Slovenija

'Zažgali bomo Punat'

Ljubljana, 24. 09. 2009 10.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Zaradi uničevanja inventarja na letovanju v Punatu je moralo domov oditi 34 otrok. Oglasila se je skupina 16 vzgojiteljev RK, ki znova trdi, da je bil ukrep pravilen.

Vodstvo Rdečega križa je že pred časom poudarilo, da so otroke, ki so letovali v Punatu, poslali domov, ker so uničevali inventar, prisotne pa naj bi bile tudi grožnje. Vzgojitelj skupine fantov Dejan Čegovnik, ki se je tudi odzval na kritike Rdečega križa, je poudaril, da so otroke poslali domov brez utemeljitve, saj jim do odhoda ni bila očitana nobena večja kršitev.

Eden izmed vzgojiteljev pete izmene je danes za 24ur.com dejal, da je letovanje otrok, ki imajo obolenja dihal, zelo pozitiven projekt.
Eden izmed vzgojiteljev pete izmene je danes za 24ur.com dejal, da je letovanje otrok, ki imajo obolenja dihal, zelo pozitiven projekt. FOTO: Jani Dolinšek

Poudarja, da inventarja, ki je bil fotografiran, niso poškodovali otroci, ki so bili poslani domov. Danes pa smo na uredništvo 24ur.com prejeli pismo 16 vzgojiteljev, ki so pojasnili svoj pogled na dogajanje na Punatu.

Eden izmed vzgojiteljev pete izmene je danes za 24ur.com dejal, da je letovanje otrok, ki imajo obolenja dihal, zelo pozitiven projekt. Poudarja še, da ne želijo, da bi starši in javnost dobila napačno mnenje o Punatu, so pa v zadnjem času zaradi tega izgubili nekaj pokroviteljev.

Na kritike, da ni dokazov, da so otroci res uničevali inventar, pa je dejal, da je nekaj vzgojiteljev videlo točno določene otroke, ki so bili nasilni. “Vzgojitelji so videli, kdo je uničeval inventar. Najbolj glasni so bili tisti otroci, ki so vedeli, da so letos zadnjič na letovanju,” je še poudaril. Zaradi ogrožanja preostalih otrok pa so preventivno poslali domov najprej tri otroke, pozneje pa še vse druge.

Poudaril je še, da so problematični otroci prav tako grozili vzgojiteljem, nekateri naj bi tudi dejali, da bodo zažgali Punat, spet drugi pa so uporabili kletvice, kot je “pejt v p... mater”, in zmerjali vzgojitelje. Še enkrat je poudaril, da je bil to, da so otroke poslali domov, pravilen ukrep.


Resnica vzgojiteljev pete izmene

V peti izmeni je letovalo nekaj manj kot 400 otrok in mladostnikov. Starši so jim zaupali svoje otroke v varstvo, zato so starši upravičeno pričakovali, da se bodo otroci na letovanju imeli dobro in se vrnili domov polni prijetnih vtisov. Otroci in mladostniki prihajajo iz različnih okolij, deležni so različne vzgoje in imajo različne navade; vsem pa je skupna zdravstvena indikacija (pogosta obolenja dihal, akutna ali kronična), so zapisali v pismu.

Otroci
Otroci FOTO: Jani Dolinšek

Dejali so, da so na letovanju za otroke jasna pravila, ki jih morajo upoštevati. Pravila, kot so, da ne skačejo otroci v vodo z roba betonske plaže, da ne plavajo naprej od označene vrvice z bojami v morju, da se med opoldanskim počitkom zaradi nevarnega sonca zadržujejo v sobah oz. v drugih prostorih (pokrita jedilnica); da se med seboj spoštujejo in vedejo kulturno (bonton). Pri letovanju je tako treba upoštevati vsa našteta pravila.

O uničevanju inventarja

Vzgojitelji pa so tudi komentirali delo upravnika v Punatu. “Na tem mestu si ne znamo predstavljati človeka, ki bi z nasmeškom gledal, kako se uničuje inventar – bodisi nehote ali namerno. Sobe, kopalnice in ves inventar mora zdržati nas in še prihodnje generacije otrok,” so še zapisali v pismu.

Inventarja niso uničili otroci, ki so bili poslani domov, je dejal vzgojitelj Čegovnik.
Inventarja niso uničili otroci, ki so bili poslani domov, je dejal vzgojitelj Čegovnik. FOTO: Jani Dolinšek

Glede izrednega ukrepa, da morajo nekateri otroci, ki so ogrožali varnost in mir, domov, pa poudarjajo, da se ni zgodilo prvič, da so mladostniki z neprimernim vedenjem, besedami in dejanji ogrožali druge otroke, vzgojitelje, osebje, inventar in seveda tudi sebe.“ Če posameznik ogroža dobrobit skupine – koga je treba odstraniti? Posameznika … In če skupina otrok ogroža mirno bivanje vseh drugih na letovanju?” se še sprašujejo.

Pod pismo o dogodkih v Punatu se je podpisalo okoli 16 vzgojiteljev Rdečega križa. Sklenili so še, da v tako kratkem času ne morejo prevzgojiti otrok, se bodo pa še naprej trudili, da bi otroci preživeli lepe počitnice.

Zavajanje Rdečega križa?

Mariborski Rdeči križ je javnost zavajal s fotografijami uničenega inventarja, saj tega niso storili otroci, ki so bili poslani domov, očitki o krajah, neprimernem vedenju in fizičnih napadih na vzgojitelje pa niso bili nikoli dokazani, je pred tednom opozoril vzgojitelj Čegovnik.

Vzgojitelj Boris Karba je dejal, da so bili v njegovi skupini trije fantje, ki so že od začetka povzročali probleme, saj niso upoštevali navodil in so se nedostojno vedli. Na te probleme je opozoril pedagoško vodstvo, ki pa tem težavam ni bilo pripravljeno prisluhniti.

Fantje so po njegovih besedah podobne težave povzročali že na letovanjih prejšnja leta, zato se Karba sprašuje, zakaj so bili ti fantje ponovno na letovanju oziroma zakaj so bili vsi trije razvrščeni v isto skupino. Ob tem je tudi Karba poudaril, da ni dokazov o namernem uničevanju inventarja ter krajah po stojnicah in trgovinah.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (129)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Boris61
25. 09. 2009 14.40
Če otrok grozi, je to razlog za obravnavo pedagoške, ki mora otroka seznaniti z ekscesom in se z njim pogovarjati. Povedati mu mora, kje je meja in kakšen je naslednji ukrep. Da mu nalogo, s katero si bo prezračil možgane? Ko je točka 1 preskočena se pokliče starše in jim pove, da ob točki 2 gre domov. Prevoz krijejo starši. Je praksa drugačna? Ima kdo drugačno mnenje?
MarkoKnez
25. 09. 2009 13.26
@kretenizem 25.09.2009, 13:10 "Ampak niso pa vsi otroci vredni te obrambe…" ? ? ? ? Ostajam brez besed!!!
kretenizem
25. 09. 2009 13.10
MarkoKnez imaš prav, da rečeš ubogi otroci. Saj so si otroci po eni strani res ubogi v današnjih časih. Kajti malokateri starš lahko veliko časa preživi s svojimi otroci… Ampak niso pa vsi otroci vredni te obrambe… Imam rad otroke in delam z njimi, ampak časi se spreminjajo… Glede na to, da dobiš od 13 letnega otroka ogovor: »Kaj bi rad od mene?!? Saj te bom s kolegi poiskal pa razbil!« ali še en primer, ko otroka opozoriš: »Kaj pa tako grdo preklinjaš?« pa dobiš v odgovor: »Kaj boš pa ti meni?! Mi je ATA rekel, da mi itak nič ne moreš!« - to je od 9 let starega otroka… Hočeš še več? Od 15 letnika: »Bom onemu vzgojitelju gobec odprl!« ali preprosto od 14. letnika »Vse vas bom pobil!« Verjamem, da so to samo taki fantje, ki se kažejo pred drugimi kot najboljši… ampak oprosti… kako naj pa še delamo s takimi otroki, ki samo grozijo? Kje bo konec? Ko bodo res komu kaj naredili? Ok… pa naj pride v šolo s pištolo in jih pobije 17… kot je vedno več teh zgodb po medijih. Verjamem, da si niso vsi enako zaslužili iti domov. Eni so res bolj »pridni« kot drugi… ampak taka je pač bila odločitev! Mogoče se bodo tudi tisti »ta nedolžni« iz tega kaj naučili… mogoče da se ni pametno družiti z »manj pridnimi« ali pa če so že v družbi, jih malo umiriti in jim kako pametno v glavo zabiti! In že včeraj sem napisal, če kdo ve kak drug način, kako bi obravnaval take otroke, naj pove?! Saj se tudi drugi lahko iz tega naučijo kako ravnati s svojimi… no… da vidimo predloge… mogoče bodo tudi vzgojitelji iz RKja pobrali kako dobro idejo.
MarkoKnez
25. 09. 2009 13.07
@mihajenus125.09.2009, 12:41 "100% sem, da si prijatelj od Dejana in g.Borisa!!!!"????? BI BILO TO KAJ SLABEGA? KAZNIVEGA? IN, ČE BI BILO, BI BILO TO POTREBNO KAZNOVATI? KAKŠNA BI BILA KAZEN? V današnji družbi, človek ne sme biti sočloveku samo človek??? Imamo Varuha človekovih pravic, smo podpisniki mednarodnih konvencij O OTROKOVIH PRAVICAH, naredite karkoli (prosim, kdo ste to vi?) ... Konec? Dno? Podn? ZAKAJ? Zaradi otrok!!!
mihajenus1
25. 09. 2009 13.04
Boris K., jaz(Miha) in Viki sva zato, da se dobimo na pijači!!Pa kakšno rečemo...? Si tudi ti...? mihajenus1@gmail.com!!!!!tam navezujeva stik naprej!!!
mihajenus1
25. 09. 2009 12.41
KRETRENIZEM... BRAVO!!!!!in ob tem še ga ščiti oziroma brani boris!!! Ne vem kod kateremu gleda v zobe..... Starši razprite si oči.....in si rečite res je.....moj otrok je takšen in takšen ali drugačen...!!! Je tudi res, da lahko imaš svojega otroka "porihtanega" pa ga družba uniči.......... In MarkoKnez... 100% sem, da si prijatelj od Dejana in g.Borisa!!!!in ne vem zakaj se ne objasniš kar pišeš...... vse pišeš samo pod " "....... in seveda nespametno.....lepo je napisala g.Urška in g.kretenizem!!!! In g.Boris zate ni bilo naslonjeno, da si blatil g.Kovačiča!!!ampak, če si se počutil krivega....potem ne vem.... vem tudi sam, kaj so počeli tvoji otroci...in kateri so bili "veliki" problematiki.......in si podal izjavo in točno navedel kdo je in kaj je storil narobe...? in edini sem ti podal roko, ko smo ostala skupina prišli 27.8 nazaj v Maribor...... Trudil si se to sam vem....... Razjezi me samo to, da stojiš za Dejanom .....in ga ščitiš.....in še marsikdo bi se še našel tukaj......j Zaradi tega, ker si nekateri zatiskate oči.....ta zadeva ne bo prišla do dna!!!! (ampak bomo naredili tako, da bo jasno in glasno povedano in dokazano.)...
Boris61
25. 09. 2009 12.36
kretenizem 25.09.2009, 12:05, komentiraš nasplošno, nato pa povežeš vse s Punatom. Svojega 22 letnega sina sem pred desetimi leti branil, pa me danes ni pretepel! Kako čudno. Netiš ogenj, Punat pa že gori. To se vidi po dimu, ugotoviti je samo potrebno s katerega ognja. Če si bil ti v Punatu, pa nam ti kaj povej, nekaj konkretnega, da bomo starši in javnost bolj osveščeni. Pa se podpiši pod vse skupaj Boris Komar
MarkoKnez
25. 09. 2009 12.23
Imaš prav, sem eden redkih, ki brani pravice otrok! Se naj tega sramujem??? Koga napadam? Utemelji, prosim! Zakaj obrambo otroških pravic jemlješ kot napad nase? U B O G I O T R O C I!!!
kretenizem
25. 09. 2009 12.05
Bravo 09urska09! Končno en pameten človek v tej naši bolani državici... Kdo je kriv za letošnje dogajanje v Punatu? Mladi vzgojitelji, ki nimajo dovolj izkušenj?! Le kako si jih naj pridobijo če ne skozi prakso? Pa še takrat ko le zberejo pogum in si naložijo to res težko delo, jih samo obsojate! Vsi tisti ki tako močno zagovarjate otroke in obsojate vzgojitelje vam predlagam, da sami kdaj poskusite to delo! Zanima me zakaj se noben učitelj nikoli ne upa pojaviti v javnosti?! Se mogoče bojijo? Da, vsi učitelji se že bojijo svojega dela, kajti najprej v šolah grozijo otroci, za njimi pa jim pridejo povedat »svoje« še starši. Bravo starši! Tako se dela! Vedno je treba najti koga drugega, ki bo kriv. Nikoli vi ali vaši preljubi otroci (za slabe ocene, za neupoštevanje pravil…) Kako naj poteka delo v skupini z več ljudmi, če ni nobenega reda? Nikogar, ki je nad tabo in ga moraš poslušati in slediti njegovim navodilom? Nikjer pri delu z otroci ali mladimi ni več te »lestvice«. Zakaj? Skozi vsa leta prehajamo iz ene skrajnosti v drugo. In sedaj sledi ena velika anarhija. Danes še branite svoje otroke, čez 10 let pa vas bo pretepel do neprepoznavnosti! Takrat se lahko dalje pogovarjamo. Dragi MarkoKnez, ves čas braniš otroke in g. Dejana… vendar ne veš, da identiteta teh otrok ne bi bila razkrita, če g.Dejan ne bi bil tako užaljen, ker je moral domov, in poklical svoje prijatelje na televiziji in iz tega naredil tak rom-pom-pom. Napadaš pa ves čas vse ostale vzgojitelje...
MarkoKnez
25. 09. 2009 11.33
09urska0925.09.2009, 10:57 Navajaš POSPLOŠENO sliko a ob tem pozabljaš, da so bili v tem "dogodku" ("incidentu", "aferi","medijskem linču", imenuj to kakorkoli hočeš...) udeleženi konkretni otroci, z imenom ter priimkom in je bila njihova identiteta razkrita! ...
Boris61
25. 09. 2009 11.17
Po mesecu dni čakanja sem nekako le dobil zamegljen odgovor in sliko. Karikirano približno tako: vaš sin sicer ni naredil nič, je pa bil solidaren! Probleme so delali eni drugi v tretji skupini. Poslali smo ga zaradi preventivnega ukrepa in zaščite preostalih 350 otrok. Ja pa Punat so hoteli zažgat, samo ne vaš, eni drugi! Obvestili pa vas nismo, ker ni bilo razloga. Boris Komar, starš
09urska09
25. 09. 2009 10.57
Ko prebiram ta polemiziranja ob tem dogodku, ki se zdi ljudem osamljen, jih je pa vsakodnevno polno in celo v porastu so taki in podobni dogodki, ki pričajo, da nam že 12 letni otroci uhajajo z rok se mi zdi, da je krivda ne le na nas vseh temveč tudi v sistemu, ki se ukvarja le še s prestopniki in odpadniki. Koliko denarja namenimo raznim rehabilitacijam posameznikov, da se odvadijo drog, alkohola…. In ti se potem kot »ozdravljeni« tolčejo po prsih kakšni heroji so?! V šolah delujejo ekipe specialnih pedagogov, ki otroke s »posebnimi » potrebami (tako jih namreč današnja nova družba imenuje) skušajo poravnati nazaj na prava pota, pa jim uspeva? Ne, ne uspeva jim! In zakaj jim ne uspeva? Starši in ljudje smo nasploh s časom postali naravnani tako, da če se nas nekaj direktno ne tiče sploh ne trznemo več…kot se nas vse skupaj sploh ne zadeva, ampak žal, še kako se nas, ker so tudi naši/vaši/bodoči otroci del tega, del te podivjane družbe, ki kot spužve vpijajo napačna sporočila z okolice. Sporočamo pa jim mi s svojo brezbrižnostjo, z zaščitniškim vedenjem do lastnega otroka, potiskanjem krivde na drugega, tretjega… Nihče se ne oglasi torej nam je sporočeno, da je to bodisi dovoljeno ali pa je odraslim malo mar za nas, ki smo predvčerajšnjim prijokali na svet in tukaj živimo in poskušamo ustreči vam odraslim. In verjemite noben otrok se ne rodi kot prestopnik, družba (starši, učitelji, sošolci, njih starši, sosedje, ….) je tista, ki jih izoblikuje, jih vzgaja in jim narekuje pravila igre. Naložena nam je velika odgovornost z demokracijo in žalostno je, da se je ljudje ne zavedajo, da so prepričanja, da je dovoljeno vse in še več. Posledice takega mišljenja pa bodo občutili kaj kmalu, če ne prej, ko bo njihov angelček že pogubljen. Žalostno v bistvu, se vam ne zdi? Otroke so poslali domov, ker so jim s tem sporočili, da je njihovo vedenje ni sprejemljivo, da bi jim s tem preprosto povedali, da so pravila tudi na letovanju, tudi v brezbrižni igri! Priporočala bi, da se tudi v šolah uvede, da otroka, ki preprosto ni kos upoštevanju pravil, pošljejo domov , da se sporoči njim samim in njihovim staršem ter družbi nasploh, da je nekje niša, kjer jim/nam lastni otroci uhajajo s kontrole, da se drugi ne bi nalezli podobnega vedenja (nasilje, vandalizem), ker to je nalezljiva bolezen današnjega časa. In prav zanimivo bi bilo potem sedeti na svetu staršev in poslušati poročila, koliko otrok je bilo vse leto prisotnih v šolskih klopeh in so sodelovali pri nemotenem pouku. Vam povem, da nam vsem krepko uhaja z rok, nam vsem! Najbolj žalostno pa je, da res na račun tudi takih otrok, ki s takim vedenjem in obnašanjem nimajo nič skupnega. Hvala bogu, da so tudi taki odgovorni otroci, ki so prav tako ogledalo odgovornih staršev, odgovornih učiteljev, odgovornih vzgojiteljev in odgovorne družbe. V takšnem ogledalu pa se vsi radi ogledujemo. In še nekaj bi dodala, poglejte v telefone vaših otrok, poglejte na spletne strani, v žepe njih hlač in srečali boste vašega otroka, srečali boste vas in družbo nasploh in če boste še vedno nosili nasmeh na nosu veste, da bo vaš otrok nekoč dober človek. Ogledalo v katerem boste sijali.
Tu_nero
25. 09. 2009 10.51
Vsaka čast vsem vzgojiteljem,ki ste se končno oglasili in podbili tiste,ki so stali za to svinjarijo,ki so jo skuhali.Upam da bo RK pravilno odreagiral in vse te osebke tudi tožil,ki blatijo garaško in zelo odgovorno delo v vseh otroških kolonijah. Tole je bil napad na vzgojitelje kateri delajo svoje delo dobro in zavestno,je pa razlika od vzgojitelja do vzgojitelja!!! Čegovnik,če je bila tvoja skupina poslana domov nevem zakaj bi ti ostal spodaj? Mogoče na dopustu na stroške davkoplačevalcev?? Prava ekipa ste se skupaj zbrali,ki ste bili v Ljubljani na tiskovni konferenci,sploh pa Martina katera se je tako lepo razjokala bo še imela veliko za povedat!!! Vsi tisti,ki ste bili nesposobni ste bili poslani domov in tako je tudi prav,v obrambo RK bomo stopili vsi vzgojitelji kateri smo svoje delo dobro opravili sedaj pa smo očrnjeni z vami kateri ste bili poslani domov!!!!! Če bi jaz bil poslan domov bi mi bilo zelo nerodno se v javnosti pokazat,vendar vi nimate nobenega sramu,s tem,da bi rešili svojo rit boste sedaj iskali od privatnih do nevem kakih stvari določenih ljudi,da bi jih očrnili!!! Vi se niste dotaknili podna vi ste že od začetka en sam velik podn!!!
theta
25. 09. 2009 10.47
Bo treba red narest na rdečem križu. Tuj denar zapravljajo, pol so pa še visok "saj ima zastonj, torej ga lahk pošljemo domov". tud direktor rdečega križa ima "zastonj", torej ga lahko pošljemo "domov"i. Me zanima koliko denarja bodo s takim odnosom dobili v prihodnjih letih.
black1cat2
25. 09. 2009 10.41
Brez ognja ni dima... To vemo vsi!
MBcanka
25. 09. 2009 10.34
Se res oproščam, ker sem se tukaj pozabil podpisat. Sem Boris KARBA (vzg. Levov). En kratek odgovor Miha. Res bi se rad s teboj soočil, da mi razložiš, kaj te res tako muči, da tako pljuvaš po nas, ki bi samo prikazali realno stanje in nič drugega, še najmanj pa blatili g. KOVAČIČA, ki ga momogrede zelo spoštujem. V tem primeru bi rad samo omenil uporabo kolektivne krivde. Še enkrat trdim (v primeru, da krade ata ne moreš v opomin ostalim zapred cele družine). To je preživelo (za to obstajajo drugi pravočasni in ustrezni ukrepi, katerih pa jaz kljub opozarjanju nisem bil deležen s strani PV). 12 ali 15 letni dečki (bi te res rad videl z tvojimi ukrepi še posebej, če bi imel v skupini klan treh) Katerega NICK-a omenjaš? Jaz ne poznam nobenega! O kajenju VIKICA (prepričan sem, da se dobro poznama celo iz dveh letošnjih izmen (pa ne bi zdaj razpredala zaradi česa, edino če si želiš). Kajenje sem omenil, ker je eden od vas omenil, da so vzg. (ne vem koga je videl-spet brez argumentov in dokazov) pili in kadili z otroci. Pa še to MIHA, noben od naju (Boris, Dejan) ni nikoli v nobenem članku blatil ostalih vzg. (vsaj jaz ne) kot vi sedaj nas in še to z neargumentiranimi zadevami samo, da sva bila priča raznoraznim pritiskom in da so bili za vse dežurni krivci otroci predvsem najinih skupin (večkrat sem moral po nepotrebnem v svojo sobo, kjer pa je bilo v tem primeru normalno stanje). Dajte se pošteno vprašat ali se motim.Spet trdite, da se je res kradlo in uničevalo. Zakaj potem v teh dnevih nisem, niste in tudi PV ni vedela nič (v nobenem jutranjem ali drugem posvetu o tem ni bilo govora). Mi lahko kdo odgovori na to vprašanje. Ali so se ta dela oziroma anomalije skrivala pred kom in zakaj? Potrdila in dokazila se hranijo na RK?? Naj jih že kdo prinese na svetlo, da se bo zadeva enkrat zaključila. Za vas "poštenjake "?? Dajmo se enkrat vsest in si nalit čistega vina in ne vem kdo bo lahko komu iskreno pogledal v oči? Jaz vsakemu. Moj in Dejanov jogi (katera sta sredi noči s strani poštenih vzg. romala na WC) pa še vedno smrdita po urinu, in tudi določene otroke, katerim so (poštenjaki) sredi noči svetili v oči, le te še vedno pečejo. Toliko o poštenjakih. Se oproščam, da sem bil direkten. Lep pozdrav Boris KARBA
Viktorija Dufua
25. 09. 2009 10.26
MarkoKnez; . . . . . . . . . . . . . !
Boris61
25. 09. 2009 09.40
Spoštovani komentatorji, sem eden od staršev, ki jih omenjate v vaših komentarjih. Če najprej komentiram članek, bi rekel, da je na nivoju, če pa ladhko dodam kakšen komentar kot starš pa se bom potrudil. Boris Komar
MarkoKnez
25. 09. 2009 08.24
Spoštovani "vzgojitelji" mihajenus1, vickyparallel, MBcanka ... DVOMIM, da ste to, za kar se predstavljate in v dobro otrok in ugleda RK Maribor UPAM, da niste. U B O G I O T R O C I !!!
mihajenus1
25. 09. 2009 02.16
Dodajam še samo to.......ob zgoraj navedenem!!! Citat: "Ob tem je tudi Karba poudaril, da ni dokazov o namernem uničevanju inventarja ter krajah po stojnicah in trgovinah". Na to vprašanje imajo jasne dokaze in zapisnike!!!! Se mi zdi, da čisto normalno kje jih najdete....!!!