Tujina

'Med pristajanjem smo čutili, da nekaj ni prav'

Jacksonville, 04. 05. 2019 10.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Letalo boeing 737, ki je s Kube priletelo na Florido, je zdrsnilo s pristajalne steze in pristalo v bližnji reki. Na krovu je bilo 136 potnikov in sedem članov posadke, vsi so preživeli. "Letalo je zadelo tla in se od njih odbilo. Zavrtelo se je, nagibalo levo in desno ... Jasno je bilo, da pilot nima popolnega nadzora nad njim," je trenutke groze opisala ena od potnic.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Letalo zdrsnilo s steze
    00:44
    Iz 24UR: Letalo zdrsnilo s steze
  • Nesreča letala na Floridi
    00:37
    Nesreča letala na Floridi
  • Posnetki iz zraka
    00:58
    Posnetki iz zraka

Nesreča se je zgodila v petek ob 21.40 v letalskem oporišču mornarice v kraju Jacksonville v ameriški zvezni državi Florida. Letalo, ki je priletelo iz oporišča v Guantanamu na Kubi, je med poskusom pristanka na stezi zdrsnilo in končalo v reki  St. Johns.

Na fotografijah in posnetkih je moč videti delno potopljeno letalo družbe Miami Air International, na katerem je bilo 136 potnikov in sedem članov posadke. Gre za vojaško osebje iz omenjenega ameriškega vojaškega oporišča s člani družin.

Nihče od 143 potnikov na krovu ni bil huje poškodovan.
Nihče od 143 potnikov na krovu ni bil huje poškodovan. FOTO: AP

Kmalu po nesreči je na kraj dogodka prihitelo okoli 90 reševalcev in gasilcev. Vse potnike so varno evakuirali z letala.

"Obvestili so me, da so vsi potniki živi," je na Twitterju sporočil župan Jacksonvillea Lenny Curry. "Letalo je pristalo v plitki vodi. Ni potonilo. Vsi potniki so živi," je tvitnil tudi šerifov urad.

Pojasnili so, da so reševalci nekaj ljudi zaradi manjših poškodb oskrbeli na kraju nesreče, 21 odraslih pa so odpeljali v lokalne bolnišnice. Vsi so v dobrem zdravstvenem stanju, nihče ni huje poškodovan. "Neverjeten odziv in ekipno delo!" so pohvalili vse, ki so posredovali.

Potnica: Jasno je bilo, da pilot nima nadzora

Cheryl Bormann je za CNN TV povedala, da je letalo na Kubo prispelo s štiriurno zamudo in potniki, ki so se izkrcali, so jih posvarili o težavah s klimo. "Bili so precej nesrečni, zato se nihče od nas ni veselil vkrcanja. A smo to vseeno storili."

Leteli so skozi nevihto, grmelo je in bliskalo se je, a najbolj grozljiv del je prišel, ko je letalo poskušalo pristati in "se je čutilo, da nekaj ni bilo prav". Bormannova je opisala trenutke strahu in zmedenosti: "Letalo je zadelo tla in se od njih dobesedno odbilo. Jasno je bilo, da pilot nima popolnega nadzora nad njim. Poskusil ga je vzpostaviti, a neuspešno. Letalo se je še enkrat odbilo, se zavrtelo, nagibalo levo in desno, nato pa trčilo v nekaj. Bili smo v vodi, a nismo vedeli, kje – lahko bi bili v reki ali oceanu."

Spustile so se kisikove maske, odprli so se prostori za prtljago nad sedeži potnikov, stvari so popadale ven. Po letalu so poleteli telefoni, računalniki, potni listi, denarnice … vse, kar so ljudje imeli pri sebi. Zavohali so gorivo, ki je iztekalo v vodo.

Ljudje niso kričali, še pravi Bormannova, posadka je ukrepala hitro, mirno in potnikom dajala napotke. "Drug drugemu smo pomagali obleči rešilne jopiče, nato smo splezali na krilo letala, na napihljiv splav, ki so ga postavili gasilci, in potem na varno – na suho."

Ni še jasno, kdaj bodo letalo odstranili iz reke.
Ni še jasno, kdaj bodo letalo odstranili iz reke. FOTO: AP

 

Živali niso mogli rešiti

Na letalu so bile tudi živali, ki pa jih ni nihče reševal in po besedah Bormannove verjetno niso preživele.

"Veliko ljudi sprašuje, kaj se je zgodilo s hišnimi ljubljenčki, ki so bili na letalu. Žal jih iz varnosntih razlogov nismo mogli rešiti. Naša srca in molitve so v tej grozljivi nesreči pri lastnikih živali," so na Facebooku zapisali v oporišču v Jacksonvillu.

Vzrok nesreče še ni znan

Vzrok nesreče sicer še ni znan. Iz Boeinga so sporočili, da zbirajo podatke.

"Varen pristanek je bil čudež!" je na novinarski konferenci povedal komandir Michael Connor iz oporišča v Jacksonvilleu. "Nocoj bi lahko govorili o povsem drugačni zgodbi. To veliko pove o profesionalizmu ljudi, ki so posredovali."

"Dejstvo, da ni bil nihče od potnikov poškodovan, pove veliko o tem, kako je posadka reagirala v tej situaciji," je po poročanju CNN dejal tudi nekdanji preiskovalec letalskih nesreč David Soucie.

Koliko časa bo trajalo, da bodo letalo odstranili iz reke, še ni znano, pristajalna oprema naj bi bila namreč zagozdena ob rečno dno.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ArseneLupin
05. 05. 2019 12.12
+0
Če so imeli težave s klimo, letalo ne bi smelo sploh vzleteti. Šalabajzertsvo!
SkokecPokec
05. 05. 2019 09.02
+3
No, te ljudi je pa Bog pogledal skozi ta veliko okno in jim dal novo priložnost, da se izkažejo.
Ciymbalta
05. 05. 2019 07.36
+6
Na letalu so bile tudi živali, ki pa jih ni nihče reševal in po besedah Bormannove verjetno niso preživele. Seveda za živali jim ni bilo mar. Živali ne morejo tožit za poškodbe.
ArseneLupin
05. 05. 2019 12.23
+5
Upam, da vam je jasno, enkrat za zmeraj, da imajo ljudje prednost pred živalmi. Rad bi videl, kako odpirate verjetno v blatu zakopana in verjetno poškodovana vrata prtljažnega prostora v nekaj minutah. Pač če se ne da, se ne da! Kot vedno, reševanje ljudji ima prednost pred reševanjem živali. "Živali bodo tožile za poškodbe?" Ste že slišali kdaj za pravo itd... ?
?erniGad
04. 05. 2019 21.19
+5
Boeing 737-Min.
?erniGad
04. 05. 2019 21.18
+9
Boeing - Vsa letala tega proizvajalca prizemljiti!!! ...ali pa ga zaradi korupcije in nedovoljenega financiranja preimenovati v "Boeing-Truuuump!" Airbus je zakon!!!
camaro.ccc
05. 05. 2019 16.31
+2
Boeing 777 - 300ER je pa eno najbolj varnih letal...
User1538643
04. 05. 2019 17.40
-15
Mokra steza, neurje, že ko se je prvič odbil, bi takoj moral sprožiti "go around" postopek.
Stipe Mesi?
04. 05. 2019 17.44
+7
Dribler ti pa si sigurno pilot z vecletnimi izkusnjami ane? Hvala bogu da ste med nami tudi ljudje, ki se spoznate na stvari.
User1538643
04. 05. 2019 18.23
+2
Principat
04. 05. 2019 17.36
+1
Boeing 737-800
Lollpop
04. 05. 2019 16.18
+13
joj so imeli srečo že turbolenca te prestraši ne pa pristanek na tak način
Houdor
04. 05. 2019 17.47
-8
nikhrast
04. 05. 2019 16.05
-4
Pa kaj ste pričakovali, nevihta, grmenje, strele..., ste že kdaj pristali v takem vremenu? Poglej koliko poletov je odpovedano vsak dan. Pa zahodno od tam, od Texasa gor in ob atlantski obali pa neurja..., pa okoli 60 tornadov. Letos pa vsak dan isto, tornadi, nevihte, poplave...
User1538643
04. 05. 2019 18.28
+5
Pa jaz bi pričakoval, da normalno pristane.
Ate_ist
04. 05. 2019 19.45
+1
ja; najbolje bi bilo, da bi letala letala samo v jasnem sončnem vremenu. pa internet bi tudi samo takrat delal. si kot domači nedeljski vozniki, ki se vozijo h maši le v suhem vremenu?
mikitr
04. 05. 2019 14.59
+17
Naštimaš deset ali sto tovornjakov,zaposliš 120 polpismenih ljudi,v stiski ,ki delajo za 1 eur na uro v kar ni všeto stanovaje in stroški ,ter imap avtoprevozniško podjetje.Kmalu bo tako z piloti in osebjem,....vse je denar.
gizmo28
04. 05. 2019 14.43
+21
mmickica
04. 05. 2019 14.32
+5
Nikjer pa ni podatka, ali gre ponovno za Boing 737 Max?
Malek
04. 05. 2019 14.35
+17
Ni, so še vsi prizemljeni, najmanj do Avgusta.
User1538643
04. 05. 2019 17.38
+5
User1094863
04. 05. 2019 14.23
+2
ja bravo posnetki za world press photo nagrade (za vajence v fotografiji)
miselna policija
04. 05. 2019 13.03
+24
včeraj je bil na NGC opisana letalska nesreč ko je v guantanamu treščilo tovorno letalo zraven pristajalne steze!po 42 h letenja in samo 5 h spanja vmes so morli leteti še iz atlante v guantanamo!vsi trije so preživeli in povedali da letalske družbe zahtevajo nemogoče od pilotov ki ne smejo zavračati dela ,razen zaradi tehnični težav letala sicer ostanejo brez službe!
Rade 74
04. 05. 2019 13.18
-25
Malek
04. 05. 2019 14.38
+12
Nic ne nabija, res je, je pa tudi res, da je bila ta nesreca tovornega letala že pred leti in vrtijo stare oddaje letalskih katastrof.
Malek
04. 05. 2019 15.02
-3
Pri tej nesreci ni bil vzrok samo preutrujenost pilotov, ampak napravilni prilet do letaliske steze, ki so go izbrali piloti namesto ustaljenega prileta, ki ni zahteval rocnega prileta in mocnega nagiba letala. Cista napaka kapetana letala.
Opta Musi
04. 05. 2019 15.16
+4
Pa to da kontrolorji in vsi letaliski delavci nimajo plač že več kot pol leta tudi ni iz trte izvito
miselna policija
04. 05. 2019 17.42
+3
napaka tako izkušenega kapetana ki je imel za seboj 24000 ur letenja je bila samo posledica utrujenosti!
RamzesII
04. 05. 2019 13.02
+0
"Veliko ljudi sprašuje, kaj se je zgodilo s hišnimi ljubljenčki, ki so bili na letalu. Žal jih iz varnostnih razlogov nismo mogli rešiti." Vsak izgovor pride prav, a lastnikom bo treba to nekako nadomestiti.
ArseneLupin
05. 05. 2019 12.26
+2
Spoštovani. Domnevam, da veste, da ima reševanje ljudi prednost pred reševanjem živali. In kot drugo, kako naj v nekaj minutah odprejo verjetno v blatu zakopana, verjetno poškodovana, vrata prtljažnega prostora? Žal, če se ne da, se ne da!
RamzesII
04. 05. 2019 13.00
-11
"odprli so se prostori za prtljago nad sedeži potnikov, stvari so popadale ven. Po letalu so poleteli telefoni, računalniki, potni listi, denarnice … vse, kar so ljudje imeli pri sebi" Kako je mogoče da se ti prostori za prtljago nenadzorovano odpirajo, ljudje pa posledično ostanejo brez svojih stvari oz. jih iščejo po kabini letala.
beware1
04. 05. 2019 14.08
+9
Tudi pri prometnih nesrečah se nenadzorovano mecka pločevina. So preživeli in to je pomembno. Po vojni so vsi generali.
RamzesII
04. 05. 2019 17.03
-4
So pa doma, na domačih tleh, vsaj z birokracijo ne bo večjih težav, na lastnino pa, žal, nič ne moreš.
miselna policija
04. 05. 2019 12.39
+32
šparanje pri servisih in preobremenjenost pilotov to v zda povroča največ letalskih nesreč!!
Zmaga Ukrajini ..
04. 05. 2019 12.48
+16
Res je, vendar ne velja samo za ZDA. To je splošen trend povsod po svetu. Ekonomija obsega, neoliberalizem, krčenje pravic zaposlenih, ...
miselna policija
04. 05. 2019 12.52
+16
bolj ko ie država kapitalistična,bolj je dobiček pred varnostjo!
Uporabnik1524563
04. 05. 2019 12.05
+5
Podobna nesreca se je pred leti zgodila na reki Hudson v NY. Vsi preziveli, vsi zdravi. Zal mi je za domace ljubljencke. Crna skrinjica bo vec povedala, zakaj je do nesrece prislo.
Zmaga Ukrajini ..
04. 05. 2019 12.09
+33
Hudson je bila čisto druga zgodba. Tam je šlo za načrtovan pristanek v ledeni reki, tu pa - kot izgleda - za nesrečen zdrs s piste, oz. pilot ni mogel pravočasno ustaviti. Sicer pa zdrsi s pist niso tako izrazito redek pojav.
Opta Musi
04. 05. 2019 12.12
+28
Pri nesreči na hudsonu je šlo za trk s pticami, ki so uničile motor, zdrs s piste je čisto nekaj drugega, ponavadi je krivda pilota.
Kliko7
04. 05. 2019 11.37
-32
Vreme je vedno hujse, zato se bo to se dogajalo! S tako velikim letalom je tezje manevrirat kot z malim, zato pilot izgubi nadzor nad njim hitreje- ni obcutka! Nima veze, ce zivali niso prezivele, vazno je, da so ootniki zivi!
Opta Musi
04. 05. 2019 11.41
+51
Je pa.precej bolj stabilno veliko letalo, kot majhno, sploh v slabih vremenskih razmerah, tako da malo na pamet govoriš.
Zmaga Ukrajini ..
04. 05. 2019 12.06
+5
+++++ Itaq. "Tamalega" v nevihti premetava kot mačka:) ...in imaš bistveno več dela z njim... In zame ima "veliko vezo" to, da živali niso preživele. Upam, da gre samo za napačno info.
boris c
04. 05. 2019 11.23
+30
Mislim da letala boeing 737 držijo absoluten rekord v izletih z steze, tako da nič presenetljivega, dobro da so vsi živi glede na vse skupaj.