Slovenija

Zver: Veseli bodo starši

Ljubljana, 27. 12. 2007 16.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Minister Zver poudarja, da je ključna novost novele zakona o vrtcih finančno razbremenjevanje družin.

Minister za šolstvo in šport Milan Zver je poudaril, da želijo z novelo zakona o vrtcih dvigniti stopnjo vključenosti v predšolsko vzgojo na 90 odstotkov, vsaj v drugem starostnem obdobju otrok. Novela po besedah ministra z novimi oblikami varstva prinaša tudi večjo pluralizacijo predšolskega varstva ter s tem manj sivega trga na tem področju.

Novega zakona o vrtcih bodo po Zverovih besedah najbolj veseli starši, saj bo vrtec za drugega in vsakega nadaljnjega otroka v vrtcu po novem brezplačen.
Novega zakona o vrtcih bodo po Zverovih besedah najbolj veseli starši, saj bo vrtec za drugega in vsakega nadaljnjega otroka v vrtcu po novem brezplačen. FOTO: POP TV

Kot je dejal minister, bodo novega zakona o vrtcih najbolj veseli starši, saj bo vrtec za drugega in vsakega nadaljnjega otroka v vrtcu po novem brezplačen. V ta namen bodo letos namenili skoraj milijon in pol evrov, drugo šolsko leto pa 4,5 milijona evrov.

Novela bo po mnenju ministra povečala dostopnost vrtcev, zaradi česar minister izraža upanje, da se bodo starši v večji meri odločali za vključevanje otrok v predšolsko varstvo. Pojasnil je, da sta sedaj od 90.000 otrok do 7 leta starosti vključeni v vrtce dve tretjini, od tega jih ima kar 13.000 bratce ali sestrice, ki so tudi v starostnem obdobju predšolske vzgoje.

Minister je še povedal, da bodo zagotovili večje kapacitete za varstvo z novimi investicijami ter s pluralizacijo oblik oziroma z drugimi alternativnimi oblikami varstva, kot sta na primer vzgojno-varstvene družine ter varuh na domu, ki bi za opravljanje tega dela dobil poseben certifikat.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

brainiac
28. 12. 2007 18.33
...mleko dražje za 21 odstotkov.toliko o brezplačnem vrtcu.
jebi ga
28. 12. 2007 18.22
zverina,volitve se bližajo,a ne.BLEFERJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Tonček Balonček
28. 12. 2007 14.06
female, take neumnosti, kot je bilo včerajšnje Zverovo oznanilo, gotovo ne bil dal od sebe, sorry!
pravicen
28. 12. 2007 12.44
He HE saj se ve kdo ima otroke enega za drugim da bo lahko SPET zastojnkaril in ve se kdo dviguje nataliteto zahvaljujoč takšnim in preteklim umotvorom ...a kdo ?...ja strojanovi & co
female
28. 12. 2007 12.26
ej tonček balonček jz bi tebe rada videla na oblasti!!!zmeraj vsako stvar tako skritiziraš da me prav zanima kako bi bilo če bi ti kaj naredil!gotovo vse perfektno in nesporno!!!
Tonček Balonček
28. 12. 2007 12.06
Ta Zverov predlog je spet en totalen diletantizem in skregan z vsako logiko! Kaj mi bo zdaj stroške in bonitete diktirala razlika v starorsti otrok, oba morata hkrati hoditi v vrtec, sicer pa država ne vrne ničesar! Morbidno, bolno!!! A ti oblastniki deljajo kar v tri dni ali kaj?? Pa kakšno zevzo ima vse skuoaj s tem, kolikšna je starostna razlika, ali naj starejši kasneje pazi na mlajpega namesto države? Kdaj, če hodv šolo, patudi to ni njegova dolžnost!
pahor?ek
28. 12. 2007 11.06
borec (smeško)...ne razburaj se...tisto je bilo samo razmišljanje. In prav imaš glede davkov, ampak jaz sem jih postavil v drugačen kontekst...mogoče bi ti bolj natančno in večkrat zadevo prebral...no, ne vem, sam se odloči.
Prvo Bore
28. 12. 2007 09.59
pahorček priden bodi, ker drugače te bom tako "žvajznu" okoli ust, da boš Ti neprekinjeno Smeško. To je samo odgovor na tvoje pisanje okoli davkov in koliko je drugod davka. Če se ti pa ne ljubi brati, pa je tvoj problem. Samo tista, ki temelji na davku za jahto , poglej kakšen davek plačujejo. Za 20 metrsko jahto, malo več kot 1000 €. Pa mi smo paradižnik za bogatune, zato pa kupujejo toliko jaht. O tem , kar pa pripoveduje članek, sem Ti napisal čisto spodaj in je tako, kot je napisal Grizli2. Čisto zavajanje ljudi , ker če želiš imeti 4 člansko družino, potrebuješ cca 180000 € in si zakreditiran po 815 € / mesec in to cca 18 let. To seveda velja za Ljubljano, za Domžale pa 12 let. S tem, da še nisi nič dal v usta in nobenega kosa pohištva nisi kupil. Čisto nakladanje. Lahko pa prej prideš do tega, če ubiješ stare starše ali svoje starše in zaradi umora v efektu , dobiš 5 let in si zastonj prišel do stanovanja in izobrazbe.
pahor?ek
28. 12. 2007 09.32
borec...smeško...o čem ti spet pišeš...mislim, da si zgrešil temo prispevka... grizli2...tukaj si zadel, samo popolnoma mimo...pokazal si, da ne poznaš zakonodaje... Novela zakona o vrtcih odpravlja pomankljivosti, kakor tudi neenakosti. Ena prednost je razbremenitev plačil vrtca za tiste družine, ki imajo v vrtec vklučenega več kot enega otroka (drugi in vsak naslednji ima vrtec popolnoma zastonj). Glede odsotnosti mamic v službi...delno imaš prav, vendar moram povedati, da se tudi tukaj stvari spreminjajo. Res je tudi, da bo žensko, ki je uspešna pri svojem delu, mesto čakalo. In še vprašanje za tebe, od kdaj pa je v Sloveniji študij plačljiv?
Grizli2
28. 12. 2007 08.55
Samo še en zakon, ki povečuje neenakost med starši. Zakaj pa oprostitev plačila samo, če sta dva otroka v vrtcu? Mar starši, ki imajo več otrok, vendar z večjo razliko, nimajo stroškov? Ti starši oz. njihovi otroli so sedaj manj vredni. Zakon spodbuja, da so otroci rojeni cimbolj skupaj, kaj bo z mamicmi, ki so v sluzbah, kjer si ne morejo privoščiti 2-3 letno odsotnost (recimo inforatika)? Čisto v razmislek: Imam dva otroka, eden je v vrtcu, drugi v šoli. Če bi bila skupaj vrtcu bi prihranil cca. 200 EUR na mesec. 4 leta x 12 x 200 = 8200 EUR. Če s tem varčujem, lahko plačam verjetno fakulteto za enega. Nekdo, ki ima otroke skupaj, pa to prihrani. Pa naj bi bili vsi enaki (vsaj tako vstava pravi)............
Prvo Bore
27. 12. 2007 23.43
Pahorček, malo poglej in se zamisli, komu ne želijo naši jemat. Odgovor Davek na dobiček pravnih oseb je najbolj razširjena oblika davka na dobiček. Omenjeni davek so uvedle tudi vse države članice EU. Splošna stopnja davka na dobiček korporacij v Sloveniji je 25%, v državah članicah EU pa veljajo naslednje stopnje: - Avstrija 34%; - Belgija 40,17%; - Danska 34%; - Finska 28%; - Francija 33,33%; - Grčija (35% za delniške družbe, ki kotirajo na borzi, družbe z omejeno odgovornostjo in družbe z neomejeno odgovornostjo in 40% za delniške družbe, ki ne kotirajo na borzi, banke in tuje družbe); - Irska (dobiček do zneska 50 000 irskih funtov je obdavčen z 28% davkom, dobiček nad tem zneskom pa z 36% davkom); - Italija 37%; - Luxemburg 30%; - Nemčija 45%; - Nizozemska 35%; - Portugalska 34%; - Španija 35%; - Švedska 28%; - Velika Britanija 31%. Opozoriti moramo, da so navedene splošne stopnje davka. Lahko pa so v posameznih državah nekatere vrste dohodka ali posamezne vrste korporacij obdavčene s stopnjami, ki so drugačne kot zgoraj navedene. Mi smo oaza za bogatune Letna davcna obveznost je predpisana za plovne objekte, dolžine najmanj osmih metrov. Za plovne objekte med osmimi in devetimi metri je dolocena kot pavsalna obveznost v znesku 29.865 SIT, za vsak nadaljnji meter pa se pavsalni znesek povisa za 11.689 SIT. Tukaj pri tem zakonu je ena caka razmak med obema otrokoma ne sme biti večji od 3 let in ona morata hoditi v isti vrtec. C...555 si že pozabila, kako je hoditi v vrtec in ne nakladaj preveč, ker ta zakon je samo politični in ne bo nič pripomogel k nataliteti.
Tonček Balonček
27. 12. 2007 23.05
Volitve bi morael biti vsaj vsako drugo leto. Če bo Urška junija rodila, septembra bodo zastonj vrsti, ni hudič, da bo oktobra še uzakonil 13. in 14. plačo, sicer mora podjetje v stečaj! Bravo Janez, zmaga bo tvoja, le še prestopi v RKC, pa bo!!
clementia555@yahoo.com
27. 12. 2007 20.03
xzamiel in hura: Zakaj pa te stvari niso bile zastonj ze pred 2007? Vidim, da caka Janso se veliko dela, ce bo hotel karkoli spremeniti v tej dezeli. Sodec po vasih izjavah se namrec v zadnjih 15 letih ni naredilo nic. Sedaj, ko pa zgleda, da se nekaj premika na bolje, je pa spet slabo. Morda bo bilo najbolčje, da se pod zakon podpise Miran Potrc. Potem bodo nekateri hvalili ta zakon kot najbolj pomemben dokument v slovenski zgodovini od leta 1000, ko so nastali Brizinski spomeniki.
pahor?ek
27. 12. 2007 19.45
xzamiel...da bi bilo vse zastonj, kar je obvezno...zanimivo razmišljanje...si predstavljaš kolikšna bi bila davčna stopnja, ki bi bila enotna. Takšen primer je Švedska, kjer so javne stroitve zastonj, je pa davčna stopnja zelo visoka (trenutno mi je izpadlo iz uma številka) in enotna. Nazaj k vrtcem...kot sem zapisal, ko bodo pogoji, bo vrtec prav gotovo zastonj v celoti. Vendar ne smemo s to mislijo , zamegliti prednosti novele zakona o vrtcih, ki prinaša poleg tega, da je za drugega otroka in več zastonj, še druge prednosti: 1. primerljive cenovne pogoje predšolske vzgoje, 2. varuhe otrok na domu, 3. zasebnega vzgojitelja, 4. posledično to pomeni vključitev vseh na črno zaposlenih v legalen sistem, 5. inforamcijska točka, kjer so zbrana vsa prosta mesta v vrtcih za celotno državo in vsako občino posebej.
xzamiel@hotmail.com
27. 12. 2007 18.53
Tu se pa strinjam z hura-tom. Vse, kar je obvezno, bi moralo biti zastonj. Ostalo po želji. Vrtci zastonj v vsakem primeru. Meni se zdi to logično... če se že toliko poudarja koliko so otroci pomembni za SLO in nasploh, pa se naj kaj več naredi na tem področju. Ne bom rekel ,da se ne dela. Je veliko kar nekaj hribov in dolin, kakor povsod, pa vseeno. Naj bodo vrtci zastonj, da so možne donacije iz strani družin, ki grejo direktno za vrtce (se razdeli glede na št. vrtec oz po konkretni potrebi) in podobno. Nivo vrtec bi se moral v vsakem primeru dvigniti. Nekateri so sicer res super. Vzgojiteljice so prijazne, človeške in učijo še kaj drugega kot pisanje, osnovno disciplino, družbene odnose... npr šivanje, pomaganje drugemu, pristni osebni odnosi, jim dajo tudi malo za misliti itd itd. Počasi gre na bolje, lahko pa bi šlo hitreje. Toliko možnosti, bi bil vesel, če se jih ne zapravi.
pahor?ek
27. 12. 2007 18.47
pravicen...tudi sam sem nekoliko v dvomih, ampak po drugi strani pa, ko bodo zagotovljeni prostorski, materialni in kadrovski pogoji, bo to tudi uresničljivo... Sicer pa je ta novela več kot dober začetek...
pravicen
27. 12. 2007 18.43
Pa bodo res ?? Hmmm...
pahor?ek
27. 12. 2007 18.41
hura..kratka replika na tvoje razmišljanje... Novela zakona o vrtcih odpravlja nekatere dosedanje pomanjljivosti in omogoča nadaljni razvoj predšolske vzgoje. ena ključnih prednosti je razbremenitev plačil za tiste družine, ki imajo v vrtcu več kot enega otroka. To pomeni, da namesto staršev država plačnik. Najbolj pomembno pri vsem tem je, da je denar zagotovljen v državnem proračunu. Cilj pa je ZASTONJ VRTEC!!!
hura@email.si
27. 12. 2007 18.18
Sprejemanje "človeških" zakonov ne bo popravilo ugleda SDS, še posebej ne tik pred volitvami. Vrtci bi morali biti na sploh zastonj!!! Tudi OŠ - če je že obvezna, potem naj država priskrbi še: zvezke, učbenike ... ok, ne rečem plačilo malice, ampak vse ostalo ... Lp
YAMPOI
27. 12. 2007 17.29
zakaj pa ni možno komentirati pod rubriko Strojanovih! Sam nebi mel pripombo nad romi ampak nad Čeferinom! Spet se kaže enoličnost te strani!če pa nam ni po godu bomo pa nardil drgač!