Tujina

Avstralski par je izbral le zdravo deklico: bolnega brata dvojčka pustil pri nadomestni materi

Bangkok, 02. 08. 2014 08.09 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Avstralski par je na Tajskem našel nadomestno mater. Ta je rodila zdravo deklico in bolnega dečka. Avstralca sta vzela samo zdravega otroka, bolnega pa sta pustila pri materi, ki si dragega zdravljenja ne more privoščiti.

Gammy
Gammy FOTO: Hope for Gammy

Svetovno javnost je pretresla novica o avstralskem paru, ki je izbral le enega otroka. Avstralski par, ki ostaja neznan, je na Tajskem našel Pattaramon Chanbua, da bi bila nadomestna mati. Pristala je, ker je bila njena družina revna, za ''uslugo'' pa je prejela 15.000 ameriških dolarjev (11.000 evrov).

A ženska ni zanosila le z enim otrokom, ampak dvema. Po štirih mesecih so zdravniki odkrili, da ima deček Downov sindrom in so ji predlagali splav, a tega zaradi vere ni želela storiti. Deklica se je rodila zdrava. Deček ima poleg sindroma tudi okvaro na srcu, zato potrebuje nujno zdravstveno pomoč.

Avstralski par, ki ga Pattaramon ni nikoli spoznala, je za svojega otroka izbral le zdravo deklico, deček Gammy, zdaj star pol let, pa je ostal v oskrbi nadomestne matere. 21-letnica, ki že ima dva otroka, si dragega zdravljenja ne more privoščiti. Zato so tajski mediji sprožili akcijo zbiranja denarja Hope for Gammy (Upanje za Gammyja) in do zdaj so zbrali okoli 130.000 dolarjev (96.000 evrov). Darovali so tudi številni Avstralci, ki na sodržavljana vsekakor niso ponosni.

Pattaramon zdaj svari sodržavljanke, naj se nikoli ne odločijo biti nadomestna mati. ''Ne mislite na denar, če gre kaj narobe, potem vam nihče ne bo pomagal,'' je opozorila.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (167)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tao3
03. 08. 2014 08.30
+33
Še ena dilema vere je ... VERA ji je preprečevala, da bi splavila bolan zarodek ... ampak VERA ji ne preprečuje PRODAJE otrok ... ahaaaaaaa saj štima. Vera je BIZNIS.
tao3
03. 08. 2014 08.26
-1
Ja kaj obtožujete avstralca? Ona kupujeta otroke, ta gospodična je pa OTROKE PRODALA za denar ... prva dva RAZUMEM, verjetno nista mogla po naravni poti ... ta "gospodična" je pa pokasirala, naj kar lepo poskrbi za otroka - ji bo vera pomagala, pa teh 100.000, ki so jih zbrali. Sej naročilo ni bilo za DVA, ampak za ENEGA ... ne vem no. Otrok ni nič kriv ampak, da se obtožuje sedaj avstralca, ker nista vzela gratis paketa, ker sta si želelela enega ... no ne vem ... jaz tudi nebi. Kakorkoli se sliši.
caspera1
03. 08. 2014 08.35
+8
Čisto vseeno kako se sliši, bolj je pomembno, kdo za vraga ti si. V stiski vsi naredimo marsikaj v skolpu svojih sposobnosti. Onadva imata denar, ona pa revščino in že dva otroka. Tudi ona ni kriva, da sta se "prijela" dva in ne s v skladu z naročnikovimi željami samo eden. Toliko pa sta menda pametna, da vesta, koliko kandidatov je treba vstaviti in koliko se jih lahko prime.
ficfiric 1
03. 08. 2014 10.10
+5
tao3.....tko mim grede a ti sploh ves kaj je to nadomestna mama...
RoccoS
03. 08. 2014 06.19
+6
Naj ji zdaj vera pomaga pri zdravljenju in vzdrževanju otroka!
Roez
03. 08. 2014 03.23
+16
Njena odločitev je bila (vera), zato se naj sprijazni z dejstvom, da ji bo ta otrok pač ostal. Stare babice tudi dajo 300€ za "ubogo" cerkev, potem pa jočejo, ker nimajo za kruh. Potem pa še Janšo volijo. Za popenit.
Logic Popeye
03. 08. 2014 06.00
+11
stare mamce še nisem slišal jokat zarad premalo denarja. sem pa že velikokrat sliša jokat bogate riti iz jave uprave.
Vulje
03. 08. 2014 01.30
+3
Pol pa ga vi popovci vzamite.
spuko
02. 08. 2014 20.21
-3
kill it with fire. darujem deci
spuko
02. 08. 2014 20.20
-45
v takih rpimerih bi morala bit nujna evtanazija ploda po porodu.
Slovenec34
02. 08. 2014 22.14
+22
vzdev
02. 08. 2014 22.25
-18
Po eni strani se strinjam. Zakaj je potrebno na svet spraviti otroka za katerega že vnaprej veš, da ne bo nikoli v življenju samostojen. To bi bilo potrebno urediti tako, da v primeru, da se ženska odloči roditi otroka za katerega se ve, da bo bolan celo življenje, da zavarovalnica ne krije nobenih stroškov njegovega zdravljenja.
maajaa123
03. 08. 2014 00.17
+11
Pa kaksni ljudje pisejo take komentarje!? Zamislite se nad sabo. Res upam, da ne boste nikoli imeli otrok!!
8inci8
03. 08. 2014 09.38
+0
Delno se strinjam z vzdevu,dejansko je materina krivda da ve da otrok ni zdrav in ga rodi vseeno v takšnih primerih bi jaz takšne neodgovorne starše kaznovala otroku pa vseeno pomagala ker res ni kriv. Absolutno pa bi mogli zdravniki že prej to opaziti da se lahko naredi kolikor "human" splav.ni pa sedaj krivda na plečih nas drugih da obubožamo oz darujemo neke bajne vsote zaradi tega kar se nas sploh ne tiče. Tako ali tako bi pa sploh prepovedala neke nadomestne matere ja pa kaj še naj greta v sirotisnico je še preveč otrok brez staršev ki nujno potrebujejo posvojitev!
8inci8
03. 08. 2014 09.39
-1
Absolutno pa bi mogli zdravniki že prej to opaziti da se lahko naredi kolikor "human" splav.ni pa sedaj krivda na plečih nas drugih da obubožamo oz darujemo neke bajne vsote zaradi tega kar se nas sploh ne tiče. Tako ali tako bi pa sploh prepovedala neke nadomestne matere ja pa kaj še naj greta v sirotisnico je še preveč otrok brez staršev ki nujno potrebujejo posvojitev!
Kolodont
02. 08. 2014 19.12
+90
V takih ali podobnih primerih, ko je govora o boleznih, evtanaziji, splavu itd itd., je vedno ogromno ljudi, ki je sovražno nastrojeno proti akterjem (staršem, oskrbnikom...). Verjetno vpliv cerkve... V kolikor se v naprej ve, da s plodom nekaj ne bo vredu, je bolje, da se nosečnost prekine (pa jeb*š verska in moralna načela). Tak otrok ti uniči življenje. Ja!, otrok sam ni nič kriv, potrebuje pa ogromno pomoči in oskrbe (kar tudi veliko stane, to lahko posledično privede do drugih problemov, kot so ločitve, prepiri in ne nazadnje umori)...Otrok je popolnoma odvisen od staršev, ko pa njih več ni, pa postane problem "sistema", kjer pa se izgubi. Ogromno je tudi otrok, ki so zapuščeni, pa so lahko popolnoma zdravi (o njih je bolj malo člankov, pa jih je verjetno veliko več). Lahko bi moralizirali v nedogled, a dejstvo je, da si vsak par želi zdravega otroka! Kdor se ne strinja s tem, naj se vpraša o veliko preprostejši dilemi. "Ali beraču dati denar ali iti mimo njega, kot da ga ni?" Jaz vsake toliko komu kaj dam. Vidim pa ogromno ljudi, ki gredo mimo, s pogledom v stran. Ali si torej moralna oseba, če greš ignorantsko mimo njega? .... no sedaj mi pa podarite en kup minusov
Slovenec34
02. 08. 2014 22.15
-28
Otrok ti uniči življenje...si pa res bolan.
Nina Drav?baher
03. 08. 2014 09.16
+14
Kolodont nič ni minusov, poznam primer ko se je bodi deček mučil od rojstva pa do smrt 23 let. ni govoril bil v pleničkah na vozičku, v bolnice vsak 2 dan. Mislim da se je z smrtjo končalo njegovo mučenje in družine. Vera je za nore ljudi.....,
naamah
02. 08. 2014 17.55
+41
Strinjam se z vsemi, ki pravite, da sta oba otroka njuna. Sama osebno bolnega otroka nikakor ne bi donosila, ker se mi ne zdi prav, da se otrok celo zivljenje matra. Kljub temu, da imajo lahko zelo kvalitetno zivljenje in tudi sami premorejo ogromno custev in ljubezni. Zdi se mi edino prav, da bi nadomestna mati splavila bolni zarodek. Ce bi to seveda bilo mozno. In to ji nikakrsna vera ne prepoveduje saj navsezadnje to nikoli ni bil njen otrok ampak je bila ona po domace povedano samo pecica. starsa sta na koncu ravnala nepravilno in skrajno sebicno. Prav tako tudi nadomestna mama
Naveli?anec
02. 08. 2014 18.46
+6
Narcissa
02. 08. 2014 18.54
+13
Mislim, da bi lahko - glede na to, da se je vedelo da bo en otrok bolan - ukrepala, da ne bi donosila. Glede na to, da sta dopustila da je donosila oba, se morata z posledicami soočat skupaj, in to za oba otroka.
freakica123
02. 08. 2014 20.03
+17
starša sta hotela, da splavi bolnega otroka. Vendar pa nadomestna mati tega ni želela storiti. Konec koncev - pa če se sliši še tako kruto - zakaj bi morala posvojiti otroka, ki ga nista želela? Nadomestna mati se je sama odločila, da bo donosila tega otroka.
mijam75
02. 08. 2014 20.14
+13
pa a ste normalni, to je njun otrok, to ni posvojen otrok... onadva sta biološka starša in sta zapustila LASTNEGA otroka....
vzdev
02. 08. 2014 21.39
+8
Če se bi ravnalo po njunih željah tega otroka sploh nebi bilo na svetu. Kaj misliš, da če bi ženska (ki očitno ni mogla zanositi) izvedela, da njen zarodek ni zdrav, da bi takšnega otroka rodila. Sigurno bi splavila, ker si očitno ne želi bolnega otroka. To pa ji je tukaj onemogočeno, ker je nadomestna mati ravnala po svoji glavi.
bisar
03. 08. 2014 02.47
-2
mijam...kako lastnega otroka...če sta ga prišla kupit...če grem v trgovino in kupim jabolka...lepa in zdrava ven poberem...gmila pa pustim trgovcu...a moram po tvoje tudi gnila jabolka kupit....
Narcissa
02. 08. 2014 17.25
+29
Ljudje, berem vaše komentarje, in mi je slabo ... otroci niso igrača, ki jo vržeš v kot, ko se naveličaš! Če se odločiš postati starš (na takšen ali drugačen način), si starš ne glede na to, ali je tvoj otrok zdrav ali ne. Nadomestna mati ni kriva, da je zanosila z dvojčki, ne more biti kriva, da je eden od otrok zbolel. To je tveganje za nosečnost, ki se ve ob naravni ali ne naravni poti. Par je VEDEL, da je možnost, da bo več kot en otrok, tudi da je možnost, da bo bolan. Zakaj pa potem nista onadva preprečila, da bi donosila do konca, če sta že kao hotela samo zdravega? Zato, ker sta vedela, da ona zaradi svoje vere oz. revščine bo nadaljevala in da bosta pobegnila samo z enim otrokom. Ne mi solit pameti, da je kao ona krivec za tole. Ta par naj bi zdaj bila starša, ampak če mene vprašate, sta pogorela že na celi črti, še preden sta sploh začela z vzgojo ... Ponavljam še enkrat - starš si ne glede na to, kakšen spol je tvoj otrok, zdrav ali bolan, nima veze. Starš si do smrti! Ko se enkrat odločiš, ni več poti nazaj.
kam_to_pelje
02. 08. 2014 17.39
+3
zakaj sta se sploh odločila za nadomestno mati?? tudi to se je za vprašati. Ali je zaradi zdravstvenih razlogov, ali pa si ženska ni hotela uničiti telesa s porodom?? le kaj ju je gnalo v to odločitev. Jaz se nagibam k slednujemu glede na njuno ravnanje.
Narcissa
02. 08. 2014 18.52
+13
bog ve ... pravi razlog tako ni pomemben. dokazala sta, da si otrok tako ali tako ne zaslužita.
vzdev
02. 08. 2014 21.35
+3
Starša sta želela, da bi ta nadomestna mati splavila. Tako, da si je za vse probleme kriva nadomestna mati. Ona dva sta želela zdravega otroka in sigurno bi tudi ta ženska splavila, če bi videla da zarodek ni zdrav. Zakaj je sploh potrebno na svet spraviti otroka, za katerega se že naprej ve, da ne bo mogel samostojno živete.
suey
02. 08. 2014 17.00
+20
Ko bo deklica starejša in ko/če ji bodo povedali o njenem rojstvu in bratu.. mater bo ponosna na starše
STELA_
02. 08. 2014 16.38
+36
Tole nadomestno materinstvo meji že na trgovino
jaz.bajsek
02. 08. 2014 15.31
+15
Lahko je zdaj nam moralizirat, ampak vprasajte se posteno, kaj bi pa vi naredili na njunem mestu! V bistvu je vse zakuhala ta nadomestna mati, ki je sprejela denar (tega ji ocitno nobena vera ne brani...?!), splava pa zaradi vere ni hotela narediti! Zaradi vere ali zlobe, se vprasam...!? Najboljse bi bilo, ce taksne stvari sploh me bi bile dovoljene, ce pa ze, pa je ocitno potrebno pogodbeno urediti vsako najmanjso podrobnost in moznost. Pri vsej stvari se mi se najbolj smili otrok, ampak tudi starsev ne obsojam prevec. Veliko bolj to nadomestno mater!
STELA_
02. 08. 2014 16.36
-2
Ja šit....a zdej je pa nadomestna mati vsega kriva...kok si ti ....ja res, en prašič
mijam75
02. 08. 2014 20.16
+0
pa kaj je zakuhala?? Omogočila jima je, da postaneta starša, saj brez njene pomoči nebi mogla..... In to je bil NJUN otrok, ne pa en produkt v trgovini, ki ga nista vzela zaradi praske ali napačne barve.....
bisar
03. 08. 2014 02.56
-1
saj ni nič v sorodu z tem parom...razen gnar...lahko pa nebi nobenga kupila.. in šla kam naprej kupit...
Nika Furman
02. 08. 2014 15.07
+14
Odločila sta se za nadomestno mater in sta torej oba otroka njuna. Najbolje je zavrnit, ko gre kaj narobe. Je hudo, verjetno ni lahko vzgajat takega otroka. Ampak kaj naj- meni, če bi povedali kaj bo in predlagali splav. Bi ga v tem primeru storila. Če vejo, da bo hudo, da bo bolan... Ne bi želela mučit ne njega ne sebe.
spuko
02. 08. 2014 20.20
+8
saj so se odločli za splav pa mati ni želela.
LoveeBelievee
02. 08. 2014 15.05
+23
vsi neki pametni a bi vas 2/3 nardil isto ce bi mel moznost...ona zenska je mela moznost splav nardit, ce ga pac zared neke vere ni hotla naj pa se zdej naprej bogu moli za dnar pa ostale stvari hh
P!nk is my god!
02. 08. 2014 14.36
+23
Takim staršem je treba vzeti deklico!!! Kaj se bo zgodilo, če ona zboli ...jo bodo kar vrnil. Sicer pa, ko bo odrasla in prebrala članek o tem kaj se je zgodilo definitivno ne bo ostala pri takih "starših". Jaz ne bi, če bi pustili mojega brata zato, ker ima DS daleč stran od mene!!!
terminator25
02. 08. 2014 16.28
+20
Pa ne mores Downovega sindroma primerjat z boleznijo, ja pa kaj je z vami ljudje, a je splosna raven inteligence v tej drzavi res dosegla rock bottom alkaj?! Malo se zamislite.
senzacionalno
02. 08. 2014 19.55
+9
se strinjam. Bolezen je pljučnica, Downov sindrom pa genska okvara.
eiffel
02. 08. 2014 20.26
+1
Material za holivudski film. Čustvujoča Avstralka, ki sta jo vzgojila brezčutneža, odkrije, da ima na Tajskem brata in ga gre iskat. Pa se bo spet obrnil denar, ko bodo ljudje drli v kinodvorane. Ubogi otroci.
dr.dare
02. 08. 2014 13.30
+18
Kakšne je bla vere? Ker po mojem ti samo krščanski bog lahko dovoli vzeti denar za otroka splav pa ti prepove!!!
mijam75
02. 08. 2014 20.18
+2
no, saj ni vzela denar za otroka, ampak je samo posodila svoje telo, da je donosila tujega otroka...
mito67
02. 08. 2014 13.15
-5
Sicer je precej grdo, a ju razumem. Hotela sta si ustvariti srečno družino, ne pa nesrečno. Biološka mati je tu predstavljena kot dobra oseba, posvojitelja pa kot slabi osebi. Seveda je tako, mati sedaj prosi za denar in moralizira, ker ji drugega ne preostane, me pa zanima kako se bo zgodba razvila v naslednjih letih. Sedaj bo že zbrala nekaj denarja, a tak otrok ga bo potreboval celo življenje. Sedajle je to že aktualen primer in vsi nabirajo denar, a kaj kmalu to ne bo več zanimivo in vsi bomo vse skupaj pozabili.
planika8
02. 08. 2014 13.33
+11
denar ne potrebujejo samo bolni otroci, tudi zdravi ga, sicer pa težave s srcem se lahko popravijo. Glede dawnovega sindroma.. marsikaj se lahko naučimo od takšnih otrok, res da potrebujejo našo pomoč in večina je odvisna od staršev celo življenje... Vsi si želimo zdravih otrok, samo če pa temu ni tako, se pa tudi ne moreš celo življenje izogibati. Od teh staršev mi je to zelo neodgovorno.
P!nk is my god!
02. 08. 2014 14.32
+16
Zakaj bi otrok z DS pomenil nesrečo? Tak otrok neizmerno osrečuje družino, če je le zdrav! Srček se bo sigurno popravil(upam)!
mijam75
02. 08. 2014 14.56
+24
Ona ni biološka, ampak nadomestna mati. To pomeni, da ona samo posodi maternico in donosi otroka, ki pa je njun. Če sta se odločila, da bosta spočela otroka (na kakršenkoli način že), potem bi mogla sprejeti vse posledice. Tako naj bi počeli odrasli ljudje. Onadva pa sta SVOJEGA BOLNEGA otroka zapustila revni ženski, ki ne more poskrbeti zanj. Ne vem, kako lahko ti to razumeš, jaz ne.
bisar
03. 08. 2014 03.03
+1
to je šlo vse preko agencije...nikoli se niso videli...tudi takrat ne... ko so prišli iskat otroka...to je tako...prodaš- kupim...
kam_to_pelje
02. 08. 2014 12.50
+13
BOLANO brez primere. Torej če se bo kaj zapletlo pri deklici. Lahko pričakujemo, da bosta ravnala po istem konceptu. nista primerna za starša ali skrbnika otrok. To je resnično sprevrženo. Bilo bi vsaj malo človeško da bi v tem primeru otroku nudila zdravljenje v oskrbi nadomestne matere. Tako sta pa dejansko kupila otroka z lastnimi geni.
bisar
03. 08. 2014 03.07
+4
tako to pelje..v splav...in če nočeš splava...ga pa imej...saj je to vse že poprej vedela...da ga ne bojo vzeli...
Alteist
02. 08. 2014 12.22
-8
Nista ga bila dolžna posvojiti. Pa ne moralizirajte.
Narcissa
02. 08. 2014 12.24
+30
ja najlažje je imet zdrave otroke, kr z bolnimi je preveč dela ...
Alteist
02. 08. 2014 12.25
+5
Pri posvajanju se sklene pogodbo. Nadomestna mama je vedela, v kaj gre, kakšen je riziko. Ni nikakršnega razloga, da bi si posvojitelja morala izbrati še otroka, s katerim bi imela dodatne skrbi. /// Poleg tega pa ni znano, kakšna je ekonomska situacija posvojiteljev. Mnenje o njiju ste si kritiki ustvarili pod vplivom prirejenega članka.
Narcissa
02. 08. 2014 12.29
+22
ne, samo pokazala sta, da sta imata raje zdravega otroka, kot bolnega. pa sta oba njuna. in naj bi si kao želela družine. družine se ne da izbirat, žal.
Alteist
02. 08. 2014 12.31
+24
Zdravniki so predlagali splav, a ga je zavrnila. Izbiro je imela. Konec debate.
BitterMan
02. 08. 2014 12.36
+6
Za moje pojme nista primerna starša za deklico, ki sta jo vzela. Če bi sama nosila otroke, nebi mogla izbirat / shopingirat otrok. Da niti ne omenjamo, da sta verjetno precej svojim sodržavljanom, ki bi mogoče ži naredit isto, verjetno precej otežila življenje. glavno da je njima fajn.
P!nk is my god!
02. 08. 2014 14.41
-3
A si ti mal zaostal Alteist!? Pogodba je bila sklenjena preden je zanosila!! Tako da nista mogla vedt da bosta 2! Zakaj bi delala splav zaradi enega otroka, ki ima DS, če je deklica čist ok? Pa če sta si privoščla posvojitev na tak način že nimata tako malo denarja!!
mijam75
02. 08. 2014 16.14
+9
To ni posvojitev, ampak nadomestno starševstvo! Otrok je spočet izvenmaternično iz genskega materiala enega ali obeh staršev, nadomestna mati je posodila samo maternico, v kateri donosi otroka. Onadva sta starša otroka, ne ona. In nimata kaj izbirat, poskrbeti morata za vse svoje otroke. To ni trgovina, kjer kupiš samo tisto, kar ti je všeč. Pogodbe pa raje ne omenjaj, ker sta avstralca najbrž izbrala tajsko mamo zato, ker zakonodaja ni urejena in ker so ljudje pripravljeni narediti vse zaradi revščine
Alteist
03. 08. 2014 00.25
-1
"P!nk is my god!", ne, na tvojo smolo sem preveč inteligenten zate.
bisar
03. 08. 2014 03.13
+1
predlagali so ji splav narediti...pa ji vera ne dovoluje...a otroke rodit pa...če bi sama dva izbirala bi naredila sebi splav...in ga nebi rodila njegova zenska...