Slovenija

Zavetišča za zapuščene živali ogorčena, nekatera razmišljajo tudi o zapiranju

Ljubljana, 02. 02. 2023 10.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Zavetišča za zapuščene živali po Sloveniji so nezadovoljna s predlogom pravilnika dnevne oskrbe psov in mačk, ki za prispevek države za hrano mačk predlaga do 40 centov, za pse pa do dva evra na dan. Nad takšnim predlogom so zavetišča ogorčena, nekatera razmišljajo tudi o zapiranju. Javna razprava o predlogu pravilnika se sicer izteče v petek. "Nedopustno je, da se varčuje na nebogljenih živalih," pa opozarja poslanka SD Meira Hot.

V Obalnem zavetišču za živali v Kopru pričakujejo, da bo med javno razpravo vendarle prišlo do občutnejših sprememb na bolje, predvsem pri višini dodeljenih sredstev. Menijo, da se prav vsi deležniki te javne razprave strinjajo, da je ta predlog nujno potreben večjih dodelav. "Znižanje sredstev za oskrbo živali za nas pomeni dodaten finančni izpad pri poslovanju zavetišča. Že sedaj pa komaj shajamo s sredstvi, ki nam jih namenijo štiri obalne občine Koper, Izola, Piran in Ankaran. Kot obstoječi upravljavec Obalnega zavetišča za zapuščene živali, bomo morali temeljito premisliti o prijavi na naslednje pozive za upravljavca, če bodo predlagani pogoji sprejeti," so dejali v koprskem zavetišču.

Zavetišče za živali
Zavetišče za živali FOTO: Shutterstock

Za zavetišče Horjul bi bilo vzdržno plačevanje po ceniku, ki ga imajo zavetišča, vse ostalo vodi v še več prosjačenja za donacije. Ali se to izide ali ne, je nemogoče napovedati, so povedali v zavetišču. Zavetišči sta tudi opozorili, da je kmetijsko ministrstvo predlog pravilnika pripravilo brez posvetovanja z njimi.

Na kmetijskem ministrstvu so povedali, da bodo dejanske cene dnevne oskrbe jasne po zaključku javne razprave glede omenjenega pravilnika. Navedli so tudi, da predlog pravilnika določa merila za izračun stroškov dnevne oskrbe za pse in mačke, ki se plačujejo iz državnega proračuna za živali po 120 dneh bivanja v zavetišču. Zavetišča pa bodo po sprejemu pravilnika oblikovala cene dnevne oskrbe na podlagi teh meril. V pravilniku so določene tudi začasne cene hrane in vode do potrditve cen dnevne oskrbe. Začasne cene so zaradi spodbujanja hitrega sprejema cenika nižje od normativov in veljajo samo do potrditve cenika, ki ga predlagajo zavetišča, s strani Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin.

Ceniki, ki so bili začasno sprejeti do sprejetja pravilnika in na podlagi katerih se trenutno krijejo stroški oskrbe živali, se od zavetišča do zavetišča razlikujejo. Višina oskrbe se giblje od osem do 20,16 evra za psa na dan in od 4,60 do 10 evrov za mačko na dan. To pomeni, da lahko na primer za oskrbo večjega psa zavetišče mesečno dobi več kot 600 evrov povračila, so dejali na ministrstvu.

Poudarili so tudi, da se zavetišča financirajo iz različnih virov. Največji del predstavljajo javna sredstva iz občinskih proračunov. Če gre za društvo, ki deluje v javnem interesu, se lahko zavetišče financira tudi iz državnega proračuna. Zavetišče posvojiteljem zaračuna pavšal za posvojitev, za oddane lastniške živali pa stroške v obliki pavšala krije dotedanji lastnik. Vsa zavetišča imajo po zakonu o zaščiti živali možnost pridobivati sredstva z raznimi dodatnimi aktivnostmi za zbiranje sponzorskih sredstev in donacij.

"V preteklosti je bilo veliko kritik na račun ustvarjanja dobička zavetišč s strani društev za zaščito živali, ki so menila, da bi morala biti zavetišča prvenstveno v funkciji dobrobiti živali in ne v funkciji ekonomskega subjekta. Predvsem je pomembno, da ne smemo dopustiti, da bi zaradi finančnih ugodnosti, ki bi jih predstavljali prihodki iz državnega proračuna, zavetišča postala zbirališče živali, ker bi to s strani dobrobiti živali potem pomenilo ravno nasprotni učinek od želenega," so še navedli na kmetijskem ministrstvu.

Zavetišče za živali
Zavetišče za živali FOTO: Kanal A

Kmetijska ministrica Irena Šinko pa je konec januarja ob robu zasedanju kmetijskih ministrov članic EU v Bruslju spomnila, da zakon o zaščiti živali pravi, da se ne krijejo vsi stroški, ampak stroški za hrano, vodo in veterinarsko oskrbo. V tem pravilniku so po njenih besedah dejansko določena merila, na kakšen način se bodo te cene vzpostavile in za to prehodno obdobje začasna cena, ki je sprejemljiva. "Torej cene, ki pa so doslej za oskrbni dan znašale nekje okrog 28 evrov, niso ustrezne in bomo morali doseči nek kompromis. Zavetišča pa se bodo morala tega zavedati. Pomembno je, da živali v zavetiščih čim prej najdejo svojega novega lastnika oz. skrbnika, kajti na ta način bodo imele živali dobrobit, ne da bodo v tistih malih boksih v zavetišču," je dejala Šinkova. Dodala je, da bodo ocenili, kakšne so najbolj primerne cene oskrbe živali.

'Nedopustno je, da se varčuje na nebogljenih živalih'

Poslanka SD  Meira Hot je v odzivu zapisala: "Nedopustno je, da se varčuje na nebogljenih živalih. Učinki novega Pravilnika o merilih za določitev stroškov dnevne oskrbe psov in mačk so nam lahko v posmeh in sramoto in že razkrivajo, ne samo pomanjkljivosti, ampak nevzdržnost stanja, s katerim se soočajo zavetišča."

Meira Hot in Urška Klakočar Zupančič
Meira Hot in Urška Klakočar Zupančič FOTO: Aljoša Kravanja

Kot je izpostavila, je določen kriterij  bistveno prenizek in ne zadošča pokritja dnevnega stroška zavetišč, ki ga imajo z oskrbo živali, še več, ne zadošča niti za hrano, kaj šele za ostale stroške (prostori, oskrbniki, nega ... ): "Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano nadaljuje s prakso izčrpavanja zavetišč, s čimer onemogoča zagotavljanje zaščite in dobrobiti zapuščenih živali. Zato Socialni demokrati vztrajamo z razdelitvijo stroškov, ki smo jih predlagali v zakonu."

Nezadostna merila, ki sestavljajo predlog novega pravilnika ministrstva jih, kot je dejala, presenečajo, saj je ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano izrazila nestrinjanje z vsebino njihovega predloga Zakona za zaščito živali: "Predlog zakona, ki med drugim uvaja zadostno potrebno participacijo države pri financiranju dnevne oskrbi psov in mačk ter tudi drugih živali. Socialni demokrati smo v koalicijsko usklajevanje predložili zakon, ki dejansko upošteva realne potrebe za zaščito ter oskrbo živali."

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (97)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Novasova
02. 02. 2023 17.01
+1
Ljudje bi morali za lastništvo hišnega ljubljenčka imeti certifikat. Trpljenja živali brez tega ne bo konca.
Divjajagoda
04. 02. 2023 16.05
Novasova se strinjam z vami, ne vem, čemu minusi. Če bi vsi poskrbeli za svoje živali tako, kot je teba, zavetišča sploh nebi bila potrebna. Dokler pa si bo kar vsak šalabajzer lahko omislil žival, bo pa pač tako. Problem bi morali začeti reševati pri izviru, zavetišča so samo gašenje požara. Pa še to hočejo uničit s tako slabo spremembo zakonodaje.
mmickica
02. 02. 2023 15.18
+10
Niso normalni! Za 40 centov muc nima niti enega obroka na dan! Naj dajo migrantom samo en obrok, oni se lahko sami znajdejo, zakaj pa prihajajo k nam! Psom in mackam, ki so zapuscene pripada vsaj vrednost zajtrka, ki ga fobi migrant!!!
ElaJane
02. 02. 2023 18.10
-4
Ti ja maček pomembnejši kot človek? Za 40 centov se maček naje.
Darko32
02. 02. 2023 18.51
+3
mmickica Pa dobro kaj bi radi. Za mačka je dovolj 40 centi. Torej če gledmao sedaj na čem se dajejo posamezniki tako imenovani kvazi ljubitelji živali vidimo, da so navadni prevaranti in nič drugega. Če imajo res tako radi živali bi jim zastonj pomagali in ne da se tukaj cel dan drajsajo in pravijo, da oskrba psa je 600€. Pa ljudje božji to dokazuje, da so sleparji in ne društva za zaščito živali. TISTA HOTOVA pa je mandeljc na kvadrat.
mackon08
03. 02. 2023 08.54
Ta 40 centiv se maček ne naje definitivno pa ni samo hrana strošek. Jaz raje mački dam, ki ni nič kriva kot oa lenuharskim migrantom.
Divjajagoda
03. 02. 2023 21.56
ElaJane 40 centov na dan je žal premalo za mačko, kar znese cca 12€ na mesec in to komaj zadošča za najcenejšo hrano vprašljive kvalitete. Tudi sama imam mačke in vem, da če hočem, da so zdrave jim ne bom dajala najcenejše hrane. Kje so še antiparazitiki in veterinar, če se kaj zalomi. Zavetišča pa morajo poleg tega plačati tudi zaposlene, oskrbnike, elektriko, itd
radar
02. 02. 2023 13.58
+3
Cena za golobe?
Japa Jade
02. 02. 2023 13.52
-5
Do 2 EUR na dan je 60 na mesec, kje ste dobil 600, haloooo, 20 EUR je skor oskrba za en dan v DSO....
Volja
02. 02. 2023 13.55
+4
20,16 € x 30 dni = 604,80 € za večjega psa
Volja
02. 02. 2023 14.01
+1
Tudi mene zanima, kako so dobili zg.mejo oceno stroškov, glede na to, da so koncesionarji na NElastnih namensko opremljenih objektih.
stumfeta
02. 02. 2023 14.05
+9
2o € je oskrba v DSO za nastanitev, hrano, pranje in čiščenje skupnih prostorov za štiriposteljno sobo pod oskrbo I., torej če si sposoben brez spremstva vstat in odit na kosilo v menzo, se sam spucat, če pride do nesreče, sam vzet zdravila, se sam oblečt, sam it na sprehod in če si zdrav. Drugače pa stane ena najcenejših maših konzerv, ki zadoščajo za en obrok ODRASLE mačke 49 centov. Ena konzerva. In ja, za teh 49 centov znam met jst južno. Mačka pa ne.
Darko32
02. 02. 2023 18.53
+2
stumfeta Sedaj v tej temi vidimo eno drugo zanimivost in to je, da LJUBITELJI ŽIVALI so samo skozi denar in ne kot pravi ljubitelji živali. Pa to so navadni postopači in hopštaplerji.
Divjajagoda
03. 02. 2023 21.53
stumfeta za 49 centov na dan imate južno? Zanima me, iz česa, saj že žemlja stane 29 centov. Drugače pa menim, da je 40 centov na dan premalo za mačko, kar znese cca 12€ na mesec in to komsj zadošča za najcenejšo hrano vprašljive kvalitete. Tudi sama imam mačke in vem, da če hočem, da so zdrave jim ne bom dajala najcenejše hrane. Kje so še antiparazitiki in veterinar, če se kaj zalomi. Zavetišča pa morajo poleg tega plačati tudi zaposlene, oskrbnike, elektriko, itd
Volja
02. 02. 2023 13.33
-5
600 evrov mesečno za enega večjega psa?!? Kje lahko se prijavim s svojo vlogo za pridobitev koncesije?
JohannDoe
02. 02. 2023 13.35
+4
Izpolnjuješ pogoje? Mogoče poskusi v zavetišču, če te vzamejo.
gozdar1
02. 02. 2023 13.32
-4
Nekoč so bile živali predvsem v pomoč pri delu, lovu,.. danes so večinoma odraz nečimrnosti.
Japa Jade
02. 02. 2023 13.53
+5
gozdar1
02. 02. 2023 14.05
-2
JohannDoe
02. 02. 2023 13.13
+2
@treznaglava 10 eur na dan za mačko ti je preveč? Mogoče ti je potem 11 jurjev za bolnika brez zapletov v bolnišnici, ampak s covid rdečo črtico na testu, ljubša številka.
Cobra007
02. 02. 2023 13.00
+4
VLADA, prosim popravite že dodeljena (mala) sredstva za zavetišča za živali, na višje zneske. To lahko storite in upam, da tudi čimprej boste. Tudi za živali mora biti dostojno poskrbljeno!
Krneki 00
02. 02. 2023 12.47
+7
vsaj ne ketnah ne smejo več bit...to smo dosegli.....
JohannDoe
02. 02. 2023 12.44
+3
sh4: "Če ne bi imeli zavetišč za živali, bi bilo kot v Bosni. Ali kot v Makedoniji in Turčiji... To želite za Slovenijo?" ---------------- Seveda želijo koprivce to. Bureke so nam že pripeljali. A ne vidiš, da je vse samo provokacija kako vedno iz ljudi izvlečt vse najslabše, neglede na temo ali za kaj se gre? Take je potem lažje vozit ko ovce.
DarkPhoenix
02. 02. 2023 13.33
+2
To predvidevate g.Doe ali ste res bili v vseh teh državah. Ali ste pač preprosto NACI, pa radi pljuvate, samo še manjka, da dodate, da so balkanci krivi za zavetišča🐑🐑🐑
JohannDoe
02. 02. 2023 13.39
-1
Ne vem kaj sem, to mi boš ti povedal. Vem pa kaj si ti - nepismen. Funkcionalno, kot se temu reče pri nas. Čisto v skladu z alarmantno statistiko, na katero nas že leta opozarjajo iz OECD.
DarkPhoenix
02. 02. 2023 13.57
-1
Si pa lahko samo predstavljam, kako je teško v glavi, pa še kje, ko imate jajca samo po komentarjih pljuvat💪💪💪💪vse ostalo pa pobožne želje 🤮🤮🐑
DarkPhoenix
02. 02. 2023 13.59
-2
JohannDoe
02. 02. 2023 14.07
Nekaj malega poznam kaka so zavetišča po Bosni in okolici. In kako imajo urejeno in kak je odnos do živali "južno pa tužno". Turčiji je lahko bila storjena krivica, kar se mene tiče, ker situacije tam ne poznam. Če je slučajno kak turški bralec užaljen, se mu opravičujem za ta moj citat nekoga drugega, ko sem mu odgovarjal spet z nečem tretjim. Težko je bit vedno obziren do vsakega, sploh v imenu drugih.
JohannDoe
02. 02. 2023 14.15
+4
Pxoenix, dejstvo je tole o funkcionalni nepismenosti in mednarodnih statistikah za našo državo. To je ono, recimo, ko v nekem tekstu ne razbereš kaj je citat nekoga, kaj vsebina, kdo kaj reče, kaj kdo reče in kaj je povedal z napisanim. Torej vse, kar je letelo na "južne kraje" je pred mano napisal nekdo, ki sem ga citiral in mu odgovarjal. Nič od tega, kar sem napisal sam, se ni nanašalo nanje. Zajemite sapo, gospod Phoenix, ni vse na prvo žogo.
sh4dyl4dy
02. 02. 2023 14.25
-2
Poglejte na twitterju kaj delajo s psi v Turčiji in Makedoniji. Na ulici jih streljajo in mečejo na prikolice. 😔 V Bosni in Albaniji umirajo brez hrane, ljudje jih brcajo, zastrupljajo. V Turčiji jih vozijo na oddaljena mesta, odpade in jih na stotine pustijo tam, pozimi, brez hrane in vode. Jih mečejo na smetiščne tovornjake in jih stisnejo kot smeti. Da o zastrupljanju ne govorim. V takšni državi želite živeti?
DarkPhoenix
02. 02. 2023 14.53
+1
Razumem in se na zadnje napisano, strinjam z vami v popolnosti.
coca.eskim
02. 02. 2023 16.58
V Istanbulu so prave vladarice mesta mačke. Istanbul je dom okoli 130 tisoč mačkam, ki prosto tekajo okoli. Mačke Istanbula uradno nimajo lastnikov, zanje pa kolektivno skrbijo vsi.
123soba
02. 02. 2023 12.41
-5
Bistvo je, da je v Sloveniji precej preveč živali. Malo naj objavijo podatke in vam bo vse jasno. Psov je že preko 300.000.
Wortex2
02. 02. 2023 13.44
+5
sh4dyl4dy
02. 02. 2023 14.26
+2
mentorhercul
02. 02. 2023 12.31
-2
Sicer jih nekateri azijci kar popapajo,
patriot11
02. 02. 2023 12.29
-17
Živali evtanazirat, zavetišča ukinit. Najprej naj vas skrbi za ljudi.
JohannDoe
02. 02. 2023 12.40
+9
Zakaj bi si tud z ljudmi belili glavo. Sej si tud zdej ne, a ne koprivca?
sh4dyl4dy
02. 02. 2023 14.27
+1
Patriot, raje plačujem za zavetišča za živalu, kot za smeti kot si ti!
Rdečimesečnik
02. 02. 2023 12.25
-2
Zakaj pa ne protestirate pri jj ste bili kar glasni a zdej v svobodi nesmete
Krneki 00
02. 02. 2023 12.27
+1
protestirati v svobodi pomeni biti fašist baje
Rdečimesečnik
02. 02. 2023 12.24
-5
Kaj jokate plešite
Japa Jade
02. 02. 2023 13.54
-2
Kobansko
02. 02. 2023 12.22
+5
Kaj se sekirate, nič bat, saj bo reforma 2055, po časovnici vlade. Do takrat pa dajte vladi mir, da razmišlja. Ne biti taki neučakanci.
Krneki 00
02. 02. 2023 12.23
+5
mislim d si ene 20 let prehitr napisal...vsaj do 70 dej...to tam zna luka zdržat
Japa Jade
02. 02. 2023 13.55
-2
Krneki 00
02. 02. 2023 12.22
-8
evtanazija je rešitev...žalostno vendar bolje kot da vse luta naokoli....
sh4dyl4dy
02. 02. 2023 14.29
+1
Ljudje/kriminalci/divjaki tudi 'lutajo okrog', kaj pa z njimi? Njih pa futrat ane???
sh4dyl4dy
02. 02. 2023 12.11
+6
Če ne bi imeli zavetišč za živali, bi bilo kot v Bosni. Ali kot v Makedoniji in Turčiji, kjer občinarji te dni masovno streljajo kužke na cesti!!!! To želite za Slovenijo??????
Micimici7
02. 02. 2023 12.11
+17
Saj smo krivi ljudje, da zavetišča morajo obstajati ali? Žival ni igrača, ki jo odvržeš, ko se naveličaš..
Quatflow
02. 02. 2023 12.07
+10
Dejmo protestirat, se pridruzim, uboge zivali!
sh4dyl4dy
02. 02. 2023 14.30
+1