Tujina

Avstrijce bodo udarili po žepih

Dunaj, 02. 01. 2008 15.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V Avstriji je z novim letom začelo veljati več sprememb prometnih predpisov, ki za prekrške prinašajo višje kazni.

Od 1. januarja v Avstriji podnevi ni več obvezna uporaba žarometov, je pa obvezna zimska oprema med 1. novembrom in 15. aprilom. Kazen za telefoniranje za volanom brez ustrezne opreme bo voznike namesto dosedanjih 25 stala 50 evrov. V naši severni sosedi bodo sicer v letošnjem letu postopoma uvedli še nekaj sprememb prometnih predpisov.

Avstrijski policisti bodo glede prekrškov na cesti strožji .
Avstrijski policisti bodo glede prekrškov na cesti strožji . FOTO: Jani Dolinšek

Med pomembnejšimi spremembami za tujce bo uvedba plačevanja kazni po vsej Evropski uniji, ki stopi v veljavo marca, tako da bo moč kazni za prometne prekrške v znesku nad 70 evrov plačati v katerikoli članici povezave.

Z julijem bodo ob nakupu novega vozila v Avstriji uvedli tako imenovan sistem bonus-malus, po katerem se bo začetna cena vozila lahko znižala ali zvišala glede na količino izpustov toplogrednih plinov. Tako bodo kupci osebnih avtomobilov z manj kot 120 grami izpustov ogljikovega dioksida na kilometer vožnje dobili 300 evrov bonusa, za avtomobile z izpusti med 120 in 180 grami ne bo sprememb, medtem ko bodo za avtomobile z izpusti nad 180 grami izpustov CO2 na kilometer vožnje zaračunali po 25 evrov na gram izpustov. Leta 2010 naj bi mejo za maluse znižali na 160 gramov CO2. 300 evrov malusa pa bodo morali plačati tisti, ki bodo od julija dalje kupili dizelsko vozilo brez filtrov za trdne delce.

Na Dunaju in v delih Spodnje Avstrije ter Gradiščanskega bo od julija prepovedan promet za tovornjake, ki so bili proizvedeni pred letom 1992. Izjema bo veljala za oldtimerje.

Od septembra bo moral biti v avtobusih, ki prevažajo šolarje, sedež za vsakega otroka, predvidoma decembra pa se bo povečala cena vinjete za avstrijske avtoceste.

Tudi Slovenci bomo morali po avstrijskih cestah voziti previdneje. Tako v snegu kot po suhem cestišču.
Tudi Slovenci bomo morali po avstrijskih cestah voziti previdneje. Tako v snegu kot po suhem cestišču. FOTO: Reuters

Med spremembami, katerih datum še ni določen, so tudi kazen najmanj 70 evrov za prekoračitev dovoljene hitrosti za več kot 30 kilometrov na uro in ostrejše kazni za vožnjo pod vplivom alkohola.

Strožje kazni tudi pri nas

Slovenska novela zakona o varnosti cestnega prometa, ki zvišuje globe za nekatere prometne prekrške, je sicer še v obravnavi. Njen glavni cilj je zmanjšanje števila prometnih nesreč z najhujšimi posledicami.


Vlada je predlagala bistveno povišanje kazenskih točk in glob za prekrške, povezane s prekoračitvijo hitrosti, nepravilnim prehitevanjem ter vožnjo pod vplivom alkohola oziroma drugih opojnih snovi. Za najhujše prekrške je kot sankcija za kršitelja predviden tudi zaseg motornega vozila. Predvidena je tudi nova oblika vozniškega dovoljenja, ki naj bi se izdajala v obliki plastičnih kartic žepnega formata. Med predlaganimi novostmi je med drugim nošenje telovnika živo rumene ali oranžne barve zunaj vozila na avtocestah in cestah, rezerviranih za motorna vozila.

Nekatere kazni se po drugi strani znižujejo, denimo za potek vozniškega dovoljenja. Novost predstavlja tudi razširitev pooblastil občinskih redarjev, ki naj bi po novem ugotavljali kršitve tudi z elektronskimi napravami, ki beležijo najbolj nevarne prometne prekrške, kot sta hitrost in neupoštevanje rdeče luči.

  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (38)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User265186
03. 01. 2008 12.57
No ja, pa še našim cestam primerno pač znižujejo omejitve.
User265186
03. 01. 2008 12.55
nintendo64 | 03.01.2008 | 00:30 "...V Avstriji ima popolnoma zabasano naselje omejitev 70, pri nas pa je sredi njive 50. Avti tudi postajajo vse močnejši in varnejši, omejitve v naši državi pa padajo (drugje jih postopoma zvišujejo)...." Zakaj jih pa znižujejo? =) Ja zatoooo nooo, ker moramo dokončati AC križ, ki bi moral biti zgrajen že davnega leta 2006? Aja, pa ker SCT zavlačuje, bo ja dobil mal več dinarčkov. Saj, če ne bi zavlačeval, bi SCT propadel no. Daj ne bodi tako krut, pa mal SCT podpiraj no. Če bi do leta 2006 dokončal AC križ, s tako kvaliteto, kot so kvalitetne ceste pr. v Avstriji, bi SCT že davno propadel, ker bi zgubu dohodke ;). Aja, pa kolikor denarja zmečejo za vojsko, bi imel lahko dokončan AC križ in po možnosti še 3. tir MB - KP. Pa še kako pediatrično....
User274633
03. 01. 2008 09.43
rajkomatjaz: zdrava kmečka pamet - na katero se sklicuješ ti pravi, da na taki razdalji (pa pustiva točnost izračuna) sploh ne boš mogel ugotoviti, kaj se na cesti dogaja - nikar, da bi začel zavirati z max silo (pa vseeno ali voziš ferrarija ali fičota ali kamijon)!!!! Torej vozit 160 na uro = samomor - ne glede na avto. Bistvo pa je še nekje - v večini primerov nimaš niti tvojih 120m (kar sem napisal). Kar sem še hotel napisat je fora v tem, da ne gre le za "čelno" trčenje. Navečkrat je težava v bočnem zdrsu - tu pa ti noben ABS ne pomaga (delno ESP ali kakorkoli ga že kateri proizvajalec imenuje), ker enostavno tudi elektronika nima časa reagirati. Težava je tudi v nenadnih dogodkih - ko ti v "prazni" ulici pred avto skoči otrok - pri 50 na uro ima MOŽNOST preživet, če ravno ne zapelješ čez njega (pa pustimo, kako hude poškodbe bodo pri trku nastale), pri 70 je smrtnost 100%. Če je razdalja malo večja imaš definitivno več časa odreagirat pa tudi hujše manevre lahko izvedeš pri nižji hitrosti. Skratka NI razloga, da bi bil boljši avto manj ali bolj kaznovan od slabšega - v tem pa se strinjam - povsem. Taka kazen bi bila sicer meni pisana na kožo, ker vozim 15 let star avto, katerega vrednost = 0 - torej 0 kazni, ne glede na višino prekrška... Kar se zgoraj omenjenega izračuna tiče je pa takole: Če je zavorna pot 45m je avto tipa caddy vozil na suhi avtocesti cca 90-100 km/h (tu je uradna policijska razlaga - avtocesta pri izvozu Logatec), katera se uporablja na sodišču) - analogno je zavorna pot za 160 km/h - pa reciva x2, da ne bomo preveč računal... Trenutno najboljše pnevmatike (ne vem ali se jih da dobiti v prosti prodaji) omogočajo iz 100 - 0 ustavitev vozila v relativno optimalnih pogojih v cca. 30m. Vendar ti vse to nič ne pomaga, ker je problem povsem drugje...
User301776
03. 01. 2008 08.47
ŠE DODATEK ANAL-U No pa vidim, da si teh 120m tudi tako dobesedno vzel. Se opravičujem, da sem pisal kar nekaj iz glave za lažji primer. No pa naredimo tako kot mora biti PROG.ANAL! Zavorna pot torej ima 2 spremenljivki. Začetno hitrost ter pojemke, ki nastanejo pri zaviranju (s=Vna 2 / 2a), medtem ko moramo se upoštevati koeficient trenja a=kt * g) (g=težni pospešek, vrednost 9,8m/s na 2) Torej bi se avto v dežju pri hitrosti 160km/h v OPTIMALNEM ZAVIRANJU zaustavil po 335.9m. Torej se opravičujem. Zamisli si, da je nesreča 335.91m pred voznikoma. Samo promil voznikov je sposobnih zaustaviti avto brez zavorne asistence v tem merskem okviru....
User301776
03. 01. 2008 08.27
REPLIKA PROG.ANAL-u Zgleda, da nisi razumel kar sem hotel povedati...poskušaj razmišljati širše... Naslednjič bom dal v navednice, nato pa še dodal v oklepaje, da je pa mogoče to prispodoba ali metafora... in ne,ne gre se za bmw, jaguar ali ferrari...gre se za zdravo kmečko logiko... In tudi ne gre se za nobene reflekse... Zgleda, da je še malenkost prezgodaj zate!
User274633
03. 01. 2008 07.29
rajkomatjaz: Elektronika v BMV... Eno leto nazaj, sem se peljl po zahodni obvoznici od Brda proti primorski avtocesti. Malo je padal dež - pa smo vozili 70km/h - Prvi BMV, pa vmes škoda, nato jaz. Ko se po klancu začneš spuščati proti ovinku, je tabla 80 ob dežju (drugače je omejitev še vedno 130). Kmalu po tej tabli, je BMV dobesedno katapultiral iz ovinka v ograjo. (BMV je bil nekaj mesecev star in je imel vso možno elektroniko!!!). 5 Minut za tem pa na istem mestu še Jaguarja ali pa je bil mercedez. V tem primeru sem bil priča na sodišču, da je voznik res vozil 70. Kljub temu je voznik peljal z neprilagojeno hitrostjo (tako sodba v imenu ljudstva)!!! Drugače pa je tako, nobena elektronika ti ne pomaga pri nesreči, ker: če imaš zelo dobre reflekse, boš reagiral po 1s - 44m - če se pa na mokrem cestišču (pomožnosti s stoječo vodo na cestišču) iz 160 na 0 ustviš v 75m - kapo dol... (s tem da si s 120 metri postavil zelo zelo zelo veliko varnostno razdaljo - v teh dneh gre le-ta proti 0). Ensiferum: se povsem strinjam. Nintendo64: reakcijski čas pa ostaja isti - ta del ubija in ne zaviranje - človek je "žival", ki ima svoje čute (reakcija, zaznava...) prilagojene hitrosti, s katero se v osnovi giblje (hoja, tek)... Pozabljaš tudi, da je na cestah tudi vse več starejših voznikov, ki nimajo tvojega reakcijskega časa... Glede na stanje cest pri nas, mi tako ali tako ni jasno, kje lahko človek nori - oz. kako si sploh upa, glede na to, da te lahko za vsakim ovinkom čaka vdorna luknja (vsaj na moji relaciji je tako)...
User301776
03. 01. 2008 01.22
REPLIKA TADEJSTEIN-u Vidim, da si to zelo dobro premislil, da pa bi si to zamislil v realnosti, pa verjetno nisi imel časa... Torej primer: mokra avtocesta. Eden vozi Yugo Koral, drugi BMW M3. Vrednost prvega vozila 2.000eur, vrednost drugega vozila 60.000eur. Oba imata isto hitrost 160km/h. 120m pred njima se zgodi prometna nesreča. Voznik Yugota pohodi zavoro. V avtu nobene elektronike, ker je voznik še mlad in neizkušen, se tako zavorna pot še dodatno podaljša, če ima to srečo da koles ne blokira in ostane v svojem voznem pasu. Po 150m zavorne poti trči v spredaj stoječa vozila. Voznik BMW-ja, tudi mlad neizkušen, pohodi zavoro, vključijo se elektronski sistemi od ABS-a do raznoraznih sistemov, ki preprečujejo izgubo nadzora nad vozilo. Voznik varno ustavi vozilo brez kakršnih koli težav... Torej se tu postavlja vprašanje? Ali naj se strožje kaznuje voznika, ki je bil za svojo in tudi posledično tujo varnost pripravljen odšteti nekoliko več denarja. Mislim, da je osnovna matematika, več denarja=boljši avto=boljše vozne lastnosti=večja varnost! Ali razmišljam narobe?! Če že hočes kaznovati glede na nekakšen kriterij, je potem, mislim da edina pametna varianta, kaznovanje glede na dohodek.
User204642
03. 01. 2008 01.21
Strinjam se s tem da so dolocena naselja po vasem mnenju "njive", kjer bi omejitev lahko bila 20, 30 km/h visja. Pa vendar pustimo to. Pravite, da v tujini ne kontrolirajo prometa z visokimi kaznimi. Morda res ne... POPOLNOMA drzi pa to, da so v tujini vozniki 10krat bolj kulturni, 10krat bolj previdni in 10krat manj zivcni. (izvzemam Italijane) Zato enostavno ne rabijo visokih kazni. Pri nas pa je kultura voznika prakticno nicelna, vsak misli, da je gospodar ceste, ter najbolj problematicno misljenje "meni se ne more nic zgoditi". Ce se v naselju peljete 50 km/h se vam bo vsak tretji voznik zalimal na rit, blendal, mogoce celo trobil. V tem je problem. V kulturi voznje, ki jo Slovenci nimamo. Zato potrebujemo visoke kazni, to je dejstvo. S tem se bo postopoma (to ne gre cez noc) spremenila kultura voznje, da tudi mi ne bomo potrebovali visokih kazni. Nikomur ni treba krsiti zakonov. Ce boste vozili po predpisih, boste ostali nekaznovani. Je to tako tezko? Prav vi, ki tule najbolj kritizirate visoke kazni ste verjetno zelo nevarni vozniki. VOZITE PO PREDPISIH! pa bo vse v redu. Lp
User46767
03. 01. 2008 00.30
Kattem: skoraj vse kontinentalno evropske države imajo kazni podobne nemškim. Dejstvo pa je, da bomo mi celo švicarske kazni prehiteli za 2x. sreca: ravno to hočemo povedati. Ni problema upoštevati predpisov, če je večina omejitev višjih od 50. V Avstriji ima popolnoma zabasano naselje omejitev 70, pri nas pa je sredi njive 50. Avti tudi postajajo vse močnejši in varnejši, omejitve v naši državi pa padajo (drugje jih postopoma zvišujejo).
Nakije
02. 01. 2008 23.00
Sreca vidla sm tvoj cenik za prehitro vozjo v Nemciji. Zdi se mi zelo nizek.En primer za voznjo nad 70km h je kar 425 E. Vam povem ce bi na Norveskem vozili bi moral clovek odsteti kar dobrih 1500E potem se pepoved voznje 1 leto in bi te takoj v psihijatricni oddelek zaprli ker bi misili da si nor. Pa ne misliti da mamo kaksne visoke place.Je treba imet dve sluzbi ce hoces malo lepse zivet.LP
User134679
02. 01. 2008 22.35
Kako beden članek!!!!! Govori o nekem BOŽANJU Avstrijskih žepov, da lahko dopišejo MINIRANJE naših žepov!!!!! K sreči imajo naša vrla gospoda, že od osamosvojitve, isti glavni cilj, katerega ŠE VEDNO rešujejo, BREZ USPEHA na isti način <-- kretenizem brez primere!!!!!
User267220
02. 01. 2008 22.32
tip-top............res je kot praviš,neverjetno toda resnično,ampak glej ga zlomka,ko se odpravimo z avtom v Nemčijo veliko bolj upoštevamo predpise kot pa pri nas čeprav so kazni znatno nižje
User108308
02. 01. 2008 21.58
peternelj.janez ja smo v ku**u zato ker državo Slovenijo predstavljajo vsi njeni prebivalci. je pa res da niso ne avstrijci ne nemci taki primitivci kot slovenci aja pa nemški policaji ne lovijo samo tistih ki vozijo preveč ampak take ki delajo dejansko pi***ije na cesti (sem videl to) ko bojo pa naši lajbeki to začeli delat pa bo malo bolše na cestah.
User206445
02. 01. 2008 21.39
sem pa za uvedbo kazni, ki bi bile postavljene glede na vrednost avtomobila; npr: prekoračitev hitrosti v naselju za: do 10 km/h 0,5 procenta vrednosti avtomobila 11-20 km/h 1 procent vrednosti avtomobila 21-30 km/h 1,5 procenta vrednosti avtomobila 31-40 km/h 2 procenta vrednosti avtomobila 41-50 km/h 2,5 procenta vrednosti avtomobila nad 50 km/h 3 procente vrednosti avtomobila
User46767
02. 01. 2008 21.34
tadejstein: to je daleč od resnice. Posebej ponoči so njihove mestne ulice, posebej v manjših mestih, prava dirkališča. Tudi na avtocesti je običajno vsaj 20 čez omejitev, tam kjer so. Je pa na glavnih ulicah promet dokaj v skladu s predpisi, na stranskih pa je še večja katastrofa kot pri nas.
User206445
02. 01. 2008 21.27
nepremirljivi*
User206445
02. 01. 2008 21.27
slovenija in nemčija sta sploh nepremiljivi državi, ker tam so vozniki nekajkrat bolj kulturni kot pri nas. ko piše 50, pač nemec pele 50. slovenc pa pri prehitri vožnji stoka, da državi nosi denar.
User46767
02. 01. 2008 21.08
tip-top: samo 400 evrov plačaš, če pelješ vsaj 120 skozi naselje :) Glede na to, da je pri nas polovica naselij pravzaprav njive, z eno hišo nekje na sredi, te doleti 1000 evrov (ko bo sprejeto) že pri bogih 80. Pa čeprav ni nobenih hiš, še manj pa katerega pešca, ki bi ga ogrožal.
srecnii
02. 01. 2008 20.03
@sreca: A takele kazni imajo v Nemčiji, ne morem vrjet, kaj pa je njim plačat 400 evrov, če pa imajo 3x višje plače. Kaj pomeni to za nas, tega dejansko ne bodo naredili je samo v predlogu, teško vrjamem, ker bo kriza nastala. lp
User267220
02. 01. 2008 18.48
Tole si naj pa prebereta,Žlender in gospod policist Zajec in mi naj razložita kako nemci obvladujejo svoje voznike,z visokimi kaznimi zagotovo ne Višina kazni v Nemčiji za prometni prekršek za leto 2007 V naselju (velja tudi za cono do 30 km) bis 10 km/h 15,- EUR 11-15 km/h 25,- EUR 16-20 km/h 35,- EUR 21-25 km/h 50,- EUR, 1 Pika 26-30 km/h 60,- EUR, 3 Pike 31-40 km/h 100,- EUR, 3 Pike, 1 Mesec prepoved vožnje 41-50 km/h 125,- EUR, 4 Pike, 1 Mesec prepoved vožnje 51-60 km/h 175,- EUR, 4 Pike, 2 Meseca prepovedi vožnje 61-70 km/h 300,- EUR, 4 Pike, 3 Mesece prepovedi vožnje nad 70 km/h 425,- EUR, 4 Pike, 3 Mesece prepovedi vožnje Izven naselja Do 10 km/h 10,- EUR 11-15 km/h 20,- EUR 16-20 km/h 30,- EUR 21-25 km/h 40,- EUR, 1 Pika 26-30 km/h 50,- EUR, 3 Pike 31-40 km/h 75,- EUR, 3 Pike 41-50 km/h 100,- EUR, 3 Pike, 1 Mesec prepoved vožnje 51-60 km/h 150,- EUR, 4 Pike, 1 Mesec prepoved vožnje 61-70 km/h 275,- EUR, 4 Pike, 2 Meseca prepovedi vožnje nad 70 km/h 375,- EUR, 4 Pike, 3 Mesece prepovedi vožnje Ni kaj,se lepo vidi,da našim zakonopiscem ni popolnoma nič mar za voznike. Najbol važno je,da se bodo EURČKI stekal v državno blagajno Policajčki se bodo pa sedaj še bolj podlo skrival po raznih grmovjih in lovil voznike