Slovenija

Zavrnitev 6.000 bolnikov?

Ljubljana, 09. 04. 2008 20.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Tadeja Lampret/E.P./D.Z.
Komentarji
16

Razmere v kliničnem centru so izjemno zaostrene. Finančna kriza je že tako huda, da je možno, da bodo začeli bolnike zavračati.

Razmere v kliničnem centru so izjemno zaostrene. Finančna kriza je že tako huda, da je možno, da bodo začeli bolnike zavračati.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

starasablja
11. 04. 2008 22.44
ojoj...ojoj... kam smo prišli? Potrebno bo ustanoviti alternativno bolnišnico za vladne tajfune, tat-direktorje, tiste z Dr.oznako. Le-te naj zdravijo zdravilci z kamilicami in žajbljem pa bo zdravstvo spet na nogah.
Tonček Balonček
10. 04. 2008 19.37
Celotni nominalni izdatki za zdravstvo v letih od 2002 do 2005 so rasli po povprečni letni 6,6-odstotni stopnji, ki je bila manjša od rasti BDP, ta trend zaostajanja pa je v zadnjih dveh letih še večji! Osnovni vir financiranja zdravstva so skladi socialne varnosti (to je zdravstvena blagajna po domače, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije), ki pokrije med 70-75 odstotkov vseh izdatkov za zdravstvo. Tem so sledila sredstva iz zdravstvenih zavarovanj s 13 % in neposredna plačila z 12 %. Dejstvo je, da zadnjih nekaj let delež stroškov za zdravstvo v BDP-ju pada, bil je že nad 8 odstotkov, zdaj je nekje med 6 in 7. Primerjajmo višino slovenskega BDP an prebivalca s tistim c evropskih deželah, pa bomo videli. koliko je denarja. Oprema, zdravila in drugi materialnis troški so več ali manj an svetovni ravni, če en še višji, cenejši so človeški viri, npr. zdravniki, pravice in tehnologija pa na evropski ravni ali še višje, torej je luknja očitna! Kot je razvidno iz zgornejga, zdarvstvo še zdaleč ni neposredno odvisno od proračuna, tako je z vsemi socialnimi skladi, v katere aktivno prebivalstvo vplačuje neposredno, nmesečno, zase in druge zavarovance (otroke, upokojence, druge družinske člane itd.). Zahvaljujoč nizki ceni delovne sile, ki dela v zdravstvu, pravice niso ogrožene, sicer bi pa bile, sicer je matematično popolnoima enmogoče imeti enako kvaliteto in pravice iz zavarovanja kot na Zahodu, pri tem pa imeti znatno nižji BDP in še nizek delež le tega, namenjen zdravstvu. Ker je tako, s eseveda Bajuk in Virant prijemata za glavo, ko vidita 80 ali 100 mio EUR, ki jih rabita za povišanje plač zdravnikom. Seveda, eč se deset elt niso dvignile. Će bi se dvigale vsako leto za 3 odstotke, bi bile danes večje, kot zahtevajo zdravniki, čez 30 odstotkov. Da bi to sfinancirali, bi se moral dvigovati tudi delež za zdrvstvo v BDP-ju, ali z višjo prispevno stopnjo ali kako drugače. Poleg tega se medicina z napredkom znanosti dražii, pojavljajo se nove metode, zdravila itd., to je vse dražje, žal so pritiski proizvajalcev in politikov takšni, da moramo imeti vse super, koliko to prispeva k zdravju, je seveda drugo vprašanje, nikoli s enič en racionalizira, ne zmanjšuje se število kirurških posegov, za katere vsi vemo, da jih je par dset odstotkov nepotrebnih, enako je z diagnostiko, da ne govorim o porabi medikamentov in materiala, nepotrebnih pregeldov, podvojenih analiz in diagnostičnihmetod itd. Najbolj smešna je obsedenost z investicijami v zidovje v marmorju in nerjavečem jeklu. Lep primer je pediatrična klinika, ta mastodont je blazno predimenzioniran, emgalomanija, kje bodo dobili kadre, opremo in predvsem paciente, naše otroke? Pri temzabijanju milionov EUR še vedno inkubatorje nabavljamo z denarjem z "dobrodelnih" prireditev, kar je abdsurd, vendar tega toka ne more ustaviti nihče, saj so lobiji premočni, korito je namreč veliko, težko okoli 2,5 milijardi EUR letno!
User108512
10. 04. 2008 19.24
Dajte enkrat naj nam zavarovalnice vržejo na mizo, koliko vsaka od njih porabi našega denarja za reklame , katerih je v vseh medijih na tone.A si še niste izračunali, koliko bi lahko bilo bolnikov ozdravljenih na ta račun.Pa da ne govorimo o racionalnih plačah in nagradah po teh istih zavarovalnicah.Najboljše bi bilo, da bi spet zdravstvena blagajna bila tako kot prej brez posrednikov.
User279470
10. 04. 2008 17.48
T.Balonček...ti pač imaš svoj pogled na stvar, ki ga tudi spoštujem. Čeprav se postavlja vprašanje: Kako dolgo bo lahko zdravstvo v Sloveniji vezano na državni proračun? Nekatere težave se kažejo...
User29516
10. 04. 2008 13.39
Nekoč biser in ugledna medicinjska institucija,sedaj razpadajoča in neugledna bolnica,ki v prihodnosti nima,vsaj tako kaže,nobene perspektive.vzroki za tako stanje so v neodgovornosti in nesposobnosti tistih,ki bi morali delati v dobrobit zdravstva,tistih odgovornih,ki so plačani z denarjem davkoplačevalcev.Med prve prav gotovo sodi ministrica za zdravje in od nje naprej vsi navzdol.Bomo morali na ulici zahtevati ureditev razmer,ali bo vlada poskrbela,da se stvari začnejo odvijati v pravo smer.Norčevanje iz davkoplačevalskega denarja je huda kršitev slovenske zakonodaje in kratenje človekovih pravic,ki iz tega izhajajo.Da ne govorim vo ustavi. Le kam plove ta barka?
Tonček Balonček
10. 04. 2008 10.40
pahorček, seveda je stvar rešena, zate! Na ta način si izpodrinil nekoga, ki sje popolnoma normalno zavarovan obvezno in dodatno, s tem izumom (še tretjega doplačila) pa se daljšajo vrsrte zavarovancev, ki so čisto normalno zavarovani! Zakaj bi sploh dodatno palačeval, če ti iz naslova zavarovanja pritiče dosptop do specialističnega zdravljenja, napotnico pa rabiš v vsakem primeru. To je nateg in pričetek razpada! Ne delajmo si iluzij o čudežni učinkovitosti zasebništva, res pa je, da tak družbeni/državni sistem, kot je zdaj, ne vodi nikamor! Jasno je, da se to počen z namenom! Poglejmo si le Klinični center in kaj je iz njega nastalo v vseh dolgih letih obstoja. Število zaposlenih v KC je cca 7.500ljudi, od tega je zdravnikov in zobozdravnikov samo 1.200 16 odstotkov. Medicinskih sester in bratov je 3000, fizioterapevtov in drugih zdravstvenih delavecv pa je cca 1200. Nezdravstvenih delavcev je več kot dvatisoč ali več kot tretjina, k tem lahko prištejemo še najmanj 500 bratov in sester, predvsem tistih z visoko izobrazbo, ki se s pacienti ne ukvarjajo in pridemo do zaštrašujoče številke, da je v kliničnem cenru le 60 odstotkov zdravstvenih delavcev. Upoštevati je potrebno, da KC nima zaposlenih snažilk, vratarjev, peric itd., to vse delajo zunanje firme po pogodbah, kao da je ceneje! Tako organiziran sistem in s tako strukturo zaposlenih niti v sanjah ne more biti racionalen, saj na vsakega zdravstveenga delavca pride še skoraj en režijski!! Hipertrofija slednjih je enormna, kadrov, ki se ukvarjajo z novimi obrazci, medikoinformatiko, komunikoligijo, varnostjo, obdelavo podatkov, pravilniki, kodeksi, varnostjo pri delu itd.itd. je praktično neskončno, ptrihajajo pa novi in novi, skoraj vsakodnevno. Le zdravmnikov je čedalje manj! Upoštevajmo, da Onkološki inštitut in Ginekološka klinika nista del Kliničnega centra, imajo tudi drugačne plače (višje) in še kaj! Kdor v življenju tega mastodonta vidi izbolšave, mora imeti neskončno fantazijo in specialna očala! Sicer pa vse poevedo rezultati in številke, ne le kadrovska struktura!!
User279470
10. 04. 2008 08.55
Težave obstajajo, se strinjam. Nikakor pa se ne strinjam, da se rešujejo s tem, da se še bolj prisesajo na državno blagajno. Na dolgi rok to ni nobena rešitev, marveč samo odlaganje problema. Edina rešitev je, da se začnejo ustanavljati zaebne bolnišnice. Tudi sam sem začel plačevati, kar se tiče čakalnih vrst. Ob devetih sem naročen in me ob tej uri vzamejo, končam in grem. Stvar rešena. Še bolj pa bode v oči, da izsiljujejo, ja lahko bi temu rekli izsiljevanje, na račun bolnikov. Kako lahko to rečejo? To ni samo neprimerno, ampak BOLANO!
preprostež
10. 04. 2008 08.44
In javni zdravstveni sektor se pritožuje o begu kadra v zasebni sektor... Le zakaj bežijo? Seveda, denar in čas.
Tonček Balonček
10. 04. 2008 08.41
exim, ali smemo tudi navadni smrtniki, ki nimamo pojma, kaj se dogaja v UKC-ju, izvedeti za te velike izboljšave, za katere so zaslužni ga. ministrica, krizna menedžerka? Tudi sam že težko prenašam zvajajoče pisanje teh komunajzarskih medijev, ki blatijo našo trnovo pot v blagostanje in sproščenost!
User207401
10. 04. 2008 08.17
... Napisala mi je napotnico za ortopeda in zraven pridala še listek z šestimi ortopedi, na katere se lahko obrnem. In? Vseh šest je privat. Se pravi ne delajo v okviru nekega javnega zavoda, kot so zdravstveni domovi ali bolnišnice, ampak v okviru privatnega sektorja. In pa še malce drugače pogledano, ali ni tudi moja zdravnica v javnem zavodu, kjer je tudi plačana, že del zasebnega sektorja, saj za njih opravlja eno izmed najpomebnejših opravil v gospodarstvu - marketing.
User221582
10. 04. 2008 07.57
V KC ni nobene "finančne krize", lepo vas prosim. Zakaj pa naj bi bila? Je pa res, da smo veliko zasedeni, predvsem pa je problem nepotrebnih zdravljenj (tu mislim na zunanje "izboljšave"). Ker mediji nimate pojma, kaj in kako se v KC res dela, prosim, ne zavajajte ljudi in sebe. Me prav zanima, kdo vas je "našuntal", da se spotikate ob našo ustanovo. kar se pa g. ministrice tiče, pa kar tiho bodite. Poleg veliko izboljšav, ki jih je naredila, je tudi transparentna! MEDIJI, APELIRAM NA VAS, BODITE PAMETNI IN DELAJTE V KORIST SLOVENIJE, NE V KORIST SPREVRŽENCEV S KUČANOM NA ČELU!!!!!!
User303687
10. 04. 2008 07.30
tale nesposobna kukovica... treba jo je cimprej odstavit
User269141
10. 04. 2008 06.58
Nekaj je zadev ki jih zdravijo v KC Lj.,nekaj pa je takih ki jih morajo zdraviti ker ljudje enostavno rinejo v KC kljub temu da iste posege enako kvalitetno opravljajo tudi druge bolnišnice z veliko krajšimi čakalnimi vrstami.
Tonček Balonček
09. 04. 2008 22.06
Večina nabavnih in investitorjevih kadrov je "motivirana", direktorica KC-ja je prišla iz Krke. Veliko robe je preplačane, prmerjajte cene za KC in tiste za privatnike (količinski popust, ha, ha!). Lekarne, Vzajemna in ZZZS, Adriatic, dobavitelji in zidarji ter opremljevalci sekopajo v denarju in si delijo dobičke, bolnišnice se pa utapjlajo v izgubah, zdravnikom še 10 let niso dvignili plač, zavarovalnici pa računajo obilno!. En mesec krajšajo vrste z dodatnimi programi ob sobotah, naslednji mesec pa direktorica cvili, da bodomorali zavrniti 6000 pacientov! Vs einvesticijo potekajo trikrat dlje in stanejo nekajkrat toliko, kot je bilo predvideno na začetku! Gre za totalno anarhijo! Res, kam gre denar, pa tako lepo so o politiki v dravstvu napisali v programu SDS in NSi, dejstvo pa je, da če odštejemo napredek v tehnologiji, diagnostiki in farmaciji, z zdravstvom slabše kot pred dvajsetimi leti! Imamo pa vse iz marmorja, zvočnike in semaforje v čakalnicah in medioinformacijski sistem, pametne kartice in sestre z urejenimi pričeskami, kapelce in še kaj!
preprostež
09. 04. 2008 22.02
Tu gre predvsem za nenujne stvari, kot so lepotni popravki, ki jih ljudje seveda hočejo na račun države oziroma nas državljanov.
User308900
09. 04. 2008 20.49
Jast nerazumem zakaj se ze enkrat nestopi tem zavarovalnicam na pot. Ogromno dnarja se zbere z vplacevanjem zdravstvenega zavarovanja. Kam ti ljudje devajo ta denar pa zgleda nobenemu ne prikazujejo ali pa so vsi po vrsti "podmazani" z "nagradami".