Slovenija

Zbrali dovolj podpisov

Ljubljana, 21. 07. 2006 16.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Zbiranje podpore za referendum se lahko začne, saj vložena študentska pobuda izpolnjuje vse pogoje.

Pobudniki referendumske pobude so v državnem zboru priložili več kot 1900 podpisov, referendumsko vprašanje pa se bo glasilo: "Ali se strinjate, da se uveljavi zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o visokem šolstvu, ki ga je DZ sprejel 11. julija 2006?"

Predsednik državnega zbora France Cukjati je danes določil 30-dnevni rok med 1. in 30. avgustom za zbiranje podpisov, ko morajo pobudniki zbrati potrebnih 40.000 podpisov za razpis referenduma.

Študentski protest, maja letos v Ljubljani.
Študentski protest, maja letos v Ljubljani. FOTO: Dare Čekeliš

Razvrednotenje prve diplomske stopnje

Ministrstvo opozarja

Ministrstvo za visoko šolstvo ocenjuje, da je pobuda za začetek zbiranja podpisov za razpis referenduma legitimna, zato junija sprejeta novela do nadaljnjega ne velja. Torej je v veljavi še vedno obstoječi zakon, opozarjajo na ministrstvu in naštevajo njegove pomanjkljivosti.

Tako bosta morali tudi letos dve tretjini redno vpisanih študentov in študentk drugega letnika druge bolonjske stopnje plačevati šolnine, do nadaljnjega pa ostaja pravna praznina glede razmerja med diplomanti dosedanjih in novih študijskih programov.

Na ministrstvu še opozarjajo, da se do nadaljnjega še ne bo rešil problem evalvacije kakovosti v visokem šolstvu, ki ga je opredelila novela zakona o visokem šolstvu.

Sprememba zakona naj bi z razvrščanjem starih in novih diplomskih stopenj razvrednotila prvo diplomsko stopnjo in tako silila študente k daljšemu študiju, menijo pobudniki referenduma. Zmanjšala naj bi tudi vlogo študentov in delodajalcev v svetu za visoko šolstvo ter onemogočila neodvisno zunanje zagotavljanja kakovosti visokega šolstva. Pobudniki še opozarjajo, da spremembe kljub obljubam ministrstva za visoko šolstvo omogočajo uvajanje šolnin.


Cukjati sicer meni, da pobudnike čaka trdo delo pri zbiranju potrebnih 40.000 podpisov, kar je po njegovem mnenju "težko brez ustrezne infrastrukture oz. sodelovanja vsaj ene izmed večjih strank".

V SD pri zbiranju podpisov ne bodo "posebej in organizirano sodelovali". "Javnosti pa bomo jasno sporočili, da smo glasovali proti sprejemu zakona in gotovo bo to naše stališče vplivalo tudi na ravnanja mnogih nam naklonjenih volivcev," je v povezavi s Cukjatijevimi namigi povedal vodja poslancev SD Miran Potrč. V največji opozicijski stranki LDS pa stališča do tega vprašanja še niso oblikovali.

Refendum predvidoma jeseni

Prostih še 7868 vpisnih mest

Visokošolska prijavno-informacijska služba je danes končala prvi rok izbirnega postopka za vpis v prvi letnik visokošolskega študija v Sloveniji za študijsko leto 2006/2007. Prostih je ostalo še 7868 vpisnih mest, od tega 2502 mesti za redni študij in 5348 mest za izredni študij. Univerza v Ljubljani ima še 3526 prostih mest, Univerza v Mariboru 3327, Univerza na Primorskem 518 in samostojni visokošolski zavodi 497 prostih mest.

Če bo pobudnikom uspelo zbrati zadostno število podpisov, bo Cukjati septembra dolžan sklicati izredno sejo državnega zbora, na kateri bi nato razpisali referendum. "Tega bi v tem primeru izpeljali jeseni," je na današnji novinarski konferenci poudaril Cukjati.

Potem ko je državni zbor sprejel novelo zakona o visokem šolstvu, so državni svetniki na izredni seji konec junija nanjo izglasovali veto. Pri ponovnem glasovanju v DZ je bila novela potrjena z večino glasov. Še pred vetom pa je bila v DZ že vložena pobuda za zbiranje podpisov za razpis zakonodajnega referenduma, ki pa ni bila podprta s potrebnimi tisoč podpisi.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
KOMENTARJI (12)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Nilič
24. 07. 2006 08.17
6 od 8 je praktično isto kot 7 od 9.Pač pogodbe se bodo mogle prilagodit manjši lestvici. Tukaj ni nič spornega. Na starem UNI se studira 5 let, po novem MAG tudi 5 let, zakaj ga pa nebi izenačli, problem je edino za tiste, ki so končali UNI star in gredo študiran MAG po novem, in s tem ostanejo na isti stopnji. Poglejmo obratno, zakaj bi imel nekdo, ki študira 3 leta enako stopnjo, kot jaz, ki jih moram 5. Razumeti je potrebno, da novi nazivi niso povsem primerljivi s starimi, torej se jih ne da enostavno prirediti.
vv1
24. 07. 2006 07.46
Rad bi dodal sledeče: sam sem diplomant visokega strokovnega študija. In s kakšno pravico lahko neki Zupan posega za nazaj in nam razvrednoti stopnjo izobrazbe in nas vrže na 6 stopnjo!? A se zavedate kaj to pomeni? Vse pogodbe o delovnih razmerjih za tako imenovano 7 stopnjo izobrazbe bodo nične, da ne govorim o plačah. Pa še to: mislim da se ne bi odločil za tak študij, če bi vedel kaj se bo zgodilo. To je diskriminacija do študentov visokošolskega študija. Mislim, da zakon lahko posega za nazaj le v primeru, ko je za nekoga ugodnejši, ne pa da ti krajša pravice.
User110872
22. 07. 2006 22.04
Ja, še to. bistvo bolonjskega študija pri nas je sprva bil skrajšanje študija, kar ga pa glede na konkurenčnost diplomirancev na trgu ta sistem ne prinaša. Pa še za isto stopnjo kot si jo prej naredil brezplačno boš zdaj boral plačati. Torej sama prenova bo v tem pogledu brezvezna, saj bo študij za isto stopnjo isto dolg, le denarnice staršev bodo velikoooo bolj prazne. Brezveze!!!!
User110872
22. 07. 2006 22.00
To, da se stari in nov magisterij ne enačita je prav vsem jasno. Dejstvo pa je, da bodo star UNI program stlačili v isti koš kot nov MAG program. S tem, da so UNI-jevci delali samo eno diplomo, po novi bolonjski pa bodo to dve diplomi. Stari magisterij pa so stlačili v raven 8/1, to je v tretjo bolonjsko stopnjo, kateremu se nikakor po novem sistemu ne moreš približat. Skrajno neprimeren zakon, saj so se stari UNI in MAG nazivi popolnoma zaščitili oz. njihova delovna mesta, naše zanamce pa bodo razvrednotili. Naj prvo bolonjsko dajo stonje VI/!,VI/2 in VI/3; v drugo bolonjsko podiplomski študij (star in nov magisterij); v 3. bolonjsko pa doktorat. Ne pa, da zdaj mešajo mag uni in mag dr. Ta zakon je navadno skropucalo, ker stvari niso takšne kot bi morale biti. Pa še šolnina je zelo vprašljiva....???? Torej, študij za bogate ali kako že????
User106148
22. 07. 2006 21.43
tri plus dve leti ne 32 let da si ne bi kdo narobe tolmacil
User106148
22. 07. 2006 21.42
upxxy. Magisterij po bolonjski deklaraciji se ne enaci z magisterijem po starem sistemu. samo isto ime me. študij pa traja 3 2 let plus semester za diplomo. to je pet let pa pol skupaj. tehnični študiji dons ze tako trajajo 9 semestrov plus diploma kar nanes 5,5 leta. Študij se tako čisto nič ne podaljša.
User110872
22. 07. 2006 20.28
tadej.mrak .....ti pa očitno ne veš kaj ta nov zakon sploh prinaša??????? Nov bolonjski študij naj bi skrajševal število let študija, ampak glede na to, da so stare UNI programe dali v drugo bolonjsko stopnjo med podiplomski študij, to pomeni za mladino podaljšanje študij, saj bodo morali vsi z UNI bolonjsko izobrazbo narediti še magisterij, da bodo prišli v štih starim UNI-jevcem. Starim magistrom tako ne prideš zraven, ker bodo posebna kasta....Zdaj se pa zamisli malo. Pa še v zakonu ni natančno opredeljeno, da bo podiplomski študij neplačljiv, saj bo to prepuščeno vladi in njihovim uredbam. Torej? To je EU? Daljši študij, da se približamo UNI-jevcem, ki so si zagotovili skoraj MAG naziv, ki so študirali po zastarelih programih pred 20 ali 30 leti, šlačilo visokih šolnin....Prosim te, kaj je tu dobrega v tem zakonu?
User110872
22. 07. 2006 20.20
Takole bom rekla....če bi se glede na veto zakon popravil, ker je očitno kot tak neprimeren, bi ne prišlo do referendumske pobude. Vsi smo na to opozarjali, a je kljub vetu zakon v drugo bil izglasovan s 47 glasovi (žal dva preveč). Prav tako pa je bilo s trgovinami, če bi se že prvotno zmenili za ustrezno plačilo dela ob nedeljah sploh ne bi prišlo do refernduma. Saj trgovc so bili vseskozi pripravljeni delat ob nedeljah, seveda za ustrezno plačilo. Zdaj so ga dobili in tudi delati hočejo. Torej, če bi se že prej dogovorili bi ne prišlo do referenduma. Ravno tako je pa zdaj s tem zakonom, saj če bi upoštevali veto in si priznali, da pa z zakonom le nekaj ni vredu in ga seveda ustrezno popravili, bi sedaj ne prišlo do referendumske pobude. In prav je, da se imamo možnost odloit, saj drugače bi 90 ljudi v parlameto kar samo odločalo o usodi nas-državljanov. Je pa res, da je za referendum škoda denarja, če se ga ljudje ne udeležimo. Torej referendum je pravica, a hkrati tudi dolžnost, da se odločamo ZA ali PROti v primeru, ko vemo, da nekaj ne delajo prav in je proti nam. Torej, NE za referendumsko vprašanje, še prej pa na upravne enote zbirati podpise ZA referendum.
User106148
22. 07. 2006 20.17
Spremembe in dopolnitve zakona so v skladu z Evropskimi. Odlocl smo se da gremo v Evropo pa se kr hocmo na Balkanu ostat. Študenti dandanes študirajo po 8 al pa 9 let do diplome pa se noben ne pritozuje. Problem bo ko bodo mogl u krajsem casu studij zakljuct.
User109354
22. 07. 2006 19.54
Referendum... kaj je že to? Ljudstvo se odloči za ali proti neki stvari in odločitev ljudstva obvelja, kajne? No če s tem referendumom, enako kot je bilo s tistim o nedeljah in trgovinah, mah... škoda besed, vse skupaj je le metanje peska v oči in razmetavanje denarja!
User110872
22. 07. 2006 19.39
Ne, ta zakon ni Gabrovo maslo. Tako kot si je to zamislil Gaber je bilo čisto OK. To je maslo SDS, ki ima namen izničiti nov bolonjski študij, uvesti šolnine (malo zahrbtno, torej z vladnimi uredbami) in stare UNI in MAG izobražence postaviti na oltarje. Definitivno pa mladini in njenim staršem ne prinaša nič dobrega. Po tem zakonu bo mladina res študirala v nedogled, s tem, da bodo na podiplomskem študiju lahko samo bogati. Daj zamislite se malo in rečite zakonu NE, če bo že prišlo do referenduma!!!!!!!!!!!!
caroll
21. 07. 2006 21.17
To je ziher spet Gabrovo maslo...še vedno ne dojame,da nima več oblasti...g,Gaber dajte pustite svojim naslednikom,da delajo po svoje...sej vi ste ga biksali,pa ni bilo referenduma...