Slovenija

'Staršem bi vzeli pravico do svobodne izbire'

Ljubljana, 05. 06. 2019 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Tina Hojnik / 24UR ZVEČER
Komentarji
130

Potem ko je šolsko ministrstvo pripravilo osnutek predloga novele, s katero bi med drugim občine same odločale, koliko bodo financirale otroke v zasebnih vrtcih, je v Združenju zasebnih vrtcev završalo. Kot poudarjajo, bodo tako številni izgubili svoja delovna mesta, sive ekonomije pa ne bomo izkoreninili.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Financiranje zasebnih vrtcev: bo odločitev prepuščena občinam?
    03:39
    Iz 24UR ZVEČER: Financiranje zasebnih vrtcev: bo odločitev prepuščena občinam?
  • Iz 24UR ZVEČER: Martina Vuk in Taja Steblovnik o financiranju zasebnih vrtcev
    08:25
    Iz 24UR ZVEČER: Martina Vuk in Taja Steblovnik o financiranju zasebnih vrtcev

Do zdaj je veljalo, da starši lahko izbirajo med javnimi in zasebnimi vrtci, ne glede na njihovo odločitev, kam bodo vpisali svojega otroka, pa je občina finančno prispevala za vsakega od njih. 

Ponekod so zasebni vrtci leta reševali stisko tam, kjer javna mreža ni zmogla zagotoviti potrebnega števila mest za vse, drugod so zasebni vrtci rasli ne glede na potrebe, kot dodatna ponudba. Zdaj želi vlada poseči v to izbiro tako, da bi občinam prepustila odločitev, ali bodo financirale zasebne vrtce. Na nogah so starši, na nogah so zasebni vrtci. S tem je ogrožen naš obstoj, okoli 1000 delovnih mest, sploh pa svobodna odločitev staršev, komu bodo na področju predšolske vzgoje zaupali, trdijo v Združenju zasebnih vrtcev. 

Petra Kolarič je mati 6-letnega fantka, ki zdaj tri leta obiskuje zasebni vrtec, čeprav ga morajo za to voziti v drugo občino. Zelo so se prilagodili njegovemu tempu, njegovim individualnim potrebam, pravi mamica. 

Možnost, ki jo je predvidela že bela knjiga izobraževanja leta 1995, kjer piše, da zasebni vrtci bogatijo javno ponudbo, staršem omogočijo večjo izbiro, prispevajo k večji prilagodljivosti javnega sistema in dopolnjujejo javno šolsko mrežo in je ne omejujejo ali rušijo.

Četrtletje pozneje: demografija se spreminja, v javnih vrtcih zdaj ostajajo proste kapacitete, občine zato plačujejo te in hkrati financirajo tudi otroke v zasebnih vrtcih, beremo obrazložitev ministrstva za šolstvo o tem, zakaj v noveli predlagajo, da se občine same odločajo o sredstvih, namenjenih obiskovanju zasebnih ustanov. 

"Tukaj so najbolj prizadeti starši, saj se ne sofinancira vrtca, ampak otroka, staršu se vzame pravica do svobodne izbire," pravi Tamara Peklar Korošec, direktorica zasebnega vrtca. Tako danes pred spremembo svarijo v združenju zasebnih vrtcev. Mi si ga brez pomoči ne bomo mogli več privoščiti, dodaja Kolaričeva. Izgubili bomo delovna mesta, sive ekonomije pa ne bomo izkoreninili, vztrajajo v združenju. 

Pa občine? Največja odgovarja: Letni odhodki iz proračuna MOL za sofinanciranje zasebnih vrtcev se vsako leto povečujejo zaradi vedno večjega števila zasebnih vrtcev, medtem ko kot lokalna skupnost nimamo vpliva niti na njihovo ustanavljanje niti na financiranje. Od 2006 do 2017 se je število zasebnih vrtcev povečalo s pet na 27, število vanje vključenih ljubljanskih otrok pa s 130 na 775. Letos za financiranje zasebnih vrtcev namenjamo 1.800.000 evrov. Zasebniki pa ostajajo s številnimi vprašanji. 

Na nasprotnih straneh pa ministrstvo in zasebniki ostajajo pri vprašanju, koliko otrok bi ta novela sploh zadevala. Ministrstvo trdi, da je v zasebnih vrtcih po državi 5 odstotkov otrok, nasprotna stran pa pravi, da le dva odstotka.  

Ponekod so zasebni vrtci leta reševali stisko tam, kjer javna mreža ni zmogla zagotoviti potrebnega števila mest za vse, drugod so zasebni vrtci rasli ne glede na potrebe, kot dodatna ponudba.
Ponekod so zasebni vrtci leta reševali stisko tam, kjer javna mreža ni zmogla zagotoviti potrebnega števila mest za vse, drugod so zasebni vrtci rasli ne glede na potrebe, kot dodatna ponudba. FOTO: Dreamstime

'Če vrtci ne bodo prejeli subvencije za otroke, bodo starši primorani k izpisu otrok'

So bili zasebni vrtci, dokler so reševali prostorsko stisko v javnih vrtcih s strani občin zaželjeni, sedaj ko ta stiska ni več tako velika, pa bi jih ukinjali? Martina Vuk, državna sekretarka na Ministrstvu na izobraževanje, pravi da je treba "ustaviti konje": "Gre za javno razpravo zakona. Objavili smo ga na javnem portalu, zato ker želimo pridobiti mnenja. Smo pa s tem predlogom prisluhnili občinam, ki so dale pobudo zato, ker so se znašle v položaju, ko morajo avtomatično sofinancirati zasebni vrtec, brez da bi imele kakršnokoli možnost soodločanja, ne glede na to, ali v tisti občini so potrebe ali jih ni." Dodaja, da tukaj govorimo o tistih zasebnih vrtcih, ki nimajo koncesije.

Taja Steblovnik, predsednica Združenja zasebnih vrtcev, na odgovarja, da "občine ne financirajo zasebnih vrtcev, ampak samo otroke, ki so v zasebnih vrtcih": "Se pravi, občine so dolžne plačevati oskrbnino za otroke, ne glede na to v katerem vrtcu so". Poudarja tudi, da se zasebnim vrtcev ne financira popolnoma nič kot več v javnem.

In zakaj nasprotujejo predlogu, da bi občine same odločale o tem, ali bodo sofinancirale zasebne vrtce ali ne? "Zato ker na dolgi rok to ogroža poslovanje zasebnih vrtcev," odgovarja Steblovnikova. "Vemo, da če vrtci ne bodo prejeli nobene subvencije za otroke, bodo starši primorani k izpisu otrok, kar pa posledično pomeni manj otrok in zapiranje vrtcev." Vukova pravi, da morajo imeti občine možnost soodločanja.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (130)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tamara987
09. 06. 2019 08.20
-1
Mi smo imeli otroka v javnem vrtcu 3 leta in nismo bili zadovoljni. Vzg. So delale na tem, da bi imele čim manj otrok. Klicali so me skoraj vsak teden, da moram prej priti po otroka. Otrok je bil zmeraj bolj prestrašen in zaprt vase. Nato smo ga prepisali v zasebni vrtec in je bila očitna razlika že po dveh mesecih. Kaj se je tam digajalo pojma nimam, tukaj dobivamo ogromno utrinkov, kjer je razvidno da so otroci res srečni. V javnih vrtcih vidim problem predvsem v kadru. Čisto odvisna je kvaliteta od oseb, ki so v skupini. Jaz mislim, da ne more en ravnatelj kvalitetno nadzirati 30 skupin. V zasebnih so v prednosti, ker ima en ravnatelj največ 3 skupine za kvaliteten nadzor.
womanwndr
05. 06. 2019 10.35
+1
Zasebni vrtci so za občino cenejši od občinskih, saj zasebnik za nepremičnino in opremo plača sam. Po ustavi imamo pravico svobodno izbrati vzgojo se pravi vrtec za svojega otroka. Vprašajte se, zakaj so državni vrtci čedalje manj priljubljeni in delajte na kakovosti. Tale represija spominja na S Korejo.
Morana7
05. 06. 2019 10.41
+5
A vi vodite občinski proračun ali so to Občine same, ki ta predlog mimogrede podpirajo?
Old_geezer
05. 06. 2019 10.54
+10
Kater člen ustave? In če že, kje piše da to pomeni vrtce? In kje piše, da svobodna izbira pomeni da to svobodno izbiro plača država? Vir za trditev, da so državni vrtci čedalje manj priljubljeni? Kar neko nakladanje na pamet.
Old_geezer
05. 06. 2019 10.58
+3
Kakšno zavajanje. Oprema in nepremičnina sta ravno tako strošek, ki ju mora pokrit cena vrtca. Strošek amortizacije se povsem enako obravnava ne glede na lastništvo.
Zbujen
05. 06. 2019 11.10
-5
Od kod pa država dobi prilive, če ne od davkov, ki jih plačajo TUDI plačniki zasebnih vrtcev? Vsaj večja olajšava bi jim pripadala...
Von_Clausewitz
05. 06. 2019 10.24
+7
Naj se raje država ubada z "gradbinci", ki zaračunavajo njihove "usluge"kot da so Nevem kaki mojstri a zaračunavajo njihova kvazi dela gastronosmke vsote. Računa pa nikoli ne vidiš!!! Kako terjat od takih za nastalo škodo. Kdo sploh preverja dela gradbincev ? A imamo v državi kako strokovno sluźbo, da bi preverjali ali so to sploh ljudi to za kar se predstavljajo. Imam občutek da v tej drźavi je že vsak gradbinec, ko vstopi v Merkur po zidarako žlico in źepni meter...groza kake laike folk plačuje za totalno površna in nestrokovna dela!!!
Von_Clausewitz
05. 06. 2019 10.26
+6
Za eno steno 5m2 zidaeji iščeho po 500 eur. 😂 in folk to podpira...pol ni čudno da ko jaz rabim gradbinca....ta misli da lahko tudi meni prodaja meglo...e mij gl.upi narod
Von_Clausewitz
05. 06. 2019 10.30
+6
Večina nima niti osn9vne šole...a njegova ura šteje 50 eur. Kdo je zdaj tukaj nor? Odprl bom FB stran "gradninci in prevaranti". Da naredimo malo selekcije v tej drźavi, ker to kar se danes prodajajo za gradbince....je naravnost smešno. IN OBVEZN9 ZAHTEVAJTE RAČUN KER ZA NASTALO ŠKODO BOSTE ODGOVARJALI SAMI V KOLIKOR GA NE BOSTE IMELI!
luckysss
05. 06. 2019 11.09
-11
Če sam nisi sposoben pozidati 5m2 stene, potem bolje, da greš na hormonsko operacijo..
visoki
05. 06. 2019 10.20
+4
mene pa zanima zakaj vsi zasebni vrtci nimajo koncesije ampak samo nekateri,ker zdaj je preveč privat vrtcev,kjer starši iz drugih občin,ki niso dobili mesta v javnem vrtcu pač peljejo v privat vrtec ,plačujejo ga pa ljudje iz občine.hoteli ste občine pa naj imajo vse po kriteriju za občino od zdravstvenega doma do vrtca
SDS_je_poden
05. 06. 2019 09.44
+21
"Petra Kolarič je mati 6-letnega fantka, ki zdaj tri leta obiskuje zasebni vrtec, čeprav ga morajo za to voziti v drugo občino. Zelo so se prilagodili njegovemu tempu, njegovim individualnim potrebam, pravi mamica. " Draga Petra, svet se ne bo večno vrtel okoli tvojega sončka, tako da ga raje prični pripravljat na realnost, da ne bo potem mali imel frustracij.
igy02
05. 06. 2019 09.48
-10
No, tebi ni pomoči. Frustracije do neba. Samo trot lahko napiše tak bedast komentar.
Zentrum
05. 06. 2019 09.49
+4
SDS_je_poden
05. 06. 2019 09.49
+22
Dragi starši, sej vas razumem, vse bi dali za vašega sončka, ampak ta hec se potem v šoli hitro konča. Tam prilagoditve niso tako raztegljive, kot so v vrtcu, tam bo nastopila frustracija in jeza, tako pri vas, kot pri sončku. Nehajte delati življenjski projekt iz vašega otroka.
Abica
05. 06. 2019 09.55
+26
Mene je tudi to malo zmotilo, čeprav ima otrok res morda kakšne posebne potrebe, to pa ne vemo. Sicer pa je kar dobro, če se otrok tudi malo prilagodi okolici in ne vsa okolica njemu.
Zentrum
05. 06. 2019 09.55
-8
V šoli je otrok star 6-7 let. Ne moreš 2, 3 letnega otroka vzgajati enako kot starejšega bedak.
SDS_je_poden
05. 06. 2019 10.14
+12
Zentrum: A si ti tudi eden teh staršev, pri katerih naj bi se svet prilagajal otroku? Kot je rekla Maggie, če ima otrok posebne potrebe, potem vsekakor so na mestu prilagoditve, če je otrok zdrav, potem mu starši s tem delate škodo. Učite jih raje, da se morajo oni prilagajat svetu in ne obratno.
jesen?ica
05. 06. 2019 13.46
+0
Starši bi za otroka naredili vse, posebej za tiste, ki imajo posebne potrebe. In prav je tako, saj bodo le na ta način dobili zaupanje v okolico in jasno sporočilo, da so ne glede na težave, sprejeti.
igy02
05. 06. 2019 09.42
-6
Ta Pikalo je totalno nesposoben levakar. Imam znanca (tudi hud levakar, sicer v redu tip), ki je delal kakih 25 let na ministrstvu pod raznimi ministri. Pravi, da večjega bedaka od Pikala še ni videl. 3 leta pred penzijo je šel z ministrstva v drugo službo. Ni več tam zdržal.
krtofl
05. 06. 2019 10.27
+2
ma ti si že trideset let pod jajotom pa tudi nisi opazil kakšen osel si...pa čeprav si povrže v lipici..
brezvode
05. 06. 2019 09.39
+22
Tisti starši ki želijo imeti otroke v privatnih vrtcih in privatnih šolah in fakultetah naj to tudi financirajo in naj ne pričakujejo pomoči občin in države, če hočejo bit elita naj to tudi plačajo. Zunaj elite plačujejo šolnine in še visoke prostovoljne prispevke v ustanove ki se financirajo na trgu, pri nas bi se šli pa socialo za bogate, revni pa še kosila in malice ne dobijo v šoli in otroke stigmatizirajo na ta način. Kdor gre privat je privat naj sam zase poskrbi da bo lahko privat ne da pričakuje od občinskih oblasti da mu bodo krili hrbet da bo lahko preživel, tega v realnem krutem svetu ni.
Zentrum
05. 06. 2019 09.51
-2
Se strinjam. Moji otroci so vsi v zasebnih ustanovah, med drugim smo vsi v družini pri zasebniku zdravniku, z ženo varčujeva posebej za pokojnino. Zato od tega dne naprej ne bom več plačeval davkov za javno šolstvo in javno zdravstvo, prispevkov za primer brezposelnosti in v skupni pokojninski sklad, ker od tega pač nimam nobenih koristi. Bo tako OK?
womanwndr
05. 06. 2019 10.39
+2
Država je dolžna naš davkoplačevalski denar za storitve dati najboljšim izvajalcem, to so lahko zasebniki. Država sama je skorumpiran izvajalec in vas nateguje z državnim zdravstvom in šolstvom, na tem parazitirajo nesposobneži in zapravljalo vaš denar. Srečno!
brezvode
05. 06. 2019 18.43
+1
že imaš dovolj nimajo pa vsi, če si privatnik moraš tudi zase poskret n ko greš v penzijo in si plačuješ minimalko imaš minimalno penzijo a ni tako. Če si pri privatnem zdravniku še ne pomeni da je privatnik tudi on se zajeda v državni proraun in ti če bi bilo tako kot misliš bi bore malo hodil k zdravniku če bi moral že na ovinku plačat a te bo sploh pogledal. A se ti mogoče kolca po Ameriki, ne si je želet, ker boš revež
sodelujem
05. 06. 2019 09.33
-2
Bilo bi dovolj prostora v javnih vrtcih Če......ne bi razni sporazumi dajali prednost.....Financranje naj bo pa enako za vse.!Na slabem je zasebnik,saj daje svoje prostore---ker so "naši" polni.....
brezvode
16. 07. 2019 09.31
Če meniš da je zasebnik na slabšem naj si poišče drugo službo, ker zasebnik i postal zato ker bi rad pomagal in s tem zapolnil vrzel varstva in izobraževanja ampak zato ker se je ponudila prilika da zasluži in to čim več a ni tako? To je zasebništvo da zasluži, služi in preživi in od tega tudi plača davke in prispevke, ki potanejo tako zaprt krog prihodkov in odhodkov države
ivan.z Doba
05. 06. 2019 09.27
+10
Finci ne poznajo zasebnih šol in verjetno tudi vrtcev ne, ker je prav, da se podpirajo javne vzgojno-izobraževalne enote. Kdor hoče zasebno šolo, vrtec, naj le to ustanovi in naj najde zasebnike, ki bodo to financirali. V celoti.
Centurion
05. 06. 2019 10.07
+2
Imaš en velik problem in to da Slovenija ni Finska in nikoli nebo. Dejstvo je da nam Finci nebi dal niti ovce za čuvat.
krtofl
05. 06. 2019 10.30
-3
a tebe ovco da bi čuvali skipio....ma te takoj volkovom prepustim..
bababu
05. 06. 2019 09.18
+24
Sofinanciranje varstva otrok namescenih v privatne vrtce izkljucno v primeru, ko obcina nima prostih mest v javnem vrtcu. V javnem vrtcu vzgojiteljico placujemo s celotno placo ne glede na to ali ima v skupini 4 ali 15 otrok enako velja za ostalo osebje in infrastrukturo. Glede na to, da imamov sloveniji prakticno skoraj najkakovostnejse javno varstvo je slednje treba podpreti in ne pretakati javnega denarja v privatni sektor. Od sofinanciranega dela ne gre le za znesek plenice in zemlje ampak tudi za opremo izobrazevanja ipd. Zakaj torej odlivati ta denar. Ni v celoti pravica otroka do sofinanciranega zneska. Potem naj tiste 350 eur dobijo se vse babice ki za otroke skrbijo doba. Ob teh penzijah ga bodo zelo vesele!
Centurion
05. 06. 2019 09.28
-2
Glede babic se čisto strinjam, in točno tako pravica je da za denar ki ga vplačuješ v državno blagajno sam odločaš kje ga boš porabil. Če ne najbolj da vse nacionaliziramo in se gremo spet komunizem
bababu
05. 06. 2019 09.29
+14
Pa zmotil me je stavek: "...ker to ogroza delovanje zasebnih vrtcev.." Dragi moji lastniki zasebnijhvrtcev: " J****ga, dobrodosli v svet privatnikov. Danes je promet, jutri ga ni! Noben lastnik privatnega vrtca ni revez, zaposlenih za NDČ prakticno nimate, place niso dobre...dobrodosli v svet enakih moznosti. Zakaj bi bili vi izzvzeti? Zakaj? " ce se vam ne izplaca pac zaprite firmo. Tako kot velja za ves privatni sektor! "
Centurion
05. 06. 2019 09.33
+3
Bababu@ "ce se vam ne izplaca pac zaprite firmo. Tako kot velja za ves privatni sektor"....dejansko če bi se šli to bi se zaprlo skoraj polovico javnih vrtcev da o javnih firmah sploh ne govorimo. Pa btw, nisem hejter javnih storitev, ampak dejstvo je da Slovenci z vsem kar je državno pač ne znamo upravljat ker imamo preveč lopovov
bababu
05. 06. 2019 09.52
+10
Skoraj polovico? Morda kak vrtec na periferiji. Ampak ce v tem primeru podpremo javni sektor bo javna storitev za tiste ki dejansko zagotavlja za vse enake moznosti (in pri otrocih je to se kako pomembno) drzavo in starse (in vse ostale) stala bistveno vec kot stane danes. Glede na to, da smo pri kakovosti te doticne javne stroritve v vrhu v europi jo je absolutno treba ohranit v obliki kot obstaja in to vkljucuje idejo "kdor hoce vec oz izven standardov naj placa vec oz.sam"
bababu
05. 06. 2019 09.54
+0
Zbujen
05. 06. 2019 11.15
+4
V tem primeru - "izkljucno v primeru, ko obcina nima prostih mest v javnem vrtcu" - bi morali imeti otroci obeh zaposlenih staršev absolutno prednost pred brezposelnimi, poleg tega otroci slednjih ne bi smeli biti upravičeni do jutranjega in popoldanskega "varstva", kvečjemu do "kurikuluma" (8-12h).
DeBill
05. 06. 2019 09.08
+0
vavčerji, vzgojni standardi, programi pa je. pol pa naj vrtci tekmujejo s programi. sam to ne bo šlo z vzgojiteljicami na minimalcu!!!!! prva poteza bi morala biti, da se te ljudi pošteno plača, kajti sedaj delajo izredno zahtevno, naporno in ODGOVORNO delo za drobiž. izpod 1500€ ne bi smela dobiti nobena vzgojiteljica.
MaliOriam
05. 06. 2019 09.01
-13
In pol imej otroka, kjer ti drugi odlocajo kako pa kaj. Vedno vec je tega.
Abica
05. 06. 2019 09.05
+10
Ja revež, no. Lahko ga daš babici v varstvo, seveda.
MaliOriam
05. 06. 2019 10.04
-4
Abica
05. 06. 2019 10.05
+4
MaliOriam
05. 06. 2019 10.17
-3
Bofur
05. 06. 2019 09.00
+28
Zasebni vrtec je seveda stvar proste izbire in zasebne pobude. Je pa tako s prosto izbiro. Za nadstandardno, drugačno, storitev PLAČAJ. Država je dolžna zagotavljati Javno službo in mrežo kakovostnih vrtcev. Tisti starš, ki je prepričan, da ta mreža ni dovolj dobra za njegovega otroka, pa naj investira. Jaz druge rešitve ne vidim. Ne vem, zakaj bi država investirala v zasebne, pridobitne ustanove, če ima javno mrežo vrtcev?
Abica
05. 06. 2019 09.07
+17
Tako je. Država naj doplača le, če otroci ne morejo v javni vrtec, ker ni prostora. Če pa je tvoja prva izbira zasebni vrtec, pa plačaj več.
Centurion
05. 06. 2019 09.21
-5
Tako kot je nekdo spodaj napisal. Potem naj mi država da toliko denarja kot jo stane otrok v javnem vrtcu in ga nakaže na zasebnega v katerem bo moj otrok, ostalo minimalno doplačam sam (kar je že sedanja praksa)...vidva Einsteina a vama je sedaj kaj bolj jasno?
Skullcrack
05. 06. 2019 09.33
+6
Napačno razmišljaš! Država naj raje zniža najprej normative v oddelkih in tako doda na kvaliteto državnih vrtcev!! Sploh pa svobodna izbira ne pomeni noben nad standard, gre za različne načine vzgoje za katere starši menijo, da so boljši za svoje otroke! Žalostno je pa to, da država nič ne vlaga za boljši šolski sistem in imamo zgolj en kup inštitucij, ki naj bi za to skrbele v resnici pa ne delajo popolnoma nič koristnega!!
Zentrum
05. 06. 2019 09.54
-6
Nadstandard? Če je nadstandard to, da tvojega otroka poznajo po imenu, vedo točno kaj ima rad, česa ne, in da se z njim ukvarjajo skozi celotno bivanje v vrtcu, ne pa da gredo za dve uri na kavo, otroke pa pustijo na igrišču, naj se znajdejo... potem je žalostno, kam smo prišli.
Abica
05. 06. 2019 10.01
+9
Potem naj da država meni denar, ki gre za avtoceste, ker se ne vozim po AC, pa denar za zdravstveno varstvo duhovnikov, ker ne hodim v cerkev, pa denar, ki gre za športna društva, ker nisem v nobenem? Ukinimo davke in si vsak plačuje, kar želi? Pa se vozimo po kolovozih in igramo košarko na travnikih.
Abica
05. 06. 2019 10.02
+10
Davki financirajo javne mreže storitev, vse ostalo je zasebno - plačuje torej zasebnik, ne država.
Centurion
05. 06. 2019 10.12
+2
Maggie001@ Tudi v tujini (npr. v nam nikoli nedosegljivi Avstriji) ti ne dajo to kar ti praviš. dobiš pa za vrtce, šole itd. Ne mešaj jabolk in hrušk. V Astriji imajo zelo razvito "privat" no prav tako tudi javno, pa se nobeden ne prritožuje. Naša miselnost in mentaliteta je še vedno v komunzmu zato pa smo kjer smo, in ni videti nič boljše
Centurion
05. 06. 2019 10.13
Zbujen
05. 06. 2019 11.17
-1
Abica
05. 06. 2019 12.38
+4
borec91
05. 06. 2019 08.57
+22
javno free ostalo naj tisti ,ki jim javno ni dobro placajo sami
jesenvoyo
05. 06. 2019 08.49
+7
Dajem prednost vrtecu, ki dobro pravlja storitev, ima primerne prostore, strokovni kader, primerno ceno, ali pa je to javni ali privatni vrtec, pa je še najmanj pomembno.
Abica
05. 06. 2019 08.59
+10
Seveda, ampak tu ne gre za to vprašanje. Gre zgolj za financiranje s strani občin.
lakala28
05. 06. 2019 08.49
+23
Ko sem še k privat zobozdravniku (urgentno, ne za hobi), sem plačal. Ne malo. Ampak je logično, da sem plačal. Ko nekdo pelje otroka v privat vrtec pa mu ni logično, da bo plačal toliko, kot bodo rekli? Da bi mu naj davkoplačevalci še malo zraven dali? A majo vsi, ki tako zdravo razmišljajo, še vedno opravilno sposobnost? Halo?
Zbujen
05. 06. 2019 11.19
-2
Zakaj si pa šel urgentno k zasebniku? Ker ne plačuješ prispevka ali ker te državna ambulanta ni sposobna pozdraviti v enem mesecu?
227122
05. 06. 2019 08.46
+3
Dva nekompetentna, nestrokovna in vodena od globoke države, osebka, kot sta Gaber in Pikalo, popolnoma uničujeta slovensko izobraževanje od vrtcev dalje. Karikature kot sta ta dva, so na oblasti 4 leta, naredita pa škodo rodovom otrok, potem pa ni o njih ne duha ne sluha več. Kje je zdaj veliki Gaber? In kje bo Pikalo čez tri leta?
DeBill
05. 06. 2019 09.10
+1
in zakaj se ne vključiš v delo. da ne boš mislil, ko je gaber dobil pa dobrih predlogov se je potuhnil in jih porinil skozi. drugače je bil škodljivec, ker ni imel znanja in idej. pikalo se tudi pusti svetovati. pristopi, kaj se ženiraš.
Centurion
05. 06. 2019 08.45
+1
Problem je ker država privat vrtcem ne more vsiljevat svoj program, torej razne teorije spolov, lgbt propaganda ipd. odpade. Sicer pa kar naenkrat so problem privat vrtci, ne pa razne nevladne organizacije ki od države in državljanov na letni ravni poberejo več miljonov evrov. Btw Kaj pa otroci tujcev ki imajo čisto zastonj vrtce, kdo je pa to odobril??
Morana7
05. 06. 2019 08.58
+13
Skipi v 20 privat katoliških vrtcih pa učijo, da je vera prosta izbira posameznika ali kako? Kateri otrok se je sam odločil da ga krstijo? Ni to neke vrste vsiljevanje in pranje mozga? Aja ne samo LGTB je to po vaše...saj kot v spodnjih komentarjih vidite le črno ali belo...o sivi pa Bog ne daj razpravljat....
Abica
05. 06. 2019 09.10
+4
Morana, ne razumes, nekatere vrednote so bolj vredne kot druge...
Old_geezer
05. 06. 2019 09.54
+10
Imam otroka v javnem vrtcu tako kot 90% ostalih in smo zelo zadovoljni. Osebje je strokovno, ni nobenih težav in zelo rada hodi v vrtec. Ni čisto nobene propagande, teorije spolov ali lgbt propagande. Propaganda so te vaše blesave teorije zarote o nekih teorijah spolov ipd.
DeBill
05. 06. 2019 10.03
+1
to so katolibani. tisti, ki so fural vero na začetku so rekli, da se krstiš odrastel, kot zaključek spoznanja je krst. ampak pr katolibanih tud že otroke seznanjo s spolnostjo. prec.
matej1111
05. 06. 2019 08.39
+20
Glavno, da oni kaj se vozijo s Ferrariji s slovaškimi tablicami plačajo 50€ vrtca. Hahahahahaah
Abica
05. 06. 2019 09.01
+2
Pa tudi čistokrvni Slovenci prav radi goljufajo (svoje rojake), ni si treba zatiskat oči.
matej1111
05. 06. 2019 08.35
+14
Zasebni je 300€, javni pa 450€. Naj mi nekdo razloži to razliko lepo vas prosim.
silfy
06. 06. 2019 08.43
+1
V ljubljani je javni vrtec 485 eur (drzava financira do 100% glede na placo) ... Zasebni npr sportni vrtec grega je 608 eur ... montessori vrtci so cca 650 eur ... valdorski 560 eur ... drzava financira do 85% cene javnega spet glede na placo ... pojma nimas