Tujina

'Schengenski prostor ne bo padel'

Bruselj, 12. 05. 2011 07.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

"Državljani EU se bodo še vedno prosto, brez meja, premikali po prostoru EU," je po izrednem zasedanju v Bruslju dejala Kresalova. Uvajanje nadzora je lahko le skrajni ukrep, uveden v res izjemnih okoliščinah, je poudarila.

Katarina Kresal
Katarina Kresal FOTO: Aljoša Kravanja

Madžarsko predsedstvo je na današnjem izrednem zasedanju zbralo stališča vseh držav članic o vprašanju možnosti vzpostavitve začasnega nadzora na mejah v schengnu, a odločitve o tem danes ne bodo sprejete.

Schengenski prostor brez nadzora na notranjih mejah ostaja, kakršen je, je v Bruslju poudarila notranja ministrica Katarina Kresal. "Bistveno sporočilo današnje razprave je bilo to, da schengenski prostor seveda ne bo padel. Državljani EU se bodo še vedno prosto, brez meja, premikali po prostoru EU," je dejala.

Po besedah Kresalove so bile danes v razpravi notranjih ministrov EU o schengenskem prostoru izpostavljene tri točke. Prva je, da zaradi pomanjkljivosti v delovanju nekaterih drugih mehanizmov ne sme trpeti prosto gibanje državljanov EU, saj je to ena temeljnih vrednot EU.

Druga točka, izpostavljena v razpravi, je bila, da je uvajanje nadzora na notranjih mejah v schengenskem prostoru lahko le skrajni ukrep, uveden samo v res izjemnih okoliščinah in zelo jasnih okvirih z vnaprej jasno določenimi objektivnimi pogoji.

Tretja pa je poudarek na tem, da morajo države članice resno vzeti odgovornost in pristojnost varovanja zunanjih meja EU. Ob tem se je omenjala tudi možnost sankcioniranja članic, ki schengenskega reda ne bi dosledno izvajale.

Evropska komisija bo po besedah Kresalove na podlagi smernic, ki so jih danes podali notranji ministri, predstavila predlog za krepitev schengenskega sistema, o katerem bodo ministri predvidoma razpravljali junija.

Vsi notranji ministri EU in Evropska komisija se strinjamo, da je prost pretok oseb eden ključnih dosežkov EU, ki ga je treba ohraniti in varovati, pa je v Bruslju poudaril madžarski notranji minister Sandor Pinter.

Tudi evropska komisarka za notranje zadeve Cecilia Malmström je poudarila, da je schengen treba varovati, saj je že samo dejstvo, da lahko potujemo z Malte na Finsko brez nadzora na mejah, nekaj zelo dragocenega za ljudi v EU.

Pind je zanikal navedbe medijev.
Pind je zanikal navedbe medijev. FOTO: Reuters

Spomnimo ...

Danska se je odločila, da bo pritok neželenih 'kriminalcev' in beguncev v državo poskusila zajeziti s ponovno uvedbo nadzora na mejah z Nemčijo in Švedsko. Nadzor na mejah naj bi, tudi če je članica schengenskega sporazuma, ki je odpravil nadzor na notranjih mejah med članicami, znova uvedli že v dveh do treh tednih.

Podrobnosti ukrepa sicer še vedno niso povsem jasne. Danska naj bi namreč ostala del schengenskega sporazuma, vseeno pa naj bi izvajala določen nadzor pri vhodu in izhodu iz države. Vprašanje pa ostaja, kako ostri naj bi bili ukrepi in kako naj bi vplivali na pretok prometa čez mejo.

Danski minister zanikal navedbe medijev

Danski minister za integracijo Soren Pind je danes v Bruslju zanikal poročanje evropskih medijev, da želi Danska z načrti za krepitev nadzora v obmejnem pasu z Nemčijo in Švedsko ponovno vzpostaviti sistematično preverjanje potnih listin na mejah v schengnu. "Vidim veliko drame v evropskih medijih, zato želim stvari postaviti na svoje mesto," je dejal Pind ob prihodu na izredno zasedanje notranjih ministrov EU. "Če se naš model pozorno preuči, lahko vsak opazi, da gre, če citiram Shakespeara, za veliko hrupa za nič," je poudaril.

Danski minister za begunce, priseljence in integracijo je pojasnil, da gre pri njihovih načrtih za preprečevanje čezmejnega kriminala in za krepitev carinskih kontrol. Okrepljen carinski nadzor je po njegovih besedah namenjen preverjanju vozil glede kriminalne dejavnosti. "To ni nikakor povezano s preverjanjem potnih listin," je poudaril Pind in dodal, da ne želijo ponovno vzpostavljati mej.

Dansko-nemška meja
Dansko-nemška meja FOTO: Reuters

Danski načrti glede ad hoc krepitve nadzora na mejah s Švedsko in Nemčijo so skladni s schengenskimi pravili, je danes v Bruslju menil tudi madžarski notranji minister Pinter, čigar država v prvi polovici leta predseduje EU.

Madžarski minister je dejal, da po njihovih informacijah "danski kolegi sledijo pravilom". Ukrep za uvedbo okrepljenega nadzora je po njegovih besedah možnost, ki je na voljo vsaki državi, in Danska bo to možnost izvedla v praksi.

Tudi švedski minister Tobias Billström je poudaril, da se danski načrti ne nanašajo na schengen, ampak gre za carinske kontrole.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (61)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

fofnudl
14. 05. 2011 10.26
Pozdravljam odločitev Danske. Kdor ilegalno vstopi v šengenski prostor, kar ni težko, lahko mirne duše lomasti po celi Evropi.
InterReflectlons
13. 05. 2011 00.49
Misija112.05.2011, 23:191 @mlad25: SUper, torej ker ti je to rekla ena gorenjka, si to vzel za sveto? Res pametno, ni kaj. Cakaj da se jaz najdem kaksen rek za bosance, ti bo hitro zadeva postala ne-komicna. ne glede na vse imamo drzavo in nek standard, katerega lahko bosna samo sanja. K temu so doprinesli tudi ljudje ki tukaj zivijo, s pridnostjo itd..Tako da ne zali z skrti itd. ker se smesis in nic druga Pa še ena stvar je. Ko je prišel moj stric iz Črne Gore je rekel:"Poglej, kako imajo Slovenci lepe hiše, nase pa nilč ne dajo! Slovenci so bogati, a v srcu siromahi!" Ko v Črni Gori družba popije pijačo v lokalu, se javi en prostovoljec in reče:"Ja častim, nečemo plačivat kao Slovenci!"
simevlado
13. 05. 2011 00.24
evropa gnije nimaš kej :)
InterReflectlons
13. 05. 2011 00.23
Misija112.05.2011, 23:191 @mlad25: SUper, torej ker ti je to rekla ena gorenjka, si to vzel za sveto? Res pametno, ni kaj. Cakaj da se jaz najdem kaksen rek za bosance, ti bo hitro zadeva postala ne-komicna. ne glede na vse imamo drzavo in nek standard, katerega lahko bosna samo sanja. K temu so doprinesli tudi ljudje ki tukaj zivijo, s pridnostjo itd..Tako da ne zali z skrti itd. ker se smesis in nic druga Ni sam ona edina, ki je tko rekla, ona je edina, ki je to priznala. Drgač pa se že od daleč vid, kdo je v Sloveniji Slovenka in kdo Bosanka. Slovenka nosi hlače, pa nizke čevle, Bosanka pa mini krilo pa visoke pete:-).
Misija1
12. 05. 2011 23.19
@mlad25: SUper, torej ker ti je to rekla ena gorenjka, si to vzel za sveto? Res pametno, ni kaj. Cakaj da se jaz najdem kaksen rek za bosance, ti bo hitro zadeva postala ne-komicna. ne glede na vse imamo drzavo in nek standard, katerega lahko bosna samo sanja. K temu so doprinesli tudi ljudje ki tukaj zivijo, s pridnostjo itd..Tako da ne zali z skrti itd. ker se smesis in nic druga.
User513942
12. 05. 2011 22.53
Z Eu so mogoce pridobile drzave ki so prej ble na dnu za katere smo mi bli kot Svica kot so Poljska , Romunija , Litva pa podobne banana republike zdaj pa smo ze skoraj izenaceni z njimi , to je samo ena od groz te unije .
User719718
12. 05. 2011 22.51
upornik007 Strinjam se! "Evropska" unija s meša v notranje zadeve in to v interesu prislejncev iz neevropskega sveta.
User675500
12. 05. 2011 22.48
jzt ne mislim poslusat gol_zen iz bruslja kaj in kako mormo vodit drzavo ce pa ne delas tko k oni pravjo ali po njihovih zakonih te dajo kr sankcije avstrija je to dozivela zard haiderja se mi zdi pa kaksno pravico imajo ono se vmesavat v suverene drzave nimajo in ce bi jzt vodil drzavo pa kdor kol ki ima neki nacionalnega v sebi bi rekel odlocno ne!!!! leta 2004 ko smo vstopili v EU smo izgubili samostojnost!!! in nism edini k tko razmisla jih je po evropi velik takih EU ureditev ni za nas evropejce pa pika dol z EVROPSKO UNIJO ZAPRET MEJE SVOJ NACIONALEN DENAR NAZAJ IN SI SAMI KROJIMO USODO!! se lahko drzave sodelujejo brez neke skupnosti in to je velika razlika kot pa v ameriki recimo.noben noce da ti eni drugi tuje zakone dajejo kot bruselj naj se poberejo
User719718
12. 05. 2011 22.47
Ny152 nemors gledat eu in zda kot isto ze zgodovinsko se razlikujeta in to je to upornik007 12.05.2011, 22:11 Svoj glas ste že oddali 1 Ny152 sam to ti bom povedu ker se mi ne da ukvarjat s tabo eu nemore obstat zaradi problema nacionalnosti pac nacionalizma v ameriki so vsi americani kle mas pa nemce spance slovence...to je tko k juga ki je razpadla zard nacionalizma pac to ne gre skupi vsi se kregajo evo mas n afinskem stranko pravi finci ki so proti eu in so 3 najmocnejsa stranka pac glede vseh problemov k jih ima eu bo eu razpadla zardi nacionalizma in to je to PODPIS!! Kdor ne razume zgodoivnskih razlik kot tudi razlike med DRŽAVO in zvezo suverenih držav ni za resno debato.
User719718
12. 05. 2011 22.46
Ny152 NE, nimaš pojma kaj so ZDA in kaj EU! Kdor to enači sploh nima razčiščenih OSNOVNIH pojmov o pravu, državi itn. ZDA je ENA država, je FEDERACIJA, EU ni federacija še konfederacija ne. Tebi je edina razlika med EU in ZDA v pravici do odcepitve...HAHAHA, mater si na tekočem! EU ne bo nikoli pstala ena država, če to kdaj poskuša, bodo naacionalni ponos in interesi naredili svoje, zato bo EU razpadla. Trditve da bo kmalu država ponavadi prihajajo sam iz usta radikalnih evroskeptikov, ki poskušajo diskreditirati EU, češ na koncu bomo izgubili suverenost. A ti sploh veš KAKO so nastale ZDA??? Imel si (sprva) 13 kolonij, ki so že tedaj imele določene institucije in avtonomijo, čeprav je v resnici vse bilo del britasnkega imperija. Potem so te kolonije ustvarile unijo (in niti to ni bilo tako lahko) ampak vsaka zasse NI bila neka "kulturna" še manj pa nacionalna enota. Kako lahko različne kulture v ZDA primerjaš z Evropo, ko tam te razlike niso na ravni state. V vseh državah je mešanica vseh kultur, jezik je ENOTEN, ne glede na manjšine. In kar je najbolj pomebno, katera od teh state ima državnost ki sega v srednji vek?
InterReflectlons
12. 05. 2011 22.26
@mlad25 Bosna bo razpadla prav tako kot Eu , Dodik razpisuje referendum , Hrvati so na lepi poti da dobijo svojo entiteto . Tak da niti Eu niti BiH nimata lepe prihodnosti Tud Hrvaška bo razpadla, Dalmatinci tud nočejo bit Hrvati:-)
InterReflectlons
12. 05. 2011 22.25
@mlad25: Verjetno si ali pa so tvoji, prisli iz Bosne. Ne vem od kod sklepas da se tako uci naso mladino, da pa na pamet kr nekaj kreses pa je ze smesno. To kako nekdo koga uci in kaj ga uci, je odvisno od posameznika in ne od nacionalnosti. Osebno sem v zivljenju spoznal skrtaste bosance, kot tudi slovence. Res ne vem kaj nekomu pride na pamet da spusti ven taksen komentar, res ne. To se mi je pohvalila Gorenjka, pristna Slovenka iz Kranjske Gore in mi je rekla, da je je mama tako učila!!!
InterReflectlons
12. 05. 2011 22.23
@mlad25 Bosna bo razpadla prav tako kot Eu , Dodik razpisuje referendum , Hrvati so na lepi poti da dobijo svojo entiteto . Tak da niti Eu niti BiH nimata lepe prihodnosti Saj pravih Bosancev sploh ni več. Tam imaš tri narode Poturčene Bosance, Posrbljene Bosance in Pohrvatene Bosance. Pravih bosancev iz Kraljevine Bosne sploh ni več, žalostno! Bosna je tipičen primer kako veliki narodi (Srbi, Hrvati in Turki) pojedo majhnega!
User675500
12. 05. 2011 22.23
oh joj zgrozen sm nimam zivce za to
User656078
12. 05. 2011 22.18
Ampak vprašaj se ti, koliko prispevajo dejansko finci, grki, portugalci in španci k EU bdp. Kvečjemu okoli 11% kar je relativno malo, nasproti večjim igralcem. Plus pravi finci so samo opozicija, nikakor niso vladajoči ki bi sprejemal odločitve, čeprav je res da lahko podajo svoje glasove in imajo veliko število, so finci potrdili svojo pomoč portugalski, kot jo bo tudi slovenija ter ostali. Največji akterji so UK, Nemčija, Francija, ter ostali ki iamjo večji delež donosa v EU ter so tudi bolj pomembni od nas, če oni oddidejo iz EU, potem bo EU propadla, če pa ne, pa ne bo. KEr prihajajo nove članice in nov svež kapital in to je point, point je DENAR. Dokler je denar, se bo sledilo staremu pregovoru, "dokler je med in mleko se je in pije". Kaj ni res?.
User675500
12. 05. 2011 22.13
Ny152 nemors gledat eu in zda kot isto ze zgodovinsko se razlikujeta in to je to
User675500
12. 05. 2011 22.11
Ny152 sam to ti bom povedu ker se mi ne da ukvarjat s tabo eu nemore obstat zaradi problema nacionalnosti pac nacionalizma v ameriki so vsi americani kle mas pa nemce spance slovence...to je tko k juga ki je razpadla zard nacionalizma pac to ne gre skupi vsi se kregajo evo mas n afinskem stranko pravi finci ki so proti eu in so 3 najmocnejsa stranka pac glede vseh problemov k jih ima eu bo eu razpadla zardi nacionalizma in to je to
User656078
12. 05. 2011 22.00
Jz vem kaj je ZDA in kaj je EU. Vem kako je nastala ZDa in vem kak je nastala EU, pa povej če si tako pameten da moje navedbe ne držijo, povej da ZDA ne sestavlja 51 držav in da nima vsaka izmed njih svojega vladnega telesa in zakonov, pa povej da vsaka država nima svoje avtonomije pri urejanju čeprav se držijo zveznih zakonov. Povej če se mogoče motim? Ne bodi tiho, bodi pogumen. Eu sestavljajo članice, prav tako države kot v ZDA, ki so podrejane Evropskim pravilom in zakonom, čeprav imajo svojo avtonomijo, kot tudi države v ZDA, imamo enotno zuastavo, kmalu tudi ustavo, in himna bo tudi tukaj kmalu ena. Kaj je torej razen različnih kultur ki jih imamo, kaj je torej različnega med nami in njimi?.
User675500
12. 05. 2011 21.52
Ny152 ti ocitno ne locis kaj je eu in kaj je zda pejt se še mal pozanimat da ne bos kvasu neumnosti... ajde
User656078
12. 05. 2011 21.47
Upornik: , prvo kot prvo poglej kaj sestavlja ZDA, ZDa sestavlja 51 držav ali states, ki so združene pod isto zastavo, vlado in ostalim. Kaj ni to podobno EU? Edina razlika je v tem, da v ZDA nobena state nima pravice da izstopi ven iz te koalicije 51 držav. Tako da ZDA ni ena država, je skupnost držav, ki tvorijo eno celoto. EU je na dobri poti da to postane. Kar se tiče problemov, ne vem kje ti vidiš preveč problemov, problemov je ravno dovolj kolikor jih je treba, da postanemo močnejši in preživimo, in to se bo tudi zgodilo, evropa bo rastla dokler pač bo in po mnenju mnogih je nova morebitna svetovna supersila. ZDA ma trenutno še večje probleme kot mi v EU, poglejte Californio 2010, pa vprašajte se tud malo kako je možno da samo 24 ur, daje take članke na objavo, ki jih drugje ni. Pa razložite si graf ki je na prvi strani BBC news, business ki kaže GDP rast EU v njenem obdobju in dvomim da graf prikazuje prodajo kumaric. Torej, kdo ma še kako vprašanje, ali naj zaključim lekcijo za danes?:D