Slovenija

Po zastrupitvah v Ilirski Bistrici: 'Kako se je to zgodilo, ni jasno nikomur'

Ilirska Bistrica, 30. 12. 2021 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
171

V Ilirski Bistrici še vedno čakajo analizo NIJZ-ja in Uprave za varno hrano, zakaj se je zastrupilo oziroma okužilo vsaj 100 domačinov. Vsi so kupovali pri istem mesarju, ki ima tam mesnico v družinski lasti že vsaj 50 let, in vsem je skupno to, da so v znani mesnici kupili tatarski biftek ali meso, iz katerega so biftek naredili doma. Da je nekaj narobe, je mesar Aleš Milavec prvič slišal v nedeljo, nato je še sam poklical nekaj prijateljev, ki so prav tako kupili tatarski biftek: "Eni so imeli težave, drugi jih niso imeli," je pojasnil v oddaji 24UR ZVEČER.

V ponedeljek je pregled izvedel NIJZ, v torek še inšpektorji za varno hrano. "Imamo papirje, da smo zdravi, kako se je to zgodilo, ni jasno nikomur, niti meni niti inšpekciji in se stvar še raziskuje, preiskave potekajo naprej, čakamo na odgovore," pravi Milavec.

Prvi primeri so se sicer pojavili v soboto, še več jih je sledilo v ponedeljek zjutraj. Neuradno naj bi imeli vsi simptome zastrupitve s hrano. Ljudje so imeli hude prebavne težave, od bruhanja do driske in močnih bolečin v trebuhu. Vsaj 70 jih je potrebovalo pomoč, eden celo v bolnišnici. Nekateri so zaradi dehidracije potrebovali infuzijo.  

Kot so povedali na koprskem NIJZ-ju, analizi prvih dveh vzorcev, odvzetih pri obolelih, kažeta na okužbo z norovirusom, ki se lahko prenaša tudi s stikom med ljudmi, zato pričakuje, da bo število okuženih še naraslo. 

Aleš Milavec je sicer četrti rod mesarske tradicije in takega primera še nikoli niso imeli, zatrjuje. "To je zelo neprijetna stvar, opravičujem se vsakomur, ki je imel kakršne koli težave in se mu bom tudi oddolžil. Ne želim tega nikomur," se je zahvalil tudi prijateljem, ki so mu v teh dneh stali ob strani in ponudili pomoč.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (171)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Janez Francl
31. 12. 2021 13.11
Ne razumem kako lahko v mesariji delajo tatarca ! Tatarc se dela v KUHINJI , ne pa v mesnici ! Mislim da z registracijo -mesarstvo - nimajo pravice delati gostinsko dejavnost ! Lahko delajo samo z mesom , ki se kasneje termično obdela in z suhomesnatimi proizvodi . Potem lahko tudi kruh pečejo !
medo357
31. 12. 2021 08.49
Res je, da je božični čas, a božični čudež se je zgodil pred več kot 2000 leti. Za to svinjarijo pač nekdo stoji z imenom in priimkom.
Uporabnik1900988
30. 12. 2021 20.04
+3
No dragi novinarji glede na to, da je mesnica od danes popoldne nazaj odprta, ker niso odkrili neprevilnosti, bi bilo fer da, napišete novico o ponovnem odprtju. Možakarju ste naredili namreč ogromno škodo z mega novico, čeprav se ni vedelo, kdo je točno krivec.
cekinar
30. 12. 2021 18.26
+0
ni ,tale biftek Milavcev je prav okusen ,ampak moraš ga vedno poplaknit s šnopsom ,da razkužiš želodec,pol je pa vse ok.Pozkusite tako pa ne bo nobenih prebavnih težav.
Tomvojo
30. 12. 2021 18.18
+1
A ni tam mimo migrantska pot v €U?
rajko povše
30. 12. 2021 16.24
+3
Krivda pri mesarju,kje pa!! Dobavitelji nimajo nič s tem
202021
30. 12. 2021 13.52
+2
to je ilirški c19 je potrebno do amena vse ukrepe upoštevat pa ene par odlokov sprejet in uničit vso mesarijo katero jo je uspela medijem eno že sedaj drugo in po meso ćez mejo blabla veselo novo leto vsem...
LevLandau
30. 12. 2021 13.27
+0
V glavnem folk, da ne doktoriramo iz tega pa en drugim talamo negative pa pozitive in ostale otročarije. Toplotno obdelajte meso, pa ne bo nobenga problema. Na tempwraturi vse pocrka, vključno s paraziti. Če se pa igračkate in afnate z bifteki, se pa prej pozanimajte o higieni. Pa ne uni tazlagani od inšpekcije.
JApajaDAja
30. 12. 2021 14.57
+1
včasih je v tartar biftek spadal sveži rumenjak-temu smo se po salmoneli odrekli,mesu pa ne!
Too7
30. 12. 2021 13.08
+8
hja...1kg pljučne je cena X... in me moreš delat ataarca za polovico cene X... če pa dodaš meso stegna...tako kot pač delajo je pa to izvedljivo da dobiš tatarca za dobro ceno..
tovarišinajuriš
30. 12. 2021 12.31
+1
...vegetarijanci nimamo teh problemov...
JApajaDAja
30. 12. 2021 13.24
+10
ne, oni travo začinijo s pesticidno omakco, penco...pa upajo, da jo je pes obšel :-)
rdeč alarm
30. 12. 2021 14.36
+8
štrekeljc
30. 12. 2021 14.59
+6
... ki ga nabere na zelenici na Celovški!
JApajaDAja
30. 12. 2021 14.59
+4
absolutno, v pralnem stroju na 90 0 C-za vsak primer :-)
JApajaDAja
30. 12. 2021 12.06
+10
država ima vse inštrumente za preverjanje kakovosti uvožene robe, ki jih izkoristi v kolikšnem %? mesar, zasebnik vsega tega nima, torej,zaupa dobavni verigi...kaj naj naredi še več?
Tomvojo
30. 12. 2021 18.21
+1
Včasih so za to skrbeli cariniki in inšpektorji, je dobro štimal sedaj pa vozjo brez kontrole v državo vso nesnago ki drugje ne gre v prodajo.
Pepe Bolcev
30. 12. 2021 11.36
-11
Pa o cem bluzite? Kaksnega reveza? Dokazano so v njegovi mesnici prodajali pokvarjeno robo.
User1035444
30. 12. 2021 11.46
+13
Mater si pokvarjen Pepe. Tipičen socialistični nevoščljivec.
Pepe Bolcev
30. 12. 2021 12.03
-4
Sitni sitnez. Tipicni domobrancek, ki bi si rad po svoje interpretiral resnico.
Darko32
30. 12. 2021 12.10
+12
Pepe Bolcev Da je niste iz M Aribora pošiljali tja in podtikali. Prijatu poznamo priemr iz MAriobra, ko ste Slovencem prodajali meso, katero so Avstrijci dali na odpad. pri tem pa mastno zaslužili. Poglej si malo nazaj in potem govori. Jaz osebno sem 110% prepričan, da je ta mesar poštenjak. Dočimer za KOŠAKE pa ne verjamem in so že dokazali kakšni so goljufi.
Pepe Bolcev
30. 12. 2021 12.18
+0
darko??? A sem jaz kje rekel, da ni??? Tip je priznal, da je ocitno bilo pokvajreno meso iz njegove mesnice. Posteno. Ampak fakt je, da je on prodajal pokvarjeno meso.
Pepe Bolcev
30. 12. 2021 12.18
-2
In darko budalko. Kaj sem jaz prodajal??? Bebcek butasti
medo90
30. 12. 2021 11.08
+27
Našli reveža, ki po vsej verjetnosti ni popolnoma nič kriv. Če je kontaminirano meso, potem kdo je dobaviltelj tega mesa? Pri nas se z največjo lahkoto spravijo na reveža. Me prav zanima ali mu bodo novinarji stali ob strani?
LevLandau
30. 12. 2021 11.19
-3
Njegova dolžnost je, da preveri izvor mesa. V LJ poznam dva mesarja, ki zavrneta cel tovornjak mesa, če meso ni OK. Tako se dela, ne pa pred kamerami se sam seb smilt.
Eastman
30. 12. 2021 11.21
+15
User1035444
30. 12. 2021 11.47
+7
Sputnik8
30. 12. 2021 14.01
+2
Vzame vzorec in speče par zrezkov. Ko jih poje se malo uleže. Če čez dve uri ni simptomov gre v prodajo. Boniki.
ni_mi_vse_eno
30. 12. 2021 11.07
+11
Toplotno neobdelana hrana je problem. Zadnjič sem edini naročil morske sadeže in so bili notri še zmrznjeni. Bruhanje, čez en dan sem bil že dober.
muci007
30. 12. 2021 11.13
+3
Težeklojz
30. 12. 2021 12.21
+7
Muci...probaj z usti....men po navad rata.
SenecaLucius
30. 12. 2021 11.07
+12
Mesariji s 50 letno brezhibno tradicijo se to lahko odpusti!
majazmaja2
30. 12. 2021 11.00
+30
Zgrožena sem, kako se je kaj takega lahko zgodilo v tej mesnici. K njim se redno vozimo iz Sežane, ker imajo kvalitetno meso, proizvode, so profesionalni, dobro svetujejo, izdajo kak recept, so prijazni, prostor je izjemno čist. In JA, še bomo kupovali pri njih!
Darko32
30. 12. 2021 12.18
+7
Da nebo pomote. Jaz poznam veliko mesnic in moram reči, da ta človek je poštenjak. VIdeli smo priemre, ko je velik obrat iz MAribora prodajal meso in izdelke z uporabljenim mesom, katero so AVSTRIJCI odpisali za odpad in uničenje. BARABINI pa so podtaknili v meso in izdelke v Slvoeniji. POZOR VETERINAJRJI SO PREGLEDALI IN SE JE DOKAZANO UGOTOVILO, DA SO GOLJUFALI TUDI VETERINARJI. Zato je podtikanje očitno prisotno. Žal so v to največlkrat vpeteni sami veterinarji. Zato vedno pravim, da dokler bodo veterinarji nadzirali hrano za ljudi bo tako. Da je paradox še večji se hrana za živali sploh ne preverja.
Uporabnik1900988
30. 12. 2021 10.49
+35
No še moje mnenje kot Bistričana. Mesarija Puc je sinonim kvalitete ne samo na Bistriškem ampak daleč naokoli. Sami že leta zahajamo v mesnico in nismo imeli nobenih težav, prav nikoli. Svaka čast lastniku, da se gre tako javno izpostavit, za to moreš imet jajca. Vsak ki dela greši, najverjetneje pa sploh kriv ni. Je pa dejstvo da ljudje v Ilirski Bistrici držimo skupaj in do tožb ne bo prišlo, v to sem prepričan.
Darko32
30. 12. 2021 11.04
+15
Uporabnik1900988 Ne poznam te mesarije. Upam pa si trditi, ker sem to tudi sam videl, da se podtika nekvalitetno meso raznim manšim podjtnikom, kateri slepo verjamejo drugim. Veterinarji so živi kriminalci. NAmreč pri njih delajo modre kuverte z 300 na uro. Predvsem vidimo večje predelovalne obrate. Spominjamo se primera, k oso uvažali meso iz Avstrije in ga pri nas mešpali v izdelke. PA ne neka mesarija ampka kar večji obrat KOŠAKI. Potem pa te izdelke prodajali manjšim. Ta primer je potihnil, ker so več kot očitno veterinarji skorumpirani in so marali zatavšklati. DOločena podjetja so kar vse njihove izdelke izločili iz prodaje iz preventive, saj je narod jih ignoriral. Zato pravim, da takšne mesarije dajo na kvaliteto in se ne delajo norca. Zato imajo določene mesnice specilaitete, k iso poznane daleč naokrog.
30. 12. 2021 10.45
+13
kako je lahko sploh taksno meso prislo do njiju oz.do polic?ssj zato obstaja VURS ki vsakodnevno mora pregledati meso..smilita se mi😔
Darko32
30. 12. 2021 11.06
+11
Vidim, da pošteno razmišljaš. A se spominjaš priemra, kjer so iz Avstrije uvažali meso in ga v velikem obratu mešali z drugim mesom. MAr ni bil to veliki obrat nekje v MAriboru. Avstrijci pa so to meso odredili uničenje. Pri nas pa so ga podtikali drugim naprej. Zato zaupanje v veterinarje je isto, kot bi zaupal svoje premoženje organizirani kriminalni združbi.
JAZsemTI
30. 12. 2021 10.44
+16
Mesarju svetujem, da medije, ki lovijo in naredijo ekscesne novice, za povrh pa prehitro in brez dokazov širijo, toži za vse kar mu je to slabega prineslo.
Ofca1A
30. 12. 2021 10.41
+17
Se mi kar smili ta stric...