02. 2025 13.08
+12
izgubljena bitka. Ker, v medicini ni napak. So samo zapleti..
Planetmiru
04. 02. 2025 12.56
+4
Nekaj mi v izjavi pacienta smrdi, in sicer to, da na pristopnem dokumentu za operacijo, ni njegov podpis. Danes se niti gastroskopija ali podoben pregled ne opravi brez podpisa pacienta, kaj šele operacija, ki jo omenja. Žal mi je gospoda, vendar premajhnost dela lobanje, je verjetno zelo resna zadeva, za katero sem prepričan, da mu niso dajali 100% upanja in bi brez operacije prav tako kmalu končal na vozičku in z resnimi težavami.
petka5
04. 02. 2025 13.48
+0
Poslušaj, papirje to že dajo v podpis kot del birokracije, razloži ti pa nihče nič ne . . Recimo moj primer sem šla na mr glave, v primeru,da ugotovijo da je potreba po kontrastu, ti ga dajo med preiskavo in zato vnaprej dobiš v podpis soglasje in izjave da nisi alergičen, da si seznanjen z vsem... Mene ni nihče z ničemer seznanil, če sem alergična pojma nimam, ker ga še nikoli nisem prejela in to sem vse napisala na papir... Jasno da se ve in ga takega oddala... Nihče nič ne pojasni, nihče nič ne razlaga, samo papirje ti fliknejo v podpis, zato jaz vedno dobro preberem kaj podpišem in če mi niso nič pojasnili to tudi na ta pildek napišem... Da bo jasno.
9876543
04. 02. 2025 16.12
Planetmiru, verjetno mu ni bil predstavljen tak scenarij, kot ga je doživel, pa tudi privoščim ga ne nikomur. Bolnišnice bi morale biti za takšne primere dovolj zavarovane.
trdovrat
04. 02. 2025 12.24
+13
Po zadnji ameriški raziskavi, nekaj mesecev nazaj, so se zdravniške napake uvrstile na prvo mesto vzrokov smrt. Prej so bile na tretjem mestu, za srčnožilnimi boleznim9i i rakom. Za primerjavo je bilo pri nas, v zadnjih tridesetih letih priznano 2 napaki - z besedo dve-, pa še to po desetletju prekladanja po sodnijah. Kot kaže, imamo same nadljudi po bolnicah in ambulantah! SMRT FAŠIZMU IN GLOBALIZMU
Minerva
04. 02. 2025 13.47
+0
9876543
04. 02. 2025 16.08
Res je, vse razen zadnjega stavka je realno. Na Švedskem so izplačila zavarovalnic za zdravniške napake na prvem mestu pred vsemi drugimi odškodninskimi izplačili.
petka5
04. 02. 2025 12.22
+9
Specializanta je dal in ko gre narobe se izgovarjajo, na papirologijo, saj si podpisal papirje... Že s takim odnosom je zdravnik povedal in pokazal nonsalantni odnos. Očitno se temu specializanta zdi, da če da pacientu papirje v podpis, potem lahko dela z njim kar ga je volja, ker je pacient itak podpisal pristanek na op... Nobenega odnosa nimajo do ljudi, in da je tak specializant je pa se toliko bolj zaskrbljujoce
BMReloaded
04. 02. 2025 12.10
+15
Vsaj ena nula premal prjatu
ŽivljenjeJeLepo
04. 02. 2025 12.02
+13
Moral bi za 4 mio. Tudi meni so urgentno vzeli ven slepič in žolč. Naslednji dan pa ugotovili, da ni bilo potrebno in da sem rabila samo klistir.
terciar
04. 02. 2025 11.50
+16
Ne bi bilo nič čudnega, če je UKC naredil napako. Naše zdravstvo je že nekaj časa zelo vprašljivo.
čevapgpt
04. 02. 2025 11.49
+8
še premalo zahteva od pocarjev.
poper00
04. 02. 2025 11.38
+5
Tole,da ni podpisal je laž.Poseg se brez tega ne izvaja.Ali je bila zdravniška napaka je drugo vprašanje ampak o podpisu laže.
Koronavirusovec
04. 02. 2025 11.27
+12
nebi zamenjal invalidnosti niti za milijon evrov, kaj ti pomaga denar če si prikovan na voziček
yolli
04. 02. 2025 11.58
+14
Kaj ti pomaga denar....jasno da ti pomaga...da si z njim poplačaš terapijo pa nego in drugo....to ni zastonj.....denar ti olajša življenje....Ne boš pa shodil zarad denarja...to je pa res
Potouceni kramoh
04. 02. 2025 11.20
+7
Tko kot že marsikdaj ne bo dobil niti centa.Pri nas so šli takšni primeri že vse do evropskega sodišča.Tekla je voda,bmlini so mleli.Kruha pa ni blo.
jutri_pa_res
04. 02. 2025 11.14
+6
Vsaka operacija na možganih je rizična. Kakšna pa je bila prognoza, če se ne bi odločil za OP? Zdaj zanikati podpis, pa ni kar tako, ker je to obtožba za kaznivo dejanje ponareditve...
Uporabnik1932330
04. 02. 2025 11.06
+16
Pred vsako operacijo je obvezno potrebno podpisati za privolitev.To da ni podpisal je laž in sprenevedanje,ker brez soglasja in podpisa ni operacije.
Koronavirusovec
04. 02. 2025 11.32
+5
jah in v soglasju je še za manjši poseg privolitev za razširitev operacije in kadar to podpišeš lahko operacijo razširijo na bilo kaj (praktično režejo kar se jim privoli) in nimaš nobene možnosti da zmagaš s tožbo saj so razširili operacijo s tvojo privolitvijo
mackon08
04. 02. 2025 10.51
+5
Če je podpis ponarejen mora nekdo v zapor. Kaj se pa tiče same operacije pa je treba ugotoviti ali je slo za napako ali pa za zaplet katerega je težko predvidet.
ivan z Doba
04. 02. 2025 10.46
+13
Če je bila napaka, naj jo priznajo in plačajo odškodnino. Res je, da vsak podpiše pred operacijo, da je seznanjen z morebitnimi zapleti, ki pa ne smejo biti posledica strokovne napake. To pa je pri nas težkp dokazati, ker vrana vrani ne izkljuje oči. Bo treba po mnenje v tujino.
Koronavirusovec
04. 02. 2025 11.30
+0
v podpisu operacije je napisano, da je lahko v operaciji razširitev posega, kar njih s tem ščiti za vse možne napake, češ mogli smo razširit poseg, kar lahko povzroči ostale posledice