Tujina

Alabama potrdila skoraj popolno prepoved splava

Montgomery, 15. 05. 2019 07.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Alabama se je pridružila vrsti ameriških zveznih držav, ki v zadnjem letu spreminjajo zakonodajo o splavu. Potrdili so namreč skoraj popolno prepoved splava, ki ne dovoljuje niti izjeme v primeru posilstva ali incesta. Predvideva pa tudi zaporno kazen za zdravnike, ki bi opravili splav.

Senat ameriške zvezne države Alabame je v torek z veliko večino potrdil predlog zakona o skoraj popolni prepovedi splava, ki zdravnikom grozi z 99 let zapora. Predstavniški dom državnega kongresa je tovrsten predlog že potrdil, nihče pa ne dvomi v podpis republikanske guvernerke Kay Ivey.

Alabama potrdila skoraj popolno prepoved splava.
Alabama potrdila skoraj popolno prepoved splava. FOTO: POP TV

Zakon Alabame, ki bo skupaj s podobnimi, ki jih v zadnjem času sprejemajo ameriške zvezne države z republikansko večino, verjetno padel na sodiščih nižjih stopenj, je del kampanje nasprotnikov splava v ZDA za spremembo odločitve vrhovnega sodišča ZDA v primeru Roe proti Wade.

Računajo, da bodo zaradi konservativne večine na vrhovnem sodišču na koncu le uspeli z razveljavitvijo tega presedana in potem bi lahko v konservativnih državah splav prepovedali.

Podporniki zakona v Alabami niso dovolili niti izjeme v primeru posilstva ali incesta. Prepovedali so vsa dejanja, povezana s splavom, razen v primeru, da gre za ogroženost življenja nosečnice ali zarodka.

Celotna država Alabama ima sicer le tri klinike, kjer lahko ženske opravijo splav. Tudi zdravnikov ali zdravnic, ki bi lahko tvegale 99 let zaporne kazni, je le peščica.

Ukrep Alabame prihaja potem, ko je Georgia pretekli teden postala šesta zvezna država ZDA z zakonom o "srčnem utripu", ki prepoveduje splav v trenutku, ko se pri zarodku zazna srčni utrip. Noben zakon sicer ni v veljavi, ker so obtičali na sodiščih.
 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (105)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

KajSiTIpripravilZaSvojoSmrt
18. 05. 2019 16.17
V Imenu Boga Najmilostljivega Najdarežljivega 17:31 In ne ubijajte vaših otrok, zaradi strahu, da boste revščino trpeli. Mi hranimo, vas in njih Resnično, njihov umor je venomer velik zločin. Zagotovo to, Ni vaše telo. Vse Lastništvo in Kraljestvo Je od Boga, ki vas je ustvaril po svoji volji. On daje življenje in on daje smrt. Ne ubijaj Nerojenih otrok je rekel dragi Bog. In Zagotovo, vsi bomo vrnili telesa, ko gremo v svojo zemljo, v grob, kjer bomo zaslišani. On je tisti, ki daje, ki jemlje, Brez polaganja računov. Mi pa bomo svoje še morali položiti. Kako smo preživeli mladost, kako smo zaslužil denar, in v kaj smo ga potrošili. Kaj smo delali s telesi, ki nam jih je dal dragi Bog. Kaj delali s svojim časom, v kaj smo ga potrošili. A vas ne briga stati čistih računov pred Bogom? Kdo ti lahko pomaga takrat, ko bo čas za račune? Ne denar, ne prijatelji, za to pazite, kakšno veljavo daje ta, začasni svet. Vsak gre, Sam v svoj grob, kaj ti pomaga, da si lepo živel in bil Glavni, ko bo treba stati pred Kraljem vseh Kraljev?
KajSiTIpripravilZaSvojoSmrt
18. 05. 2019 16.17
V Imenu Boga Najmilostljivega Najdarežljivega 17:31 In ne ubijajte vaših otrok, zaradi strahu, da boste revščino trpeli. Mi hranimo, vas in njih Resnično, njihov umor je venomer velik zločin. Zagotovo to, Ni vaše telo. Vse Lastništvo in Kraljestvo Je od Boga, ki vas je ustvaril po svoji volji. On daje življenje in on daje smrt. Ne ubijaj Nerojenih otrok je rekel dragi Bog. In Zagotovo, vsi bomo vrnili telesa, ko gremo v svojo zemljo, v grob, kjer bomo zaslišani. On je tisti, ki daje, ki jemlje, Brez polaganja računov. Mi pa bomo svoje še morali položiti. Kako smo preživeli mladost, kako smo zaslužil denar, in v kaj smo ga potrošili. Kaj smo delali s telesi, ki nam jih je dal dragi Bog. Kaj delali s svojim časom, v kaj smo ga potrošili. A vas ne briga stati čistih računov pred Bogom? Kdo ti lahko pomaga takrat, ko bo čas za račune? Ne denar, ne prijatelji, za to pazite, kakšno veljavo daje ta, začasni svet. Vsak gre, Sam v svoj grob, kaj ti pomaga, da si lepo živel in bil Glavni, ko bo treba stati pred Kraljem vseh Kraljev?
Nimasmisla
15. 05. 2019 13.07
-12
mi je pa čist vseeno tudi če moškim prepovedajo rodit
Apostol1
15. 05. 2019 12.39
+28
Mimogrede povedano v bivši Jugoslaviji splav , da ali ne ni bila nikoli dilema vedno je ženska imela svobodo odločanja in ko nekateri tule v takih ali drugačnih temah rečejo , da smo imeli totalitarni sistem , lahko ravno pri splavu vidimo koliko več svobode je bilo v tako imenovanem totalitarnem sistemu in koliko jo je v demokraciji. Sicer se hvala bogu redki posamezniki tudi pri nas oglašajo ,da bi prepovedali splav in po mojem jim to ne bo nikoli uspelo ,samo , če pomeni demokracija svoboda govora in izbire potem je Amerika daleč od tega ideala ,ker splav ravno tako pomeni svobodo in pravico do izbire.
nikhrast
15. 05. 2019 18.32
-1
To je Georga, ne vsa Amerika, zvezne države imajo precej pooplastil.
Zmaga Ukrajini ...
15. 05. 2019 12.24
+26
Zakaj ameriške ženske "spijo"? O njihovih pravicah (in njihovem telesu) odločajo zahojeni in zaplankani tipi. Nevzdržno ...
Abica
15. 05. 2019 12.09
+27
Vsi fanatiki, ki so proti splavu za vsako ceno, naj si na mestu posiljene, ki nato zanosi, zamislijo svojo hčerko/ženo/mamo/sestro/punco. A od nje bi tudi vztrajno terjali, da rodi tega otroka? In ga po možnosti obdrži.
Lolita12
15. 05. 2019 12.07
+24
Naj prepovejo še vso Viagro. Bo tako posledično tudi precej manj splavov potrebnih. Sploh pa, če je Bog želel da se ne dvigne, potem naj velja tudi v tem primeru!
SDS_je_poden
15. 05. 2019 12.02
+26
Upam, da se bodo ženske temu uprle, ker izgubljajo en del pravice odločanja nad lastnim telesom.
helter skelter
15. 05. 2019 11.56
-20
Splav DA, vendar samo v posebnih primerih, npr. ogroženo življenje nosečnice, plod deformiran, posilstvo (v tem primeru se lahko hitro ugotovi nosečnost in se ukrepa) ..... vse ostalo, potem splav čez mesece, je navaden detomor ....
Quatflow
15. 05. 2019 12.57
-10
dbitls se strinjam. Malo odgovornosti in svetosti pa clovek lahko ohrani.
jg57
15. 05. 2019 20.03
+2
Zakaj pa diskriminacija ; "ti boš živel ti pa ne". Ali niso tako odločali nacisti v taboriščih?
DeBill
15. 05. 2019 11.56
+16
odgovorna družba otroke poučuje in smeti izloča. amijevska pa smeti nagrajuje in otroke kaznuje. ko u vatikanu.
kurimebolac
15. 05. 2019 11.54
-1
Pač bedaki... Ampak ni konec sveta s tem.. na črno to tam opravljajo marsikje..
Diebaumaister
15. 05. 2019 11.27
+20
Zibelka demokracije, hahahahahahhahahahahhaha
mitschke00
15. 05. 2019 11.26
+33
Ženska lahko dela s svojim telesom, kar hoče. Kaj se drzava in cerkev mešajo v take intimne stvari. Naj raje pred svojim pragom pometejo, bojo mel dela za tisoč let. Bolano.Americani pač.
tomos apn7
15. 05. 2019 11.37
-36
prov je tako.. če se ženska okoli goni nej pa še prevzame odgovornost
Abica
15. 05. 2019 11.43
+28
Predvsem se "goni", ko jo nekdo posili, po možnosti je stara 12 let ali kaj takega. Si malo zaplankan, a ne?
tomos apn7
15. 05. 2019 11.50
-24
hahahah ja zdej so pa vse stare 12 tud tiste ki so 18+
Abica
15. 05. 2019 11.58
+23
pingvinislo5
15. 05. 2019 12.52
-9
Nerojen otrok ni žensko telo. Žensko telo je medij, za nastanek, prenašanje in rojstvo novega telesa. Torej ne more početi z nekim drugim telesom kar želi. In to more bit regulirano. Slovenija ima to dost dobr rešen, do kdaj lahko splaviš. Morda bi to še zaračunal, predvsem če je splav v preteklosti že bil narejen.
RamzesII
15. 05. 2019 16.34
-1
Kako misliš že, vsak je enkraten, glede na zarodek.
Retep
15. 05. 2019 11.05
-43
Ženske imajo pravico vedeti, kakšne posledice po duševno in telesno zdravje jih čakajo, če uničijo življenje lastnega otroka. Zakaj jim to vsi main-stream mediji zamolčijo? Po tretjem splavu je moja sorodnica duševno zbolela in se že 30 let zdravi za paranoidno shizofrenijo. V sanjah so ji prihajale na obisk tri lepe deklice, se ji predstavljale, da so njene hčerkice, ki jih je splavila in dokler se jim v srcu ni globoko opravičila, ni imela miru.
rolica
15. 05. 2019 11.43
+31
kakšna depresija šele nastopi če rodiš nezaželenega otroka
SLOVENEC
15. 05. 2019 11.01
-25
Po eni strani podpiram ta zakon. Če je ženska posiljena mora to prijavit. To je edino pravilno. Ker če ne daje potuho posiljevalcu. In če je prijavila lahko zdravniki zadevo resijo se pred srcnim utripom. Edina izjema bi po moje lahko bilo posilstvo mladoletnice in incest. Ker tukaj pa lahhko psiha žrtve zaradi nezrelosti in dejatva da je to družina prepreči pravočasno ovadbo.
jpotocn0
15. 05. 2019 10.55
+38
Dobrodošli v srednjem veku.
asdfghjklč
15. 05. 2019 10.54
+30
Super! Ženska, ki bo posiljena zanosila, potem nese tega otroka temu človeku, ki je sprejel ta zakon. In prisiljen more biti, da ga bo preživljal!
7Scythe7
15. 05. 2019 10.46
+9
Toliko o šariji haha, kaj je pa to
CestniKolesar370Wattov
15. 05. 2019 10.39
-7
Splav gor ali dol, men ni jasno tole. Če nekdo umori nosečo žensko, odgovarja za dve smrti in ni redko, da zaradi tega dobi dve smrtni kazni. Če najdejo eno odmrlo celico na Marsu, bo jutri v novicah "našli smo življenje na Marsu". To dvoje mi ni jasno. Bolanija mi je pa to, da nekateri demokrati lobirajo za dovoljenje splava v 9 mescu nosečnosti. Praktično par ur pred rojstvom bi lahko človek naredil splav. Seveda mora biti to razlog, ampak razlog je lahko mentalna nestabilnost matere, kar ženska, ki bi delala splav par ur pred rojstvom vsekakor je. Ta feminizem je šel tako daleč, da ženska (Lena Dunham) na Twatter napiše "Želim si imeti splav", pa sploh ni noseča, samo splav bi imela. Narod ji pa ploska.
User1538643
15. 05. 2019 10.54
+3
Pa, v skrajnostih in pretiravanjih ter petičnosti so viri problemov, a do njih prihaja očitno z lahkoto, sicer bi vse lepo delovalo.
pingvinislo5
15. 05. 2019 10.38
+32
Splav ni pravica, ampak možnost, ki jo je omogočila medicina. Prav je, da je omejen, ker je to res najbolj skrajna možnost nadziranja rojstev. A vseeno mora obstajati način, da je splav omogočen - ali je omejeno do katerega tedna se lahko ooravi, ali je olačljiv, ali.... Pač nek regulator. Kar se tiče posiljenih žrtev, pa tu nebi smelo biti izjem!
aljana
15. 05. 2019 11.04
+1
Se strinjam. Ampak tiste pa, ki so po lastni 'nemarnosti' že po tretjič na splavu, pa bi jaz sankcionirala. To se dogaja pri nas npr-mi je ginekolog osebno potožil to problematiko.