Slovenija

ZSSS: Delavci se med dopustom niso dolžni odzivati na klice delodajalcev

Ljubljana, 11. 08. 2020 08.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Mnogim zaposlenim se ob vrhuncu dopustniške sezone porajajo vprašanja o njihovih pravicah v tem času. Zanima jih tudi, ali morajo biti dostopni delodajalcu. "Delodajalec nima pravice, da bi delavca lahko med dopustom kakorkoli kontaktiral, niti se ni delavec dolžan odzivati na klice ali sporočila, povezana z opravljanjem dela," pravijo v ZSSS.

V času glavne dopustniške sezone je aktualno vprašanje, ali mora biti delavec, medtem ko je na letnem dopustu, po telefonu, elektronski pošti ali kako drugače dosegljiv delodajalcu, pojasnjujejo v Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS).

Kot je na spletni strani največje sindikalne centrale v Sloveniji objavil Matija Drmota, ki nudi pravno pomoč delavcem, se ti s pogodbo o zaposlitvi v osnovi zavežejo, da bodo določeno število ur svojega časa v tednu za plačilo namenili temu, da bodo na voljo in opravljali delo v delovnem procesu, po navodilih in pod nadzorom delodajalca. Ob izrednih primerih je delavec dolžan opravljati tudi dodatno, nadurno delo, zaradi česar mu pripada dodatno plačilo, je spomnil.

Potovalka

Letni dopust je delavčeva pravica, ki je namenjena njegovemu počitku in rekreaciji ter se izrablja ob upoštevanju potreb delovnega procesa, je navedel predstavnik ZSSS. "Zakon sicer določa obvezne dnevne in tedenske počitke, vendar je letni dopust praktično edini način, da si delavec lahko zagotovi daljše neprekinjeno obdobje za počitek in regeneracijo. Ker je delavec v delovnem razmerju proti delodajalcu šibkejša stranka, je zakon, da bi delavec lahko prosto in brez negativnih posledic izkoristil svojo pravico do dopusta, določil, da se lahko sicer dopust izrabi v več delih, vendar pa mora en del trajati najmanj dva tedna. Iz istega razloga delavcu tudi pripada nadomestilo plače med časom, ko je na letnem dopustu, in se mu ta čas všteva v njegovo delovno obveznost," je izpostavil Drmota.

Že iz narave samega dopusta je po njegovih besedah jasno, da delavec med dopustom ne dela, ker je odsoten z dela zaradi izrabe dopusta, torej po definiciji ni vključen v delovni proces delodajalca, ne izpolnjuje del in nalog iz delovnega razmerja ter ni pod nadzorom ali navodili delodajalca. "Iz tega torej sledi, da delodajalec nima pravice, da bi delavca lahko med dopustom kakorkoli kontaktiral, niti se ni delavec dolžan odzivati na klice ali sporočila, povezana z opravljanjem dela," je poudaril Drmota. "Povedano seveda enako velja tudi za bolniško odsotnost ter čas izrabe dnevnega in tedenskega dopusta, čeprav je delavcu za ta čas lahko odrejena pripravljenost na delo, ko se na pozive delodajalca pač mora odzvati," je sklenil.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (94)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

SlobodaNE
11. 08. 2020 18.46
-3
Nadzora nad zaposlovalci skoraj ni, kdo mu more kaj. Sistem z veliko napako.
falcon11
11. 08. 2020 15.55
-8
Ja, ro so zatečene pravice iz socializma, ki nas bo s časoma naredilo nelonkurenčne. Pravicam se nikoli oziroma bi se jih s težavo odpovedali, novih dolžnosti pa sploh ne bi sprejemali. To so nas tudi že kitajci v gorenju šolali.
modelx
11. 08. 2020 16.59
+2
ne bluzi. nekonkurenčni smo zaradi nesposobnih lastnikovkapitala in kvazi mamagerjem. ti niso sposobni dobiti poslov, ki bi zagotavljali noramlno plačilo za delo. nemci svojo uro zaračunajo 100eur, ko pa je 5 do 17h, vsi hitijo zapirat računalnike, mize,.... in drvijo domov. pred 9h naslednji dan jih ni, ko pa pridejo, je najprej pol ure kofe in cigareti. toliko o nemški učinkovitosti. razlika je, da nemci znajo tak način svojega dela drago prodati.
EUprostipadvprepad
11. 08. 2020 15.47
+4
Jaz se nikoli ne javljam. Če ima kaj povedati, naj to v službenem času, izven, od....
Bajkerrado
11. 08. 2020 14.41
+4
jaz ko sem na dopustu vrzem drugo sim kartico notem in imam mir...hhh
KamGremo
11. 08. 2020 14.23
-1
Pa kdo pise take bedarije.... nismo zadnjic klicali reševalce, kleparje, krovce, verjetno tudi zdravnike, pa tudi ostale ko se je zgodila huda ura v Domzalah.... Mal je pobegnil kompas v teh casih nekaterim.... Ni vse tako črno belo in potem taki članki samo nekaterim dajejo odskočno desko brez vode v bazenu....
LOS - T
11. 08. 2020 14.21
+3
Kakše komentarje berem spodaj?! Če to uskladimo z dopoldansko uro je vsem jasno kdo je večina komentatorjev. Zdolgočaseni priseski na državni upravi, ki visijo pred računalniki in nimajo drugega dela kto jamrat nad svojo usodo. Kdor dela z veseljem to za kar se je usposobil in to dela, ker je to njegov poklic, karirera, takih neumnosti o nedosegljivosti in tožarjenju delodajalca zaradi telefonskih klicev v zvezi s službo ne klati... Mi v našem podjetju se vedno oglasimo šefu, sodelavcu, skočimo do računalnika če je nujno in se imamo za prijatelje in temelje podjetja, ne samo za plačane nezainteresirane proletarce....sam to...vi pa pejte domov, ura bo pol treh, ugasnite mobi, noben vas zgleda ne rabi.
*Violate*
11. 08. 2020 14.48
+7
Zaradi takih razmišljanj si delodajalci dovoljujejo, da dela človek tudi po 12 ur ali celo 16, pa da se pričakuje, da se bo telefon dvigoval, tudi ko je človek doma, pa kuha in ujčka otroka v naročju. Pa še, da si konstantno razpoložljiv, če je potrebna kakšna zadnje minutna menjava odsotnega zaposlenega ali pa skočit v avto pa nazaj na šiht. Ker ja, sam delat je treba pa bit v pripravljenosti, kr drgač pa nisi dovolj ambiciozen pa karierno naravnan. Kr šit, kako si dovoliš, da maš mir po službi pa si čas razporejaš po svoje.
mmickica
11. 08. 2020 15.06
-2
LOS-T, ne mores ti spremeniti balkanskega in komunisticnega razmisljanja, pozabi. Pri nas so ljudji zelo glasni samo takrat, ko gre za pravice, ko gre za neke vrste "prostovoljne" dolznosti, ki so znak pripadnosti in clovecnosti..., to je pa ze pretezko za vecino ljudi. Zal.
jodr
11. 08. 2020 14.18
-5
Če delodajalec delavca potrebuje, ga bo poklical tudi med dopustom in on se je dolžan javiti. V javni upravi je pa malo drugače. Pa tudi tam se javljajo na klic tisti, ki so lojalni delodajalcu. Je pa ena velika krivica v Sloveniji; delavci v gospodarstvu imajo v povprečju vsaj 7 dni manj dopusta, kot delavci v javnem sektorju.
*Violate*
11. 08. 2020 14.56
+8
Ne, ni se dolžen javiti. In kaj, ti maš rezerviran dopust (nima veze, če je čez cesto v hosti ali pa v tujino na drug konc sveta) in če šefe pokliče, hop pa pridemo nazaj. "Sorry, žena in otroci, vem, da smo vse že en let nazaj rezerviral in vem, da sm komaj uskladil urnike z ostalimi zaposlenimi in vami, ampak, šefe in služba sta na prvem mestu, vi bosta pa pač razumeli ane, da nimam nobenega lajfa in hrbtenice in da sm suženj in ne, da bi si v življenju kaj privoščil, bar un mali dopust, ki mi pripada, raje grem še naprej (po možnosti že tretje zaporedno delo brez prestanka) delat." Pa veselo se javljaj še naprej, ker baje si dolžen. 😒
*Violate*
11. 08. 2020 14.58
+1
nemski_ovcar
11. 08. 2020 13.31
+13
To velja za javno upravo, in ostale državne priseske. Kar pojdite delat v privat firmo kjer je nekaj ljudi odgovornih za vse in za to ali bo za plače ali ne.
pa dobr no
11. 08. 2020 13.19
+10
Kaj pa če bi napisali drugače? Delodajalec se ni dolžan javljati klicem zaposlenih. Recimo, ko dolguje neplačane prispevke in podobno. Fdv kader...
Špartanec
11. 08. 2020 12.53
-11
Mah kr nekej. Zdj jih še klicat ne smem več?
Portolonca
11. 08. 2020 12.52
+12
Mene kličejo in tudi 3 x - no plačajo ( + ) Stroške in vse ostalo ? Večina pa tako v Javnem sektorju predstavlja samo drag nepotreben inventar, ter vedrijo kot kot Fikus v kotu. Ali metla kjer ostane kamorkoli jo prislonijo.
CtrlDelete
11. 08. 2020 13.15
+7
Portolonca
11. 08. 2020 13.25
-2
Kdo pa sploh dela tam, ali so sploh kdaj ? sam prašam ?
nemski_ovcar
11. 08. 2020 13.33
+6
ctrldelete: ne delamo v JS ker nimamo zvez da pridemo tja. ni VIP-a
Psemek_III
11. 08. 2020 16.07
+0
thedino
11. 08. 2020 12.41
+41
mene so do nedavnega velikokrat klicali izven delovnega časa (ne med dopustom), seveda v pogodbi ni nikjer zabeleženo da bi moral biti dosegljiv. Dvakrat sem se javil, nato pa nič več. So me napadli zakaj nisem dosegljiv, sem jim razložil kakšna je zakonodaja in kakšne so kazni če jih prijavim. Od takrat je mir. Prav tako so mi nekaj grozili s konkurenčno klavzulo, sem jih vprašal če so jo sploh prebrali, ker če bi jo bi vedeli da so oni v vsakem primeru na slabšem. Problem je da velikokrat delavci sploh nimajo pojma kakšne so njihove pravice. In seveda tudi delodajalci velikokrat nimajo pojma kaj nakladajo....
LOS - T
11. 08. 2020 14.15
-8
Tak delavec je pri nas tudi slab sodelavec, jih ne maramo. Tak delavec tudi hodi v službo samo po denar, ne zato, da bi na svojem poklicnem področju kaj naredil iz svoje kariere in koristnega za podjetje. Takih delavcev nihče ne rabi. Samohvala s tem je odraz karakterja, ki se ga mi, dobri delavci, ki deamo kar imamo radi in ne samo za denar, izogibamo.
jodr
11. 08. 2020 14.20
-9
Da sem jaz tvoj delodajalec, bi bil kmalu tehnološki višek!
LOS - T
11. 08. 2020 14.23
-7
Pri nas taki sami odidejo. Kot sem že napisal, mi sodelavci jih ne maramo. Mi si med sabo pomagamo, tudi na dopustu če je treba.
thedino
11. 08. 2020 14.41
+9
Seveda si tudi pri nas sodelavci pomagamo med seboj, ni važno kdaj, to je drugo. Ko te pa nadrejeni ali še kdo nad njim kliče ob 8 zvečer da pridi v službo za dve uri, ker nekdo od višjih ni opravil svojega dela in ni pravilno splaniral ali pa je kaj pozabil, potem pa se vse konča. Če se pustiš te delodajalec izkorišča na vsakem možnem koraku, če se ne pustiš imaš mir. Kar se tiče pa dosegljivosti obstaja pa ena stvar ki se ji reče stalna pripravljenost, delodajalec ti plača dodatek za stalno pripravljenost in kupi ti službeni telefon s številko (pri nas imajo tak sistem prodajniki). P.S. Sem najboljše plačan v oddelku s 40 ljudmi, z delodajalcem tudi nimam težav, pravila igre so jasna, kar je temelj dobrega odnosa.
Uporabnik652150
11. 08. 2020 12.19
+21
Tako bi moralo biti ja, a ni. Minili so časi, ko si bil res na dopustu brez misli na službo... žal je to realnost, vse to pa se z leti le še stopnjuje.
ING2
11. 08. 2020 12.53
+9
Kakor kdo hoče bit "na razpolago" delodajalcu, večina so pač deb!li, klasika.....
Sortegilio
11. 08. 2020 11.47
+37
Edino prav! Delodajalci v turizmu in gostinstvu radi to kršijo in težijo delavcem v času njihovih dopustov.
Djangoman
11. 08. 2020 11.33
+1
v katerem balončku javno / državnega sektorja ?
Uporabnik8879
11. 08. 2020 10.37
+98
V času bivše juge, ko je imel vsak, ki je le hotel delati tudi ustrezno službo in redno plačo, do takih problemov sploh ni prihajalo. Sindikati so bili bolj za to, da so nam kako poceni ozimico zrihtali ali kak piknik organizirali. V današnjem času je pač kapital tisti, ki narekuje in vsak delodajalec dela tako, da s čim manjšim vložkom dobi čim večji izplen. Plače so v večini na minimalcu (za kar so zagotovo krivi tako delavci, kot sindikat ker se ne znajo izpogajati za večje). Ob normalni plači in urejeni in prijetni klimi v kolektivi, tudi na dopustu kak klic nebi bil moteč. Ob naelektrenem ozračju v kolektivu, te pa že muha ki leti po zraku razjezi, kaj šele klic.
joze drugi
11. 08. 2020 10.36
-36
Seveda jim ni treba, ko gre pa podjetje v stečaj pa takšni najbolj jamrajo. Gre se za odnos do nekoga ki ti deva kruh in ve da brez gospodarstva ni nič. Sužnje lastniki niso sem všteti. :)
joze drugi
11. 08. 2020 10.56
+27
Mislim, da gre bolj za način dojemanja vsega skupaj. Če mene pokličejo rad pomagam, v minuti lahko rešiš veliko, sodelavec je pa živčnega dobil če je dobil klic izven delovnega časa. Meni so že nekajkrat zvišali plačo, medtem ko je on že nekaj časa brez dela. S takšnim odklonilnim odnosom se lahko gredo samo v JU.
DaVinci
11. 08. 2020 11.11
+65
Jaz sem pa pomagal in skoraj delal namesto sodelavcev in oni so napredovali jaz pa ne.Nikoli vec.
nemo1
11. 08. 2020 10.36
-22
Vzvojiteljica v vrtcu pa mora biti dosegljiva ali kaj? Pravijo v vodstvu da mora !
uleda
11. 08. 2020 11.40
+15
Zakaj že. Preveri. Ravno tako ima vzgojitelj pravico do nemotenega dopusta. Vodstvo v katerem zavodu to zahteva?
janezek123@gmail.com
11. 08. 2020 10.34
-12
Če gre nekdo za 14 dni na dopust in pred odhodom ne naredi primopredaje del, kot se spodobi potem ga bomo klicali pa tudi, če se inšpektor na glavo obrne. V tujih firma je običajno, da zaposleni pred odhodom na daljši dopust vse ostale sodelavce obvesti na kateri številki in kdaj je dosegljiv v primeru nujnih zadev.
ING2
11. 08. 2020 12.54
+13
Lahk bi vi mene klicali kolikor bi hoteli, ali đabe....
Firnk
11. 08. 2020 10.23
+57
slovenija je nesposobna plačati delo za dostojno in razvijajoče se življenje. po zgledu austrije nemčije švice.
Uporabnik8879
11. 08. 2020 10.40
+29
Veš fink, ni vse zlato kar se sveti...Tudi v Austriji ni, res pa je, da je tam bolj strogo in ni toliko zlorab in korupcije. Poznam firmo, ki se je preselila k nam iz enega samega vzroka, ker lahko pri nas za isto delo da minimalca, tam pa ne.
nimamvec
11. 08. 2020 11.00
+18
To je res jaka firma, da se iz Avstrije presel v Slo...hahahhaha
uleda
11. 08. 2020 11.44
+9
Ma ne ti o Avstriji. Nekaj let gor delaš pa si že spran od nbjihovega sistema. Plača je boljša življenje in prosti čas pa poden.